***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Ammatista Mä oon ammatiltani suurtalouskokki, tosin en oo päivääkään niitä hommia tehnyt, eikä ne mua kyllä kauheesti kiinnostakaan, vaikka ruuanlaitosta tykkäänkin :D Tällä hetkellä oon työttömänä, mutta ennen esikoista olin töissä ruokaravintolan tarjoilijana. Äippäloman aikana työpaikka meni alta, kun paikka meni konkkaan, mutta saanpahan olla lapsen kanssa kotona, ei paljon tuo työttömyys kyllä haittaa :D
Oon siis valmistunut vasta vuonna 2006, joten tässä ei oo kauheesti ollut edes aikaa olla työelämässä.
Postinkantaja olikin juuri tuonut kirjeen työkkäristä jossa oli tiedote jostain koulutuksesta, mutta tuskin mun sinne tarvii mennä kun en sitä vois kumminkaan käydä loppuun asti :D

Käsitöistä Mä tykkään enemmänkin askarrella kaikkee, mutta eilen aloin neuloon itselleni pipoo, äidin avustuksella tosin :D Oon kai viimeks tehnyt jotain käsityöjuttuja yläasteella?
Mutta jos pipo onnistuu niin sitten teen vielä kaulaliinan ja ehkä miehelle ja pojallekin pipot. Mies kun jo kerkes kysäseen, että miksen sille tee pipoo :D

Kertsit vs kestot En oo kestoja käyttäny, enkä käytä! Ne vaan ei oo mun juttu. Kyllähän niillä varmaan rahaa säästäis, mut kauhee homma ois niitä koko ajan pyykätä, muutenkin tota pyykkiä on ihan tarpeeks. Mut onhan se hienoo jos joku niitä viittii käyttää :)

Liikunnasta Mä harrastan itse show-ja hiphoptanssia, 1-2 x viikossa. Lisäksi käyn kerran jumppailemassa itsekseen ja joka toinen viikko käyn pojan kanssa naperojumpassa ((mies käy joka toinen viikko. Tosin siellä ei tarvi kyllä itse paljoa kuntoilla:D)) Ja aina välillä käydään pojan kanssa uimassa, ja päivittäin koiran kanssa lenkillä.
Syke olisi hyvä pitää siinä 140-150 kieppeillä.
Tarvii itsekin hommata jossain vaiheesa sykemittari, että voi sitä sitten seurailla, ettei tuu ihan järkyttävästi huhkittua =)

Iästä Taidankin kuulua nuorimpien odottajien joukkoon täällä, keskiviikkona tulee täyteen 22vuotta :D Pääsen siis synttäripäivänä näkemään pikkuisen toisen kerran ultraan, vähän niinkuin synttärilahjana :heart: =)

Katyana & Väpä <3 11+4
 
Whitneylle Vastailen tuohon vaunujuttuun. Mun mielestä taas kova koppa on pitkäikäisempi kun pehmee. Meillä ainakin koppa oli käytössä tosi pitkään, siellä kun pysty hyvin istuunkin koska päädyn sai nostettua silleen selkänojaks. ((vähä niinku joskus ennen vanhaan)) Tai riippuu tietysti varmaan vaunumerkistä, mutta kuvittelisin, et tuo pehmee on kauheen pieni.? Ja itse halusin just kesävauvalle kovan kopan, koska ei oo niin kuuma, ja muutenkin se oli kivempi :)
Mut nää on näitä kuinka jokainen asian ite näkee :)
Toivottavasti sait mun sepustuksesta jotain selkoo :D
 
Jos minäkin pikaisesti.. Taas vaan pyykit odottaa.. :D

Vaipatus: kaksosilla hetken matkaa mentiin päiväkestoilla, mutta raskautumisen jälkeen ( ja pienen ripulin) olen taas jämähtänyt kertiksiin.. Hävettää kyllä kantaa tuota kamalaa säkkiä aina roskiin.. Siis hävettää siksi että tuossa päiväkestoilun aikana vaipparoskaa tuli TOSI vähän.. Pyykkimääräkään kun ei tavattomasti lisääntynyt, neljä muksua saa joka tapauksessa pyykkikorin pysymään täynnä.. Kestoillessa ehkä oli jopa tyhjempi tuo kori.. :eek:
Mutta.. Saamattomuus on toinen nimeni.. :LOL:
Ehkäpä taas seuraavalla.. :D Ja jos tuon miehenkin saisi innostumaan, kelläs muulla se mies ei ollut ihan mukana..? (anteeksi, unohdin jo... )

