**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

juu
Voi kiesus näitä raskaushormoneja - äsken tossa lounastauolla työkaveri muisteli kun oli sairaalassa toista lasta synnyttämässä, ja oli jo viidettä päivää käynnistelty. Hänelläkin synnytyssairaala satojen km:n päässä kotoa ja esikkoa oli kova ikävä... No tätä kun kuuntelin niin johan tyrskähti, rupesin itkeä vollaamaan oikeen tosissaan kun taas jysähti tajuntaan että voi ei, niitä on kohta kaksi ja mitä jos sairaalassa tosiaan venyy ja mitä jos esikko on tavattoman mustasukkainen ja mitä jos.... Siinä sitten sain ripsarit poskille ja silmät turvoksiin, onneks on tota flunssaa niin ei niin pahasti pistä silmään (olen asiakaspalvelussa töissä joten pitää ainakin yrittää näyttää ihmiseltä). Ja sain siinä ihanaa tukea sitten kahdelta useamman lapsen äidiltä että kyllä se siitä, rakkautta tulee tuplasti takaisin - ja arvatkaa nouseeko kyyneleet taas silmään kun tätä kirjoitan! Siis voi kääk näitä tunnemyrskyjä - ja tiedän että pahenee vaan synnytyksen jälkeen...
 
Pupu76:Sulle on YV!!! :)

Sairaslomalla oleilusta...alkaa mullakin käymään aika pitkäksi, nyt kolmas viikko menossa ja vaikeeta olla tekemättä juuri yhtään mitään. :/ Päivät menee, kun oottaa miestä kotiin töistä ja illat yrittää keskustella toisen kanssa, vaikka hän on ihan väsy päivän töistä ja haluisi ottaa päikkärit! No, eilen haettiin hoitopöytä, joten kohta aloitan vauvan vaatteiden kartoituksen ja sitä mukaa pesun. Jii lähtee la. kisareissuun yli viikoksi, joten ensi viikolla mulla tulee olemaan TODELLA tylsää!! :eek: Onneksi äiti tulee tänne pariksi päivää ja muutaman kaverin kanssa sovittu treffejä parille päivälle, mutta silti...mä kun oon sellanen elohiiri, että koko ajan pitäisi olla jotain tekemistä! :ashamed:
Huomenna työhaastattelu klo.9.00, IIKS!!! :eek:

t.vemu76 ja Lissu 30+2
 
Kiitos vemu76 :)

Tänään se sitten koitti, ensimmäinen päivä mammalomaa.. Olo on epätodellinen ja haikea. Täytyy vaan yrittää sopeutua siihen, ettei sinne töihin tarvitse mennä muutamaan kuukauteen. Nyt on sitten aikaa järjestellä paikkoja kuntoon ja ostaa tavaroita vauvaa varten. Ja yrittää keksiä puuhaa.. Jotenkin tuntuu, että nyt alkaa vasta se todellinen odotusaika; tähän asti sitä on ollut raskaana ja nyt se todellisuus koittaa.. Ja kun on aikaa miettiä, niin heti tulee mieleen, että miten sen vauvan kanssa oikein pärjää tai mitä ihmeen tavaroita pitää olla kotona valmiina, ettei heti tarvitsisi lähteä kauppaan ostoksille.. Eiköhän tämä tästä..
 
heippa taas B)

Dacapo
mä olen 2 aikaisemmasta lapsesta ottanut epiduraalin ja aion nytkin jos vaan ehdin saamaan. toisen kanssa aluksi ilokaasulla menin ja se oli kamalaa. sekosin ihan siitä, näin harhoja, itkin ja huusin miestä apuun monta tuntia "harhoissani". olin kuin hirveässä humalassa.. :/
ekan kanssa epiduraali meni kerrasta, toisen kanssa rutisi vaan ja joutuivat uudestaan laittamaan :x erehdyin netistä katsomaan sitä neulan kokoa, huh :eek:

malttamaton ihana :heart: on ihanaa että joku hössöttää kaikkea ja odottaa niin innoissaan pientä. toki minä/mekin odotamme mutta kun kolmas tulossa niin ei ole ihan samanlainen fiilis kun esikkoa odotimme. :D
joten nautihan kaikesta täysillä :wave: ;)
ja täytyy myöntää että mulle malttamaton nimimerkki sopisi kanssa, jos mieheltä kysytään. tosin tämäkin nikki on miehen mielestä varsin osuva minulle *en myönnä* :LOL: joten parempi tässä pysyä vaan :whistle:
niin, piti vielä sanoa että IHANA kuva sulla mahasta, ihan kade olen :ashamed:

heili karjalasta
ihanan unen on teidän eskarilainen nähnyt.. meillä pojat vaan puhuvat pojasta, että tämän vauvan jälkeen tulee sitten poika meille.. :eek: ehei, ei todellakaan hetkeen tule mitään vauvaa kun tämä syntyy. jos se musta riippuu ollenkaan- saa kolme riittää pariksi vuodeksi ainakin :heart: :heart: :heart:

vuotaraaputin aikamoisen pötkylän synnytit kyllä.. :LOL: kaikkea sitä unissaan näkeekin.. =)

