Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

Mä ainakin löysin liity nappulan suoraan samalta riviltä kuin kerhonkin... en osaa valitettavasti paremmin neuvoa.. :confused:

Kävin tänään vielä uimassa, voi että se tekeekin hyvää. Aamulla klo 9 äippäpolille. Tod.näk. laittavat sen ballongin ja yöksi kotiin....tosin otan kyllä kaikki kamat taas varalta mukaan, jos sinne joutuukin jäämään. :)
Ihan lääkärin määräyksestä pitäis nyt sitten urheilla ja harrastaa kolmea ässää..heh!! :D Siivosinpa sitte vessan lattian, vaihdoin hissin portaisiin (asun 6. kerroksessa), kävin uimassa (ja saunassa) ja kohta kävelylle. Se kolmas ässä ei vois jotenki kyllä vähempää kiinnostaa, mutta en tiiä pitäiskö kuitenki kokeilla... :LOL:

MizzyMazzu ja Möhkis 41+6 :heart:
 
Tsemppii Mizzymazzu sä taidat tehdä hautomisen ennätyksen huhtikuisissa, tsemppiä kohta sullakin syli täynnä vauvaa :)

Täällä toinen "imetyshullu" :) Musta imettäminen on vaan niin ihanaa. Se on onnistunu kaikilla kolmella tosi helposti, ei rintatulehduksia (kop,kop) Kahta ekaa täysimettäny 6kk ja vuoden ikään osittain soseiden ohella. En tuomitse korviketta antavia, jokainen tekee niin kun parhaaksi näkee ja piste. Mul mammakavereita joilla ekan kohdal ei oo onnistunu imetys ja sit tokan kohdal ne ei oo ees yrittäny ja ilmottanu vihaavansa imetystä, pääasiahan on että vaiva saa jostai ravintonsa. Ymmärrän kyl myös niitä jotka haluis imettää mut syystä tai toisesta se ei oo onnistunu, mulle varmaan ois ollu kova pala jos en pystys imettää. En jaksais öistä pullorallia, kesälläkin voi imettää puistossa ym. paikoissa, ruoka aina mukana :)

Nvlassa käyty, hyvin kasvaa 4950g, 2vkossa 450g.

-Manzana+neiti huomena 4vkoa!
 
toive melkoinen puusilmä kyllä olen.. siinähän se liity nappi oli tosiaan ihan samalla rivilla kun kerhon nimi.. :LOL:

imetyksestä vielä, mulla siis just oli niin että kun ekan kohdalla oli pullorumba niin se tuntuu nytkin ihan luonnolliselta :D ja siis lypsän kyllä että ainakin alkuun saa vauva ihan "oikeeta" tavaraa, varsinkin kun sitä tulee ihan hyvin, nyt mulla on vaan yksi pullo siinä pumpussa niin oon pakosti joutunu imettämään kun tissit täytyy ja tulee tukala olo.. terkkari eilen sano että jos alottaa pullottelun ennen kun imuote on kunnossa niin ei siitä imetyksestä sitten mitään tule, mutta kyllä tuolla meidän vauvalla on ainakin onnistunut kumpikin :)
nostan kyllä hattua teille jotka imetätte! :)

sain ne hakaset pois eilen ja nyt on jotenkin parempi olla, kun ei kirraa yhtään :) särkylääkkeen nappasin yöksi ja aamulla kans - ihan vaan varuilta..

saitko sä toive klexane piikit kotiin? mä sain ja ne pitäis ottaa aina suunnilleen samaan aikaan jokapäivä, yleensä pistän 10-11 aikaan, mutta eilen meni sitten klo 14 saakka.. täytyy varmaan laittaa puhelimeen muistutus :) se pistäminen on vaan ihan kamalaa!

m-m & pikku-jätkä 8vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Heippatirallaa taas! :)

Ihan ensiksi ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!!! Oma synnytys ja tämä vauva-arki vienyt sen verran aikaa, etten enää pysy perässä, kuka tässä on jo nyyttinsä saanut :) Ja toivottavasti MizzyMazzu on jo päässyt (tai pääsee mahdollisimman pian) "nauttimaan" actionista... ;) Tsemppiä matkaan!

