»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Laylahille ja Zeenalle onnittelut masuasukista! :)

Piiulille onnea vauvelista!

Lilja tullaan _ehkä_ puistoilemaan teillepäin ensi tiistaina, kun puistossa on kuulemma joku laskiaisrieha. Jos vaan on sopivasti alle -10 pakkasta. Muussa tapauksessa taas siirtyy...

Nyt en ehdi muuta, paremmalla ajalla kerron kuulumisia :)

MB ja tytöt 1v10kk ja 4,5kk
 
Lilja ok! Just kuulin et pari tuttua, jotka olis myös puistoon olleet tulossa ni ovatkin kipeitä, että kattoo nyt saadaanko me aikaiseksi tulla, jos tekin ootte kerhossa. Mut mietitään vielä... Todennäköisesti tullaan joku toinen kerta.
 
Maville suosittelen lämpimästi Phil&Tedsin sisarusrattaita. Meidän Vibet on ainakin olleet tosi hyvät. Mulla oli kriteerinä 3-pyöräiset eikä missään nimessä leveät kaksosrattaat, että mahdun esim. bussiin ja kaupan hyllyjen väliin. Noi on vieläpä aika kevyet, 10kg.
 
Moi!

Meillä kanssa mietinnässä nuo sisarrusrattaat. Tuo likka kun on niin vilkas että jos johonkin haluaa päästä niin myös hänet on istutettava johonkin. Taidan kyllä tyytyä joihinkin käytettyihin jos vaan jostain löydän.

Mulla on ollut ennenaikaisia supistuksia ja huomen aamulla on lääkäri, toivottavasti mitään muutoksia kohdunsuulle ei ole tullut. Pakkolepo ei kiinnostais yhtään, varsinkin kun meillä on tulossa tässä muutto. Saatiin oma osake myytyä ja muutetaan vuokralle siihen asti kunnes meidän talo on valmis. Marraskuussa meidän pitäisi sitten päästä siihen muuttamaan. Mennään tänään katsomaan yhtä kaksiota. Mietittää vaan mitä siitä tulee kun sit tarvitsee kaikkien nukkua samassa makuuhuoneessa. Tai lähinnä se kuin tuo tyttö sit nukkuu jos vauva on kovin itkuinen yöllä?

Eilen oli neuvola ja painoa nyt tässä raskaudessa tullut vain 300g joka on tosi tosi tosi hyvä koska esikoisestahan mä otin sen melkein 40kg |O :ashamed: näin kun pääsis loppuun asti niin olisin niin onnellinen :D

Tuosta meidän likasta on tullut oikein räpätäti. Puhua pälpättää ihan taukoamatta, mies väittää että äitiinsä tullut :LOL: Kysyin tässä yks ilta että mikäs susta tulee sitten kun veikka syntyy niin vastaus tuli heti ja tomerasti -pikkuvauva :LOL: No niinhän siinä varmaan käykin hetkellisesti =) Oikeesti ei siis tiedetä kumpi on tulossa ja tällä kertaa ei halutakkaan tietää.

Apsi Deisi, Neiti 1v 10kk ja "veikka" rv 17+2
 
Hyvin meni lääkäri reissu. Muutoksia ei supistukset onneksi olleet tehneet. Lääkäri käski ottaa iisimmin ja tulla herkästi takaisin jos yhtään napakammin supistaa. Onneksi voin itse suunnitella vuoroni joten jatkossa teen niitä vuoroja joissa mun ei tarvitse nostella liha ja maitolaatikoita. Pitää siis raskaus paljastaa töissäkin, olisin kyllä sen muutenkin ensi viikolla tehnyt.

Tänään olin sokerirasituksessa ja voi luoja et oli kamalaa. 20min. litkun juomisen jälkeen tuli todella huono olo. Siellä sitten reilu 1,5h taistelin oksennusta ja pyörtymistä vastaan :x
 
:wave: Minä täällä ainakin olen =)

Meillä kävi niin että maanantaina meni tutti "rikki" (leikkasin saksilla tuttiosan pois) Sen päivän tyttö sitä ihmetteli ja meinasi että isi korjaa. Joka ilta sitä on kerran kysynyt mut suurempaa meteliä ei ole asiasta nostanut. Jospa se ens viikolla olis unohtunut kokonaan =) Tänään oli tarhassa kaihoen katsellut kavereiden tutteja mut ei onneks ollut mennyt niitä ottamaan.
 
Huomenia.

