Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Josko minäkin uskaltaisin tänne.. tein viikko sit rtestin ja plussaa näytti ja pakko oli tehdä viel viikonl ja raskaana edelleen ollaan..=) tätä ennen on kaks keskenmenoa joten varovaisesti tässä edetään. Onneks sain to päivälle varhaisultran että selviää onko siellä todellaki jotain ja yhtään en kyl tiiä millä viikoilla mennään mutta luulisin että huhtikuussa on laskettu aika.
Tarkennan vielä myöhemmin laskettua aikaa ku tiiän paremmin.
Ennestään on 11/08 poika.

zella83*27*K-HKS*toinen
 
Josko minäkin tänne jo eksyisin. :D raskaus on todella alussa, mutta täytyy toivoa parasta! =) Sen verta omaa taustaa että perheeseen kuuluu aviomies, tyttö06/08 ja pari vuotias labbis. =) Sain keskenmenon 06/10 ja nyt näyttäisi sitten siltä että ekasta kierrosta tärppäsi uusi. Keskenmenon takia tunteet on aika sekavat, toisaaltaan sitä on ihan hirmu onnellinen, mutta toisaalta jännittää ja pelottaa ihan hirveäsit että keskenmeno uusiutuu. :ashamed: Mutta täytyy mennä vain päivä kerrallaan näin aluksi.


:hug: kaikille keskenmenon kokeneille ja voimia. Kokemuksesta tiedän että kyllä siitä selviää vaikka se kipeää tekeekin. :heart:

Täällä oireina on 24/7 kestävä ällötys ja yökötys. :x Oksentanu en toistaseksi ole, mutta tää olo on jotain tosi kamalaa ja kun se on koko ajan. Esikoiselta oli vain ilta ällötystä. Ja toinen on sit se kaamee väsymys, joka varmaan osaltaan johtuu tuosta että kun koko ajan on niin pahaolo.

Elikkäs mut voi lisäillä listalle LA 19.4, liinukka83*27*OAS*toinen

liinukka83 ja muru 4+1 (en oo viikoista varma täytynee tarkistaa ja tekonimikin pienelle on vielä hakusessa :D )
 
Tuun vähän tännekkin kurkkimaan tuolta Maaliskuisista, ku tänään kävin varhaisultrassa, jossa todettiin kaiken olevan hyvin ".. kaunis sikiöpussi jossa 5mm pitkä elävä sikiö. Syke+!.." ja viikoiksi saatiinkin 6+2, eli laskurin mukaan LA olisi 3.4 =) No, se varmaan tarkentuu seuraavassa ultrassa.

innoM + (<3) 6+2 :heart:
 
Pakko oli illalla vielä käyttää se toinen testi ja kyllä se oli vahvistunut :heart: Piti niin olla *hyshys* mutta oli kai mun idiootin pakko laittaa naamakirjaan statukseen uutinen :ashamed: No nyt toivotaan, ettei tarvi alkaa selittelemään, ettei vauvaa tulekkaan :( .

Pelkästään positiivista palautetta oon saanut, vaikka tuleekin pienellä ikäerolla =) Pitää kans alkaa sitte jossain vaiheessa miettimään noita tuplia, kun tosiaan ikäeroa on sitte vajaa 1v3kk

Tervetuloa uusille huhtikuisille!

Onko muilla muuten sitä ongelmaa, että jossain vaiheessa kun tekstiin lisää noita hymiöitä jne, se heittää ne tuonne ihan loppuun, eikä sihen mihin oon tarkoittanut ja sitte kelaa tekstin takasin alkuun...ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

J-t ja Möttönen 4+1 (?)
 
Jt, mulla tekee tuota samaa, mutta sitten vaan maalaan sen hymiön "koodin" ja siirrän oikeaan paikkaan ja poistan sieltä alhaalta.

