»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Ensinnäkin Viljaliinalle :hug: harmi, toivottavasti pian tärppää uudestaan :hug:

Ja kiitokset kaikille onnittelijoille. Kiirusta pitää, huomenna alkaa oikea arki kun mies palaa töihin :eek: APUA. No kait se tästä. On vaan tuo 2-vee vähän villi tapaus, uhma ja mustasukkaisuus siihen päälle niin voi zeesus. Mut kait sitä selvitään, kun pakko on. Nyt lähdetään pienen neidin kanssa vaatekaupoille, että saadaan jotain kivoja tyttöjen vaatteita. Perheen miehet jäävät kotiin...tai noh, kello on vasta kymmenen ei me ihan vielä lähdetä, mut jos maalais naaman tässä ensin :D Ja ettis jonkun kaavun päälle, 10 raskauskiloa ois vielä karistettavana, niin luonnollisestikkaan mitkään vanhat vaatteet ei mahdu päälle :headwall: että äitiysfarkuilla tässä on menty pidemmän aikaa.... :whistle:

Nauttikaahan kaikki näistä ihanista aurinkoisista ilmoista :heart:
 
Pikaseen täälätä sairaalasta.

Eli tiistaina 18.5. syntyi suunnitellulla sectiolla poika vauva. Painoa oli 4210g. pituus täällä mitataan vasta ku kotiudutaan.

Vauva syö ja nukkuu hyvin :heart:

Vauva on aivan saman näköinen ku Topi. Sanoinkin et ihan ku olis menny ajassa 2 vuotta taakse päin.

baby dream ja pikku prinssi 2vrk.
 
Paljon onnea baby dream ja hysteerinen :flower:

Mulla olis vielä viikko töitä ja sit seuraavaks ehkä vuonna 2012 =) Pidän eka 3 viikkoa kesälomaa ja sitten jään suoraan äippälomalle.

Meillä on harjoiteltu nyt pari viikkoa aktiivisesti vaipattomuutta ja hyvin sujuu jo, paitsi kakkaa ei suostu tekemään pottaan :( Joko panttaa niin kauan kunnes saa univaipan päälle tai sitten se tulee pöksyyn niinkuin tänäänkin hesessä. Ajattelin käydä ostamassa tarroja jos niillä saisin houkuteltua tekemään tarpeet pottaan.

Ollaan asuttu nyt 2kk tälläisessä kerrastalo luukussa (kaksio) kun meillä alkoi se taloprojekti ja myytiin edellinen alta pois. Aluks tää ahisti ihan hirveesti, mut onneks jo vähän tottunut. Saa nähdä sitten kun vauva syntyy että jos on samanlainen iltahuutaja kuin isosiskonsa aikanaan, niin kuinka sitten seinät kaatuu päälle?? Taloon pitäisi päästä muuttamaan marras/joulukuussa joten ei ihan ikuisuutta jousuta täällä kitumaan.

On muuten ollut jännä huomata kuinka tämä raskaus on mennyt "vähän siinä sivussa", esikoisesta kun oli niin raskaana 24/7. Olen säästynyt niiltä kamalilta nivuskivuiltakin, joista viimeksi jousuin jäämään jo 28viikolla s.lomalle. Vauvaa varten ei ole mitään vielä valmiina, tai onhan kaikki tallessa mut ehtiihän niitä sitten kaivelemaan.

Ihanaa kesää kaikille :wave:

Apsi Deisi 30+5 ja pikkupimu 2v ja koht jo 2kk päällekin :heart:
 
Heissan!

Meillä vietettiin eilen pojun ristiäisiä. Hyvin jaksoi herra koko tilaisuuden olla. Pienet tirsat otti välillä kumminsa sylissä.

Kiirettä kyl välillä pitää mut ei haittaa. Poju nukkuu yöt hyvin syö kerran yössä.

