»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Tulin vain taas kurkkimaan, ja ajattelin jotain rustailla. Täällä on ollut tänään aivan huikea ilma. Oltiin aamusta pojan kanssa pihalla, oli ihanaa, ihan vaan siis ilman takia :heart: huomasin ulos lähtiessä, että painoa tulee taas samalla tavalla kuin poikaa odottaessa :( Mitkään normi talvipökät ei mahtuneet enää jalkaa ja viikkoja vasta 14+6 :kieh: paska. Oon yrittänyt käydä spinningissä ja pumpissa, mut tosiaan tää viikko on kyl syömistenkin osalta ollut niin hurjaa, ettei ihme jos kiloja tulee (ja pitsa just tuossa jäähtymässä taas :ashamed: ) joten turhaa valitan, itsehän sitä ruokaa suuhun tungen :D

Mitkäs rukkaset tai hansikkaat teillä muilla toimii parhaiten???? Meillä on ollut tuollaiset primasta ostetut vähän kevyemmät rukkaset...veden kestävät, mutta tänään ne oli kyllä liian kylmät...mitähän ihmettä keksis tuon jätkän käsiin. Muuten on kuuma kalle, mut sormet meinaa jäätyä..

Mut mä alan nyt syödä pizzaa ja kasvattaa bebaa... :D
 
Heii vain kaikki piiiitkäst pitkästä aikaa B) Kotona olen taas saikulla köllöttelemässä. Aiemmin jouduin jo nyt jäämään, mitä pojasta. Nyt viikkoja takana 21+4. Poikahan meinasi syntyä jo aivan ennenaikojaan, nyt tämä vekara on aiheuttanut mammalle sellaiset issiaskivut jo viikolta 3 lähtien, ettei mitään järkeä. Fysioterapeutit on kokeiltu eikä ollut suurempaa apua, ei kyllä haittaakaan. Nukkuminen on hankalaa, välillä myös mahdotonta, sillä kivuttomia asentoja on vain kolme, kaksi mahallaan ja yksi selällään. Mikään noista ei siis hyvä, kun maha kasvaa :| Yritän tsempata itseäni sillä, ettei töissä tartte enää käydä, vaikka rahallinen puoli tietty ahdistaa... Nytkin jouduin maksamaan pojan hoitomaksun sen omalta tililtä :ashamed: Lisävaivaksi on myös tulleet suonikohjut, myös alapäähän, mitä ei ollut ekassa raskaudessa. Erittäin kivuliaita pirulaisia, mutta toivottavasti ne häviää synnytyksen jälkeen... Tukisukkia pitäisi varmaan lähteä ostamaan, ennen kuin pohkeet ja reidet on aivan sinisenä!

Lueskelen tässä teidän jutut läpi pieninä annoksina, kun kovin pitkään ei pysty istumaan. Hanska-asiaan kommentoin, että meillä on käytössä keinokuitutumput + sellaiset ohuemmat coretex-käsineet, ilman tumppuja sormet on jäässä, vaikka pää olisi hiessä.

T. Mavi ja poika reilut 1,5 vuotta ja vauva 21+4
 
MB hurjasti onnea pienestä tytöstä! Ja paljon jaksamisia vauva-arkeen pienen isosiskon kanssa. Mahtaa olla vilskettä. Meillä isompi oli tasan 2v kun nuorempi syntyi ja oli se ekat 4kk:tta aika kiireistä.. Yhtä imetystä, ruuanlaittoa ja ulkoilua. En ainakaan muista että muuta olisin ehtinyt!

Ja sit jaksamisia kaikille ketä odottaa jo uutta vauvaa! Ja tietenkin vauvaonnea teille kenellä yritys jatkuu.