Ikä: olen 31, enkä ehdi vanheta ennen vauvan syntymää.. (jollei muita harmaita hiuksia lasketa... :D )

Ammatti: Autoalalla työskentelen, tai siis olen nyt hoitovapaalla ja tulen olemaan vielä tovin aikaa... ;)

Hammaslääkärissä kävin keväällä, riittänee.. Ja kun täällä helsingissä ei meinaa muutenkaan kovin helposti aikoja saada niin ajattelin etten käy.

Neuvolat: Mullahan siis kanssa jäi lääkärineuvola "välistä" kun on säästetty, meillä lääkäreillä on ultrat eli jäi se "ylimääräinen" kurkkaus pois.. :(
Muuten oli siis 8+4 ja nyt huomenna 14+4. Neuvolantäti tosin otti tämän ajan vähän aiemmin kuin on kuulema heille annettuissa ohjeissa..

Liikunta: Perus ulkoilua kolmen alle 4v kanssa.. :LOL: Eli toisinaan puskee hien päälle puistossa juoksentelu.. :D
Ja neidin kanssa on uitu satunnaisesti..
Jotain pitäis ehkä alkaa tekemään, mutta kun keksis aikaa siihen.. :whistle:

Nukkuminen: Silloin kun saa nukkua ei paljon asennolla ole väliä.. :)
Viimeksikin ihmettelivät neuvolassa kun olisi kuulema pitänyt nukkua huonosti sen valtavan kaksosmahan kanssa.. En siis nukkunut huonosti lainkaan..
Tosin yleensä ehkä enemmän kyljellään tai selällään.

Omassa navassa ei edelleenkään ihmeitä, seesteisesti mennään..
"uutena" on tullut lähes himo Novelle Fruityyn, siihen omenaan.. Päivässä tulee juotua melkein pullollinen yksinään.. :LOL: On vaan NIIIIN hyvää..
Onkos muilla mitään tiettyjä juttuja mitä "täytyy saada" ?!?

Nyt pyykkien kimppuun..
 
Piipa tuossa oli kysellyt liikuntavaatteista, mulla on sama ongelma, eli haluaisin tietää mistä löytyis odotusajalle liikuntavaatteita. Tosiaankaan en noihin vanhoihin enää mahdu, nyt olen paniikkiratkaisuna kääntänyt sitä vyötäröä vanhoista housuista vaan tosi alas ja käyttänyt sitten peittämässä siinä päällä pitkää t-paitaa. Ois kiva jostain löytää kunnon mammaliikuntahousut.

Mä en oo muuten yhtään miettinyt vaunujuttuja. En ole niistä yhtään perillä. Täällä olen lukenut kyllä nekin jutut, mutta en yhtään ajatuksella. Jotenkin en koe sitä vielä ajankohtaiseksi. Katotaan sitten vaan kun etin täältä jotain paniikkiapua viime metreillä vaunuhankinnoissa.
:LOL:

- Hapsiainen & Herne 15+5
 
Ainii.. Käsityöt meinas unohtua.. Ompelen mutten osaa kutoa tai virkata.. :D
Olen kyllä miettinyt josko vielä vanhoilla päivillä opettelis vaikka kutomaan, ei aina tarvis jostain pyytää kutomaan lapasia.. :D
Kestoja tykkäsin ommella siksi ehkä niitä tuli käytettyäkin..
 
Yeb
Tänään aamulla oli lapsivesipunktio, ja olenpa yllättynyt kuinka helppo se oli toimenpiteenä :eek: Kauhulla odottelin pitkää neulaa ja kaikenlaisia tuntemuksia mutta se oli kyllä totta kun sitä on verrattu verikokeen ottamiseen, kävisin koska vaan uudestaan, ennemmin lapsivesipunktiossa kuin mittaamassa hemoglobiinia ;) Pahinta oli toimenpiteen jälkeen annettava anti-D -rokote, se tuntuu aina yhtä ärsyttävältä :kieh:

