Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Kiitti Pähkinäpuu kertomuksesta ja innolla oottelen lisätetoa AOS:n päivästä (y) Katjuska, loistavaa tuli iso hymy naamalle :ROFLMAO:

Täällä käyty aamulla käyrillä synnärillä (n) Kaikki kyllä lopulta hyvin, mutta olin jo huolissani. Viime yönä nukuin taas paremmin ja heräsin vaan neljä kertaa vessaan, ja aamulla tajusin etten ollut tuntenut heräåmisten yhteydessä mitään liikkeitä kuten aina nykyään muuten öisin. Aamulla yritin kahen tunnin ajoin herätellä vauvaa ärsytellen ja söin ja join makeeta, muttei yhtään liikettä. Käyrälle päästyäni kuitenkin aika pian alko tuntumaan liikkeitä ja lopulta kaikki oikein mallikkaasti: kehuivat käyrää ja mahakin jo heilui siinä potkujen ja mönkimisen seurauksena. Oli mukavat kätilöt enkä sitten lääkärillekään enää siirtynyt kun kaikki hyvin :) Johtui varmaan osittain siitäkin, kun viimeksi eilen illalla syönyt viiden aikaan ja ihan jotain namuja vaan illalla otin suuhuni, joten aikalailla ylipitkä ruokailemattomuus siinä välissä ollut aamuun tuli.

pumskeli rv 37+3
 
Moikka!! :)
Meidän pikku prinsessa syntyi tänään klo: 06:57(rv 39+6), pituutta 49cm ja painoa 3810g <3

Jonkun näkönen synnytystarina:
Meilläkin siis jyllännyt norovirus tai joku muu vatsatauti ja mies sai sen ma-ti yöllä, no eilen mä ajattelin jo et ei se tartuu enää, no aamulla neuvolassa esikoinen oksensi, mä aloin oksennella ja ripuloida siin 10aikaa illalla :s koko aika sitä vaa tuli molemmista päistä, no joskus puol kolmen aikaa yritin saada unta no meni puolisen tuntia ni alkaa supistaa heti 5min välein tosi kovin. Ajattelin et mitä mä nyt teen ku oksennellu koko yön, jäätävä horkka ja mahassa ei yhtään mitään.. No kävin sanoo miehelle joskus puol 4aikoihin et pitää varmaan soittaa hänen äidille että tulee meille. Hän oli paikalla joskus hiukan ennen viittä, meijän auto ei lähde käyntiin! :D supisti jo niin kovin. Lähettiin salosta turkuun siinä 5:15 , matkan varrella halusin mehujään, no abcilta hakemaan :D perillä oltiin hiukan vajaa 6, kuudelta olin auki 5cm ja siitä meni ehkä kymmenen min niin jo 7cm ja siitä hetki niin meni vedet ja alkoi tulla ponnistamisen tarve, odoteltiin jonkun aikaa ja pyydettiin siirtymään sängylle ja muutama ponnistus niin perätilassa peppuedellä oleva prinsessa pääsi syliin. Täydet pisteet sai vaikka aloin pelätä matkalla sairaalaan et miten se perätilasynnytys menee. <3 yhteenveto laput sain mahd huomista kotiutumista varten. Synnytyksen kokonais kesti 4h5min, eka vaihe 3h55min, toka 2min ja kolmas 8min, luomuna mentiin kun ainoa mitä tarjottiin ku tultiin oli ilokaasu ja en halunnu sitä sit kumminkaan. Repeämiä ei tullut!

