Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Tulipas malttamaton olo, kun luin facebookista yhden tutun odotusuutisen ja yksi sukulainen on lähdössä synnyttämään. Voi kun tulis nyt edes pahaolo, että tuntuis todemmalta:) Tulen varmasti katumaan tuota sanomaani:D

Minulla kahdessa edellisessä raskaudessa kuunneltu sydän äänet jo ekalla kerralla neuvolassa, mutta siinä pitää varautua siihen ettei ne kuulukkaan. Tällä kertaa minulla on eri terveydenhoitaja, joten en tiedä miten hän siihen suhtautuu. Viikkoja on on ollut silloin 9+ ja olin silloin kyllä todella hoikka.

Jumppaan aion ilmottautua tänäkin syksynä. Täytyy vain valita sellaiset vaatteet, ettei heti koko kylä arvaa. Se on sellaista kevyttä kuntojumppaa, omaan tahtiin. Aiemmilla kerroilla liikuta jä kävelyyn ja selkä onkin ollut loppuvaiheessa kipeä.

Kauankohan tätä pystyy pitää salassa, kun olen näin malttamaton. Siskolleni kyllä kerron heti kun tulee tilaisuus, hän tiesi jo yrityksestämmekin. On sitten joku jolle voi lapsia jättää kun on neuvolaan menoa.

alanna 5+0
 
Ar-ultra ei tosiaan takaa, että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Ise olen kuitenkin pian jo 37-vuotias, minulla ei ole aikaa tuhlattavaksi :) Viimeksi tuulimuna paljastui vasta 11+5, kaavittiin 12+3. Siitä meni vielä 5,5 viikkoa uuden kierron alkuun. Eli käytännössä minulta meni yli 18 viikkoa täysin "hukkaan". Siksi varasin nyt ar-ultran. Mikäli kaikki ei ole ok, päästään viemään asiaa eteen päin ja uuteen yritykseen. Tuosta tuulimunaplussasta meni kuitenkin vuosi tähän plussaan.

Toki kaikkea voi tapahtua matkan varrellakin, mutta niille asioille ei kukaan mahda mitään. Tsemppiä kaikille meille!!
 
Meillä ainakin kuunnellaan sydänäänet heti ekalla käynnillä, toki varottelevat, että mitään ei välttämättä edes kuulu. Silloin edellisen raskauden eka käynnillä päästiin jopa ultraan, kun sattu olemaan vapaana! Tosiaan mahan päältä ei löytyny mitään, mutta sitten ottivat sen puikon käyttöön ja ultrasivat alakautta, niin johan alko löytymään!
 
Kaveripyyntö suskille laitettu
Tänään oli toinen varhaisultra kaikki hyvin vastasi 8+6 en tiedä nyt varmaa laskettuaikaa mutta kai se sitten huuhtikuuhun menessä selviää jos sinne päästään.
Tänään varmistui että kuulun tarkempaan seurantaan kun soitin kysin kätilölle kun kyllästyin pompotteluun pitkän lapsettomuuden takia meidät molemmat on tutkittu tarkkaan ja mulla on perinnölinnen sairaus joka tietään 50/50 mahdollisuutta saada sairas lapsi eka on terve ja toivon että tämä toinekin on tytöllä on paremmat mahdollisuudet olla terve.
senna&papu8+6
 
Joo en siis siks oo lähdössä etten ollut tuolla listalla, vaan siksi kun tää sivusto on niin hankala. :D Hankala siis siksi, että mulla on kone auki ehkä kerran kuussa jos sillonkaan, niin kännykällä on nämä sivut todella raskaat ja hankalat selata saati kuinka raskas on kirjoittaa... Fb toimii nopeammin ja on kevyempi kännykällä kun ei näytä esim. mainoksia. Fb:n puolelle liityin myös koska sinne pääsen kännykällä...

OLlut nyt niin jäätävä väsymys ettei yksinkertaisesti jaksa olla koneella kun saa lapset päikkäreille. Kännykällä saa selattua kun makaa sohvalla... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Heippa täältäkin!

