Homoseksuaalisuus ja raamattu ihan kauhea juttu!

  • Viestiketjun aloittaja kauhistelia
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä Jumalalla on oikeus tuomita. Ja kyllä me muut voimme kertoa mitä hän on Raamattuun kirjoituttanut.
Se on jopa annettu velvollisuudeksi niille, ketkä ovat sen opin jo omaksuneet.
Selvennykseksi vielä: Jumala tuomitsee, ei ihmiset.
Jumala antoi sinulle tehtäväksi tuomita muita? Missä kohtaa raamattua tämän viestin luit? Vai tuliko tekstarilla?
 
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
liisuhiisukka
Mikä selitys omalle halulle tuomita ihmisiä.
Tuomitsemisella ei tarkoiteta viimeistä tuomiota vaan sitä mitä ihminen tuntee sydämessään ja tuomion tunteen kristityt kokevat jos vain viitsisivät olla rehellisiä itselleen.
Höpö höpö, mulla ei ainakaan ole mitään haluja, eikä edes edellytyksiä tuomita ketään.
Mutta mielelläni kerron mitä Raamatusta olen oppinut, niille ketkä haluavat kuunnella.
Voinhan ottaa vaikka ihan Suomen lakikirjan, ja kertoa mitä siellä laki sanoo mistäkin asiasta, ei mulla silti mitään valtuuksia tuomitsemiseen ole. Eikä taitoa.
 
Höpö höpö, mulla ei ainakaan ole mitään haluja, eikä edes edellytyksiä tuomita ketään.
Mutta mielelläni kerron mitä Raamatusta olen oppinut, niille ketkä haluavat kuunnella.
Voinhan ottaa vaikka ihan Suomen lakikirjan, ja kertoa mitä siellä laki sanoo mistäkin asiasta, ei mulla silti mitään valtuuksia tuomitsemiseen ole. Eikä taitoa.
Kyseenalaista on juuri se mitä sinä olet raamatusta oppinut ja millä perusteilla.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/homoseksuaalisuusjaRaamattu.html]Homoseksuaalisuus ja Raamattu sanoma v

Paavola väittää sivuillaan seuraavaa

-"Kuten Raamatun opetuksesta edellä kävi ilmi, niin Sodoman ja Gomorran tuomio tuli homoseksuaalisuuden harjoittamisesta."

Mutta kuitenkin jos katsotaan raamattua muualta näemme seuraavaa.

Profeetta Hesekiel (16:48–49) toteaa seuraavasti: ”Niin totta kuin elän,” sanoo Herra Jumala, ”sisaresi Sodoma tyttärineen ei vetänyt vertoja sinulle ja sinun tyttärillesi. Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys

Jopa Jeesus viittaa Sodomiin ja kysymys on jälleen haluttomuudesta osoittaa vieraanvaraisuutta.
Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: ”Kun tulette johonkin kaupunkiin tai kylään, ottakaa selvää, kuka siellä on käyntinne arvoinen ja jääkää asumaan hänen luokseen lähtöönne saakka... Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne. Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki.” (10. Mat: 5-15) Jeesus ei viittaa seksiin millään tavalla vaan nimenomaan vieraanvaraisuuteen. Kysymys on siis suljetusta sydämestä, joka hylkää vieraat, kuten Sodoman asukkaat tekivät.


Sodoman Tarina kertoo pääasiassa vieraanvaraisuudesta. Toki Sodoman asukkaat uhkasivat seksuaalisesti kaltoin kohdella kyseisiä vieraita, mutta juuri sen takia että he olivat vieraita.

Juurikin tämä on vaikeaa joillekkin ihmisille ymmärtää, mitä tarkoitetaan kirjaimellisella tulkinnalla ja kuinka se johtaa harhaan.
 