Mäkin olen vähän vihjaillut facebookissa, mutta en suoraan kertonut. Jotkut on sitten yksityisesti kysellyt tarkemmin ja olen kertonut uutiset. Olen tosin kertonut km taustasta ja että asian kans edetään ihan rauhassa, eikä mielellään kertois eteenpäin näin varhaisessa vaiheessa.

On tää niin tätä. Ensin pelkäät onko siellä mitään ja sitten alat pelkäämään mahdollista keskenmenoa ja joka pistos säikäyttää :LOL:

innoM on ollut pelkkää hymyä kokoajan ultran jälkeen :heart:
 
Tervetuloa uusille

Täällä siki totaalinen väsymys. Eskoinen heräs aamulla jo klo 6 ja kun sain hänet ekalle päikkäreille ni minä menin kans sänkyyn ja nukahdin saman tein.

Täälläkin täytyy ruveta miettimään noita tuplia.. ikäeroa siis vajaa 1v4kk tulis.. Mut jos nyt odotettais ees hetki :D
Jotenkin taas sellanen olo et jotain tapahtuu.. inhottavaa..Koitan koko ajan olla positiivisella mielellä mutta muut ajatukset vaan sitten sieltä hiipii.
 
Paistelen tässä lapsille lättyjä viimeisen lomapäivän kunniaksi =) :heart:

Meillä on kaikki edelliset raskaudet alkanut ekasta yrittämästä, mutta tätä yritettiin reilu puoli vuotta...
Mies tykkäs kun sai tekemällä tehdä ;) , mut ite luulin että en enää tuu raskaaksi... Kai se on kun vanhaks tulee...

Onneks tärppäs! Nyt pelkään keskenmenoa kun ei sitä pahoinvointia oo vielä kuulunu. Ajatella, että jotain semmostaa kaipaa. Pitäs nyt vaan pystyä ajatteleen jotain muuta...

anna79 ja masu vk 5 tasan
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
Mulla alkaa ällötys näemmä aina aamupalan jälkeen, mutta aamupala on kyllä pakko aina syödä.. Hieman jo väsyttääkin tavallista enemmän, mutta sitten taas herään jo klo 5 ensimmäisen kerran. |O Olin eilen lääkärissä mun refluksin vuoksi ja päädyttiin siihen että menen tähystykseen vasta raskauden jälkeen. Nyt lääkäri kirjoitti mulle reseptin Omeprazol lääkkeeseen. Sen pitäisi olla turvallinen raskauden aikana. Täytyy toivoa, että tuolla lääkkeellä oireet pysyisivät kurissa. Varhaisultra on mulla ensi torstaina 19.8. En malttaisi millään odottaa, että selviäisi onko raskaus oikeassa paikassa.
 
Hui kun tulee teille pienillä ikäeroilla. Itseä jännittää vaikka ikäeroa tulee reilut 1v8kk jos nyt sinne saakka päästään. Tarkoitus oli meilläkin aloittaa yritys "sitten joskus syksyllä" mutta kuten joku jo huomasikin niin nythän on jo melkein syksy. :D Imetyksen oon lopettanut toukokuussa kun jouduin tekemään äitini saattotyön ja oli niin raskas juosta kodin ja sairaalan väliä. No sai tuo tissiä melkein yhdeksän kuukautta. Toivottavasti tämän seuraavan kanssa ei tarvitse kohdata mitään näin vaikeaa, saisi vain nauttia vauva-ajasta ja elämästä pienten lasten kanssa! :heart:

Täällä ei vielä ihmeempiä oireita, lähinnä haukotuttaa suupieliä repivästi, toki viikkojakin on vasta jotain 4+2. :p

Jännittää myös tuleva vaellusreissu. Tarkoitus on lähteä ystävän kanssa Nuorgamiin viikoksi erämaahan samoilemaan vajaan kahden viikon päästä. Aikas rankka reissu tulossa. Soitin neuvolaan ja kysyin mitä mieltä ovat mutta puhui vain ympäripyöreitä ettei periaatteessa mitään vaaraa mutta jos on oikein huono olo tai alkaa keskenmeno. Nyt sitten huulipyöreänä mietin mitä tehdä. Eihän itse vaelluksen pitäisi olla vaarallinen vaikka rankka onkin. Mutta entä jos oikeasti alkaa erämaassa hirveä pahoinvointi tai vielä pahempaa keskenmeno. Apu ei ole ihan lähellä. :|
 
Heippa vaan...

