»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Hyvää uutta vuotta kaikille tasapuolisesti.

meillä vuosi vaihtui aika perinteisellä tavalla (mun osalta) olin töissä :D ja Eero päiväkodissa.

pakkaamaan pitäs pikkuhiljaa ruveta, tammikuun lopulla ois muutto edessä. Päätin repästä ja vaihtaa paikkakuntaa, takas kotiseudulle.
 
Loistavan ihanaa alkanutta vuotta kaikille hipuille!!!!

Essi; Mites siun työsi? Muutatko niin lähelle, että pääset sieltä käymään hommissa, vai meinaatko vaihtaa työpaikkaakin?

Minä aloitan kanssa kokopäivähommat helmikuun alusta lukien, tammikuun teen vielä kahta päivää/viikko.

Muuten meille ei ihmeitä kuulu. Väinö puhuu jo pieniä lauseita, ja miltei kaikki sanat tuntuvat tulevat jo ihan selvällä suomen kielellä ;) Joulupukki toi sukset, niillä ollaan pariin kertaan käyty treenailemassakin. Pikku vauvasta on kasvanut jo tomera ja oma-aloitteinen pieni poika B)



Dooris ja "pikkuinen" Väinö
 
Mä menin ja irtisanoin itteni tuolta vakkaripaikasta, meni sen verran hermot siihen touhuun, sen suuremmin tässä niitä epäkohtia erittele mut :headwall: ..

joten nyt sit tosiaan lähetään vähän tyhjän päältä liikkeelle.. ja vuokratyöfirma kutsuu :D et keikkahommiin ainaskin aluks.. ja tuttu tyyppi joka sitä pyörittää, tunnettu jo tommoset reilu 10 vuotta ni eiköhän se siitä lutviudu.. siellä itseasiassa olin jo tossa uutena vuotenakin, tai siis sen kautta keikalla. :D
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!! Olipas tänne tullut juttua, kun olin hetken poissa :) Kivaa :)

Ensinnäkin Liljalle onnittelut plussasta! Tärppäshän se sitten ;) Juu me sit tosiaan karattiin viikon varoitusajalla Pitkusta takaisin tänne Hertsikaan vanhaan taloomme, kun saatiin täältä asunto yllättäen. En nähnyt sua puistossa, joten en päässyt kertomaan. Mutta hyvä kun tulit tänne lukemaan :) Tullaan varmaan jossain välissä vierailemaan teidän puistoon, kunhan tulis vähän lämpimämpää. Toivottavasti törmätään.

Kalenteri kyllä minäkin muistan sut! Ja olen monta kertaa miettinyt miten sulla menee, kun silloin kävit kertomassa erostanne. Kiva kun tulit takaisin :) Miten sä jakselet?

Meille kuuluu alkavaa uhmaa... neiti selvästi kokeilee rajojaan. Raivoaa ihan toisella tavalla kuin ennen jos ei homma miellytä. On alkanut enemmän ja enemmän kiinnostumaan pikkusiskostaan ja komentaa tätä esim. "ei saa syödä sommia" (sormia) "pukku tulee" (vauva puklaa, tarjoaa rättiä ). Puhetta tulee koko ajan enemmän ja nyt se on paljon selkeämpää kun sanoo ässän (paitsi silloin kun innostuu ja puhuu nopeasti). Ärrää ei vielä tule. Eilen laski ihan oikein viisi palloa, kun leikki isin golfpalloilla ;) Muutaman kerran on jo käyttänyt sanaa "minä" oman nimensä sijasta. Ei kyllä vielä ymmärrä, että hän voi olla myös sinä :)
Sen sijaan pisua ei edelleenkään tee pottaan, vaikka nyt jo tunnistaa monesti milloin se tulee. Säästyis pitkä penni ja jatkuva ravaaminen roskiksella, kun toi vauveli kuitenkin tuottaa tota vaipparoskaa ihan tarpeeksi. Onko vinkkejä? Onko täällä jo joku ilman vaippaa?