Piitsi82 ihanan pitkällä jo olet odotuksessa.. =)

juu täällä samanlainen hormoonien sekoittama mamma :D
itken mitä ihmeellisimmistä asioista.
varsin hyvin on mielessä varsinkin toisen odotus, mietin samoja asioita kuin sinäkin- miten aika ja rakkaus voi riittää kahdelle. HYVIN se riitti :D
nyt kolmas tulossa enkä ole kertaakaan miettinyt samaa asiaa, sillä tiedän että rakkautta riittää jokaiselle yhtä paljon.
jotenkin tuntuu että esikoisen odotus oli niin uusi juttu että sitä itki kaikkea, toisen odotus oli pelottava kun mietti esikoista siinä sivussa, mutta nyt kolmas ei ole sellaisia tunteita tuonut. on jotenkin rennompi odotus kaikella tapaa ollut :heart:
joten tsemppiä tunteiden kanssa. kuuluu asiaan :hug:

työpäivä takana, olen aivan poikki. työkaverit kauhistuivat mahaani :LOL: en ollut viikkoon nähnyt heitä ja ääneen ihmettelivät miten olen kasvanut PALJON. joten vähän kyllä jännittää missä mitoissa olen 2kk päästä jos laskettuun asti mennään.. :whistle:

eilen mietin että kukakohan meistä ekana jakaantuu ja milloin. B) ekat varmasti jo maaliskuun puolella. aika hurjaa :D

voidaan paksusti kaikki :wave:

pulttis ja tyttö 30+5 :heart:
 
epiduraalista mä otin sen esikoista synnyttäessä. avautumisvaiheessa oli apuna petidiini, jonka avulla sain nukuttua supistusten välillä. ensimmäinen satsi epiduraalia toimi tosi hyvin, toinen satsi sitten vain toispuoleisesti kun alkoi avautuminen vauhdilla oksitosiinitipan avulla. siinä vaiheessa kätilö laittoi kohdunkaulapuudutteen, joka vei epiduraalin tehon ja toimi sekin vain toispuoleisesti :LOL: mutta ei ainakaan vienyt ponnistamisen tarvetta/tunnetta pois.
mulla kun on toi korkea verenpaine, en saa synnyttää ilman kipulääkitystä. ennen ensimmäistä synnytystä en edes tuosta tiennyt ja ajattelin että mennään tilanteen mukaan, kyllä kätilö tietää mitä tekee. sama tunne on nytten. mutta kovasti toivon että synnytys lähtisi käyntiin vesien menolla, ei monen päivän/yön supisteluilla :ashamed:

mitähän mun piti vielä sanoa... äh, en muista. tyttö kun päätti herättää äitin klo 5 aamulla PISSALLE. se pitää hyvin huolta että äiti käy pissalla tiettyinä hetkinä, meille tulee vielä vääntöä sitten kun ei pissata koko aikaa :LOL: yöllä neiti kävi pari kertaa kattomassa onko äidin tyyny hyvin, siis istui vieressä ja taputteli tyynyä että "tyyny, tyyny yvä", kun taisin taas hieman kuorsata :saint:

niin joo juu kyllä on tuttu tunne! tuo itkeskely ja kaikki. huoh. mutta mua ainakin pelottaa kovasti se, miten jaksan olla laitoksella kun ikävöin esikoista koko ajan :| täytyy toivoa että kaikki sujuu hyvin ja pian pääsee kotiin.
 
Minäkin palailen äitiysloman innoittamana joukkoonne, jos vielä huolitaan :D Tänään oli viimeinen työpäivä ja nyt tuntuu ihan epätodelliselta. Oi kyllä viimeiseen asti ihan juoksemista, joten varmaan pelkkä tilanteen nollaus vie sen viikon verran...

Olen ollut monta kuukautta ihan hiljaa, joskin lueskellut jossain määrin juttujanne. On ollut aika melko kortilla noiden työasioiden kanssa ja sitten iltaisin ole koittanut keskittyä esikoiseen, vielä kun tässä kolmestaan ollaan.

