***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Anu-78
Heippis!

Ajattelin laittaa meidän innokkaasta kiikkujasta kuvan :)



Saku tykkää kyllä kovasti tosta uudesta kiikusta :) oikein kieli pitkällään siinä nauraa kihertää :D mutta hyvä että viihtyy :)

Jaahas, pitäs laittaa lettutaikina kohoamaan kun noi isommat pojat niitä vailla :) (äiti sit ei yhtään :p )

Mut hyvät sunnuntai-ilta jatkot kaikille!

Anu ja Saku
 
:wave:

Anu-78 Meidän Topilla on kans samallainen keinu kun teidän Sakulla. Ja meillä kans tykkää kovasti keinua. Meillä toi keinu on vielä sisällä ku ei oo saanu ulos laitettua sitä vielä. Meinattiin et jos toho pihlajaan sit keväällä laittaa koha lumet alkaa sulamaan.

Mut mukavaa alkavaa viikkoa hipuille :wave:

baby dream ja Topi
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

Meillä poitsu oppi konttaamaan alkukuusta ja sitä treenataan nyt 24h |O Kyllä on kivoja öitä takana ja varmasti vielä edessäkin... No, onneksi nää on tälläisia kausiluonteisia juttuja... Nukutaan sitten kun jannu on armeijassa...
Maitotuotteita ollaan pikku hiljaa täälläkin annettu. Viiliä maisteltiin tuossa viime viikolla. Ekan lusikallisen jälkeen tuli iso irvistys, mutta aukesi se suu uudestaankin joten ei kait se niin kamalaa sitten ollutkaan =) Ihanaa kun kohta voidaan syödä kaikki samaa sapuskaa, pääsee varmasti aika lailla helpommalla kun ei tarvitse kokkailla kuin yksi sapuska poppoolle.
Potallakin käytiin tänään ekaa kertaa. Kaveri onnistui kaataamaan itsensä ja potan ja istui pylly paljaana vessan lattialla ihmetellen mitä nyt tapahtui. Toinen yritys onnistui paremmin ja suihkautti pissatkin pottaan =)

Leppoisaa viikon jatkoa!

paddington ja täystuho kohta 10kk
 
Heippa täältäkin!

Hienosti on naperot alkaneet kaikilla liikkua, ja jotkut jopa sanoneet sanoja. Meidän poika, vaikka huomenna 11 kk:tta jo täyttääkin, nousee vasta kontta-asentoon. Muutaman sentin voi tällä lailla liikkua, mutta on katsonut vielä ryömimisen nopeammaksi. Tänään herra nousi yhtäkkiä lehtikoria vasten polviseisontaan. Saman toteutti leveästi hymyillen myös taaperokärryn luona. Ja kohtahan jäpikkä jo seisoi! Äiti oli aivan ihmeissään, miten meidän hitaasti liikkeelle lähtevä napero nyt noin edistyy :heart: Pojalla on kuitenkin ollut tapana taantua entisiin liikkumistapoihin viikoiksi, kunnes on sitten ottanut uuden tyylin kokonaan käyttöön. Näin ennustaisin tapahtuvan nytkin.

Ihottuma on kuin taikaiskusta hävinnyt melkein kokonaan. Jalkataipeissa vain iho meinaa mennä jopa rikki. Bepanthenilla olen rasvaillu niitä sitten... Sama ruokavalio ollut koko ajan, lukuun ottamatta tomaattia ja sitrushedelmiä, joten olisiko jompi kumpi noista aiheuttanut ihottuman. Mene ja tiedä! Varsinaista salapoliisihommaa todellakin, kuten joku joskus sanoi.

Tulin "lomilta" vasta pojan kanssa ja tämä päivä on mennyt kotia siistiessä ja pyykkiä pestessä. En ole edes lenkille ehtinyt, mutta jos sitä saisi vetäistyä itsensä illalla crosstrainerin päälle, niin tulisi edes parempi mieli, kun on saanut jotain tehtyä - on meinaan alkanut tuo takaliston koko ärsyttää todella; eikö se aio pienentyä ollenkaan!

