Huhtikuun Helmet 2011 **MAALISKUUSSA**

heituska: Onpa ihanaa, että pikkuinen pääsee kotiin :) Onnea tuhannesti kotiutumisen johdosta :flower:

MAR-I: Onnea uudesta tulokkaasta.

Miä oon seurannu tätä palstaa joka päivä, vaikka 10 viikkoa sitten siirryinkin aktiiviseksi tuonne rd-odottajien palstalle. Ajattelin, et nyt voisin taas aktivoitua myös kirjoittelemaan, on ollu ihana seurata tota maaliskuisten pinoa, kun siellä vauvoja syntyy lähes jokapäivä :)

On: Nopeasti tämä oma napa eli 10 viikkoa sokerinmittausta takana, 250 arvoa eikä yhtään raja-arvoa tai ylittävää arvoa. Kävin ultrassa viime viikon torstaina 36+2, pikkuinen voi oikein hyvin, mutta on pienehkö eli painoarvio 2,4 kiloa, joten lääkäri haluaa ultrata vauvan uudestaan rv 38+2 varmuuden vuoksi. Tänään on neuvola ja vointi on ollut ihan hyvä, ei turvotuksia, vähän supistelee, mutta harvakseltaan. Eiköhän täällä yli LA:n mennä :D

Äizikkä. Mikä sulla on tilanne? :flower:

Tsemppiä kaikille meille odottajille, kohta me saadaan vauvat masujen tälle puolelle :heart: Ei malta odottaa :)

Talitintti80+ vavi rv 36+6
 
tilanne on se että kiristää kehoa vaan pahemmin, tässä viime yön jälkeen; pissattaa ihan kauheasti, jotenkin ihan helkkarin hermostunut ollut yöstä alkaen (ihan kun joku seinä hullu eläin ravaan ees taas); ei pysty nukkumaan... jotain tapahtuu... odottelen vaan että alkais tapahtumaan kunnolla.. :) veikkaan että käynnistyy synnytys kunnolla tänään, tai ihan parissa päivässä.. :) sitä siis oottaen.. :)
 
MAR-I Paljon Onnea pojan syntymän johdosta :)
Heituska Onnittelut sullekkin, perhe on nyt yhdessä :)
Nyt alkaa näitä mukavia uutisia tipahdella,saisinpa itekki liittyä siihen joukkoon jo.

Tuttavat moittivat että oletpa väsyneen näkönen, ihmekkös tuo kun yöt valvoo ja päivät haukottelee ja yrittää päikkäreillä korvata menetettyä unta, ja pyh vaikka kuinka torkkuis se ei vain auta, tähän ei auta ko synnytys..
Minuakaan ei huvita käydä enää missään, ei vain jaksa :( onneksi silloin tällöin joku ystävistä käy moikkaamassa, se piristää hetkeksi.

Keskiviikkona lääkärineuvola, saapa nähdä mikä on tilanne, jännittää. Tuntuis että paikat olis jo edes vähän auki, supistusten määrästä ja voimakkuudesta päätellen.
Eipä tässä kummempia, kaikilla tuntuu olevan samat tunteet ja odotukset, syntyispä äkkiä :)
Otetaan mammat päivä kerrallaan.


ElliLei 35+4
 
Paljon onnea MAR-I:lle pojasta! :)
Ihanaa Heituska, kun saatte vauvan kotiin vihdoin viimein :)

Mie ehin olla jo ihan innoissani, et nyt alkaa jo synnytys, kun tuli niin kovia supistuksia, mut ne sit lopahti, niin kuin oli käynyt Valkyrialla ja Alliella. Kyllä on turhauttavaa.. oon koittanu käydä lenkillä ja siivota ja tehny lumitöitä jne, mut ei oo niin paljon vaikutusta, et kunnolla alkais.

Tänään on tasan viikko 37 (laskettu aika neuvolan mukaan siis 4.4 vaikka oonkin tuolla listassa päivää myöhemmin merkattuna).