:hug: niitä tarvitseville. Asioilla on tapana järjestyä :heart:

Minäkin kyllä voin fb-ryhmään liittyä jos se varppina pysyy ulkopuolisilta salassa ;)

ON: mulla on ihan kauheeta tää väsymys. Nukun päikkärit joka pv 1-2h ja öisin 8-10h ja silti haukottelen pitkin päivää. Tissi-kipu jatkuu. Olin sanonut miehelle yhtenä yönä kun hän käänsi kylkeä että älä tuu lähemmäs, mun tissit on arat :LOL:
Huomenna olis ultra, mietin täs vain että kun mulla alko 10.7. keskenmeno vuoto, joka loppu 26.7, niin sit glearbluen digitesti näytti 13.8. raskaana 3+ eli raskauden alkamisajankohta 4-5 vkoa... hmp!! Miten tuo testi voi näyttää niin"pitkällä" olevaa kun olisinhan hedelmöittynyt vuodon aikana ja SE EI KYLLÄ OLE MAHDOLLISTA :D
Onko mulla jotain super-hormoonia joka laittaa mittarinki sekaisin... Onko muut käyny hormooni-kokeissa, paljon teillä se näillä main oli??? Tulen hulluksi, toivottavasti huomenna jotain selviää :) Mulla sit tuli vielä poskiontelontulehdus ja pakko oli pyytää ab-kuuri heti kun ens viikolla tarkoitus olisi lähteä etelän aurinkoon =) josko sitä sitten kertois mummolle&papalle uutiset, hekin kun lähtevät matkaan :whistle:
Saa nähdä arvaako sisko kun tekee mulle ripsi-huollon :ashamed: on nimittäin okse kurkussa vähän väliä :x

Mut nyt laitan viestiä sussulle :wave:

Hedy ja ilta* vkot 1-40 välillä :D
 
Mulla on aiempien raskauksien aikaan muistaakseni kuunneltu ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä.

Kävin just tuolla facen puolella, mutta taitaa nyt mulla se temppuilla, kun iso osa kommenteista ei näkynyt. Pitää kokeilla myöhemmin uudelleen.

Tänään tuntui ensimmäinen häivähdys pahasta olosta, kun oli maha tyhjä. Piti vielä kaupassa käydä ennen kuin jotain suuhunsa sai. Autossa olo tuntui pahalta, parkkipaikalla pakokaasun haju ällötti. Ja sit vielä fiksuna ostettiin mustaa makkaraa. Sitä kun rupes paistamaan, niin se haju oli kyllä kaiken huippu, hyi! Mut nyt taas, kun on saanut syötyä jotain, niin olo on ollut ihan hyvä.

Älhoo 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Tosi monet ovat saaneet jo upeita uutisia ekasta ultrasta :) Onnea itse kullekin :heart:

Viime raskaudessa mulla ei ekalla neuvolakäynnillä kuunneltu sikiön sydänääniä.
Muistaakseni vasta neuvolalääkäri kuunteli, ja siitä eteen päin
neuvolaterveydenhoitaja kuunteli jokaisella perusneuvolakäynnillä. Ja np-ultrassa ainakin katsottiin.

ON: Oireisiin ei oo tullut juurikaan muutosta. Syödä täytyy hirmu usein, ettei öklöttäisi niin kovin.

Ihan muuta: Kattelin aamupäivällä sivusilmällä telkusta maalaislääkäri Kiiminkistä.
Hän mainitsi, että raudanpuute saattaa olla yksi syy "levottomiin jalkoihin".
Muistan vaan, että viime raskaudessa mulla oli loppuvaiheessa juuri tuommoiset "levottomat jalat". Ja samaan aikaan oli hemoglobiini laskenut. Mietin silloin, että mistäköhän tämäkin vaiva johtuu... Kun normaalioloissa tuota levottomuutta ei ole ollut.
Mutta tämä oli tosiaan vain tämmöinen oma pieni ahaa-elämys :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa täältäkin!