Mut nyt päivä kahveen juontiin.

baby dream ja Topi 2v. ja poju 3vk.6pv.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja odottajille!

Pitkästä aikaa minäkin eksyin tänne. Tuntuu ettei aikaa ole enää nykyisin paljoa koneella istumiseen.

Meillä tuntuu olevan jo niin iso poika, nukkuu jatkettavassa sängyssä, touhuaa veljen kanssa ja joka asiassa pitäisi saada itse tehdä. Nyt kesällä haluaisi olla vain pihalla ja aurinkoisina kotipäivinä onkin käyty vain nukkumassa sisällä. Puhetta on alkanut tulemaan, itse ymmärretään mitä tarkoittaa, mutta toisilla on hankaluutta. Veljen nimi tulee kyllä tosi selkeästi :D
 
Minne on kaikki Hippuset kadonneet??

Me käytiin miehen ja pojan kanssa telttailemassa. Oltiin 5 päivää rannalla ja oli todella ihanaa :)
Isosiskot olivat isovanhempien kanssa mökillä 1,5 viikkoa.
Poika arastelee vettä, mutta kun pomputettiin järvessä, niin silloin viihtyi eikä olisi halunnut tulla pois :D
Paarmoja oli valtavasti, mutta poikaa ne ei tuntuneet häiritsevän.
Rannalla ei ollut liian kuuma, toisin kuin täällä kaupungissa, huhhuh. Vähän turhan lämmintä nyt..

Ilmoitelkaahan itsestänne, olisi mukava kuulla kesän kuulumisia :wave:


p.s. Meillä ei vieläkään puhuta. Tai no, yksittäisiä sanoja ja joskus pari sanaa tulee peräkkäin, mutta siinäpä se. Enimmäkseen höpöttää omaa kieltään.



-Faerie-
 
Ulkoilee niin ahkerasti ettei kerkee koneelle :)
helteet hellii, katotaan sit kuin käy ens viikolla kun mulla on loma :D

eerosta tulee kerrostalokyylä
kun nyt jo kipasee aina parvekkeelle kun kuulee auton / moottoripyörän äänen..
ja sit kuuluu parvekkeelta tiedote ; oranssi mopo tuli / lähti / valkonen auto tuli..

nyt heinäkuun ajaks on vaihdettu päiväkotia, kun toi meiän on kiinni. ihan kivasti eero tonnekin on jääny, ei siis huutoa, mut pikkuista takertumista ollu havaittavissa, onneks noita meiän tuttuja hoitajia on siellä töissä ja toki myös lapsia :)

Essi- ja Eero
 
Hengissä ollaan :wave:

Tulee vaan oltua ulkona ja nyt ku miehellä oli loma,ni oltiin reissussa ja mökillä,ni ei tule koneella juurikaan käytyä.

Meillä Topi juttelee jo kovasti mut välillä on sit sitä omaa kieltä mistä ei ymmärrä.

Meillä esikoinen täytti 16 päivä tätä kuuta 18v. Ja nuorin tänään 2kk.

Mut eipä tässä muuta ku mukavaa ja lämmintä kesän jatkoa B)

baby dream ja Topi 2v.3kk. ja Henri 2kk.
 
Täällä ollaan :wave:

Ja lähtöä synnärille odotellaan, voitte kuvitella kuinka "kivaa" mulla on ollut viimeiset 3 viikkoa tässä helteessä. Täällä luukussa kun ei ole lämpö laskenut alle 30 varmaan kertaakaan :headwall:

P kovasti jo kyselee koska vauva syntyy, odottaa jo niin :heart: Voi olla että mieli muuttuu kun vauva oikeasti tulee kotiin. P ollut nyt kuukauden päivät päiväkuiva kun vihdoin alkoi kakatakin pottaan. Helpottaa kummasti kun ei kahta tarvitse vaipattaa. Ja täällähän tosiaan on puhua papatettu jo pitkään. Välillä saa ihan nauraa tuon likan sutkautuksille :LOL:

Uhma on ihan mahdotonta, taistella saa joka päivä ja niistä samoista asioista. Kun ei uskota, niin ei uskota :headwall:

4viikon päästä saapuu meidän talo tontille.. ihanaa, muutto omaan kotiin on päivä päivältä lähempänä ja marraskuun puolessa välissä sen pitäis olla ajankohtaista. Sen aikaa joutuu vielä kärsimään täällä pienessä ja kuumassa luukussa.

