»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Maville jaksuja!!

Meille tuli possurokotteesta pientä lämpöä ja pari päivää tyttö ontui jalkaansa. Masua valitti myös pipiksi.

Oon täällä pakkaillu sen minkä ehdin noitten kahden kanssa. Muuttaminen on kyllä niin syvältä...
 
Heippa täältäkin;-)

Apsi Deisille onnittelut :flower: ja Maville pidetään peukkuja, hyvin kaikki menee :hug:

Essi; Meillä oli tuota samaa jokunen kuukaisi sitten ja nyt pääsääntöisesti nukkuu kuin tukki yöt, kyllä se siitä, vaikka rankkaa onkin, kun ei saa nukuttua :hug:

Meille ei ihmeitä. Ti-Ti Nallesta on tullut Väinön paras kaveri, yhdessä katsotaan yksi elokuva päivässä, askarrellaan ja kaikki roinat, mitä titillä on täytyy löytyä myös meiltä... :LOL: No, näiden sadekelejen pelastus on ollut totisesti, meinaa päivät käydä pitkiksi, kun miun huumorintajulla tuolla pimeässä ja vesisateessa ei viitsi isommin seisoskella :( Onneksi herra on tarhassa ne pari päivää viikossa, siellä ollaan ulkona oli keli mikä hyvänsä :LOL: Mites muut? Ulkoiletteko paljonkin näillä kurakeleillä vai oonko ainoa mukavuuden haluinen laiskamato?

Puhetta tulee jo melkoisesti, tarhantätikin sanoi, että Väinö toistelee perässä kohta kaiken, mitä puhutaan :D Pottailu sujuu vaihtelevasti, väliin muistaa sanoa ja väliin taas ei, kuivaa päivää ei vielä ole osunut kohdalle, mutta paranemaan päin ollaan menossa.. :whistle:

Mukavaa päivää keleistä huolimatta kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 1v ja kohta jo 7,5kk
 
Dooris kiva että muillakin on ollut tommosia öitä :D ja toivonpa että Eerollakin toi ois ohimenevä vaihe.. toissa yönä tuli nukuttua ruhtinaalliset 4 tuntia, jona aikana herättiin kaks kertaa.. no oma moka kun ei menny ajoissa illalla maate.. Eero päätti sit neljältä et aika herätä |O viime yö menikin sit niin et nukku suhteellisen hyvin, ei huudellu kun kolme kertaa.. ja heräs vasta kun kävin repimässä ylös sängystä, kun piti hoitoon lähtee..

Mä myönnän kans olevani aika laiskamato näillä keleillä ulkoileen, no tosin meillä on nyt töissäkin niin kiirusta ettei noita vapaapäiviäkään hirveesti ole, joten kyllähän Eero sit päiväkodissa ulkoilee :)

joululomaa odottelen kun kuuta nousevaa, hotelli on n. 3 vko kiinni :)
 
Dooris no et ole ainut laiskamato :D en minäkään oikein mielellään lähde ulos jos vettä tulee kaatamalla. Onneksi meillä poika on jokapäivä hoidossa ja siellä kyllä ulkoillaan oli keli mikä tahansa :saint: Viikonloppuisin ollaan yritetty keksiä muuta tekemistä, uintia, konsertteja ja vierailuja sukulaisilla yms. Ärsyttää tuo pelkkä vesi...olis edes lunta niin ois sata kertaa enempi tekemistä... :whistle:
 
Lyy
Moi!!!
Pikaisesti ilmoittamaan kuulumisia!
Torstaina 19.11. (RV 40+6) syntyi 4580g painava mustatukkainen pojankutale, pituutta 52cm ja pipo 37cm. Kaikki meni hyvin ja synnytys normaalisti alateitse. Kotiin päästiin sit sunnuntaina ja imetyskin on lähtenyt mukavasti käyntiin.

Puolitoistavuotias on suhtautunut pikkuveljeen oikein mukavasti ja tahtoisi kovasti pitää sylissä ja hoitaa vauvaa... Tästä se taas lähtee vauvarumba alusta, kun just sai edellisen kävelemään ;)

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Lyy ja poijjaat
 
Paljon onnea Lyylle pojasta! :flower:

Mavi toivotaan, että pikkuinen malttaa pysyä yksiössään vielä monta viikkoa :)

Onnea myöskin Apsi Deisille odotukseen!