:hug: niitä tarvitseville. Asioilla on tapana järjestyä :heart:

Minäkin kyllä voin fb-ryhmään liittyä jos se varppina pysyy ulkopuolisilta salassa ;)

ON: mulla on ihan kauheeta tää väsymys. Nukun päikkärit joka pv 1-2h ja öisin 8-10h ja silti haukottelen pitkin päivää. Tissi-kipu jatkuu. Olin sanonut miehelle yhtenä yönä kun hän käänsi kylkeä että älä tuu lähemmäs, mun tissit on arat :LOL:
Huomenna olis ultra, mietin täs vain että kun mulla alko 10.7. keskenmeno vuoto, joka loppu 26.7, niin sit glearbluen digitesti näytti 13.8. raskaana 3+ eli raskauden alkamisajankohta 4-5 vkoa... hmp!! Miten tuo testi voi näyttää niin"pitkällä" olevaa kun olisinhan hedelmöittynyt vuodon aikana ja SE EI KYLLÄ OLE MAHDOLLISTA :D
Onko mulla jotain super-hormoonia joka laittaa mittarinki sekaisin... Onko muut käyny hormooni-kokeissa, paljon teillä se näillä main oli??? Tulen hulluksi, toivottavasti huomenna jotain selviää :) Mulla sit tuli vielä poskiontelontulehdus ja pakko oli pyytää ab-kuuri heti kun ens viikolla tarkoitus olisi lähteä etelän aurinkoon =) josko sitä sitten kertois mummolle&papalle uutiset, hekin kun lähtevät matkaan :whistle:
Saa nähdä arvaako sisko kun tekee mulle ripsi-huollon :ashamed: on nimittäin okse kurkussa vähän väliä :x

Mut nyt laitan viestiä sussulle :wave:

Hedy ja ilta* vkot 1-40 välillä :D
pysyy ihan 100 varmasti :)
 
Meillä ainakin kuunnellaan sydänäänet heti ekalla käynnillä, toki varottelevat, että mitään ei välttämättä edes kuulu. Silloin edellisen raskauden eka käynnillä päästiin jopa ultraan, kun sattu olemaan vapaana! Tosiaan mahan päältä ei löytyny mitään, mutta sitten ottivat sen puikon käyttöön ja ultrasivat alakautta, niin johan alko löytymään!
Sattuuko se kun ne katsoo sillä alakautta? Vai tuntuuko se miltään..? :D
 
Mä tänään siivotessa kirosin mun miehen ja tän talon ja yhdessäasumisen.:kieh:
Vituttaa, ku se luulee et jos sillä vähän nenä vuotaa niin se saa prkl maata soffalla ja kattoo ku mä siiivoon! Siis huomenna vieraita tulos ja tää talo onniin paskanen. Mä sanoin et tekisin mitä vaan jos pääsisin yksin asuun lasten kans :D Oikeesti. Kuin raivostuttavaa! Jos tää jatkuu näin pitkää ni mä oikeesti en tiiä mitä teen. Oon asunu monta vuotta mitäänsaamattoman miehen kanssa (joka myös lasten (paska) isä) niin siks tä raivostuttaa näin. Ehkäpä se tosta pikkuhiljaa. Se ei ees päivisin ku töistä tulee niin huomaa minua, sit illalla sängysä kyllä :headwall:

Muoks, ANTEEKSI ruma kielenkäyttö. Pakko johki päästää höyryjä!
 
Hei,

Minäkin voisin ilmoittautua mukaan

House/ 31 / 3. /

La on vähän hakusessa kun nuorin vasta 6kk niin ei vielä ole kierto tasaantunut, saakohan tuolla perusteella kunnalliselta ar ultran? On niin epätodellinen olo että taas on vauva tulossa =) Mitään oireitakaan ei ole..
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Minäkin haluan mukaan ;)

Tein tänään positiivisen raskaustestin... Ja mikä hauskinta, lähdin aamulla kaupungille tekemään sitä, kun anoppi oli meillä niin en halunnut sitä kotona tehdä :) Coffee Housen vessassa näytti tikussa olevan kaksi vahvaa viivaa! Meillä on 1v3kk tyttö, ja heti testin tekemisen jälkeen katsoin häntä ihan uusin silmi, "isosisko", ajattelin.

