*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Pomppuli: Ihanat 80vuotiaat, hih :heart:

Josefia: Joo kun laittaa googleenkin "Brio Sing Travel System" ni kuvahausta näkee ton Primo-kaukalon yhteensopivuuden enkä kyllä mistään löytänyt mitään keskustelua et "Primo ei sovi mun Singeihin" :D Sellasia varmaan olisi jo avattu jos näin olisi, kuitenkin sen verran suosittu setti :D
 
Heipsan!

Monella on vattan kasvukipuja, koittakaahan jaksaa :) itellä ei oo juurikaan vihoitellut vattan seudulla (ainakaan vielä..)

Minde Paranemisia!

Raha-asiat Kerkesin valmistumisen jälkeen olemaan just sopivasti sen aikaa töissä etten jäänyt minimi rahalle. Tällä hetkellä tilille tulee 1300e vanhempainrahaa, sillon alussa kun on vähän korkeempi ni oli n.1600e, eli minusta kyllä tosi hyvin ja pärjätty on kans hyvin. Tuon saman rahanhan taitaa saada nyt toisestakin lapsesta kun on alle 3 vuotta menny. Miehen kans on "yhteiset" rahat ja se on sopinut meille, ollaan molemmat säästäväisiä ihmisiä :)

Mä en oo osannu päättää otettaisko äippäpakkaus vai raha..pakkaus ois tosi kiva, mut vaatetta on ja rahan vois sijoittaa vaikka turvaistuimeen..nooh, täytyy miettiä tätä hommaa.

Labrasta tuli kirje kotiin tänään ja seerumiseulan+ultranmittauksen yhteistulos oli ok. Ite osallistun näihin seuloihin mitkä tarjotaan, seuraava seulahan on sitten se rakenneultra. (Rakenne uä on mulla 14.12 jos vauvis päivittää myös minun ajan tuonne, tänks! :) )

Viikonjatkot kaikille!
 
mymosa
Rahasta: meillä on omat rahat, omat menot jne.. Toki mies mua auttaa ja ostaa ruokaa, on avustanut vuokrassa ym. Mutta molemmat hoitaa omansa niin kauan kuin ei asuta yhdessä.
Yhteen muuttaessa edelleen omat rahat ja yhteiset maksetaan puoliksi. omat menot kumpikin ite.
 
Hei taas!

Täällä poksui tänään 13+0.

KIPUJA:
Jouduin käymään eilen päivystyksessä, sillä kärsin koko viikonlopun armottomasta pääkivusta. Parasetamolista ei ollut apua, vaikka otin parikin tablettia aina kerralla. Hieronnasta ja lämmitetystä/pakastetusta kauratyynystäkään ei ollut pidemmän päälle iloa. Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä en saanut ollenkaan nukutuksi pääkivun takia, joten menimme sitten sunnuntaina sairaalaan. Hoitaja/lääkäri antoi minulle aluksi 600 mg BURANAA (!) viemään pahinta kipua pois varsinaista lääkäriaikaa odotellessa. Sanoivat, että on kuulemma turvallista ottaa tulehduskipulääkettä raskauden 1. ja 2. kolmanneksella... Tarkistin tämän myöhemmin mieheni äidiltä, joka on myös lääkäri ja erittäin pätevä sellainen. Hän sanoi, että minulle oli kerrottu väärin. Buranaa ei saisi ottaa ensimmäisellä ja viimeisellä kolmanneksella ja muutenkin vain todella harvoin ja mahdollisimman pieniä annoksia. Kyllä pistää vihaksi, jos tuosta on nyt sitten jotain haittaa aiheutunut! No, mitään syytä pääkivulle ei varsinaisesti löytynyt ja sain vain Panacod-reseptin. Panacodia tohtii kuulemma ottaa oikeastikin. Tänään on nyt sitten ollut jo parempi päivä. Vatsassa on tuntunut jo usean viikon ajan ikäviä repäisyjä ja vihlontoja, toivottavasti on kaikki ok.