Kaikki on mennyt aivan mallikkaasti, joskin sf huitelee alarajoilla ja sen takia joudun vielä kerran ainakin ultraan lähiviikkoina. Painon nousua jännäilin silloin aiemmin, mutta nyt on tullut kaiken kaikkiaan 9kg lähtöpainosta ja olen tosi tyytyväinen. Esikoisen kanssahan sain tuhdit 22kg lisätaakkaa :kieh:

Mitään ongelmia ei ole ollut ja aika on hurahtanut tosi nopeasti. Vielä tälläkin viikolla olen käynyt hölkkäilemässä 5 km lenkkejä ja sauvakävellyt ahkerasti äidin kanssa. En oikein tahdo tajuta, että muutama päivä päälle viis viikkoa laskettuun aikaan.. :p

Mussu ja muikkunen 34+4
 
Voi vitsi mussu mä oon kade sulle,ite ku ei pääse ees kunnon kävely lenkille,lyllerrykses se menee ja hitaampaa ku etanan meno :kieh:

Pulttis nopeesti tää aika tuntuu häviävän,vasthan mä plussasin :heart:

Juu täällä kans itketään ilman mitään syytä,viimeks eilen ku oltii käymäs rautias ni pillahin itkuun kesken ostosreissun,ilman syytä tientenkin :ashamed: yhtää ei hävettäny :whistle: ei auttanu ku lähtee autoo kasailee itteää =)

Hiljasta täällä näin torstai illasta,mihin ootte kaikki kadonneet????
 
Heippa hei :wave:

Mukavaa mussu että tulit takaisin, mä olenkin jo vähän ihmetellyt mihin oikein olet kadonnut? Ja Piitsin lailla olen kyllä kade... hölkkäämässä?? Miten ihmeessä se onnistuu. Mä tosiaan pystyn lyllertään sen 500m ja sit on pakko lopettaa... sattuu niin sa######sti!!!!!

Vuotaraaputin oli sitten saanut siron pojan! Myös Heilin pojalla ollut kivat unet =) Tuli tuosta 7kg vauvasta mieleen, et miehen veljen vaimon siskon mies oli ollut syntyessään jotain 7kg ja oli pitkään siellä gunesin ennätysten kirjassa suurinpana suomalais vauvana. Sittemmin joku on syntynyt painavampana... uskomatonta :eek:

Vemu, en mä taida uskaltaa mihinkään tapaamisiin kuitenkaan tulla... jäntskättäis liikaa =)

Synnytyksestä ollut puhetta. Mä olen kanssa ajatellut sen niin että se menee niinkuin menee ja otan vastaan sen mitä tulevan pitää. Vähän jännittää, mutta ei pelota!! Ja epiduraalin kyllä haluaisin. Onkos kellään kokemusta pudendus puudutuksesta?? Tuo on kuulemma vielä aika vähän käytetty puudute, mutta K-HKS sitä on käytetty pitkään ja siellä sen laittaa kätilö. Joissain muissa sairaaloissa sen laittaa lääkäri. Ja tutustumiskäynnillä se osastonhoitaja kertoi että heiltä on lähdössä kätilöitä TAYSiin opettamaan tuon puudutuksen laittoa myös kätilöille. Jonkin verran löysin täältäkin keskustelua aiheesta. Tosin aika ristiriitaista!

(.) flunssa alkaa vähän helpottaa, tosin luulen että en pääse lauantaina katsomaan serkun vauvaa, kun nuhaa vielä sen verran ettei viitsi mennä tartuttamaan pientä :( Kaikki raskausvaivat on vielä tallella... yhdestäkään en ole viitsinyt luopua... niistä ole jauhanut niin paljon että jätän tällä kertaa väliin :LOL:
Arvatkaa mistä huomaa että kevät on tulossa... no MURKUISTA!!!! Ne alkaa taas valtaamaan meidän kodin. Ei auta kun kaivaa myskyt kaapista ja aloittaa sota :kieh: Ei ole kyllä yhtään kivaa jos niitä on vielä kun vauva tulee!!! Johon ei muuten ole enään kauaa =) 4viikon päästä ollaan jo täysiaikaisia =) Mäkin ole välilä miettinyt että kukahan meistä jakautuu ensimmäiseksi?? Luulenpa ettei kovi montaa viikkoa mene niin se tiedetään :D
Mulla oli jotain mitä mun piti vielä kysyä.. mut en nyt millään muista :headwall: Yks asia piti vielä kertoa teille. Anoppi tässä muutama viikko sitten sanoi että oli katsellut kaupoilla meille kahviastiastoa ristiäisiä silmälläpitäen. Meinasin siihen että tulee kyllä kamalan kalliiks ostaa niin paljon kuppeja yhtä juhlaa varten ja totesin sitten perään, et toisaaltaan kyllähän niitä sitten jatkossa tarvitaan joka vuosi. Johon minun ihana mieheni sanoi... ei kai meillä joka vuosi ristiäisiä ole :LOL: Meillä oli anopin kanssa hauskaa :LOL: Ei kultasein.. ei meillä varmaan ristiäisiä mut synttäreitä kyllä :D No nyt meillä on sitten 18hengen kahviasiasto kaapissa. Anoppi halusi ostaa joten minkäs teet =)

Joanna ja tiltiäinen 33+6
 
Iltatervehdys yhdeltä itkupilliltä!