Imetyshulluksi voisin ehkä itsekin leimautua. Vihdoin ja viimein tuokin sujuu meillä nyt hyvin. On tähän asti ollut ongelmia toisen tissin kanssa, ei meinannut poika saada siitä hyvää otetta, joten imetys tuosta on ollut kivuliasta... Mutta tosiaan, nyt jo sujuu :) Esikoisen kanssa oli juurikin tuo pulma, ettei oikein pulloa hyväksynyt, tarvittiin tehokuuri pullottelun oppimiseen. Toivottavasti nyt ei mene yhtä huonosti!

Pitää mennä, poika heräsi :)
 
M-m toi puusilmyyskin menee heittämällä hormooneitten piikkiin :) meillä siihen piikkiin menee käytännöllisesti katsuttana kaikki mun sanomiset ja tekemiset mitkä vaatis selittelyä, en tiiä miten paljon sinne mahtuu vielä ;)

En saanut klexane piikkejä kotiin... googlesta just katoin, niin ilmeisesti estää veren hyytymistä leikkauksen jälkeen.. jaaha, varmaan ne katto, että mamma käy niin kierroksilla, että verenkin täytyy virrata :)

Toivottavasti mizzymazzu on jo punnertamassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: MizzyMazzu
Martsu :wave: Täällä iloinen odottaja ilmoittautuu. Tiistaina oli neuvola ja seuraava neuvola maanantaina. Tuolloin tehdään yliaikaiskontrolliin lähete. Toivon, että luomuna lähtis itte tulemaan. Neuvolantäti sanoi, että ensi viikolla vauva sitten jo syntyy viimeistään joko itsekseen tai autettuna.

Tatja+pikkuinen 40+5
 
Martsulle ja tatjalle vielä loppukirin tsemppiä. Tatjalla hyvä kun tiedät että ensi viikolla viimeistään:) tiiä vaikka saisit parhaan äitienpäivä lahjan:)

Hassua, kun toiset kaipailee raskausmasua ja niitä potkuja, niin täällä ei vielä kertaakaan ole tullut ikävä mahaa :) ei oikein meinaa muistaakaan miltä se tuntui vaikka eihän siitä ole kuin kaksi viikkoa. Pääsis vielä tuosta loppumahasta eroon pian :D kukakohan se kyseli, oliko täällä vai kerhon puolella haamuppptkuista, niin välillä tulee kyllä semmoisia muljahduksen tunteita, kuin raskausaikana. Mikäköhän kirurginveitsi tuonne sisälle on sitten jäänytkään vaeltelemaan ;)
Sektiohaava parantunut tosi hyvin ulkoisesti. Välillä meinaa unohtaa, että sitä pitäis varookin, mutta kyllä se sitten ilmoittaa polttavalla kivulla itsestään jos alkaa nostaa jotain liian painavaa.

Toive ja neiti kevätpörriäinen 2vk
 
Täällä vielä kanssa yksi hautoja ilmoittautuu..:wave:

Tiistaina oli vika neuvola ennen synnytystä ja huomenna täytyy sitten soitella yliaikakontrollia synnäriltä ellei synnytys nyt sitten tässä vuorokauden sisään ala.. Epäilen kyllä...

Oma vointi ihan ok, mutta kypsyttää kyllä jo tämä raskaana olo ja jatkuva odottelu sekä kaikkien tuntemusten "kyttääminen" sen toivossa että synnytys käynnistyisi..
Ja tätä oloa ei muuten yhtään helpota se että koko ajan kaikki on kyselemässä että joko nyt, onko mitään merkkejäkään jne.. Plääh! :stick:

Yliaikakontrolliaika tulenee sunnuntaille tai maanantaille jossa sitten katsotaan käynnistyksenkin tilannetta, todennäköistä on että viimeistään sitten ensi viikn keskiviikkona käynnistellään jos ei ole kaveri itse päättänyt tulla siihen mennessä..