HANKINNAT: Minä en vielä mitään hankintoja ole tehnyt, enkä teekään. En tohdi vielä edes miettiä koko asiaa, tuntuu niin kaukaiselta ja epävarmalta vielä. Sen sijaan vanhempani ja siskoni ovat jo kovasti tutkiskelleet kaikkea pienelle sopivaa. Olen koittanut heitäkin hillitä.

TYÖNANTAJALLE KERTOMINEN: Työnantajalle en ole vielä kertonut, enkä oikein tiedä kuinka ja milloin kertoisinkaan. Olen tällä hetkellä äitiyslomansijaisena itsekin, joten tuntuu nololta jäädä äitiyslomalle kesken kaiken... Pomokaan ei ole mikään ymmärtäväisin ja reiluin tapaus. :/

MUUTA: Huomenna on neuvolalääkäri. Siellä siis kuunnellaan sydänääniä ja tutkitaan, että alapäässä on kaikki kunnossa? Virtsanäytekin pitää jättää, kun se ei viime kerralla onnistunut... Milloin tuo sokerirasitustesti tehdään?

T. minimami 13+0
 
rahat meillä n yhteiset...just nyt ukko maksaa kaiken kun mulle tulee vaan se kodinhoidontuki 315€:D

neukkutestit:
verenpaine 99/65
HB 135
pissa ok
samoin muut verikokeet.
RH testejä vielä ootellaan :)

tää oli pikapika käynti :)
Misteli ja pikkupilvi 13 jotain :D kai
 
Samirja; hoitopaikkoja saa myös kesken kauden. Minulla tyttö aloitti tarhan helmikuun alussa aikanaan ja pääsi siihen paikkaan mihin halusinkin. Viime helmikuussa, kun muutin tänne uudelle paikkakunnalle onnistui hoitopaikan saanti halutusta päivästä alkaen helmikuun lopulla. Tosin ihan kodin lähellä vapaita hoitopaikkoja ei löytynyt, mutta hyvä perhepäivähoitopaikka kuitenkin työmatkan varrelta.
 
Vauvis Onnea autokouluun! :flower: Mä ajoin kans vasta äskettäin kortin, tai elokuussa oli inssi ja ekalla meni läpi!
Ihanata, tänään alkaa täydelliset naiset ja niitten jälkeen tulee vielä 2 jaksoa vanhoja sinkkuelämää jaksoja. Pistin miehen hakemaan mulle mc feast aterian, voin herkutella samalla kun katon täykkäreitä, aika parasta! :D Ai niin tänään on tuntunu mahassa siltä, kun vesi ilmapallo muljahtelis siel ees taas, aika hyvä tää mun vertauskuva, mut siltä se vaan tuntu :LOL:
 
minimami: Jospa tuosta buranasta ei mitään haittaa nyt sitten olisi kuitenkaan.. Burana mainoksessa telkkarissa on teksti siellä alhaalla, että ei saa käyttää raskauden viimeisellä komanneksella, sielläkään ei mainita mitään ensimmäisestä kolmanneksesta, outoa..

Hankintoja olen tehnyt sitä mukaa kun halvalla on saanut, mieluummin säästän satasia kuin jätän kaiken sitten sinne "varmoille" viikoille ja onko niitä edes:confused::O Vaunut ostettiin kun oli -200€ normihinnasta, turvakaukalo tosiaan saatiin ja piti hakea miehen veljeltä pois tilaa viemästä (paitsi nyt etsinnässä se sama merkki vaunuihin, huomenna käydään kattoo, sattui tästä meidänkin paikkakunnalta sellainen käytettynä löytymään :) sitten saatais myydä pois tuo mikäs saatiin) Sit niitä vaatteita sain myös ilmaiseksi ystävältä... Me tehdään se mieluummin näin päin..

