***HUHTIHIPUT 2008 - Vuoden avaus***

Minealla ois kyllä yksi nätti violetti pitkähihainen mekko. jos sen yhdistäisi mustiin sukkiksiin niin olisi ihan nätti. enkä mä usko että kukaan siellä kattoo pitkään vaikka olisi minkälaiset vaatteet päällä. ei Minnakaan siitä niin välittäisi, pääasia että tullaan paikalle. mennään jo torstaina, hautajaiset on perjantaina (voi että Minna olisi nauranut ironialle kun se on 13. päivä) ja kotiin tullaan lauantaina, mies menee sillon iltahukiin.

niin ja viime yönä herättiin taas neljästi - mutta kolmesti niistä itkua piisasi vain minuutiksia ja sitten poika tyyntyi nukkumaan.
 
Tervehdys kaikille!


vuotikselle :hug: ja kyllä mun mielestä lapselle voi laittaa hautajaisiin violetin mekon ja vaikka ihan valkoiset sukkikset. Ja vauvalle vaikka tummansinistä ja valkoista.

Anu-78 tsemppiä asunnon hankintaan! Me ostettiin oma pian kaksi vuotta sitten mut nyt on tullu katteltua asuntoja kun molemmat mummit muuttaa tänne meidän lähelle. On se aina oma operaationsa et löytyy mieleinen. Me keskitytään nyt pieneen pintaremonttiin, vähän maalia ja listoja niin on taas hetken kivempi yleisilme!

Poika aloitti liikkumisen oikein rytinällä viime viikon fysioterapian jälkeen! Jaksoi jumpata hienosti ja hoksas siellä et kuinka ne jalat oikein kuuluu laittaa ja nyt sit nousee itse istumaan ja seisomaan! Konttauskin sujuu jo paremmin. Eilen vaan meinas sattua vahinko kun oli aamu-unilla sängyssään ja olikin herättyään kiivenny sängyn laidan yli! :eek: Kun menin hakemaan niin olikin puolivälissä meidän sänkyä! Täytyy siis laskea sänky ihan pohjalukemiin, nyt se on keskimmäisessä. Onneksi oli pudonnut meidän sänkyyn eikä lattialle...
Neuvolassa käytiin myös viime viikolla ja mitat oli 76,3cm ja 10,850kg. Ihan hyvin oli kasvanut edellisestä. :)
Sanoja ei vielä tuu, eilen hoki paapaa ja sain yllytettyä sanomaan pappa mut ei varmaan kyllä tarkottanu sitä! :D Puupaa ja tötö on suosikkeja...!

Jaajaa, kai sitä pitäis alkaa siivoamaan...jeejeee... :headwall:

RouvaP ja Sulo Omenamies 10kk ja risat
 
Vuotis Voimia! :hug: Hautajaiset on kyllä aina niin ikäviä tilaisuuksia. Ihana kun jaksat jo ajatella että ystäväsi olisi ironialle nauranut. Kun aina jaksais muistella kivoja yhteisiä hetkiä eikä vaan surra menetystä. Mutta surun keskellä se on vaikeaa, onneksi aika auttaa tässäkin tilanteessa, vaikka sitä on joskus vaikea uskoa.

Ja tapaaminen on tarkoitettu ihan meille kaikille huhtikuisten äideille, eiks vaan? Mahdollisimman paljon kun pääsisi niin sitä parempi.
 
Onnea plussanneille :flower:

Meillä on iltaisin nukkumaanmeno muuttunu ihan itkuksi. Ennen A meni nukkumaan tosi hyvin, senkun jätti sänkyyn niin sinne nukahti. Nyt alkaa armoton itku heti kun laittaa sänkyyn, poika kömpii istumaan ja itkee. Makkarissa saa ravat kokoajan ja välillä itku meinaa millään loppua. Ihmetyttää. Itse aloin jo ajatella että jos onkin vaikka korvatulehdus, mutta kun päivät menee ihan ok niin tuskin. Yölläkin A on alkanut heräilemään pari kolme kertaa ja silloinkin inisee ja itkeä tuhruttaa. Kenelläkään mitään kuningas-ajatuksia??!!

Tapaamisesta.
Mun mielestä ajankohta voisi olla vaikka vasta toukokuussa, jos olisi lämminta jo. Voisi olla enemmän ulkona eikä olisi niin sidottu mihinkään sisätiloihin. Meille voisin teidät kutsua mutta ei me taideta mahtua :whistle:
Muuten tapaamispaikan pitäisi olla tarpeeksi iso, jotta kärryillä mahtuisi kaikki tulemaan ja olemaan. Eli ehkä koskikeskus? Muut Tamperelaiset ottakaa kantaa ja ideoikaa :)
Yöpymispaikoista....Hmm. No hotelleita kai tuo keskusta on tulvillaan. En mää muuta keksi.