"savolainen"
[QUOTE="vieras";25666145]Jumala antoi sinulle tehtäväksi tuomita muita? Missä kohtaa raamattua tämän viestin luit? Vai tuliko tekstarilla?[/QUOTE]

Etkö ossoo lukee. Hää tarkotti ett Jumala tuomitsee mutt hää vaa kertoo mitä sana opettaa. Taiat vaa provota ku et muuhun pysty. Etkä pysty totuutta kumoomaa nii koitat kieroilla.
 
selventäjä
Kyseenalaista on juuri se mitä sinä olet raamatusta oppinut ja millä perusteilla.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/homoseksuaalisuusjaRaamattu.html]Homoseksuaalisuus ja Raamattu sanoma v

Paavola väittää sivuillaan seuraavaa

-"Kuten Raamatun opetuksesta edellä kävi ilmi, niin Sodoman ja Gomorran tuomio tuli homoseksuaalisuuden harjoittamisesta."

Mutta kuitenkin jos katsotaan raamattua muualta näemme seuraavaa.

Profeetta Hesekiel (16:48–49) toteaa seuraavasti: ”Niin totta kuin elän,” sanoo Herra Jumala, ”sisaresi Sodoma tyttärineen ei vetänyt vertoja sinulle ja sinun tyttärillesi. Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys

Jopa Jeesus viittaa Sodomiin ja kysymys on jälleen haluttomuudesta osoittaa vieraanvaraisuutta.
Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: ”Kun tulette johonkin kaupunkiin tai kylään, ottakaa selvää, kuka siellä on käyntinne arvoinen ja jääkää asumaan hänen luokseen lähtöönne saakka... Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan, eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pudistakaa pöly jaloistanne. Totisesti: Sodoman ja Gomorran maa pääsee tuomiopäivänä vähemmällä kuin se kaupunki.” (10. Mat: 5-15) Jeesus ei viittaa seksiin millään tavalla vaan nimenomaan vieraanvaraisuuteen. Kysymys on siis suljetusta sydämestä, joka hylkää vieraat, kuten Sodoman asukkaat tekivät.


Sodoman Tarina kertoo pääasiassa vieraanvaraisuudesta. Toki Sodoman asukkaat uhkasivat seksuaalisesti kaltoin kohdella kyseisiä vieraita, mutta juuri sen takia että he olivat vieraita.

Juurikin tämä on vaikeaa joillekkin ihmisille ymmärtää, mitä tarkoitetaan kirjaimellisella tulkinnalla ja kuinka se johtaa harhaan.
Sinä et edes lukenut mitä siellä linkiss oli.

Siellä oli tää juttu;

Hesekielin kirja opettaa, että Sodoman synti oli ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo sekä että he eivät auttaneet kurjaa ja köyhää. Hesekielin kirja jatkaa Sodomasta sanomalla, että he korskeilivat (ylpeys) ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja kun Herra näki sen, niin Hän toimitti heidät pois, eli hävitti Sodoman:

Hes 16:
49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
50 He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia (towebah) minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.

Sodomalaisten kauhistusta herättävien tekojen tähden Jumala hävitti Sodoman, kuten Raamattu sen selkeästi opettaa. Hesekielin kirjan 16:50 jakeessa kauhistus sana on hepreaksi täsmälleen sama kauhistus sana, jolla Raamattu kuvaa homoseksuaalisuutta kauhistuksena (syntinä) 1 Moos 18:22 kohdassa. Täten on täysin selvää, että Sodoma hävitettiin homoseksuaalisuuden synnin tähden. Sodomalaisten ylpeys sekä kovasydämisyys olivat syntejä, jotka eivät kuitenkaan tuoneet tuomiota Sodomalla, sillä Sodoman tuomio tuli homoseksuaalisuudesta. Uusi Testamentti vahvistaa tämän:

Juud 1: 7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

Juudaan kirja vahvistaa, että Sodomassa ja Gomorrassa harjoitettiin haureutta sekä eksyttiin luonnottomiin (homoseksuaalisuus) lihanhimoihin ja siksi he kärsivät iankaikkisen tuomion. Roomalaiskirje opettaa, että homoseksuaalisuus ja lesbous ovat luonnotonta seksuaalisuutta. Juudaan kirjeen opetus ja sanoma on sama, eli homoseksuaalisuus on luonnotonta seksuaalisuuden harjoittamista, jonka tähden Sodoma ja Gomorra tuomittiin.