Hyvää kesän jatkoa kaikille hipuille =)

Se entinen Joanna ja P 2v 3kk + "eikka-veikka" rv39
 
Moro kaikki!

Onpas ollut kuumaa! Sympatiat Apsi Deisille, samoin täällä, helleviikot on olleet aikamoista tuskaa ison mahan kanssa. Ennen en olisi kuvitellutkaan valittavani auringosta ja lämmöstä, mutta tänä kesänä en ole kestänyt yhtään. No, asiaan tulee muutos ihan lähiaikoina. :heart:

Meidän kaksivuotiaalla sen kuin uhma lisääntyy...Joskus, tai aika usein itse asiassa, olo on ihan neuvoton tuon pienen kanssa. Kun mikään ei käy ja kaikkeen pitää sanoa (tai tapella) vastaan. Mutta on tuo pieni niin ihana juttujensa kanssa, ihan mahtavaa kuunnella miten päivä päivältä sanavarasto kasvaa ja lauseita tulee jo kahdella kielellä. Suomeksi tietty enemmän, minun kanssani kun on päivisin, mutta myös toisella kotimaisella alkaa jo monet asiat sujua.

Raskauden kanssa kaikki on mennyt ihan hyvin, mitä nyt nuo helteet tosiaan ovat vaivanneet. Nyt vain on tullut raskausmyrkytyksen oireita, minkä vuoksi tällä viikolla saatetaan jo käynnistää synnytys. En ole pahemmin miettinyt koko synnytystä, mutta nyt h-hetken lähestyessä alkaa muistumaan esikoisen synnytyskokemukset ja vähän on alkanut kauhistuttaa. :/ Mutta, eiköhän siitä selvitä, kun kerran ensimmäisestäkin synnytyksestä selvisi. :heart:

Hyvää kesän jatkoa!
Marika, poika 2v 3kk ja masu rv 37+4
 
OI jaksuja teille loppumetreille Marika ja Apsi Deisi :hug: ei varmasti ole helppoa näillä helteillä, kun mun mielestä 2 yli mennyttä viikkoa oli jo ihan persiasta huhtikuussakin, vaikkei mitään hellettä ollutkaan :whistle:

Uhmasta olitte maininneet...voi luoja täällä on ihan hurja raivopää. Toivottavasti se pian helpottais...onks kellään havaintoon kauan tuo uhma kestää? Puhetta meillä tulee aivan älyttömästi, ja osaa myös selkeästi sanoa "en pyydä anteeksi" "en tee sitä tai tätä" ja nyt viime viikkoina on aloittanut myös mielikuvaleikit :D Leikkiikö teillä muuten lapset itsekseen. Meillä kun tuotaito on pojalla vähän kateissa... |O välillä aika ärsyttävää kun äidin pitää olla mukana jatkuvasti. Välillä väläyttää pienen hetken yksistään leikkien, mutta ne on niiiiin pieniä hetkiä... :'(

Pieni neiti (3kk) on aivan valloittava :heart: aivan eriluokkaa kuin veljensä. Rauhallinen ja tyytyväinen, juuri sellainen kuin toivoin. Toivottavasti myös olisi jatkossa helppo. Yksi vaativa lapsi riittäisi

Mutta nyt lapset nukkuu, taidan itsekkin lähteä tirsamaahan.

