** HUHTIKUISET 2010 **

Heipat!

Taisin jossain odotuksen vaiheessa kerran kirjoitella, mutta sittenhän se jäi, enkä siis millään listoillane ole. Mutta meillä siis meidän kolmonen on huhtikuinen ja kaiken kirjoittamanne olen kyllä alusta asti lukenut.

Ajattelin nyt sitten kirjoittaa Empuuulle oikeastaan: mun esikoinen (poika) on kuin sun Joel syömingeissään. Onneksi juu oli itsellänikin eka muksu, muuten olis tullut ongelmia. Mun poika söi aina iltaisin tasan 19.30-23.30 eli neljä tuntia rinnalla. Osasi myös tuttia syödä, mutta ei. Maitoa ja äidin kainaloa täytyi saada. Päivätkin vietin hyvin pitkälle imettäen.. Opiskelin jo silloin ja luinkin imettäessäni hyvän kasan tenttikirjoja :) Eli kaikki sympatia sinne, saat kuitenkin olla melko rauhassa vauvan kanssa. Älä stressaa muista hommista.. Ja pakko vielä sanoa, että Empuuu sun vauva näyttääkin melko samalta kuin sekä mun esikoispoika että tämä meidän huhtikuinen kolmospoika :) Eli aivan hirmu suloinen!

Niin, minulla siis on kome lasta. Poika pian 4v, tyttö pian 2 v ja poika 2,5kk. Olen ollut kotona koko ajan ja opiskelen tässä samalla. Valmistun ensi vuonna, nyt gradua kirjoittelen. Meillä on mennyt hirmu hyvin kaikki ja poika nukkuu nyt jo aina tuonne aamuviiteen ja nukahtaa noin klo kymmenen illalla eli nukkuakin saan. Mitään vaivaa ei ole ollut ja ukko on varsin hyväntuulinen ja seurallinen pakkaus, pitää ehdottomasti eniten veljestään ja siskostaan.

Ehkä jossain väliä ehtii myös jotain kirjoittamaan, mutta lukeminen jatkukoot..

Pastilla ja pieni mies :heart:
 
heippa,
nyt on 3kk neuvola ollut ja meidän neidin mitat 5800g ja 58,7cm.

Mullahan on olluut nyt lähes päivittäin menkkamaista kipua kodun seudulla ja ekat menkat oli jo. eilen neuvolassa otin sitten asian puheeksi ja hoitaja sit paineli mahaani ja totes ettei kohtu ole pienentynyt tarpeeksi.. ja on lähes 5cm navan alla.. joten ihan liian iso on viellä.
Ei ole tulehdusta joten toivottavasti ei oo jäänyt mitää mahaankaan.. kun kuitenkin sektiossa sen kuivasivat. ens viikolla lääkäri ja ultraus.
huoh jos joudun viellä kaavintaan.. en jaksais sitä..

tiitu ja tyttö 3kk
 
pastilla Tervetuloa taas mukaan juttelemaan! :) Jos etusivun listaan haluat, niin laita Poppeliinille viestiä. Kylläpäs sinun esikoinen on tykännyt olla rinnalla. :D Täällä ei onneksi ihan neljää tuntia, huh. :) Ja kiitos, Joel on kyllä hirmusuloinen. :heart:

tiitu Saa nähdä, onko Joelin 2kk mitat samat kuin Amalian 3kk mitat. :D Toivottasti et joudu kaavintaan. :hug:

Jos sitä painuis pehkuihin. Poika nukkunut jo 2h ja toivon mukaan nukkuu vielä vaikka toiset 2h ennen kuin haluaa syötölle.

 
Minä taas täällä, sorry. :ashamed: Vauvan sain yöpuulle, joten on aikaa turista. :) Oltiin päivällä miehen porukoilla grillaamassa, isäntäväki on tosin Euroopassa lomailemassa. Meinasin tuossa hehkuttaa, kuinka Joel on suostunut oleen vaunuissa jo parin viikon ajan niin, että ei tarvitse kantaa sylissä kesken matkan (vai hehkutinko jo?!). Noh, eilen ja tänään sitten ollaan saatu kantaa pikkuherraa, vaunuissa itkee hysteerisenä, huoh. Tänään onneksi paluumatkalla nukkui melkein kotiin asti. Eilen Cittarissa katseli NIIN tyytyväisenä sipuleita ja limupulloja mun sylistä. :LOL:

Koitetaan saada selkeämpää rytmiä meidän arkeen, joten illalla mennään sänkyyn klo 20-20.30. Tunnin tai puolentoista imetyksen ja tuttina olemisen jälkeen on Joel nukahtanut, herää sitten about puolenyön jälkeen taas ja sen jälkeen 2-3 tunnin välein. Aamulla noustaan sängystä 8-9.30 aikoihin.