ps; huomaatko mitä raamatu sanoo miksi Sodoma ja Gomorra tuomittii? Mää autan homouden tähden!
 
hienoa
Höpö höpö, mulla ei ainakaan ole mitään haluja, eikä edes edellytyksiä tuomita ketään.
Mutta mielelläni kerron mitä Raamatusta olen oppinut, niille ketkä haluavat kuunnella.
Voinhan ottaa vaikka ihan Suomen lakikirjan, ja kertoa mitä siellä laki sanoo mistäkin asiasta, ei mulla silti mitään valtuuksia tuomitsemiseen ole. Eikä taitoa.

Aamen liisuhukka. Jumalan siukut sulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja selventäjä;25666236:
Sinä et edes lukenut mitä siellä linkiss oli...

Hes 16:
49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
50 He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia (towebah) minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.

Sodomalaisten kauhistusta herättävien tekojen tähden Jumala hävitti Sodoman, kuten Raamattu sen selkeästi opettaa. Hesekielin kirjan 16:50 jakeessa kauhistus sana on hepreaksi täsmälleen sama kauhistus sana, jolla Raamattu kuvaa homoseksuaalisuutta kauhistuksena (syntinä) 1 Moos 18:22 kohdassa. Täten on täysin selvää, että Sodoma hävitettiin homoseksuaalisuuden synnin tähden. Sodomalaisten ylpeys sekä kovasydämisyys olivat syntejä, jotka eivät kuitenkaan tuoneet tuomiota Sodomalla, sillä Sodoman tuomio tuli homoseksuaalisuudesta. Uusi Testamentti vahvistaa tämän:

Juud 1: 7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

ps; huomaatko mitä raamatu sanoo miksi Sodoma ja Gomorra tuomittii? Mää autan homouden tähden!
Huomaatteko kuinka heikot nämä perustelut tällä sivulla ovat.
Paavola lainaa raamattua jonka jälkeen länttää sen päälle oman tulkinnan jolle ei kuitenkaan anna mitään perusteluja ja ihmiset omien henk. koht uskomusten takia kuvittelevat perustelun olevan olemassa tai pitävän paikkansa.

Sinäkään et ottanut mitään kantaa siihen että Jeesus itse piti Gomorran ja Sodoman suurimpana syntinä ihan jotain muuta kuin _haureutta_ ja _ lihallisia himoja (luonnottimia sellaisia)...Hezekielistä puhumattakaan.

Mikä tarkoittaa tietysti avioliiton ulkopuolista seksiä ei muuta... (siis ne luonnottomat lihalliset himot)
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja selventäjä;25666236:
Sodomalaisten kauhistusta herättävien tekojen tähden Jumala hävitti Sodoman, kuten Raamattu sen selkeästi opettaa. Hesekielin kirjan 16:50 jakeessa kauhistus sana on hepreaksi täsmälleen sama kauhistus sana, jolla Raamattu kuvaa homoseksuaalisuutta kauhistuksena (syntinä) 1 Moos 18:22 kohdassa. Täten on täysin selvää, että Sodoma hävitettiin homoseksuaalisuuden synnin tähden. Sodomalaisten ylpeys sekä kovasydämisyys olivat syntejä, jotka eivät kuitenkaan tuoneet tuomiota Sodomalla, sillä Sodoman tuomio tuli homoseksuaalisuudesta.
Jos tälle linjalle lähdetään, niin samalla sanallahan Raamatussa kuvaillaan myös mm. evättömät ja suomuttomat vesieläimet, kotka, hanhikorppikotka ja partakorppikotka, kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet sekä kaikki maassa liikkuvat pikkueläimet. Mistähän tässä nyt sitten on päätelty, että Sodoman kohdalla "kauhistuksella" viitataan homoseksuaalisuuteen, eikä vaikkapa kotkan syömiseen tai kuolleen sian koskettamiseen...
 
