Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :flower:

Täällä oli pari oireetonta päivää ja nyt taas kauhea päänsärky ollut tänää. Tuntuu että jos heti aamulla lähtee liikkeelle niin se vähän helpottaa asiaa. Täälläkin tänään ollut hirveä helle, joka ei kyllä oloa ainakaan helpota!

Painosta olitte puhuneet. Itse olen normaalipainoinen (170/54) ja viime raskaudessa kiloja tuli +12kg. Treenasin jälkeenpäin ajateltuna todella paljon raskausaikana joten extraa ei hirveästi tullut. Sairaalaan kiloista jäi huikeat 9kg ja loput hävisi ihan muutamassa vkossa. Jo muutaman kuukauden jälkeen paino oli miinuksella vaikka tulikin mätettyä urakalla. Nyt en ajatellut niin hirveästi stressaa painosta/syömisestä mutta aion tälläkin kertaa urheilla josko oman kropan saisi nopeasti taas takaisin. No saa nähdä, mutta tämä on tavoite.

Pikkis ja mini 6+3
 
Milas , kyllähän se vähän otti "koville", ku viikot heitti kahdella viikolla takaspäin, mut täältä vaan tullaan eteenpäin =)

buske , neuvolassa ne ei ultraa, joten odotettavaa sulla olisi siis yli kuukausi. Täytyy todeta, että kyllä se oli kaiken 71? arvoista nähdä missä pikkuinen on ja sykkiikö sydän. Kipujen takia kävi myös kohdunulkoinen mielessä. Väsymys tuli vähän itellekin yllätykseksi, vaikka mua nyt on aina väsyttänyt, mutta tää on jo aivan sairasta. Hävetti, ku melkein nukahdin miehen sukulaisten luo yks päivä :whistle: No, ne otti sen onneksi huumorilla (eivät tiedä raskaudesta). No, jos väsyttää niin nukutaan :D Nykyään unikin tulee iltaisin salamana, jos ei seuraavana päivänä ole tiedossa mitään "jännittävää", esim ultraa tms. En nyt ihan joka päivä ole päiväunia ottanut, mutta melko usein. Nyt väsyttää niin paljon, että taidan siirtyä kohta sängyn puolelle.

Tsempit kaikille! =)
 
Uutena odottajana ilmoittaudun mukaan joukkoon. Paljon huhtikuulla saavia näyttäisi olevan! Peukut pystyssä täällä ja paljon jännittää, esikoista odotellaan. 24 vuotta ikää vielä kuukauden verran itsellä, la olisi laskurien mukaan 17.4.2011. KHKS synnytyssairaalana. Useita testejä on tehty :), plussasin 3 päivää ennen menkkojen odotettua alkamispäivää. Varhaisultran varailin, siihen on vaan vielä niin pitkä aika, 25.8...

Onnea kaikille ! =)

Hetami ja vuokralainen 4 + 6
 
Huomenta!

Äizikkä: joo, nähädään tosiaan KOS:lla.. :wave: :) ja näyttäisi myös hetamilla olevan täysin sama LA ja viikot...onnea plussauksesta!

Tuntuu, että viikot menee niin hitaasti..tänään 5+0.. :) Välillä on sellainen olo, että aivan kuin oireet vain katoaisivat..mutta onneksi ovat aina seuraavana päivänä palanneet. Kai sitä keskenmenon kokeneena hermoilee vielä enemmän...

Itselläni on uutena oireena tullut jatkuva vessassa ravaaminen, jolle ei tahdo tulla loppua..:D Lisäksi on hieman tukkoinen olo aina aamuisin.

Itseäni hieman myös pelottaa tuo tuleva painon nousu...ja se ettei tavallaan pysty kontrolloimaan oman kehon muutoksia. Olen kuitenkin päättänyt, että yritän syödä suht koht terveellisesti ja tasapainoisesti koko raskauden ajan ja liikkua omien tuntojen mukaan. Kiloja sitten kertykööt mitä on kertyäkseen! :)

Hyvää viikoloppua kaikille! :heart:
 
Milas
innoM niin tosiaan, sulla nuo viikot tippui vähän. Mutta tärkeintähän se on, että vatsassa kaikki hyvin =)
hetami tervetuloa!
Mulla oli huono olo jo yöllä. Miehen keittämä aamukahvin haju tuntui kauheelta. Keittiöön en voinut mennä ennen kuin mies vei roskapussin pois :x Aamupalan jälkeen olo vähän koheni ja nyt voi taas olla. Katsotaan kauanko lystiä kestää. Koko ajan on sellainen lievä ällötys päällä.
Ens viikolla varaan neuvola ajan. Meillä menee ajanvaraukset keskitetyn ajanvarauksen kautta niin tympii vähän jos joutuu odottaan vastasoittoa. Töissä en oikein pysty puhelimeen vastaileen enkä edes halua tätä asiaa siellä hoitaa ettei jonkun uteliaan korvat ole kuuntelemassa.
 