Empuuu ja Joel 8vk2pv
 
Meidän pojalle tuli ristiäisten kunniaksi nuha. Kuumetta mittailin pyllystä ja olen saanu lukemia 38.2 sitte 37.7 ja nyt taas 38.3. poika on ehkä normaalia vähän itkuisempi, mutta on herellä iloinenkin ja juttelee ja katselee isoin kirkkain silmin... Kuumemman tuntuinen pojan pää kyllä on.. Millon kannattas/tarvii ottaa terveyskeskukseen yhteyttä?poika nyt siis reiolu 7 viikkoa vanha...
 
^ varmaan kannattaa ottaa aika heti noin pienellä. Meidän ohjeistus täällä Hesassa oli, että alle 2 kk:n ikäinen, jos saa pienintäkään kuumetta tai arjesta poikkeavaa vaivaa, niin pitää olla suoraan Lastenklinikalle yhteydessä. Kyllähän ne varmaan puhelimessa osaa sanoa tarviiko käydä näytillä. Pikaista paranemista! :hug:
 
Meillä oli eilen ristiäiset ja pojasta tuli Eetu Juhani. Sankari nukkui koko toimituksen ajan, kasteen kohdalla vähän äännähti kun vettä sai päähänsä. Kokonaisuudessaan onnistunut päivä =) . Tänään tulee vielä lisää vieraita (samalla juhlittiin siis mieheni valmistujaisia), joten laittamista vielä riittää tällekin päivälle.
 
Kylläpäs ottaa huolella päähän. Mä oon imettänyt vauvaa suurin piirtein koko v*tun päivän. Reilu tunti sitten ajateltiin käydä kaupassa, että pääsisi edes vähän ulkoilemaan. Noh, kokeilin laittaa Joelin manducaan, eikös se alkanut huutamaan hysteerisenä. Ei sitten, rauhoitin vauvan ja ajattelin, että josko vaunut kelpaisi. Joel ei ole oikeastaan nukkunu koko päivänä, joten toivoin että nukahtaa vaunukyytiin. No eipä tietenkään, sai vielä pahemman raivokohtauksen kuin manducasta. Käännyi raivosta kihisten takaisin kotiin, sänkyyn makaamaan ja vauvalle tissi suuhun TAAS! |O |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Reilun tunnin imetin tuolla sängyssä ja Joel on nyt ollut siellä yksin reilut 5min, katsotaan kuinka kauan vielä... Sori mutta ARGH!
 
Heippa :)

Seurailin sitte kotosalla pojan vointia enkä soitellu mihinkään. Vointi oli omasta mielestäni kuitenkin hyvä, illalla vähennettiin vaatetta ja vaippasilleen (sukat ja tumput päällä) pötkötteli meidän sängyssä ja oli reipas ja touhukas... Joi korviketta n.klo 23 ja nukkui tosi hyvin aamu kuuteen asti eikä tukkoisuutta enää ollut, aamulla kuudelta lämpö 37,4 rect. ja myöhemmin päivällä 37,1 rect. Eikä nuhasta ole tänään enää oikein edes ollu mitään merkkejä ja poika ollut iloinen :).

Emppuuu, Minä annan pojalle kerran pari päivässä korviketta kun kitisee ja ei halua olla kuin tissillä, nukkuu sen päälle usein pitemmät päikkäritkin ja on tyytyväisempi. Ja minä saan hetkeksi omaa aikaa ja sitte taas jaksaa iloisin mielen pojan kans touhuta! Aluksi mulle tuli tuosta korvikkeesta huono omatunto mutta nyt ku sitä järjellä ajattelee niin miksi "huudatan" suotta toista ku ollaan sen jälkeen molemmat paremmalla tuulella :D Jos ollaan lähetty kävelylle tai muualle "tien päälle" niin silloinki oon vähä saattanu (tarvittaessa) just ennen lähtöö antaa pikkusen korviketta niin lähtö ja reissu on onnistunut paremmin. (Unien ja korvikkeen jälkeen tulee tissiltäkin syönnin jälkeen tyytyväisemmäksi)

Niin kastejuhla oli eilen ja täällä oli niin KUUMA kaikilla valu hiki. Siksi varmaan tarjottavia jäi ku ei siinä kuumuudessa oikein mikään maistunut. Onneksi olin varannu limsaa ja mehua ku kahvikaan ei tehnyt niin kauppaansa :D

Ylihuomenna olisi jälkitarkastus, pääsee selittään omia vaivojaan ja toivottavasti saa niihin jotain vastauksia, mutta ei niistä sen enempää täällä julkisella puolella...