Nyt vaan sitten tuloksia odottamaan täälläkin. Olin vähän pettynytkin kun kuulin että täälläkin sittenkin hyvät tulokset tulee kirjeitse ja huonot puhelimitse.. Nyt saa sitten olla ihan tosissaan kakat housussa aina ku puhelin soi! Täytyy varmaan vastata kaikille puhelinmyyjille tässä etteivät sitten enää kahen viikon päästä soittelisi :)

Mäkin oon nyt sitten päässyt jo neljä kertaa kurkistelemaan pientä ultrassa :heart: Meilläkään ei neuvolassa ole ultralaitetta, se ois kyllä ihan mahtavaa! Mulla oli normaali nt-ultra ensimmäinen, siellä todettiin sikiöllä vielä fysiologinen napatyrä jota sitten taas kurkittiin kolmen viikon päästä. Lisäksi kaksi kertaa näiden punktioiden ja niiden yritysten yhteydessä ollaan päästy kurkkimaan :) Mutta siis sen takia meillä näin monta kertaa, kun Saimaanrannan äippä ihmetteli miksi jotkut on käyny jo monta kertaa :)

Whitney mietiskeli kovaa ja pehmeää kantokoppaa. Mulla on kokemusta vaan pehmeästä, se on ainakin helppo säilyttää, menee pienempään tilaan. Saahan siitä myös jalkapeitteen kun lapsi jo istuu, meillä ei kylläkään ollut sellaisessa käytössä. Jos on reilusti säilytystilaa niin mä tykkäisin kyllä enemmän kovasta kopasta, on tilavampi, kesällä varmaan viileämpi.. En tiedä kun ei tosiaan oo kokemusta mutta jos nyt olisin ostamassa niin se olisi kova :)

Hammastarkastusta varailen sitten joskus rakenneultran tienoilla varmaankin. Olin ihan yllättynyt esikoisen aikana kun aikaa varasin vaikka tiesinkin että odottavat menevät jonojen ohi, täällä oli kuitenkin yli vuoden jonot silloin ja kun varasin aikaa täti kysyi että "tuutko huomenna?" :D Luotan nytkin siihen että saan ajan nopeasti, jos en saa niin tuossa on yksi edullinen yksityinen jonka luona sitten käyn tarkistuttamassa.

Piti ihmetellä tota että tulee kuraa niskaan ja ihmetellä jos joku oikeesti viittii toisen vaippavalinnoista lähettää yksäriä :eek: Jokaisen omia asioitahan ne on.. Mäkin esikoisen odotusaikana olin aivan varma että kestoilen ja ostin läjän vaippoja mutta oli se vauva-aika vaan sen verran rankkaa ettei niitä tullut käytettyä tosiaan siihen lähes ekaan vuoteen. Muistan kyllä kuinka tunsin painostusta joiltain tahoilta kun kerran mulla oli jo vaippoja kaapissa, en vaan sillon jaksanut.

Ikää: Mä oon nyt 28 ja toivottavasti 29 silloin kun pikkuinen syntyy.

Yeb 15+2
 
Käsityöt: Kuten aiemmin taisin jossain sivulauseessa mainitakin, niin olen sen alan koulutuksen saanut (muotoilija/artenomi) ja lapsille sitten tuolla kerhon puolella nuita juttuja ohjailen (nyt siis hoitovapaalla). Esikoista odottaessa 2008 olin keski- ja loppuraskauden paremmissa voimissa kuin ikinä ja silloin nuita vaippoja tehtailin urakalla, villahousuja neuloin ja jonkun verran vaatettakin ompelin.

Aikooko täällä kuinka moni jättää äitiyspakkauksen ottamatta? Esikoiselta ei otettu, juurikin kun vaatetta ompelin jonkin verran itse+kirpparilta löysin mieleisiä (retrojutskia :heart: ) ja isovanhemmilta tuli vaatetta myös läjäpäin. Sitten laskeskelin, että ainoat oikeastaan mitä meiltä puuttui oli ne veden lämpömittari, hiusharja, pinniksen patja, peitto, makuupussi... Nekin löytyi sitten kirpparilta ja sillä rahalla sain sitten hommattua oikeasti oman maun mukaisia vauvan vaatteita. Nyt ei myöskään oteta pakkausta vaan rahana. Laitetaan ne rahat nyt joko uuteen turvakaukaloon (olisiko jollain suositella jotain?) tai niihin Phil&Ted'sin vaunuihin.

