Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***







Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen * poikalupaus
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen * poikaolo

4.4.
Valjakka * 19 * OYS * ensimmäinen * tyttölupaus
Almukka * ?? * ?? * ??
lysti * 35 * SEKS * viides * poikalupaus

5.4.
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
Donnanen * 30 * HYS * viides
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen * tyttölupaus
Valkyria * 31 * ?? * kolmas * tyttölupaus

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen * tyttölupaus

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas
Scala * 38 * NKL * kahdeksas * tyttölupaus

9.4.
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs * tyttölupaus
kotilohikäärme * 28 * LS * toinen

10.4.
MAR-I * 26 * KYS * neljäs * poikalupaus
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen
mööpeli * 24 * TYKS * toinen * tyttölupaus
Tabrie * 29 * K-HKS *toinen * poikalupaus

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * OYS * kolmas * poikalupaus
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas * tyttöolo
-Kaisla- * 27 * SEKS * esikoinen

12.4
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinenk
anna79 * 30 * TAYS * kuudes * poikalupaus
ViVa * 26 * EKKS * neljäs * tyttölupaus
Huhtimasu * 24 *TYKS * esikoinen * tyttöolo
Pampula2011 * 34 * JORVI * esikoinen

13.4
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
Siffis * 27 * ?? * esikoinen
unea * 26 * SEKS * toinen

14.4
Karoliina83 * 26 * SEKS * vitonen
maarunen * ?? * TYKS * kolmas
zella83 * 27 * K-HKS * toinen

15.4.
Vanya * 34 * KÄT * neljäs
nanna8o * 30 * KOKS * toinen * poikalupaus

16.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen * poikalupaus
ninapeppi * 30 * ?? * kolmas

17.4.
nippiäinen * 31 * PHKS * esikoinen
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas * tyttölupaus
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen * poikalupaus
Maaemo * 30 * SeKS * toinen
Pomm * 30 * KAKS * kolmas * tyttölupaus
termari * 20 * K-SKS * esikoinen

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen * poikalupaus
merinen * ?? * JS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas * tyttölupaus
Hennu81 * KÄT * ?? * toinen * tyttölupaus
Imppu85 * 25 * K-SKS * toinen
kevätäiti * 23 * OYS * toinen

21.4.
Helmi00 * 32 * ?? * ??
Nennin * 31 * KÄT/KOS * toinen
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen

22.4.
Pippuri89 * 21 * KYS * esikoinen * tyttölupaus
Netsuli * ?? * PHKS * esikoinen

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen * tyttölupaus
toukkala * 24 * LPKS * toinen
Chilipapu * 37 * JS * toinen * poikalupaus
sydänsydän * 28 * JS *ensimmäinen&toinen * poikalupaukset

24.4.
Minttu82 * 27 * K-SKS * kolmas

25.4.
anniska * 24 * TYKS * toinen
Lilyh * ?? * TYKS * toinen

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??
mamsen * 23 * VKS * tyttöolo

28.4.
hilma87 * 23 * PHKS * esikoinen

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs * poikalupaus
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen * poikalupaus
rocket * 27 * NKL * toinen * poikalupaus
UlriikkaEleonoora * ?? * TYKS * esikoinen
Minki * 21 * KYS * esikoinen

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
_Mariah * 19 * ?? * esikoinen * poikaveikkaus
Maikki_76 * 34 * PKKS * neljäs * poikalupaus

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
tammikuinen * 26 * ?? * viides
taikatimjami * 30+ * JS * esikoinen
Upea * ?? * ?? * esikoinen



Syntyneet:

17.1. heituska 28+2 * 1015g, 36cm * poika



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:
manhis :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää utta vuotta!
Tytöt, tämä on meidän vuosi, meille syntyy tänävuonna vauvoja

Mä join eilen melkein pullollisen punkkua, alkoholitonta sellaista
taannoin naapurissa haistelin kun iehen serkut joi punkkua ja se tuoksui niiin hyvältä ja itse olen tarkka juomisesta niin en ottanut edes yhtä lasillista.

Oisko ollu viikko niin mies tulee kotiin ja tuo mulle punkkua, olin niin otettu siitä ajatuksesta että mammankin täytyy saada jolupunkut vaikka silloin se jäi juomatta.
Mutta eilen join, aika turhaa tavaraa, aivan kuin mehua, mutta kun tiesi miten toinen on sen ajatuksella minulle ostanut

Ens ti on taas se uusi ultra, toivottavasti Ukko on nyt semmosessa asennossa että saatas kaikki mitat katsottua kohdilleen.
Ja miltä näyttää kohdunsuun tilanne, toivottavasti ei ois enempää auennut, vaikkakin muuten olen aika kipeä; mieskin sanoi että ei susta ole enää työntekijäksi, se raukka kun joutuu kuuntelemaan mun narinaa päivittäin
Mutta tosiasia on se että jos jotain teen niin loppuilta menee tippa silmässä, jokapaikkaa särkee, hyvä jos pääsee sohvalta ylös ja yöllä ei saa nukuttua.

Aina siellä kivun keskellä kuitenkin tulee muistutus mahasta että siellä voidaan onneksi hyvin.