Täällä ollut herkistelystä puhetta, ja ystäväni sanoi varmaan puolivitsillään, että kirjaisin päivän tapahtumat sinne palstoille. No tokihan näin on tehtävä. Paruttu on taas naurettavasta syystä, vähän niin kuin se kukkaepisodi eilen.

Oltiin Anton kans kerhoilemassa, ja meillä on ystävän kanssa ollut tapana, että ellei ole muuta, on jatkettu hänen luokseen sitten poikien kanssa. No tänäiseksi olin ajatellut pikaista kotiutumista, mihin syynä Jannen loma ja Anton erittäin varhainen (6.20) herääminen eli luultavasti lievä väsymys ja varhaiset päiväunet. No siinä keskusteltiin aiheesta "miten miehen lomailu muuttaa arkipäivää", ystävä tekee asiat ihan kuten muulloinkin ja mä taas jotenkin tavallaan ajattelen, että osa lomasta on kiva rauhoittaa perheen kesken olemiseen, kun toinenkin vanhemmista on kotona. Siis miehellehän se on sama, hän saa ajan kulumaan hyvin yksinkin, mutta mä toivoisin, että muun perheen seura olisi hänellekin toivottua.

No lähdettiin siitä sitten kohti kotia ja ystävämme kohti omaansa, ja siinä Antto alkoi osoitella heidän kotinsa suuntaan, että "tonne päin, tonne päin" ja "X:n kotiin". Vähän matkaa jatkettiin, ja sitten mulle tuli paha mieli, kun ei meillä mitään erityistä syytä ollut mennä suoraan kotiin ja poikakin oli käyttäytynyt kiltisti enkä ollut alustanut aiheeseen "mennään sitten suoraan kotiin". Miehelle itkin tätä puhelimessa kävellessäni, ja mies sitten siihen, että hän soittaa ystävälleni ja kysyy, voitaisiinko vielä kuitenkin mennä heille, kertoipa samalla siitä ruusukohtauksestakin. Niin sitten ystäväni soitti kohta, että tulkaa vaan, ja mua tietysti nolotti mutta mentiin ja mä sen kuin jatkoin parkumistani kaikista asioista, ja jotenkin siinä sitten jutellessa valkeni, miten paljon mua surettaakaan etukäteen ajatus siitä, että Antto ei ole kohta enää ainokainen, olet Anu ihan oikeassa, sitä tosiaan noissa unissanikin vissiin käsittelen. Tuli tänään niin surku pientä poikaa, joka halusi lisää leikkiä kaverin kanssa - toki mullekin oli ystävän kanssa oleminen rentoutusta, vaikka hävetti lapsellisuuteni ja päättämättömyyteni. Onneksi ainakin on ihana ja ymmärtäväinen ihminen kyseessä :heart:

No mutta ei sitten tällä kertaa sen kummempia, alkaa jo silmiä painaa. Ollaan ihmisiksi. =) Tai yritetään!
T. Kalenteri ja Paapau 33 + 6
 
huomenta vaan.

voi että mulla taitaa olla tänään känkkäränkkäpäivä. ihanat hormonit ja tietty se, ettei saa kunnolla nukuttua. yöllä oikein tuntee miten päässä hyrrää tuplanopeudella kun pitäisi mennä nukkumaan ja keho huutaa että "EI KUN LÄHDET PESEMÄÄN PYYKKIÄ JA VIIKKAAMAAN SITÄ VAUVALLE VALMIIKSI". kohta kai mä pakkaan sen sairaalalaukunkin vaikka järki sanoo ettei ihan vielä kyllä ole tarvetta :LOL:
ärsyttää vaan ihan kaikki, varsinkin ihmisten tyhmyys ja oma herkkyys. tuntuu vaan että joillekin saa rautalangasa vääntää yksinkertaisetkin asiat seitsemään kertaan mikä on aina tympeää.
ja tämä itkeminen! mitään en saisi lukea tai katsoa mikä voi vähänkin herkistää. Minealle kun tulee paha mieli kun äitiä itkettää :/

mies tuossa aamulla tuli halaamaan ennen töihin lähtöä (kerrankin aamuhukissa) ja sanoi että "koita jaksaa, luultavasti enää puolitoista kuukautta, maksimissaan kaksi". ja mua samaan aikaan ärsytti että eihän herra tiedä miltä musta tuntuu ja samalla itketti ihan niagarana :LOL:
mutta jospa se tästä. aattelin hilpaista Prismaan Osta pois-päiville, jos siellä ois hyviä tarjouksia eikä paljoa ruuhkaa. ja iltapäivällä jos jaksaisi lähteä miestä vastaan, käytäisiin syömässä koko porukka ravintolassa.

sateista, mutta vähitellen positiivista päivää kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille!

