¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Empuuu mullakin oli menkkamaista jomotusta viel vähän aikaa sitte ennen plussaa ja 4+ mut se on menny pois, tää kipu ei oo menkkamaista.. vähän sellasta samanlaista ku se jos liikahtaa nopeesti ja vihlasee, näitäki pari tullu.

mäkin toivon pahoinvointia, viime raskaudessa ei ollu ku tosi lievää ellotusta välillä ja niinhän se vauva oli menehtynyt. toivon siis selviä merkkejä et vauva voi hyvin ja kasvaa :heart: :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Pahoittelut tippuneille.

Itse kävin tänään ensimmäisen kerran neuvolassa. Th:n mukaan LA olisi 1.4. eikä 2.4 kuten laskureiden mukaan olisi, joten tänään on siis viikkoja 9+0. Sydänäänet kuunneltiin ja kyllähän ne jo kuuluivat hienosti vaikka hieman epäilin :) Kyllä niiden kuuleminen hieman helpotti oloa, ainakin tietää, että siellä masussa joku on. Ensimmäisen ultran varasin myös ja se on sitten n. kolmen viikon päästä jolloin viikkoja 12+5. Vasta silloin sitten näkee masuasukin ensimmäisen kerran.
 
:hug: liizalle! Jaksamista!

Tuosta menkkamaisista jomotuksista, mulla niitä on ollut edelleenkin aina välillä. Harvemmin tosin kuin silloin joskus 5-6 viikoilla mutta satunnaisesti edelleenkin. Normaaleja ovat. :)

(.)Tässä tulin taas lääkäristä. Hiivatulehdus se kuitenkin oli. Nyt on sitten puikkoja siihenkin. Sitten lääkäri katsoi taas että alkais oleen ehkä tarvetta nesteytykseen. Sovittiin niin että jos en tänäänkään saa pysymään mitään sisälläni niin aamulla sitten jälleen tippaan.
Mutta se oli kivaa tässä päivässä kun lääkäri teki samalla sisätutkimuksen, sanoi että kaikki vaikuttaisi olevan (hiivaa lukuunottamatta) kunnossa. Kohtu on kasvanut hienosti.
:heart:
 
Scala ja liiza :hug: jaksamisia molemmille.

Eilen oksensin ensimmäisen kerran, siinä iltapäivällä.
Tänä aamunakin olisi varmaan laatta lentänyt jos mahassa olisi jotain ollut. Kaoin vaan pöntön vierellä.

Tästä pääsenkin sopivasti semmoiseen juttuun että älkää vaan missään vaiheessa sitten sanoko että olo on parempi, tai sitten myöhemmin että nyt vauva nukkuu hyvin. Se kostautuu korkojen kera heti seuraavana päivänä ellei jopa jo samana. Tämän olen todennut n. sata kertaa (enkä silti ole oppinut ;) )

Huomenna neuvolaan, hieman jänskättää.. Yrittääköhän kuunnella sydänääniä vai ei? Tiedän kyllä ettei näillä viikoilla kyllä välttämättä mitään vielä kuulu mutta jos saisin tädin vakuuteltua sillä etten huolestu vaikkei onnistuisikaan.

Mutta, nyt nukkumaan päikkäreitä. Isommat puistossa ja nuorimmainen nukkuu pihalla.. Uniaika siis äidillekin.

KiiajaVille 8+4

ps. yv:llä pääsee listalle
 
moikka kaikille!

Ilmoittaudun mukaan joukkoonne. Laskureitten mukaan La olisi 24.4 eli nyt olen menossa rv 6+5. Olen lueskellut kirjoituksianne ja ihastellut masukuvia
kolmas raskauteni menossa mutta silti yhtä jännittävää tämä odotus on. Koko ajan vaan tulee vertailtua olotilaa ja oireita edellisiin raskauksiin ja miettii mahtaako kaikki olla hyvin. Mahaan sattuu päivittäin ja miltei jatkuvasti. En tiedä onko normaalia vai ei. Mulla maha kasvanut mielestäni jo paljon, kun vertaan ja muistelen edellisiä raskauksia näihin aikoihin. Aamulla näkyy vain pieni pömppö mutta päivää kohden sitten turpoaa hillittömäksi.