Hysteerinen, poika 2v 3kk ja neiti 3kk
 
Eero antibiootti kuurilla :(
oltiin mökillä ja hyttyset söi, ja nyt ne on sit tulehtunut. (joo ja annoin koko reissun ajan zyrtecciä ja rasvoin kortisonilla, mut raapi siltikin) ja kun tuo on allerginen niille puremille et tulee ihan hirveet paukamat. nilkat ja pohkeet samanpaksuset.

noh ei onneks silti haittaa sen kävelyä eikä juuri muutenkaan (illalla nukahtaminen vaikeaa ku raapii.. )

Huomenna sit korkeasaareen, meillä on tää viikko (ainoastaan ) lomaa.

 
Onnea Apsi Deisille! Täältäkin kuuluu jo vauvauutisia! Meille on syntynyt suloinen pieni poika, 3,5kg ja 50 cm. Arki on alkanut ihan hyvin vauvan kanssa, mutta kyllä tuo meidän uhmaikäinen teettää aika kiitettävästi töitä. Öisin varsinkin, kun heräilee vauvan öhinöihin ja meidän hoito-touhuihin. Kyllä se elämänmuutos muutenkin ilmenee, hieman riehakkaammin poika hakee huomiota, eikä hetkeksikään voi jättää silmistään. Rakkauden osoitukset vauvaa kohtaan kun ovat aika roskeja välillä.... :eek: Mutta, yleensä ottaen ihan kivasti menee. =)
 
Onnea Apsi Deisi ja Marika!

Meiltäkin vauvauutisia: Eli meille syntyi tyttö 17.7. Painoa oli 3100g ja pituutta 51cm. Eli nyt talosta löytyy 2 poikaa ja 2 tyttöä :heart:

Ihan mukavasti on alkanut arki rullata. 2-v. huhtihippukin tykkää siskosta kovasti :heart:
 
Onnea Apsi Deisille,Marikalle ja Liljalle vauvoista :flower: :flower: :flower:

Meillä arki menee jo rutiinilla. Topi auttelee kovasti vauvan hoidossa.

Mut ei muuta ku kesän jatkoja :wave:

baby dream,Topi 2v. ja Henri 2,5kk.
 
Muistinpas tulla tänne!! Oon pitkään jo ajatellu, että pitää tulla kurkkaamaan mitä tänne kuuluu, mutta aina tuntuu olevan jotain muuta ja sit ei muista kun olis aikaa :headwall:

Ihan ensin onnittelut vauvautuneille joita tässä mun 4kk palstailutauon jälkeen on ainakin Hysteerinen, baby dream, Lilja (vitsi aika menee nopeasti!!), Marika!

Menin siis töihin huhtikuussa ja oon kyllä nauttinu töissäolosta. Eipähän tartte kokata kotona ;)

2v meni päiväkotiin tällä viikolla ja kivasti alkoi ainakin. On nyt aluksi 3 pv viikossa max 5h, kun mies on vielä kotona 10kk kanssa. Joskus helmikuussa sitten pitäis viedä molemmat. Ellen nyt sitten itse jää kotiin vielä, mutta näillä näkymin en. Nelipäiväistä viikkoa vois ehkä alkaa tekemään..

Hysteerinen meillä myös on tuota "en tee sitä enkä tätä" ilmassa. Erittäin ärsyttävää. "Pyydä siskolta anteeksi" - "enkä pyydä". Grrrr! Mutta onneksi jäähy aina auttaa :D