Onnesta soikeana tutustutaan prinsessan kanssa ja rinnalle on oppinut hyvin ja maitoa alkanut tulla ihan ookoosti. <3 eristyksissä ollaan kun oli sitä vatsatautia
 
Uskomatonta!! :) mun enneuni piti paikkaansa!!! :D se oli sellainen tosi selvä uni, ja varmaan oon nähny sen just noihin aikoihin yöllä, ku innnalla on ollu lähtöasetelmat synnärille :D
Joo, täytyypä ny alkaa ihan kunnolla muistelemaan näitä unia :)
... ja ois toki kiva, jos tämä oma nyyttikin vaikka joku yö herättäisi äitinsä kunnon supistuksilla tai lapsiveden menolla ;)
Onnee siis Innnalle tosi paljon pikku prinsesta ja synnytys kuulostaa ihanteelliselta (vaikka toki voinu olla kivuliaskin!), mut hyvin selvisit ja ei ees repeämiä! :)
Katjuska; hyvältä kuulosti toi siun tehospurtti vauvan syntymän vauhdittamiseksi :D
 
Onnea Innalle!:love: Vähän alkaa kateus valtaamaan alaa täällä vaikka mulla on yli 3vkoa laskettuun aikaan jäljellä. Alan vaan olla aika kypsä tähän oloon...

Mä kävin tänään 5km lenkillä koiran kanssa ja olin yllättynyt kuinka reipasta vauhtia jaksoin kävellä! Jihuu :D Ensin olin varma et ei ollut hyvä idea mut nyt on tosi hyvä olo. Kohta saunaan :) Tänään oonkin ollu kotosalla yksinään, kun mies oli esikoisen kanssa jossain autotapahtumassa. Makasin sohvalla ja söin jäätelöä, et kiva mennä torstaina neuvolaan puntarille kun äsken meni vielä pizzaakino_O
Kuulostaa kyllä hyvältä Katjuskan vauvanhäädöt. Se siideri varsinkin :p Maistuis kyllä yksi kylmä päärynäsiideri hyvälle. Noh ehkä sitten joskus kuukauden päästä :LOL::LOL:

Mä löysin puhelimeen semmoisen "synnytyspoltot" sovelluksen millä voi kellottaa supistuksia! Ihan älyttömän kätevä. Ainakin iPhonelle löytyy semmonen. (y)

Millähän sitä sais takasin sen "en ole yhtään turhatunut raskaana olemiseen"-olotilan? Se oli vielä viime viikolla, mut nyt on hiipinyt sellainen jatkuva turhautunut äähpuuhärsyttää-olo. Itkua ja raivoa riittää, mies vielä helisee mun kanssa :p Kuitenkin pahimmillaan voi mennä se 5vko niin ei tarvis vielä tässä vaiheessa olla jorma otsassa..
Sen vaan sanon et jos kuulen yhdenkin kommentin tästä valtavasta mahasta niin sillä kommentoijalla on legot kurkussa :devil::devil:
 
Joo sen verran hyödyttömiltä nuo kaikki kikkakolmoset vaikutti,että tää päivä otettu ihan rauhakseltaan vaan telkkaria katsellen ja päiväunia torkahdellen.. Ensimmäistä kertaa on tullut tänä viikonloppuna sellainen turhautunut olotila tähän odotukseen, tai ehkä ennempäänkin sitä että synnytys jännittää niin paljon,että haluis kokea sen heti alta pois..
 
Onnea Niittys! <3

Täällähän kerkeää suurinosa synnyttää ennen mua tätä menoa, kun sitä silloin pohdiskelin että hirvee päivitysrumba täällä sit oman vauva-arjen keskellä, mutta eipä taidakaan olla.. :D tosi paljon syntynyt vauvoja ennen laskettua-aikaa!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Niittys ja Inna! Ja Anscu, please näe seuraavaksi unta minusta! :D

Täällä menee yöt risaisesti ja päivät koomassa. Kunto on kasvanut, yli 3km pystyy jo kerralla kävelemään ennenkuin liikaa alkaa painaa mutta painakoot. Mikään S ei tee mitään, vaikken kyllä häätömielessä niitä harrasta vaan ihan normaalielämää eletään. Oon varmaan vielä ensi joulunakin raskaana:notworthy: Mies on kärsimätön, minä lähinnä alistunut siihen että tää jatkuu näin ikuisesti. Maha on yhtäkkiä kasvanut valtavaksi ja turvotukset on raajoissa aika reilut. Ens viikolla taas neuvola..

H38+3 ja kärsimätön :unsure:
 
Onnea inna ja niittys!