Lapset nukkuu ja mä ootan täydellisiä naisia kera kismet :p
 
Viimeksi muokattu:
äh..tänään ei taas mikään maistu paitsi mandariinit:( Mies teki lasagnettee mut mua ällötti jauhelihan haju niin paljon etten saanut oikein mitään alas:x pitää varmaan alkaa syömään hajuttomia ja mauttomia ruokia.
Paljonkas teillä on ollut verenpaineet neuvolassa tai kotona mitattuna? Mua on huipannut ihan älyttömästi ja tänään mittasin 90/60 eli varmaan tuossa syy miksi maailma keikkuu:xmas:
Mullakin on tuntunut tuo vesi-ilmapallo vatsassa tai joku kupla:)luulin eka että olisi vaan ilmaa mutta en mä usko että joka ilta ja aamu ja päivä sitä on kun makaa selällään..

Avantasia ja touhotin 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Sain tänään sokerirasituksen tulokset ja sanottiin et liian alhainen verensokeri, vielä useammin syömistä :O Mähän syön jo 3 tunnin välein. Olin ihan varma että mulla RD, mutta ei sentäs.

Huomenna nlalääkäri, jännittää tosi paljon, mutta myös kivaa mennä sinne. Muutenkin kun nyt on niin harvoin niitä käyntejä.

Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat ollu siitä asti kun on lyöty hynttyyt yhteen. Mä olen se joka tuhlailee ja mies pitää budjettia aisoissa :LOL: Toimii hyvin.

-Linn ja ISO maha jo :heart:
 
Tänään tuli maaginen 12+0 täyteen, poks poks! :) Muutenkin kaikenlaista ohjelmaa osuu juuri tälle viikolle; keskiviikkona eka neuvolalääkäri ja torstaina np-ultra (uusi yritys!). Lauantaina lähdetään lomareissulle. Kaiken tämän lisäks pahoinvointi on ruvennut viimein helpottaan; edelleen ajoittain huono olo ja välipaloja pitää muistaa syödä, mutta enää ei okseta 24h.

Kotonaolosta tai siis sen kestosta en osaa vielä sanoa; ainakin vuoden voisin kuvitella olevani, mutta ties vaikka pitempään. Viimeiset 10v. olen työelämässä painanut pitkää päivää ja ylitöitä, joten voisin kuvitella jopa viihtyväni kotona vaihteeksi. Mutta sittenpä sen näkee.

Työnimeä meillä ei vauvelille ole; tai siis on, mutta useampi enkä oikein tiedä vielä mikä niistä jää elämään.

Pomolle kerroin perjantaina. Suhtautui tosi hyvin. Sovittiin tosin, että hän ei puhu vielä muille töissä. Kerron sitten itse, kun siltä tuntuu.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Kotona olosta: Olen nytkin, maaliskuusta asti ollut työttömänä, ainakin siihen asti haluaisin olla kotona, että kuopus menee eskariin 2013 elokuussa, tuleva baby olis sit reilu vuoden :) Mut siis työpaikkaa ei ole valmiina mihin mennä, eli voi olla että tuosta yliki olen, mutta jos olis varaa pitää hoitovapaata sinne elokuulle 2013?? Opiskelu saattaa tulla jossain määrin vielä ajankohtaiseksi..

Mitenkäs muuten sitten kun hoitovapaalta jää työttömäksi (jos siis ei sillä aikaa saa työpaikkaa) niin saako silloin työttömyys etuuden lisäks jotain osittaista hoitorahaa jos kotona kuitenkin on alle 3 vuotias lapsi??
 