MB ja tytöt 1v8kk ja tänään tasan 3kk (kylläpä aika rientää :eek:)
 
Hyvää kuluvaa vuotta 2010 huhtihippuset!!

MB kyllä meillä iina ilman vaippaa pärjää,mut sit ei saa olla housujakaan jalassa :LOL: eli ei ihan vielä mut toivottavasti tuo pikaseen hoksais tuon jujun,ei tartte ku pikkarit heittää jalkaa ni johon on pissat housussa ja mäkin täällä just tuskailin eilen noitten vaippojen kans,meillä kestoillaan,mut nyt ku tää seuraava on syntymäs ja tavaroit laittelin paikoilleen ni noi kestothan vie kamalasti tilaa,vielä ku niitä on kahen tarpeisiin :whistle:

Kalenteri täälläkin muistetaan =) Toivottavasti siellä nyt paremmat ajat edessä =)

Tää mamma vaikka olikin aluks sitä mieltä et nautitaan nyt kunnolla tästä viimeisestä raskaudesta ni alkaa nyt kuiteskii olee jo ihan valmis synnärille,loppuispahan ainakin närästys :kieh:

Piiuli ja tytöt 6v,1v9kk ja toukka rv 36+3
 
Kiva kuulla Kalenterista, mäkin oon monta kertaa miettinyt, mitä teille kuuluu.

MB Tosi kiva, että saitte asunnon, kun sinne vanhoille seuduille kaipailitkin. Ja toivottavasti tosiaan törmätään, kun käymään tulet. Mua ei kauheesti ennen teidän muuttoa puistossa näkynyt, koska pahoinvointi ja väsymys oli ihan järjetöntä siihen aikaan. Vieläkin on pahoinvointia päivittäin, mutta helpottanut on silti kovasti. Pojastahan mulla kesti pahoinvointi puoleen väliin raskautta, toivottavasti pääsis nyt vähän aiemmin siitä eroon.

Meillä ei ole tietoakaan, että vaipoista päästäisi. Viime kesänä poika ilmoitti aina kakkahädästä, eikä tehnyt sitä ikinä vaippaan. Syksyn tullen lopetti ilmoittamisen, menee oikein piiloon, että saa varmasti tehdä kakan vaippaan. No eipä tässä kiirettä ole, katsellaan sitten ensi kesänä uudelleen asiaa.

Poitsu ei myöskään puhu oikein mitään, sanoja on ehkä 5 tai 6. Sais kyllä vähitellen ruveta puhumaan... Tuo keskimmäinen puhui tässä vaiheessa jo ummet ja lammet, mutta niin ne vaan lapset on erilaisia. Poika on kyllä ihana, suurimmaksi osaksi tosi hyväntuulinen ja huumorintajuinenkin. Aina keksi jotain hauskuutusta, vaikkei puhukaan.

Nyt iltapuuron laittoon :wave:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille, jos en jo toivottanut :LOL: on vähän lahopää.... :whistle:

MB tosiaankin, miten sun pieni vauva on jo 3kk :eek: justhan kävit kertomassa että se syntyi....apua, aika menee ihan liian lujaa, epistä. Tosin oman raskauden kanssa saiskin mennä nopeesti, alkaa taas muistua mieleen millaista tää raskaana olo olikaan. Jouluun asti meni tosi hyvin, mutta nyt pitkät pätkät kotona ollessa alkoi harkka supistukset vaivata, inhottavaa, muttei kait vaarallista. Siinä kun taaperon perässä juoksee kaikki päivät ja yrittää tehdä kotitöitä, niin ei ihme jos vähän kiristää mahaa.....

Ainiin ja kuivaksi opettelusta meillä osataan ilmottaa kakkahätä, mutta pissistä ei toivoakaan, enkä edes odota, että ihan äkkiä oppisi. Joten pilataan luontoa ja työnnetään vaipparoskaa kaatopaikalle :( Mä en innostunut kestoilusta, vaikka alkuun sitä yritinkin....

