Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

29.3.
anscu--ensimmäinen--28v-OYS/ tyttölupaus
Lilyofthywalley--ensimmäinen--22v--?--poikalupaus

31.3.
HaamuAamu15--Toinen-29v--NKL/JS poikalupaus

1.4
Joos--ensimmäinen--31v--TAYS poikalupaus

2.4.
Hanzu89--neljäs--??--OYS

3.4
Innna94--Toinen--21v--TYKS tyttölupaus
Sanii--toinen--28v--Kos


5.4.
Lillamy93--ensimmäinen--22v--K-SKS

6.4
Sadeyes--Toinen--25v--NKL/JS poikalupaus
Pumpuli81--kolmas--34v--SEKS poikalupaus
Pippuri123--ensimmäinen--25v--KYS tyttölupaus

7.4.
Nostremame--Kolmas--?--HYKS tyttölupaus
Katjuska87--Toinen--28v--? poikalupaus
Nöösikkä--neljäs--41v--Jorvi poikalupaus

8.4
minskih--ensimmäinen--?--? poikalupaus

9.4
Huhitihapsukkainen--viides--35v--HYS poikalupaus

11.4.
Toukka16--Kolmas--40v-LKS tyttölupaus

13.4
Irith---ensimmäinen--27v--MKS tyttölupaus
Bells--ensimmäinen--28v--SatKS poikalupaus
Niittys--kolmas--40v--? poikalupaus

14.4.
Pähkinäpuu--ensimmäinen--28v--LS poikalupaus

16.4.
Nyyttitervetullut--ensimmäinen--32v--OYS tyttölupaus

17.4
Anismo--Viides--37v--EKKS tyttölupaus

20.4.
pumskeli--ensimmäinen--29v--SeKS tyttölupaus

21.4.
Kevätkukkanen--kolmas--36v--LS--tyttölupaus

25.4.
Vaimo85--Kolmas--30v--? poikalupaus
Kapusha--Toinen--25v--PHKS poikalupaus

27.4.
Ollakovai...?--Neljäs--?--? tyttölupaus

29.4.
norappi--Toinen--29v--TAYS

30.4
tipsu1984--kolmas--TYKS poikalupaus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

Kiitos Katjuskalle uudesta ketjusta! :)

Kevätkukkanen
tervetulo mukaan :)

Ajatella nyt on jo HELMIKUU, enää ei oie meillä huhtikuulaisilla kauaa :love:

Minä oon kyllä välillä selällä nukkunu, kun tuntuu, että ei oikein muissa asennoissa pystyny nukkumaan. Tai en mä ihan selällään nuku vaan silleen vähän kyljellään :D Ja en minä koko yötä noinkaan nuku vaan aina hetken ja sitten pitää kääntyä kyljelleen. Ei oo toivokaan, että pystyis nukkumaan yhdessä asennossa koko yötä :ROFLMAO:

Mullakaan ei vauvan liikkeet koske ja kanssa vauva on aika rauhallinen. Kyllä se liikkuu ja sitten kun se innostuu liikkumaan nii sen huomaa :D

Eilen tuli leivottua taas vaihteeks ja pestyä ensimmäiset vauvan vaattee. Tänään ajattelin jatkaa tuota vauvan vaatteiden pesua :)
 
Kiitti taas uudesta ketjusta :) Ihanaa tosiaan helmikuu, tänään palasin talvilomalta töihin ja tää päivä pian jo pulkassa: enää 29 työaamua jippii!

Mulle voi vaihtaa iäksi 29v. - viime kuussa tuli täytettyä.