Olosta ihan ensin; nyt viimeaikoina mua on alkanut särkemään päähän, ihan huolella 3-4 x viikossa : / Särky lähtee usein ihan itsestään pois ilman särkylääkkeitä, tai nukkumista.. en ole oikein keksinyt tähän syytä, mistä voisi johtua.
Muutoin olo on kuin ei raskaana olisikaan :)

Neuvolassa tuli käytyä viikko sitten, ja kaikki oli siellä kunnossa; verenpaineetkin 124/72, vauvan syke 165. Oma painonmuutos jäi hieman kismittämään, kun sitä oli 5-viikossa tullut 25g.. eli 0,05g/vko :(

Töihinhän palasin syyskuun alussa, ja esikoinen meni pph:lle hoitoon hetkeksi. Esikoinen täytti juuri keskiviikkona 1v :heart:

Hankinnoista mainitsin aiemmin, että pinnasänky, ja sisarusrattaat olisi hommattava, mutta saammekin ne miehen siskolta mikäli ne vaan kelpaavat meille =)

Tanya rv13+3
 
Neuvolassa käyty ja kuunteli toiveesta sydänäänet ja siellähän ne vahvasti pumpsutti:):heart::heart: Nyt luotan siihen, että tuntemani muljahdukset on liikkeitä! Ihanaa!

Sain nyt tosiaan 6pv kotieseurannan noissa sokerijutuissa, katsotaan mitä arvoja saan. Rasituksen arvot siis oli 5,5, 7 ja 5,8. Ja siis tuo eka paastoarvo ylitti rajan (5,3).

Supisteluista totes, että itse paremmin tiedät ja soitat vaan niin hän varaa lääkärin, pääsee nopsaakin. Samoin oli viimeksi, meidän neuvolassa tämä palvelupuoli kyllä pelaa. Lisäksi on niin kiva, kun tuntee meidän perheen ja tietää esim. just kuopuksen tilanteen ja että joudun paljon häntä kantamaan ja näitä yms. lähti siinä miettimään. Tuntuu oikeasti, että saa tukea niihin asioihin mitä tarvii, mitkä nyt kuitenkin ihan erilaisia kuin esikoista oottaessa.

Nyt on jotenkin ihana fiilis, ei osaa selittää, hormonit:)

Pomppuli ja muru 14+4
 
Tänään 13+0 ja dopplerilla sydän kuuluu. Oikeastaan jo ennen sydäntä kuulen sen kaiken liikkumisen ja tömistelyn ja tiedän asukin olevan hereillä. Välillä musta tuntuu iltaisin, jos hieron vähän kohtua ja jätän käden päälle alan tuntemaan vasemmalla puolella hassuja tuntemuksia, kop kop, en tiedä tunnenko ne kädellä vai mahalla, mutta on toistunut useaan kertaan. Muille en oo vielä viittinyt sanoa, kun en tiedä kuvittelenko vaan :)
 
Josefia: Tuu sit kertomaan oliko kaukalo hyvä :)

Linn: Meillä on samanlailla, yhteiset rahat, mies hoitaa talouden järkipuolen (ajattelun) ja mä törsään, toimii :D

Hei näkeekö Kelan sivuilta tai jostain sen tarkan päivämäärän millon äitiysloma alkaa? Kun ajattelin pomolle ja palkanlaskentaan jossain vaiheessa soittaa/laittaa sähköpostia et siirryn hoitovapaalta takas äitiyslomalle, mutta olisi kiva se ihan tarkka päiväkin sanoa samalla.

Eilen taas kuunneltiin sydänääniä, ihanaa:) Seuraavaksi sitten neuvolassa perjantaina :)

Ceali & Lilleri 16+0
 
Hei

Saikkupäivä kuopuksen kanssa. Tytöllä nousi eilen korkea kuume ja oksenteli. Nyt jo selkeästi parempi. Toivottavasti ei tuu meihin muihin. Mulla lomapäiviä loppuviikko ja maanantaina vp, eli tiistaina vasta töihin meno. Ollaan varattu viikonlopuksi kylpyläloma, joten toivottavasti me muut ei tulla kipeiksi, tai jos tullaan, niin heti tänään, että ehitään parantua.