Niin ja nimistä!
Meillä on ollut ihan tajutonta vääntöä niistä, mieskin sanoi että tytölle ois helppo keksiä nimi mutta pojalle ei taas ole.
Mutta nyt, eilen, me saatiin asia lukkoon ja Ukolle on nimi.
Itsehän olisin hanlunut Pojasta Ukko Ilmarin mutta mies ei suostunut, tekonimenä sain sen kuitenkin pitää, nykyinen tuleva nimi liippaa läheltä Ukkoa ja toinen nimi on miehen isoisän toinen nimi, ne on hyvät nimet antaa rakkaalle.Huh helpotus.
(toivottavasti sit synnärillä ei tule semmosta että herranen aika, eihän se lainkaan näytä siltä!!)

Mutta nyt, pannaria pois ottamaan uunista ja nauttimaan herkkuja!

23+2
 
Se olisi sitten taas uutta pinoa :heart:, nyt jo tammikuulle, mihin tämä aika katoaa?

Pippuri
Esikoisen nimeksi tuli meillä se "työnimi", mutta tällä kakkosella ei vielä ole semmoista. On mulla/meillä pari mielessä, mutta katsellaan nyt, kyllä joku sieltä muiden ylitse nousee. Likan aikaan sitä vauvaa vaan ei osannut enää millään muulla nimellä kutsua kun syntyi, ja niin se nimi sitten jäi. Keksittiin se silloin kun nähtiin listaus 2010 alusta kalenteriin tulevista nimipäivistä. Hoitopöytää ei mullakaan ole, vaikka olisi tilaakin. Olen katsonut paremmaksi raivata khh pöydälle tilaa ja laittaa siihen alustan. On siinä sitten näppärästi vesipisteen vieressä ja vaatteet kaapissa samassa paikassa. En kaivannut erillistä hoitopöytää likankaan vauva-aikana ja en usko kaipaavani nytkään. Miekin olen kipeänä :(, pikaista paranemista sulle sinne. Tähän juhlapyhinä sairasteluun alkaa tottua - juhannuksen vietin oksennustaudissa ja nyt sitte uusi vuosi flunssassa. Tosin eipä me oltaisi mihinkään mentykään kun mieskin oli iltavuorossa töissä ja kotona oli puoli 11 aikaan illalla.

Minki, NeliApina
Rautaa syödään täälläkin :wave: Obsidania 2tbl kerran päivässä. Hemppa oli alussa 152 ja viime viikolla 112, joten ihan aiheellista aloittaa rautakuuri. Ei kyllä mahan toiminnassa ole ongelmia, kun sitä "myrkkyä" vetää :rolleyes: Sama oli viimeksikin, mutta sisukkaasti kun jatkaa vaan niin, kyllä se maha siihen sitten viikossa-parissa tottui ja normalisoitui.

Tänne ei muuta ihmeellistä kuulu, vietän rästissä olleita kesälomia ja vähän luulen että mua ei enää paljoa töissä näy :D

-snowball ja tyyppi 27+0 POKS
 
Hauskaa uutta vuotta 2011! Tämä tosiaankin on meidän vuosi.

Miten uudet vuodet teillä meni?

Meillä meni ihan rauhallisin mielin, itse olin kuskina. Hassua miten vauva reagoi paukkeisiin, tai niiden ääniin. Katseltiin ulkona raketteja ja ammuttiin omiakin, ain pauke-äänen jälkeen meni hetki ja vauva potki mojovia potkuja.

Muutenkin vauva on ollut todella aktiivinen, kait tila vähenee ja potkuissa voima kasvaa, niin alkaa tuntua monenlaiset liikkeet.

Ens Ma neuvola ja lääkäri. Saa nähdä miten paljon painoa on noussut näiden juhlapyhien jälkeen!


Voikaa hyvin! <3
 
Se olis sitten jo tammikuu. Ihan mieletöntä vauhtia meni syksy. Meneeköhän talvikin yhtä joutuin. Pian on vauvat sylissä.
Snowball tuossa mainitsi vauvanhoitopisteen järjestämisen. Meillä tulee myös vauvalle hoitoalusta vessan tasolle. Siinä oli edellistäkin hyvä hoitaa. Vaatteet vaan tuskin tulee siihen ihan lähelle tai sitten kaappien sisältö pitää järjestellä uusiksi. Mutta en kokenut hankalaksi aikaisemminkaan sitä, että vaatteet oli makkarin kaapissa. Kunhan vesipiste, pyyyhkeet ja vaipat oli käden ulottuvilla.
Mulla on nyt alkanut olemaan ihan tyttöolo... voi olla että fiilis muuttuu taas jossain vaiheessa, mutta nyt jotenkin ajattelen että tyttö se on. Mistä lie johtuu.
Mutta nyt vois vaikka alkaa päikkäreille. Tuli kuitenkin valvottua yli puoleen yöhön. Ja oltiin tuossa joku tovi sitten pitkään ulkona kun on niin kiva ilma. Raitis ilma ja ruoka meni jäseniin.
 
Hei kaikki.