Nukkumisasento: Minulla kans hankaloittanut jo nukkumista.. tykkään nukkua mahallaan, mutta nyt tuntuu kuin nukkuisi pienen ilmapallon päällä :D

Huhuilen vielä 4d-ultra aikomuksia? Olenko pinon ainut, joka on edes harkinnut?
 
Puliina Kyselit äitiyspakkauksesta: Me ollaan kanssa käännytty siihen ettei oteta sitä. Siis meillä on kahden ensimmäiselle otettu pakkaukset, mutta tuplista otettiinkin rahana ja niin nytkin. Todettiin ettei siellä ole sellaista mitä oikeasti tarvittaisi. Vaatteet on minusta melko rumia tässä tän hetken pakkauksessa joten siinä yks syy.. Ennemmin ostan muutaman vaatteen vielä lisäksi.. Paljonhan noita on edelleen tallessa.. :D
Ja ommella kun minäkin tykkään niin jos vaan saan itsestäni irti.. :D

Nyt sinne pyykkien pariin.. :)
 
Kommentoin nyt vielä tohon äippäpakkaukseen :)
Me jätetään tällä kertaa ottamatta ja ostetaan niillä rahoilla sitten vauvalle uusi kaukalo :)
Viimeks oli miehen veljeltä kaukalo lainassa, mutta nyt ajateltiin, et oishan se kiva jos ois oma, niin jos sitten joskus tulee vielä kolmas, niin olis silläkin sitten hyvä kaukalo :)
 
Yeb
Puliina, me ainakin jätetään äitiyspakkaus ottamatta. Esikoisesta otettiin ja tykkäsin silloin mutta koen että kakkoselle vähän turhaa..

Turvakaukaloista voin suositella todella lämpimästi Maxi Cosin Cabriofixiä jalustalla. Sitä oli helppo käyttää kun kaukalon pystyi vaan napsauttamaan jalustaan kiinni ja oli tilava. Meidän isokokoinen typy mahtui hyvin siihen vielä vuoden ikäisenä, olisi mahtunut pidempäänkin mutta me tehtiin pitkä reissu ja haluttiin sitten vähän tilavampi istuin että toisen on kivampi siinä istua pitkä aika. Tosin jos nyt olisin ostamassa turvakaukaloa niin ostaisinkin sen Britaxin isofix-jalustallisen turvakaukalon (en nyt muista nimeä ) koska on yhtä tilava kuin MC ja sen jalusta käy sitten seuraavan vaiheen istuimeen, Britax Fixwayhin. Tämä siis on hyvä jos ei ole seuraavaa lasta tulossa joka sitten tarvitsisi sen telakan :)

Jos kromosomivastaukset ovat ok, niin ei varmaan käydä 4D-ultrassa. Musta ne kuvat on jotenkin pelottavankin näköisiä :eek: Tuntuu jotenkin etten halua toista nähdä niin tarkkaan ennenkuin syntyy. Saas nähä, voihan se mieli muuttua.. Hintakin hiukan hidastaa, aika kova summa tuo täkäläinen 150? on opiskelijalle ja kotona lasta hoitavalle.

 
Lueskelin taasen täällä... Miulle sattu silmään että pehmeä kantokoppa ei mene vaunuissa pitkään. Tietty riippuu paljolti siitä mutta miulla noissa yhdistelmissä on pehmeä kantokoppa joka myönemmin saadaan makuupussiksi joten sillä todellakin on pitkä käyttöaika. Poitsu taisi nukkua siinä vielä lähemmäs 2 vuotiaaksi.

Äippäpakkausta mietin vielä toisalta tuntuu turhalta ottaa ja toisalta tekisi mieli. Mutta onhan tuossa vielä aikaa pähkäillä mitä asian kanssa teen.