Täällä alkoi eilen 13 maissa supistukset melkolailla säännöllisinä alta 10 minuuttia ja kestoltaan 30-60 sekuntia, mutta yöllä ne hiipui pois. Esikoinen jäi mummille yöksi, kun ei suostunut mukaan kotiin lähtemään :D
Enkä lähtenyt edes näytille, kun ei tehnyt kipeää.

Kohta voikin nousta aamupalalle ja toivoa, että ne supistukset alkaa uudestaan ja saa vähän lisää voimaa tai sitten menee vedet.

Mulla tosiaan tossa listassa väärä LA :) mutta se ei haittaa (4.4) Vieläköhän kerkeäisi tänään syntyä vai meneeköhän 40 viikolle :) Meidän työnarkomaani on tänään vielä menossa pitkään vuoroon töihin (10-6), että saa nähdä mistä sen kotiin saa jos lähtö tulee :D (miehellä on kaksi työtä, onneksi ne on molemmat lähellä) .

SaNii 39 + 6

Eiku, kyllä näköjään supistelee jo nyt, jännäksi menee. Pitää varmaan heittää vielä kamera lataukseen hetkeksi :)
 
40+0 tänään, eli virallisesti paperilla menee tämä kuopus esikoisen yli (40+1). Huomenna ei saisi syntyä, tietystä syystä ikävä päivä...
seuraava etappi omat synttärit ja oviksen mukainen LA.

Inna ja niittys onnea !!! Innan synnytys kuulostaa kyllä täydellisesti menneeltä perätilasynnytykseltä! Upeeta että tuli noin helposti ulos!
 
AOS
Huomenta! :)
Meidän poika syntyi siis 2.4 klo 3.34 (39+1) Jorvissa, painoa 3170g ja pituutta 48cm! :p

Aamusta asti supisteli napakoita harjoitussuppareita. Menin siivoamaan autoa ajankuluksi iltapäivällä, jonka jälkeen hain mieheni töistä ja menimme kauppaan. Siellä supistukset ja menkkajomot muuttuivat taasen napakoimmaksi ja odotin vain kotiinpääsyä särkylääkkeiden kuvat silmissä! :X3:

Otin 2g parasetamolia 4hn aikana, eikä kipuihin juurikaan auttanut. Tajusin myös yhtäkkiä, että vauva ei ole juurikaan liikkunut koko päivänä ja liikelaskentayrityksistä huolimatta en saanut mitään eloa vauvaan. Lähdimme siis käyrille Jorviin, jossa todettiin vauvalla olevan kaikki hyvin. Kohdunsuu oli vielä kiinteä ja vain sormelle auki, vaikka napakoita supistuksia tuli säännöllisesti 8min välein. Palasimme kotiin seuraamaan tilannetta.

Muutaman tunnin kuluttua saimmekin lähteä takaisin (klo 23 aikoihin), kun en kivuilta enää kotona pystynyt olla. Supisti 3min välein. Sairaalassa kohdunsuu oli vasta 3cm auki edelleen kiinteä! Sain kipupiikin, joka ei vienyt kipuja, pään sain vain sekaisin :D supistukset voimistuivat jatkuvalla syötöllä, limatulppa irtosi ja saliin päästyämme pyysin miltei heti epiduraalin, koska ilokaasustakaan ei tuntunut olevan hyötyä. Sain puolikkaan annoksen puudutetta, kun kipupiikistä ei ollut vielä montaa tuntia aikaa.
Muutamassa tunnissa tilanne kypsyi hyvin ja kipu alkoi pikkuhiljaa palata, joten pyysin saada lisää puudutetta. Kätilö puhkaisi kalvot (josta ilmeni vauvan kakanneen lapsiveteen), totesi minun olevan 9cm auki ja rohkaisi ponnistamaan mikäli siltä tuntuu. Tuumasta toimeen, ja muutaman minuutin jälkeen syntyi pieni poikamme:rolleyes::love:

Synnytys oli siis helppo ja nopea, josta selvisin myös ilman ruhjeita! (y)

Vauvalla kaikki erinomaisesti, vaikka vedessä kakkaa olikin! Tissillä viihtyy ja suoli toimii, nukuttukin on!:) tänään kotiin!:love:

Onnea myös Inna ja Niittys!
 