Meidän Arttu tuntuu jo isolta pojalta muihin verrattuna, siis ku luen teidän juttuja. Enkä tarkoita mitenkään leuhkia, toivottavasti kukaan ei sitä niin tulkitse. Arttu on syönyt 1-vuotiaasta itse, nykyään ei ole edes nokkamukia käytössä eikä liiemmin muovikuppejakaan vaan tää juo itse oikeasta lasista. Sanoja tulee niin että neuvolakorttiinkin 1,5v neuvolassa kirjattiin puhuu pitkiä lauseita. Tyyliin "ei saa lyödä kissaa" tai "anna lisää maitoa". Sit käyttää jo itsestään sanaa "minä, minun, mulle". Pitää esimerkiksi isoveljen kanssa leikkiessä huolta että "minun naania-ekka (scania-rekka)". Ettei vaan veli ota hänen omaa. :LOL:

Mä päädyin muuten miehen kanssa siihen päätökseen, ettei Arttua rokotettu puolitoistavuotisneuvolassa ollenkaan. Katotaan sit 2-vuotiaana ellei sittenkin vielä myöhäistetä. Ei siis jätetä rokottamatta, myöhäistetään ohjelmaa vain hiukan ja neuvolalääkärillekin se sopi oikein hyvin. Onko kukaan muu tehnyt samaa? Meillä isompi sai ajallaan rokotteet ja jo silloin mua mietitytti asia ja tuntui väärältä rokottaan 1,5v mut en sit ensimmäisen kanssa osannut tai uskaltanut ottaa edes neuvolassa puheeksi. Nyt oli ihana ku sekä terkka että lääkäri otti hyvin vastaan tän myöhäistämisen. :)

Me muuten asiasta viidenteen muutettiin viikko sitten. Nyt on tilaa taas hetkeksi. Ostettiin ihan uusi paritaloasunto vajaa 9km:n päästä vanhasta kodista. Tilaa on 5h+k eli kolmaskin lapsi mahtuisi. Arttu siirtyi täällä omaan huoneeseen, kun tähän saakka oli isoveljen kanssa samassa huoneessa. Ei ollut siinäkään mitään ongelmia vaan on ihan ku olis aina nukkunut yksistään. :D

Hanska-asiaan sen verran että halppis vedenpitävät on usein kylmät käsiin ku ne ei hengitä, paremmat on semmoset mitkä hengittää hyvin. Mun lempparit talvihanskoissa on rasavilit, leudomalla kelillä reimatecit. Ja ruskovillan silkkihanskat on hyvät alle jos tarvii lämpöä vielä lisää.

Anu ja Arttu 1v 6kk 1pvä
 
Kiitos taas onnitteluista :)

Hysteerinen tuttu juttu. Mullakin kaikki vaatteet alko puristaa melko pian raskauden alussa. Ei kyllä ihme, kun mun alkupaino oli jo +8kg enemmän kuin esikoisesta... :whistle: Sain vielä siihen lisäksi saman verran painoa kuin esikoisesta eli 14kg, joten tässä on sitten rutosti pudotettavaa :ashamed:

Maville :hug: Koeta jaksaa! Ne alapään suonikohjut on varmasti tosi ilkeitä :(

anuuu Onnea uuteen kotiin :flower:!
Juu puuhaa varmasti riittää näiden kahden kanssa ihan riittämiin...
Meidän 1,5v neiti kuulostaa ihan teidän Artulta. Juo myös lasista, syö itse, puhuu 3-sanaisia lauseita, joskus jopa 4 (yksi päivä tuumasi autoreissulla että "ei oo palloo mukana"). Me kyllä ajateltiin edetä ihan rokotusohjelman mukaisesti kummankin tytön kanssa. Saanko kysyä minkä takia teidän mielestä on liian aikaista rokottaa 1,5v iässä?

Noita hanska-asioita mäkin oon pohtinu. Meillä ollaan toistaiseksi menty vielä sormikkailla ja lapasilla, mutta jotkut coretex-hanskat olis varmaan ostettava. Pitääkin tsekata noi anuuun suosittelemat Rasavilin hanskat. Stockalla näyttäis olevan valikoimassa.

MB ja tytöt 1,5v ja kohta 2 vkoa
 
Entinen Piitsi täällä hei :D :wave:

Mä en oo varmaa puoleen vuoteen käynny täällä :ashamed: johan täällä on tapahtunutkin: MB onnea tytöstä
Laylah :hug: toivottavasti teillekin nyytti pian suodaan :heart:

Monien muiden tavoin meilläkin odotellaan jo seuraava lasta,nyt olis siis kolmas tilauksessa rv24+5 ja tammikuun lopussa olis la.