Kaukaloa siis uutta olen myös miettinyt. Sen enempää asiasta selvää ottamatta tulisi mieleeni että hommaisin sellaisen missä sen jalustan saa käyttöön myöhemminkin. Meillä on kaks autoa ja toiseen tarvitaan jossain vaiheessa uusi turvaistuin kaukalon jälkeen. Mie kun myin toisen turvaistuimen pois, kun en siitä tykännyt. Ajattelinkin jos ostaisi nyt kaukalon ja siihen kaksi jalustaa (molempiin autoihin) ja sitten kaukaloiän jälkeen voisi toisen jalustan myydä kaukalon kanssa ja toiseen jalustaan hommata istuimen. (tulipa sepustus)

Mut nyt pitää mennä hakee poitsu mummon ja ukin luota eiköhän se ole siellä jo ihan riittävän pitkään "riesana" ollut. (itse halusivat poitsun sinne)

Palataan taas

Saimaanrannan äippä ja öittiäinen
 
Äitiyspakkauksesta Otetaan, esikoinen tulossa kuitenkin. :)

Vauvanvaatteista mun piti kysellä sen verran, että kannattaako kokoa 50 ostaa ollenkaan? Toisessa odotuspinossa erään vauva oli kasvanut kahdessa viikossa 3cm, nehän käy käytännössä heti pieneksi. :eek: Josko suosiolla sitten koosta 56 eteenpäin. Voitais myöhemmin tehdä listaa, että mitä vaatetta kannattaa ostaa mietenkin paljon, enhän mä tiedä mistään mitään. :ashamed:

E ja A rv13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
mun piti kysellä sen verran, että kannattaako kokoa 50 ostaa ollenkaan? Toisessa odotuspinossa erään vauva oli kasvanut kahdessa viikossa 3cm, nehän käy käytännössä heti pieneksi.
E ja A rv13+1
En noin pientä ostaisi, 56cm vaatteet jää kans melko pian pieneksi, mutta vastasyntyneelle 60cm on vähän turhan isoja.
Vauva kasvaa n.1mm päivässä, eli vajaan sentin viikossa siitä voi vähän päätellä sitä huimaa kasvua mikä pienellä vauvalla on.
3cm kahdessa viikossa kuulostaa kyllä tosi huimalta.

Äitiyspakkausta ei oteta, vaatteita on ihan hirveän paljon joten ei sille olisi käyttöä.
Koppa mulla on kokemusta vain kovasta kopasta, mutta olen ollut siihen tyytyväine. Hätähätää voi käyttää matkasänkynä esim mummilassakin.

Työt koulutukseltani olen viestintä- ja sihteeripalveluiden tradenomi.
Tein pitään töitä valmistuttuani luotonvalvonnassa matkapuhelinoperaatorilla, kunnes jäin esikoisesta äitiyslomalle.
Sitten vaihtui paikkakunta miehen työn perässä, ja välissä kävin autoliikkeessä tekemässä äitisylomasijaisuuden ajoneuvosihteerille. Siinäpä ne mun työkokemukset. Plus tietty opiskeluaikana kaupassa.

Turvakaukalosta jalustallista suosittelen myös, on hyvin kätevä ja näppärä.
En tiennytkään että samanlaiseen jalustaan voisi löytyä turvaistuinkin kaukalon jälkeen. Tai ei vissiin ainakaan meidän jalustaan olisi löytynyt. Sitten meni vaihtoon koko istuin.
Meillä oli tämä
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&valikoimaid=6
 
Empuuu En suosittele ostaan 50cm vaatteita. Meillä poika oli vaan 47cm pitkä syntyessään ja heti pidettiin sillä 56cm vaatteita. 50cm mun mielestä turhia, koska tollasta vastasyntynyttä ei varmaankaan haittaa vaikka vaatteet ei ois just sopivan kokosia :D Ja tosiaan, ne 56cm:n jää aikas äkkiä pieneksi.

Turvakaukaloista Hyvä kun Yeb ehdotteli paria kaukaloa. Mulla kun on ollut mielessä vaan Gracon autobaby tai logico. Täytyy siis tarkastella myös muita vaihtoehtoja :)
Viimeks meillä oli lainassa toi Autobaby jalustalla ja silloin ajattelin, että en kyllä ikinä halua kaukaloo ilman jalustaa, on se vaan niin kätsy! :)
KiiajaVille Ootteko olleet tyytyväisiä tohon Logicoon?
 
Turvakaukaloista meillä ollut mietinnässä Gracon Logico kun on nuo matkarattaat samalta valmistajalta. Saisi sitten tökättyä kaukalon rattaisiin tarvittaessa.