Tällä viikolla olis veriryhmän takia piikki reiteen ja viikonloppuna se ylimääränen ultraus anopin työpaikalla. Toivottavasti nähtäis typyn naama nyt kunnolla, kun aina ollu kädet peittämässä. Kiva myös saada varmistusta sukupuoleen, joskos mekin nähtäisiin jotain osviittaa. Vaikka oon mä typylle ostanut jotain, kaikki ei oo kovin neutraalia. Jännää. Kiva toi ultraus nyt kun oon alkanut olla huolissani kaikista liikkeistä/liikkeettömyydestä/muutoksista/epävarmuudesta. Turhaan, tiedän, mutta minkäs teet. Hormonihirviöksi myös viime viikonloppuna hetkeksi muutuin, voi mies raukkaa :D

Kelasta tuli tänään päätös ja voi kun sitä rahaa tuleekin vähän.. Täytyy vähä laskeskella vielä sen 25% veroprosentin muutosta. Kyllä me hyvin pärjätään kyllä, mutta onhan se niin paljon pienempi määrä mitä nyt saan palkkaa. Valitettavasti ei ollu noussu 20% edellisten kuukausien tulot, ei kauaks kyllä jääny.
 
Haudi hau! Kiitos Katjuskalle uudesta pinosta! :) kyllä mäkin tota selillään makuuta yritän vältellä, ja mullakin monesti tollainen puoliselällään asento :) ja monesti yöllä kyllä tulee asentoa vaihdettu ja vessassa käytyä sekä vettä hörpättyä ainakin kerran yöllä. Mulla kuivaa yöllä ihan kaameesti suu, nii pakko vettä juoda, samoin kyllä päiväkkä tulee aika paljon vettä juotua.

Pikkuinen liikkui taas yöllä aika paljon ja välillä liikkeet on aika teräviäkin, jolloin itekin vähä säpsähtää :D

Tulin äsken kampaajalta, kyllä se vaan kummasti piristää kun saa vähä fressattua itteensä :)

Onko teillä ollu "hehkee" olo raskaudenaikana? Mulla ei kovinkaan, enempi vähä sellainen nuutunut ja turvonnot. Jotkuthan sanoo, että tuntee olonsa niin naisellisiksi ha kauniiksi raskaudenaikana, no mä en kyllä kovinkaan :D

Mä tilasin muuten eulen hoitolaukun netistä :) eka aattelin, että tarviikohan sitä hommata, mut kyllä se sit alkoi tuntumaan hyvältä idealta. Nyt on samaa sarjaa vaunujen ja turvakaukalon kanssa.

Kivaa alkavaa helmikuuta kaikille! :) ihana lukee helmikuisten ryhmää, kun siellä jo beibejä putkahtelee ♡
Anscu ja Pikkuinen 31+6
 
Kiitos uudesta ketjusta.

Uusille tervetuloa mukaan.

Mulle voi iäksi päivittää sen 40v, kun jo joulukuussa se tuli kerran täyteen.

Nukkuma-asento mulla on kyllä ollut kyljellään. Tai noikeastaan niin se on normaalistikin, joten suurta muutosta ei ole asiaan raskauden myötä tullut.

Hehkeäksi en itseäni todellakaan tunne. Lähinnä väsyneeksi ja harmaaksi. Yritän pitää itseni erossa kaikista turhista kemikaaleista toukan syntymään asti. Siksi en halua käydä kampaajalla värjäämässä hiuksiani, joten juuri kasvu on viime heinäkuusta kehittynyt melkoisesti. Meikkiäkään en suostu käyttämään kuin korkeintaan ripsaria, jos on jotkin juhlat. Joskus sentään tunnen itseni suht siedettävän näköiseksi kun löydän jotain päälle pantavaa, joka vielä näyttääkin jotenkin hyvältä ja mahtuu päälle.

Liikkeistä sen verran, että toukka on melko aktiivinen päivisin, mutta öisin en ole kyllä liikkeiden takia herännyt. Hyvä niin, koska toukan rytmi näyttäisi olevan suht inhimillinen jo nyt. Aamuisin aloittaa siinä seitsemän nurkilla melkoisella potkuharjoituksilla ja viimeiset kovemmat treenit tuntuu olevan kymmenen ja yhdentoista välillä illalla.

Tänään oli neuvola. Kaikki näytti olevan hyvin. Syke 150, pää alaspäin ja jo melko alhaalla, kätilön käteen tuntui edelleen sirolta ja sf-mittakin oli vain 25, joten alakäyrällä mennään. Ensi kerralla sitten olisi se isyyden tunnustaminen ja käyntikertojen väli nyt 2 vko.