No nyt pitää juosta taas vessaan. Oon lipittänyt teetä tässä työnteon lomassa aika paljon, kun kurkkua koskee...toivottavasti en tule kipeäksi...

:wave:
 
Lilja toivottavasti sun pahoinvointi tosiaan loppuu pian. Mä muistan vielä liiankin tuoreesti omani... Siitä meidän vierailusta niin voisin vaikka laittaa sulle yv:tä edellisenä iltana kun ollaan tulossa niin jos satut pääsemään myös. Tosin saa nähdä moneksi me sinne ehditään, kun täältä asti tullaan ja tuppaa nää aamut olee aika hitaita... Tarkoitus olisi kyllä tulla joskus tässä vielä tammikuun aikana, jos vaan säät sallii (eli on joku -5 tai vähemmän pakkasta ).

Hysteerinen mä vaan odotan, että toi meidän nuorempi neiti kasvaa äkkiä, että osais jo istua ym. Siitä olis enemmän seuraa tolle esikoisellekin. Mäkin muuten toivoin, että mun raskaus menis nopeesti, kun en siitä tilasta liiemmin oo kumpanakaan kertana tykänny. Varsinkaan viimeisestä kolmanneksesta. Ainoo hyvä puoli siinä on, et sillä voi selittää liikakilot :LOL:
 
Hyvinhän täällä näyttää jo monilla olevan noi potta-asiat. Piiulilla varsin edistyksellistä :) Tuota mäkin odotan. Tosin en mä uskalla pitää tota ilman vaippaa ku sit pitäis kytätä perässä minne lätäkön tekee. Pitää vaan odotella :)
 
Onnea rakkaudesta äidille ja Liljalle raskaudesta!

Meillä ei vielä pottailla kovin aktiivisesti. Käy kyllä ainakin muutamia kertoja päivässä potalla, mutta tuotokset on sattumaan varaisia. Ensi kesänä jos sitten yrittäisi jättää vaipat pois.
 
Vieläkö täällä mut muistetaan?? Heippa kaikille! :)

Täytyy sanoa että viime vuosi oli äärimmäisen rankka, tyttö oli sairaana 10kk. Yöllistä yskää, joka johti oksennukseen. Tutkimusta tutkimuksen perään. Mitään ei löytynyt kunnes yskä hiipui pois oma-aloitteisesti. Pahalta näyttää että on tullut takaisin.. Meillä on olemattoman tukiverkot joten itsekseni olen tytön kanssa koittanut pärjätä ilman kunnon unta. Nyt on onneksi ollut välissä pari parempaa kuukautta..

Tyttö oli 1,5-vuotisneuvolassa 79cm ja 9825g.
Mä olen aloittamassa työt ja tyttö hoidon. Ja pikkukakkosta haaveillaan mutta ei vielä yritetä..
Hyvää alkanutta vuotta kaikille ja onnea plussanneille!
 
sh juu kyllä sutkin muistetaan :) Voimia jaksamiseen! Meillä on myös tuo tukiverkosto olematon mitä nyt mummilassa ollaan välillä viikko ja mummi käy joskus täällä, mutta mitään lapsenvahtia ei ole tuosta vaan yhdeksi illaksi, yöksi tms. Välillä se harmittaa kovasti.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Sh mäkin muistan sut. Kovasti jaksuja! Rankkaa, kun pieni sairastaa.

MB viittisitkö laittaa tänne pinoon ilmoituksen, kun olette tulossa? Tulee niin harvakseltaan täällä käytyä, saati sitten kirjauduttua, että mulla on parempi mahis huomata täältä pinosta kuin jos yv:tä laittaisit. Meilläkin on tosi hitaita aamut nykyään, kun poika on taas alkanut nukkua yhdeksään välillä kymmeneenkin. Tuntuu, että ulos päästään sitten tosi myöhään.
 
