Huhtikuun Hurmurit 2013 *Meidän Kuu!*

Jee Hjannah kun sai odottelun jälkeen vaavin :) Onnea!! ja Onnea myös nellulle!

Whisky Peat tuskin myöskään enää kauaa joutuu vartoomaan..

Meidän äitin tilannetta suorastaan mielenkiinnolla seurailen kun samoilla päivillä mennään :)

Mä laitoin tänään jo pinnikseen vuodevaatteet ja nallukat nurkkaan odottamaan tulokasta.

Toive 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Paljon onne Hjannah ja nellu!!!!! :flower:

Täällä supistelee voimakkaasti säännöllisesti, mutta kivuttomasti :( Kävin ostamassa kylppärinpesuainetta ja kohta alan kuuraamaan!!!

Natte mä ja ajattelin, että tämän 10.4. olisi hyvä syntymäpäivä :) Kärvistellään vielä!

Meidän äitiä myös täällä seuraillaan mielenkiinnolla, saas nähdä, kuka on jonossa seuraava! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meidän Äiti
Mulla on jotenkin ollut mielessä sellainen päivämäärä kuin 14.4. Saas nähdä osuuko lähellekään... :D Ja vauvan syntymäpainoksi veikkasin 3780g.. Meillä on isovanhempien ja isännän kanssa pieni vedonlyönti asiasta käynnissä.. :LOL:
 
Ihan ensimmäiseksi isot onnittelut vauvautuneille! Kiva lueskella synnytystarinoitakin kun on enemmän ja enemmän alkanut asia pyöriä omassa mielessä. Jännittävää seurata kun niin monella on jos minkälaisia merkkejä!!

Täällä oli viime yönä sen verran napakoita supistuksia parin tunnin ajan, että aloin jo suunnitella miehen herättämistä... Mutta sitten ne hiipuivatkin ja sain nukahdettua. Mutta etiäpäin siis mennään :) Aamulla oli neuvolakäynti ja kätilö tekikin öisistä supistuksista kuultuaan ensimmäisen sisätarkastuksen tämän raskauden aikana ja oli sitä mieltä, että enintään viikko niin olisi nyytti sylissä! Että sen verran valmiilta tuntuivat paikat... Ei haittaisi, eli toivottavasti on oikeassa ;)

Pakkasin sitten tänään viimein sairaalakassin ja yhtäkkiä tuli mieleen yhtä sun toista tekemätöntä... Mutta yritän olla ressaamatta niistä ja jos nyt edes joitain päiviä vielä menee niin eiköhän se lista siitä lyhene. Kaikki oleellisin on kuitenkin valmiina... Kai.

Nyt nukkumaan kun viime yön unet jäi aika vähille!

Pihlaja ja Typy 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Lisää vauvoja poksahdellut, onnea kaikille tasapuolisesti! :heart:

Tänään oli vika nlakäynti, sain vielä ajan ens viikolle, jolloin laittaa lähetteen yliaikatsekkaukseen TYKSiin, jos mitään ei nyt tapahdu.

HB 114
RR 113/78
Liikkeet ++
Syke 150
Sf-mitta 35
Rt ja kiinnittynyt on, niin alhaalla kuin vain voi päästä.
Lapsivettä ihan hyvin.

Epäili, että ei enää yhtenä kappaleena nähdä, mutta mistäs noita tietää :D Supistelee kyllä päivittäin, nyt tänä yönäkin pari vähän napakampaa tullut, mutta ei kuitenkaan lainkaan sellaisia, joista voisi edes epäillä olevan lähdön olevan lähellä. Kävelylenkkejä teen koirien kanssa päivittäin, mutta ne aiheuttaa lähinnä hirveät juilinnat, supistuksia tulee pari hassua ja loppuvat sitten.

Olo alkaa olla aika tukala ja turhautunut, mutta tosin olisi nyt ihan hyvä, että pysyisi sisällä vielä muutaman päivän, kun anoppi menee huomenna leikkaukseen ja hän on toinen luottohoitaja esikolle, jos lähtö tulee.

Kylläpäs mä nyt vaan marisen joka asiasta :D Haluaisin vaan jo vauvan syliin ja oman kroppani takaisin, kun mitään ei oikein pysty tekemään.