Toukka16 30+0
 
Viimeksi muokattu:
pumskeli: Mulla jäi kans harmillisesti ihan tosi vähästä kiinni ettei täyttynyt se 20% isommat tulot 6kk aikana, niin meni edellisen verotuksen mukaan,niin tulikin yllärinä että aika paljon vähemmän mitä olin luullut.. No niillä mennään mitä tulee. Mut kannattaa laskee jos ei tartteis maksaa ihan 25% veroja, pienissä tuloissa satanenkin kuussa käteen on jo iso raha :)

Joo ei ole täälläkään olo kovin hehkeä. Mulla on vaikeeta hyväksyä tää uusi turvonnut ja kasvanut olomuto. Miehelle siitäKIN tulee aina kiukuttua.. Oon kyllä ollu yks mielensäpahoittaja tässä viime viikot, joka asia itkettää ja kiukuttaa ja harmittaa.
 
Raskauden alussa mulla ei ollut kyllä yhtään hehkeä olo enkä jaksanut panostaa ullkonäköön. Välttelen kans kemikaaleja ja ensimmäiset kuukaudet en kättänyt meikkiä, ei edes kiinnostanut meikata. Oli niin kova väsymys ja oksetti vaan. Nyt laitan kuitenkin töihin aina vähän ja oon kulmatkin muutaman kerran itse värjännyt, sitä väriä tulee niin vähän kuitenkin... Hajuvesiä en voi edes sietää enää, hajuaisti tarkentunut huomattavasti. Nyt omalla tavallaan voisin kuitenkin sanoa, että on hehkeä olo. Tykkään tästä masusta tosi paljon ja on semmoinen mukava naisellinen olo. :rolleyes: Radi-ruokavalion myötä kun painokaan ei ole enää juuri noussut!

Aloin kans lukemaan helmikuisia jonkin verran, kiinnosti kun täällä niistä mainittiin. Meilläkin enää pari kuukautta! Töitä enää 19 päivää! :geek: Niin ja kiitos Katjuska87 ketjusta.

Pähkinäpuu, rv 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Helpottava kuulla, ettei muillakaan nyt niin älyytömän hehkeä olo oo, vaikka toki toivoisin, ettei muilla ois näitä samoja tuntemuksia uudesta olomuodosta (siis tuntemuksia, jotka ei oo aina myönteisiä).

Kyllä mäkin kemikaaleja yritän vältellä, ainakin hiusten värjäilyn osalta. Sen vuoksi nytkin kampaajalla vain leikattiin mun hiuksia, sai ainakin haurastuneet latvat talven jäljiltä pois ja vähä kevyemmän yleisilmeen. Mut en siis itekään nyy raskaudenaikana halua hiuksia värjäillä.
Ja katjuska, kyllä täälläkin suunnassa välillä asuu sellainen mielensäpahoittaja :D

Mä oon muuten hoksannu hyvän nettisivun: bebesinfo, josta meisän synnytysvalmennuksessa puhuttiin. Sieltä löytyy paljon tietoa esim synnytykseen liittyen, ja oli siellä joku täytettävä lomake, johon voi kirjata omia toiveita synnytystä kohtaam ja antaa sen sit synnärillä, jos haluaa :)

Kantsii tutustua tohon sivustoon! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Niin, ja meikkeinä itse käytän ripsaria ja meikkivoidetta, joita kyllä tulee laitettua jos ihmisten ilmoille lähden :) no lenkille en kyllä laita :D

Js tuollainen pieni määrä värjäystä, jonka Pähkinäpuu mainitsi, niin tuskin on haitallista, että enemmän tarkoitin omalla kohdallanikin koko pään värjäystä, jonka nyt siis jätin väliin tuolla kampaajalla. :)
 
Kiitti uudesta pinosta Katjuska. :)

Olo on kyllä kaikkea muuta kuin hehkeä :eek:

