** Huhtikuun Helmet 2012 ~~JOULUKUUSSA~~ **

Voi Viida, toivotaan, että ei ole pahempaa. Ite kävin alkuraskaudessa ykistyisellä lääkärillä, joka huolestutti mut murun masun poikkeevuudesta. Nyt kun mut ultras erikoislääkäri, niin sanoi, että oli niille viikoille täysin normaalia, että ihan turhaan teidät laitettiin huolestuun. Onneksi pääsette jo huomenna tarkempaan tutkimukseen! Haleja.

Pumpulillekkin taas tsemiä, hienoa, että kortisonit aloitetaan jo nyt ja että vauveli oli jo saanut hienosti painoa:) Jokainen päivä on plussaa. Saatko muuten jäädä Tampereelle, kun tosiaan luin, että siellä tehohoitopaikat tosi täynnä? Luulis, että paikalliset sais jäädä, kun on jo perhekkin täällä.

Täällä jouluvalmistelut etenee, vaikka itse vaan makaan, mulla on hyvä tiimi:) Ihanaa huomata, kuinka avuliaita ystäviä mulla on ja tietenkin perhe. Mies ansaitsis jonkun mitallin tästä. Pyörittää huushollin ja muksut ja vielä mun päähänpistot upeesti. Vielä en vaan uskalla aatella missä ollaan joulu, keskiviikkona menen polille ja siellä lääkäri päättää taas jatkosta, tietty sen mukaan miten tilanne on edennyt, vai onko. Fiilis tällä hetkellä ihan hyvä. Paitsi mahatauti joka on rantautunut tänne. Toivottavasti en saa sitä ite, ei varmaan tekis hyvää supisteluille:(

Mut nyt syömään, vielä kun maittaa.

Pomppuli ja muru 23+3
 
Viida: :hug: Onneksi pääset jo huomenna tarkistamaan tilanteen. Tosiaan toivotaan, että kaikki on hyvin!! :hug:

Pumpulilla onneksi tilanne siellä vakaana, toivotaan vielä rutkasti lisäviikkoja masuun :flower:
 
Viidalle hirmuisesti tsemppiä huomiseen, toivotaan että teitä säikyteltiin turhaan ja kaikki olisikin parhainpäin.

Pumpulillekkin hirmuisesti tsemppiä ja toivotaan todella että pikkuinen pysyy vielä masussa hyvän tovin!

Sitten omaanapaa...
Täällä valtava flunssa jatkuu, olo on todella kamala. Yskittää niin ettei saa nukuttua ja kun tarpeeksi yskii niin alkaa supistamaan (kylläkin melko kivuttomasti) ja oksettamaan. Kävin tänään sekä työterveyslääkärissä että neuvolassa.
Työterveyslääkäri jatkoi mun sairaslomaa tällä viikolla ja oli samalla huolissaan mun työstä/työajoista (osittainen yötyö). Heti pitää kuulemma tulla sinne ku alkaa tuntumaan siltä ettei jaksa yötyötä, niin siirretään saikkarille.
Neuvola-kuulumisia sen verran että kaikki oli ok. Verenpaine: 118/74. Painoa tullut 0,100kg/vko, mutta ekan neuvola käynnin painoon on vielä 2,1kg matkaa. Hemoglobiini oli hyvä 134 (viimeksi 129, eli oli noussut itsestään). Sf oli 20. Vaavin syke 145. Nii ja annoin suostumuksen NeoPilot-tutkimukseen. Ja ne paljon puhutut kelan paperit sain kotiin täytettäväksi.

:heart:21+5:heart:
 
Viidalle ja Pumpulille paljon voimia ja jaksamisia...


Mä pääsin tänään toista kertaa hammaslääkäriin ja tämäkin ihmetteli aluksi, että ei täällä näy mitään. En jaksa enää kipuilla, joten otti kuvat ja niissäkään ei näkynyt mitään. Päätti onneksi lopulta avata hampaan ja se oli puoliksi kuoliossa ja puoliksi tulehtunut, eli juurihoito päälle. Mutta ihanaa, että syy löytyi, eikä tarvi enää olla koko aikaa kylmäkääreen ja kylmän vesipullon ja särkylääkkeiden seassa.

Minun neuvolatäti sanoi, että täällä pitää laittaa automaattisesti sokerirasitustestiin kaikki yli 25-vuotiaat, eli mullakin se on edessä tammikuussa. Mutta hyvähän se on, että tutkitaan.