Iinan kanssa käytiin tänään 1,5v neuvolassa,pituutta 79,5cm ja painoa 10 650g,tasaisesti mennään -1 käyrien tuntumassa,mut mitäpä voi oottaa ku äiti on 160cm ja isäkin hurjat 165cm =) .
Pottailua meillä harjoitellaan ja Iina pissaa pottaan kyllä silloin tällöin,kun saa siihen mennä kun itsestä siltä tuntuu ei siis mitään ruoan jälkeen potalle...niin ei tuu mitää,mut hakee kyl potan ite wc:stä ja tuo tohon olkkarin matolle,siinä sitte pissataan.
Meilläkin syödään lähinnä sormien voimalla,lusikalla myös kun sanoo et lusikkaakin vois käyttää mut sottastahan toi on :whistle:
Sanoja tulee yksittäisiä,joskus jotain pientä lauseen tynkää havaittavissa,mut aika apina meillä on,eli kaikki matkitaan :D

Nyt pitäs kai ryhtyy ruoanlaittoon,mut jospa sitä muistas ahkerammin täälläkin käydä :whistle:

 
Mavi, saat multa täydet sympatiat :hug: Mulla oli poikaa odottaessa noita suonikohjuja alapäässä ja tiedän siis kuinka hirveitä ne on :snotty: Mä en pystyny kunnolla ees pöntöllä istumaan, vaan piti olla niinkuin toisella kankulla vaan, et sain asiat tehtyä |O
Jalassakin niitä oli, mut ne vielä kesti..

piiuli82 Onnea :flower:
 
Anuuu onnea uuteen kotiin!
piiuli82 onnea!

Meillä syödään itse, juodaan mukista, ketterä liikkeissään, motorisesti hyvin kehittynyt. Puhetta ei tule vielä, pääasiassa omaa pölötystä. Päristelee, murisee yms. Nyt on ruvennut sanomaan kakka. Paljon osoittelee jos haluaa jotain. Puhetta ymmärtää hyvin, on oikein innokas apuri. Veljeltä pitäisi saada kaikki ja kun ei saa niin huudetaan. Omaa tahtoa löytyy.
 
Moikka!

Lukemassa olen käynyt mutten oo ehtinyt kirjoitella. Mekin muutettiin ja kotona ei toimi netti vieläkään. Meillä on alkamassa se raksa-projekti ja sen suunnitteluun menee aikaa vaikka kuinka ja töissäkin pitäisi käydä ja lapset hoitaa illalla...Kiirettä siis pukkaa :)

Meidän päivähoito sujuu nyt hyvin, A on jo ihan tottunut ja nyt jää hoitoon mielellään. Aika kauan siihen menikin, mutta hyvä siis näin.
Puhetta ei tule, sitä odotellessa :whistle: Mitään sanoja ei ole, ei edes sitä äitiä. Esikoinen puhua pälpätti tässä iässä jo vaikka kuinka, että kovin siis erilaisia ovat! Itse syö aika hyvin ja mukista/lasista juo. Potalla käy kakalla, pissitkin tulee pottaan jos sinne muistaisi aina viedä. Omassa huoneessa on nukkunut jo kesästä ja se on ollut mielettömän hyvä ratkaisu.
Kovasti poika tykkää saunoa ja uidakin.

Meillä ei A ole saanut esim. MPR-rokotetta vielä, se olisi tarkoitus laittaa nyt 1,5 vuotis lääkärineuvolassa, mutta luulen että siirrän sitä vielä. Esikoinen sai sen varmaan vasta 2,5 vuotiaana ja sai silloinkin niin kamalat taudit siitä että hui. Eikä sillä kiirettä ole. Mutta katsotaan. Me varmaan osallistutaan siihen pneumokokki-tutkimukseen ja saa ensi kerralla sen rokotteen, sitten jos influenssarokotteet on tullut niin otan sen. Joten eipä siihen kertaan sitten muita enää mahdukaan....