Täällä kans yks laiskamato, joten et ole Dooris ainoa ;)


Meille ei kuulu mitään ihmeempiä, tavallista arkea vaan. Kaikki kolme muksua ovat nyt saaneet possurokotteet, joten voi taas hengittää :)
Mulla menossa painonpudotusprojekti. Syyskuun alussa aloitin ja nyt on lähtenyt -9,4kg. Vielä olis paljon jäljellä, mut hiljaa hyvä tulee :whistle:
Tavoitteena olis saada toukokuuhun mennessä ainakin 14kg pois ( eli vielä se reilut 4kg ) ja sen jälkeen vielä sellaset 10kg.. Pitkä taival edessä, mutta oon vakaasti päättänyt tällä kertaa onnistua.

Mukavaa viikonloppua Hippusille!


-Faerie-
 
Apsi Deisi, poika on ollut vuosikkaasta asti perhepäivähoidossa ja tykkää kovasti. Kun vauva syntyy, jää poika kotia, sillä kunnalla on niin tiukassa päivähoitopaikat, että suon pojan paikan jollekin sitä todella tarvitsevalle. Avoimessa päiväkodissa pitää sitten yrittää jaksaa käydä pari kertaa viikossa, jotta poika saisi virikkeitä. Itse en ole järin kiinnostunut järjestämään askartelua yms. puuhaa...

Meillä ei tullut possurokotteesta mitään, ei mulle eikä pojalle. Eikä muuten siitä MPR-rokotteestakaan, mistä oli taannoin kovastikin puhetta. Ihan yksilökohtaisia on nuo reaktiot näköjään. Poika on ollut kesästä asti täysin terve, ei ole edes pahemmin nenä vuotanut. Ensi viikolla hän joutuu menemään varahoitoon päiväkotiin (perhepäivähoitaja saikulla) ja olen aivan saletti, että kohta otetaan kaikki flunssat takaisin korkojen kanssa! On se vaan erilaista varmasti siirtyä neljän lapsen porukasta 15 lapsen touhuihin. Poika on sellainen tarkkailija, uusissa tilanteissa erittäin syrjäänvetäytyvä - tottakai äiti nyt ajattelee, että poika on koko päivän sellainen siellä uudessa paikassa. Pitäisin pojan hoitotätin saikun ajan kotona, mutta kun lepäämisestä ei tulisi sitten mitään. Toivottavasti tätin saikku rajoittuu ensi viikkoon ja poika saa palata tuttuun hoitopaikkaan taas viikon jälkeen. Jotenkin vain epäilen, että saikku jatkuu, sillä on kyse henkisen puolen asioista.

Sade tosiaan rajoittaa täälläkin ulkopuuhia. Juuri, kun saatiin ostettua lumilapiot ja pulkat, niin lumi suli pois. Nyt sitten ollaan huomenna menossa ostamaan joku iso auto, mihin nojaten poika saisi liikuttua ulkona. Muutoin seistä töröttää ja tuijottaa, mitä se isi oikein yrittää saada tekemään. Ootteko muuten saaneet peukkuja pysymään omassa kolossaan hanskoissa? Poika vetää aina peukun pois, jos sen sinne jotenkin saa ährättyä eikä ilman peukkuja saa tehtyä sitten mitään ulkona.

Itsellä olo ei ole muuttunut, mutta mistäpä sitä alakerran tilannetta tietäisikään. Sauna, seksi ja muukin liikunta edelleen pannassa - viikko kerrallaan eteenpäin!

Mutta nyt poika keksi, että näppis onkin hänen seuraava projektinsa! Palaillaan taas:)

Mavi ja poika 1 v 8 kk sekä vauva 28+1
 
Onnea Lyy!