Täällä olisi myös laskettuaika huhtikuussa (23.4.) ja kaksospojat tulossa. Toivottavasti voin liittyä seuraan. Täällä näyttäisi olevan vähän aktiivisempaa tämä kirjoittelu kuin tuolla monikkopuolella:)

Tänään vaihtui 24. raskausviikko. Eilen käytiin 3d ultrassa ja kaikki oli kunnossa pojilla. Suosittelen lämpimästi 3d ultraa! Todella hyvä kokemus ja kasvotkin näkyi erittäin hyvin. Minusta näyttävät ihan minun näköisiltäni. Ainakin minun nenä ja leukaperät :)

Uusi vuosi sujui rauhallisesti ystävien luona illastamassa. Löysin myös alkoholitonta valkkaria ja otin sitä seuraksi. Ei ole kyllä yhtään harmittanut, vaikka ei ole sen kummemmin juhlimaan päässytkään. Ihanaa on lähinnä kotosalla köllötellä, sillä olo alkaa olla jo aika tukala.

Hyvää odotusta kaikille.
 
Heipähei, varovasti minäkin kurkkailen, josko porukkaan mahtuisin. :) Olen seuraillut ketjua pitkään, mutta jotenkin muuten niin avoimena ihmisenä, minua kovasti ujostuttaa nämä ketjut. Minulla on entisestä liitosta poika 6 v ja tän uuden tulokkaan la on 25.4. Tyksissä pitäisi synnytellä.

Ensi perjantaina menen Tyksiin sokeri-juttuihin, kai ne sitä rd-diagnoosia haluavat? En tiedä. Olen aivan yliherkkä näille jutuille, johtuen kammottavasta edellisestä raskaudesta. En oikein osaa ottaa sitä huolehtimisena, vaan ennemminkin kettuiluna. Vaikka ei tietenkään pitäisi. Rohkaisen mieleni ja kirjoittelen lisää myöhemmin, nyt ruokapöytään :)

Niin, ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille!
 
sydänsydän ja Lilyh: tervetuloa :)

Vauvanhoitopisteestä: Mä en tiedä vielä miten meille tulee... Hoitopöytä tulee kun miehen siskolta sellainen saadaan, ja siihe vaatteita, mut varmaan kodinhoitohuoneeseen laitetaan myös joku hoitotaso. Khh:ssa on iso allas mutta en tiedä onko tasolla vähän liian lähellä seinää, ja sit on yläkaappi siinä ni saako sit varoa vauvan päätä... Kakkosvessa on khh:n yhteydessä, se tehdään valmiiks tässä talven aikana, saa vähä miettiä että laittasko sinne jonku hyvänlaisen altaan, minkälainen se sitte olis, en tiedä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta vuotta kaikille tasapuolisesti :)

Ja tervetuloa uusille mukaan. Kiva kun joukko kasvaa huhtikuisissa. Tiedä vaikka jonku kanssa tyksissä törmättäiski.

Meillä vaihtui vuosi aikast rauhallisissa merkeissä, tai niin rauhallisesti kuin kahden 2,5vuotiaan kanssa voi :) Vauhtia siis riitti. Oltiin serkun perheen luona ja syötiin hyvin. Meitä miehen kanssa pyydettiin myös heidän vauvansa kummeiksi.. Ihanaa :) Mies jopa aikoo liittyä sen takia kirkkoon (on siis pari vuotta sitten eronnut, että säästää muutaman satasen vuodessa).

Nimi asiaan. Tytölle meillä on nimi valmiina ja kriteerinä meillä lähinnä oli, että alkaa samalla kirjaimella kuin esikoisen ja on harvinainen. Lisäksi pitää olla "helppo", sopia siis lapsen suuhun eikä mitään yhdellä vai kahdella kirjaimella juttuja
(Ida,Iida). Eikä väännettyjä. Pojalle onkin sitten ongelmallisempi, koska ei ole idean ideaa. Onneksi ultrassa tyttöä lupailivat.

Maha alkaa olla aika ahdistava, varsinkin talvitamineissa. Olis vaan jo kevät että sais vaatteita vähentää. Mitä sitä pukeekaan loppuajasta päälle jos ei pakkaset helpota ennen ku maaliskuussa. Muuten olo on yhäedelleen hyvä, eikä oireita ole nimeksikään. Vauva liikkuu hirmu paljon, on todella paljon vilkkaampi maha-asukki kuin esikoinen oli. Kiva niin, liikkeet tuntuvat mukavilta.

Nyt nukkumaan jotta jaksaa huomenna töissä. Tiedossa 7tuntia 20minuutin tauolla, eikä muita mahdollisuuksia istua ja lepuuttaa jalkoja. Alkais jo äippäloma. Onneksi teen vaan noin 2vuoroa/viikkoa.

Huomenna taitaa poksua viikot :)

mööpeli & maha-asukki 25+6
 
Heih.

Tervetuloa uudet mahakkaat!! :D

Hoitopöytä meille laitetaan makkariin. Tänään ääneen mietin että oisko jos hankkis pesukoneen päälle hoitotason, mutta tuli niin ehdottomaan sävyyn että kyllä MÖntin kaikki tavarat on meidän makkarissa! :heart: Ja niin mäkin oon sen alunalkaen ajatellut.
Nii ja oisko se ollenkaan käytännöllinen olla jonku pesukoneen päällä, tulee varmaan kone nykyistä useemmin pyörimään.. Reppanaa voisi siihen tärisevälle tasolle laskee. :D

Nimiä tässä kovasti oon alkanut pähkäileen.. Hain kirjastosta pinon nimi kirjoja. Ihania nuo erikoisten nimien kirjat (Nummelin & Teerijoki). Muutenkin kyllä mielenkiintoista lukea merkityksiä ja taustoja. Siis yksinhän mä en nimeä päätä, mutta tuo uros ei vaan vielä ole saanut sitä sysäystä niihin syventyä. :)