minä ja vauveli 7 viikkoa ja 4 päivää
 
AnnaBuuta oon kaipaillu... onko kellään tietoa miten hänen vauvansa voi?

ristiäiset oli ja meni ja neiti käyttäytyi nätisti. tyytyväisenä oli koko toimituksen ajan. :heart: Nimeä en halua täällä paljastaa mutta fb:ssä lukee ja käyn kerhoon sen kirjottaa kunhan kerkeen...
Ristiäisistä seuraavana yönä Iitu nukkui 10h unet putkeen :D
oli rankat juhlat pienellä :)

Huomenna lähdetään reissun päälle ja tullaan jussiks kotiin.
Ihanaa kun on kesä :heart:

Imetys alkaa varmaan loppumaan maito täälä...toinen rinta oli ihan verellä ja kipee enkä voinut siitä imettää, joten se meni ihan peffalleen. nyt on toinenkin auki mutta jotenkuten vielä kärsii imettää mutta harvoin. meillä mennään siis pääasiassa Nan:illa. :headwall: harmittaa niin kovasti tuo rintojen rikkoutuminen mutta en siitä ala stressiä ottamaan... niin pitkään imetän toisesta kun vaan pystyn.

yöt menee 1 tai 2 syötöllä. :)

nyt Iitu vaatii taas iltamammaa..on tankkaushommat aina iltaisin niiin järkkyjä :)

Öitä!
Nasum ja Iitu kohta 2kk
 
Mikä ihme näitä lapsia oikein tänään vaivaa :headwall: :headwall: |O |O

Tääläkin siis yksi valvoskelija.. Herättiin siinä 11 aikoihin (kun tuo ipana ei suostunut enää sänkyynsä nukahtamaan) ja siitä lähtien ollaan sitten oltu pystyssä, muutamaa vartin unipätkää lukuunottamatta... siis ensin yli 7h hereillä puolentunnin tirsat ja nyt vasta alkaa taas uni maistumaan tytölle... korviketta on menny ainakin puoltoista purkkia kun tissillä ei muuta kuin raivoo...

Normaalisti siis enemmän tai vähemmän täysimetän eli noin 6-10 kertaa vrk tissillä, tytön unisuudesta riippuen.. satunnaisesti iltaisin korviketta rinnan päälle jos itse haluaa vedellä sikeitä pitempään, muuten syöttöjä yöllä boin puolet eli 3-4kertaa ja korvikkeen kanssa harvenee 2 tai jopa yhteen kertaan...

Oma syöminen ja juominen on siis ollut taas vähäistä joten maitokin on tiukassa ja sitten protestoidaan kun ei suihkuakkaan niinkuin yleensä.

No sainpahan siivottua sillä aikaa kun tytsy oli sitterissä ja nyrkkeili lelukaaren kärpäsen kanssa... :LOL: :LOL:

MUT IHAN OIKEESTI KOSKA TOI NUKAHTAA???.arrgh... hyvä kun syödä ehtii, kun saa 5min välein käysä tökkäämässä tutin takaisin suuhun... käsittämätöntä... JA aiemmin tuo valvomisaika on ollut maksimissaan 5 tuntia...
ja sitten muihin asioihin... :LOL:

Joo stressiä pukkaa ristiäisistä, ovat siis kahen viikon päästä lauantaina ja mulla ei ole mitään hajua siitä mitä siellä olis kahvin kanssa tarjottavana.. tai no kakkua ja voileipäkakkua ja jotain muuta mut pitäiskö ne tehä ite vai tilata jostain jne... jotenkin ajatus leipomisesta ei houkuttele, kun muutenkaan tää aika ei taho riittää, mut 60 ? kakusta on musta ihan tosi suolanen hinta, vairsinkin kun pitäis olla neljä kakkua...

Jälkitarkastus olis ylihuomenna saas nähä kuin on tyttö kasvanut...toivottavasti mulla on kaikki ok.. on ollut kummallisia mahakipuja viimeaikoina...

TInka ja tytsy
 
Kastejuhla takana. Tytöstä tuli Ella. Juhla meni ok vaikka pappikin ehti sairastua ja sijainen takelteli sanoissaan. Ella kastettiin pyhällä vedellä joka oli tuotu kreikkalaisesta luostarista. Tämä oli bonusjuttu sillä vanhemmillani oli lomamatkalta tuotua "tuliaista" jolle nyt löydettiin ihan päähänpistosta oiva käyttö.

Ellan 2kk neuvolassa painoa löytyi 5225g ja pituutta 60cm. Rotarokote saatiin ja mitään oireita ei tullut.