liisuhiisukka
Jos tälle linjalle lähdetään, niin samalla sanallahan Raamatussa kuvaillaan myös mm. evättömät ja suomuttomat vesieläimet, kotka, hanhikorppikotka ja partakorppikotka, kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet sekä kaikki maassa liikkuvat pikkueläimet. Mistähän tässä nyt sitten on päätelty, että Sodoman kohdalla "kauhistuksella" viitataan homoseksuaalisuuteen, eikä vaikkapa kotkan syömiseen tai kuolleen sian koskettamiseen...
On totta, että muinaselle Israelin kansalle Jumala antoi erityiskäskyjä ja ohjeita. Niihin sisältyi myös kieltoja tiettyjen eläinten syömisestä ja käsittelystä.
Lihallisen Israelin lakattua olemasta Jumalan erityiskansa, kun Jeesus perusti kristillisen seurakunnan, nämä eläimiä koskevat kiellot poistuivat.
Mutta kielto homoseksuaalisuudesta ei poistunut, se on yhä kiellettyä.
 
Kyllä Jumalalla on oikeus tuomita. Ja kyllä me muut voimme kertoa mitä hän on Raamattuun kirjoituttanut.
Se on jopa annettu velvollisuudeksi niille, ketkä ovat sen opin jo omaksuneet.
Selvennykseksi vielä: Jumala tuomitsee, ei ihmiset.
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"

"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"

Arvaa mikä kirja? Minä tulkitsen sen niin, että minun ei parane mennä tuomitsemaan ketään eikä mistään, minä näen että raamattu korostaa lähimmäisenrakkautta ja käskee ihmistä jättämään tuomitsemisen viisaammalle.
 
liisuhiisukka
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"

"Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven"

Arvaa mikä kirja? Minä tulkitsen sen niin, että minun ei parane mennä tuomitsemaan ketään eikä mistään, minä näen että raamattu korostaa lähimmäisenrakkautta ja käskee ihmistä jättämään tuomitsemisen viisaammalle.
Aivan, ihan samaa mieltä, vain synnittömällä on oikeus tuomita. Siis ihmisen Luojalla.
Ja hän on Raamatun välityksellä ilmoittanut meille mitä hän hyväksyy, ja mitä ei.
Selvästi hän on kantansa ilmaissut homoseksualismiin.
Minä en ainakaan missään tapauksessa rohkenisi olla röyhkeä ja kumota Jumalan lakia tästä(kään) asiasta.
 
"hessuli"
Matt 1:
1 ¶ "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: ‘Annas, minä otan rikan silmästäsi’, ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Joh 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Luuk 6:37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Jos tuomitsemme väärin perustein lähimmäisen esim. malka omassa silmässä (eläen itse synnissä), niin olemme ulkokullattuja (tekopyhiä) ja teemme silloin väärin. Otan esimerkin; jos sanomme huorintekijälle, että hän tekee huorin ja itse teemme huorin tai itse olemme varkaita, niin silloin on malka omassa silmässä. Herra Jeesus tarkoitti Matteuksen evankeliumin ensimmäisessä luvussa sitä, että älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi, sillä jos tuomitset ja itse elät synnissä, niin silloin sinut tuomitaan.

Jeesuksen sanojen mukaan kuitenkin saa antaa oikean tuomion, jos esim. joku varastaa, tekee huorin ja valehtelee, niin on meillä oikeus sanoa synti synniksi. Oikean tuomion antaminen ei ole tuomitsemista, vaan sen toteamista, että mikä on oikein ja mikä on väärin. Homouden sanominen synniksi ei ole tuomitsemista, emmekä silloin tuomitse ketään, sillä olemme sanoneet totuuden, koska Raamattu sanoo homouden olevan synti.