Hiukset värjäsin syksyllä kerran, vältän nyt värjäämistä ihan siksi että siitä menee hiukset ja päänahka niin huonoon kuntoon. Hiusvärejä mielestäni turha välttää niiden myrkyllisyyden takia, koska varmaan täälläkin ryhmässä kaikki käyttävät shampoota hiustenpesuun. Shampoot sisältävät n.80% sulfaattia, ainetta jota käytetään raskaiden työkoneiden puhdistukseen. Erittäin voimakas hankaava aine joka on haitaksi silmille, hengitysteille, iholle, päänahalle ja aiheuttaa afta-haavaumia. Ko. aine on toksinen, ympäristölle myrkyllinen.
Uskon että turvallisempaa on värjätä tukka esim 2kert vuodessa kuin pestä päänahkaansa myrkyllisellä sodium laureth sulfaatilla joka ikinen päivä.:cautious:

Minä käytän kampaamoista saatavia sulfaatittomia shampoita, kasvojen puhdistukseen mahdollisimman ekoeko töhniä jne.. En lakkaa ihmettelemästä kun vouhkataan esim perusruokien haitallisuudesta raskausaikana, mutta samalla kuitenkin ihmiset käyttävät päivittäin tuollaisia oikeasti toksisia yhdisteitä eikä mikään taho siihen puutu.:ninja:

Ensimmäinen lomapäivä meni oudosti, melkein 2vuoteen ei ole oikeeta lomaa ollut niin on ihan hukassa mitä sitä oikein tekisi. :rolleyes:

Jännä että ensi kuussa jo tähänkin ryhmään varmaan tulee ekat vauvat. :eek:
 
Kiitos Katjuska uudesta pinosta!

Mäkin oon etuseinäistukan kanssa voinut olla vielä hyvin selällään (vaik enemmän se nyt taitaa olla tuolla jo kohdun korkeimmalla kohdalla), mut nukkumaan ei silleen pysty kun vauva ei tykkää :D potkii hirveästi. Yöllä ei tarvii hypätä vessassa mut aamulla on noustava aikaisin käymään kerran. Nyt on alkanut tulla suonenvetoja ja kramppeja jalkoihin, niihin välillä herää yöllä.

Alkuraskaudessa ei ollut hehkeydestä tietoakaan ja nyt ei enää oo, mutta joskus 16-25 oli ihan kivaa aikaa kun masu pyöristyi ja olo oli ihan hyvä. Nyt alkaa olla koko ajan jotain supistelua, alaselän särkyä tai jotain muuta kolottelua, milloin mitäkin :alien:

Toivottavasti tää ei tule vielä ens kuussa! Mut niille joilla on ihan alkukuusta LA niin vois olla ihan kiva jakautua jo maaliskuussa :)
 
Kiitos Katjuska uudesta pinosta!

Mäkin oon etuseinäistukan kanssa voinut olla vielä hyvin selällään (vaik enemmän se nyt taitaa olla tuolla jo kohdun korkeimmalla kohdalla), mut nukkumaan ei silleen pysty kun vauva ei tykkää :D potkii hirveästi. Yöllä ei tarvii hypätä vessassa mut aamulla on noustava aikaisin käymään kerran. Nyt on alkanut tulla suonenvetoja ja kramppeja jalkoihin, niihin välillä herää yöllä.

Alkuraskaudessa ei ollut hehkeydestä tietoakaan ja nyt ei enää oo, mutta joskus 16-25 oli ihan kivaa aikaa kun masu pyöristyi ja olo oli ihan hyvä. Nyt alkaa olla koko ajan jotain supistelua, alaselän särkyä tai jotain muuta kolottelua, milloin mitäkin :alien:

Toivottavasti tää ei tule vielä ens kuussa! Mut niille joilla on ihan alkukuusta LA niin vois olla ihan kiva jakautua jo maaliskuussa :)
 
Minä voisin ilmoittautua halukkaaksi synnyttää jo ensi kuussa! :D siis ihan siinä maaliskuun loppupuolella olis passeli, rv38 jälkeen! :) 30.3. on se päivä joka olis kiva, silloi on mulla,ja mun isällä synttärit, niin olis aika huikea yhteensattuma että kolmessa polvessa sama synttäripäivä. Silloin ois rv 38+6. Ennen 38+0 ei tartteis tulla! Haluun että on kerenny keuhkot kehittyä kunnolla. Noh,totuushan voi olla että tää syntyy tyyliin 20 huhtikuuta kun viikkoja alkaa olla se 42 :p

Minä oon kyl kemikaalien kans lätrännyt ihan normaalisti, tukkaan menee väriä hava se viikko (punainen) ja meikit sun muut kuuluu jokapäiväiseen settiin, taidan olla poikkeus näissä sit...