Meillä menee nykyään mukavasti näiden kahden kanssa. Vauvalla on jo sen verran rytmiä, että on helppo ajoittaa päivän rutiinit sen mukaan. Ja usein nukkuu esikoisen kanssa samaan aikaan. Ja juuri oikeaan aikaan helpottui tää meidän arki, kun me muutetaan ensi viikolla. Saatiin asunto meidän vanhasta talosta. Vähän harmittaa, kun ehdittiin asua tässä asunnossa vain puolisen vuotta, mutta jotenkin ollaan koko ajan kaivannut takaisin vanhaan asuinpaikkaan ja nyt ei voinut jättää tilaisuutta käyttämättä.

MB ja tytöt 1v7kk ja 2kk
 
Mavi täytyy tulla moit sanomaan pitkästä aikaa, ennoo ehtinyt jaksanut palstailla, mut nyt oli pakko, kun katoin tuota sun rv ja ja itsellä tänään rv 28+2 eli niin samoilla mennään, helmikuussa tosiaan laskettu. Esikko tulee just 1 ja 8kk. :wave:

athena ja tyttö 1,8v ja tulokas rv 28+2
 
Athena, onpas kiva, että jollain on juuri samat viikot menossa =) Meidän poika täytti 1 v 8 kk:tta n. viikko sitten. Onko sun raskaus mennyt hyvin?

Ei tule itselläkään käytyä kovin usein palstailemassa. 'Onneksi' meidän pino ei ole niin vilkas, etteikö vilkaisulla ehtisi täällä käydessä jutut lukaisemaan. Ilmoittauduin tuonne odotuspuolellekin, mutta siellä jo puolessa tunnissa tulee niin paljon tekstiä, etten millään jaksa kaikkea lukea, jos n. kerran viikossa käyn senkin palstan katsastamassa. Mutta niinhän mekin oltiin ahkeria kirjoittelijoita silloin kaksi vuotta sitten... :saint:

Nyt lepuuttamaan, ennen kuin ruoanlaittopuuhat painavat päälle.

T. Mavi
 
Tää on ihan älytöntä :attn: Mä en ole palstaillut varmaan kohta vuoteen ja täällä tuntuu melkein kaikilla olevan jo toinen lapsi? :eek:

Ei voi muuta kuin onneltella kaikkia toisen saaneita + odottavia :heart: :flower:

Tulin tänne oikeastaan siitä syystä että kaipaan kovasti apuanne. Tyttö fanittaa täysillä Pipsa Possua ja tänään osoitteli kuvaa missä joulupukilla on paketteja & hoki innokkaana "peppa pig,peppa pig". Ilmeisesti neiti on päättänyt saada joulupukilta lahjaksi peppa pig-sälää. Näin niitä leluja kotiin ilmestyneessä lelukirjassa mut tietääkö kukaan mistä niitä leluja voi oikein ostaa? Toys'r'us niitä ei myy eikä BR-lelut. Minne lähden metsästämään leluja? Jos tilaa Englannista niin tulee kevyet 41e postikuluja paketille :(

Kauhee hoppu ollut koko ajan duunissa ja meilläkin muutto päällä, joten harmittaa kun en oo ehtiny palstailemaan :(
 
Tervehdys Katrina-81 kiva kun poikkesit :wave: En kyllä osaa neuvoa tuon pipsa possun kanssa, mutta toivottavasti löytyy :hug:

Mavi juu ei oo liian vilkas pino...vaikka itsekkin käy kuikuilemassa vähän väliä olisko kukaa kirjottanut. Tuntuu hassulta kirjottaa itse, kun mitään ihmeellistä ei tapahdu. Mitä nyt itseä väsyttää, enkä saa taas terveellistä ruokavaliota pidettyä yllä millään. Neuvolassa tulee varmasti aika kovat nootit maanantaina.... :'( Kohta mä varastan vähän töistä ja lähden pojan kanssa uimaan, itse ei siinä paljon liikuntaa saa, mutta pääsepähän tuo pieni rakas loiskuttamaan, kun tykkää siitä niin kovin :heart: vaikka vasta siis yhden kerran ollaan käyty. Me ei käyty vauva uinnissa. Mutta poika mennä tohotti ihan innoissaan, mutta eipä tuo ole muutenkaan mitenkään aran oloinen kaveri :D

Terkuin Hysteerinen
 
Onnea Lyylle vauvasta ja kaikille odottajille myös onnea!