Ruoanlaitto odottaa nytten!

Mavi ja poika himpun vaille 11 kk:tta
 
nyt se loppui. syöpä voitti.
rakas ystävä taisteli yli vuoden rankkaa syöpää vastaan. välillä kasvaimet saatiin pois mutta sitten taas uusiutuivat.

ystävä jaksoi olla positiivinen, vasta viimeisessä puhelussa myönsi etteivät voimat enää riitä. tänä aamuna nukkui pois. ikävä valtava.

kaksi lastakin ja suremaan äitiään :'(
omien lasten taudit ei nyt kyllä tunnu missään-
 
kiitos teille :hug: olo ihan hirveä, mitähän siitä tulee kun asia iskee mieleen kunnolla. esikoiselle en osannut selittää muuta kuin että äitiä ja isää surettaa ja itkettää niin kovasti kun kummitäti meni parempaan paikkaan eikä enää voi nähdä.

mulla on itselläni 40 astetta kuumetta joten tällä hetkellä keskityn pystyssä pysymiseen.
 
Vuotaraaputin :hug:

Mavi: tomaatti ja sitrushedelmät on tosi pahiksia allergisille, joten ihan hyvin jompikumpi niistä ollutkin syynä. Tai molemmat. Jos haluut tietää kumpi niin ota reilun viikon tauon jälkeen toinen ensin takasin ja katso viikko tuleeko mitään. Ja sit toinen.
 
Vuotaraaputin; jaksamisia täältäkin lähetellään :hug:

Meille ei ihmeitä kuulu. Ensin oli pientä flunssaa Väinöllä, ja nyt itsellä kurkku kipeä, eli taitaa tauti siirtyä pojalta äidille :(

Viime yö meni jälleen ihan hulinaksi. Ensin oli alkuyöstä neljä herätystä, ja sitten Väinö heräsi neljältä. Pidin ensin sylissä yli tunnin, ja aina kun koitin sänkyyn laittaa, itku jatkui.. Lopulta oltin kainalooni köllöttelemään, siinä nukkui sitten vielä vajaan puoli tuntia, itse tosin en sitten nukkunutkaan.. Mutta josko ensi yö menisi paremmin, hope so, nyt on jälleen ihan tööt olo :/

Meillä ollaan siirrytty jo about tyystin normaalimaitoon, nannia en ole enää antanut, ja tuntuu, että tuo pulauttelu olisi vähentynyt, eilen kaksi kertaa, mutta jokusena päivänä vain kerran =) Että jotain positiivista tännekin :LOL: Ulkona ollaan oltu, ja Väinö kävelee jo reippaasti jopa talvikengätkin jalassa. Tänään käytiin potkukelkkailemassa, köytän herran vain rintarepulla kiinni selkänojaan, ettei putoa kyydistä :LOL:

Mutta ihanaa päivää kaikille hipuille, illalla mennään koko perheen voimin Saludiin syömään , saas nähdä kuinka juniori käyttäytyy :whistle:

Dooris ja Väinö
 
Vuotaraaputtimelle :hug: ja kovasti jaksamisia.

Mellä käytiin eilen 10kk neuvolassa ja hyvin oli Onni kasvanut. Painoa 11245g, pituutta 78cm. Motorinen kehitys on täällä ollut viikon sisällä aivan huimaa. Polviseisonnassa ollaan koko ajan, seisomaankin on jo muutaman kerran noustu ja konttauskin näyttää onnistuvan. Tosin jos on kiire, niin sit pitää ryömiä, neliveto on siis nopeempaa :) Tuntuu uskomattomalta miten yhtäkkiä se kehitys voi sit mennä eteenpäin.

Jaksamisia sairastelijoille ja valvoskelijoille!