Dolores ja tyttö 37+0
 
Dolores Haze voin laittaa sulle etusivulle lasketuksi ajaksi sen 4.4. :)

Allie mulla kolmosta odottaessa alkoi säännölliset napakat supistukset juuri laskettuna päivänä. Ne tuli heti parin kolmen tunnin välein. Kolmisen tuntia niitä kesti ja sitten ne vaan lopahti. Ehdin jo menemään sairaalaan, kun olin hiukan peloissani, kun edellinen synnytys oli niin vauhdikas (reilu puolitoista tuntia supistuksista poika oli jo syntynyt). Kätilöt kuitenkin sairaalassa sanoi, että kun on jo kolmas kerta niin niitä sattuu tosi paljon, että alkaa ihan säännölliset supistukset, jotka sitten vaan yhtäkkiä lopahtaa. Meidän kolmas poika syntyi sitten pari päivää tämän väärän hälytyksen jälkeen. Eikä synnytyksen kokonaiskesto silloinkaan ollut kuin kolme tuntia ekasta supistuksesta. Paikat oli valmiiksi jo neljä senttiä auki. Näin siis mulla, mutta mulla tää tapahtu vasta silloin laskettuna aikana. Mutta nopeaa toimintaa todennäköisesti mulla taas tiedossa. :whistle: Oonkin saanut kätilöltä ohjeeksi lähteä heti kun vaan napakammin supistaa, on kuulemma parempi käydä sitten turhaan kuin synnyttää matkalle, jota meiltä on sairaalaan n.70km :)

Adrianna ja kirpputyttö 36+2 :heart:
 
Äizikkä Tsemppiä jatkoon! Varmasti on lähellä!

Kotiuduin juuri lääkärineuvolasta. Kohdunsuu on pehmeä ja ainakin yhdelle sormelle auki. Lääkäri ei viitsinyt enempää kopeloida, jottei vauhdittaisi toiminnallaan synnytyksen käynnistymistä. Vauvan painoarvio 2,6 kg. Veikkaan vauvaa siis syntyväksi rv 38-39. Huhtikuulle tuskin mennään.

Talitintti Onko vauvasi tosiaan erityisen pieni? Mulle ainakin lääkäri sanoi, että oikein sopivan kokoinen vauva näille viikoille, ja mulla siis tänään 36+0, ja painoarvio 2,6 kg. Arviot ovat vain arvioita, joten sinuna en kauheasti huolestuisi. Hyvä tietysti tarkkailla tilannetta. :)

Nyt nettikauppaan ostamaan verhoja. So long, girls!

Allie ja Tipu 36+0
 
Viimeksi muokattu:
Allie: onhan se koko haarukka vissiin aika suuri että mikä on millonki normaalin rajoissa.Mulla oli 31+5 painoarvio 2,3kg. Mullakin kaula pehmennyt ja ulkosuu auki jo 29+0.Viimeks tuolloin 31+5 oli myös kaula lyhentyny.Sisäsuu on kiinni onneksi.Se meidän lääkäri on vaan niin outo ettei kommentoinu asiaa mitenkään...kai mun pitäis kaikki asiat tietää kun oon jo niin monta synnyttäny.Koskaan ei oo kyllä mitään tapahtunu ennen synnytystä ja edellisestä on kuitenki 7v joten luulis paikkojen palautuneen :D Olis voinu edes sanoa että tää on ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle yms. Huomenna neuvola niin kyselen sitten siellä.lääkäriä ei enää ole joten mennään myös tarjonnan osalta nlatädin kopeloinnin perusteella.Nyt tää ei ainakaan oo rt:ssä,saas nähä huomenna...

NeliApina 33v xD ja palli-petteri 33+3
 
Enpä ole minäkään täällä pahemmin ilmoittautunut, käynyt ajoittain lukemassa muiden kuulumisia kylläkin.

Onnittelut Heituskalle kotiutumisesta, se on mahtava tunne kun vauvan saa sairaalasta kotiin (meillä tosinsairaalassa meni 5kk)!

Onnittelut myös MAR-I:lle pienokaisesta!