En ole vielä kertonut kenellekkään tästä raskaudesta. Ajattelin yrittää sinnitellä ultraan asti, kunhan vaan pystyn pitämään mahani jotenkin piilossa sinne saakka.
Töissä on aika vaikeaa, koska välillä on päiviä jolloin joudun tekemään todella fyysisesti raskasta työtä. yhtenä päivänäkin olin ihan itkuraivarin partaalla itsekseni kun kanniskelin ja jouduin nostelemaan 25kg:n säkkejä. Alavatsassa tuntuu kipua tämän jälkeen, eli ei varmaan ole hyväksi...Voiko tuollaisesta painavien tavaroitten nostelusta olla oikeasti haittaa ja vaaraa? En tiedä mitä tehdä, koska pomolle ajattelin ilmoittaa tosiaan vasta sen ekan ultran jälkeen eli rv.12-13.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille
T. Leenulaanu






:) =) :)
 
Moi vaan taas pitkästä aikaa ja pahoittelut täältäkin tippuneille

tänään kävin neuvolassakin,tuntihan tuolla hurahti jutustellessa ja kokeili myös kohtua mahan päältä missä kohin on ,niin sen mukaan ei ainakaan pitemmällä pitäs olla raskaus..
pahaa oloa täällä vaan aamusta iltaan saa oksennella,tänään vähä parempi päivä ollu :) mut illalla se varmana huono olo iskee :( parina päivänä saanu parin tunnin päikkäritkin nukuttuun..eli väsymys on kamalaa
maha jo pömpöttää,turvotusta..


[/quote]
 
Pahoittelut kaikille joilla pikkuista ei olekaan tulossa huhtikuussa :hug:

Onnittelut mukavista ultrauutisista ja joku oli jo sydänääniäkin kuullut!

Omaa napaa:
Flunssa, kurkkukipu ja palelu sekä yökötys ja väsymys eivät ole kiva yhdistelmä. :snotty: Kun on kipeä ei ruoka tahdo maistua ja siitä on seurauksena kamala olo. Mutta kyllä syöminenkin pahaa tekee. Paino on edelleen laskussa. Onneksi kuitenkin vielä toistaiseksi ruoka on pysynyt sisällä ja mehuja pystyy juomaan ilman isoa tuskaa. Neuvola on edessä ensiviikon tiistaina ja siihen mennessä olisi kiva olla jotenkin kunnossa.

Joudun varmaan sokerirasitukseen kun edellisellä kerrallakin niin kävi. Tosin ns. turhaa panikointia sekin oli. En oikeastaan tainnut koskaan saada liian korkeita arvoja kun kotona mittailin vaikka olisin epäterveellisestikin syönyt ja sokerirasituskin oli selvästi alle rajojen. Jälkitarkastuksessa tuli puheeksi, että minun pitäisi muistaa sanoa edellisestä raskausdiabetes-epäilystä heti kun alan odottaa seuraavaa niin "pääsen" sokerirasitukseen. En ole ihan varma muistanko tai haluanko edes muistaa mainita asiasta mitään! :whistle:

Nyt pää takaisin tyynyyn ja räkärätit käden ulottuville....

Donu ja Pikkuinen
 
Minäkin nyt sitten ilmottaudun tänne! =)
Tiistaina plussasin ja la ois omien laskujen mukaan 22.4., joka voi kyllä vielä muuttua..
Varasin jo heti neukkuajan ja sinne pääsenkin sitten kuukauden päästä. Haluis vaan et aika menis nopeeta ja alkais jo masu kasvaan.. ehkä menee viel jokunen viikko :D
Ja toista siis odotellaan, esikoispoika syntynyt 06/08 :heart:
Olen vm. -87.
 
heipsan.. pitkästä aikaa... edessä vielä 2 päivää näyttöä ja ens tiistaina selviää et onko minulle hyväksytty paperit. mulla tosiaa tää koko viikko ollu pääjomotusta ja särkemistä ja huonoa oloa. tänää oli 2x lähellä että oksu ois lentänyt mut ei tullut kuitenkaan.

mut 11 yötä vielä eka neukkuun. Ihanaa nyt vapaata pe-la et sunnuntaina iltavuoro ja ma aamu sit tiistaina se loppuarviointi. Muuten ei tietoa milloin ihan palkallisen työn aloitan varmaan riippuen siitä milloin todistukset tms saan kouraan et olen valmistunut.

arska äippä+ salamatkustaja 6+3 (jospa laskuissa oon pysynyt mukana )
 
täällä ruoka maistuu liiankin hyvin :/ :ashamed: mä syön ja ahmin kokoajan jotain...

Töissä oon huomannu et mua paleltaa kokoajan ja sit huimailee... :(
ja tosi väsy...jatkuvasti kita levällään haukottelen |O

pitäs varmaan hiukan tuon rd:n pelossa rajoittaa syömisiä.. :ashamed: :snotty:

tervetuloa uusille ja jaksuhaleja :hug: tarvitseville!