Meillä on nukuttu syyskuusta lähtien omassa huoneessa, pinnasänky vielä käytössä. Yhdessä vaiheessa purki vuodettaan ennen nukahtamista, onneksi sitä vaihetta ei kestänyt kauaa. Iltaisin jätetään nukahtamaan itsekseen, käydään tarvittaessa. Yöllä herää kerran ja pitää ottaa viereen. Nyt niinä öinä, kun mies töissä nukkunut jo valmiiksi meidän huoneessa, kun en voi kanniskella sauvojen kanssa.

 
Ulkoilusta: minähän en nyt ole voinut ulkoilla poikien kanssa. Mutta mies on kyllä yrittänyt ulkoiluttaa kunhan ei sada vain vettä. Laitetaan kuravaatteet ylle. Jos pojat ovat koko päivän sisällä niin vauhtia on liikaa.

Pojat on olleet nyt hoidossa ja saatiin onneksi eno ja mummo tänne auttelemaan melkein viikon ajaksi. Ovat vielä tänään hoidossa, mutta viikonloppuna hoidan jo kotona ja toivottavasti pysyn jalkani kanssa perässä.
 
Huomenta!

Onnea Anu työpaikasta :flower:

Kiva kuulla sustakin Katariina

Mä olin eilen kahden kaverin kanssa ulkona syömässä,vietettiin niin sanotusti pikkujouluja :xmas:

Jos sit ens vuonna ottas pikkujoulut pitemmän kaavan mukaan :whistle:

Mut eipä tässä muuta ku mukavaa viikonloppua ja joulun odotusta.

baby dream ja Topi 1v.7kk. ja masuasukki 15+5
 
Moikka taas :)

Piti ihan tulla hehkuttamaan että löysin työkaverin vinkin avulla pienen röhkivän pehmolelun ja pari Pipsa Possu kirjaa Tarjoustalosta =) Meillä ollaan muuttolaatikoiden keskellä ja tyttö sai vielä korvatulehduksen :( Ensimmäinen yö uudessa asunnossa meni lima-oksennusta siivotessa ja kanniskellessa tyttöparkaa. Aamulla mittasin 39.2 asteen kuumeen. Käy sääliksi raasua. Onneksi nyt illalla sai antaa jo antibiottikuurin ja puuduttavia korvatippoja + särkylääkettä. Neiti simahti kyllä ihan hetkessä tuonne omaan huoneeseensa =)

Itseltäni poksahti tänään tärykalvo kun mulla on poskiontelontulehdus ja niistin niin lujaa poskionteloiden huuhtelun jälkeen. Tuntui vaan korvassa poksahdus + kipua ja tuntui kuin sieltä olisi tullut ilmaa. Aika uskomatonta :eek: Laitoin itsellenikin niitä korvatippoja ja otin särkylääkettä, nyt jo ihan ok fiilis.

Onpas mukavaa lukea teidän kuulumisia ja kirjoittaa pitkästä aikaa itsekin. Mies lähtee huomenna aamulla kahdeksi viikoksi työmatkalle ulkomaille, joten tulen varmasti palstailemaan enemmänkin =) Nyt suihkuun ja syömään suklaajätskiä rankan päivän päätteeksi :p
 
:wave:
Eipä mulla kyllä mitään asiaa ole :) Muutettiin melkein koko viikko ja nyt alkaa paikat olla järjestyksessä. Huh, toivottavasti nyt ei tartte muuttaa vähään aikaan. Mummi oli lapsenvahtina onneksi niin sai melkein rauhassa laitella paikkoja.

Kivaa kun täällä on porukka lisääntynyt :)
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.