Onnea muidenkin vauveleille nimistä =)

 
:wave:

Täällä arki alkaa sujua aina vain paremmin. Äkkiä se rankin aika vaan on menny ohi :eek:

Jätkä nukkuu nykyään 3-5 tuntiin ekan pätkän, joka on oikeesti mulle herkkua. Sen jälkeen herätään 1-2,5 tunnin välein. Yleensä 2 tunnin välein, sekin on mulle herkkua! Toi jäpiskä on muutenki iltasin nukahtanu aina vaa aikasemmin. Nykyään nukahtaa 22.00 maissa yöunille ja nukkuu ihan yksin meidän sängyssä, kun puolinukuksissa sinne vien. Hieno juttu, ett jotain rytmiä on löytyny :) Paitsi toi saa väsyraivareita, rupee väsyneenä huutaan pää punasena ilman syytä, mutt onneks rauhottuu ja nukahtaa aika äkkiä. Toi on meidän taloudessa uus juttu.

Täällä toi imetys edelleen menee miten menee. Tosin on taas jotenkin älynny sen imuotteen, en tiedä oliko rintakumista apua. Nyt turha edes sen kans yrittää imettää, kun hermostuu siitä. Toi tuppaa muutenkin tissillä hermostumaan vähän liianki helposti. Sitten hermostuu äitiki, kun ei onnistu :ashamed: :ashamed: No tuttelia on lisäksi annettu enempi ja vähempi, tällä hetkellä taas vähän vähemmän, kun äidillä riittää taas enemmän maitoa jätkälle. Tuttelia annetaan myös sillon, kun mallasuute tulee peliin, en saa omaa maitoa sitä varten pumpattua tarpeeks. Paitsi yhen kerran!!

Meinasin ehdottaa samaa kuin Niin Toivoisin Empuuulle tota lisämaitoa. Täälläkin on yksinkertasesti päästy helpommalla sen kans. On se aika sydäntäraastavaa, kun toinen huutaa nälkäänsä eikä tissistä irtoo enää mitään ja varsinkin, kun alkaa sit raivota tissillä sen takia. Tai jos ei raivoo, niin ei vaa oo tyytyväinen, kun nälkä jäi.

Vähän ottaa päähän. Meillä ois ollu tänään neuvola. Viime kerrasta on jo 5 viikkoa ja nyt se aika sit peruttiin! Saas nähä onko koko aikaa edes tällä viikolla. Ei muuten, mutt minun tuurilla menee johonki elokuuhun ja sit ois väliä kaks kuukautta! Voiko ne niin edes tehä? Tolle ois muutenki jotain rokotuksia nyt annettu. Ihan perseestä! Anteeks ku kirosin, mutt harmittaa :ashamed: :ashamed:

Mutt nyt kattoon jutteleeko ti omiaan vai kitiseekö. Välillä kuulostaa kitinältä, vaikka vaan juttelee :)

 
Mä odotan kyllä torstain neuvolaan, ennen kuin annan lisämaitoa, katsotaan kuinka on kasvanut. En halua, että mun oman maidon tulo vähenee. Ei tuo mun mielestä nälkäänsä itke, viihtyy vaan tissillä, koska tarvitsee nukatamiseenkin sen rinnan... Ja kun tuo eilen sai raivarit, annoin tissiä sen takia, että olis hiljaa ja nukahtais. Kauppareissulla jos alkaa huutaa vaunuissa, niin kyllä sille pelkkä syli riittää pitkäksi aikaa. Yöllä noustiin sängystä Joelin kanssa joskus 4-5 maissa, en muista. Joelilla oli varmaan ilmaa masussa, niin se potkiseli vaan mua ja arvatkaa ärsyttikö. Sain nukuttua joku 3h yöllä, ja aamulla sohvalla tunnin.

Empuuu ja Joel 8vk4pv
 
Empuuu Ei mulla yhdestä lisämaitokerrasta oo maidon tulo vähentyny :) Tosin, ei voi verrata, ku mulla on vähentyny maidon tulo joka tapauksessa, vaikka kuinka Aksua olen imettäny. Enkä oikein voi väkisinkään imettää jos toinen ei yksinkertasesti suostu tyhjää tissiä imemään ja jää huutamaan nälkäänsä (niin ja tässä välissä oli se ettei enää osannu imeä tissiä tyhjäks oikealla tavalla) :) Mutta en "moiti" sinua. Hienoa, että jaksat imettää kun maitoa riittää! =) :flower: Minäkin imettäsin täysin jos vaan maito riittäs.

JääKyynel ja Aksu
 
"Vilperi" sai eilen kasteessa nimekseen Luca Elias..
Hyvin meni päivä ja ihanaa nyt ei tarvi enää stressata! :) Saa olla vain..