Täällä ollaan :wave:

Oon käyny kyl päivittäin lukee jutut mut ei oo jaksanu kirjoittaa :ashamed:

Tänään olis meillä reissuun lähtö. Mies vuokras mökin meille. On sellanen auto-ja kuljetus alan liiton jäsenille tarkoitettu lomapaikka.

Mä vähän vaklasin tota lokakuisten odottajien pinoa :whistle: ni silmään pisti sellanen nimimerkki ku Angel 08 eiks ollu meidän kans sillo huhtihippujen odottajien pinossa?

No eipä muuta ku mukavaa viikonloppua.

baby dream ja Topi 1v.10kk. ja masuasukki 27+5
 
Olen täällä minäkin :wave: 23.2. meille syntyi toinen poika. Syntymäpaino 4 360 g ja kotiuttamispituus 51 cm (KYS:ssä eivät syntymämittaa ota). Nyt opetellaan sopeutumaan uuteen elämään =)

T. Mavi ja poika 1 v 11 kk ja vauva 7 päivää
 
Onnittelut Maville pojasta! :flower:
Jospa minäkin tänne kuulumisia kirjoittelen, tullu vaan luettua :) Pääsiäisenä meillä vietetään 2-vuotis synttäreitä jo, apua :D Meillä on yötutti vielä käytössä, tässä kuukauden sisään luovuttu päiväkäytöstä, eli liian pitkäänhän tuo poitsu sitä söi päivisinkin :snotty: Nokkamukista halus luopua viimeviikolla itsekseen ja lasista ja mukista haluaa juoda, ihan hyvinhän tuo sujuu :heart: Puhetta ei mitenkään erityisen paljoa tuota, sanoja sanoo melko paljon ja joitain kaksisanaisia lauseita.. Sanat tulee selkeesti kiinnostuksen kohteista, lentokone, mopo, auto, mönkijä, juna, linja-auto yms :LOL: Osaa toki muitakin sanoja, mutta huomaa silti mistä on kiinnostunut :D
Sisarusrattaita oon miettiny, mut joku päivä oon sitä mieltä ettei tarvita, että pärjätään seisomalaudalla ja toinen päivä sitä mieltä, että tarvitaan :D No onhan tässä aikaa miettiä, toisen lapsen LA on 28.7 eli ikäeroa tulee n. 2v4kk. Tällä hetkellä oon ehkä kallistunu seisomalautaan
:saint:

miinuliinu, poju huomenna 1v11kk ja tulokas rv 18+6
 
Maville onnea :flower:

Päivät menee kun siivillä, uus työ on kivaa mut ei meinaa ite viel tottua että sitä vapaata aikaa ei niin paljoo enää päivisin oo.. :D siis kun ennen oli kuitenkin yövuoroja töissä niin päivällähän kerkes vaikka mitä.. nyt työvuorot joko 10-18 tai 12-20
mut onhan noi Eeron kannalta kivat.

Uuteen päiväkotiin Eero sopeutu hyvin, ei ees ekana päivänä kiukunnu. puhetta tulee koko ajan :LOL: ei siis hetkeekään hiljaa.. tainnu tulla äitiinsä :whistle:
Jatkettavaan sänkyyn siirtyminen edistynyt, ei enää tuu "miljoonaa" kertaa pois nukkuun mennessä.
Essi- ja Eero 1 v 10 kk (+ muutama päivä )
 
Oi Mavi, onnea pojasta :heart: :heart:

Mä täällä taas oon sortunut "luen, mutta en kirjoita" tilaan. Miten se voi muka olla niin vaikeaa muutamaa riviä kirjottaa. Ja sitten aina tuskailen kun kukaan ei muka kirjoita tänne mitään, mitäs jos itse aloittaisin :LOL:

No ei tässä nyt ihmeitä, sänky kutsuu...alkaa nukkuminen olla ihan mitä sattuu ja päivät pitäis jaksaa pojan perässä juosta.

-Hysteerinen ja poitsu 1v 11kk ja masuasukki rv35+4-
 
Maville hirmusti onnea!

Tervetuloa miinuliinu ja onnittelut toisesta tulokkaasta!