Äitiyspakkausta emme ole ottamassa kun esikoiselle otimme. Vaatetta pitäisi olla riittävästi olemassa tulokkaankin tarpeisiin.

Vaatteista 56kokoiset olivat järkyttävän(!) isoja tuolle meidän rimppakintulle (syntyessään 49cm pitkä ), joten olin tyytyväinen kun sukulaisilta saatiin muutamia 50cm vaatteita kaappiin. Riippuu kamalasti siitä minkä mallinen lapsi on ja tietysti minkä kokoisena syntyy miten mikäkin koko sopii. Emme kuitenkaan olisi ostaneet ennakkoon ihan pieniä vaatteita vaikkei niitä lahjana olisi saatukaan, vaan hakeneet muutaman bodyn ja potkarit kaupasta lapsen synnyttyä kun olisi todettu 56cm vaatteiden "pyörivän" päällä.
 
Pikaseen tulin kommentoimaan, ennenko alan laittamaan ruokaa, ni tuosta äitiyspakkauksesta. Me otetaan se näillä näkymin, kun mä ehdin myydä viime keväänä kaikki esikoisen vauvan vaatteet pois.
Olin sillon jo niin luovuttanu siihen, että meille ei koskaan tule enää lasta. Vaatehuoneessa on vielä muutama laatikko, että ne pitäis käydä läpi onko minkä verran jälellä niitä, mutta aikalailla möin kaikki pois ja ne mitkä ei mennee kaupaksi, lahjoitin pelastusarmeijalle.
Et aika lailla lähtöpisteissä ollaan. Vaunujahan meillä ei ollu ollenkaan.
Kaukalo on vielä tallessa, mä haluisin kyllä uuden, mut mies vielä hanaa sitä vastaan, mut onhan mulla tässä aikaa siihen vedota. Tai sit käyn vain yksinäni hakemassa sen mitä olen katellut =)

Mun tekis niiiiiiiin mieli alkaa laittaan noita huoneita, poika muuttaa isompaan makkariin ja vauva tuohon missä poitsu nyt on ja tekis kamalasti mieli alkaa järkkään jo....pakko vaan malttaa mieltä vielä hetken aikaa....

Mut masu huutaa ruokaa, pakko kait se on mennä laittamaan sitä =)
 
Kaukalo Meillä oli pojalla gracon kaukalo jalustoineen, ja nyt ostettiin kaverilta Brion kaukalo kun alko olee toi graco aikas vanha (ei ostettu sitäkään uutena), missä on kanssa jalusta. se on kyllä ihan kätevä se jalusta systeemi...

Vaatteista Mä oon kanssa sitä mieltä ettei kannata 50cm vaatteita ostaa, että 56cm ja 60cm alkuun. Jos käy niin että vauva vaikka syntyy ennenaikaisena, niin eiköhän niitä ehi sitten ostaa jälkikäteenkin. Ja mulla oli lista siitä että mitä pitää ostaa vauvalle ja itelle ennen ku vauva syntyy, kun esikoista ootin :D

Pakkaus Ei oteta pakkausta kun on ennestään ja sitten saan kavereilta niitä pakkauksen romppeita kuitenkin :)

Sen verran joudun hankintoja tekemään, en muista kerroinko täällä kun mies ajattelemattomuuttaan tuhosi KAIKKI :headwall: vauvan harsot, lakanat ja pinniksen patjan yms.... |O

Koppa Mulla kanssa kokemusta vaan kovasta kopasta. Just niinkuin joku mainitsi niin toimii vauvalla hyvin sänkynä tarpeen tullen.

Hilipatuinen ja masun valtias ilman kunnollista työnimeä (edelleen) rv 15+3
 
Rattaista meillä on esikoiselle hankittu Emmaljungan city crossit. Siihen on erikseen se kova vaunuosa. Tykkäsin kyllä tosi paljon tuosta, oli hyvin tilaa vauvalla nukkua ja makuupussit ym. sai hyvin mahtumaan. Seisomalaudan aion hankkia, tuplia ei ainakaan tässä vaiheessa osteta, ellei sitten joltain sais tosi edullisesti käytettyjä.. Tuo esikoinen jaksaa jo melko hyvin kävellä ja esim lähipuistoon on noin 500m että eiköhän se sen matkan jaksa ensi keväänäkin hyvin kävellä.