Täytyy toivoa että synnytys käynnistyisi kuitenkin nyt tässä loppuviikon aikana niin ei tarvitsisi käynnistellä.. :)

Päksy + pikkuveikka rv 41+2
 
Onnea Kishuli! :heart:

Tsemppiä viime metreille kärvistelijät!

Oon ihan samaa mieltä ku Toive, et nopeesti unohtuu tuo raskausmaha onneksi. Ja nyt ku on reilu kuukausi synnytyksestä ni tuntuu ihan hullulta et ei siitä oo kauaa et on itekki malttamattomana oottanu. Nyt tuntuu ku vauva ois ollu meillä aina. Mullakaan ei oo yhtään ikävä mahaa. Haamupotkuja en oo tuntenu.
 
onnea vauvan saaneille! ja tsempit vielä odottaville.

täällä kyllä jo ikävä raskausmasua, ja vieläkin tunnen haamupotkuja ja liikkeitä. Pikkunen kasvaa niin hurjaa vauhtia, ja muuttuu päivä päivältä enemmän erinäköiseksi. missä on se vastasyntynyt nyytti? ihana hän on ja kaikki on mennyt hyvin. Hieman masuvaivoista kärsitään, mutta nyt tulevana tiistaina kun täyttää kuukauden, niin aloitamme vyöhyke hieronnat, josko niistä olisi apua.

Ehkä sitten siirryn tästä kerhon puolelle seuraavaksi kirjoittelemaan. :)

ada amelia & oliivi 3vk 4pv <3
 
onnea kishuli:heart:

mulla on jotenkin vähän ikävä vauvamasua, jotenkin tuntuu että vaatteet " roikkuu" päällä
kun ei oo sitä masua täyttämässä.. takki varsinkin tuntuu ihan hullulta kun ei kinnaa yhtään mistään ja jää vielä väljääkin :) hassua.. ja kun mä nyt en todennäköisesti uskalla enää raskautua niin senkin vuoksi on hieman ikävä ja haikeus, mutta haamupotkuja tms en oo kyllä tuntenu :)

tsempit myös täältä niille joilla on vielä odottelua, toivotaan että ihan ihan pian olisi kaikki jakautuneet :)

m-m & jätkä 11pv
 
Paljon Onnea kishuli! :) Ja muut, joita en ehkä ole onnitellut!

Meilläkin on mennyt oikein mukavasti. Pieni on jo kasvanut ja muuttunut hurjasti siitä ihan vastasyntyneestä. On hän vaan ihana:heart: Jotenkin osaa nauttia tästä vauvasta vielä vähän eri tavalla kuin esikoisesta, kun ei ole niin epävarma/suurin osa asioista on jo tuttuja :)

Haamupotkuja olen tuntenut silloin tällöin, muutoin masua ei ole kyllä yhtään ikävä, vaikka mitä todennäköisimmin tämä oli minunkin viimeinen raskaus. Olen pelkästään onnellinen ja kiitollinen, että nyytti on onnistuneesti saatettu maailmaan:heart:

Tsemppiä teille, jotka vielä odotatte!

Hjannah&Pallero 3,5 viikkoa:heart:
 
:heart: Tyttö syntyi 3.5. klo 18:26. Paino 3790g ja 50cm pituutta! :heart:

Synnytyksen käynnistely aloitettiin 1.5. puolilta päivin balongilla, 2.5. klo 8 kalvojen puhkaisu, 3.5. klo 9-17 synnytyssaliin oksitosiinitippaan ja lopen klo 18.20 sektioon epäonnistuneen käynnistyksen ja kohtutulehduksen vuoksi. Huh! Kotiin päästiin VASTA eilen, mutta voi sitä riemua!

Nyt ollaan ihan onnesta ymmyrkäisenä pienen Tiitin kanssa. On tää vaan niin parasta! :heart: Tässä alotteluvaiheessa en oo muistanu koko tietokoneen olemassaoloa... Palailen pikkuhiljaa kuitenkin kehiin... :)

ONNELLISTA ÄITIENPÄIVÄÄ ÄIDIT! :flower: :heart:
 

Yhteistyössä