Terkuin
Laylah ja Onni 10kk 1vko (omassa huoneessa purkamassa kaappeja)
 
raaputtimelle tätäkin kautta vielä :hug:

Meille ei kummempia, kovasti ollaan ulkoiltu kun säät suosii. Eilenki oltiin kahteen otteeseen 2h ulkona, välillä luistelemassa, välillä jäämäessä liukurilla laskemassa. Arttu sujuvasti nukkuu sen ajan tai sit istua töllöttää ja katselee että mitä ne isommat oikein tekee. Jostain syystä Arttu ei lämpene ulkona liikkumiselle, tai no joskus harvoin innostuu konttaan ja leikkimään mut tuntuu ettei se oikein tykkää ku on talvikengät jalassa. Noi Vikingit kun on vielä kohtuu jäykät, semmoset laskettelumonomaiset. Esikoisella mulla on Superfitit ja ne on paljon joustavammat kaikin puolin. Ei siis Vikingejä meille enää.

ää nyt mut tultiin keskeyttään..

Anu ja Arttu 10,5kk
 
Pitäisköhän minunkin kirjoitella jotain piiiiiitkästä aikaa...en ole tänä vuonna tainnu kirjoitella :whistle:
Lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin mut ei saa aikaiseksi kirjautua.

Vuotaraaputin iso :hug: täältäkin ja voimia kovasti!

Meillä on kehitys menny kovasti eteenpäin viime kirjoittelusta!Tammikuun alussa poju lähti konttaamaan ja siitä pari viikkoo niin noustiin seisomaan tukea vasten. Kävelyä harjoitellaan millon sohvaa vasten millon käsistä kiinni pitäen ja millon mitenkin. Jopa yhdestä kädestä kiinni pitäen muutama askel silloin tällöin otetaan. Ihmeen vähän on kopsuja (kopkop) tullu tuon kanssa. Tai oikeestaan sen jälkeen kun kolmisen viikkoo sitte oppi laskeutumaan nätisti alas. Saa nähä millon keksii lähtee ilman tukea tepasteleen.
Äkkiä se aika menee...justhan nää hiput syntyi ja nyt meilläkin tänään tulee 10kk mittariin!!
Hampaita meillä on 8 ja kulmahampaita pukkaa tällä hetkellä useampaaki kerralla. Ja taas yllättäen nuha samaan aikaan. Tiedä sitten onko niillä yhteyttä kun toiset sanoo sitä ja toiset tätä, mut meillä ainakin on aina ollu nuha kun on hampaita tehty!!

Tässä vaiheessa :hug: kaikille yövalvojille! Meillä kun poika päätti uuden vuoden kunniaksi 1.1. aloittaa nukkumaan yöt putkeen..ja ihan itekseen!!Oli kyllä aivan ihmeellistä itestä kun olisi saanut nukkua koko yön heräämättä mutta meikäläinen sit heräskin yöllä eikä saanu nukuttua enää :headwall: Tätä kesti pari viikkoo ja sit itelle tuli flunssa ja poskiontelotulehdus niin sen takia valvoin |O Mut se meni ohi ja kuun lopussa tää mamma oli vkoloppureissussa ilman poikaa ja sai lataantua kunnolla.

Imetys meillä loppui kun olin tuolla reissussa.Sitä ennen olin jo lopettanut päiväimetyksen ja sai tissiä enää aamuin illoin ja reissuvkolla enää illalla ja niin se vain meidänki poju pullolle oppi vaikka tuohon asti kovin vaikeeta olikin.
Ruokailut sujuu tällä hetkellä kohtuudella kun noita hampaita on tulossa mut täytyy sanoo et ei mitään ylivoimasta oo ollu vielä. Välillä syödään samaa kun muutkin kun on sellaista sopivaa ruokaa ja välillä purkista.
10kk nlassa iskä käytti tuossa pari viikkoo sitte ja painoa oli 11060g (9975) ja pituutta 80cm(77) suluissa 8kk mitat. Nyt oli painoa tullu ihan reippaasti kun viimeksi oli vähän vähemmän parissa kk:ssa.
Sanoja poju yrittää matkia ja mamma tulee jo oikeeseen paikkaan eli kun haluaa maitoa mut äittä/äiti tulee joskus ja anna mut niitä ei vielä niin oikeeseen kohtaan osaa laittaa!Autolla päristelee kans kovasti..pojat on poikia pienestä pitäen!!
Tässäpä näitä kuulumisia!
Tuli mieleen kun noita hapanmaito juttuja oon alkanu jo pikkuhiljaa antaa et mitä jugurttia/viiliä ootte antanu ensimmäisenä?