Katjuska rv 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon koko raskausajan meikannu päivittäin, en osaisi olla ilman. Joskus viikonloppuisin pitänyt meikittömiä päiviä, syynä ennemminkin laiskuus kuin kemikaalien välttely.. :D Meikkaamisella ja muutenkin laittautumisella on niin suuri vaikutus mielialaan ja juurikin siihen, kuinka hehkeeks itsensä tuntee, etten siitä halua luopua. Oon kuitenkin vähentänyt kosmetiikan käyttöä paljon, esimerkiksi kynsien lakkauksen, hiusten värjäyksen ja kulmien värjäyksen oon jättänyt kokonaan. Hajuvettä ja hiuslakkaa käytän hyvin harvoin. Hajuaisti on varmaan ollut herkempi, kun kaikki tuntuu haisevan liian voimakkaalle ja menevän nenään..

Tässä asiassa saa ruveta aika tarkaksi, ja vaihtaa tosiaan kaikki pesuaineista lähtien jos sille tielle lähtee.. vähempi parempi, mutta hysteeriseksi en haluaisi ruveta :)
 
Täällä myös meikataan päivittäin ja just yritän järkätä aikaa kampaajalle että sais tukkaan uutta väriä. Kemikaaleja ei siis vältellä. Hiukset voivat mulla raskausaikana aina tosi hyvin! Ei rasvotu ja kasvavat tosi nopeaan.
nuorimman tyttären syntymäpäivä on 3.4. Ja myös tämän nöösin kierronmukainen la oli 3.4. Siirtyi ultrassa 7.4. joten olisihan tuo hauska jos samalle päivälle sattuis
Mutta tosiaan, osa meistä synnyttää jo ens kuussa!!! Toki toivotaan kaikille lähelle täysiaikaista raskautta!
Mahtavaa helmikuuta kaikille ja kiitos uudesta ketjusta!
Nöösikkä 30+4
 
Mulla ei oo yhtään hehkuva olo kyllä :S Maha rupee olemaan tiellä ja tunnen itseni vaan lihavaks :confused: Naaman on tullu taas finnejä, maha ei toimi ja mahaan koskee :alien: No onneks mies on sanonu, että kyllä mä silti kauniilta näytän :D Raskausarpia on tullu tisseihin ja reisiin vähän.

Noista kemikaaleista, ite oon kyllä käyny kampaajalla värjäämässä hiuksia pari kertaa nyt raskauden aikana. Alussa kun en vielä tiennyt ja sitten tossa pari kk sitten. Meikkiä en käytä, koska en oo meikannu muutenkaan varmaan 3 vuoteen :D Vauvajuhlissa viimeks oli meikkiä, mutta muuten ei vaan jostain syystä tuu meikattua.

Minäki voisin synnyttää jos ens kuun lopussa. :D Kuitenki, että täyttis ainakin sen rv38 nii sitten saa tulla vauva millon haluaa :D

Mua on ruvennut jostain syystä nyt jännittää kauheesti toi synnyttäminen. :confused:
 
Joo, kyllä itse voisin ens kuussa synnyttää, ja LA onkin 29.3, niin se tai aiempi, kohan just ne 38vkoo on täynnä, sopisi mulle! :) aika hauska yhteensattuma Katjuska sulla, jos synnytät 30.3, jos on kolmessa sukupolvessa sitten :) mä ite oon syntyny 5 päivää etuajassa (kyselin äidiltä) ja niin on myös mun kaksi sisarusta syntynyt ennen laskettuaikaa, niin sillä päättelen, että itsekin vähä etuajassa saatan synnyttää, mutta who knows! :) kohta nukkumaan, hyvää yötä! :)
 
Jestas, mikä yö taas takana.. Tai no, kello on 4.50, että ei kait se yö vielä ohi ole. Mutta nousin, kun ei tuosta nukkumisesta tule mitään kuitenkaan. Jos ei tarvi vessaan nousta, niin joku paikka on kuitenki niin kipeä, että siihen herää (jos on kerennyt nukahtaakaan..)