Taidan mennä päikkäreille :wave:

Aloitin muuten taas kuntoilun ja olin spinningissä! Ihanaa!! Mä oon kun uus ihminen ja ihana päästä kotoo välillä pois.
 
Oli taas monta sivua tullu tekstiä, enkä jaksa lukea, pahoittelen.
Meillä nyt vasta netti alkoi toimimaan, vaikka piti toimia jo 19.joulukuuta.

Meillä on vaan sairasteltu, tytöt on flunssassa nyt kolmatta viikkoa, lääkärissäkin on käyty, mutta ei mitään. Me sairastettiin ennen tuota flunssaa vielä noro-viruskin, ja sitä ennen oli taas flunssa. Että kipeänä ollaan vaan oltu.

Annista on tullu tosi tempperamenttinen tyttö, kuinka osaakin olla niin eri luontonen kun Nella.
Jos kädestä otetaan pois jotain, niin itku-potku raivarit tulee. Tai jos nostetaan pois tietokoneen luota, niin sama homma.

Me painitaan täällä miehen kanssa ajatuksilla kesäloman vietosta. Etelään, Ruotsiin vai Suomeen...mä haluan etelään, mutta mies on nyt yhtäkkiä alkanu epäileen noiden molempien tyttöjen kanssa lähtöä, kun Anni ei vielä kävele. Hieman kävelee tukien, mutta hyvin vähän. Seisoo tuetta pieniä aikoja, mutta tukien kyllä seisoo hienosti.

Hippo ja Nella 2v2kk ja Anni 10kk
 
Zeena ihan siitä korvatulehduksesta sen verran että meillä ei Miskalla tulehdus oireillut mitenkään muuten kuin ettei suostunut nukkumaan "toisella korvalla" eikä syömään siltä puolen tissiä makuultaan. ja sitä oli pitkään ennenkuin tulehdus edes huomattiin :ashamed: mulla itselläni on ollut pienenä korvatulehduskierre enkä ikinä valittanut tai kuumeillut korvatulehdusta. äiti sanoi että sen saattoi hyvinkin huomata vasta siitä etten kuullut mitä mun takana puhuttiin tai sitten korvat puhkesi itsestään ja alkoi vuotaa mätää. mutta mulla on tuo toinen korva puhkottu niin päin hevonkettua että sehän on arpeutunut umpeen :headwall: mä niin toivon ettei meidän ipanoille kehity kierrettä.

kiitos kaikille haleista. tiedossa on että rankka reissu tulee olemaan mutta nyt pyritään ajattelemaan niitä kivoja muistoja :heart: ikävä on tietysti kova ja surutyö tulee jatkumaan kaikilla pitkän aikaa. mutta tiedän että ystävä haluaisi että hänet muistetaan hyvällä ja hymyllä, ei itkulla ja surulla.
 
Tapaamisesta oisko tosiaan toukokuu, tai vaikka kesäkuukin hyvä, että olis lämmin eikä tarvis niin paljon topata päälle ja kerkeis järjestelee vähäsen sitä. Eiks missään ois edullista "sali" tilaa?? Joku koulu tms.. vai oliko huono idea :whistle: jos katottas monta tulee kun ajankohta on päätetty ja maksettais kimpassa joku pieni summa per lärvi niin saatais varmasti joku paikka....noh..kunhan tässä vaan pähkäilen. Mun kädellä menee kuitenkin aikaa parantumiseen vielä ainakin sinne touko-kesäkuuhun, joten voin olla ulkona tapaamisesta muutenkin :(

Aamukastetta muistaakseni en vielä onnitellut, joten onnittelut plussasta :hug: :heart:

vuotis voimia hautajaisiin :hug:

Enempää en jaksa könöttää tässä kun on vaikee kirjottaa :wave:
 
:wave:

Meille ei kuulu mitään ihmeitä.