Heissan!

Kyl minäkin muistan sut Sh Kovasti voimia sulle tytön kanssa :hug:

Meillä ei vielä potailla,välillä istuu housut jalassa potalla,mut sit ku otat housut pois ja laitat takas potalle,ni ei tuu mitään. Mut en ota siitä stressiä katotaan sit kesällä ku on helpompaa ku voi juosta ulkonakin ilman housuja ;)

Meillä nous Topille kuume ke/to välisenä yönä ja eilen päivällä ei ollu kuumetta,mut taas viime yönä poika oli kuuma ku kekäle ja mittari näytti melkein 39. Nyt ku mittasin aamulla,ni 37,8. En tiedä sit mitä on nuhaa ja yskää kyl on vähän :snotty:

Mulla olis huomenna rakenneultra :D

Mä siivosin jo koko talon,vaihdoin puhtaat petivaatteet ja pesin koneellisen pyykkiä sit olis enää lattioitten pesu,mut teen sen sit ku poika käy päikkäreille.

Ei meilläkään ole oikein minkäänlaista tukiverkkoa |O ainut kuka tulee kattoo poikaa on miehen veli joka on pojan sylikummi. Mut ei meilläkään ole sellasta mahdollisuutta et noi muksut sais johonkin yöks hoitoon. Miehen isä ja äitipuoli kyl sillo tällö kattoo Topia mut hekin on jo niin iäkkäitä,et eivät kauaa jaksa kattoa. Appiukko on 76 ja anoppi 82.

baby dream ja Topi ja masuasukki 20+4
 
Heissan!

Me käytiin tänään Topin kanssa lääkärissä ja tuomio oli: pojalla elämänsä ensimmäinen korvatulehdus ja äitillä poskiontelotulehdus :snotty:

Anu Toivotaan et hoito lähtee hyvin käyntiin. Mites sulla työt lähti käyntiin eiks ne alkanu tänään?

baby dream ja Topi 1v.8kk. ja masuasukki 20+1

 
Valakaa nyt uskoa muhun, ystävät rakkaat!

Tulin juuri neuvolasta ja vauva olla jököttää edelleen perätilassa. Lääkäri sanoi, että perätila on niin täydellinen, ja ollut jo kauan, että tuskin vauvaa saadaan enää edes käännettyä. Ensi viikolla on meno KYS:iin synnytystapa-arvioon. Itse en ole kuitenkaan todellakaan varma, haluanko lapsen perätilassa alakautta synnyttää, vaikka kuinka neuvolatäti sanoi, että olen luultavimmin unelmatapaus perätilasynnyttäjäksi.

Eka synnytys meni hyvin, mitään repeämiä tms. ei tullut. Nyt kuitenkin hirvittää se, miten kauan äiti joutuu itsekseen pärjäämään, ennen kuin lääkärit ja kätilöt pystyy tulla avittamaan vauvan syntymisessä. Lisäksi, vaikka kuinka keskimääräiset tutkimustulokset sanoo toista, niin perätilasynnytyksissä tulee usein repeämiä - onpa sitten kiva, kun alakerta on yhtä jauhelihaa synnytyksen jälkeen! Juu, juu, paniikinomaiselta vaikuttaa tää kirjoitus - sitä se melkein onkin B)

Huomaa hyvin, että asia vaivaa mua, sillä se on tullut yöuniinkin. Todella pahaksi äitynyt issias on lisäksi huonontanut ja lyhentänyt yöunia, ja väsymys näkyi neuvolan verenpaineessa, joka oli 144/88. Yleensä mulla on ollut aina alle 120/70... Pitää kuitenkin mennä synnytystapa-arvioon avoimin mielin ja kuunnella, mitä siellä on kerrottavaa. Ja jos oikein hyvin käy, niin saattaahan se vauva vielä kääntyä itsekin, sillä lääkärin mukaan lapsivettä on hyvin.

