*Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

Kontrollissa käyty, makoilin käyrällä ja sit lääkäri ultrasi + tsekkas alapään tilanteen. Kaikki oli ok, keskiviikkona viimeistään mennään sairaalaan ja sillon puhkastaan kalvot. Eli sillon se synnytys viimeistään käynnistyy. Vauvan painoarvio oli ultralla 4,4kg! Mutta lääkäri sanoi että tässä vaiheessa voi valehdella paljonkin ja veikkasi n.4 kiloista. Sittenpähän tuon koon näkee, kun kysyin et miten mahtuu tulemaan ni sanoi diplomaattisesti et kyllä tämän kokoiset yleensä mahtuu mut jos ei mahdu ni sit leikataan, en leikkausta ite tietenkään toivo, mut mikä sit tilanteessa on parhaaksi vauvalle ja mulle. Et sellasta, viimeistään keskiviikkona pääsee tositoimiin, täytyy kerätä voimia et jaksaa ton 4 kilosen jätkän ponnistaa ulos :)

Jaksamista kaikille!
 
Niin ne alkaa viimeisetkin tulemaan tähän maalimaan. :) Kuka milläkin tavalla, mutta pääasia, että tulevat. Jaksamista vielä viimemetreille!!

Meillä alkoi sitten arki. Tahtoo sanoa, että isännän vauvalomat on lusittu tältä erää ja minä jäin yksin näiden kolmen tihulaisen kanssa. On tosi rentoja ja stressittömiä nuo imetyshetket, kun nuo kaksi isompaa touhuavat pihalla ja et pääse joka viides minuutti katsomaan ikkunasta, että missä suunnassa he menevät. :O No, eiköhän tähänkin jossain välissä totu.

Muuten nuo isommat ovat olleet todella ihanan auttavaisia pienen kanssa ja jopa kotitöissä. :heart:
 
Bluebaby Onnea huomiseen päivään, vauva teillä sylissä ihan kohta :)

Ei täällä oo yöllä mitään tapahtunu, nukuin kun tukki 12-05 ja ihan hyväkin kun saanut nukuttua. Tuntuu et tätä lasta on odotettu kuin iisakin kirkkoa jos raskaudesta vois niin sanoa :) Noh, kiva äitienpäivälahja kun näin lähelle sitä päivää meni tää homma :) Huominen jänskättää jo vähän ja vois kai sen oman sairaalakassin jo pakata, vauvalle ollu valmiina rv 38 asti..

Ingeri 41+6
 
Bluebaby onnea matkaan! :)

Mulla kans kontrolliaika huomenna keskiviikkona. Kätilö puhelimessa sanoi, että lääkäri saattaa asentaa jo huomenna ballongin ja sen kanssa sitten pääsee vielä vuorokaudeksi kotiin, eli torstaina menisin taas takaisin tsekkiin.. Saas nähdä! Vähän jännittää se ballongin asennus jos mun paikat ei oo edelleenkään kypsyneet niin voi olla aika kivuliasta puuhaa.

Yöllä hulahteli muutaman kerran pikkareihin joko valkovuotoa tai lapsivettä, ajattelin nyt heti aamusella hakea neuvolasta niitä tehtiliuskoja että kumpaa oli.. Yleensä ihan noin paljon ei oo tullut mitään, että housut kastuisi, mutta tiedä nyt sitten :D

Vappuvaavi ja tulokas 41+6
 
Jännittäviä viime hetkiä elellään vielä täällä pinossa! Ihanaa kohta kaikki ovat saaneet suloisuutensa maailmaan. :)

Lilie, kolme vuotta sitten mä olin yliaikakontrollissa (41+5) KOSsilla juhannussunnuntaina että ei ne ajat välttämättä ole justiin arkipäivänä :)
 
Yliaikakontrollissa käyty tänään! Kaikki kunnossa tuttuun tyyliin niin vauvalla kuin minullakin. Istukassa kyllä havaittiin pientä kalkkeutumista, mutta napanuoran virtaukset olivat kuitenkin kunnossa. Sisätutkimuksen tekeminen sattui, mutta tuskin se minun tapauksessani saa mitään aikaan... kanavaa 1cm jäljellä ja sormelle auki. Ultralla tehty kokoarvio vauvasta oli noin 3,6kg.

Perjantaina uudestaan näytille! :)

RV 41+5
 
Sain ajan yliaikakontrolliin ja se on perjantaina, jolloin 41+4. Supistuksia on joka päivä, mutta ei kovin säännöllisiä eikä lähde voimistumaan. Huh, kun tämä odottelu on rankkaa. Alan olla fyysisestikin jo aika kipeä.

