hoitorahasta

  • Viestiketjun aloittaja sss
  • Ensimmäinen viesti
sss
ELI!

Uskoisin saavani vastauksen täältä nopeammin kuin netistä etsimällä, eli mikäli olen kodinhoidon tuella, ja aloitan osapäivätyöt niin, että joko minä tai mies kuitenkin hoitaa lasta aina kotona ( eli siis olisin esim 10h viikossa töissä ) Niin tuleeko tästä kelan kanssa jotain ongelmia, siis pitääkö minun joko valita käynkö töissä vaiko istun kaikki päivät lapsen kanssa kotona?

Anteeksi typerä kysymys
 
Vieras
Niin kauan kun lapsi EI OLE KUNNAN järjestämässä hoidossa eli esim. päiväkodissa olet oikeutettu kotihoidontukeen vaikka kävisit töissä.
Eli lastasi voi hoitaa vaikka joulupukki tai avaruusolio,mutta niin kauan kun häntä hoidetaan kotona niin saat kotihoidontukea.
Hoitolisä taasen vaikuttaa tuloihin ja ne tulorajat näkee kelan sivuilta.

Selviskö? :)
 
m
saat perusoasn niin kauan kun lapsi on 3 v ja kotihoidossa. Mahdollisesta lisäosatsa tehdään laskelmat tulojenne mukaan. Jos lapsi menee kunnalliseen hoitoon, et voi saada yhtään kotihoidontukea <---kas kun kukaan ei ehtinyt jo takertua tuohon sanaan ap:llä :D
 
kodinhoidontuesta vai vanhempianrahasta kyse? vanhempainrahsta tehdään jotain vähennyksiä. kodinhoidon tukeen olet oikeutettu jos lapsi alle kolme eikä kunnallisessa hoidossa. Tämä siis vanhempainrahan jälkeen
 

Yhteistyössä