Uneton, "hikoilee kuin pieni possu"- Nanski ja toukka 39+3
 
Paljon onnea House! :flower:

(.) Juu, ei mitään uutta. Yhdessä koossa ollaan ja tukevasti. Taas kaikki ennakoivatkin supistukset loppuneet. Ei tää nyt vaan halua tulla ulos. Olin niin varma, että syntyy ennen rv 39+3, koska mulla koko ajan ollut vähemmän viikkoja synnytyksissä ja tämän hetkinen kuopus syntyi 39+3. Tämä vauva meni nyt sit rikkomaan tän hienon kaavan. :kieh:

Natte ja Tinja 39+3
 
Houselle onnittelut vauvasta! :flower:

(.) Eilisellä kylppärin kuurauksella sain aikaan illaksi muutaman hieman kipeämmän supistuksen, jotka herättivät mut myös yöllä. Pari tuntia noita tuli, kunnes uni voitti ja nyt ovat taas kateissa :( Aamusta taas tullut muutamia voimakkaita, mutta kivuttomia kipristelyitä. Alkaa keinot loppua.... Niin kun tämä yksilö oli jo monen monta viikkoa sitten tulossa ja nyt ei millään!

Hyvä puoli tässä "häätöuurastuksessa" on se (kaiken liikunnan lisäksi), että onpahan talo ainakin sitten puhdas, kun joskus vauvan kanssa sairaalasta kotiudun! :LOL: Paitsi epäilen kyllä, että nämä meidän miehet ehtivät sen kyllä mun poissa ollessani ihan hyvin vielä sotkemaankin... Juuri pari päivää sitten imuroin ja taas on sen näköistä kuin täällä ei olisi kukaan siivonnut pariin viikkoon :( Inhottava tämä märkä keli, kun kaikki hiekka kulkeutuu sisälle... Tänään siis taas vähän imurointia ja jos vaikka alkaisi pikkuhiljaa pestä noita ikkunoita :)

Sipulisankari & Narsku 39+3 (kolme päivää siihen, milloin esikoinen aikoinaan päätti tulla!)
 
Mä oon niin tylsistynyt, että ravaan vaan täällä. Äsken tuli ihan kamala väsykohtaus ja oli pakko hetki hengähtää tossa sohvalla. Taapero tuli siihen mun kainaloon köllimään ja vanhempi tyttö teki torneja siinä vieressä. Pinna on tosi kireellä nyt.

Sipulisankari, siis meillä on ihan sama juttu. Tuntuu, että mä vaan siivoan ja siivoan ja silti täällä näyttää siltä, että ei ole viikkoihin siivottu. Toissapäivänä imuroin ja nyt on roskaa ja hiekkaa kämppä täys. Taas täytyis löytää virtaa imurointiin ja muuhun.

Joo, eipä mulla muuta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!

Neuvolakuulumisia tossa 37+3
Paino: 525g vko
RR: 107/78 (neljä kertaa joutui mittaamaan,ei mittari ollut yhteistyöhaluinen)
Pissa: +/-
Hemppa: 122 (suositteli vielä syömään)
sf-mitta: 35 cm
Lapsivesi: N
tarjonta; rt
Syke: 145
Liikkeet: ++

18.4 seuraava neuvola ja vika neuvola 26.4. Mies veti herneet nenään, tosta vikasta neuvolasta. Hänen mielestä järjetöntä lähteä Helsinkiin, kun itse asuu Lahden suunnalla,sen mielestä mun kannattaa olla täällä maalla apu ainakin lähellä.
Alkaa jo ärsyttää tää yskä joka on ollut todella pitkään. Ei paljon neuvolassa noteerattu mun yskään.

Martsu ja toukka 37+6
 
Onnea House ja Angelika85 :flower:

Itsekkäästi vaan omaa napaa taas: Verenpaineet huitelee ties missä jo.. Tänään mitattu 154/96 ja 166/84! Tässä odottelen soittoa äitiyspolilta, että ottavatko mut tarkistukselle vielä tällä viikolla, vai mitä tehdään.. Isäntäkin jo pakkasi eväskassin sairaalareissua varten ja ajoi parrankin ihan varuiksi jos vaikka passitettais synnärille.. :LOL: :heart:

Meidän Äiti ja juniori 38+4
 
Natte meillä on ihan selvästi näiden samojen päivien "traumoja" :D Tylsistyminen vaivaa osin myös täällä, joten roikutaan palstalla... Alkaa ottaa jo nuo häätöyrityksetkin päähän. Päikkärit sain myös äsken nukuttua, kunnes koira herätti : / Ikkunat odottavat pesua, mutta nyt ei jotenkin huvittaisi. Aamuinnostus tuohon siivoamiseen on tiessään. Jotenkin outo olo, kun en nyt sitä vauva-arkea niinkään äkkiä kaipaa, mutta synnyttämään olisi mukava pian päästä :LOL: Tosin kun tuossa käytiin siellä synnärillä, niin lähtiessä iski ahdistus, että joko mä olen oikeasti menossa tekemään sen kamalan kivuliaan toimen uudelleen :LOL: Pelottaa vaan se, että jollei tuo kohta suostu tuolta ulos tulemaan, niin miten isoksi kasvaa....