Täytyy jatkaa töitä
:wave:
 
Heippa täältäkin;-)

MB:lle sylillinen onnea täältäkin :hug: :flower:

Anuuu; Onnea uuteen kotiin, ihanaa, kun on tilaa (paitsi siivouspäivänä :whistle: ) Ihmettelinkin jo, että minne sie oot vallan kadonnut :hug: Teillä on jo tosi hyvin puhetta, meillä ei vielä kun pari 2-3 sanaista virkettä, sanoja tosin pukkaa kyllä sellaisella vauhdilla, että huh huh...

Aamulla käytiin 1v6kk neuvolassa. Herra kasvaa edelleen +3 käyrällä, pituutta on 92cm ja painoa 15,6kg... Että näin meillä :whistle:

Just sain herran päikkäreille. Josko menisi ruokaa väkertämään eli tonnikalapihvejä käristämään ja sitten onkin hetki omaa aikaa, mikäli herra sitten vielä nukkuu :LOL:

Töissä olen jo ollut, tosiaan 2pv/vko näin alkuun ja vielä tuntuu hyvältä systeemiltä, vuoden vaihteen maissa sitten ehkä täysiä viikkoa. Päiväkoti ei voisi paremmin mennä, herra jää hyvillä mielin ja hyvillä mielin sitten onneksi tulee kotiinkin :LOL:

Mutta ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Voi Väinö on ISO! Arttu oli 84cm ja vajaa 12kg ja se menee pituudes nollakäyrällä niinku aina ennenkin, paino oli vielä vähän miinuksilla mut enää hitusen.

Siitä mpr-rokotteesta niin sillä minäkin sitä siirtämään ku ei oo mikään kiire oikeasti antaa 1,5-vuotiaalle, isompi osaa jo sanoa miltä tuntuu ja keho valmiimpi. En halua pistää pieneen keskeneräiseen ihmiseen mitään ylimääräistä jos ei ole pakko. Ja rokottaahan ei ole pakko. :) Mut korostan edelleen että kyl meillä rokotetaan, sit joskus. Ei vaan vielä näin pienenä. Ja tosiaan oli ihanasti tukemassa meidän perheen päätöstä myös henkilökunta, tuli jotenki sellanen olo että oikea päätös oli kun noin oli lääkäri ja terkkakin sen kannalla. Noi ikäsuositukset ku on vaan suosituksia kirjattuna rokotusohjelmiin, kyllä niitä voi ihan hyvällä omallatunnolla siirtää jos vähänkään epäilyttää rokottaa jo noin pienenä. Kuulin tapausesta jossa annettu vasta 6-vuotiaana, ennen kouluun menoa. Joten voihan sitä vaikka niinkin pitkälle siirtää jos haluaa.

Anu

 
Anu-78
:wave:

Me käytiin poitsun kanssa 1½-vuotis neuvolassa syyskuun lopussa ja mitat oli jotain 12 kiloa ja 83cm pitkä, vaikka 18 päivä tätä kuutahan se tulee sen 1½-vuotta. Rokote otettiin ja viikon päästä siitä oli pienesti lämpöä mutta ei kuitenkaan mitään korkeaa kuumetta tullut.
Hanskoista sen verran että en nyt muista mitkä noi on merkiltään jotka ostettiin mutta veden kestävät kuitenkin ja toivon mukaan hyvät on :)

Onnea vauvautuneille! :) Sekä plussanneille ja muutenkin odottajille! :)

Tänneppä ei mitään sen erikoista kuulu ja hyvää viikonloppua!
(ja toivotaan että meilläkin olisi nyt tuleva viikonloppu parempi kuin viimeviikonloppu aika raskas viikonloppu oli :( , ei tullut nukuttua sillon juuri lainkaan, koira valvotti aika raskaanlaisesti ;( , mut ei siitä sen enempää... )

Anu ja Saku
 
Faerie tulikos teille noista rokotteista sivuvaikutusta?
meillä kun neuvolantäti sano 1,4 v tarkastuksessa että ei rokoteta vielä kun usein tulee kipiäksi ( ja meillä siis alko sillon just päiväkoti) niin sano sit et nyt 1,6 v lääkärissä vois laittaa... pitäs sinnekin siis tilata aikaa kuhan uudet työvuorot saadaan.

Muuten meille ei mitään ihmeellistä kuulu.