Samoin ei uskova silloin tuomitse ketään, jos hän sanoo synnin tekemisen johtavan kadotukseen. Uskova ei silloin ketään tuomitse, vaan kertoo kuka tuomitsee ja miksi; Jumala tuomitsee synnintekijän kadotukseen. Lopunajan synnin vallan alla oleva ihmiskunta koittaa tehdä kaikkensa, että se saisi rauhassa tehdä syntiä se jopa vääristää Raamatun sanaa, että saisi omalletunnollensa "rauhan". Tämän tähden lopunaikana myös monet uskovat tulevat luopumaan totuuden rakkaudesta ja heistä tulee hyvän vihamiehiä.

Jumala rakastaa myös homoja ja siksi evankeliumi ja sen muuttava voima on myös tarkoitettu homoille. Jumalaan uskovana en tuomitse homoja ihmisinä, vaan rakastan heitä Jumalan rakkaudella, mutta koska homous ja sen harjoittaminen on Jumalan sanan mukaan synti, niin silloin minun on Jumalan lapsena kerrottava tässä asiassa se mikä on totuus, eli Jumalan sanan totuus, joka kertoo homouden olevan synti.

En kannata homojen syrjintää, sillä he ovat arvokkaita ja rakkaita lähimmäisiäni. Homoseksuaali ihmisenä ei ole huonompi kuin kukaan muukaan ihminen. Homous on kuitenkin epäluonnollista ja syntiä. Homoudesta on mahdollisuus eheytyä ja vapautua. Herra Jeesus voi vapauttaa sinut homoseksuaalisuudesta. Siksi kehotan sinua tutkimaan Raamattua sillä sieltä löytyy ihmiselle luonnollinen järjestys koskien parisuhdetta ja perhettä sekä uskon kautta pelastus Herrassa Jeesuksessa.

tekstin lähde; http://koti.phnet.fi/petripaavola/homoseksuaalisuusjaRaamattu.html
 
"minna"
Te, ketkä puhutte, että homous pitää hyväksyä ja pitää olla suvaitsevainen ym. Yltääkö teidän suvaitsevaisuus myös muihin, esim. lestadiolaisiin, jehoviin ym.? Vai jääkö se tuohon homoihin. Mun mielestä tuo on niin kieroa, että homoista ei saa sanoa poikittaista sanaa, mutta esimerkiksi lestadiolaiset on täällä palstalla haukuttu aivan maan rakoon. Mitä suvaitsevaisuutta sellainen on?
 
Kepsis
[QUOTE="minna";25669792]Te, ketkä puhutte, että homous pitää hyväksyä ja pitää olla suvaitsevainen ym. Yltääkö teidän suvaitsevaisuus myös muihin, esim. lestadiolaisiin, jehoviin ym.? Vai jääkö se tuohon homoihin. Mun mielestä tuo on niin kieroa, että homoista ei saa sanoa poikittaista sanaa, mutta esimerkiksi lestadiolaiset on täällä palstalla haukuttu aivan maan rakoon. Mitä suvaitsevaisuutta sellainen on?[/QUOTE]

Lestadiolaisuus on valinta, niinkuin kristillisyys, ateismi jne.

Homous ei ole valinta, se on osa sinua, ei mikään aate tai uskonto.
 
näin juuri
[QUOTE="minna";25669792]Te, ketkä puhutte, että homous pitää hyväksyä ja pitää olla suvaitsevainen ym. Yltääkö teidän suvaitsevaisuus myös muihin, esim. lestadiolaisiin, jehoviin ym.? Vai jääkö se tuohon homoihin. Mun mielestä tuo on niin kieroa, että homoista ei saa sanoa poikittaista sanaa, mutta esimerkiksi lestadiolaiset on täällä palstalla haukuttu aivan maan rakoon. Mitä suvaitsevaisuutta sellainen on?[/QUOTE]


Tosi hyvä oivallus!
 

Yhteistyössä