Toivottavasti Meidän äiti saat paineet laskemaan tai sitten itsesi käynnistykseen! :)

Hirmuisesti onnea Angelika ja Pinkkikissa!!! :flower: Johan alkaa tässäkin pinossa poksuneita olla! :)

Jospa tähän väliin nauttisi vaikka jäätelön ja sitten katsoisi, jaksaako noita ruutuja alkaa hinkkaamaan...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille !!
Viljavainio kyseli jälkivuodosta,mulla ainakin loppunut kesti kolme viikkoa.
Natte vyöhyketerapiaa mietitty mutta nyt ollu hyvä yö ja aamupäivä :) Saatiin eilen vatsa toimimaan pienellä avustuksella 1 ml levolacia ja kuumeen mittauksella :) Nytki pikkumies nukkunu ulkona jo 2,5 tuntia tuntuu tosi helpolta kun muut päivät kanniskelin vauvaa väsymiseen asti.
Mukava lukea synnytyskertomuksia :)
Ylläri iltatähti
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Onnea vauvan saaneille! :heart:

Imetysdementia kai vaivaa... "Vähän keitin" meidän rintapumpun osia.... Eli jätin ne hellalle kiehumaan niin pitkäksi aikaa että muovi suli... Hups vaan! Oikeesti kamalaa jos oisin polttanu koko talon... No kävin ostaan uudet osat sitte kaupasta. Tuli kallis aamupäivä. Sovittelin samalla vaatteita ja noo, sanotaanko että ei tuo mahanseutu ainakaan vielä ihan farkkuihin sopiva oo, vaikka onhan toki kahdessa viikossa menny sisään. Sellasta taikinaosastoa. Ehkä ootan ainaki pari viikkoa ennen ku meen uudestaan kaupoille.

Yöimetysliiveistä Olin ostanu semmosen Lindexin topin, mut nyt nää maitohinkit tursuaa sieltä ulos, eli ei oo mukava päällä. Bravadon yöliivit oli myös liian pienet tällä kuppikoolla. Isompaa kokoakaan ei voi ottaa ku ympärysmitta menee löysäksi. Pitää varmaan vaan ostaa joku perus toppi ja vuorata se liivinsuojilla. Isot tissit on kyllä hankalat.

Jälkivuodosta Eilen tuli kaks viikkoa synnytyksestä ja on hiipumaan päin. Vähä tuhrua vielä tulee.

Ylläri Ihan superia, että pieni on saanu nukuttua! :heart:

Kahvi ja ruisleipä En tiedä kuvittelenko vaan, et vauvalla on vääntäny mahaa enempi ku oon syöny ruisleipää tai juonu kahvia, mut ainakaan sillon ei väännä ku oon ilman eli jatkan toistaiseksi näin.
 
Paljon onnea Pinkkikissa ja Angelika vauvojen johdosta! :flower: Pinkkikissalla olikin nopeaa toimintaa. Täytyykin käydä lukemassa vielä se sun edellinen viesti, että millasia tuntemuksia sulla siinä oli, kun en muista. :)

Meinasin juuri tulla kirjoittamaan, että olen luovuttanut näiden häätöyritysten kanssa, että nyt lopetan sen homman. Eilenkin kävin illalla kunnon kävelylenkillä, joka teki ihan hirmu kipeetä, mutta ei tuottanut yhtään supistusta. Nyt rupes toi ikkunanpesu kuitenkin kiinnostamaan ihan uudella tavalla. :LOL:

Meidän Äiti tuuhan sit kertomaan, mitä polilta tuumattiin noista sun paineista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Taas onnea synnyttäneille! Pinkkikissa tosiaan pistänyt vauhdiksi viimeisimmän viestin jälkeen. Taas hyvä muistutus siitä ettei sitä aina voi ennakoida mistään milloinka alkaa tapahtua =)

Ite olen ollut tänään bongaavinani limatulppaa... Viimeksi en sitä huomannut ollenkaan, eli en tiedä mitä siitä voisi päätellä. Toivottavasti ihan nurkan takana olevaa synnytystä :D

Kävin tänään taas akupunktiossa ja aika siilinä siellä makoilin kun oli neuloja siitepölyvaivoihin, nukkumisvaikeuksiin, turvotukseen ja tietty ne "kypsyttävät" neulat. Varasin seuraavan ajan alkuviikolle, mutta toivon ettei tartteis mennä...

Alkaa käydä kalliiksikin tämä odottelu kun joka päivä pitää käydä shoppailuässähommissa... Tänään onnistuin ostamaan Kappahlista vauvalle bodyn ja yöpaidan, jotka olivatkin kaapissa jo ennestään. Kylläpä tuli älykäs olo kun kotona huomasin (tietty sen jälkeen kun olin repinyt laput irti ja pessyt ne). En edes muista milloin olen ne hommannut, mutta on ne varmasti ainakin mieluisat kun taas tarttuivat mukaan. Huoh.