Täällä menossa 34+0, ja aikas leppoisat olotilat vielä. Jännää että vaikka maha on jo aika iso ja painoa tullut REILUSTI, on yllättävänkin helppo olla. Toki mullakin on liitoskipuja ja kipeitäkin supistuksia (mitkä ei kyllä mitään saa aikaseks), nukun huonosti ja hemoglobiini on alhaalla mut silti vaan nautin suurimman osan ajasta olostani. Ehkä se on sitä kun esikoinen syntyi rv26, että tätäkin osaa arvostaa ihan eri tavalla.. Tai sit pahemmat ajat on viä edessä!

Mä olen viimeset viikot asennoitunut siihen, että tämä menee reilusti yliaikaiseksi (ois nin kohtalon ivaa; eka syntyy 3kk liian aikaisin ja toisen saa väkisin repiä ulos) mut nyt oon alkanut havahtua siihen et voihan tää syntyä vaikka kolmen viikon päästä, tai jo ennen! Apua :D Ja ihanaa <3
 
Naistenklinikalla käyty hermoja rauhoittelemassa, ja kaikki ok. Vauvan painoarvio oli n. 3kg, nyt siis viikkoja 36+4. Kuten Alliekin kirjoitti, niin arvioit ovat vain arvioita. Lääkäri sanoi, että niissä on aina +- 15% heittomahdollisuus, suuntaan tai toiseen. Raskausviikolla 36+ annettuun arvioon vauva ehtii kerätä vielä n. 1kg lisäpainoa, jos menee laskettuun aikaan.

Kahden vuoden takaisessa raskaudessa jaksettiin aina NKL:lla huomauttaa siitä, että on pieni vauva tulossa. Käynnistyspäivän aamuna rv 39 arvio oli tasan 3kg. Kun vauva sitten samana päivänä syntyi, niin painoa oli 3466g.

äizikällä jännät paikat

Allie Mulla on satunnaisia vatsan kovettumisia, mutta ne kunnolla tuntuvat supistukset puuttuvat lähes tyystin. Mutta tänään selvisi, että kohdunsuu on kuitenkin jo sormelle auki ja pehmeä. Samalla tavalla aikaisemmissa raskauksissa. Ainoastaan ensimmäinen ja toinen synnytys on alkanut klassisesti supistuksilla. Sen jälkeen on käynnistelty syystä tai toisesta. Käynnistykset on tehty kalvot puhkaisemalla, eli tilanne on kuitenkin ollut ihan kypsä jo tuolla alakerrassa. Kohdunsuu auki, että on pysytytty se "virkkuukoukku" sinne työntämään. Mutta mitään kipeitä supistuksia en ole raskausaikana kokenut, että olisi edes tarvinnut arpoa sitä, että nytköhän se alkaa. Voi olla, että uudelleensynnyttäjällä/monisynnyttäjällä tuo avautuminen tapahtuu helpommin ja pienemmillä supistuksilla. Mutta tää on vain mun oma teoria.

Nyt sitten tää jää vain laskemaan päiviä. Seuraavan kerran Naistenklinikalle kahden viikon kuluttua, ja silloin sovitaan tarkemmin käynnistyspäivä, samalle viikolle. Viime raskaudessa stressi vauvan menettämisestä alkoi vaikuttaa mahassa olevaan vauvaan mm. sykkeitä nostamalla (vauvalla yli 200), joten nyt sitten sitä loppua katsotaan vähän vielä tarkemmin. Mutta ainahan voi toivoa, että elämä yllättäisi ja tämä synnytys päättäisi alkaa ihan itsekseen. Usko SSS-menetelmään on mennyt kyllä jo vuosia sitten useamman yliaikaisen raskauden mukana.

Scala ja Taimi Itunen rv 36+4

Lisään vielä, että teille, joille on tehty raskauden aikana 2-3 kertaa painoarvioita. Tuolla tekay.fi -->painonkehitys voi käydä katselemassa vähän miten vauvan paino siihen käyrälle sijoittuu, ja sitten katsoa arviota syntymäpainosta. Mulla nuo kolme painoarviota aikaisemmilta viikoilta veikkaa syntymäpainoksi n. 3800g, nähtäväksi jää, mutta ihan mielenkiintoista seurata.
 