Ihana huomata, että täällä on monta muutakin joilla pyörii taapero jaloissa. Ite jännään kamalasti miten esikoinen suhtautuu tulokkaaseen, kun ikäeroa tulee kuitenkin alle 2 vuotta. Ja myös se jännittää, miten sitä ite jaksaa uhmiksen ja vauvan kanssa!! Meillä nyt jo tuo uhmakas pikkumies ottaa voimille välillä, vaikkei ikää ole kuin hädin tuskin vuoden verran!

Mäkin kävin tänään googlettamassa tuplarattaita... Ihan vaan salaa. Eipä niillä TODELLAKAAN ole mikään kiire. :LOL:

Tää on ihan kamala miten se pahanolon aalto syöksyy päälle. Esikoisen aikana olin todellakin ne ekat 12vko jatkuvassa "darrassa"... Nyt onneks tullu vasta ajoittain pahaa oloa, mutta sekin menee nopeasti ohi. Eikä sitä oikein ehdi potemaankaan kun pitää juosta pikkumiehen perässä |O

Onko täällä muita joilla on ollut ongelmia edellisessä raskaudessa? Mulla alkoi rv 30+ kehittyä toksemian oireita, ja viikolla 37 jouduin sairaalaan... 5pv päästä siitä syntyikin poju rankan sairaalaviikon ja käynnistyksen jälkeen. Synnytyksen jälkeen jouduin teholle ja mulle tuli vielä sitten sen toksemian jälkitila-myrkytys... Olin yhteensä 10pv siellä sairaalassa. Nyt pelottaa, että toksemia uusii, ja varhaisemmilla viikoilla. Täytyy varmaan neuvolassa siitäkin puhua.

Koskakohan pitäs varata neuvola?

Teräs & Taimi 5+2
 
Teräskukkia mul oli kans ekassa raskaudessa toksemia; olin kans viikon sairaalassa+käynnistys ja kans melkein viikko vauvan kanssa sairaalassa.. :( mutta ilokseni voin sanoa ettei ainakaan mulla uusiutunu tokassa raskaudessa.. :D mut kannattaa neuvolassa jutella, ni tietää ainakin sitä riskiä seurata.. :) mulla siis odotuksessa kolmas ja tietty kovasti toivon ettei se toksemia tulis enään ikinä...
oli tänään häijyn tuntusia kipuja.. mut onneks meni ohi ittestään yhtä nopeesti, ku alkokin.. (yritän pysyy optinistina: koska raskauteen kuuluu kaiken näkösiä kolotuksia, mutta jotenki sitä aina aavistelee pahinta.. :( mutta, mitään ei tapahtunu; ei vuotoja, ei mitään.. elikkä lepäilemään vaan pois kipuilu.. ;)
 
Teräskukka: Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa raskausmyrkytys ja mulla käynnistettiin synnytys ja esikko syntyi rv 38+0. Toisessa raskaudessa ei ollut myrkytystä. Ja se on kai yleisempää, että ensimmäisessä tulee myrkytys, mutta ei enään muissa. Molemmissa raskauksissa on ollut sitten vielä diabetes, insuliinihoitoinen.