Mitäs muuta meidän 2-vuotiaalle... niin, päivävaipan jätti pois huhtikuussa, yövaippa on edelleen. Ei sit tarvinnu kummosesti harjotellakaan, kun otettiin vaippa pois ja sanottiin että pitää sit käydä potalla. Eka viikko meni jankatessa "Muistatko mitä sulla ei ole" - "ei oo vaippaa" - "mitä pitää tehdä kun tulee pissahätä" - "pitää mennä potalle", mutta siitä se muistuttelu sitten hiipui ja vahinkoja ei juurikaan sattunut. Ainoo vaan, että sit kun on vaippa ni toteaa "nyt mul on vaippa voin pissiä". Eieieieieiiii kun se on vaan sen takia, jos et herää yöllä kun tulee pissahätä :D
Parhaita on kaikki heitot kuten "mitä sä täällä säädät" (isi puuhasteli tietokoneen parissa), "älä nyt höpöttele mennään uimaan" (äiti tenttas liikaa matkalla uimaan miten päiväkotipäivä meni). "monta keltaa pitää sanoa. mä sanoin jo kellan" (komentaa pikkusiskoaan) Saa aina hyvät naurut :LOL:

Pikkusisko kovasti yrittää konttailla isosiskon perässä joka paikkaan ja on oppinut myös vähän jo puolustautumaan siinä rytäkässä. Yksi ilta tytöt katto telkkua vierekkäin ja pikkusisko tuumas, että nytpä on hyvä sauma nipistellä isosiskoa käsivarresta. On se kyllä aikamoista erotuomarina oloa välillä ;)

Onhan toi 10kk kyllä niin lutusessa iässä, että välillä harmittaa olla töissä päivät pitkät, mutta sitten taas viikonloppuna pääsee onneksi nauttimaan niistä ihanista hymyistä. Harmi vaan, että puolen vuoden päästä sekin ilo loppuu... Toivottavasti isosiskon uhma olis sit jo vähenemään päin. Eikös se 3v jälkeen vähän laannu...?

Viikon päästä alkais loma ja suuntaan kaverin kanssa viikoksi NYCiin. Ihanaaaaa! =)

MB ja tytöt 2v ja 10kk
 
Heippatirallaa pitkästä aikaa..

Muistan Ellaa odottaessani kuuluvani tähän pinoon, tosin matkan varrella olen hukannut vanhan nikini. Nyt siis mennään eteenpäin Maalaisomenana =)

Noh, Ella syntyi maaliskuun -08 ja pari vuotta on menny niin vauhdilla ettei perässä oo tahtonu pysyä. Tyttö on ollu pienestä asti erittäin temperamenttinen ja erittäin hyvin tahtonsa ilmaiseva. Puhuu kuin puuropata ja vetää etenkin iskää kuin pässiä narusta =)
Pysyäkseen Topi-velin perässä, oppi Ella jo alle vuoden ikäisenä käveleen ja sen jälkeen sitä ei oo saanu pysäytettyä. Perusluonteeltaan Ella on iloinen ja ilmeikäs, "pelle", mutta kun känkkäränkkä tulee niin sen huomaa muutkin perheenjäsenet.
Päiväkodissa olemisesta on nauttinut alusta alkaen eikä ole potenut eroahdistuksia, vaikka onkin kovasti äidin perään. Tutti ja vaipat jäivät pois kesän aikana..

"Syy" miksi ikävä tuli kakplussaan niin on haave kolmannesta vaavista =) Mies vaan ei vielä ole yhtä kuumeinen kuin minä joten "lupaa" odotellaan..
 
Huomenia tännekkin :wave:

Missäs kaikki luraa :whistle:

Miten MB matka meni?

Maalaisomena toivottavasti "lupa" myönnetään pian ;)

Meillä olis huomenna pojan 11v-synttärit. Täyttää 1.9 mut pidetään jo huomenna.
Ostettiin pojalle täysjousitettu maastopyörä lahjaks.

Meillä oli Topilla silmätulehdus sit tarttu mieheen ja nyt on sit mulla :kieh: ja nyt näyttää siltä,et olis tulossa Henkallekkin. Oon laittanu samoja tippoja mitä lääkäri määräs Topille. Ovat onneks auttaneet.

Mut ei muuta ku mukavaa syksyn alkua :wave:

baby dream ja Topi 2v.4kk. ja Henkka 3kk.
 

Yhteistyössä