Lilie 41+2
 
Minäkin täällä vielä teidän kanssa odottelen. Viikot nyt 41+2.

Huomenna saan soitella itselleni kontrollia, joka olisi päivien mukaan siis sunnuntaina, sopivasti äitienpäivänä... En vaan tiedä, mikä tuolla Kättärillä on käytäntö, että ottavatko kontrolliin viikonloppuisin (terkka oli sitä mieltä, että ei). Eli meneeköhän sitten maanantaille, jolloin on jo 41+6...

Jopa hienosti ensimmäiset kivuliaat supistuksetkin viime yönä, tai siis neljään mennessä olin herännyt kolme kertaa, sitten otin särkylääkettä ja nukuin loppuyön suht hyvin. Kyllähän tässä vaiheessa saikin jo tulla!

Oon niin paljon miettinyt, että miltäköhän ne sitten tuntuu, mutta nyt kyllä huomasi, että on ihan eri fiilis, kuin niiden "vähän epämukavien harjoitussuppareiden" kanssa. Ja tosiaan suurimpana erona se, että makuullaan ollessa oli ihan kamalaa, mutta helpotti, kun lähti liikkeelle. Noiden harjoitussuppareiden kanssa on ollut oikeastaan just toisin päin.

Eli on meitä odottavia vielä täällä :)
 
Tsempitykset vielä odottaville!! :) Odottavan aika on pitkä, mutta nyt ei ole enää kellään kaukana h-hetki :p

Neuvolatäti kävi eilen ja kaikki muuten hyvin, mut painoa ei pienellä ollu tullu tarpeeks eli lisää korviketta vaan kehiin. Siitä huono hyvinkään sairaalan toiminta, että painotetaan niin paljon imetykseen ja korvikkeesta tehty tabu jota saa antaa vain äärimmäisessä hädässä niin ei me olla sitä sit annettu ku vaan jos pakko muuten riepu roikkunu tissillä josta ei tarpeeks maitoa tuu.. No nt ollaan viisaampia ja ttissillä olon jälkeen masu täytetään korvikkeella ihan surutta :) ja neiti olluki tyytyväisempi ku saa aina masunsa täyteen.

Jos lähtis vähän vaunuileen niin saa nti kunnon päikkärit :heart:

L ja Nti S 2viikkoa :) :heart:
 
Magpie: Mä sain sillon Kättärille ajan kontrolliin sunnuntaille, jollon mulla ois ollut 41+5. Poika kuitenkin syntyi sillon lauantaina, joten jäi aika käyttämättä. Mutta siis ottavat viikonlopullekin :)
 
Onnea Bluebabylle tyttövauvasta! :flower:

Kävin itse kontrollissa eilen. Vauvalla kaikki hyvin; se on pääasia. Kokoarvio n. 3.5kg. Lääkäri koitti hieman pehmitellä kohdunsuuta, jos synnytys lähtis nyt itsestään käyntiin. Ja juuri puolisen tuntia sitten tuli se kuuluisa limatulppa; siitä ei voinut kyllä erehtyä, koska "tavaraa" oli sen verran paljon. Jospa tuo lähtis nyt itsestään ja saisi maailman parhaan äitienpäivälahjan :) En uskalla silti toivoa liikoja. Monet on kuitenkin sanonut, että vuorokausi limatulpasta yleensä syntyy.

Jollei lähde nyt viikonlopun aikana itsestään käynnistymään, niin maanantaina ottavat sisään osastolle ja aloittavat käynnistyksen. Eli ihan päivistä kiinni enää... Maanantaina mulla oliskin se maaginen 2vko yli lasketun täynnä.

Tsemppiä muillekin, jotka vielä odottavat! Ei ole enää montaa päivää meillä kellään...

Lilie 41+5
 
Heippa!

Meille syntyi poika viikoilla 42+0 9.5 4420g ja 55 cm :) Suloinen pikku tuhisija. Synnytystä ei keretty käynnistää, vaan supistukset alkoivat yöllä ja poika syntyi aamulla imukuppiavusteisesti kun omat supistukset eivät loppuun riittäneet.

Muutettiin nyt uuteen kotiin joten hommaa riittää!

Onnittelut kaikille ja katsotaan miten kerkiää kirjoittelemaan.