Essi- ja Eero
 
Onnea täältäkin kaikille vauvaa odottaville!

Pitäis varmaan täälläkin tilata neidille tuo 1,5v tarkastus. En vaan ikinä muista, vaikka ravataan joka viikko neuvolassa vauvan kanssa.

Huh, on se aika rankkaa tää arki vauvan ja 1,5v kanssa, kun nuo yöunet tuppaa jäämään turhan lyhyiksi. Ja nyt vielä mies on kotona, joten mä varmaan pakenen samantien mummilaan tyttöjen kanssa, kun mies menee töihin!
Meidän vauva tykkää kaiken lisäksi syödä _koko_ ajan... varsinkin yöllä se herää parin tunnin välein. Päivällä kyllä uni maistuu paremmin varsinkin mitä kovemmin isosisko huutaa ja kiljuu vieressä =) Pitäis varmaan nauhottaa tota metelöintiä ja pistää kuulokkeet sit yöllä vauvalle ;)

MB ja tytöt 1,5v (tänään tasan) ja 2 vkoa
 
Voi että mä oon niin iloinen kun taas porukka on aktivoinut täällä meidän pinossa :D Mä kävin ostamassa nuo anuuun mainitsemat hanskat, katsotaan kuinka toimii. Ja ruskovillalta varmaan käyn kattomassa vielä ne tumput sinne alle. Ja kiva muuten, että oot taas palannut linjoille anuuu mä jo ajattelin että minne sä oot hävinnyt. Vuotaraaputinta ei ole näkynyt...toivottavasti siellä on kaikki hyvin :hug:

Mua alkoi jännittää tuo rokottaminen kun luin teidän juttuja, meillä on se 1,5-v neuvola vasta vähän jälkijunassa eli 1v ja 6kk kun muulloin ei ollut sopivia aikoja. Pitää siellä vielä kysyä sitä rokotetta, että kannattaisko siirtää.

MB:lle jaksuja vauvan ja taaperon kanssa. Alkaa itseään jo pelottaa tuleva..vaikka onhan tässä vielä aikaa melkein puoli vuotta :D

Voi Dooris, pakko taas kommentoida tuota teidän Väinön kokoa, vedä sitten turpaan mua kun alkaa ärsyttää :D mutta tuntuuhan se isolta kun meidän jätkä on varmasti vain vähän yli 80cm, veikkaisin.

Mulla on kaikki viikonloput buukattu menoa täyteen, seuraava "vapaa" on vasta mararskuun 20-22 päivä :D mut eipähän tarvii kotona istuskella ja miettiä, että mitä sitä tekis.... :whistle: Viikon päästä tosin hautajaiset...ei niin kiva meno, mutta pakollinen kuitenkin.

Mitähän vielä. Mä toivon, että huomenna ehtisin kotopuolessa käydä hieman kaupoilla jos äitini olisi pojan kanssa, tänään siis ajallaan mun synnyin sijoille päin ja ehkä sunnuntaina vasta takaisin päin....Mies luuhaa hirvimetällä joten siitä ei paljon seuraa saa.

Meillä muuten tehdään kulmahampaita ja kylläpä ne kiukuttaakin taas kovasti. Koko viikon on jätkä yöllä parkunut hampaitaan ilmeisesti. Ei ole supot auttaneet :headwall: aika raskasta ollut tämä viikko, mutta jospa kohta taas helpottaisi. Yleensä meillä nukutaan yöt hyvin...Tosin kun herää, niin omaan sänkyyn ei suostu jäämään kirveelläkään. Jospa tämä olisi taas joku ylimenovaihe ja kohta voisin taas alkaa kantamaan omaan sänkyy. Kait se olis sinne sammunut jos olis ollut vaan jyrkkä, mut musta ei puolen viiden aikaan ole pojan sängyn vieressä istujaksi kun olis vielä tunti nukkumis aikaa ja sen ajan jos joutuu tapella nukkumisesta niin ei kiitos. Pakko se on jaksaa töissäkin. Tuskin se tyttökaveriaan meidän väliin tuo nukkumaan.... :LOL: :LOL:

Kohta se olis iltapäiväkahvit ja perjantai pulla, nami....