Sydän<3/28/2./KYS LA 29.4.2013

Sydän<3 ja muru rv 4+?
 
Viimeksi muokattu:
Saanko minäki nyt tunkea tänne? :D Positiivisen raskaustestin tein 14 päivä ja nyt ois dpo 22? ja rv 5+1 raskauslaskurin mukaan (ylläripylläri koska söin pillereitä, mutta unohdin pari). Mulla kuitenkin on nyt semmonen tunne, että kesken menee, koska viimeks viiva alko haalenemaan 2 päivää testin tekemisestä ja vuoto alkoi.. No ei voi muuta kun odottaa ja jos selviän vielä muutaman viikon ilman ongelmia, niin soitto neuvolaan! Oireina mulla on vain maha ja selkä jomotukset ja päänsärky. Nännikipua oli viikko ja tosi kipeät olivatkin mutta ei enää :(
 
:wave: Varovainen vilkutus.
Minulla vähän erikoinen tapaus. 19.7.12 jouduin käymään lääkärissä, kun tunsin kovaa piston tunnetta emättimessä (alkoi yhdynnän aikana). Selvisi, että kierukka oli tulossa ulos. Lääkäri sanoi että tuskin alkaa sen enempää vuotamaan, kun kohdun limakalvo oli ohut (hätäilin siksi kun viikko tuosta oli tarkoitus pukeutua valkoiseen häämekkoon). No seuraavana päivänä alkoi pientä vuotoa, mutta lääkäri sanoi että itse tutkimus ja kierukan irtoaminen voi aiheuttaa pientä vuotoa, niin epäilin että se oli sitä. No nyt olen sitten odotellut sen viisi viikkoa että alkaisi menkat ja pääsisin aloittamaan pillerit. Eilen kävin pillerit ostamassa ja ostin varuilta raskaustestin. Ja illalla testasinkin haamun. Tänä aamuna mies kävi ostamassa uuden testin ja sain haamujen haamun. Kävin sitten veritestissä jasain positiivisen tuloksen, mutta arvo oli kovin matala. Hoitaja epäili että joko ihan alkuraskaus tai esim tuulimuna tai on tulossa kesken. No vuotoa ei näy eikä kipuja.
Rinnat arastaa vähän ja väsy on kamala, tosin on ollut jo jonkin aikaa. Epäilen että kun häästressi laukesi niin purkautuu nyt väsymisenä.

Mutta ilmottaudun tänne nyt mukaan, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, huomenna meen käymään lääkärissä.

Tiedot:
39-v, viisi omaa lasta ja kaksi miehen mukana saatuja, la ehkä 27.4.13 (voi kyllä muuttua, jos tää nyt on edes oikea raskaus) KYS
 
Hei vaan kaikille! Sussu uskaltautuu tänne mukaan eli ikää 40 vuotta ja 1. lapsi la 23.4, km 3/2012. Mielellään jakaisin raskauden aikaisia kokemuksia myös fb:ssä :) Maaliskuisen keskenmenon takia olen todella peloissani tän raskauden suhteen ja ar-ultra on jo varattu ens perjantaille.

Sussu ja murunen 5+3
 
mamuska7 On painontunnetta alavatsalla, erityisesti ku nojaa eteenpäin ja tasaisin väliajoin vihloo. Tissit on tulleet myös nyt muutaman päivän sisällä helliksi ja eilen isäntä huomasi saunassa että ovat kasvaneetkin ( oli kovin kiinnostunut niistä) :LOL:
 
Minulla on takana useita keskenmenoja ja yksi kohdunulkoinen raskaus. Aina kuitenkin välissä on myös onnistuneita raskauksia. Joka kerta tämä sama, että huolestuu jostain oireista tai jos ei ole jotain oireita.
Vaikka tämä on nyt tosi yllätys raskaus ja kovasti mietityttää miten kehoni kestää raskauden ja miten itse jaksan, niin pelkona on keskenmeno.
Tänään yritän päästä lääkärille, että saadaan varmistettua mahdollisimman pian onko kohdun sisäinen raskaus.
 