Eilen kävin sit äitipolilla ja kaikki oli ok!Juteltiin kätilön kanssa parisen tuntia ja sit viel kävin lääkärillä ja ultrattiin vauvaa!Vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 2500g ja sydänkäyrääkin otettiin ja keskisyke oli 130!Sukupuoltakin kysyin, ja aika varmaksi osas sanoakin kumpi siellä on mutta se jää nähtäväksi...Verenpaine mulla oli hiukkasen koholla, mutta kätilö epäili että on jännittämistä ja sitä mieltä minäkin olen!
Käytiin sit lasten kanssa kahtoon lasten serkkutyttöä ja kyllä ne vauvat on sööttejä!Ihan mielissään olivat kun saivat vauvaa sylissä pitää! =) Poika vaan kotona sit itkeskeli ja kysyi et miksei me tuotu sitä vauvaa kotiin!HYväksy sit että tuodaan oma vauva, kun se on syntynyt! :)
Joo pitäs jaksaa rueta siivoamaan, mutta kun ei millään viihtis...
Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!

anri&vauveli rv 34+5
 
Huomenta!

Taas uneton yö takana. Musta alkaa tuntua etten mä yksinkertasesti saa enää unta koskaan. Aivan kamala olo nytkin. Voishan sitä yrittää jotain tehdä mut on yksinkertaisesti niin huono ja voimaton olo kun en edes muista millon viimeks oisin nukkunu kunnolla. Anteeksi valitus mut nyt ei oo mitenkään positiivinen olo.. :'(

sh07 rv 31+1
 
Huomenia vaan kaikille!

Täällä sataa räntää :'( oikein tylsän näköinen ilma..ei huvita alkaa tuon ilman takia kyllä millekään ( ja en keksi tekosyitä :whistle:)

Anri hyvä että kaikki oli ok. Vauvahan on jo hyvän kokoinen, kohta keskosrajan ylittänyt =)

Saas nähdä jääkö ukko tänään talvilomalle, toivottavasti. Oli tarkoitus jäädä jo keskiviikkona mutta työkaveri mitä ilmeisemmin ratkennut juomaan niin mieheltä paloi sitten lomat... :headwall:
Mutta jospas tänään sitten, saa nähdä.

Ihanaa kun on taas viikonloppu, oon ollut pari viikkoa kotona VASTA, ja nyt käy jo aika pitkäksi. Poitsulla olis vielä ens viikko päivähoitoa ja jää sitten mun kaveriksi kotiin =)

Miten teillä muuten esikoiset reagoineet vauvan odotukseen. Anteeksi mut en muista onko asiasta aiemmin ollut puhetta. Meillä poitsusta tullut oikea mamman poika...vessaankaan en saisi mennä ja mielellään olisi koko ajan vieressä. Kukaan muu kuin minä en saisi auttaa...reppana.
 
juu
Aamupäivää, töissä sinnitellään valuvan nenän ja köhimisen kanssa, tyttö oli jo onneks parempi ja jäi reippaana hoitoon. Josta pääsenkin mukavasti aiheeseen nimeltä miesten aivoitusten ihmeellisyys - esikkomme on perhepäivähoidossa, ja tykkää siellä kovasti olla, mutta tottahan lapselle kotona oleminen on parasta, tällaiselle alle 2v. Mies oli alkuviikosta pari pvää reissussa, ja tyttö on muutenkin ollut viime aikoina kovasti minuun takertuvainen. No, eilen sitten pyysin miestä hakemaan tytön aikaisemmin (miehellä pitkät vapaat) kun on köhinyt ja muutenkin, saisivat viettää kahdestaan laatuaikaa... No näin tapahtui, ja oletin sitten että tänään sama, muutenkin hoitajalle kiva päästä perjantaihin aikaisemmin... Ja ihme kiukuttelun aloitti ukko että hänellä on verkoille menoa ym ym - siis haloo, minä jos olisin vapailla niin ilman muuta hakisin tytön ja tekisin sitten mitä lapsen kanssa voipi tehdä... Tässä oman äitiyden myötä muutenkin välillä ihmetellyt kun itse oma ajatusmaailma muuttuu ihan lapsikeskeiseksi, niin miehellä välillä tuntuu olla tarve saada 'omaa aikaa'... Kai se on ihan luonnollista, mutta kyllä vaan keittää välillä.. vai onko se ne raskaushormonit... Ai kun on muuten mukava täällä palstalla päpättää, ei aina kehtaa työkavereille tai muille kavereille valittaa!
 
juu mä olen usein miettinyt samaa. Itse kun sitä pitää jotenkin itsestään selvyytenä että kun on itse kotona niin lapsikin on. Tosin nyt saanut poika nauttia päiväkodista vaikka minä jo kotona. Mutta vielä kun töissä olin niin kyllä ne minun vp:t oli myös pojan vapareita kun taas mies saa naatiskella vapareistaan.
Ja huvittavinta et jos pyydän (pyysin) hakemaan pojan aiemmin hoidosta niin hän tuumaa että jos vain suinkin ehtii!!!!! :eek: Ei siis sillä etteikö pojan kans haluaisi olla mutta kovasti tuntuu kiireitä pitävän (en kyllä tiiä mitä). Ja kyllä otti päähän usein kun ukolla pitkä vapaa putki eikä siltikään "ehtinyt" kotona siivoamaan saatikka ruokaa laittamaan!!!
Ihmeellisiä otuksia nuo ukot :D