Jos tuosta pojastakin vielä kertoilisi. Kun varahoitopaikka päiväkodissa vaihtui taas normaaliin perhepäivähoitoon, niin pojan yöunet rauhoittui kertaheitolla. Päiväkotiaikaan hän heräsi joka yö huutaamaan aivan paniikissa eikä hyssyttelytkään auttaneet. Poika on vissiin niitä herkempiä lapsia eikä suuri päiväkotiryhmä ole häntä varten. Toivottavasti poika saisi olla perhepäivähoidossa nyt siihen asti, kun kotiudun vauvan kanssa.

Pottailut on lähteneet yllättäen sujumaan loistavasti. Joka kerta pottaan jotain tulee, kakat oikeastaan tekee aina pottaan. Kertoa ei poika hädästä osaa, mutta isompi hätä on tullut aina pottaa varmaan sen vuoksi, kun niin säännöllisesti sillä käydään istumassa. Palkinnoksi pottaan tehdyistä asioista riittää itse tehty pöntön veto!

Puhetta ei vieläkään pojalla tule, mutta ei ressiä. Eiköhän me jossain vaiheessa saada puhdistella päitämme ja päivitellä sen vuoksi, kun hän oppi puhumaan. Kuitenkin ekana oppii sanomaan äidin suusta karanneet kirosanat :headwall:

Nyt huilimaan sohvalle, sillä kuudesta lähtien olen ollut tänään jaloillaan. Hieman olen kuitenkin jo liikuntaa lisinyt, sillä 35 viikkoa tulee tulevana perjantaina täyteen :flower: Hyvin ollaan siis tälläkin raskauskerralla selvitty, vaikka liikuntakiellon saaminen viikolla 27 tuntui, että viiko 35 on aivan älyttömän kaukana.

Nauttikaamme nyt kaikki lauhoista ulkoilukeleistä =)

Mavi ja poika pian 1 v 10 kk sekä vauva 34+4
 
Täällä ainakin minä :wave:

musta on tullut tosi laiska kirjoittamaan, tuolla odotuspuolellakin käyn vaan lukemassa.

Tänään oli niskapoimu-ultra, tai niin mä ainakin luulin, kunnes selvisi asian todellinen laita. En halunnut veriseulaa (se tuli meidän kunnassa mahdolliseksi vasta tänä vuonna) ja neuvolassa sanoivat että np-ultraan pääsen kuitenkin. No ultraan pääsin mutta niskapoimua ei mitata jos ei ole käynyt veriseulassa. Silmämääräisesti katsoi että kaikki on ok. Maanantaina kyllä soitan neuvolaan että jakavat siellä väärää tietoa, mua se ei nyt haitannut, mut jotain toista saattaa haitata.
Siellä kädet heilui ja suu kävi :D Mies meinasikin että sen on oltava tyttö.

Meillä on tullut päiväunista ongelma. Tarhassa tyttö nukkuu hyvin, mutta viikonloppuisin kotona ei sitten millään. Ja sit käy niinkuin tänään et klo 18 ollaan jo niin väsyneitä että koko homma menee itkuksi ja tappeluksi :ashamed: Puhetta tulee aina vaan enemmän ja enemmän. Uus enkka on tältä viikolta. 4 sanainen lause joka kuului näin "mamma tuli mua hakeen". Menin siis tyttöä hakemaan tarhasta =) 2 ja 3 sanaisia virkkeitä tulee jo ihan solkenaan ja yhdyssanatkin on alkanut sanomaan loppuunasti.

