Hormonikierukasta vaikeita PMS oireita?

Moi!
Kysymykseni: Onko muilla tullut hormonikierukan jälkeen PMS oireita/raivokohtauksia? Mulla ollut jo kaksi vuotta hormonikierukka ja musta tuntuu että sen jälkeen on tullut PMS-oireita.. :(
Nuorempana ei oo ollu mitään erityisiä PMS-oireita. Nykyään saan mielettömiä raivokohtauksia (ja nimenomaan lapsille) ennen menkkoja.. Myös univaikeudet ovat tulleet.. Oon kaks vuotta jo ihmetellyt et mikä mua oikein vaivaa mut luin tos estrogeeni-hormonin alhaisuudesta ja sen vaikutuksesta Pms-OIREISIIN, ja nyt ymmärrän et luultavasti siitä johtuu..

Nyt mietin et, mahtaako kuitenkaan PMS oireet helpottaa vaikka hankkiutuisin eroon kierukasta ja menisin sterilisaatioon.. Mulla kaksi lasta, ikää 32 v. mut sellasen sairaus taustalla et mun sisätautilääkäri suosittelee sterilisaatiota (ja hyvästä syystä!) Eli oikeesti aion mennä sterilisaatiojonoon..

Kertokaahan kokemuksianne!
 
ne pms:t. Taisin vastailla just estrogeeni-pms -kysymyksiin myös. Hormonikierukka perustuu keltarauhashormoniin ja jos henkilö, jolla jo ennestään on keltarauhashormonit ylhäällä ja estrogeeni alhaalla laittaa kierukan, niin oireet vaan pahenee. Yleensä lääkärit hoitavat just keltarauhashormonilla pms:ää, mikä on niin väärin, koska osa pms:stä on nimenomaan estrogeenin alhaisuutta.

Eli kierukan poisto helpottaisi sun oireita, univaikeudet on yks estrogeenin alhaisuuden oire, masennus, hikoilu ja ärtyisyys muita. Voithan varmuuden vuoksi mittauttaa hormonit vielä. Mulle gyne ehdotti kierukan lisäksi estrogeeniä voiteena, mutta ei kiitos molempia! Kierukka lähti ja estrogeenia käytän pms:ään jos tarvii. Muuten otan vitamiinilisiä, liikun, rentoudun ja käyn akupunktiossa.
 

Yhteistyössä