Topi ottaa askeleita tukia pitkin,mut välillä alastulo seisomasta on hankalaa tai siis herra ei uskalla laskea irti ja laskeutua. Ostin uudet kengät Topille kirpparilta,mut ei oikein tykkää niistä. Meillä ku kävellään melkein kokoajan varpaillaan,ni se ei ota oikein onnistuakseen noi popot jalassa. Mä sanoinkin et poika kävelee ku missit,jalka menee ihan toisen eteen :LOL:

Täällä sataa lunta taivaan täydeltä :kieh: oon jo kaks kertaa tehny lumityötkin :kieh: taitaa tulla talvi eikä kevät :whistle:
Me mennään huomenna kaverin ja hänen muksun kanssa markkinoille. Viime vuonna oltiin kummatkin ihan viimesillään raskaana ku oltiin markkinoilla ;)
Pitää ostaa Topille ilmapallo ja markkinarinkeliä itelle ja miehelle :p

Tosta tapaamisesta missä siellä olisi edullista yöpyä? Ne ketkä Tampereella asuuvat ni voisitteko informoida? Ajattelin et olis lähdetty ihan koko konkkaronkka tai siis vanhin poika 16v. ei varmaankaan lähde ni mies ois menny keskimmäisen pojan kanssa jonnekkin kiertelemään tai sit särkänniemeen vaikka siellä viime kesänä käytiinkin. Mut pitää vielä miettiä ;) Ja se tapaaminen vois ihan hyvin olla vasta toukokuussa,olispahan kaikki kerenny täyttää jo sen vuoden.

Vuotis voimia hautajaisiin :hug:

baby dream ja Topi 10kk ja 3vk :heart:
 
Pikapikaa vaan niin Tampereella edullisin olis yöpyä toi Omena-hotelli. Niissä myös vauvaperheelle kätevät mikrot, vedenkeittimet ja jääkaapit, tosin aamupalaahan siellä ei ole.. mut hinnassa se näkyykin. Toisaalta sit Sokos-hotelleissa saattaa saada lähes samaan rahaan yön jos on joku s-etutarjous. Ite oltiin viimeks Helsingissä Sokos-Presidentissä 67e/yö joten ei paha jos olis joku tarjous. Tiloista taas en osaa sanoo mitää. Melki varmaan lämpimällä ulkona, pikkukakkosen puistossa esim? Sisätiloja on sit esim Tullintorilla paljon vaunujengillekin. Ja muistan et jotkut on pitäneet Frenkelillä tai jossain siellä Siperialla vaunutreffejä, siis oon sivusta lukenut netistä. En sit tiedä missä sillä olis hyvä paikka?
ää nyt pitää lopettaa, keksiikö muut täälläpäin asuvat jotain?
 
Iltaa kaikille pitkästä aikaa!

Vuotaraaputtimelle osanottoni.

Aamunkasteelle onnittelut plussasta!
Meillä ei yhäkään ole suunnitteilla ( onkohan koskaan? ) toista pikkuista. Ollaan enemmän kuin tyytyväisiä tästä yhdestä rakkaasta.

Meillä elämä rullaa tasaisesti eteenpäin. Typykkä kasvaa ja kehittyy jatkuvasti. Käytiin 10 kk neuvolassa ja painoa oli tullut lisää kilo, nyt 8,4kg ja pituutta 4 senttiä, nyt 73cm.

Yöt ovat olleet vaihtelevia, väillä herätään itkemään monia kertoja yössä, välillä vain kerran tarvitsee tuttia laittaa suuhun.

Päiväunia nukutaan kahdet, yhdet pidemmät ja yhdet lyhyet. Tänään mentiin vain yksillä päiväunilla, joilta herättiin jo 11.10 ja iltaunille käytiin vasta normiaikaan 19.45. Enteilee mielestäni sitä, että vois pikkuhiljaa siirtyä yksiin uniin. Jokos muut hippuset nukkuvat vain yhdet unet?

Me olemme lähdössä reissuun kuun lopussa, kun miehen isäkuukausi alkaa. On ihanaa, kun on jotain mitä odottaa.

Kohta nämä meidän pikkuiset ovatki jo taaperoita. Olen tässä muistellut aikaa vuosi sitten, kun olin viimeisilläni raskaana. Sitä aikaa ei kyllä ole ikävä... =)

Rauhaisaa iltaa kaikille hippusille!

KMaria ja Murmeli 3 päivää vaille 11kk
 
Hei kaikki!

Meillä on toistaiseksi nukuttu kahdet päiväunet, mutta taitaa olla aika jättää toiset pois. Nukahtaminen illalla venyy helposti tosi myöhäiseksi ja poika heräilee valvomaan ihan pirteänä keskellä yötä. Täytyy kokeilla, pärjäisikö jo yksillä unilla.