Täällä kärsitään unihöiriöistä. Tyttö huutaa nykyään joka yö siinä klo 04-05 välissä. Ei meinaa millään rauhoittua ja yleensä vain hermostu lisää jos yrittää lohdutella ja hyssytellä. Ollaan ihan pulassa ja pihalla tuon asian kanssa eikä tiedetä mitä pitäis tehdä? Mikä toista vaivaa? On kuitenkin aina ollut hyvä nukkumaan (jos ihan vauva aikaa ei oteta huomioon). Mulla on huomenna itsellä neuvola, niin pitää ottaa asia puheeksi. Onko muilla kokemusta tälläisesta?

T:Joanna ja tytteli 1v 8kk
 
Anulle onnea työpaikasta :flower:

Katarina ihanaa että löysit pipsan :heart:

Apsi Deisi mä oon joka asiassa maailman huonoin neuvonantaja, kun on itellä vasta yksi lapsi, niin ei oikein ole ideoita, välillä on itekkin ihan sormisuussa tuon kanssa :D Meillä toimii älyttömään huutamiseen välillä sellainen, että ihan tiukasti vaan puristan sylissä, ensin yrittää rimpuilla pois, mutta sitten rauhoittuu kuitenkin. Meillä oli joskus myös tuota huutoa yöllä, eikä silloin auttanut mikään. Meni kyllä nopeasti ohi, vaikka silloin se tuntui ikuisuudelta ja minuutit tunneilta. Poika saattoi vaeltaa ympäri asuntoa ja itkeä lohduttomasti, mutta syliin ei saanut ottaa....

Mulla oli tänään taas neuvola. Painoa oli tullu odotettua vähemmän, mutta periaatteessa liikaa kuitenkin...noooh, murehditaan niitä kiloja sitten joskus. Tällä hetkellä liikuntamahdollisuudet ovat aika vähäiset :whistle:
 
Hei kaikille!

Eilen tuli käytyä neuvolassa ja kaikki pitäisi olla suhteellisen reilassa. Oma pää aiheuttaa vain paniikkia. Hemoglobiini oli taas laskenut, vaikka samaa annosta olin ottanut Obsidania kuin aikaisemminkin. Ostinkin sitten apteekista jotain kallista nestemäistä rautaa, joka otetaan juuri ruokailujen yhteydessä. Minä nimittäin epäilin, että tuo Obsidan ei kunnolla imeydy juuri mun jatkuvan syömisen takia... Paino meni yli 70 kg:n, että heilahti! :p Verenpaineet oli alhaiset, kuten mulla aina. Enpä ole ainakaan perinyt isän puolen suvun verenpainetautia!

Sf-mitta laski nyt yläkäyrän yläpuolelta lähelle keskikäyrää, mistä neukkatäti oli kulmat kurtussa, ei kyllä sanonut asiasta sitten mitään. Itse ajattelin vain, että mun pienoinen herkkulakko oli siis purrut! Kotona tulikin sitten mieleen, että entä, jos pikkainen on jo laskeutumassa?! Liikkeet tuntuu nimittäinTODELLA alhaalla, ja pissit meinaa tulla housuun vauvan liikkuessa, vaikka juuri olisin käynyt vessassa. Tai sitten vauvan kasvu on hidastunut, jos esim. napanuora on kaulan ympärillä; mun mielestä vauva ei liiku niin usein ja paljon kuin ennen. Toisaalta pelkään jo nyt viikon päästä olevaa lääkärineuvolaa, missä katsotaan mun kohdunkaulan tilanne. Vauvan liikkeiden tuntuminen jo niin alhaalla on saanut mut varmistumaan siitä, että kohdunkaula on kuitenkin lyhentynyt, vai onko sitä enää ollenkaan. Silloin joudun KYS:iin lepäilemään, ja juuri ennen joulua!!!! Mitäpä sitten siinä voi muuta tehdä kuin itkeä - olen kyllä itkenyt asiaa jo etukäteenkin, ja suunnitellut, miten mies ja poika viettävät sitten joulun, kun äiti on sairaalassa. Eipä ahdista tämä asia yhtään, ei... Tiedän, että moista ei kannattaisi miettiä etukäteen, mutta minkäs ajatuksille teet, kun niitä ei voi napsauttaa pois päältäkään.