Emppuuu Kuulosti kyllä niin ikävältä lukea noita sun kirjotuksia, tai siis voin vaan kuvitella miltä susta se vauva-arki tällä hetkellä tuntuu!! :/ Ja olikos se niin että Joel ei nukahtaisi tuttiin vaan vaatii sen tissin? Se on totta, jos vauva itkee noin kuin kerroit niin helppo lykätä vain se tissi suuhun jos se sit todella sillä hiljenee, mutta helkkarin raskastahan toi sulle itelle on :(


Meillä on tainnut öisin varsinkin syöttövälit nyt sitten pidentyä taas hiukan että kyllä se jo lähempänä 3-4tuntia on nuo välit.. aamusta sitten seiskan aikoihin alkaa olemaan sitä kahta tuntia mutta hyvä että edes pari kertaa yössä väli on 3-4tuntia.
Mutta muuten kaikki ennallaan :)



jastu ja Luca 1,5kk
 
Empuuu, oiskohan tuossa takana ihan joku oikea syykin eli vatsavaivat johon tissi kelpaa sitten lohduksi? Meillä tyttö ottaa rintaa suuhun ihan lohduksi milloin mihinkin eli ei syö nälkäänsä. Ja tuollainen jatkuvat tissittely tietty pahentaa myös mahavaivoja kun maitoa on koko ajan elimistöstä. Entä jos pojan antaisi huutaa vaan, rauhottuuko jossain vaiheessa vai huutaako sitten koko päivän? Mitenkään olematta näsäviisas ja tapausta sen kummemmin tuntematta vaan mietin näitä asioita =)

Ja tuo maidontulosi ei kyllä satunnaisesta lisämaidosta häiriinny, ainakaan minulla ei ole näin käynyt. Neuvolatäti voi olla eri mieltä jos on korvikevastaista sorttia :(
 
Mä oon varmaan selittänyt asiani aina huonosti. Joel ei siis oikeastaan huuda muulloin kuin iltaisin väsyneenä, kun mä en saa tehtyä iltatoimiani tarpeeksi nopeesti tms. Ja tuon lisäksi saa raivarit vaunuissa, kun ei ilmeisesti siellä aina viihdy. Raivarit lakkaa melkein heti, kun pääsee syliin ja lohdutetaan. Sitten tykkääkin vaan katsella maisemia.

Ongelmana on lähinnä se, että Joel ei nukahda itsekseen, vaan vaatii aina sen rinnan ja mun pitäis mieluiten jäädä ties kuinka pitkäksi aikaa viereen. Yöllä nukkuu kauemmin yksikseen, mutta päivällä herää melkein heti, kun poistun vierestä.

Korviketta yritin tuossa aikaisemmin päivällä antaa. Poika söi ehkä 15ml, aika laiskasti otti otteen pullon tutista ja sylki kaiken maidon ulos. :/ Viime viikolla kokeilin myös, silloin korvike pysyi sisällä se vähän mitä Joel joi, mutta illalla lensi kaikki, mitä masussa oli, oikein kaaressa ulos.

Joel siis imee usein, koska haluaa nukkua. Toki myös siksi, kun on nälkä ja kaipaa lohtua. Kun tuo vaan nukkuis vaunuissa, niin tulis pidempiä taukoja imetykseen. :/ Nyt saatiin jopa kahden tunnin tauko, kun käytiin ulkoilemassa manducan kera. Jos sais vielä vähän venytettyä.

Nukuttamisesta sen verran, että tutti ei kelpaa. Se saa aikaan raivokohtauksen. Mä en edes yritä nukuttaa vauvaa tutilla, kuten joskus sanoinkin. Kyllä mä jaksan sen tunnin tai puoltoista tuolla sängyssä maata, vaikka päähän ottaakin välillä. :D

Masuvaivoihin, jotka ei mun mielestä ole mitenkään pahana, kävin hakee Cuplatonia. Ihan hyvin tuo poika piereskelee, kakka tulee kerran tai kaksi päivässä. Ei itke masuaan, mutta esim. yöllä potkiskelee, ja se häiritsee mua toden teolla. :kieh:

Pakkohan tämän on joskus helpottaa, eikös vaan?! :)
 
Mä olen varmaan lukenut sun juttusi huonosti =) Meillä nuo öiset huiskuttelut ja potkimiset on aina merkanneet mahavaivoja. Aamuisin on sitten pierinyt oikein urakalla tai huutanut. Eli öisin alustanut tätä asiaa. Meillä myös cuplaton ja distflytal pahensi asiaa.

 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Eipä oikein tunnu aikaa riittävän kirjoittamiseen, kuulumisianne käyn kyllä lukemassa. Sitten kun pitäis kirjoittaa, niin tuntuu että on aina 1000 muutakin hommaa, mitkä pitäis tehdä... Siitä pitävät neidin lisäksi huolta hänen sisaruksensa.