En tiedä kuinka osaa maanantaina mennä taas töihin.. Lomalla on niin mukavaa! Ollaan vaan löhöilty ja oltu kaks viikkoa. :) Mutta, onnekseni laskin, niin enää 38 työpäivää pitää rutistaa, ja sitten alkaa mammaloma! Ihan hullua! :cool:

Saatiin muuten uudenvuoden suunnitelmat toteutumaan, tytön vatsanväänteet antoi sen verran periksi. Käytiin ulkona syömässä, kaupungilla kattoos lasten ilotulitus, herkuteltiin ja oltiin, pelattiin ja valettiin epämääräiset tinat. Valvotettiin lapsiparat puoleenyöhön asti ja ammuttiin ne parit paukut ja katottiin takapihalta vielä kaupungin toinen ilotulitus, oli sen verran mahtava ettei maltettu painua sisälle. SIttenpä nuo sammuivat minuutissa sänkyynsä. No ja me kans. =)

-Unea & Möntti 25+3-
 
Kauheeta, kun aika menee vauhdilla! Nyt on taas uusi vuosi, vastahan se vaihtu 2010!

Siirsin sitten torstain neuvolan, ja nyt aika maanantaina.. Ei vaan kyennyt sinne asti, kun yö meni enemmän ja vähemmän unettomasti.. Varmaan vieläkin jotain jälkimaininkeja siitä unettomasta yöstä sairaalassa.. Eli maanantaina neuvolaan mars. Saisivat mitata sen hempan taas, että tiedän mihin päin ollaan menossa, pitääkö ottaa enemmän rautaa..

Minä aina havahdun kauhean myöhään lukemaan näitä juttuja, ja mietin että kehtaanko enää tähän aikaan kirjoitella :D

Nimistä on juteltu... Miehen kanssa joskus 2010 alkuvuodesta puhuttiin vauvojen nimistä, kun haaveiltiin yhteisestä lapsesta. Nyt sitten kun olis ajankohtaista miettiä sitä nimeä enemmän, niin kumpikaan ei tee asialle mitään.. :D Molemmat ajatellaan, että se nimi kyllä valkenee kun vauva syntyy. Minä haluaisin jonkun vähän erikoisemman nimen, en tosin sellaista ihmeväännöstä.. Sellainen, jota ei ihan jokatoisella olisi.. Eikai se auta kun ottaa kalenteri kauniiseen käteen ja miettiä niitä nimiyhdistelmiä! Hätäkaste nimet on toki mietittynä, mutta niistä tuskin tulee "oikeaa" nimeä.. Ompas siinä epäselvä sepustus :D

Eilen poksui taas, meni vaan jotenkin ihan ohi koko homma! :D Sen kunniaksi isi sai vihdoin tuntea liikkeitä, ja sai heti monosta poskeen!

-Minki ja kanssamatkustaja 23+1-
 
huomenta!! :) flunssa meni parissa päivässä ohi, ja pesue taas meillä terve.. :) uutena vuotena meillä taas oltiin kotona lasten kanssa ja muutaman vieraan voimin, ja raketteja isäntä ammuskeli muutaman.. ja sitten tietty nakkeja ja perunasalaattia.. :D

nimistä
no siis meiltäkin mummot utelee kauheasti mitä mitä??!! mutta totuus on se ettei meillä ole kauheasti asiasta puhuttu, paitsi se että; katotaan minkä nimiseltä näyttää vaavi syntyessään.. :heart:ja siis sillon kun odotettiin kuopusta, ketä tässä kuussa täyttää vuoden; jaariteltiin kaikki mahdolliset nimi yhdistelmät läpi; ehkä niistä joku sit muotoutuu tytölle nimeks?! :) en tiiä, tässähän on vielä paljon aikaa.. :)

mulla on neuvolalääkäri 18 pvä, tätä kuuta; ja toivon että ultraa.. :) sit vois varmistaa, että tulokas on tyttö varmasti.. :)

tänään vaihtuu viikko 26, elikkä siis kymmenen viikkoa siihen ku esikoinen synty, ja 11 viikkoa siihen kun kuopus synty.. :heart: loppu häämöttää.. :heart:

 
Joo, ensimmäiset lapset tulossa. Oli hieman shokki alkuun, kun odotettiin tietenkin vaan yhtä ja kaksihan siellä olikin. Nyt siihen on jo tottunut ja tuntuu "normaalilta" odottaa kaksosia.

Synnytyssairaalaa en vielä tiedä, sillä olen ollut töissä ulkomailla ja käynyt täällä kaikki neuvolat. 13.1. On kuitenkin muutto Suomeen ja neuvola siellä heti 17.1., joten sitten varmaan alkaa selkiämään. Saako synnytyssairaalan muuten valita, vai onko se tiukasti rajattu alueen mukaan? Meinaan, että jos osoite on Espoossa, niin voiko silti synnyttää Helsingissä?

Hoitopöydäksi olen kans miettinyt kodinhoitohuoneen pöytää ja siihen alustaa. Voi kuitenkin olla, etä joutuu jonkun toisenkin hommaamaan lastenhuoneeseen, sillä kodinhoitohuone on eri kerroksessa.