Tervehdys vaan kaikille :wave: uusille ja vanhoille! :)

Painontunnetta alavatsalla on täälläkin. Välillä tekee oikeen kipeää, mutta jostain syystä en osaa edes murehtia tän raskauden kanssa.. Oon vaan niiiin täpinöissäni! :heart:
Rinnat on edelleen kipeät, varsinkin nännit! Peitonkin joutuu iltaisin asettelemaan päälle oikein varovasti..! :LOL:

Täpinöissäni olen jo neulonut vauvalle villavaippahousut, toisetkin on jo tuloillaan!

Ainoa mikä tässä nyt ahistaa, on se etten haluaisi kertoa vielä kaikille raskaudesta, (1 ystävä vasta tietää), mutta toisaalta haluaisin toitottaa sen kaikille!! :LOL: Tuntuu että on vaan ajan kysymys millon lipsautan asian "väärässä" seurassa...

Meidän Äiti ja :heart: 5+5

PS. Suski90: Mua ei taida vielä listalta löytyä... Eli:

21.4.2013

Meidän Äiti/30/4./LS
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Mulle on ilmaantunut uusi oire... :headwall: Aivan järkyttävä määrä ilmaa kerääntyy vatsaan koko ajan ja tietäähän sen, mikä on tälle vaivalle ainut ulospääsy :$ Aivan kamalaa olla töissä kun koko ajan saisi muutenkin hypätä vessassa, niin nyt kahta useammin!!!
 
Tänään oli neuvola. Paineet oli hyvät ja hemoglobiini jopa 134. Painoa omasta mielestäni vähän liian paljon, mutta koitetaan olla kerryttämättä sitä liikaa ja sitten keväällä/kesällä laihduttaa :) Nyt saisi varata sitten aikaa ultraan, joka menee jonnekkin 5vko päähän.

On kyllä niin paljon erilaiset oireet ollu tähän mennessä tässä raskaudessa kuin mitä tytöstä oli. Eilen alkoi närärstys, ja närästää taas. Pahaa oloa on silloin tällöin enempi tai vähempi, yleensä illalla. Tytön pyllyä en pysty pyyhkimään tai käsittelemään mitään hiukankaan pahalle haisevia asioita. Tiskit oottaa altaassa että joku laittaisi ne koneeseen, ja aamulla totesin että haju sellainen että ohi kulkeminenkin alkoi yököttää. Pitää kai hakea pyykkipoika nenään kun tekee kotihommia :) Väsy on ollut niin totaalinen ettei oo saanu mitään kotihommia tehtyä. Mies saa kyllä hoitaa imuroinnin tänään. Niin edellisessä raskaudessa ei ollut mitään närästyksiä, ja paha olo oli erilainen, tosin vasta ehkä juuri näillä viikoilla alkoi.

Mä voisin kans liittyä sinne fb-ryhmään. Laitan sulle Sussu viestiä.
 
Hiphei. Tänäkin aamuna särki päätä, mutta ei ihan niin paha olo ollut kuin eilen. Ehkä hieman nuo SeaBandin rannekkeet auttavat. Aamulla tulin töihin, koko ajan kutvotusolo ja ohimoa jomotti. Keksinpä sitten mikä auttaa: oksentaminen :x

Ainakin toistaiseksi olo helpotti huomattavasti. Muita ei onneksi paikalla ole, mutta vaikka olisikin, niin ei voi mitään. Pomokin tietää asiasta, niin voin ensi viikolla huoletta yökkiä vessassa :whistle: Enpä olekaan aikaisemmissa raskauksissa oksennellut. Onneksi viikonloppu on edessä!!

Kivaa sellaista teille kaikille!!
 

Yhteistyössä