voi ei tästä se sit vaan tulee pahenee, joku päästi hormooni mörön ulos häkistä.. :/ se on nyt meillä riehunu eilisestä päivästä, eikä näytä laantumista.. :/ elikkä mulla ollu jätti k**pä otsassa eilisestä, ja mökötys miehelle on ollu siitä asti käynnissä.. :ashamed: ja mikä pahinta mua edelleen ottaa päähän jumalattomasti, ja asia on ihan mitätön oikeestaan.. :ashamed: mulla on kans tota nuhasuutta aamusta..

äizikkä ja "tapaus" 4+6 :heart:
 
Poks 7+0 :heart:

Milas , no niinhän se varhaisultraajakin sanoi, ku hämmästyin viikoista.

Osaisko joku täällä sanoa miten toi vuoto/tuhru loppuu aina iltaisin ja öisin ei tule mitään ja jatkuu sitten aamulla? Ei voi ymmärtää. Pikkuisen tila huolestuttaa, että sykkiikö sydän ja onko kaikki hyvin. No, viikko + 1 päivä ni sekin selviää.

innoM & (<3) 7+0
 
Huomentapäivää! :wave:

Olin tuossa yön töissä, eikä mikään ihanteellisin paikka työskennellä raskaana ole tämä, nimittäin yökerho. Teen satunnaisia vuoroja paikallisen Onnelan narikassa, ja alamahaan juili melkeinpä koko ajan ja yhteen väliin piti mennä nurkan taakse roskiksen kanssa yökkimään kun tuntui, että meinaa oksennus tulla. Ei kiva! Täytynee sanoa, että mun osalta ne vuorot sais kyllä nyt jäädä. Musiikki pauhasi monelta suunnalta ja känniläiset kävi örveltämässä puutaheinää, niin ja 5-6 tunnin seisominen ja käveleminen putkeen siihen päälle ei ole mitään kovin mielekästä.

En yhtään tiedä miten pitkällä raskaus on tarkalleen, laskin että 5. viikolla, mutta Clearbluen digitesti sanoi, että hedelmöittymisestä olisi kulunut vasta 1-2 viikkoa eli raskaus olisi 3-4. viikolla sen mukaan. Kuitenkin muut testit antoivat myös positiivisen tuloksen, joskin haalean, mitä ei kai pitäisi tapahtua kuin vasta 5. viikolla? :/ Apua..en tiedä. Oireita ei kyllä kauheasti muita ole ollut kuin alamahan juilinta, mielialan muutokset aika-ajoin, hiusten lähtö (!!) ja etova olo aina välillä. Ihmettelen, mikseivät rinnat ole kipeytyneet, eikö niiden yleensä ensimmäisenä kuuluisi oireilla raskaana ollessa? Tai nännit oli joskus viikko, pari sitten kipeät, mutta se meni nopeasti ohi. Nyt niitä ei arista ollenkaan.

Jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin! Täytyy toivoa parasta ja pelätä pahinta, tai jotain. Pääsispä jo neuvolaan ja ultraan, mutta taitaa mennä vielä viikkoja :LOL:
 
Milas
sinnlos ei rinnat välttämättä oireile mitenkään. Ei mullakaan ollut kuin viikon verran aluksi tuntemuksia, nyt ei mitään. Esikkoa odottaessa oli tosi kipeet, kakkosta odottaessa ei mitään tuntemuksia. Ja voihan se tulla vasta myöhemmin. Tuo sun yötyöpaikka ei kyllä tosiaan vaikuta houkuttelevalta raskaana olevalle. Ja jos pahoinvointi yltyy niin voi tulla keljut paikat :/
äizikkä mulla kans nuo mielialat on välillä aikamoisia. Hepulit tulee herkästi... perhe parka :ashamed: Kiva tuo sun haikaran matka =)
 
Mullakaan ei rinnat ollu edellisessa raskaudessa missään vaiheessa kipeät, eikä oo kyllä nytkään.