Kerhoon jo kirjoitinkin, että meidän murusta tuli Martta 6.6. Ristiäisiä vietettiin mun vanhempien luona (mikä oli kyllä tooosi iso helpotus mulle, helpompi mulle oli siellä käydä äitiä auttamassa siivoamisessa ym.) ja väkeä oli yhteensä 31. Tarjolla kokonainen savustettu possu, kermaperunoita, salaatteja ja tietysti täytekakkua+pipareita ja vaahtokarkkeja. Kummeiksi tuli miehen kaksi serkkua puolisoineen. Martta oli rauhallinen juhlakalu, söi juuri ennen toimituksen alkua ja sitten meinas alkaa kummin sylissä itkeä, niin tutin ja harson kanssa rauhoittui nukkumaan, meillä Martalla auttaa nukahtamisessa harso kasvojen päällä (oikeastaan silmien päällä) ja lisäksi tutti suussa. Pappikin (kolmen lapsen äiti ) kehui, ettei olekaan ennen nähnyt noin nopeaa nukahtamista tuollaisen tempun avulla... Pappi oli muutenkin aivan ihana, puhui tosi kauniisti, tippa linssissä sai olla aika monessakin kohtaa. Vanhempien rukouksen sitten onneksi sanoi mies, ettei mun tarvinnut alkaa sitä takeltelemaan, toki hänkin ääni väristen sen sanoi, samoin mun isä isovanhempien rukouksen.

Martta on ihana vauva (niinkuin tietysti kaikkien äitien vauvat :) ). Nukkuu hyvin, rytmi yöunien suhteen on oikeastaan melkein alusta asti ollut se, että yöunille käy 22-23, sitä ennen tankkailee aikalailla. Ekan kerran herää syömään 3-4 maissa (kerran on nukkunut yli viiteen) ja sitten 6-7 ja 8.30-10 maissa sitten herää kunnolla. On tunnin-pari hereillä ja sitten käy ekoille unille, joko sisällä tai ulkona vaunuissa. 12-13 maissa hereillä taas noin tunnin ja sitten pidemmille unille, miltä saattaa heräillä 16-17, taas jonkin aikaa hereillä ja vielä yksille "päikkäreille", miltä herää 20-20.30. Nuo päiväajat on kyllä sinnepäin kaikki, kun en niitä niin seuraakaan, yöaikataulu on se tärkeämpi :D

Empuuulle jaksamista :hug: aika tissitakiainen on teidän poika. Ehkä hän on vain "hidas" syöjä, vauvat on kyllä tosi erilaisia imijöitä. Oliko sulla se rintakumi käytössä, vai muistanko väärin? Jos on, niin sekin saattaa hidastaa maidontulovauhtia, jolloin imee siksi pidemmän aikaa. Voi olla, että pojalla on myös suuri imemisen tarve ja kunnei tuttia huoli, niin tyydyttää sitä sitten tissillä. Mä uskon, että maitoa sulla tulee oikein hyvin, kun paino noussut hyvin vauvalla. Saattaa olla, että vauvalla nyt tiheän imun kausi, jonka takia viihtyy entistä enemmän rinnalla. Lisämaidon antamisesta pidättäytyisin, jos suinkin vaan jaksat imetysrumbaa, koska helposti se yksi kerta johtaa toiseen jne, mikä sitten jo vähentääkin maidontuloa. Ja koska vauvalla paino hienosti noussut, niin kyllä sulta tosiaan hyvin maitoa tulee. Yleensähän tuo tiheän imun kausi kestää muutamasta päivästä viikkoon, minkä jälkeen taas helpottaa. Oletko koittanut kapalossa nukuttaa? Silloin ei välttämättä huomais, koska lähdet vierestä pois. Meillä tosiaan auttaa tuo harso+tutti-temppu, mutta en tiedä, miten auttais, jos ei ottais tuttia. Imetyssessiot kestää meillä vähän aikaa, ehkä 15 min on max aika kerralla, samoin nämä edelliset lapset on olleet nopeita ruokailijoita, että voin vain kuvitella, miltä tuntuu imettää noin pitkiä aikoja. Hienosti olet kyllä jaksanut ja sulla on hyvä asenne :)