Meillä ei mitään ihmeitä myöskään. Harjoitellaan tytön kanssa pikkuhiljaa oloa ilman vaippaa, mut ei tässä kiirettä, kesällä sitten on helpompaa.
Ollaan oltu mummilassa viime viikko ja kävelty joka päivä sama pikkulenkki, jonka varrella paljon omakotitaloja ja pihassa autoja niin ekat päivät kun koko ajan kyselin kadun varrella että minkä värinen tuo ja tuo auto on ja tyttö kiltisti vastasi "hammaa auto", "punainen auto", niin kolmantena päivänä tyttöpä tuumas, että hänen vuoro ja alko kyselemään "mikäs se tuo on" kun mentiin esim. auton ohi. Vastailtiin mummin kanssa että laiva tai lentokone ja tyttö tuumas, että "ei kun se on auto" :D

Mitään uutta ei oo hirveesti opittu, ehkä jotain aakkosia ja harjoitellaan laskemista. Kirjoihin saa uutta näkökulmaa, kun kyseleekin monta jotain on milläkin sivulla :) Mä kun oon maailman huonoin lukija niin ihan jees. Ehkäpä enemmän toi motorinen puoli on kehittyny tuolla kinoksissa kiipeillessä. Osaa nyt kiivetä omalle tuolilleenkin ruokapöydässä.
Jännä muuten miten noi kirjaimet ei taivu aina noitten pienten suussa, kun meillä esim. sanotaan kyllä s-kirjain, mutta sitten ei osaa sanoa "yksi" vaan sanoo "ykki". Sama d-kirjaimen kanssa; osaa sanoa audi, mutta ei dino. Riippuu missä kohtaa sanaa kirjain on. Ärräkin on vielä hakusessa. Se onkin vaikea :)

Heh ja tyttöjen kanssa saa usein nauraa, kuten yksi päivä kun istuttiin ruokapöydässä niin isosisko tuumas yhtäkkiä "sieltä tulee laejuustoa". Pikkusisko siinä puklaili ;) Pitäis kirjottaa noita ylös, mutta en ikinä muista. Tai se kun mummi selitti mulle jotain juttua ja tyttö totes kesken siihen, että höpö höpö :D

Nyt huutelee tuolla "unohtu laittaa vaippa päälle" :D Saas nähdä miten tänään käy, muistaako mennä potalle vai ei. Saattaa muistaa kesken kaiken ja pikku lätäkkö ehtii tulla lattialle, mutta loput sitten onneksi pottaan.

Ihanaa muuten kun voi taas ulkoilla kunnolla kun ei oo naama koko ajan jäässä :)

MB ja tytöt pian 1v11kk ja 5,5kk
 
Löysin vihdoin viimein tieni jonnekin keskustelupalstalle,olisi mukava saada vertaistukea.
Täällä siis kirjoittelee kohta 2v Jessica tyttösen äiti,Jessica viettää syntymäpäiviään 24.4 ja Jessicalla on isoveli Rasmus joka täytti juuri 3v.
Meillä viimoisimpana tyttösen kehityksessä oli iso käänne kun Jessica oppi kävelemään,huomasi kyllä että toisen maailma avartu ihan kunnolla :) ja myös tutista luovuttiin siinä samaan syssyyn,ja hyvin on kyllä menny vaikka aika tempperamenttinen typy onkin...Pottailutkin on lähteny sujumaan ihan vasta viime aikoina,tuntuu että sitten kertaheitolla tulee kaikki uudet jutut..
Tässä vähän alkuun meistä,toivottavasti mahdutaan vielä mukaan :)
 
Onnea täältäkin Maville! :flower:
Tervetuloa mukaan vaan, Houtten =)

Meillä ei mitään ihmeellistä, poika kasvaa ja kehittyy, puhuu valtavan pitkiä virkkeitä ja osaa piirtää hienosti. Viihtyy hyvin kotona isänsä kanssa ja minä viihdyn töissä :) Poika on vähän arka muiden lasten seurassa, mutta niin olemme minä ja miehenikin lapsena olleet, varmaan ihan synnynnäistä. Toivottavasti pärjäilee tarhassa kuitenkin ihan mukavasti, kun sinne menee ensi syksynä.

Pottailu on aika alkuvaiheessa, usein aamulla ja illalla poika kylläkin pissaa pottaan. Mutta ei suostu istumaan potalle, vaan pissaa ainoastaan seisaallaan! Istuvatko kaikkien muiden pojat potalla? Näyttää menevän aika siististi kyllä noinkin, joten kai se on ihan ok hoitaa asia seistenkin...
 
Tervetuloa Houtten!

Hysteerinen mites sä jakselet, kun sulla alkaa toi h-hetki näköjään lähestyä pikkuhiljaa? :)

Haettiin päiväkotipaikkaa tytölle elokuun alusta. Meillä mies on kyllä kotona, mutta haluttiin että tyttö pääsis vähän harjoittelemaan ryhmässä toimimista ja saisi paljon leikkikavereita. Puistossa kyllä näkee melkein joka päivä, mutta onhan se kivempi olla päiväkodissa. Ainakin tytön mielestä :D Käytiin viemässä hakemus ja tyttö oli jo jäämässä sinne leikkimään.