Huh, nyt ehkä vähän helpotti :)

Jos jotain esikostakin kirjoittaisi. Poika joutui tosiaan vaihtamaan hoitopaikkaa perhepäivähoitotädin saikun takia isoon päiväkotiin. Viikko on takana uudessa paikassa ja ehkä se nyt alkaa pikkasen jo helpottaa. Kotona tosin pitää kiukutella aivan älyttömästi. Poika saa kamalia itku-potku -raivareita, jolloin mikään ei auta. Poika haluaa silloin syliin, mutta sitten ei haluakaan, se haluaa pitää lohtuna uniriepua käsissään, mutta ei haluakaan jne. Syömiset on aivan kamalaa showta: joka ikinen kerta pitää käsi työntää sen 100 kertaa ruokalautaseen ja kahmaista ruokaa nyrkki täyteen. Maitoa lirutetaan pöydälle nokkiksesta ym. mukavaa, joka saa äitin ja isän huutamaan naama punaisena. Kuinkahan monta kertaa poika on ensin katsonut vanhempien syöminen ja syönyt sitten ruokansa jotenkuten. Tehdään nimittäin niin, että jos syöminen menee leikiksi, otetaan ruoka ja juoma pois edestä ja odotellaan, josko hetken päästä kiinnostaisi. Välillä olen myös heittänyt pojan pois tuolistaan ja sanonut, että ruokailu on nyt ohi, kiitti. Poika tosin ilmaisee usein halunsa syödä kiipeämällä uudestaan tuoliinsa. Ihan selvästi vain koettelee meidän hermoja, ja onnistuu siinä valitettavan usein... :ashamed: Puhetta ei tule, kuin tuo kiitti, 'tiitti' ja isi, 'titi'. Ja poika kyllä osaa syödä itsekin, jos vain kiinnostaa.

Nyt ruokaa laittamaan!

Mavi ja poika 1 v 8 kk ja vauva 29+4
 
Huomenta :wave:

Mavi Jaksamista sulle ja toivottavasti saat viettää joulun kotona miehen ja pojan kanssa :hug: Kyllä vauvalla on kaikki hyvin siellä masussa.

Ite kävin eilen neuvolassa kuuntelee sydänäänet ku ei ole liikkeitä oikein vielä tuntunut ja pahanolon tunnekkin on hävinnyt (mikä on kyllä hyvä asia). Ei ole enää mitään raskaudenoireita,paitsi rinnat on kipeet. Siellä hän se :heart: jyskytti.

Meillä on kans välillä pojan syöminen samanlaista ku teillä [/b]Mavi mut kyl se sit on menny ohi. Oon kans tehny samalla tavalla,et oon ottanu ruoan edestä pois ja pojan tuolista pois ja yrittäny myöhemmin uudelleen.

Me ei päästä tänään kerhon joulujuhlaan ku Topi on nuhassa ja yskässä :snotty:

Mut jos sitä alkas imuroimaan ku tällei aamusta on vielä virtaa.

baby dream ja Topi 1v.7kk. ja masuasukki 16+3
 
Huomenta :wave:
En olekkaan pitkään aikaan tänne kerinnyt kirjoittelemaan, lukemassa käyn silloin tällöin, mutta muka aina niin kiire....nyt vietetään vapaa päivää.
Meidän neitillä samoja juttuja kun täällä näkyy kaikilla olevan, sanoja tulee jo monta selvää ja loput sitten jotain muuta :D äiti tulee selvästi ja sitä huuteleekin ahkerasti.
Syöttää ei saa vaan neiti haluaa ite syödä ruokansa jos syö :p vaihtelevasti. Nukkuu yleensä hyvin yöt, mitä nyt välillä on kausia et herää 4-5 ja meinaa et nyt olis jo aamu |O mut nyt taas sekin meni ohi ja nukutaan koko yö 20-7.
Tarhassa viihtyy hyvin ja menee sinne mielellään =)
Tässäpä vähän meiltä...

Ja onnea paljon kaikille jotka ovat uuden pienen käärön saaneet :hug: näyttää jo monella olevan ja moni odottavan uutta vaavia :heart: paljon onnea kaikille :flower:

vapaa päivällä vilijonka ja kasandra
 

Yhteistyössä