iloista viikonloppua

Hysteerinen ja poitsu 1,5vee
 
Noista rokotuksista piti vielä sanoa, että kannattaa miettiä itse miten aikoo tehdä (siirtääkö vai ei). Aina ei neuvolassa olla siirron puolella, ne kun kuuluu laittaa sillon ja sillon.
Anuuulla on käynyt tuuri kun on ollut "siirtomyönteiset" ihmiset neuvolassa. Mua katottiin vähän kieroon kun sanoin, että rokotusta siirretään. Mutta mitäpä niillä on siihen sanomista, ei mitään. Itsehän tässä saa päättää yleensä senkin, että käykö neuvolassa vai ei. Vapaaehtoista kaikki.

Meillä on Reiman hanskat, sellaset paksummat versiot niistä reimatec-mineistä. Pysyy tosi hyvin kädessä, peukalot paikoillaan ja on lämpimät.
Talveksi ostan kunnon karvavuorelliset rukkaset (Emil&Iida). Reimat olis muuten hyvät topparukkasetkin, mutta niissä ei oo karvavuorta ja ainakin meidän lasten kädet vaatii karvavuoren että tarkenee.
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Myöskään meille ei mistään rokotteista ole mitään tullut. Meille laitettiin tuo MPR jo 1v3kk neuvolassa. Varoiksi olen kaikkien rokotteiden jälkeen antanut supon ja supon myös seuraavaksi yöksi.

Miulla onkin tänään "vapaapäivä", poika on tarhassa ja täytyy tampata matot ja pestä lattiat, siitä kun ei tule mitään herran ollessa kotona, kaataa vesiämpärin silmänräpäyksessä :LOL:

Mutta josko jatkaisi puuhastelua, että saa homman hoidettua kunnialla loppuun, matot on sentään jo ulkona tampattuina tuulettumassa ;)

Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Hei!
Neuvolassa tänään käyty. Onnikaan ei sieltä ihan pienimmästä päästä ole, 87,5cm ja 14150g eli ihan kunnon ukko :heart:
MPR siirrettiin suunnitelmien mukaan 2v neuvolaan. Mä en niinkään vierasta tätä ikää, vaan tätä vuodenaikaa. Eli en halua antaa näin flunssakauden aluksi rokotetta ja heikentää taas hetkellisesti vastustuskykyä, kun nyt on saatu olla ihan terveenä. Eli rokote tulee sit kesää vasten, kun pöpökausi ohi. Kumpaakaan influenssarokotetta ei oteta. Miten muut?
Ainakin meidän terkkari suhtautui tosi hyvin rokotteen siirtoon. Sanoi ettei asiassa mitään ongelmaa ja jotenkin tuki tätä ratkaisua.

Mut nyt hommiin! Välipalan laittoon ja keittiön siivoukseen
Mukavaa päivää!

Laylah ja :heart: Onni 1,5v
 
Hei kaikille!

Me täällä syyslomaillaan koko perhe. Tänään lähdetään muutamaksi päiväksi sukuloimaan Kainuuseen, kunhan vaan nuo isommat lapset herää.

Minä olen kans taipumassa siirtoon tuon rokotusasian kanssa. Ja lähinnä olen Laylahin kanssa samoilla linjoilla, minusta kans tämä vuodenaika on tosi huono. Ja meillä on kaiklla noilla vanhemmilla lapsilla noussut kuume just tuon MPR:n jälkeen, niin taitais olla viisasta siirtää kevääseen. Otsohan on myös hoidon aloittamisesta huolimatta pysynyt terveenä, niin tuntuu etten nyt rasittais rokotteella turhaan.

Vesirokkoakin on täällä ollut liikkeellä, lasten koulukavereilla ja koululla paljonkin. Saapa nähdä löytääkö Otsokin sen jostain, isommat on kaikki sen jo sairastaneet.