Tapaaminen esim. toukokuussa tai kesäkuun alkupuolella kuulostaa hyvältä. Minulla on yöpaikkakin Tampereella sukulaisten luona. Jos aika sattuu olemaan sopiva, niin voisin ottaa miehenkin mukaan matkalle, en ehkä kuitenkaan tapaamiseen :) Lähtisikö kukaan ehkä käymään jossain iltasella ilman lapsia...?
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Meilläkin siirryttiin yksiin päikkäreihin katkonaisten öiden takia, ja nyt pari yötä on mennyt jo peremmin, enää ei ole kovin montaa herätystä per yö. Eilenkin tosin herra veteli sitten liki kolmen tunnin nokoset :LOL:

Hampaita pukkaa oikein urakalla, nyt on 11 ja 12 tulossa.. Olen iltaisin laittanut supon aina automaattisesti, kun nukkuminen ilman sitä on tuntunut ihan mahdottomalta. En tiedä onko tuokaan hyvä systeemi ?

Moniko on antanut jo itse syödä lusikalla? Meillä on väliin aina kokeiltu, muttei oikein meinaa hermot kestää sitä karmeaa sotkua ;) Kai se täytyisi antaa vain harjoitella kuitenkin hissukseen =)

Tapaamisesta: Meillekin käy vielä toukokuu, kesäkuussa emme sitten enää pääsekään, sikäli mikäli tapaaminen on viikonloppuna. Kesäkuun alussa lasketaan vene vesille ja sitten ollaankin vasta syksyllä seuraavat viikonloput kotosalla =)

Mutta nyt aamukaffeen keittoon, Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Meillä nukutaan yleensä yhdet päiväunet.

Meillä molemmat pojat alkoivat eilen illalla oksentamaan. Oli oikein rattoisa yö. Esikoinen oksensi yölläkin, mutta nuorempi ei onneksi. Aamulla sitten nuoremmalla tuli aamupala ylös, esikoinen voi jo paremmin. Ja nyt meidän pieni potilas simahti sohvalle, otti jo yhdet lyhyet unet tässä aamulla. Jahas, heräilikin taas.
 
Lyy
Pikkuisen on ollut taas taukoa tällä laiskimuksella, käyn lukemassa, mut olen huono itse kirjoittamaan.
Voimia Vuotaraaputin :hug:

Meilläkin yritetään siirtyä yksiin päiväuniin, mutta välillä tuntuu, että poika on illalla niin älyttömän väsynyt, ettei sitten oikein syö kunnolla. Herrahan on jo reilun kuukauden verran kävellyt ja nyt uutena tullut kiipeily. Varmaan väsyy tuosta liikkumisesta niin paljon. Mutta kun aamulla sit saattaa herätä viiden aikaan, minä en vaan jaksais nousta silloin...

Oltiin koko perhe hiihtoloma(viime viikko) noroviruksessa, huh huh, sitä en kyllä toivo kenellekään. Minä ja vauva säästyttiin oksentamiselta eli vaan toisesta päästä tuli, mies ja isommat pojat kirjaimellisesti oksensivat ja p*skoivat samalla housuun yäk mikä show...

Laitan vielä 9kk mitat joista on jo yli kuukausi aikaa (seuraava nvla 1v) 10,2kg ja 75 cm. Joku kysyi hammastarkastuksesta: me käytiin jo viime vuoden puolella, sieltä tuli kutsu.

Mut nyt taidan mennä lepäämään...

T Lyy ja Jonne 10kk 11pvä
 
Iltaa!

Kylläpä täällä on mennyt hiljaiseksi. No meillä oli tänään 10kk neuvolatarkastus kasvun hidastumisen takia. Pituutta oli tullut kaksi cm, nyt 74,5, eli siinä ei mitään mutta paino oli tammikuusta laskenut 150gr! Niinkuin olen täälläkin joskus maininnut niin meillä syödään todella huonosti. No tuossa se sitten näkyy! Kun pituutta tulee ja poika liikkuu kuin elohopea, niin tottakai se paino sitten tulee alaspäin. Nyt sitten lisäillään öljyä ruokiin ja toivotaan että vielä söiskin ne ja katsotaan josko alkais auttaa. Vähän kyllä mietin, että jos laittais margariinista silmän puuron päälle, niin eikö se olis vähän sama asia ja jos se puurokin sitten maittais paremmin.

Iltapäivällä meillä oli sitten myös se värikylpy. Oli kivaa! Otso oli ihan innoissaan ja olisi halunnut maalata kaikkien muittenkin maalaukset. :LOL: Eikä pelännyt yhtään muita vauvoja ja vanhempia, niinkuin vähän aavistelin. Oli varmaan porukan innokkain. Huomenna uudestaan.