Viimeksi muokattu:
Allie81: Ei tuo vauva liian pieni ole eli kävin www .tekay. fi sivulta vielä tarkastamassa, että viikolla 36 vauvan ala- ja yläpainokäyrän väli on 2175g-3500g. Tuo lisäultra on mahdollisen mittavirheen vuoksi eli kun voi heittää 10-15%, niin jos virhe olisi alaspäin, olisi vauva alipainoinen. Mutta siis yhtä hyvin voi olla virhettä myös ylöspäin. Mulla painoarvio oli siis torstaina 36+2. En siis ole kovinkaan huolissani, etenkään kun tänään neuvolassa sf-käyrä oli kasvanut 3 viikossa 4 senttiä, mennen nyt keskikäyrän yläpuolella, ei kuitenkaan vielä yläkäyrällä. Vauva siis kasvaa ainakin sf-käyrän mukaan :) Sun vauvan paino on tosiaan oikein hyvä :flower:

muoks* täällä vielä mielenkiintoinen taulukko asiasta kiinnostuineille: Suomalaiset sikiön kasvukäyrät (Pihkalan taulukot) :: Terveyskirjasto

Talitintti+vavi 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai Iltapäivää vaan Kaikille mammoille!!
Ihan aluksi Onnea MAR-I:lle ja tietysti Heituskalle kotiutumisesta!!! :)

Olen käynyt ahkerasti lukemassa muiden kuulumisia, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa. Toisaalta on mennyt niin tasaisesti, mutta toisaalta on ollut vaikka ja mitä! Suurimpana haittana tässä viime viikkoina on ollut nivuskivut. "Onneksi" luin tuolta aiemmin, että myös muut kärsivät niistä. Minulla ainakin kipu on aivan H*lvetillinen enkä ole voinut käydä lenkeillä enää aikoihin. Tämän vuoksi painokin on "mukavasti" päässyt nousemaan, kun en pysty jättämään herkkuja pois.. :stick:
Supistukset ovat olleet täällä aivan olemattomia, eli meillä mennään ihan varmasti yli lasketun ajan. Olen jo viikko tolkulla odottanut lapsen syntymää, jotta pääsisin lonkkakivuista, nivuskivuista, pääsisin lenkkeilemään ja saisin nukkua ilman kaiken maailman virityksiä jalkojen välissä! Alan olemaan jo aika kypsä siis tähän odottamiseen... :( Mutta kun tietää mikä palkinto sieltä on tulossa, jaksaa mitä vain!!!!
Äippälomalla on oltu tässä nyt viikon verran, vauvalle on jo melkein kaikki valmiina odottamassa. Oma sairaalakassi pitäisi vielä kasata. Meillä on vielä tällä viikolla ultra, niin saan tietää vähän enemmän siitä missä mennään. Onko auki tai mikä tilanne ylipäänsä on? Meillä ei neuvolassa sanota oikeastaan yhtään mitään. Sen tiedän, että vauvan pää tuntuu jo ihan tuolla alhaalla eli oikeinpäin ollaan tulossa (ainakin vielä!).
Noh ei kai tässä sen ihmeempiä, kun jännityksellä odottamaan seuraavaan synnyttäjää!!!!! :) Tsemppiä kaikille, itse ainakin sitä tarvitsen näihin viimeisiin viikkoihin!!!!!!
 
Huh. Siivouspäivä takana ja kylläpä taas tuntee tehneensä. En ole moneen viikkoon jaksanut kunnolla siivota ja nyt ajattelin rysäyttää. Jos vaikka vauva tulee aikaisemmin niin ei sitten jää kauhee sotku kotiin. :D Vaikka luulempa ehtiväni vielä parikin isompaa siivousta tehdä ennen kuin pikkuinen tulee maailmaan.
vieraiden vastaanottamisesta synnytyksen jälkeen oli tuolla edellisellä sivulla puhetta. Minä en ole kovin aikaisin huolinut vieraita. Mun mielestä pitää saada rauhassa viettää aikaa uuden perheenjäsenen kanssa ennen kuin suku ja ystävät hyppäävät kylään. Synnärillä kävi kyllä jo molemmat mummot ja kakkosen jälkeen myös pari mun siskoa ja yksi kaveri. Mut silloin mä pyysin vieraat sinne kun jouduttiin kuitenkin 9 päivää olemaan ja aika tuli pitkäksi. Mut kotiutuksen jälkeen on elämä ollut niin hässäkkää että ollaan haluttu olla pari viikkoa ihan rauhassa. Nykyisinhän osastolle ei saakaan tulla muita vieraita kuin isä ja vauvan sisarukset mikä on kyllä hyvä.
äizikkä saapa nähdä joko tänään lähdet synnyttämään =)
 