2 kk neuvolassa Martan mitat oli 4410g/55.7cm, on paljon pienempi mitä sisaruksensa aikoinaan. Sanoinkin terkkarille, että olen tottunut, että mun vauvat on pullukoita, mutta ihan huoletta voin olla, vauvat on vaan erilaisia :D Poika oli aikoinaan 1kk neuvolassa jo isompi kuin Martta nyt, 4.6kg ja 2kk ikäisenä 5.9kg... Syntymäpainossa kuitenkaan ei enempää kuin 400g eroa. Rotavirusrokotteen sai, eikä siitä mitään ihmeempää tullut. En tiedä kylläkään, että johtuiko siitä, että ei muutamaan seuraavaan päivään kakannut, kun siihen asti oli joka päivä kakannut. Vai johtuiko siitä, että oli tiheän imun kausi siinä paikkeilla, että kakka ei tullutkaan, vaan maito tais mennä niin kokonaan hyötykäyttöön. Mä en edes miettinyt, ettenkö ottais tuota rokotetta, meillä keskimmäisellä rotavirus oli 4kk iässä ja oli aikas hirveetä, vaikkei onneksi sitten sairaalaan joutunutkaan (oli tosiaan sen verran sitä vararavintoa :whistle: ).

Hienoja nimiä on kaikki vauvat saaneet :flower:

Meillä Martta "juttelee" ja hymyilee kovasti, on jo pidemmän aikaa ollut oikein aurinkoinen. "Jumppamatollaan" viihtyy ja tykkää kuunnella siitä tulevaa musiikkia, on sellainen Tiny Loven malli, minkä kauhealla tuurilla löysin kirppikseltä hintaan 25 ekeä, hintalapun mukaan ovh 69.90 ja netistä kun katsoin, niin 60-70 näytti olevan vastaavat. On vielä kuin uusi, olin niin iloinen tästä löydöstä :D Sisarustensa touhuja tykkää Martta kovasti seurailla. Isosiskosta on ollut kovasti apua, sylittelee ja vaihtaa vaippaakin, kestovaippoja ei tosin sisko suostu laittamaan, kun ovat niin vaikeita hänen mielestä. Eipä sen väliä, kun muutenkin osakestoillaan. Kotosalla ollessa pyrin käyttämään kestoja Martalla, liikenteessä ollessa sitten kertiksiä, samoin yöllä.

Nukkumisesta Martta nukkuu sen ekan pitkän pätkän yöunistaan omassa korisängyssään, ekasta syötöstä jää sitten mun viekkuun, kun olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen... lisäksi on tosi ihanaa, kun pikkuinen siinä vieressä tuhisee :heart: Kohta pitäis alkaa miettimään pinniksen tuomista, toistaiseksi mahtuu kyllä hyvin korisänkyyn. Päivisin Martta nukkuu sohvalla, vaunuissa, sitterissäkin joskus ja kaukalossa, kun ollaan liikkeellä. Kätevää on, kun sen kaukalon saa niihin kärryihin kiinni, olen tosi tyytyväinen, että ne hankittiin, vaikka eka mietin, että kun edellisten kanssa ollaan pärjätty ilman, niin nytkin...

Nyt jos riittäis tää sekalainen sepustus =) jaksoikohan kukaan edes lukea :D

Kauppaan pitäis suunnistaa Martan ja veljensä kanssa, isosisko lähti mummulaan kaverinsa kanssa maatilahommiin, tulevat keskiviikkona :)

siru ja Martta-muru :heart: 2.5kk
 
siru Joo mulla on edelleen rintakumit käytössä. Välillä olen kokeillut imettää ilman, mutta nännit kipeytyy pian. :/ Vauvan imuote on vääränlainen, enkä ole saanut korjattua sitä. Hetken aikaa saattaa imeä hyvin, mutta ote löystyy ja kohta jo imee pelkkää nänniä. Imemisen halu on voimakas! Jo masussa ollessaan imi rakkulat molempiin käsiinsä, ja nyrkit menee vähän väliä suuhun. Masullaan jos pitää lattialla, yrittää imeä alustaa. Ja kun on oikein kiire imemään varsinkin iltaisin, meinaa poika kierähtää selältä vatsalleen, kun yrittää etsiä nänniä patjasta. :D Nytkin tuo lussuttaa nyrkkejään, onhan tuo ollut irti tissistä jo reilut 5min. :kieh: Täytyy yrittää imettää pari kertaa päivässä ilman rintakumeja. Tiiän, että ne vähentää rinnan ärsykettä ja sen takia vähentää maidontuloa. :/ Mä en oo missään vaiheessa hirveesti nauttinut imettämisestä, vähiten silloin, kun sattui niin paljon että itkin samalla. Nuo kumit on tehneet imettämisestä ihan ok-puuhaa. Ja juu, olen pojalle myös tutti ja tyyny. :ashamed:
 
Empuuu Sillon ku mulla oli rintakumi käytössä, niin hammasta purren sain kyllä ilman kumia alottaa imetyksen. Oli tosi pitkään nännit kipeet, mutt sit onneks meni ohi. Monesti jo meinasin imetyksen sen takia lopettaa. Mutt halusin rintakumista eroon ja onnistuin edes siinä :)

