Hommaisitko remonttimiehen miehesi taloon ilman lupaa?

  • Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti
..aha......
Ei niitä synttäreitä voi ulkona pitää kun ne on ihan lokakuun lopussa ja olen mä miettinyt kaikki paikat missä voisi juhlat pitää. Ainoiksi paikoiksi jää rosso plus yksi toinen ravintola ja ne on kalliita plus että mies ja poika haluaa ne pitää kotona niin pitäköön sitten.
 
..aha......
Joku palstalla haukkui etten muka saa aikaiseksi ja osaa hommata remonttimiestä yms mutta kyllä mä osaan. Miehen paras kaveri on rakennusinssi plus tunnen yhden kirvesmiehen joka on työttömänä ja jonka saisi halvalla plus rahat olisi valmiina tilillä remonttiin,ainoa on ettei mies anna tehdä mitään. Tekee kuulemma joskus isänsä kanssa,tosin silloin poika on varmasti jo täysi-ikäinen kun jotain aikaiseksi saa.
 
Niin...
Jos poika itse tahtoo pitää synttärit kotona niin kai se sitten käy.
Rasittava kyllä sun miehes kun ei yhtään välitä muiden hyvinvoinnista.
Ullakko ilmeisesti kylmää tilaa, että vaatii vähän enemmän tehdä sinne huone? Jonkun kesähuoneen sais tietysti helpostikin.
 
No siis tää talo o ihan yhtä paljon mun kuin miehen.Jos jonkun asian oikeesti haluisin saada hoidettua, eikä itse, mies tai poika sitä sais tehtyä, niin asettaisin määrä-ajan, koska sen on oltava valmis tai teetän sen jollain muulla ja jos ei olis, sitte teettäisin jollain muulla.
En kyl oo ikinä kuullu, et LAPSI jutuis naurun alaiseksi, koska on pieni koti.
Meiläkin 9v nukkuu eitiössä ja tavarat on vaatehuoneessa. Alhaalla on makuuhuone, keittiö ja olkkari ja ihan hyvin mahdutaan -isompien lasten huoneet on ylhäällä.
 
..aha.....
Jos poika itse tahtoo pitää synttärit kotona niin kai se sitten käy.
Rasittava kyllä sun miehes kun ei yhtään välitä muiden hyvinvoinnista.
Ullakko ilmeisesti kylmää tilaa, että vaatii vähän enemmän tehdä sinne huone? Jonkun kesähuoneen sais tietysti helpostikin.
Joo suurin osa siitä on kylmää tilaa että ihan kirvesmiehen tarvitsisi siihen että saisi koko yläkerran kuntoon.
 
Mietin
Jos teillä on mahdollista ottaa lainaa pankista, niin ettekö voisi ostaa isompaa asuntoa ja pitää tuon mökin ns. kesämökkinä.

Jos muutatte lähelle, niin mies voi oleskella mökillä niin paljon kuin tykkää
 
"hmm"
Jos otat siihen remontti miehen tai kaksi niin muista se maksaa sulle rakennusliikkeen kauta vähintään 37e / h PEr mies. Toki pääkaupunki seudulla voi olla kalliimpi maksu. Ja siihen vielä värkit. Mielestäni tälläsestä asiasta kannattaa sen ukkokullan kanssa keskustella koska kylmän tilan muuttaminen lämpimäksi ei käy viikossa eikä kahdessa jos työn tekee kunnolla. Eli voit laskeaa tuon perusteella mitä kaikki tulee kustantamaan.
 
..aha.....
[QUOTE="hmm";30125605]Jos otat siihen remontti miehen tai kaksi niin muista se maksaa sulle rakennusliikkeen kauta vähintään 37e / h PEr mies. Toki pääkaupunki seudulla voi olla kalliimpi maksu. Ja siihen vielä värkit. Mielestäni tälläsestä asiasta kannattaa sen ukkokullan kanssa keskustella koska kylmän tilan muuttaminen lämpimäksi ei käy viikossa eikä kahdessa jos työn tekee kunnolla. Eli voit laskeaa tuon perusteella mitä kaikki tulee kustantamaan.[/QUOTE]

Tiedän että maksaa paljon tämän talon remontointi mutta ei sille voi mitään.
 
[QUOTE="hmm";30125605]kylmän tilan muuttaminen lämpimäksi ei käy viikossa eikä kahdessa jos työn tekee kunnolla[/QUOTE]

Riippuu rakenteista. JOs on esim. valmiiksi 60 sentin jaolla tolpitus, niin Finnfoamin (Väli- ja yläpohjarakenteet - Finnfoam) asennus ei kaua vie. Ei se valmiin kylmän ullakon eristäminen mitään raketitedettä ole. Toki jos joku tarjousta tulis kysymään, mäkin laskisin että kaks henkee ja kaks viikoo, (jops arvelisin et asiakas on sellanen, et se menee läpi) mutta jos itelle tehtäs pari-kolme iltaa.
JOspa vakka ols velipoika tai isä apun pyydettävissä?
 
"viuh"
Rahat on siis sulla vai miehellä, siihen remonttiin? Jos ne sulla on, niin siitä vaan hommaa edistämään. Ja jos mies on kovin vastaan, niin voisitko vedota lapsen tarpeeseen saada se oma huone.

Kaverisynttärit varmastikin mahtuu ihan hyvin järjestämään, rajaatte vaan vierasmäärän sopivaksi. Jos lapsi haluaa ne kotonaan pitään, niin tuskin kauheasti häpeilee kotiansa. :)
 
no joo
Mitäs jos se osaava tuttava vähän kannustais sun miestäs? Huomauttais sille, että olis syytä alkaa remonttihommiin? Ja tarjoaisi palveluitaan? Monesti miehiin tehoaa se ukkoporukan huomauttelu paremmin kuin oman vaimon vaatimukset... :D
 

Yhteistyössä