Minua ei haittaisi yhtään, vaikka vauva syntyisi jo maaliskuun puolella (y) Meillä on isommat lapset syntyneet 39+1, 37+1, 39+4 ja 41+1. Tuo 37+1 laskettiin jo täysiaikaiseksi ja olikin ihan valmiin oloinen maailmaan. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että tämä tulee ennen laskettua aikaa, mutta katsellaan nyt..

Kemikaaleista: Olen käyttänyt ihan normaalisti. Itse en meikkaa oikeastaan koskaan ja hiuksetkin on ihan naturellit. Joskus (lue: parin vuoden välein korkeintaan) saatan repästä ja ottaa raitoja, mutta nyt ei tosiaan ole niitäkään tullut laitettua aikoihin. Shampoota, dödöä ja kosteusvoidetta, siinäpä ne taitaa olla mitä on käytössä.

Mulla olisi vielä 20 tai 21 työvuoroa jäljellä ennen äitiysloman alkua, mutta katsotaan nyt viikko (tai päivä) kerrallaan, jaksanko ihan loppuun asti. Eilen oli neljäs perättäinen työvuoro ja alkaa tuntua kropassa..

Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!

T. Huhtihapsukkainen 30+3
 
Näin en myöskään meikkaa oikeastaan koskaan, joskus kotona olessa kyllä mut pesen pois jos ulos menossa.
Mulla viimeiset pari päivää kauheet, mitään en pysty tekemään särkee selkään ja kävely vaikeeta en edes ruokaa pysty tekemään kun jopa seisominen aiheuttaa kipuja.
Olisin valmis jo nyt synnyttämään mut haluan vauvan pysyvän kohdussa niin et ei olis enää keskonen, en vaan tällä hetkellä jaksa.
Nostremame rv 30+5
 
Täällähän on oltu koko yö hereillä :unsure:
Tämä yö meni onneksi omalta osalta hyvin, mutta edellisenä yönä heräsin minäkin klo 4.00! Ei oo öisin kipuja, mutta pitää kerran nousta vessaan ja joskus ei vaan saa enää unta sen jälkeen. Kurjaa!:devil:
Kiva kyllä lukea teidän viestejä heti aamusta!
On kyllä mukavaa, että täällä on aktiivisia kirjoittelijoita. Kyllähän tämä oma olo ja tuleva pyörii nyt koko ajan mielessä, niin kiva käydä aina katsomassa muidenkin fiiliksiä!

Katjuskako se vinkkasi helmikuisten pinoista? Itsekin olen sitä nyt lueskellut ja ihana lukea kun saavat siellä jo vauvoja!

Nöösikkä 30+5
 
Itse en onneks ollut ihan koko yötä hereillä :D Mutta alku yö meni taas siinä, kun sattu lonkkiin. Heti kun toiseen lonkkaan ei sattunut, nii sattu sitten toiseen ja vessassa kävin varmaan 8 kertaa :D No onneks sitten 3 aikaan yöllä sain sitten unta ihan kunnolla ja en enää heränny kun pari kertaa.

Puutuuko muuten muilla jalat tai sormet tai kädet öisin? Mulla on semmosta pientä puutumista, mutta lähtee sitten aina pois.

Mulla ois tänään hammaslääkäri ja sitten pitäs käydä katselemassa sitteriä ja vielä pitäs pestä vauvan vaatteita =)
 
Sadeyes, kiitos tuosta shampooinfosta. Tähän asti olen käyttänyt kyllä vain kampaamon shampoota, mutta tuosta sulfaatista en ole tiennyt. Kampaajasiskoni on kyllä jo aika päiviä sitten ohjeistanut, ettei hiuksia tarvitse pestä shampoolla kuin kerran viikossa, ja sitä olen noudattanut. Nyt olen hiukan viisaampi myös shampoon koostumuksen suhteen. Kaupan dödöt olen jättänyt jo pitkän aikaa kauppaan, koska en löydä sieltä alumiinittomia dödöjä. Sen sijaan olen reilun vuoden ollut täysin hurahtanut kookosöljyyn sen monikäyttöisyyden takia http://www.kookosravinto.fi/virilo/virilo-neitsytkookosoljy/kookosoljyn-kaytto/41

Mitä perusruokiin tulee niin käytän kyllä tervettä maalaisjärkeä. Tosin nyt tämän rd-diagnoosi pakottaa kyllä katsomaan mitä suuhunsa laittaa, vaikka muuten syön lähes kaikkea.