Raha-asioista: meillä on omat tilit ja yhteiset tilit. Mie hoidan laskut molempien tileiltä, jätän kummallekin riittävästi rahaa omille käyttötileille. Niissä talouksissa joissa rahat on omia olen kuullut sellaisesta, mielestäni hyvästä tavasta, että kumpikin siirtää taloudenhoitotilille tyyliin 50-70% omista tuloista, näillä maksetaan lainat, laskut, ruoat, lasten menot jne. Loput jää kummallekin omaan käyttöön. Tällöin kummallekin jää suhteessa tuloihin rahaa itselle ja maksaa suhteessa tuloista saman verran yhteisistä menoista.

Sairaalasta tullut potilaskertomus säikäytti yks päivä. Kätilö sanoi että noin viikon sisällä tulee kirje, mikäli riskiluku on kohonnut, muutoin ei tule mitään. Sitten yhtäkkiä tuleekin sairaalan kuoressa epikriisi. Ihan hippasen hyppi sydän ja tärisi kädet kun avasin kuoren.

Jouluihmisiä olen kyllä :xmas: Tänä vuonna jotenkin on vain tuo alkusyksy mennyt väsymyksessä ja pahoinvoinnissa, joten lahjahankinta on tänä vuonna myöhässä. Yleensä olen tähän mennessä ostanut jo kaikki lahjat. Olen sellainen ihminen joka stressaa helposti, joten haluan että lahjat on valmiina hyvissä ajoin, ja turha stressi pois. Nyt olen ostanut vasta muutaman lahjan. Meillä lahjottavia on paljon!

Minusta kans tuntuu, että iltaisella kun laitan maate tunnen välillä pieniä liikkeitä. Välillä kyllä tuntuu liikkeen tuntoisia ilmavaivojakin, mutta välillä tuntuu ihan oikeita liikkeitä.

Kultakurkku + muru 14+0 Poks
 
mymosa
Sokerirasituksesta selvitty ja olipa ihanaa päästä kotiin oksentamaan. Ihan hirvee olo oli koko 2h ajan ja tuntu ettei istumaan pysty.
Nyt ootellaan sitten terkkarin soittoa ja jospa sais seuraavan ajankin piakkoin, pääsis kuuntelee josko ne sydänäänet kuuluis.

kun tuo muljahtelu on alkanut jo tuntumaan silloin tällöin, ihanuutta :)
 
Vauvahaaveita mä kyl odottelen kans vielä liikkeitä.. Oon kakkosen odotusaikan kirjottanut 16+3 et liikkeet tuntuu mut nyt ei ainakaan vielä mitään.. Sydän siellä sykki ainakin pari päivää sit doplerilla kuunnellessa et kait siellä joku on..

Työnimestä
en tiä mistä tuli. Martta vaan kuulosti tarpeeks tyhmältä. Esikoinen oli Aikis eli Aikapommi ja kakkonen oli Niiskuneiti.

(.) mä en voi käsittää mistä tää unen määrä tulee. Mä voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua. Ihan kaameeta! Välillä tekee oikein huonoo kun väsyttää niin paljon :O

Sit olin saikun jälkeen eilen töissä ja mun häpyluu on niin kipee etten meinaa päästä käveleen eteen päin : / Eihän tässä nyt ole mitään järkee et nää loppuodotuksen vaivat alkaa jo nyt! Meen silti vielä tänään iltaan ja sit on viikon syysloma. Ja torstaina mennään laivalle lasten kanssa pitään kivaa kun ei menty etelään tänä vuonna vaikka mieluiten olisin mennyt viikoks palvoon aurinkoa :)

Champpis ja Martta (Martti muun perheen mukaan) 15+6
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mä ainakin oletan noiden muljahtelujen olevan liikkeitä, olin niitä tuntevani silloin ultrassa, kun näki ihan, että sillä hetkellä liikkui.
Esikoisesta tunsin 18+ ja kuopuksesta 16+.

Niiitä sydänääni taas sitten saakin näköjään odottaa täällä kotona ainakin :D
 

Yhteistyössä