Meillä on poikien ikäeroa 1,9 kk ja nyt tulisi kakkosen ja kolmosen välille 2v 3kk. Vauva-aika meni hienosti eikä esikoinen ollut kovinkaan mustasukkainen. Huomiota kyllä halusi, mutta ei tehnyt vauvalle kuitenkaan mitään. Varmaan auttoi, että oli itsekin vielä niin pieni. Nyt meillä on hiukan haastavaa kun esikko on todellisessa 3v:n uhmassa ja tuo kakkonen on 1,5 v:n kaikkivoipaisuus ja itsepäisyys vaiheessa.. :whistle: Saa nähdä mikä on sitten tilanne kun kolmonen tulee.. Touhua ja tohinaa varmasti ainakin on. :LOL:

Muoks.
Unohdin vielä sanoa noista tuplista. Me ei onneksi ehditty niitä vielä myymään pois. Meillä oli ensin emmaljungan vierekkäin istuttavat, mutta talven jälkeen kun vauva oli n. 4-5 kuukautta vaihdettiin gracon peräkkäinistuttaviin tupliin. Noi peräkkäin istuttavat toimi meillä ainakin ihan loistavasti ja oli paljon kätevämmät kuin vierekkäin istuttavat, jotka olivat raskaat ja leveät. Peräkkäin istuttavissa saa vauva myös olla ihan rauhassa kun taapero matkustaa edessä.
 
MAAEMO: Mua kanssa mietityttää tuo vaeltaminen. Ystävät houkuttelevat mukaan syyskuussa Lappiin, mutta jotenkin vähän arveluttaa. Muutenkin musta on tulossa ihmeen arkajalka ja tylsimys vastoin parempaa tietoani. Tuntuu ettei halua olla kovin kaukana metsässä tai merellä "jos tulee jotakin". Eikä osallistua kovin mustelmallisiin lajeihin missä voi kolhia vatsaa. Vaikka luulisi että tyyppi on hyvin suojassa vaikka vähän rymyäisi.

Toisaalta myös jotenkin laiskottaa, tai tekee mieli vain ihmetellä tätä uutta olomuotoa keskenään, sen sijaan että lähtisi seikkailemaan mihinkään. Välillä väsyttääkin, mutta muita oireita ei vieläkäääääääään ole ilmaantunut.

Kai kun tää on mulle ensi kerta tätä lajia, niin sitä haluaa ottaa kaiken irti. Jos oisi yksi pieni jo hoidettavana, varmaan ei ehtisi omaa erikoisuuttaan niin päivystämään.

Meinaatko lähteä vaellukselle kuitenkin? Kumpa minäkin rohkenisin. Jää nähtäväksi.

ginger 6+1
 
Pippuri89 mulle kans ehdotettiin sitä seulantaa viime kerralla ja olisin ottanu sen mut ehti mennä raskaus kesken. Ja varmasti nytkin otan sen. En tarkalleen muista mitä se käsitteli mut on mulla ne paperit mitkä sain silloin mukaan...
 
Nyt on sitten neuvolakin varattu, sain 31.8 ajan. Aikaisemminkin olisi ollut aikoja mutta vain keskellä päivää.
Tänään töissä tunsin että alushousut on melko kosteat. Kerkesin jo murehtia kaiken keskenmenosta kohdunulkoiseen matkalla vessaan, mutta onneksi kyseessä olikin runsas valkovuoto :D Muistinkin vasta että esikoisen raskaudessa oli sama "vaiva" koko raskausajan. Taputtelin sitten hellästi vatsaa ja sanoin "mennänpä takaisin hommiin" :D
 