Olis jo huhtikuu :)
 
Hyvää alkanutta vuotta!
Tervetuloa uusille!
sydänsydän, synnytyssairaalan saa valita vapaasti. Mulla on todella huono kokemus Jorvista esikoisen kanssa (kohtelu siellä oli ala-arvoista jne. henkilökemiat ei toiminu ollenkaan). Mulle suositeltiin synnärin vaihtamista, mutta sitä ei voi harkita todennäköisesti. Eka synnytys oli todella vauhdikas, ehdin juuri ja juuri Jorviin, Helsinkiin en ehdi P-Kirkkonummelta, jos tämä toinen on yhtä nopea. Jorvissa on paljon muuttunut yli 6 vuodessa, joten ehkä se on ok.
Nimistä, meillä ei ole vielä kauheesti nimiä mietitty. Periaate on se, että olisi suomalainen nimi, mutta helppo ulkomaalaisen ääntää. Esikoiselle oltiin mietitty nimi periaatteessa valmiiksi, tavallaan kansainvälinen versio suomalaisesta nimestä. Luultiin nimittäin, että esikolle tulee tumma tukka, kun mulla on melkein musta. Esikoinen onkin blondi. Poika kun nähtiin, todettiin, että ei tuo ole yhtään ajatellun nimen näköinen. Joka tapauksessa, toiseksi nimeksi tälle pikkukakkoselle tulee mun isän toinen nimi, esikoisen toinen nimi on sama kuin miehellä ja sen isällä.

Meillä tulee hoitopöytä vanhempien makkariin ja hoitoalusta myös kodinhoitohuoneeseen (jälkimmäinen vaippojen vaihtoon yöllä, jos tarvis).

Sokerirasituksessa olin torstaina. Tulokset oisin saanut neuvolasta heti samana päivänä, mutta unohdin soittaa.

Äitiyspakkauksen sain perjantaina, sitä sitten esikoisen ja miehen kanssa ihailtiin. Ihan kivannäköisiä vaatteita. Se toppahaalari lienee aika turha, vaikka onhan sitä joskus vauvoilla toppahaalaria kesäkuussakin tarvittu. Kokonaisuutena ihan kiva pakkaus, nättejä vaatteita.

Chiipapu ja Frendi rv 24+1
 
Snowballille kiitokset uudesta pinosta ja oikein ihanaa vuoden alkua kaikille! Kävin aamusta vähän kävelemässä ja tuntui jo melkein keväiseltä, kun linnut lauloi. Ihanaa!

sydänsydän: tervetuloa! Kuten Chilipapu jo sanoikin, voi sairaalan valita, mut ns. hankalammat tapaukset ohjataan yleensä Naistenklinikalla. Itelle jäi hyvät muistot Jorvista pari vuotta sitten, joten sinne suuntaamme taas. Ja itse asiassa noi ultrakäynnit on ollu vielä mukavampia ku edellisellä kerralla eli omat kokemukse on parempaan suuntaan.

Nimistä on ollut puhetta. No, meillä ei ole aavistustakaan... Tyttöjen nimiä on helpompi keksiä, pari nimeä on mielessä, mutta pojan nimistä ei ole mitään idea. Mitään erikoista ei oo haussa, mut kiva olis jos sopis esikoisen nimen kanssa.

Hoitopöydästä on myös juteltu. Meillä ei oo hoitopöytää, sillä kylppäri on keittiökäytävän vieressä joten me laitettiin viimeksi siihen keittiön tasolle hoitoalusta ja kaikki tarvittavat kamat tason yläpuolelle kaappiin. Ja itse asiassa siinä noita esikoisen vaatteita säilytetään edelleenkin. Täytyis siirtää ne muualle, mut kai tässä on vielä aikaa.

Mulla oli neuvola heti joulun jälkeen ja painoa oli tullu enemmän ku aiemmin. Ja hemoglobiini oli 109 joten syön nyt rautaa enemmän, joka toinen päivä 2 tablettia.

Liikunnasta on kanssa puhuttu ja mulla on kyllä jääny tosi vähiin, on osittain menny ton väsymyksen piikkiin. Nyt vähän kostautuu, kun alaselkä on kipeytyny, siis se sattuu, jos makaa lattialla jalat koukussa ja yrittää nostaa niitä mahan päälle. Onko muilla vastaavaa vaivaa? Yritän päästä lääkärille tai fysioterapiaan, jotta sais jotain apua tohon.

Kelan paperit sain ja pitäisi viedä ne töihin ja samalla selvittää, että miten ne lomat menikään. Jos muistan oikein, niin mun pitää pitää lomat ennen äitiyslomalle jäämistä, mut täytyy tarkistaa.

Mitäs muuta mä mietin... Ai niin, niistä rattaista on juteltu. Meillä ikäeroa tulee noin 2,5 vuotta ja yritän miettiä, ostaisko tuplarattaat vai mitä tekis? Joku tätä oli jo miettinyt ja löytänyt paritkin hyvät vaihtoehdot. Äh, en muista nimiä :( Mutta mitä tuplavaunuja ootte ajatellu?

Merinen, 24 + 5 (kait...)
 
Heippa Hei, pitkästä aikaa!

Jotenkin nää kaksplussan sivut on niin sairaan hitaat, et välillä ihan ärsyttää....
Kovasti minunkin puolesta kaikille uusille tervetuloa, ja poismenneille voimia elämään!!!!