Nyt viemään tuo maalari iltapesulle, taitaa vieläkin löytyä varpaiden välistä maalia!

Puella ja maalari-Otso 10kk ja viikko
 
Morjens!

Netti toimii.. ja kotiutuminen uuteen asuntoon on sujunut ihan hyvin.
Eero seisoo jo hetkittäin ilman tukea.. välillä jopa hieman pidempiäkin aikoja. ja tuen kanssa kävely sujuu. Maitotuotteista me on maisteltu viiliä (yök ) raejuustoo (nam )

Tampere tapaamispaikkana ok meille

Essi- ja Eero 10 kk ja 2 vko
 
Puella: minä olen laittanut puuroon margariinia ja leivän päälle myös. Ruokiin sitten tarpeen mukaan öljyä. Kyllä mulle sanottiin neuvolassa, että margariinia voi käyttää. Vaikka onhan siinä kaikkea, suolaakin. Mutta sinuna laittaisin jos vaikka puurokin maistuisi paremmin :)
Ja minä (HYI HYI HYI MUA) olen laittanut jopa sokeri puuron pinnalle, että uppoaisi paremmin.
Pääasia teillä nyt varmaan olisi, että saisit Otson syömään hyvin. Silloin on kyllä melkein kaikki keinot sallittuja. Sen tiedän yhden "alipainoisen" lapsen äitinä.
Ja yrität nyt olla stressaamatta asialla, vaikka se on helpommin sanottu kuin tehty.
 
Anu-78
:wave:

Tänne ei mitään uutta ihmeellistä. Sakulle nyt muutama päivä sit tuli se seitsemäs hammas mitä se onkin yrittänyt tehdä jo pitkään ja samoten kahdeksas hammas tulossa aivan kohta ja sitäkin pitkään pukertaa.
Täällä ollaan kans jo muutama kuukaus puuroon laitettu margariiniä, paremmin jätkä sitä vetää :) mitä ilman, sokeria en oo vielä laittanut mut aattelin et ei se nyt niin pahasta oo jos vaikka laittaskin :p
Täällä kovasti pähkäillään noitten talojen suhteen, ens tiistaihin mennessä pitäs yhelle välittäjälle ilmoittaa et ostetaanko se talo vai ei..pää alkaa jo lyömään tyhjää, siinäpä sitä onkin sit miettimistä et tekeekö oikein jos vaik ostettas se talo vaiko vääriin...plääh :| nooh, kattoo nyt....
Mut nyt eipä muuta tuu mieleen...
Päivän jatkeet!

Anu ja Saku
 
Zeena ja Anu-78 kiitokset teille kommenteista. Nyt sitten alan lisäämään puuroon sitä margariinia, jospa tämä tästä. Tänään kävin Otson kanssa Hesellä. Söin itse hampurilaisen (hyi minua!) ja samalla syötin Otsolle jotain liha-kasvis-pilttimössöä ja poika veti koko purkin! Eipä ole ennen tämmöistä tapahtunut. Pitänee useammin käydä syömässä roskaruokaa. :p

Ja värikylvyssä käytiin taas ja hauskaa oli!

Ja mulle sopii kans tuo toukokuu tapaamisajankohtana. Kesäkuu ei sitten enää niin hyvin, kun nuo isommatkin on silloin lomalla niin voi olla muuta tekemistä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

 
Huomenta!

Johan on hiljaista ollut. ...tässä paraskin puhumaan... :ashamed:

Täällä ei kummempia. Poitsu jatkaa yöllisiä seisomis/ konttausharjoituksia aina vaan ja heräilee kuuden ja seiskan välissä. Nukkumaan meneminenkin on vähän sitä sun tätä nykyjään. Aikaisemmin hepun pystyi jättämään sänkyynsä ja aikansa höpötettyään nukahti itsekseen. Nyt poitsu nousee seisomaan samantien ja aloittaa armottoman huudon jos ei näe ketään. Eilen kesti tunnin ennenkuin nukahti *huoh*. Nukahti kyllä onneksi osittain itsekseen, mies istui sängyn vieressä ja poitsu aina välillä tarkisti että siinä on joku. No... tää on taas joku kausi, eiköhän se tästä! Minkä pituisia yöunia teillä muilla muuten nukutaan?

Joskohan tässä rupeais valmistautumaan päivän muskarireissuun.

Päivänjatkoja....

paddington ja onpakivaaseistä vielä 10kk
 

Yhteistyössä