Mutta nyt pakkailemaan! :wave:
 
Hei vaan kaikille! Märät syyskelit ovat ilmeisesti aktivoineet porukoita tänne netin ääreen. Meillä on vielä pihahommatkin tekemättä, mutta olen yrittänyt olla ottamatta turhia paineita moisista, sillä itse en haravahommiinkaan pysty. Löytyyhän ne lehdet vielä keväällä lumenkin alta! :p

Aloin itse miettiä vasta täältä oirelistoja luettuani, että olisiko sitä 1,5 -vuotisrokotetta ollut syytä siirtää. Meidän poika on ollut hoidossa käymisestä huolimatta suht terve, flunssaa on tähän asti ollut, mutta ilman suurempia kuumeiluja. Tuo MPR-rokote annetaan huomenna, kuukautta neuvolaa myöhemmin, kun poika oli juuri pienessä flunssassa 1,5-vuotisneuvolan aikaan. Ollaan myös lähdössä reissuun, jos mun kunto salliin, viikonlopuksi, jotenka pieni hirvityksen tutina on tuon rokotteen suhteen. Mutta sittenpä sen näkee, mitä siitä tulee, jos tulee mitään.

Hei Faerie, lähtikö sulla muuten ne alapään kohjut pois synnytyksen jälkeen..? Toiverikkaana tässä kyselen... On niin epämiellyttäviä pirulaisia, että!

Todella osaavia nuoria miehiä ja neitejä teidän huusholleissa jo asustaa. Meidän poika oppi kävelemään vasta ollessaan 1 v ja 4 kk:tta. Samalla unohtui ainoa sana, jonka hän osasi: äiti, kainuun murteella sanottuna;) Edelleenkään puhetta ei tule, sormella osoitellen ja äänellen saa haluamansa. Kun sanoo, että sano 'äiti', poika vastaa iloisesti 'tä-tä'. Isi on samoin kysyttäessä 'ti-ti'. Serkullansa oli myös puhe hyvin myöhässä, joten yritän olla ajattelematta suuremmin asiaa ja ajan kulumista. Muutoin poika on kuitenkin terve:) Poika syö vaihtelevalla menetyksellä itse, välillä homma menee täysin leikiksi ja ruoat on suurilta osin lattialla ja äitin hermot piukalla. Poika pottailee hoidossa, kotona ei olla moista harrastettu. Mitään ei ole pottaan hoidossakaan vielä tehnyt, vaikka homma ollut kuvioissa jo n. puoli vuotta. Kaikki ajallaan!

Taidan mennä vielä tunniksi pötkölleen, ennen kuin poika tulee hoidosta ja alkaa koko illan kestävä tohina B)

T. Mavi ja poika reilut 1,5 v. ja poikavauva 22+4
 
Mavi Juu, lähti ne :) Jaloissa edelleen näkyy pullottavia suonia, mut nekin on paremmassa kunnossa, kuin raskausaikana.
Hirmuisesti jaksamista sulle :hug:

Lapset kehittyy jokainen omaa vauhtiaan, sen oon näiden kolmen kanssa omakohtaisesti kokenut :)


-Faerie-
 
Tuli tuossa mieleen, et oletteko itse sairastaneet tuon vihurirokon?

Sillä vaan, et jos päätätte siirtää rokotusta ja muksu saakin tartunnan ku ootte raskaana, niin siinähän on melkoinen riski itsekin sairastua. Ja tuo vihurirokkohan on vaarallinen raskaana oleville. Kannattaa siis ottaa tämäkin huomioon..

( Tuossa MPR:ssä on suoja vihuria vastaan )



-Faerie-
 
Moi =)

Meillä olis kanssa huomenna 1v 6kk neuvola (näin kuukauden myöhässä) ja olis se rokote siellä odottamassa. Mutta en millään haluis nyt neidille mitään kuumeilua tai muitakaan oireita. Sairasti koko kevät talven ja nyt kun on ollut jo useamman kuukauden terve, niin tuntuu niin kurjalta ottaa se riski. Jos siitä alkaakin taas joku kierre??? No aamuun asti aikaa miettiä :D

Pystyykö sen muuten käydä tk:ssa testaamassa että onko sairastanut vihurirokon? Tietääkö Faerie? Mä en meinaan tiedä onko mulla sitä ollut ja kun tuo raskaus siintäis mielessä ;)

Joku kyseli Vuotaraaputtimen perään niin hyvää hänelle kuuluupi, ollaan meinaan fb kavereita :D

Joanna ja Pinja
 

Yhteistyössä