Odottelen äippäpakkausta, se on saanut päätöksen ja saan sen parin viikon sisällä.
Esikoinen kun on jo 5v piakoin niin teki mieli ottaa pakkaus :)

Ultrassa myöskin selvisi, kun käytiin loppiaisen tienoilla... että on tulossa POIKA :) taas!

Mä syön rautaa, hemppa oli tippunut alle 120. Ja tässä kuussa olis aika varattava sokerirasitukseen... painoindeksin ja iän vuoksi :( Ikää tosiaan se 30v ja painoid on 29 muistaakseni. Ei liikaa, mutta hiukan ylipainoa. Tosin esikoisen neuvolakortista olen seurannut niin tämän paino nousee aika samoilla kiloilla... Eli ei syytä huoleen.

Mä tossa yks päivä huomasin alapäässä jotain ihmeellisiä "näppylöitä tai kohoumia", kävi mielessä ihan kaikki ennen neuvolaa ja pyysin sitä tätiä kertoo mitä ne on. Se hymyili ja sanoi, että ei vaaraa... nämä on raskausajan suonikohjuja! Ne häviää jonkin ajan päästä synnytyksestä. Hoh heijaa, enpä oo moista kuullutkaan ;)

Meillä tavaroita on ihan kivasti, vaunut hankitaan, käytettynä. Ja turvakaukalo. Likimain muuten taitaa kaikki löytyäkin. Perusjutut, tietty vaatteet hankitaan. Oon miettinyt vaunuiksi Brion Kombeja? tiedä sitten, mutta vaikuttaa hyvältä. Rattaat meillä onkin vielä, brion race.

Nimi on vaikea valinta, ei haluta ihan "perusnimeä". Esikoinen on Timi, niin tälle onkin sitten miettimistä.... :)

Me oltiin joulukuun alussa Egyptissä, mulla kipeytyi selkä yhtenä yönä eikä se oo helpottanut. Noin 10-15cm ristiselästä ylöspäin. Sitä koskee etenkin öisin. Päivällä ku liikkuu niin helpompi olla. Oon joutunut muutaman yön nukkuu patjalla ku etenkin sängyssä kipeytyy pahasti. En tiedä onko jotain "yleiskipua" vai nikamalukko. Mut mun kamu (hieroja - fysioterapeutti) lupas tulla käymään ja sit katsotaan tarviiko lääkäriin ja johonkin naksauttamaan. Oon myös miettinyt et tarviskohan/helpottaiskohan tukivyö? kokemuksia??

Liikkeet tuntuu kyllä oikein tosissaan... sanoivat ultrassakin et onpas vilkas kaveri ;)

Kaikkea hyvää jokaiselle & Iloista Uutta Vuotta 2011!!! <3

-nanna80 ja Viuhti 25+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta vuotta!

Ollut tuo loppuvuosi niin kiireinen, että ei oo ehtiny/jaksanu/muistanu täällä edes käydä. + että tuo kuopus, pian 9 kk, on alkanu nouseen ylöspäin, joten eipä paljon oo aikaa koneella istuksia kun se on heti päällään jossain...nousta nyt ylös ku ei tajua ees pitää kiinni... :headwall:

No kuitenkin, kävin viime viikolla siellä äitipolilla sen kohdunsuun tilanteen vuoksi ja siellä nyt toistaiseksi on tilanteet parantuneet. Kiinni ja kiinteä oli ja nyt sen myyräkuumeen jälkeen mitattuna oli synnytyskanava hieman pitempi entä edellisellä kerralla. Lääkäri oli sama, joten ei voi eri lääkäriäkään syyttää tilanteesta. Pääasia että kaikki on nyt ok ja ei tarvi hätäillä että vauva syntyisi nyt tässä lähipäivinä. Viikkoa pienempää vauva nyt vastasi, mutta näillä viikoilla mulla alkoi muutenkin heittämään painoarviot. Meille jo edellisessä raskauksissa on sanottu että me tehdään pieniä lapsia miehen kanssa. Molemmat siis olleet alle 3 kg, kuitenkin viikkoja toisessa 38+6 ja toisessa 37+5.
Perjantaina sit töihin...Toisaalta odotan hirmusesti ku pääsen töihin, mutta toisaalta en yhtään. Mulla on jotenkin ollu nyt niin väsyny olo. Onneksi ens viikolla on neuvola, ni saavat mitata hb:n. Liekö tuolla sitten jotain osuutta asiaan. Ens viikolla on alkuviikosta myös sokerirasitus...eikä innosta tippaakaan!
Onneksi sain kinuttua sen, että ottavat sormenpäästä näytteet kun en ala tosiaankaan pyörtyileen siellä kolmea kertaa tunnin välein....
Tai sanoin neuvolassa suoraan, että jos se halutaan multa saada ni sitten saatte tyytyä siihen. Muuten en olisi siihen suostunut. Tytön raskausaikana se jouduttiin keskeyttämään kun sokerit lopulta tippu niin alas sen pyörtymisen vuoksi että oli jo pakko saada syötävääkin. Joten näin mennään.

Ai niin, uusiakin oli tullut, ihanaa! Tervetuloa joukkoon ja kiva saada kaksostenkin odottaja tähän ryhmään.

Nyt täytyy alkaa jo hommaileen, nukuin "pitkään" ku mies heräs lasten kanssa, välillä niinkin päin....

buam ja puavo poksuilee 26+0
 
Hello naiset!

