"HS: Vihreiden kannatus romahtanut, Sofia Virran mukaan linjaa ei tarvitse muuttaa"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pidot paranevat kun väki vähenee. Laatu ratkaisee enemmän kuin määrä.
Persut aina iloitsevat toisten epäonnesta. Olisi maailman 8. ihme, jos tällä palstalla olis edes yksi persun kirjoittama normaali ja järkevä viesti.
 
vierailija
Tuo uutinen voisi olla lukion yh:n tunnilla esimerkkiuutisena ja kysymys aiheeseen liittyen voisi olla, että

a) Poimi uutisesta virheet
b) Pohdi valeuutisten vaikutusta nykyisessä poliittisessa mediakentässä
 
vierailija
!Kokoomuksen kannatus on nyt 20,7 prosenttia eli 0,6 prosenttiyksikköä pienempi kuin helmikuun mittauksessa.


Perussuomalaisten kannatus on puolestaan heikentynyt 0,7 prosenttiyksikköä. Puolueen kannatus on nyt 18,9 prosenttia.


Tutkimuksen virhemarginaali on noin kaksi prosenttiyksikköä suuntaansa suurimpien puolueiden kohdalla.


PERUSSUOMALAISET on kyselyssä kolmanneksi suosituin puolue. Oppositiopuolue Sdp on toiseksi suosituin 19,6 prosentin kannatuksella."



 
vierailija
Tuo uutinen voisi olla lukion yh:n tunnilla esimerkkiuutisena ja kysymys aiheeseen liittyen voisi olla, että

a) Poimi uutisesta virheet
b) Pohdi valeuutisten vaikutusta nykyisessä poliittisessa mediakentässä

Uutisessa Juuso Syngelmä merkitsee lähteeksi HS. Tämä tarkoittaa, että juttu perustuu HS aineistoon. Kirjoittaja ei kutienkaan tee tekstissä näin, vaan vääristää itse uutisen.

Jutussa "vihreiden kannatus romahtanut". HS:n jutussa Vihreiden kannatus on pysynyt samana ja merkittävää romahdusta on Kokoomuksella ja Perussuomalaisilla. Otsikkoon on etsitty muualta Vihreiden kaikkien aikojen kannatushuippu, jolla ei ole mitään tekemistä HS:n jutun kanssa. Vastaavasti voitaisiin todeta, että kokoomuksen kannatushuopusta puolue on menettänyt yli 60% äänestäjistään ja sehän se vasta romahtanut onkin. Tämäkin olisi valeuutinen, mutta samanlainen valeuutinen, minkä Juuso Syngelmä teki verkkomediassa
 
vierailija
Kun uutinen on, että Kokoomus ja Perussuomalaiset romahti, niin kokoomusmedia tekee jutun, että Vihreiden kannatus romahti.

b) Pohdi valeuutisten vaikutusta nykyisessä poliittisessa mediakentässä

Nykyisin totuudella ei ole merkitystä uutisoinnissa, vaan jokainen voi poimia itselleen miellyttävimmät faktat. Poliittisen puolueet käyttävät tätä hyväkseen. Esim. perussuomalainen politiikka on ensisijaisesti oman äänestäjäkuntansa vastaista politiikkaa, jossa suurimpien leikkausten kohteena ovat perussuomalaiset itse. Silti tämä nähdään hyvänä, koska voidaan uutisoida siitä, että on olemassa tahto toimia toisin vaikka teot ovat jotain muuta
 
vierailija
Kun uutinen on, että Kokoomus ja Perussuomalaiset romahti, niin kokoomusmedia tekee jutun, että Vihreiden kannatus romahti.