Vitsit! Nyt mulla menee hermot! Kävin äitipolilla kun napero ei intoutunut liikkumaan juurikaan ja sekin vähä oli niin vaimeaa verrattuna normaaliin liikuntaan.. Käyrä oli aika tasaista kunnes vauva vähän heitti volttia. Ja jatkui sitten taas aika tasaisena. Lääkäri katteli ultralla ja töni, mutta vauva tyytyi vähän huitasemaan takaisin kädellään. Teki kuitenkin hengitysliikkeitä ja virtaukset ynnä muut oli hyviä. Ja sitten vielä kattoi alakautta että miksei se vauva kiinnity kun on melkein pää oikeassa paikassa kuitenkin, ja yllätysyllätys, ensimmäinen tarjoutuva asia on napanuora! voi helvetti! Hyvä viikko tiedossa... Ja joo ei pitänyt hyvänä ideana ulkokäännöstä hänkään. Jos kiinnittyis ite niin hyvä. Jos ei niin toivottavasti joku keksii laittaa mut leikkuriin tai hullujenhuoneelle mahdolisimman pian :(

En uskalla mennä mihinkään tai edes jäädä poikani kanssa kaksin kotiin kun olo on niin karmaiseva ja pelkään kuollakseni että vedet menee. Koko ajan vihloo jostakin. Lääkäri sanoi et oo huoleti mutta kätilöiden toimintaohjeet ei ihan mun hermoja lepuuttaneet.
 
Saimme sektiopäivän, 6.4 :) Pitäisikö mut siirtää sille päivälle laskettulistalla? Vai pysynkö tuolla 12 päivässä, eihän se laskettu tietenkään muuttunut ole... Vaikka vaaville tiedossa syntymäpäivä :D En tiedä!! Kääk, ihan epätodellinen olo kun tietää vaavin syntymäpäivän etukäteen (ellei päätä tulla aikaisemmin) :) Iih! 3 viikkoa jäljellä ja nyt iski sitten lievä paniikki. Onneksi kaikki aika valmista jo pikkuisen tuloon, täytyy vielä pari viime hetken ostosta käydä tekemässä ja kassia alkaa pakkailla pikkuhiljaa :>

Onnittelut Mar-i! Ja onnittelut kotiin pääsyn johdosta Heituskalle! :)
 
Dolores Haze Täällä supparit tulee ja menee :/ Alkaa olemaan kärsivällisyys koetuksella.Ensin saa monta viikkoa olla "varpaisillaan" ja nyt ku on "lupa" syntyä ni mitään sellaisia supistuksia ei tuu et synnyttämään pitäis lähtee...

Kotilohikäärme Tehdäänkö sulle sektio ton napanuoran takia?

nereida Onnea etukäteen

Täällä on selkä hel****n kipee :'( Käveleminen sattuu todella paljon,huoh.Hiivin ja vaapun eteenpäin,huoh.
Vauva on hereillä joka ilta klo20.30-23 välisenä aikana.Ei tarvi miettiä nukkumista tuona aikana.Kylkiluut on ihan pop juttu.Eilen illalla mietinkin et vauva on "erehtynyt" ulostulo paikasta.Kovasti yrittää mahan läpi tunkee itteensä :heart:
Oon nukkunut viime aikoina vähän liiankin hyvin.Yöunia 8h ja siihen päikkärit päälle.Päikkärit on "keveet" 3h :)

Vieraista vielä.En ota synnärille vastaan ku isän ja vauvan sisarukset.Kotiin otan vieraita vastaan sitten ku jaksan.En ala heti synnäriltä tultua pitämään mitään kahvikestejä täällä.