Se olis toinen unikouluyö meidän nuoremmalla edessä. On se ihanaa kun äiti saa taas nukkua! :) Meillä alko yösyömispuuhat taas olla kuten esikoisella silloin eli tää alko lussuttelemaan tissiä ihan vaan huvikseen pitkin yötä aina kun heräsi. Nyt loppu palvelu! :D Eka yö meni miehen mukaan ainakin hyvin, ei tyttö valvottanu niinkään kuin esikoinen silloin samassa tilanteessa kuusikuisena.

Apua, mulla olis enää reilu kuukausi kotona, sitten töihin! Mun pää on niin tyhjiö, et pelottaa mitä mä saan siellä edes aikaan muuta ku päivittää statusta facebookiin... :p

MB ja tytöt edelleen 1v11kk ja 5,5kk
 
Tervetuloa Houtten

MB kiitos kysymästä, hyvin ja paksusti täällä jaksellaan. Ei vielä tietoakaan, että synnytys lähestyisi. Tänään rv 37 tasan :eek: miten tää aika meneekin näin. Ja sun pikkuneiti muka jo kohta 6kk-EI VOI OLLA????? Oikeasti mä en tajua..... joku varastaa aikaa :LOL:

Viljaliina mä en kyllä osaa antaa pottailu vinkkejä, kuten en ikinä mitään muitakaan vinkkejä :LOL: :D mutta kyllä meillä ainakin istutaan, silloin harvoin kun sinne saan suostuteltua. Nyt olenkin alkanut tekemään niin, että xylitol pastillia ei saa kuin vasta potalla, on ainakin vähän auttanut sitä potalle saamista. Tosin kakat turauttaa taas pottaan aika useasti....

Mutta mä olen aika väsynyt, taidan mennä suihkuun ja ainakin sänkyyn, jos ei nyt ihan nukkumaan. Nukkuminen on sellaista pätkittäistä nysväämistä ja närästys ihan mahdoton, söin mitä tahansa niin ruokatorvi huutaa apua jatkuvasti :headwall: :headwall:


Hysteerinen ja poitsu vajaa 2v ja masutyyppi rv 37+0
 
Heippa vaan kaikille piitkästä aikaa! :wave:

Aattelin tulla tänne teitä morjenstamaan, vaikka en olekaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut. (varmaan viime kesänä viimeksi...) Ehkä joku kuitenkin vielä muistaa.
=)

Nooasta on tullut iso poika, niin kuin teidän muidenkin hippusista.
Kuukausi sitten vaihdettiin pinnasängyn tilalle "isojen poikien sänky", ja nukkuminen siinä on mennyt oikein hyvin, vaikka välillä Nooa intoutuukin nousemaan sängystä pois useamman kerran nukutuksen yhteydessä. Tuttipulloista ja nokkamukista luovuttiin myös Joulun jälkeen, ja pottailu on alkanut sujua hyvin.
Nooa puhuu jo melko hyvin, eli siis aika pitkiäkin lauseita, ja tykkää myös laulaa muutamaa eri laulua. =)

Monella teistä näyttää olevan jo uusiakin vauvatulokkaita, ja itsellänikin on viime aikoina noussut lievä vauvakuume. En vaan tiedä, että olisiko vielä oikea hetki uudelle vauvalle, kun juuri joulukuun puolessavälissä muutettiin uuteen kaksioon. Vähän voisi käydä meininki ahtaaksi. Olen myös vuoden päästä valmistumassa opiskelupaikastani, joten mietityttää myös se, että olisiko järkevämpää odottaa siihen, että saisi hyvän työpaikan...
Jaa-a, nämä on just niitä asioita, että kun järki ja sydän sanoo eri asioita...
:ashamed:

Juu-u, mutta täällä meillä siis elellään ja voidaan oikein hyvin. Yhdyn teihin edellisiin siinä, että aika se vaan tuntuu menevän hirmu nopeasti. Toisaalta taas en enää meinaa muistaa sitä aikaa kun Nooa oli pieni vauva.

Oikein hyvää ja toivottavasti hieman vähälumisempaa kevättä teille kaikille

elzibelzi ja Nooa 1v 10kk
 
Ajattelinpa minäkin pitkästä aikaa terveisiä kirjoitella. Aina välillä olen lukaissut kuulumisia, mutta näin vain aikaa ei tunnu olevan kirjoitella.

Aluksi onnittelut kaikille uuden vauvan jo saaneille ja odottaville!