Muistuttasin sellaisesta, että jos haluaa saada vauvalle varattua vakuutuksen, joka on voimassa ennen syntymää tiedossa olevan tilanteen pohjalta, niin kannattaa jo kiirehtiä. Se täytyy ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Muutoin sen voi ottaa vasta lapsen syntymän jälkeen ja tällöin se ei kata synnynnäisiä juttuja yms, eli jo taikauskonkin vuoksi kannattaa ottaa yli kolme kuukautta ennen, jos on mietteissä jossain vaiheessa ottaa vauvalle sellaisen. =)

(höpötysvaroitus) Olettakos kukaan kokeilleet näitä tyttö/poika testejä =D Itse löysin tämän, että kun laittaa kuppiin ruokasoodaa ja pissaa päälle, niin jos kuplii (vai olikohan se et vaahtoaa), niin on poka ja jos ei tapahdu mitään niin on tyttö. Testasin ja tyttöä lupailis. =)

Minä saatan kyllä ravata vessassa pitkin yötä. Nyt olen onnistunu nukkumaan jopa noin 6-7 tunnin pätkän yöllä, etten ole herännyt vessaan. Jos olen juonut illalla normaalisti nestettä, niin käyn vessassa ennen sänkyyn menoa ja luen kirjaa(Aku Ankkaa) jonkun aikaa, niin sillon käyn noin 15 min välein vessassa pari kertaa ja sitten kun nukahdan niin menee muutamasta tunnista 6 tuntiin, että herään vessaan.

Supistuksia tuntuu mullakin. Eivät suoranaisesti käy kipeää, mutta jotkust niistä tuntuvat ilkeiltä ja painavalta ja kiristävältä ja heti pissattaa ja jos olen seisaallaa niin haluttaa mennä etukumaraan tai pois jalkojen päältä. Jouduin kyllä varmistaan mieheltäni, että onko nää supistuksia vai mitä =D (Hän on kolmen isä) Osa oli, mutta pari kertaa tulos oli, että vauva taisi vain painaa tai venytellä, kun kovana ja pinteessäoli vain toinen puoli vatsasta. =)

Navan venyminen on kyllä melko kipeää, kun ei pysty välillä edes vaihtaan asentoa. Syötiin eilen vähän kalkkunaa ja jälkkäriä jne, niin napani oli jo melkein vatsan pinnan tasolla. Iik! ja Auts!

Masukuski poks 22+0
 
Viimeiset jouluostokset ja koululaisten joulujuhla tänään ohjelmassa :xmas:

Ja mä kaaduin taas eilen :( Nyt suoraan polvilleen, housussa reikä ja verinaarmu polvessa, osaiskohan sitä jo ottaa varovaisemmin tuolla, tyttöä siinä varoittelin ja pitelin kädestä, ettei se kaadu niin enköhän itse sitten taas könähtänyt..

Tilasin elloksen OUTLETista kasan vaatteita lapsille ja ne tuli tänään, aika edullisesti sain, kun tulevat koulusta ja kerhosta pääsevät sovttamaan niitä :) Ja kaupan alet sitten vielä joulun jälkeen koluta niin eiköhän sitä ole taas joksinkin aikaa vaatetta :)

rv 23+3
 
Täällä vihdoin rakenneultra takana :) Kaikki oli hyvin meidän pienellä. Painoarvio oli 410g ja vastasi viikkoja hyvin ja keskikäyrällä mennään. Ja arvatkaas että se oli TYTTÖ :D En meinannut uskoa,mutta niin se vaan sano,oli kokenut lääkäri. sanoi että pikkusen huono näkyvyys,mutta tyttö näyttäis olevan. Olin ihan varma että se on poika. Mutta tärkeintä että oli kaikki ok.

Bluebaby ja vauveli 21+2
 
Lääkäri juuri poikkes, tulehdusarvo hiukan laskenut 27 -->23, mutta leukkarit noussut hiukan. Eli aikasta sama tilanne kuin eilen. Taas huomen aamusta imetään verta ja katsotaan mitä arvot sanoo.

Pomppuli en oikein osaa vielä ajatella noin pitkälle... Päivä kerrallaan odotellaan tuleeko hautajaiset vai nimiäiset...

viidalle voimia. Kuinkahan kävi?

~ Pumpsi & Taavi 22+6 ~
 
Pumpuli, uskon että saat jäädä Tampereelle. Ja nimiäiset ilman muuta, tiedän, että on rankkaa miettiä ja laskea tunteja siihen, koska taas seuraava päivä vaihtuu ja miettiä vauvan mahdollisuuksia. Toisaalta pelkää myös olla optimistinen. Päivä kerrallaan ja toivotaan, että sit on taas mennyt viikko ja vauva on taas paljon vahvempi. Jaksuja teille.