b) Pohdi valeuutisten vaikutusta nykyisessä poliittisessa mediakentässä

Nykyisin totuudella ei ole merkitystä uutisoinnissa, vaan jokainen voi poimia itselleen miellyttävimmät faktat. Poliittisen puolueet käyttävät tätä hyväkseen. Esim. perussuomalainen politiikka on ensisijaisesti oman äänestäjäkuntansa vastaista politiikkaa, jossa suurimpien leikkausten kohteena ovat perussuomalaiset itse. Silti tämä nähdään hyvänä, koska voidaan uutisoida siitä, että on olemassa tahto toimia toisin vaikka teot ovat jotain muuta
Hyvä kun kirjoitat myös tällä palstalla. ihmettelen miksi tätä palstaa kritisoiva ketju poistettiin. Kirjoittaja vain halusi vinkkejä jostain asiallisemmasta keskusteluketjusta.
Ennen eduskuntavaaleja tämä palsta oli hyvin persuvoittoinen.
1.4.2024 jälkeen luulisi, että palstan jutut keskittyvät siihen miten pärjätä arjessa leikkausten jälkeen. Myös eläkeläisten toivoisin uskaltavan kirjoittaa tällä palstalla.
Minua täällä aina mätkitään päähän kuin vierasta sikaa.
 
vierailija
Mikä on puolittanut vihreiden kannatuksen?
Tässähän siis kokoomuksen toimittaja vertaa Vihreiden kannatusta aikaan, jossa Sipilällä oli halllituskriisi ja heidän perussuomalaisista koostetut ministerit nauttivat suomessa enää noin 0,4% kannatusta. Äärioikeistoon syöksyneellä perussuomalaisella puolueella oli jotain reilu 5 % kannatus ja kokonaisuudessaan Vihreät ja myös vasemmistopuolueet saivat nostetta etenkin Sipilän kipuilusta persujen/sinisten kanssa mutta myös siitä, että poikkeuksellisen laaja maahanmuutto toi vihreiden polittiikkaa esille laajemmin.

Nyt tilanne on eri. Kokoomus ja Perussuomalaiset eivät vastusta enää maahanmuuttoa vaan he vastustavat työtä tekevää suomalaista. Suomessa työtä taas arvostetaan ja siksi nämä puolueet romahtivat edellisessä mielipidemittauksessa. Ne ketkä odottavat vastakkainasettelua menee demareihin ja vassareihin ja sivistysporvarit keskustaan.
 
vierailija
Pidot paranevat kun väki vähenee. Laatu ratkaisee enemmän kuin määrä.
Persut aina iloitsevat toisten epäonnesta. Olisi maailman 8. ihme, jos tällä palstalla olis edes yksi persun kirjoittama normaali ja järkevä viesti.
Villakoirat on niin ihqi teen itselleni pikkuhousut sen karvasta niin luonto säästyy. persut vaatii villakoiria karkoitettaviksi kun ei muka kuulu suomen taivaalle lentämään sinitieasten kanssa punaisissa alusvaatteissa keinovihdoilla jotka kestaä vuosia.

Mä oon niin hajonnut tohon natsismiin, ne ei niinq hyväksy ees sitä, että kaikkien pitäsi käyttää saappaita ettei kenkiä tarvitsisi joka vuodenajalle erikseen vaan haluavat tuhota luonnon.

T:Normaali vihreä
 
vierailija
Villakoirat on niin ihqi teen itselleni pikkuhousut sen karvasta niin luonto säästyy. persut vaatii villakoiria karkoitettaviksi kun ei muka kuulu suomen taivaalle lentämään sinitieasten kanssa punaisissa alusvaatteissa keinovihdoilla jotka kestaä vuosia.

Mä oon niin hajonnut tohon natsismiin, ne ei niinq hyväksy ees sitä, että kaikkien pitäsi käyttää saappaita ettei kenkiä tarvitsisi joka vuodenajalle erikseen vaan haluavat tuhota luonnon.

T:Normaali vihreä
Se on aina söpöä, kun perussuomalaisia äänestävä peräkammarinpoika fantasioi siitä, että olisi siististi cool
 
vierailija
Villakoirat on niin ihqi teen itselleni pikkuhousut sen karvasta niin luonto säästyy. persut vaatii villakoiria karkoitettaviksi kun ei muka kuulu suomen taivaalle lentämään sinitieasten kanssa punaisissa alusvaatteissa keinovihdoilla jotka kestaä vuosia.

Mä oon niin hajonnut tohon natsismiin, ne ei niinq hyväksy ees sitä, että kaikkien pitäsi käyttää saappaita ettei kenkiä tarvitsisi joka vuodenajalle erikseen vaan haluavat tuhota luonnon.

T:Normaali vihreä
Normaali vihreä = todellisuudesta vieraantunut sekopää.
 

Yhteistyössä