Meillä myös kaikki sujuu hienosti. Vähän on sairasteltu talven mittaan, mutta aika vähällä on päästy. Tosin joulun alla oli silmä-, korva- ja pissatulehdus kaikki yhtä aikaa, mutta siitäkin selvittiin. Pissatulehdulsen seurauksen ultrattiin sitten munuaiset ja virtsatiet, mutta sieltä ei onneksi rakenteellista vikaa löytynyt.

Kielijänne sitten lopultakin leikattiin tammikuun lopussa. Lopultakinlöytyi lääkäri joka oikeasti katsoi suuhun ja totesi, että eihän tämä liiku ollenkaan. Aiemmin kaikki on vaan aina sanoneet, että seuraillaan. No onneksi katkaistiin, nyt on sitten viimeinkin alkanut sanojakin löytyä. Ihme hommaa kun noin pienen asian kanssa pitää noinkin kauan vehkailla, kun kuitenkin sillä on noin suuri merkitys!

Hoitohommat ei meillä sitten vieläkään kovin hyvin suju. Vähänkin pidemmän vapaan jälkeen mennään aina itkun kanssa hoitoon. Tosi raskasta! Hoitopaikan vaihtoakin on mietitty, mutta jotenkin en usko, että se auttaisi. Taitaa olla vaan niin äitin poika!

Mutta nyt taas muihin hommiin! Aurinkoista kevättä kaikille!
 
Jiihaa, muistinpas vielä salasanani tänne!:) Heippa kaikille pitkästä aikaa, ehkä joku muistaa, että kirjoittelin huhtihippuisten raskaus- ja vauva-aikana tänne. Jotenkin se sitten vain jäi, mutta joskus olen käynyt vilkaisemassa, että muutama aktiivinen täällä on säännöllisesti kirjoitellut.

Onnea kaikille vauvautuneille ja odottaville! Tosi moni on jo kerennyt siihen vaiheeseen, että perheenlisäystä on tullut, tai tulossa. :heart: Meille syntyy toinen vaavi elokuun alussa, joten raskauden puolessa välissä mennään. =) Tämä raskaus on kyllä ollut mukava, hieman isompaa pahoinvointia lukuunottamatta, on ollut jotenkin paljon letkeämpi ja rennompi olo kuin esikoista odottaessa. Ei ole tarvinnut joka vihlaisua analysoida ja murehtia! :LOL:

Meidän huhtihippunen kasvaa ja voi hyvin. Ihana pieni touhutoope meillä. Pottailu ei onnistu ollenkaan, mutta en ole asiaa pahemmin kiirehtinytkään, kyllä se tulee, kun on tullakseen. Tutti on meillä käytössä vielä öisin, mutta se lähtee kyllä tässä kuukauden sisään. Ensin siirretään poika isojen poikien sänkyyn ja kun siinä nukkuminen sujuu hyvin, sitten lähtee tutti.

Sanoja meillä tulee kovasti, kahdella kielellä. Ymmärtää kyllä sujuvasti kaiken, mitä kahdella kielellä puhutaan, mutta vielä on vähän sekaisin kielet pojalla, ei tajua vielä, että äidille sanotaan toisenlaisia sanoja kuin isille. Kyllä se siitä ajan kanssa. :)

Kotona olen ollut koko ajan, elokuussa mun piti mennä töihin, mutta masuasukki päätti toisin. :heart: Nyt tulee pitkä aika pois töistä, mutta se ei haittaa, töissä on just nyt nii huono tilannekin, että tuskin siellä mulle töitä olisikaan. Lomautuslapun saisin käteeni, varoituksen sain jo ennenkuin kerroin raskaudestani. Eli, hyvä näin, katsotaan sitten parin vuoden kuluttua onko yhtään aivosolua enää hengissä! :LOL:

Eipä tässä kummempia, kevättä kovasti odotellaan. Alan olla jo niin kypsä tuohon iänikuiseen pukemiseen, mikä ei tuon uhma-ikäisen aina ole niin mukavaa.....

Marika ja poika 1v 11kk + masuasukki 19+4
 
Heissan!

Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Vaaveli makoili poikittain. Mut sillä nyt ei oo niin väliä vaikkei kääntyskään ku mulla tulee olemaan sektio. Kyllähän se omaa oloa helpottas jos kääntys raivotarjontaan :D

Viljaliina Pidetään peukkuja :heart:

Puella Hyvä et pojan leikkaus onnistui :heart:

Marika75 Onneks olkoon raskautumisesta :heart:

Mut eipä muuta ku mukavaa kevään odottelua.

baby dream ja Topi 1v.10kk. ja masuasukki 30+1
 

Yhteistyössä