Ja ihanaa vuotta 2011, jolloin saamme kääröä sylin täydeltä. :)

Me vietimme miehen kanssa joulua rauhallisesti vuoroin kummankin perheen kera syöden, nukkuen ja leväten. Tuleva poikamme sai hirveän kasan (lähinnä vaate)lahjoja jo nyt, vaikka olin sanonut, ettei tarvitse. No, lopputulema on se, että meidän ei tarvitse ostaa yhtäkään vaatetta. Sain myös ilmoituksen, että äitiyspakkaus saapuu viikon-parin sisällä, mikä on ihanaa :) Odotan innolla, että pääsen hypistelemään sitä ja sen sisältöä.

Kelan paperithan tein jo ennen joulua, kun piti ilmoittaa työnantajalle varhennetun sairausloman aloittamisesti. Päätöstä siitä ei vielä ole tullut, mutta sillä ei mun puolesta ole kiire. Helpottaa jo ajatus, kun se paperisavotta on takana. Sain myös saikkua neuvolanlääkäriltä äitiyslomaan asti, joten töihin en joudu palaamaan enää. Se on hyvä, sillä kiusaaja-esimieheni pelottaa minua siinä määrin, että stressaan asiaa unettomuuteen ja ahdistukseen asti. Yritän toipua asiasta, mutta helppoa se ei ole. On rankkaa tulla syytetyksi syyttömänä ja huomata, ettei pysty kunnolla puolustautumaan, vaikka tietää olevansa oikeassa.

Nimistä on täällä puhuttu ja meidän pojalla oli nimi jo ennen raskautta. Meillä oli valmiina sekä tytön että pojan nimet, koska tätä lasta todella tehtiin kauan. Jotenkin nimien keksiminen oli yksi keino selvitä siitä lapsenteonvaikeudesta. Ja nyt kun ne nimet on jo, niin muuta ei osata kumpikaan edes kuvitella. Olemme kertoneet nimen melko avoimesti ihan läheisimmille, mutta hieman kaukaisemmille on pidetty salaisuutena. Emme aio vaihtaa nimeä, ei ole mitään syytä. Ehkä tämä on hieman erikoista, mutta sopii toimintamallina niin pedantille miehelleni kuin yhtä pedantille minullekin :)

Vatsassa alkaa olla kokoa! Se jotenkin hurahti isoksi tuossa viikon parin aikana. Nyt se on jo melkoinen. Ja sen huomaa. Olo on tukalampi ja hengästyminen jatkuvaa. Väsyttää aika paljon, mutta luulen hemoglobinini laskeneen melkoisesti. Neuvolalääkäri on parin viikon päästä, katsokoot silloin, jos saisin rautakuurin sitten. Sokerirasitus on ensi viikolla. (Täällä etelässä ne ainakin tehdään kaikille, riippumatta siitä, kuuluuko mihinkään riskiryhmään.) Odotan sitä kauhulla. Tarvitsen nimittäin ehdottomasti aamiaista selvitäkseni päivän koitoksiin oksentamatta. Ja syksyn horror-oksentelu-showsta jäi sellaiset traumat, että en ihan toviin haluaisi uudelleen oksentaa.

Närästys on tuttu toveri ja Gaviscon pelastaa. Joka ilta. Välillä on alkanut tulla vatsakipuja ekaa kertaa tämän raskauden aikana enkä ole varma onko se normaalia, kun ei lapsia entuudestaan ole. Ne ei kestä kauan, ovat toispuoleisia eikä ne tule joka päivä. Jos ei mene pahemmaksi, aion odottaa kysymyksieni kanssa neuvolalääkärin vastaanotolle. Vauva kun liikkuu hirmu reippaasti kuitenkin joka päivä.

Olen myös pohtinut mikä liikuntamuoto ois mukava, jolla pitää kuntoa yllä tään mahan kanssa. Kävelyä tyrkytetään joka paikassa, mutta kun mä vihaan kylmää. Ja nyt talvella on koko ajan kylmä. Enkä mä mahdu mihinkään mun lämpöisistä ulkoiluvaatteista. Oon sit harkinnut uimahallin jotain vesijumppaa tms. Mummojen kanssa samaan ryhmään, olisi varmaan haastetasoltaan oikea. Hengästyn nimittäin niin törkeän helposti. Ja väsyn kans. Toisaalta, ei mulla oo uimapukua, johon mahtuisin. En raaski ostaa uutta mammamallia, jos se maksaa paljon. Ehkä joku mammajooga? Siihen ois vaatteetkin... Tietääkö kukaan sellaisia pk-seudulta?

Santtu ja katkarapupoika 25+0
 
Hyvää uutta vuotta mammat!! Ja tervetuloa uudet!!!

Tuplarattaista Me kans kovin mietittiin että hankitaanko niitä vai ei, kun esikko täyttää 3 kesäkuussa. Mutta tultiin siihen tulokseen että jos halvat ja hyvät löytyy niin ostetaan. Ilman noita tuplia, mä en koskaan pääsis lenkille kahen tenavan kanssa, isäntä kun on niin plajon töissä että siitä harvemmin on lapsenvahdiksi järkevään lenkkeily aikaan. Ja onnekseni mä löysin kuin uudet käytetyt emmaljungan twin ceroxit ja mikä vielä parasta todella halvat sellaiset.