Sikiöseulonnoista Minä osallistun ihan niinkuin edellisessäkin raskaudessa. Viime kerralla kuuluin riskiryhmään ja lapsella epäiltiin vaikeaa dowsyndroomaa ja kävin sitten lapsivesipunktiossa, mutta loppujen lopuksi kaikki olikin hyvin ja lapsen sukupuolikin saatin varmuudella jo tuolloin selville että tyttö on. Itse ajattelin neuvolaan soitella loppuviikosta ja kysästä samalla onko mahdollisuutta päästä ilmaiseen varhaisultraan tuon kesäkuisen keskenmenon takia. Sit jos ei ole sitä mahollisuutta niin taidan kävästä yksityisellä. Meillä ei pienellä paikkakunnalla ole siis omaa ultraa laisinkaan, vaan raskauteen kuuluu ne 2 ultraa, mikäli raskaus etenee normaalisti ilman komplikaatioita yms. Meillä on niin maailman ihanin neuvolan täti täällä että se kyllä antaa lähetettä ultraan jos vaan aihetta on. Ja on muutoinkin niin sympaattinen ihminen etten häntä kyl toiseen vaihtas vaikka maksettais. :heart:

Täällä vaan kärsitään 24/7 kestävästä pahoinvoinnista. :x Aikaajoin helpottaa pieneksi hetkeksi, mutta se on pieni lohtu. Toivon ettei tätä tällaista olo ihan etes 12 viikkoa kestäisi, on nimittäin todella rankaa ton 2 vuotiaan kanssa olla tällaisessa olossa. :ashamed: Ja tiedän et kun pahaolo jossain vaiheessa helpottaa niin rupee pelottaan onko mahassa kaikki hyvin ja jne. Takaraivossa kuitenkin niin tuoreessa muistissa kesäkuinen keskenmeno. :|

Täytynee lähteä kokkaamaan jotain syötävää itelle ja lapselle, kun mies lähti metsälle koiruuden kanssa.

Toivotaan että tästä pinosta kehkeytyy ihana tälle meidän yhteiselle 9 kuukauden taipaleelle. :heart:
 
innoM lisäänkö sut jo listalle vai oletko vielä maaliskuisissa?

Mulla jotenkin lyö pää ihan tyhjää, kirjoittaa pitäis vaikka mitä, muttei enää muista mitä ajattelin kommentoida! Alkaa taas tulemaan esikoisen raskausaika mieleen kun pää tuntuu olevan tyhjää täynnä :LOL:

liinukan miehellä taitaa olla sitten jonkinmoinen noutava koira :whistle: Meillä on kanssa metsästyskoira, mutta vähän toiseen tarkoitukseen, lintuja kuitenkin :D

Mulla oli päivällä töissä niin huono olo, että tuntui että laatta lentää ihan just. Jollain kieroutuneella tavalla olin iloinen että mullekin tulee kunnon "oireita" :ashamed: Ja sama on käynyt täälläkin kun Cheetahille. Tuntuu että jotain lorahtaa, sitten hirveää kyytiä paniikissa vessaan huomatakseen että se oli onneksi pelkkää valkkaria :)

g-l-h Kyllä mie varmaan menisin vaellukselle. Mie olin esikkoa odottaessa vielä rv. 25 metsässä tarpomassa. Sillon kyllä meinasi itku tulla kun umpihangessa polviaan myöten neljä tuntia pohrusti ukkojen perässä menemään. Sen jälkeen en enää mennyt, oli niin tukala olo ja rajut liitoskivut sen reissun jälkeen.

Semmoista tällä kertaa, pitää kurkata vielä face ja sitten herättää likka. Enkä ajatellut facessa mitään odotuksesta vielä mainita. Kyllähän ne sitten ihmiset kysyy kun alkaa näkymään :D
 
snowball, älä vielä lisää. Katotaan sit, ku saadaan LA =) En ole vielä kerennyt maaliskuistenkaan listoilla olemaan, kun en halua hätäillä. Ilmoitan sitten :)

Jännä ettei mulla ole ollut pahoinvointia, tai siis pahoinvoinniksi laskettiin muutkin, kuin oksentaminen, eli on ollut, mutta oksentamista/ruuista tulevaa etoamista ei ole ollut. No, tulee jos tulee.