Kävin just tuolla vau-kirjan sivuilla laskemassa tuota laskettua aikaa, ja mulla se taitaakin olla 17.4. koska kk-kierto on 27 päivää, eikä 28 päivää. Mutta kai se tässä matkan varrella sitte varmistuu.

J-t ja Möttönen 5+0 (tuon 17.4. mukaan)
 
No kiva kuulla että muillakin on samaa "ongelmaa" rintojen suhteen, saa nähdä tuleeko itelle jossain välissä arkuutta vaiko ei ollenkaan, niin alussa kuitenkin vielä tää raskaus. Pelottaa vaan että kaikki on tuolla masussa varmasti hyvin, niin vaikkei ne oireet kivoja olekaan niin mieluusti haluaa niitä huomata, tuntuu sitten jotenkin "todellisemmalta" tämä raskaus kun sitä ei mahasta tai muustakaan mitenkään vielä muuten huomaa :D

Joku ilmeisesti kuuli tämän toivomuksen, koska tänään viimeiset pari tuntia on ollut tajuttoman paha olo! Siis semmonen oksettava ja ällöttävä olo. No, jospa se ohi menee ettei ihan koko aikaa kuvottais :D

Tietääkö kukaan onko raskaana olevalle mitään haittaa kissoista muuten kuin tuo toksoplasmoosiriski, siis haittaako jos kissa puree tai raapii? Mulla on nyt kissa mutamia kertoja kynsinyt ja purrut pieniä jälkiä ja pelkään että jos ne alkaa tulehtua niin voiko siitä olla mitään haittaa? Tyhmä kysymys ehkä mutta huolettaa silti :LOL:
 
Sinnlos mulla toi katin rontti ollu 8 vuotta,ja kolmatta ootan: ni ei oo kyllä mitään ongelmia ollu missään raskaudessa.. :) ja se toksoplasmoosi riski tulee kissan kakan/hiekan käsittelystä.. joskus juttelin asiasta neuvolasta sano vaan, että jos et oo syömässä sitä p**kaa ei tuu ongelmia.. :) ja siis kisun vessaa vaihtaessa kumihanskat käteen, ja käsihygenia sen jälkeen: ei ongelmia.. (en kyllä usko et kukaan kissan vessaa vaihtas ilman käsienpesua..)
 
Milas
Samaa mieltä olen minäkin, että ei kissan raapaisuista ja puraisuista ole raskaana ollessa enempää haittaa kuin muutoinkaan. ja tuo toksoplasmoosi. mulla on ollut koko ikäni kissoja ja penskana se kakkojenkaan käsittely ei niin hygieenistä ollut. Eli voi olla että sen on sairastanutkin jo. Ei mulla nytkään tuu hanskoja kyllä piettyä mutta kädet pesen sen jälkeen varsin tarkkaan ihan muutenkin.
Apua, mies alkoi kahvia keitteleen. Mihinköhän tuota hajua piiloutuis...
 
Mulla on hurja huoli kun tänään ei ole ollut minkäänlaisia oireita . Ei edes kuvotusta, mutta ei kyllä vuotoakaan ole vielä ilmestynyt. Aijemmissa raskauksissa olen halaillut pyttyä 6kk.

Mulle vois lisätä sairaalaks tyksin, ois muuten ollut LAS = Loimaan aluesairaala mutta se on lakkautettu :(
 
Täällä näköjään muistakin kun oireet kadonnu ja huoli päässy valloilleen. :/ Voimia!!

Meitä vissiin täällä oli enemmänkin kun äitiyslomalla on vielä. Mites muuten nuo äitiysrahat menee?? saako samaa rahaa edelleen??
 
Heippa!
Täällä myös poksahti 5+0. Aikaisemmin minulla on ollut oireina väsymystä ja kuumeilua tai siis että on tuntunut että nousee kuume ja tullut huono olo. On myös ollut mahakipuja. Tänää kuitenkin huomasin uuden oireen. Pystyn syömään vaikka hevosen. Olin kummityttöni 6.v synttäreillä ja söin siellä siis aivan älyttömästi! Makeaa ja suolaista vuoron perään! Oikeen hävetti! :ashamed: No nyt kun tulin kotiin niin aloin heti tekemään ruokaa! Äsken vasta tähän havahduin niin oli pakko tulla tänne kertomaan!!
 