Vaatteista meille ei mahtunut 50cm oikeastaan ollenkaan. Ainostaan sairaalasta tultiin 50cm body päällä. Housut kyllä itse asiassa meni jonkin aikaa, ja esim tutan 50cm puolipotkarit mahtui pitkäänkin (puhumattakaan tutan 56cm, mutta nehän on tosi reilua kokoa). Ja meillä OLI iso lapsi syntyessään (4580g/56cm), mutta silti ei ainakaan ekaan kuukauteen käytetty 62cm vaatteita ollenkaan. Mun mielestä on kiva pukea lapsi sopiviin vaatteisiin, on helpompi käsitellä kun ei huku vaatteiden sisään. Mutta tässäkin on mieltymyseroja. Tälle tulokkaalle aion varmasti muutaman 56cm vaatteen hankkia. Ja jos on poika niin meillähän menee melkein koko vaatetus uusikisi. On niin vaaleanpunavoittoista =)

Kaukalona meillä on tuo Brio Primo jalustalla. Ihan ok kaukalo, parasta on ehdottomasti tuo jalusta. Itse kaukalo on melko pysty ja ihan pienelle se voi vaikuttaa olevan epämukava.

Äitiyspakkausta ei näillä näkymin oteta. Kaikki (paitsi se kestovaippa) on tallessa.

4-d ultaan ei varmaankaan mennä, ellei lottovoittoa saada. On sen verran hintavaa..

Huomenna heti aamusta neuvolaan ja lääkärille. Mulle sopii hyvin nuo aamuajat niin ei tarvitse koko päivää jännätä koska sinne pitää lähteä :D

Poppeliini 12+4
 
Vitsit kun on jotenkin niin epämukava olo :(
En oikein tiedä että onko turvonnut olo vai mitä mutta jotenkin muutaman päivän niin ahdistanut ja ollut sellanen oikein "läskipaska olo" :D
Tuota ylipainoakin on kyllä reilusti ja en mä nyt sitä sano että maha vielä olisi raskauden myötä kasvanut välttämättä mihinkään mutta tissit ainakin paisuu vaan varsinkin iltasin ja niin en mä tiedä, jotenkin vaan tosi epämukava olo nyt kaikinpuolin :(
No mutta pääsimpä tänne purkamaan! :) Joten ehkä se tästä..

jastu 13+2
 
Yeb, punktio ei ollut tosiaan mitenkään kovin kivulias. Toivotaan, että molemmilla on normaalit tulokset! :hug:

Vaipoista me käytettiin kakkosella enimmäkseen kestoja, ja tullaan käyttämään nytkin. Ei se mielestäni ole juttu, josta niitä ei-käyttävät jotain syvä kunnoitusta pitäisi ilmaista kestojen käyttäjiä kohtaan. Ei siihen mitään eriytystä viitsimista tarvii, ainakin kun on lasten kanssa kotona. Sitten, kun pitkien työpäivien iltoina piti hoitovaippoja pyörittä, sen jonkin verran huomasi ajankulussa. Mutta vauva-aikana kotona en kokenut kyllä mitään eroa siinä, peseenkö viikossa 7 tai 8 koneelista. Ja kuten Puliina ja joku muukin, se kestojen söpöys oli se, mikä viehätti. Turhamaisuuttahan se monilla käyttäjillä on, ne kun on niin söpöjä. Oikeastaan tosi kiva, kun kertisten käyttäjät hyväksyvät kestojen käyttäjät, aiemmin kuuli monesti myös kummasteluja ja joskus melkein halveksuntaa.

Isompien hoidosta piti sanoa, että meillä vanhin menee ensi vuonna eskariin, mutta kakkonen (silloin reilu 4v) jää kyllä kotiin. Ehdottomasti silla on kotona parempi kanssani kuin vierassa hoidossa, ainakin hänen luontensa on sellainen. Aion sen kuitenkin johonkin kerhoon laitta, 2 kertaa viikossa muutama tunti on varmaankin ihan riittävä (ja minulle antaa omaa aikaa, tuskin hän mitään kerhoa kaipaisi!). Olen päättänyt tutun kasvattustieteiden professorin kanssa käytyn keskustelun jälkeen.