Nyt on lopetettava kun päätä särkee :/
 
No ompas ollut hiljaista :| Voi Mavi onko se siis pakko synnyttää jos vauva on perätilassa??? Mua alkoi pelottaa kun eilen lääkärineuvolassa mötkö pötkötti perätilassa, tosin viikkoja on vasta 28+4 mutta entäs jos tuo jääräpää ei käännykään??? En mä osaa sua kyllä auttaa, koska itseänikin pelottaa. Toivottavasti kaikki kääntyy sun kohdalla parhain päin. toisaalta kyllähän se leikkauskin on "valtava" eiks siinä sit masu oo aika kipee sen jälkeen? Mutta tsemppiä toivotan silti. Tuu kertomaan mitä siellä sairaalassa sanottiin ja mihin lopputulokseen tulette sen synnytyksen kanssa :hug:
 
Lilja joo voin tulla laittamaan viestin tänne kunhan saadaan aikaiseksi tulla sinne teidän puistoon vierailemaan. En osaa sanoa vielä milloin, mutta toivottavasti vielä tässä kuussa! Kunhan on pakkasta alle- 5 eikä sada lunta... mut joo meen huhtikuussa töihin et ainakin ennen sitä :D
 
Maville halaus! Mullehan tuli ekassa synnytyksessä ihan reilusti noita repeämiä ja joitakin myös tässä tokassa synnytyksessä, mutta hyvin on toivuttu silti. Mutta joo perätilasta ei ole kokemuksia, että tsemppiä sulle!
 
Kääntöyritys lähenee! :eek: Nyt kylläkin olen jo hieman rauhallisemmin mielin, sillä saan miehen matkaan. Ei kai siellä muutoin kaveria tarttis, mutta onpahan kahdet korvat kuulemassa, mitä lääkärit tuumailee. Ja en hirviä itse ajella kotio 30 min. autolla, jos ovat mahaa muokanneet.

Hysteerinen, ei kuulema ole pakko perätilavauvaa alakautta synnytellä. Ja me tultiin jo siihen tulokseen, että halutaan sektio, jos vauvaa ei ylihuomenna saada käännettyä eikä vauveli itsekseenkään käänny synnytykseen mennessä. En ole kovin 'korkeampiin asioihin' uskova ihminen, mutta tässä raskaus asiassa olen sitä mieltä, että jos vauva ei itsekseen käänny, niin joku sitä estää. Luonnon pitäisi hoitaa moinen asia, ja jos se ei hoida, niin joku voi olla jopa vialla. Useasti olen kuullut, että perätilalapsilla on ollut esim. lyhyt napanuora tai jotain nivelongelmia, jotka ovat voineet vaikuttaa siihen, että vauva ei ole kääntynyt. Mun ja miehen mielestä sektio on vauvalle se turvallisempi vaihtoehto, vaikkakin äiti siinä joutuu kärsimäänkin. Mulla eka synnytys oli helppo, sillä repeämiä ei tullut eikä siis tikkejä tarvittu lainkaan. Siihen verrattuna suuri vekki alamahassa ei houkuttele, mutta ajatellaan nyt vauvan parasta.

Mutta ilmoittelen keskiviikon jälkeen, miten reissu KYS:iin meni =)
 
Mavi onnea matkaan! Lohdutukseksi voin todeta, että minä ainakin toivuin sektiosta tosi nopeasti, vaikka ekat päivät olivatkin tietty aika kivuliaita. Meillä juuri lyhyt napanuora paljastui syyksi siihen, että poika ei syntynyt, vaikka kuinka käynnisteltiin (oli kylläkin raivotarjonnassa).

Meillä aletaan varmaan ensi kuussa puuhata pikkukakkosta, kivaa, toivottavasti tärppää suhteellisen nopeasti!
 
Mavi onnea keskiviikolle :hug:

Samoin minä toivuin yllättävän nopeasti ja hyvin sektiosta.

Anu Kiva et töissä on menny mukavsti ja Sakulla hoidossa =) Mukavaa vapaata =)

Mulla raskaus etenee ihan hyvin mitä nyt tuolla alakerrassa on vähän sellanen tunne,et vois olla hiivaa :kieh: mut pitää soittaa huomenna neuvolaan.


baby dream ja Topi 1v.9kk. ja masuasukki 22+1

Viljaliina Onnea vauvan tekoon :heart:
 

Yhteistyössä