Mulla tosissaankin tylsää..ja täällä palstallakin aikasta hiljaista. Siivosin tuossa kaappeja ja pesin taas vauvalle vaatteita valmiiksi! Mitähän vaatetta sitä muuten varaa vauvalle sitten sairaalaan mukaan? :whistle:

Närästääkin...vali vali... :ashamed: :saint:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Tänne kuuluu ihan hyvää. Viime viikko meni saikulla nyt hiitolomalla ja ensi keskiviikkona alkaa virallisesti mammis. Päivät on kulunut ihan hujauksessa, luulen kyllä että pitkästyminenkin voi jossain välissä yllättää...

On ollut puhetta vatsan ympärysmitasta, no sehän on 108cm ja mä olen tosi lyhyt vaan 153cm pitkä eli maha töröttää jo ihan mukavasti eteenpäin. Neuvolassa kaikki ok, vauvelin syke on koko ajan tasaset 140 tätsäkin tänään ihan ihmetteli ku on niiiiin tasaista ja kovaa... Painoa oli tullut viikossa 88g. Joudun kuulemma synnytystapa-arvioon. Onko jollain kokemusta tapahtumasta???

Mutta nyt taidan jatkaa vaatteiden viikkausta ja kaappiin laittamista kunhan vaan jaksais...

Hjördis 34 tasan
 
Mihin on hysteerinen kadonnut??Mä näin susta viime yönä unta,en kyllä muista mitä,mut sen muistan et jotain näin :D muistuipa mieleen ku sun nikin näin

Meillä toi esikko on päiväkodissa vielä vain sen takia,et hän itse sanoi sinne haluavansa,ku siel on kavereita,maalla ku asutaan ni ei tääl oikein oo samanikäisiä ja hänkin on jo 4v,vaik aina olinki sitä vastaa et lapsi hoidossa jos ite kotona,mut nyt B)
Miehen olemiseen lapsen kanssa voin kyl melkein yhtyä,on ku se hälle itselleen sopii,tosin tän raskauden myötä on joutunu enempi olemaa,ku ei must oo enää tekee kaikkee mitä aikasemmin ja sit yks mikä ärsyttää suunnattomasti et ku hänel on vapaata ni hän voi tosiaan tehä mitä lystää,saattaa vaa ovelt huutaa et moikka,ois se ihan kiva et joskus ees kysyis et onks mul jotain menoo et tarvis yksin päästä,mut ei mähän oon äiti :kieh: tästä aiheesta meil otettu aika monta kertaa yhtee ja tullaan varmaa viel jatkossakin ottamaan :ashamed: kai sinne ukon aivotukseen jotain jääny ku tuli täl viikol kysyy et eihän meil ollu lauantaiks mitää suunnitelmii,ku hän lupas mennä auttaa työkaveriaan rempassa =)

Pitäs kai mennä laittaa koneet pyörimään tiskit ja pyykit ja siivotakin vähäsen,jos vaik sais taas imuroitua,nytkin meil on joka paikka täys ekovillaa,ku on vessa rempassa ja se villotettiin eilen,ni toihan se hyvin leviää :kieh:

Piitsi ja VilmaIisakki 34+6 :heart:
 
meillä esikoinen (nyt 2v) on kovasti innostunut vauvoista. Dacapoko sitä kyseli? hoitaa omia nukkevauvojaan minkä jaksaa ja kun kaverit käy omien vauvojensa kanssa, tyttö on ihan onnesta soikeana. koskee vauvaa varovasti ja muistaa aina sanoa että vauvan nukkuessa pitää olla hiljaa. itku tulee yleensä kun vauva lähtee kotiin.
nyt on puhuttu tytölle aika paljon siitä että sitten kun pikkuveli syntyy, tyttö saa auttaa jos haluaa vauvanhoidossa. mutta saa olla vielä itsekin "Pieni", ei oleteta että alkaa nyt kovasti itsenäistyä ihan vielä. monilla tuntuu olevan se mielikuva että kun 2 veestä tulee isosisko, pitäisi olla yhtäkkiä tosi iso tyttö.
imetyksestä oon puhunut tytölle kanssa, ettei sitten niin paljoa olisi mustasukkainen kun vauva kuitenkin asuu tissillä alkuun. ja tytön mielestä äidin tissistä tulee mehua vauvalle :LOL:
tai jos sanon että vauva potkii kovasti, siksi maha heiluu niin tyttö silittää mahaa ja kuiskaa "hiljaa, ukkumaan" :heart:

ei siis välttämättä kuitenkaan ihan täysin ymmärrä että mahassa on vauva, joka tulee meille sitten piakkoin. mutta luulen että tytöstä tulee ihana, huolehtiva isosisko. toki tulee varmasti myös mustasukkaisuutta mutta se on ihan normaalia.