Ja lopuksi mainittakoon, että pahoinvointi jatkuu vieläkin, vaikka vähemmän, ja kyllä kerran-pari päivässä oksennankin. Eikä mikään erityinen ruoka sitä aiheutta, kaikki ruoka vaan.

Mirabel 16+3
 
Täällä on taas tullu paljon tekstiä.. flunssa on paranemaanpäin.. mulla on vaa selkä ollutr kipee ja sit välillä menkkamaista juilintaa.. mahtaakohan olla normaalia..
Tietääkö kukaan missä kohdassa kohtu täytyis olla näillä mun viikoilla? :)

viikonpäästä on seuraava neuvola ja sit kolmenviikon päästä on rakenneultra. :)

tiitu ja pieni kultakimpale rv 16+3
 
Tiitu meilla juuri samat viikot. Minulla on n. 4 poikkisormeani navan alapuolella kohdun pohja. Muistan jostain, etta 16vko pitaisi olla n. puolessa valissa hapyluun ja navan valissa, mulla on yli sen. Vahan yksilollista varmaankin.

...apua, mihin katosivat koneeltamme osat erikoismerkit, piti kaytta a kirjainta...
 
Iltaa! :wave:

Tuli sitten käytyä tänään ostamassa H&M:ltä äitiyssamettihousut sekä äitiysvelourcollegehousut ja -takki. Kokeilin tänään entisiä äitiysvaatteita ja housut olivat ihan armottoman isoja, eli oli pakko lähteä ostamaan uusia vaatteita. :p Ajattelin muuten, että noilla velourhousuilla pystynee harrastamaan sisäliikuntaakin, niistä näkyi olevan kuvia H&M:n verkkokaupassakin. Farkut oli mun mielestä kauhean kalliita (50e) siihen nähden, että niiden käyttöikä on muutaman kuukauden, enkä siis raskinut ostaa niitä.

Hienoa, että ainakin joku oli jo saanut punktiosta hyviä tuloksia! Toivottavasti muillekin tulee hyviä uutisia. :hug:

4D-ultrasta. Meillä ei kuulu tuo rakenneultra ilmaisiin, joten käydään varmaan se yksityisellä. Täällä on sellainen yksityinen äitiysneuvola, jossa sille jää hintaa "vain" alle satasen, kun se muualla maksaa maltaita. Totta kyllä on, että kuvat on sitten aika tarkkoja, ehkä vähän liiankin..

Kopasta. Meillä on esikoisen Brio Kombi-yhdistelmissä kova koppa. Tyttö syntyi syyskuun lopussa ja nukkui päiväunet vaunuissa/kopassa seuraavan kesän kynnykselle asti. Sitten tyttö kampesi sieltä istumaan, joten oli pakko siirtyä nukkumaan ratasosiossa valjaiden kanssa. Se onneksi onnistui myös hyvin, kun vaunujen/rattaiden selkänojan sai ihan makuuasentoon asti.

Vaatteista. Myöskään minä en suosittele ostamaan kuin maksimissaan yhden tai kaksi vaatekertaa kokoa 50cm. Meidän tyttö kasvoi ekan kuukauden aikana huimat 6cm, joten vaatteet jäi ihan heti pieneksi. Ja oikeasti sairaalassaoloaikana käytetään sairaalan vaatteita ja jos vauva jostain syystä olisikin huomattavasti pienempi, ehtisi mies tai joku muu tuttu käydä ihan hyvin ostamassa pari pienempää vaatetta.

Äitiyspakkauksen kohtaloa meillä ei ole vielä päätetty. Periaatteessa esikoisen pakkauksesta on kaikki muu tallessa paitsi vesilämpömittari. Pitää tässä miettiä, miten tehdään. Mä tein muuten esikoisen aikaan sellaisen listan tavaroista, joita kannattaa / pitää / voi hankkia ennen vauvan syntymää. Lista oli siis sellainen, että siitä voi jokainen katsoa, mitä kokee tarpeelliseksi. Katson tässä joskus ehtiessäni, jos löydän listan vielä koneelta, niin voin laittaa sen tänne. Tai itse asiassa mä taisin tehdä saman listan myös tänne palstalle, joten täältäkin voi yrittää etsiä sitä ajalta 05/07-09/07.

Piipa rv 13+6
 

Yhteistyössä