Lomalta palailtu. =)
Yaden ja J-t kyllä se menee niin, että jos laskettu aika on ennen kuin edellinen lapsi täyttää kolme vuotta, saa samaa äitiysrahaa kuin aikaisemminkin. Mullakin on jokaisesta tullut sama äitiysraha kuin esikoisesta. Ja sama jatkuu :LOL: toivottavasti :ashamed:

Tervetuloa jälleen kaikille uusille :flower:
Ja onnea ultrassa käyneille ihanista ultrakuulumisista :flower: :heart:

Adrianna ja kirppu 6+0
 
Heippa kaikille :heart: !

Kävin lukemassa kuulumiset mutt ite en ehdi nyt enempää kirjotella...

Mukavaa että meitä on jo näin paljon ja uusia on liittynyt joukkoon :wave: ! Näin jo unta että mulla oli keskenmeno ja jouduin tänne ilmoittamaan että poistun pinosta. Onneks oli vaan unta :whistle: ...

Kirjottelen sit taas paremmalla aikaa :p

anna79 ja masu vk5+5 :heart:
 
Tervehdys!

Olen käynyt jonkin aikaa lueskelemassa teidän juttuja, mutta jospa nyt uskaltaisi ilmoittautua mukaan. Tänään on nimittäin tehty viimeinkin vahva plussa! Kaksi haamua on alla, mutta en uskonut raskauttani, ennen kuin sain vahvan plussan.

Ollaan mieheni kanssa noin kolmekymppisiä esikoisen odottajia. Nyt olisi menossa rv 4+6 ja la 18.4.2010. Synnytyssairaala tulee olemaan PHKS.

Oireitakin on jo ollut pidemmän aikaa, lähinnä maha on ollut kipeä sekä alavatsassa paineen tuntua.

Ihanaa liittyä mukaanne!

nippiäinen ja vielä nimetön masuasukki :heart:
 
Olipas ihana sunnuntai =) Olimme vanhempieni veneellä saaressa, uitiin ja grillattiin. Luultavasti kesän viimeinen kunnon hellepäivä :/ raskausoireetkin unohtui kun niitä ei ehtinyt seuraamaan :D
Vaunuja katselin taas eilen netissä, samoin kurkkasin 2010 äitiyspakkauksen kuvat. Se pakkaus tulee kai jo helmi-maaliskuussa, joten jos sen valitsee niin tulee 2010 pakkaus?
No kaippa noita ehtii myöhemminkin murehtia. Tänään jo viikkoja 7+0 :heart:
 
Itkupotkuraivareita ja jatkuvaa herkistelyä! Halailen ja suukottelen tyttäreni hulluuden partaalle!! Pahaa oloa ja jatkuvaa nälän tunnetta. Alan syömään (kun maha suorastaan huutaa ruokaa) syön pari haarukallista ja sit alkaa etomaan, miks en tehny jotain muuta?? :) Huomenna iltapäivällä varhaisultraan! Jännittää IHAN vietävästi onko kaikki niinkuin kuuluu?! Neuvolasta lohduteltiin että mitä "rankemmat" raskausoireet sen pienempi riski että menee kesken. Tiedä häntä. Kuitenkin Tammikuinen km kummittelee takaraivossa, ei mahda mitään. No jospa tällä kertaa menis hyvin. "isukin" kanssa suhteen uudelleen rakentaminen rankempaa kuin olisin KOSKAAN voinut uskoa. Suuri todennäköisyys on että elelen kohta kolmen lapsen yh:na. Toisaalta; ehkäpä hyväkin niin! Parempi yksin kuin pystyynkuolleessa/..skassa suhteessa. Tsemppiä kaikille, tervetuloa uusille! Voikaa hyvin! Mä yritän olla sekoamatta lopullisesti ennen huomista!! B)
 
Huomenta!

Tervetuloa nippiäinen! Mukava saada uusia odottajia mukaan :flower:

Nyt sai nukkua yön ilman erillisiä vessareissuja, aiemmin on saanut jopa 2-3 kertaa yössä herätä vessaan :D

Pitää kohtapuoleen soitella neuvolaan ja kysellä aikaa ekalle neuvolakäynnille! Jännittää =) On ihan utopinen ajatus että tuolla masussa joku uusi elämä kasvaa, mutta uskottava se on! Eniten minua pelottaa synnytys, olen kuitenkin siro ja pienikokoinen eikä lantio mikään varsinainen synnyttäjän lantio ole, mutta jospa sillä jotenkin pärjäilee...

Helpotti kummasti kuulla nuita teijän kissakommentteja, minä kun meinaan panikoitua pienestä enkä ole juuri uskaltanut edes rapsutella kissaani kun jostain luin että raskaana olevan pitää pestä kädet aina kun on käsitellyt kissaa :LOL:
 

Yhteistyössä