ja sitä piti kysyä että onko se ihan normaalia että vauvan liikkeet tekee kipeää? siis niin että tuntuu painetta joka sitten ei hellitä hetkeen?
 
merkkaus vaan tähän väliin,
mies lähti puolisen tuntia sitten ajaan mummin ja vaarin luo Pohjanmaalle pojan kanssa yökylään ja mä jäin ihan yksin kotiin lepäämään. onki sit eka kerta yksin kotona sitten kahteen vuoteen. luksusta!

tuun jatkamaan juttuja jos "ehdin". tai siis kotonahan mä vaan oon mut ajattelin vetää vaakatasoon sohvalle näin alkuun.
 
sh07:lle :hug: Tiedän ihan tasan tarkkaan, miltä tuntuu kun uni pysyy poissa yö toisensa jälkeen. Koita levätä vaikka sitten päivällä, jos vaan pystyt (itse en sitä osaa tehdä :ashamed: ) Toivotaan että saat pian taas nukuttua.

Oma oloa kuvaa lähinnä :headwall: Mie oon niin äkämyksissäni miehelle, kun se oli eilen lievästi sanottuna ajattelematon. Useimmiten miun mies on aivan ihana, mutta joskus harvoin.... AARRRGH! Oon sentään kaiken raivon saattelemana saanut siivottua tänään, että jotain hyvääkin kai. Pitäs vaan muistaa ottaa sellaseen rauhalliseen tahtiin, ettei kovasti supistelis.

No mutta meen tästä vielä pesee noi vessat (ehkä parasta siivoushommaa, mitä tiedän...)

Jo-hanna 32+6
 
Palstalla oli muistaakseni henkilöitä, jotka taitavat käsityöt..

Äitiyslomalle piti keksiä tekemistä.. Neulominen onnistuu, mutta ohjeiden tulkinta on hankalaa. Takakappale on jo melkein valmis.. ja sitten tuli päättelyongelma.
(Vauvalle neulejakkua neulomassa, ohje Modalehdestä 1 / 2008, näytti olevan netissäkin http://www.modalehti.fi/neuleohjeet/vaaleanpunainen-jakku )

Voisiko joku kertoa mitä seuraava tarkoittaa:
Takakappaleen yläosa menossa;eli silmukoita on 50. Kun kädentien korkeus on 11 cm, päätä molemmissa reunoissa olkaa varten joka 2. krs 1x8 s ja 1x8 s. Päätä lopuksi keskimmäiset eli pääntien 18 s kerralla.

Ymmärrän, että 11 cm jälkeen päätellään, mutta lause joka 2. krs 1x8 s ja 1x8 s hämäävät. Tarkoittaako tämä, että seuraavalla kierroksella päätän 8 ensimmästä silmukkaa, välikierros ja sitten päätän 8 ensimmäistä silmukkaa ? Kun neule tehdään edestakaisin neuleena, niin eihän se noin voi mennä, sillä kyseessä olisi sama reuna ja tarkoitus on mielestäni tehdä molempiin reunoihin olat... miten voidaan joka toinen kerros päätellä silmukoita, kun määrä on 1x8 s..

Kiitos, jos joku viitsii suomentaa ohjetta.
 
Heti piti tulla ilmottautumaan :D Kiva kun Piitsi kaipailit :hug:

Täällä mä roikun ihan kokoajan, mutta miten se on niin vaikeeta kirjottaa. Mä nautin näistä vapaista, ainakin toistaiseksi. Ihana vaan olla, voi tietty johtua tästä väsymyksestä, nukun öisin tosi huonosti ja koko päivä menee sitten sellaisessa puoli kohmelossa. Eli kun joku kyseli, oliko sh07, että miten saa päivät kulumaan, niin täällä ainakin menee tosi kivasti (toistaiseksi). Ihana vaan olla, on aikaa itselle. Mietiskellä juttuja ja vauvan tuloa. Olen myös varannut muutamia lehtiä ja yhden kirjan, mutta en saa jostain syystä niitä luettua, kun jatkuvasti ravaan täällä palstalla. Tai ehkä se johtuu siitä etten jotenkin jaksa keskittyä kovin pitkäksi aikaa :LOL:

Vuotaraaputin sinä puolestasi vierailit minun unissa, me oltiin mesessä chättilemäss keskenään. Ai vähänkö alkaa tosiaan palstalaiset pyöriä mielessä kun uniakin jo näkee :LOL:
Niin ja vauvanliikkeistä, mulla ainakin välillä sattuu tosi lujaa ja niitä potkuja/liikkeitä en kaipaa. Mutta noita pieniä möyrimisiä ja potkuja, niitä voi tulla jopa ikävä
:heart:

Närästys on vähän hellittänyt, mutta tulee kylään heti jos juon kahvia, nimittäin nyt on alkanut ihan tekemään mieli kahvia välillä. Ja juuri sen puoli kuppia uskallan juoda. Ennen raskauttahan kiskoin kahvia ihan hullun lailla.