Bluebabylle onnea tyttölupauksesta ja hienoista ultrakuulumisista.

Mietin kanssa Viidan kuulumisia.

Ja josefia, onneksi ei sattunut pahemmin. Toivottavasti pysyn kans huomenna pystyssä, kun parin viikon jälkeen pääsen ulos, käymään siellä lääkärissä.

Päivän mittaan huomaa, että monet teistä on ajatuksissa, osa nimimerkeistä jää hyvin mieleen:)

Pomppuli ja muru 23+4
 
Jaksamisia kaikille niille jotka sitä tarvitsee! Toivotaan, että kaikilla asiat menee parhain päin :)

Huomenna ois neuvola, ja viikotkin vaihtuu. :) Ja enää 2 päivää töitä!! Tänä aamuna jo mietin, että milloin koittaa semmonen aamu, ettei herätyskello soi.. :D Alkaa vähän ottaa koville kun tähän mennessä 15 aamuna putkeen herännyt 4:30. Mutta sitten kun nää loppuu, niin ei tartte herätyskelloon herätä varmaan yli vuoteen, jos ei tuu erityistapauksia :D

Mä jouduin edellisessä raskaudessa käymään sokerirasituksessa kun mulla nous paino niin nopeasti ja paljon. Mut tuskin tässä raskaudessa joudun käymään, kun painoa ei oo tullut paljoa mitään ja oon vasta 20v. Ei kyllä huvittais käydä siellä :D Oli niin tylsää istua siellä.

nukun kaikki yöni tosi hyvin. En herää kertaakaan yöllä, paitsi jos esikoinen jostain syystää parahtaa vähän itkemään. Ei tartte ravata vessassa eikä mitään muutakaan :) Vielä sikeämmin aloin nukkumaan sen jälkeen, kun aloin pitää yhtä tyynyä jalkojen välissä, ei uskois miten mukavaa se onkaan!

Huomenna palailen kirjoittelemaan neuvolasta kuulumiset :)
 
Jaksamista toivottelen minäkin, en mainitse nimiä kun en niitä muista...sori!:ashamed:

Kelalta sain kirjeen, että paketti olis tulossa, muita juttuja en olekaan hoksannut tarkistaa. Voiskin koittaa katsoa, missä vaiheessa siellä ollaan.

Joulutouhut jää kyllä tänä vuonna vähemmälle, ei riitä virtaa eikä intoa.:| Vähän alavireistä, vaikka eka kolmannes meni tosi hyvin. Liekö masista ilmassa...harmittaa. Nappasin kaupasta kalaöljyä kun siitä on ollut paljon positiivista palautetta, saa nähdä auttaako. Onko kellään muulla mieli maassa, vai pelkkää auvoa vain?

Sen verran on onneksi tullut aiemmin tehtyä, että lootat on pakasteessa ja torttujakin löytyy. Taidan käyttää piparien leivontaan lapsityövoimaa ja mies hankkikoot kinkun. Kuusi meillä on ollut olohuoneessa jo ekasta adventista asti, eikä vieläkään tiputtele neulasia. Lahjat on kaikille muille paitsi miehelle, saas nähdä saako hän muuta kuin lämmintä kättä! :LOL:
 
Voi ihania ootte kun jaksatte tsempata!! Iso kaunis kiitos :heart:

Sain sairaalan parhaimman ja kokeneimman (kätilöiden mukaan) erikoislääkärin ultraamaan ja lopputulos oli maailman paras uutinen!! Vauvalla on kaikki kunnossa ja nyt kun saatiin tarkempaa kuvaa niin arvot oli erinomaiset ja reilusti alle maksimin. Varmuuden vuoksi vielä moneen kertaan tarkisti ja myös sydän ultrattiin uudelleen. Täällä siis yksi onnellinen mamma ja masussa terve pieni prinsessa :heart::heart::heart:

viida ja pikku eskimo 21+1
 
Ihania uutisia Viidalla :flower:

Neuvolakuulumisia
:
21+2
painoa tullut 450g/vko
rr 118/62
Hb 115 (nyt se sitten laski.. obsidan-paketin sain)
sf 21
syke 149

Huomenna SE KAUAN ODOTETTU R-ultra jänskättää..

Onko millasia kokemuksia tosta obsidanista?

Katrin&Hipsu 21+2 :heart:
 

Yhteistyössä