Jokohan Sipulisankari on synnyttämässä ikkunanpesun jäljiltä?? "Harmittaa" kun äitee ne kyläillessään viime viikonloppuna pesi, eli tarttee tyytyä kuuraamaan jotain muuta :D

Pihlaja79 ja Typy tänään tasan 38
 
Moikka! Vieläkö mahtuu yksi odottaja mukaan keskusteluihin....? Paljon olen käynyt teidän keskusteluita lukemassa mutten ole saanut vielä itse kirjauduttua ja osallistuttua mutta jospa nyt aktivoituisi oikein.. :)

Toista odotellaan ja LA on 23.4. Esikoinen on jo reipas 3v. tyttö joka odottelee jo innolla pikku veikkaa. :) Saa nähdä miten sitten suhtudutaan kun vauva oikeasti tulee ja viekin paljon äidin aikaa..

Oma raskaus on sujunut aika vaivattomasti, pientä liitoskipuilua, vähän supistuksia ja heikkoja yöunia mutta nehän kuuluu asiaan joten ei viitsi niistä valitella.. :)

Miten teillä joilla on jo muita lapsia, onko vanhemmat lapset hoidossa myös vauvan syntymän jälkeen? Me toistaiseksi ollaan pidettyä esikoista 3pvä/vko hoidossa jotta saa purettua valtavaa energiamääräänsä hoitokavereiden kanssa ja hän jatkaa siellä ny ainakin kesälomiin saakka. Syksyllä kun tämä tulokaskin on jo isompi niin voisi miettiä että jos esikoinenkin jäisi kotiin, mutta mielelläni kuulisin kokemuksesta kommentteja eli mikä ratkaisu on tuntunut toimivalta?
Toki onhan tuossa omat haasteensa, meillä nyt esikoisen hoidossa on tullut ekat vesirokko tapaukset.. Otettiin toki tyttö heti kotihoitoon mutta tartuntahan on voinut jo tapahtua.. :( nyt siis jännätään että iskeekö esikoiseen vesirokko just esim. vauvan syntymän aikaan.. onko kellään kokemusta että vanhemmalla lapsella olisi ollut joko vesirokko itämässä tai päällä kun vauva on syntynyt..?

Tässä vielä tiedot lisättäväksi listaan: Päsky/34v./2./KOS/LA 23.4.

Päksy + pikkuveikka 38+2
 
Vauva on tanaan kylla niin paljon liikkunut etta mikakohan sita vaivaa. Maha heiluu laidasta laitaan ja muljahtelee. Ei tunnu kovin mukavalle. Isosiskot ovat innossaan katsotaan mahan heilumista.
Huomenna olisi sitten kaynnistys. Jannittaa ja pelottaa se kipu.
Maha on valtava ja pelkaan ettta vauva on yli 4 kg. Painoa on tullut 10.3 kg taha mennessa mutta eihan se kerro vauvan painosta mitaan.
Olen tanaan pessyt pyykkkia, imuroinnut, kaynnyt ruokakaupassa tayttamassa jaakaapin jne. Toivon etta asunto on yhta siisti kun tanne palaan vauvan kanssa. Epailen kylla etta ei ole.
Paivittelen sitten lisaa kunhan tama tytto on syntynyt taalta masusta.

mindi16 38+6
 
Tervetuloa Päksy mukaan hautomaan! :wave: :)

Tsempit mindille käynnistykseen!

Tää mamma lähettää tänään lapsilaumansa lappiin viikoksi, mummin ja papan kanssa lomailemaan. Olis siis hyvää aikaa käydä synnärillä pyöräyttämässä pikkuveikka pihalle! ;)

Kolmatta päivää supisteleva Meidän Äiti ja Juniori 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Huomenta! Täällä edelleen porskutetaan... :(

Onnea mindille käynnistykseen! :)

Tervetuloa joukkoon Päksy!

(.) Eilinen oli kyllä niin rankka päivä, että nyt loppuivat mun häätöyritykset! Kaksi pitkän pitkää reipasta lenkkiä, koiran harrastusharjoitukset ja tuo ikkunoiden pesu... Kroppa on aivan puhki! Nyt otan nämä viimeiset päivät levon kannalta, vaikka pitää kyllä taas vähän imuroida tässä joku päivä (mutta se on nyt vain se pakollinen jokaviikkoinen homma, ei enää lasketä häätämispuuhaksi) :) Vauva ollut tänään todella aktiivinen koko aamun ja yöllä nukuin kuin tukki!

Millainen olo teillä on, että miten synnytys käynnistyy? Mulla lähti esikoinen tosiaan tulemaan vesillä, joten on jotenkin vaikea ajatella, että tämäkään supistuksilla lähtisi... (Varsinkaan kun ne kaikki kivuliaat puuttuvat edelleen).

Sipulisankari & Narsku 39+4
 

Yhteistyössä