Eilen miehellä narisin, että minkäkin tahdon jotain hellyyttä ja hemmottelulomaa. Kun täällä oli toisilla niiin ihania juttuja miehet tehneet, että tulin ihan kateelliseksi. Ei sillä, oma mieskään ei ole mikään pökkelö ja paljon ajattelee minua, mutta jotenkin kun vaihdoin vuosi sitten vuorotyön päivätyöhön, niin sen jälkeen yllätykset ovat kokonaan jääneet. Mies tekee päivätöitä ja silloin kun olin vielä vuorossa, niin iltavuorosta kotiin tullessa saattoi olla kynttiläillallinen, tai muuten vaan jotain herkkuja punaviinin kanssa tai lettuja jne jne. (Yleensä siis viikonloppuina, ei sentään viikolla punkkua vedetty) Ja kukkiakin tuli silloin tällöin. Nyt en edes muista milloin olisi mitään yllätystä ollut. Ehkä tämä vauvan tulo on sekoittanut mieheni pään :heart: onneksi sentään ääneen pähkäilee usein, että miten paljon elämämme tuleekaan muuttumaan vauvan myötä.

Sh07 :hug: kuten tuolla jo kirjoitinkin, minä myös nukun huonosti, toivottavasti päiväsi on kuitenkin ollut edes jollain tapaa hyvä, jaksuja sinne.

Anri82 alkaa olla kivan kokoinen vauveli sinun masussa jo :heart:

Anuu nauti tästä illasta :heart:

Kalenteri :hug: täällä myös yksi itkupilli. Usein yritän viimeiseen asti pidätellä, jotenkin hävettää niin kovin, kun alkaa itkettää ihan kaikki. Mitähän se on sitten synnytyksen jälkeen, voi luoja, olen varmasti aivan täysin kävelevä kyynelkanava.

Nyt pitää vissiin jatkaa tuota petivaatteiden vaihtoa, etten ihan saamattomalta näytä kun mies pamahtaa kotiin :D

Hysteerinen

 
mites se nyt menikään? 10 liikettä piti saada tunnin aikana kun makaa kyljellään... eikö näin? Mutta mitäs jos ei saa yhtään liikettä? Pitääkö kuitenkin vielä yrittää toinen tunti? Vauva on ollut tänään tosi hiljakseen.. itseasiassa en ole varma onko liikkunut ollenkaan. Tunnin verran tuossa makasin ja välillä aina heilutin ja tönin vauvaa.. mut ei mitään!!! Nyt kyllä huolestuttaa :(
 
Me on tällä pojun kanssa nautittu mun ekasta vapaapäivästä. Vietiin aamulla mun pikkusisko kouluun (mun työpaikalle... :ashamed: nolo, kun ei edes ekana päivänä pysy pois, no en sentään sisälle mennyt) ja poikettiin sit herkuttelemaan kahvilaan kotimatkalla. Ihana tapa aloittaa loma. Jäätiin sit pihalle lumisotasille ja mäenlaskuun melkein kahdeksi tunniksi. Kyllä päiväuni maittoi 4 vuotiaalle...!

Esikoinen on tosin jo ehtinyt olla useamman viikon kotona, kun mies on ollut sairaslomalla. On saikulla vielä kolme viikkoa ja sit ehtii olla ehkä muutaman viikon töissä ennen isyyslomaa. Voitte arvata, että työnantaja on hyvillään :headwall: No mut ei sille mitään mahda. Ja työtapaturmasta on kyse, joten ei mene työnantajan piikkiin vaan vakuutus korvaa kaiken.

Joanna ja Piitsi mä olen itsekin ihmetellyt vointiani. Esikoisen odotus oli kyllä ihan erilainen. Silloin ei olisi tarvinnu kuvitellakaan liikkuvansa juuri mihinkään. Nyt tuntuu, et ei mitään rajotuksia. Toisaalta pelottaa, et jos sitten tulee revittyä liikaa kun ei ole sisäistä "rajotinta". Olis kamalaa jos muikkuselle sattuisi jotain mun liikkumisen takia. Neuvolassa kyllä vakuutteli, että on vain hyvä jos pystyy liikkumaan reippaasti, kunhan välttää liian kovia sykkeistä ja tärähtelyistä.

Piitsi meillä muksu saman ikäinen ja kovasti kaipaa seuraa. Onneksi meillä on kaveripiirissä samanikäisiä ja sit kerran viikossa käy kerhossa, joten saa vähän tyydyttää sosiaalisia tarpeitaan.

Jep, mutta nyt ruokaa laittamaan. Olis kiva kokata, kun joku kertois aina mitä laitetaan :D
 

Yhteistyössä