Meidän jätkällä on kans kova imemisen tarve, mutt jostain syystä on "laiskistunu" tissillä eikä viitti oikeesti imee. Veikkaan taas tuttipulloa, kun siitä tulee niin helposti maitoo. Kun herra ei pikkasen lussuttamalla saa maitoo, nii alkaa kiukuttelu. Eli kun on parantanut imuotettaan (ei täysin vielä, saapi olla tunkemassa tissiä kunnolla suuhun ja siltiki välillä hylkii), niin sit on tämä ongelma. Koitin sitä rintakumiakin tässä uudestaan jos auttas tohon imutehoon, mutt alkaa huutaan heti, ku ei viitti imeä sitäkään. Mitäköhän minä ton jätkän kans oikein teen! Yhen asian saan "korjattua" imettämisen suhteen niin heti tulee eteen uusi ongelma. En kyllä korvikkeeseen halua kokonaan siirtyä, se on vissi!

En itekään henk.kohtaisesti oo imettämistä rakastanu, mutt kyllä mieluummin imettäsin kuin antasin koviketta lisäks. Eli edelleen oon kateellinen kaikille teille joilla maito riittää. Mulla ei oo alun alkaenkaan riittäny maitoo kunnolla, se vaihtelee. Tasan ei käy onnenlahjat :)
 
Meninpä kehumaan miten yöt on menny paremmin. Nyt ei sitten menny, vaikka nälkä ei pojalla ollut. Taisi olla vähän mahanpuruja ja ilmavaivoja pitkästä aikaa mukana, veikkaisin. Aina kun nostin pystyasentoon olkapäälle tuli kunnon röhtäys. No toivottavasti menevät tämän päivän aikana ohi :)

Mutta kyllä toi poika on aika valloittava. Miten joku voi olla niin nauravainen, vaikka olisi ollut kuinka huono yö. Nytkin avasin silmät aamulla, niin nenän edessä killitti nauravaiset kasvot. Nytkin juttelee ja nauraa tuolla olkkarissa koko ajan ja näky "nyrkkeilevän" lelukaaren auringon kanssa :D Sai minun vanhemmilta kastelahjaksi yhden korun lisäksi tuon. Oikeastaan nyt alkanu toikin häntä kiinnostaa. Jossain vaiheessa luulin, ett meitin pojassa on joku vika kun ei kiinnitä huomiota noihin värikkäisiin juttuihin. Nyt on alkanu hoitotason vieressä olevaa värikästä ankka- kuvaakin nauraen katselemaan :) Kyllä toi vaan on NIIN SULONEN! :D

Lisäys: Onko muiden vauvat televisio-addikteja? Meillä ei oikein tuolle sitterille (jos ei oo esim. keittiössä) ja lelukaarelle ole muuta paikkaa kuin olkkarin pöydän ja telkkarin välissä. Toi jätkä on alusta asti tuijottanu telkkaria ja aina kun sen sitteriin laittaa, niin jää tuijottamaan sitä...ellei satu olkkarin pöydässä kiinni olevaa samanlaista ankka- kuvaa tuijottavan mikä on hoitotason luona.

Eipä mulla muuta, meen kattelee pojan jutustelua ja naureskelua, siihen ei kyllästy koskaan :) Tottakai myös ite juttelemaan takasi :)

JääKyynel ja herra aurinkoinen
 
tiitu87: laitettiinko sua ultraan kohdun koon vuoksi?

Itselläni nyt alkaa olla merkkejä vuodon loppumisesta, tosin pikkuhousunsuojia pitää käyttää edelleen. Ja aikaa synnytyksestä on tosiaan jo 12vk.. tosi kivaa, :/ Heinäkuun alussa taas äitipolille kontrolliin, toivottavasti jo sitten kohtu olisi tyhjä enkä joutuisi uuteen kaavintaan.

Meidän neiti sai rotarokotteen 2vk sitten ja sen jälkeen on ollut ja on edelleen isoja ripulikakkoja. :(

Nyt taas pakko mennä..

piipa + tytöt 2,5kk ja 2v9kk
 
Sapfo Niin siis Cuplatonistako tul vielä pahemmat ilmavaivat? Mä annoin eilen sitä vauvalle kaksi kertaa, ja aamuyöstä yritti parka ilmoja ulos päästellä, itki vähän. :( Tänään en ole muistanut antaa.

Deetippoja ei ollut saatavilla, joten ostin D-tippoja, saas nähdä tuleeko niistä jotain. Taitavat olla öljypohjaisia toisin kuin nuo ekat.

Empuuu ja Joel tasan 2kk :heart:
 

Yhteistyössä