Ingeri ja poika 3vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Lilielläki h-hetki lähenee uhkaavasti! Tsempit ja toivottavasti lähtis nyt vrkn sisällä syntymään :)

Täällä päivät menee mahotonta vauhtia -ei mukana pysy. Neiti on kiltti kuin mikä -ainaki vielä ;) D-tipat alotettiin keskiviikkona eikä vielä ole yksi tippa saanu aikaan vatsavaivoja, huomenna alotetaan kahet tipat..
 
Meidän pieni poikamme antoi odottaa itseään niinkin kauan, kuin raskausviikolle 42+0. Käynnistykseenhän koko synnytys siis meni, mutta itse käynnistys sujui hyvin ja nopeasti. Aluksi jännitin kovin, mutta koko tapahtuma sujui hienosti, eikä jäänyt traumoja :)

3.5.2012 klo 00:34 siis syntyi poikavauva :heart: Painoa: 3155g, pituus: 51,5cm.

Pienen alku oli kovin tramaattinen, kun ei hengittänyt omin avuin ja joutui siitä sitten hyvin nopeasti teho-osastolle. Sitkeä kaveri kuitenkin voimistui nopeasti ja tämän viikon tiistaina pääsimme jo kotiin terveen, virkeän ja voimistuneen vauvan kanssa :)

Nyt opetellaan rytmiä ja toistemme tapoja. Pikkuinen on osoittautunut kovin rauhalliseksi muuten, mutta nälästä hän ilmoittaa kyllä todella kuuluvasti! :D
 
Kirjoitan tänne nyt kun jäpikkä nukkuu, itellä aikaa hieman käydä suihkussa ja olla netissä.

Joo eli sillon 8-9.5 puolen yön aikaan lähettiin sairaalaan kun alkoi supistaa, sain epiduraalin ja ilokaasua kivunlievityksenä. Meijän "pieni" poika syntyi tosiaan sitten klo 7.20 eli suhteellisen nopeasti kaikki meni. Imukuppiavustus oli ihan hyvä kokemus, ei jääny traumoja, oikeestaan se oli helpotus kun omat supistukset ei riittäny ni ihan loppu rutistus tuli imukupilla.

Poika oli myös vähän aikaa seurannassa kun ei lähtenyt hengittämään kunnolla, mitään kauheen vakavaa (jos näin voi sanoa) ni se ei ollu mut tarvitsi kuitenkin jotain painemaskia vähän aikaa ja pari tuntia seurattiin ja sit kaikki todettiin olevankin hyvin.

Maitoa mulla ei vielä(kään) tuu kunnolla, sainkin määräykseksi lastenlääkäriltä antaa korviketta pojalle kolmentunnin välein, mut oon vähän säätäny tuota ohjetta koska se tyrehdyttäis kokonaan mun imetysyrityksen. Imetän aina ensin ja poika imeekin hyvin ja pitkään, mutkun maitoa ei tuu kunnolla ja pissavaippoja ei tuu tarpeeksi, pitää antaa korvikettakin, mut pakko pikkusen ruokaa on saada. Tyytyväinen tapaus, ainakin vielä ;) Saa nähdä kuin tuo imetys menee, mut kaikesta imettämisen halusta huolimatta, pakko ajatella pojan hyvinvointia ja antaa lisämaitoa, minkäs teet jos yrittää pitää poikaa rinnalla 20 tuntia vuorokaudessa ja maitoa ei tuu tarpeeksi siltikään. Mietinkin tuossa et onkohan mulla joku hormoni häiriö kun multa ei tota maitoo meinaa irtoo ja myös molemmissa raskauksissa istukat on meinannu jäädä kiinni ja ovat olleet todella tiukasti kiinni..

Jeps, tästä se arki lähtee rullaamaan pikkuhiljaa. Tosiaan tsempit kaikille vielä nyyttiä odottavalle!
 
Tyttömme syntyi kiireellisellä sektiolla, RV 42, (vedet menivät edellisenä päivänä) 11.5. Strategiset mitat ovat 3855g, 50cm ja 35,5cm. Sekä äiti että tytär voivat todella hyvin! :heart:

Synnytyskertomus luvassa myöhemmin.
 
Onnea Onnea ihanista tyttövauvoista Papaya ja Elyna :flower:
Hurjan kuuloinen alku teillä Papaya ja kumma ettei ton kummoisempaa imetysohjausta saa! Hienoa että olette kuitenkin päässeet hyvään alkuun :)
Elyna synnytyskertomusta odotellessa ;) Ilmeisesti jännittävää menoa teilläkin kun on hätäsektioon päädytty. Onneksi teillä kaikki nyt hyvin :)
 

Yhteistyössä