Hormonilääkityksen sivuoireet

Suunnittelen luovuttavani munasolujani ja olen sopinut tapaamisen klinikalle, josta varmasti saan lisätietoa.

Minua kuitenkin kiinnostaisi jo etukäteen, että minkälaisia sivuoireita noista pistettävistä hormoneista on tullut ja kuinka kauan ne ovat kestäneet? Käsittääkseni tuolla klinikalla on käytäntönä tehdä joko kevyt tai pitkä kaava, kevyessä kaavassa vain pistetään alkukierto lääkkeitä (en tiedä kauppanimiä, mutta kasvatetaan folleja ja sitten irrotetaan..?) ja pitkässä kaavassa ajetaan oma hormonitoiminta ensin alas ja sitten vasta pistetään.

Minkälaisia oireita noista lääkkeistä on odotettavissa? Mielialavaihteluita, pahoinvointia, päänsärkyä...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27547921:
Kiitos Astrolabe! Onko nuo oireet kestäneet vain siihen saakka, kun solut on kerätty vai ovatko jatkuneet sitten loppukierron vielä?
Nyt nuo oireet menneet pois, mut mullahan jatkuu keltarauhashormonilla hoito, jota ei luovuttaja tarvi. Nyt lähinnä äkäinen.
 
Mulla on takana 3 munasolujen kasvatusta ja mitään oireita niistä ei ole tullut. Vähän ennen punkitota on titysti alavatsa turvonnut ja hieman tukala liikkua. Punktiopäivänä tulee otettua ihan rennosti ja seuraavana päivänä olen ollut aina ihan normaali jo. Mutta toinen juttu onkin nämä alkion kiinnittymistä tukeva lääke, siitä onkin sitten tullut oireita vaikka muille jakaa. Mutta tämähän ei koske sinua.
 

Yhteistyössä