En ite osaa vielä sanoa yhtään mitään noista seulonnoista. Ehkä ne huomenna neuvolassa selittää niistäkin.
 
snowball meillä 2-vuotias labbis kulkee miehen kans kyyhkysjahdissa ja sorsa metällä...Liekkö siitä siellä sit apua, se onki toinen juttu. :LOL: No ei se viime syksynäkään ollu ku vuojen ikänen ja nouti 2 sorsaa. Ja tämä mamma oli siitä niin ylpee. :D
 
teräskukkia mulla oli kans myrkytys edellisessä raskaudessa ja tuskaisana pitivät mua monta viikkoa vaikka verenpaineet oli todella korkealla. Lopuksi kun käynnistivät oli laps ollu ihan kauheen stressin alla..lapsivesi oli vihreää ja lopuksi ruskeaa.. Synnytys oli aivan kamala ja en saanut ensin ponnistaa kun pään. Napanuorakin oli vielä tiukasti kaulan ymärillä :(

Tänään ollu tooodella väsy päivä. Ja mun hermot kireellä.. Ärsytti joka ainut sana mitä mies suustaan päästi :kieh:
Tästä se alkaa.. voi mies raukkaa :LOL:
 
Milas
Olipas tänne tullut paljon tekstiä viime kerran jälkeen. Piti ihan ajatuksella lukea. Uusille tervetuloa =)
Meillä lapse syntyneet 1,5v ikäerolla. Olihan se alku rankkaa, kun esikkokin oli vielä pieni. mutta onhan noista vauva ja taaperovuosista hyvin selvitty. Nyt jo tokaluokkalainen ja eskari =) Meillä oli silloin peräkkäinistuttavat rattaat. Toimi hyvin. Vauva nukkui takana ja esikko sai tarkastella maailmaa etupenkissä.
Tänään on ollut hyvin tasainen päivä. Ei mitään kummempaa tai uutta oirettakaan. Huomenna taitaa tulla tasan 6 rv täyteen. Neuvolan varaamista vois miettiä vähitellen.
anna79 samasta syystä kuin sinä minäkin sitä pahoinvointia odotan. Ei vielä mitään suurempaa. Vain parina päivänä tullut se hetkellinen öklötys. Saishan tuota vähän tulla. Vaikka oli se tuskaa aikaisempia odottaessa kun tosiaan esikolta voin huonosti viikolle 17 ja kakkoselta noin viikolle 19. Mutta silti se on ollut merkki hyvinvoivasta masuasukista. Mitäpä sitä ei sen takia kestäis :D
 
Kyllä mä varmaan lähden kun seuraava mahdollisuus tarjoutuu todennäköisesti vasta parin vuoden päästä. Edellisestä kerrasta on jo niiiiiiin pitk, kun on tuo vuoden ikäinen poitsu pitänyt tiukasti kotona. Ihanaa on ollut toki, mutta hyvä varmaan käydä tässä välissä tuulettumassa, kun sitten taas alkaa pitkä rupeama möhköfanttina ja sitten vielä suihkutissinä. :LOL: Riippuupi nyt toki mikä vointi on parin viikon päästä!

Epätodellinen olo, ei tämä taas meinaa mennä jakeluun ollenkaan. Juurihan mä vasta synnytin ja poistuin odottajista... :eek:

Hyviä vointeja kaikille! Minä ryömin nyt peittojen väliin kun tuo esikko herää niiiiin julmetun varhain (viiden aikoihin/ joskus nukkuu jopa kuuteen...) ja töihinkin pitää jaksaa!

Muoks: Onhan ollut raskausvaivoja teillä monilla! Ja mä kun valitin väsyä ja päänsärkyä ja supistuksia. Nyt nolottaa kun lukee teidän myrkytyksistä sun muista! :ashamed:

snowball: Mäkin ajattelin kertoa vasta kun alkavat kyselemään... :kieh:

Muoks osa2: Ikää on kertynyt 30.v. jos jossain vaiheessa päivitellään listaa! =)
 

Yhteistyössä