Tänään sit poksuu viikot.37 raskausviikkoa on nyt täynnä ja vauva täysiaikainen:heart:
 
Hei ja hoi,

Heti ekana onnea vauvoja saaneille, ihanaa! <3

Meikä tyttö heräsi viime yönä varsin kipakoihin supistuksiin, joita ei sitten kuitenkaan tullut kuin muutama. Pettymys oli. Etenkin, kun sitä sitten kuitenkin valvoi lähemmäs 3 tuntia, kun iski sellainen adrenaliinipiikki kehoon ja elimistöön, ettei unesta ollut hetkeen tietoakaan. Nyt hereillä ja pitäs vielä mies töihin, että mulle jäisi auto päiväksi käyttöön... Huoh. Väsyttää!

Ois vaan syntynyt mokoma vauva. :) En vaan malta odottaa. Onneksi ulkona on upea ilma ja laskettuaikakin vääjämättä silti lähenee.

Kyläilystä oon miettinyt seuraavaa. Meillä sekä minä että mieheni ollaan supersosiaalisia ihmisiä. Meillä kyläillään paljon ja me olemme tottuneet kyläilemään usein. Minä tuun vielä tosi isosta sisarusparvesta ja tottunut siihen, että ympärillä on aina hässäkkää, ihmisiä, lapsia, koiria, meno ja meininkiä. Meille on siis varsin selvää ja luonnollista, että meille saa tulla kylään heti kun vauvan kanssa on kotiuduttu.

Kumpikaan ei oteta stressiä moisesta: kahvikestejä ei aleta sen takia järkkäämään (ellei jakseta), vieraat saavat tuoda omat pullat mukanaan, jos niitä tahtovat. Siivottua kotia tai meikattua mammaa meiltä on myöskin turha odottaa. (Vaikka minussa on kyllä sen verran emännän vikaa, että jos vaan jaksan, luulen laittavani vähän kaffetta ja itseänikin kyläkuntoon. Se on nimittäin kivaa. Stressiä siitä en ota tai pakotetta moisesta itselleni tee.) Mutta kylään saa tulla, tottahan toki! :)

Tottakai pitää jättää ajatuksenmuutokselle vähän tilaa. Jos käykin niin, että olemme ihan tööt. Sitten sanomme, että tulkaa parin päivän päästä. Mutta lähtökohtaisesti en usko, että niin käy. Mä taidan enemmän saada vierailuista virtaa kuin menetän sitä. Joskin, ehdottomasti kukin tavallaan. Ymmärrän hyvin niitäkin, jotka haluaa pitkäänkin olla keskenään ennen vierailuja. Se on niin persoonakohtaisesta.

Eipä täällä muuta.... Pitkääääää odotusta. :)

Santtu ja katkarapupoika 35+1
 
Ei ole lääkärit sektiosta vielä puhuneet. Katotaan viikon päästä missä se napanuora menee. Mun puolesta vois sektion tehdä vaikka heti että sais vauvan kunnossa ulos. Ei jaksain koko ajan jännittää että vieläkö se liikkuu ja millon vihloo kohdunsuulle ja meneekö vedet vai hulahtaako sieltä jotakin muuta vai mitä.
 
Kotilohikäärme pelottava tilanne. Jotenkin luulis, että leikataan.
Valkyria sulla on ihan hyvän mittaiset päikkärit =) Mun päiväunet on sellaisia puolen tunnin torkahduksia. Joskus olen tunninkin torkkunut, yhtäjaksoisesti en niin pitkään nuku. Oikeastaan yölläkään. Nyt on taas lonkat niin pirun kipeet. Säteilee kipu reisistä polviin saakka. Istuminen ja käveleminen sattuu ja se aloillaan makaaminen ehkä kaikista eniten.
nereida Nyt sitten malttamattomat viikot sovittua päivää odottaessa =)
Eilen tuli tunne, että ehkä pitää jo katella valmiiksi kassiin vauvan kotiinlähtövaatteita. Siellä se kassi odottelee turvakaukalossa. Ei tarvii sitten miehen ihmetellä mitä tarvii mukaan kun niitä tarvitaan. Mies ei ole ehtinyt tutuastua vauvan vaatekaappiinkaan vielä, joten ei varmasti löytäis sieltä mitään. Naureskelin sille tässä taannoin, että pitäiskö mun numeroida ja kirjoittaa hyllyjen reunoihin mitä vaatetta ja kokoa mistäkin kohtaa löytyy :D Samoin kestovaippakaappi on hälle ihan avaruudesta :D Mutta liekö siitä vaippojen vaihtoon ja pukemiseen ihan äkkiä kun on toipilas vielä pitkään.
 