Toukka16 30+1
 
Synnyttämään menen Lohjan sairaalaan ja kahden pojan jälkeen lupailivat tyttöä

Nukkuminen on niin ja näin.. Heräilen 2-5 x yössä. Liitoskipuja ei onneksi ole, vaikka vaapun kuin ankka.

Esikoinen tuli niin rytinällä maailmaan etten ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä. Silti synnytyksestä jäi erittäin positiivinen kuva, varmaankin juuri sen nopeuden vuoksi.

Kuopus käynnistettiin ja synnytys oli hitaampi, kesto reilu 3 h. Silloin sain ilokaasua ja pudendaalipuudutuksen. Ilokaasu lähinnä nauratti ja auttoi keskittymään, mutta pudendaalipuudutuksen oli taivas! Esikoisensa hannailin ponnistamista, tuntui että repeän kahtia. Kuopuksessa puudutus vei emättimen venymis/repeämiskivun pois kokonaan. Saman puudutuksen haluaisin nyt ja epiduraalin/ spinaalin ainoastaa jos synnytys pitkittyy.

Kemikaaleja olen vähentänyt. Aika samoilla linjoilla olen Lilyofthewalleyn kanssa. Hiuksia en ole värjäillyt tai kynsiä lakkaillut, dödö vaihtui alumiinittomaan, mutta kotoa poistuessa meikit lautan kyllä naamaan. Piristää kummasti ☺

Ruokien kanssa olen tiukemmalla linjalla. Liittyy varmasti osittain ammattiini, tieto lisää tuskaa. En ota pienintäkään riskiä toksoplasmoosin/listerian kanssa. Enkä antaisi itselleni ikinä anteeksi jos omalla toiminnallani aiheuttaisin keskenmenon/ vauvan vammautunisen. Esimerkiksi noiden todettujen listerioosien lisäksi voi olla ties kuinka monta alkuraskauden keskenmenoa, joita ei edes tutkita ym.

Pääasia on kuitenkin se, että jokainen tekee omat, itselleen hyvältä tuntuvat, valinnat näissä kemikaali, ruoka ym. jutuissa!
 
Kiitos Katjuskalle taas uudesta pinosta! :)

Ja tervetuloa uusille! (y)

Tänään olisi mullakin matka hammashoitolaan, mutta hygienistin pakeille. Hetkeen en ole käynyt, niin ihan hyvä tarkastaa tilanne jo ihan perussairauksien että raskauden puolesta.

Hiuksia olen raskausaikana värjännyt x2 ammoniakittomalla kevytvärillä. Kevyen meikin laitan päivittäin, niin paljon virkeämpi olo tulee kun vähän meikkaa. Muuten kun tämä olo ei ole kovin kummoinen.. Ruokien suhteen en ole neuroottinen, mutta listeriariski-tuotteita vältän. Toki minulle ei muutenkaan graavilohet, homejuustot tai pastöroimattomat maitotuotteet maistu. Olen samaa mieltä Kevätkukkasen kanssa siitä, että pääasia on, että jokainen tekee omat hyvältä tuntuvat päätöksensä näiden asioiden kanssa.

Tänään olisi rv 28+1 ja tasan kahden viikon päästä on äitipolilla ultra ja lääkärikäynti. Synnytystapa-arviotakin siinä jo tehdään. Odotan rv 30:iä ja tätä polia kuin kuuta nousevaa!

Onnittelut muuten kaikille joilla tuo rv 30 raja jo on täyttynyt! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä

Yhteistyössä