Nasum. sekä ¤ 7+2
 
Kertokaa blondille miten saan lähetettyä yv:tä........ :LOL:

Mulla on neuvolla puolen toista viikon päästä. Oon kans sitten 9 viikolla. Millä viikolla yleensä kuuntelevat sydänääniä? Katsoin edellisestä neuvolakortista, että olin käynyt 7 viikolla, mutta silloin kuunneltu. onko 9 viikko raja? Eihän ne tietysti kaikilla heti kuullukaan vaikka kaikki olisikin kunnossa.
 
Voimia teille, joilla vauva vielä odottaa tuloaan! :hug:

Tervetuloa uudet! Eipä täällä itsekään vielä kauan olla vanhennuttu. :)

Mulla alkoi sitten kans syysflunssa. Possua tämä tuskin on, koska oireena on pelkkä nuha. Mulla on kyllä tuota vatsan jomotusta myös välillä. Ei yhtä kovaa kuin menkkakivut, mutta aina välillä juimii. Yhtenä yönä heräsin myös nännikipuihin, mutta muuten elelen normaalilla meiningillä. Mieskin välillä ihmettelee, että on se niin vaikea uskoa, että minä ihan oikeasti olisin raskaana. Meille molemmille, kun tää on ihan uutta ja ihmeellistä. :heart: :heart:
Ruokahaluja ei hirveästi ole ollut, mutta johtuu varmaan tästä nuhasta. Eiköhän tule vielä sekin aika, että ahmin jääkaapin tyhjäksi.
Raskausonnea kaikille!

Bambinoko + bimbino 5+2
 
Terveisiä ultrasta:)
Siellä se pieni sydän sykkii, ja pikkuruinen ihmisen alku vastasi viikkoja, joten la. tässä vaiheessa 8.4.2010. Sairasloma jatkuu vielä pahoinvoinnin vuoksi. Nt-ultraan pitäis aikaa varailla, ehkä jätän sen ens vikkoon, ehtiihän tuonne. Niin onnellinen kuitenkin olin, että ensimmäisen pikkuriikkisen vauvan vaatteen kävin tänään ostamassa:)
 
Jos sittenkin uskaltautuisi mukaan. Ajattelin ensin että tuun vasta sitten kun ens viikon varhainen ultra on ohi ja sieltä hyviä uutisia tulee, mutta jotenki tämä yhdessä pohtiminen vetää puoleensa :)
Ultraan tosiaan menossa ensi viikon torstaina kun koko ajan ruskeaa vuotoa/tiputtelua/tuhrua. Maanantai iltana tuli yhen kerran pyyhkiessä punaista vertakin,mutta sitä ei ole sen koommin tullu. kipiä en oo. ( km 11/08 ja koko ajan ruskeaa vuotoa sillon).

Nettilaskuri antaa lasketuksi ajaksi 23.4.2010 ja nyt ois siis 5+6
Kovasti väsyttää, töiden jälkeen etoo ja jotain vihlasuja masussa tuntuu joskus niin ja naama kukkiia kauniisti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin toivoisin:
Empuuu joo vain 236 päivää jäljellä :D
Toivottavasti päästään molemmat loppuun asti onnellisesti .
Sitä minäkin toivon. :heart: Yksi keskenmeno oli jo ihan tarpeeksi. Tuntuu, että vuosi meni siitä toipuessa, vuoden kuluttua raskauduinkin uudelleen.

 
Scala ja liiza Surullisia uutisia! Voimia teille.

Ja sitten uusille tervetuloa, toivotaan että kaikki menee hyvin! :flower:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille. :)

Leenulaanu Onpa raskasta sun työ. :hug: Kuulostaa ikävältä tuo, että maha kipeytyy nostelun jälkeen. Kannattaa kyllä kertoa pomolle mahdollisimman pian, jos sulla ois mahdollisuus tehdä jotain vaihtoehtoista työtehtävää?

Musta tuntuu et aika menee nyt mielettömän nopeaa, tänään alko jo rv 10!
Pitäis varmaan varata se eka neuvola - aika. En vaan saa aikaseksi, neuvolan soittoaika menee aina niin huomaamatta ohi. Noo, jospa huomenna. :)
Se ei nyt tunnu niin tärkeeltä ku esikoista oottaessa jolloin olis tehny mieli varata eka aika heti ku plussas.

syysmama & muru rv 9+0 :heart:

 
olo on onneksi helpottanu vähän, enää ei oo niin pahasti kipee olo ku muutamana aikasempana iltana.. flunssa alkaa helpottaa =)

yritin tossa lisäillä laskuria lilypie.comista, eipä onnistunu, jos joku viittis valasta mistä tuolta kopsataan ja mitä.. :ashamed:
 

Yhteistyössä