Neuvolakuulumisia.

Viikkoja 34+ 3
Äitin paino noussu alusta melkein 10kg, ei vielä sanonu mitään mutta sitä odotellessa...
Glukoosia virtsassa ++ jo toisen kerran peräkkäin. Verensokeri 2h ruokailusta 4,8 eli ihan normi. 2x siellä rasituksessa jo käyty eikä mitään löytyny ni ei ollu huolissaan.
Muuten arvot ihan normit. Sf 33, paine 118/84, hb 129
Papuselle iski hikka kesken neuvolakeikan ja koska hän on joko niin pitkä tai vaan ylhäällä ni todella tukalalta tuntuu hikottelu.
Muuten kaikki loistavasti, aurinko paistaa ja muksu ei osoita mitään merkkejä ulos tulosta, mut ei ole vielä tarpeenkaan. Me mennään varmasti tonne toukokuun puolelle. Laskeskelin että jos menee yliaika maksimiin ni äitienpäivänä käynnistellään. Toivottavast ei tarttee sinne asti odotella.

Onnittelut jo jakautuneille =)
Ja tsemppiä heille joilla aika alkaa olla käsillä.

Netsuli ja Papunen 34+4
 
Kotilohikäärme Kuulostaa pelottavalta ja uskon että tilanne on sinulle hirveän ikävä :( Pelossa ei ole mukava elää! Minullakin vatvottiin pitkään leikataanko vai ei, ja eilen päätyivät sitten lopullisesti leikkaukseen. Tosin minulla syynä istukan sijainti ja edellisen synnytyksen ongelmat. En ymmärrä lääkäreitä aina, sillä vaikka sektiota on harkittava tarkkaan, voisivat ottaa myös huomioon odottavan äidin jaksamisen. On henkisesti raskasta olla tietämätön mitä tulemaan pitää, varsinkin sellaisessa tilanteessa kuin sinulla :( Epäreilua että joudut elämään pelossa, uskon silti että kaikki kääntyy hyväksi vaikka nämä sanat eivät varmasti hirveästi lohduta tässä kohtaa! Tsemppiä sinne <3
 
Kotilokäärme; mulla oli viimevkolla ultrassa melkein samaa näkymää kuin sulla, mulla vaan oli nyrkki siinä pään ja napanuoran välissä.
Lääkäri sanoi vaan että seuraat tarkkaan liikkeitä kun vauva voi painaa omalla nyrkillään sitä napanuoraa ja estää virtauksia kun se on nyt kääntynyt pää alaspäin, hiukna on vaan kenolaan siellä mutta lähes oikeessa asennossa.
Ja että jos tulee kipeitä alamahaa painavia supistuksia niin sitten heti takasin lääkäriin, sanoinkin sille että mun supistukset on olleet pelkkiä alamahan paianvia supistuksia ja mistä mä tiedän ekakertalaisena mikä on kipeä ja mikä ei, daa ??

Arvaat varmaan että ekat pari päivää olin ihan kusi sukassa ja jatkuvasti tökin vauvaa masussa että liikkuis.

Kyllä siellä onneksi pidetään kunnon jameja :)
 
vielä yhtenä kappaleena, toistaiseksi; mutta viime yönä supisteli jo todella lupaavasti viiden minsan väliin (minuutin kestävästi) tunnin ajan.. :) ja aloin jo miettiä sairaalaan menoa isännän herätystä, mutta sitten rauhoittu (tosin sen jälkeen tuntunu paine voimakkaana häpyluussa), elikkä nyt vaan ootan seuraavaa alkua.. :) en usko että enään tulee varotuksia, vaan ottaa ja syntyy maailmaaan tänään tai huomenna.. :)

 

Yhteistyössä