Nimistä Meillä olis ollu tytölle useampikin nimi vaihtoehto, mutta pojalle on kyllä nimi hakusessa, mieleistä ei taho löytyä ja niin moni nimi on jo jollain kaverin lapsella. Mutta eiköhän se tässä ajan kanssa nimi löydy.

Kelasta Mä pistin vasta tänään paperit postissa menemään ja toivon saavani vastaukset parin viikon sisään. HUOM TOIVON...:whistle: Mulla kun semammaraha lasketaan samasta tulosta ku esikoltaki ku esikko ei kerkee täyttää 3 vuotta ennen tämän laskettua aikaa. Silloonhan ei käsittääkseni pitäs niitten tukien olla juurikaan erit ku esikolta. Jotain pientä heittoa voi maksettavissa summissa käsittääkseni olla. Mutta jännityksella ootamma. Ja siis en ottanu äitiyspakkausta vaan otin sen rahana ja sijotan sen sit noihin tupliin.:p

Omaan napaan ei kait kummempia. Selkää ja issiasta kärsin, mutta sehänn nyt ei ole mitään uutta. Väsymys painaa aikaajoin todella rankasti, mutta eihän tässä niin pitkästi enää mammalomaan ole... Mä kyllä ootan sen alkamista ku kuuta nousevaa. Sen aika koitta sit maaliskuussa. Oisin tosi onnellinen jos pystysin nyt tehä töitä mahollisimman pitkään ku esikkoa odottaessa olin saikulla jo näillä viikoilla eikä töihin ollu enää asiaa. Nyt ois mukava olla töissä mukana kuitenki mahollisimman pitkään.

Mutta nyt takas töiden pariin...

liinukka83 ja Onni 24+6 <3
 
Me käytiin täs viikonloppuna nimiä läpi, ja löyty yks joka vois olla. Alustavasti oltiin jo alkuraskaudessa perkattu parhaat nimet päältä, nyt sit ihan intuition varassa karsittiin pois sellaset ihan hyvätkin nimet jotka ei vaan tuntunu siltä että ois sopiva just tälle.
 
Työt taas alkoi loman jälkeen. Ei ois kyllä yhtään napannut. Oli poikkeuksellisen fyysinen työvuoro, kaikenlaita tavaroitten siirtelyä ja kantelua sekä rappusissa ravaamista. Ja sen taas tuntee. Issias ja liitoskivut vaivaa. Minä kans odotan jo äippäloman alkua todella kovasti. Työmotivaatiota ei ole enää ollenkaan. Vaikka tietenkin toivon, etten minkään vaivan takia joudu sairaslomallekaan vaan voin olla loppuun asti töissä. Aikaisemmissa raskauksissa olen kyllä ollut ihan toimintakykyinen eikä mitään suurempia vaivoja ole tullut. Eli jospa yhtä hyvä tuuri nytkin. Santtu82 hyvä että sinä saat olla pois töistä nyt loppuajan. saat keskittyä raskauteen ja mukaviin asioihin stressin sijaan.
Mulla on keskiviikkona lääkärin neuvola. Lääkäri puhui silloin eka tarkistuksessa siitä sokerirasituksesta, että pitää iän puolesta tehdä. Mutta terkka ei ole kyllä maininnut mitään. Todennäköisesti se on kuitenkin vielä edessä lähiaikoina, ikäväkyllä.
Minä taas tykkään nimenomaan käydä kävelyllä =) Oikein mikään muu liikuntamuoto ei nyt innostakaan. No hiihtäminen kyllä.
Maha on kyllä taas ottanut kasvuspurtin ja paino tuntuu nousevan huimaa vauhtia myös. Istuminen tuntuu tosi inhottavalle, kun mahan ja rintojen väli tuntuu ahtaalle, jos ymmärrätte mitä tarkoita. Mahalaukku on varmaan noussut kylkiluihin :p Ja tää tietenkin vaan pahenee kunnes maha loppuraskaudessa laskeutuu. Se on sitten ihanan tunne :D Yhtäkkiä voikin taas hengittää normaalimmin.
 
Huh!
Soitinpa neuvolaan tänään kun eilen supisteli hiukka ilkeesti ja pään toinen puoli tuntuu ihan laholta kun joko ientulehdus tai poskiontelo on jotenkin hellänä. Limakalvot on ihan romuna ja ientulehdus ei parantunut geelillä eikä poskiontwlon tulehdusta yksiselitteisesti joko ole tai ei niin sain penisiliinikuurin. Ja lähetteen äitipolille kun lääkäri oli sitä mieltä ettei mahan ja kohdunsuun kuulu olla niin arkana että sattuu kun vähän kokeilee. Päivystyslähetteestä huolimatta menen vasta parin päivän päästä kun ei mua edes supparoi enää, toki alamaha on vähän hellänä mutta ei se nyt niin paljoa satu, sitäpaitsi kakara potkii koko ajan sinne päin... Ja penisiliinikuuri voi lopettaa taas monia ongelmia kuten viimeksikin. Jos on jotakin virtsiksen poikasta ynnä muuta.
No ei voi valittaa. Täällä ei ainakaan säästellä terveydenhuoltomenoissa, niinkuin monesti kuulee tosi pöyristyttäviäkin tarinoita.
 

Yhteistyössä