Lähen tästä kahvin juontiin rauhassa kun poju pihalla päikkäreillä :wave:

Aurinkoisia päiviä kaikille!!

Aippa3 ja poju 10kk :heart:
 
:wave:

Aippa3 Mä oon antanu maustamatonta jugurttia ja rasvatonta viiliä.

Meillä Topi nousee sohvaa vasten eka polvilleen ja siitä sit seisomaan mut alas meno on vielä hakusessa :whistle: mut eiköhän se siitä lähde sujumaan ;)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:

baby dream ja Topi 10kk :heart:
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Kaamean flunssan kourissa ollaan sekä Väinö että minä, hyvä kun henki kulkee, ja yöt ovat todellakin olleet sen mukaiset; parina yönä tullut nukuttua n. 3h, mutta minkäs teet :/ Vein herran ulos päikkäreille flunssasta huolimatta, kun sisällä nukkumisesta ei meinaa tulla yhtään mitään, nyt on nukkunut jo 1,5h putkeen, jotain positiivista :)

Käytiin tosiaan ekaa kertaa ravintolassa syömässä koko perhe, ja hienosti meni. Väinö jaksoi olla nätisti koko pari tuntia, joi vettä viinilasista, oli olevinaan kovinkin hienoa, ja kaikkea pippuripihvistä valkosipulileipään ja jäätelöön söi, ja aina kuului vain nam nam :LOL: Taitaa tulla herrasta melkoinen kulinaristi :LOL:

Muuten meille ei ihmeitä kuulukaan. Kävellään tosiaan jo täysin, autollekin käveli ihan itse ja autolta kauppaan, kädestä kiinni pitäen kuitenkin. Ostin taannoin kirpparilta Elephantin goretex-kengät, ja ne ovat ihanan pehmeät ja mukavan oloiset, ukkokin on aina kovin polleena, kun puetaankin kengät eikä enää vain villasukkia; pitää sitä ilmeisesti miehen mittana :LOL:

Meillä syödään tosiaan jo ihan kaikkea (paitsi suolaa) mitä itsekin, tavallista maitoakin olen antanut pullosta jo. Mistään ei ainakaan vielä ole tullut ihottumaa tms., toivotaan, ettei tulekaan..

Mutta hetkeksi soffalle flunssalääkkeen kera, josko tästä taas kohta olo helpottaisi hetkeksi :snotty:

Mukavaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Ekaksi Vuotikselle :hug:

Mulla ollut taas anoppi ilona viikon päivät. Nyt onneksi meni taas kotiinsa. Tuumasi vaan, että mitenhän kauan pärjäilee taas yksinään, että voihan hän sitten tulla takaisin. Mutta on se vaan niin raskasta! :headwall:

Sain tänään varattua meille Otson kanssa paikan vauvojen värikylpyyn. Alkaa kahden viikon päästä. Aivan innoissani jo odotan. Onko kukaan muu käynyt? Kokemuksia?

Siitä tapaamisesta vielä, onko kellään mitään ideoita paikkakunnasta, majoituksesta, ohjelmasta jne? Itse ajattelin, että olisko joku Jyväskylä - Tampere akseli ok? Junalla ainakin hyvin pääsis? Ja mun ainakin täytyis yöpyä, kun täältä kaukaa tullaan, mutta tavattaisko vaan kahvien merkeissä vai oisko muitakin yöpyjiä? Mielipiteitä?

Puella ja Otso ens viikolla jo 10kk
 

Yhteistyössä