Onnea vauvoista, kivaa myös lukea toisten synnytystarinoita. Samat elementit kaikissa, mutta niin erilaisia silti!

Joku aiemmin mainitsi älypuhelimeen ladattavasta supistuslaskurisovelluksesta. Kannatan ehdottomasti lataamaan sellaisen, mä en ainakaan olisi pärjännyt ilman. Kun aamuyöllä "ne oikeat" synnytyssupistukset alkoivat, olivat ne heti niin kivuliaita, että veivät kyllä kaiken keskittymiskyvyn. En olisi kyennyt yhtäaikaa selviämään supistuksista ja kellottamaan niitä jollain tavallisella kellolla.

Sovellus jonka latasin oli todella simppeli, siinä oli iso nappi mitä painaa supistuksen alettua ja loputtua. Ylös pystyi merkkaamaan myös kuinka kova supistus oli. Tiedot tallentui itsestään pylväsdiagrammiin, josta muodostui hyvä yleiskuva tilanteesta (y) tämä vei myös keskittymistä pois kivuista, ja samalla toi tunteen että on tilanteessa edes jotenkin kartalla. Suosittelen!
 
Onnea AOS ja Niittys! <3 Ja kiitos synnytyskertomuksesta AOS :)

Minäki haluan mun vauvan jo syliin! Näinköhän syntyy ennen keskiviikkoo tai oiskohan edes täsmällinen ja syntyis keskiviikkona :ROFLMAO:

Minä olin yöllä, etttä jee nytkö se lähtä tulee, kun oli tosi kippeitä menkkajomja yli tunnin. Ne ylti ihan reisiin ja selkään, mutta noh ylläri pylläri ne sitten loppu...No huomenna ois sitten neuvola.

Täällä on ihana keli ja ajateltiin kaverin kanssa lähtee vähän lenkkeilemään :)
 
Onnea AOS! <3
SaNii:
Vaihdoin sun lasketunajan huomiselle :) Siellä taidetaan olla tositoimissa jo? ;)

Sadeyes Vaihdoin sun lasketunajan tälle päivälle,sen oikean lasketunajan mukaan sitä kuitenkin elellään tässä vaiheessa.. ;) pääset liittymään anscun kaveriksi 40+ kerhoon. :D

Täällä valvoskelin yöllä parisen tuntia kun oli sellaista menkkajomotusta, ei mitään kovin kipeää,vaan sellaista mikä pelkästään piti ärsyttävästi hereillä, ja siihen samaan epäsäännöllisiä harjoitussuppareita missä pieni särky mukana.. Ei mitään mainittavaa siis muuten kuin se että valvottua tuli..Lämpimään jyväpussiin käpertyneenä lopulta nukahdin.

Katjuska rv 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: norappi ja Sadeyes
Onnea vauvoista Inna, Niittys ja AOS! :love:

Onnea Sadeyes lasketun ajan saavuttamisesta! :)

Täällä tuli autettua äitiä muutossa perjantaina. Tosi paljon tuli rehkittyä ja sen kyllä olossaan tunsi eilen.. Varsinkin kun kaikkien kipuilujen vuoksi koko raskausaika on menty minimiliikunnalla. Mut onpahan sekin stressinaihe pois päiväjärjestyksestä.
Huomenna poksahdetaan täysaikasiksi eli rv 37+0 huomenna. Jos nyt sen viikon vielä vauva pysyisi mahassa, niin hyvä. Sitten kun alkaa rv 38, niin saa vauva tulla mun puolesta milloin vain. Alkaa nämä säryt ja olot jo niin tympäsemään.. Yöunetkin on katkonaisia pissalla käymisen ja molempien lonkkien kipuilujen vuoksi. Kyljen kääntäminenkin sattuu. Päivittäin supistelee semikipeästi ja välillä melko tiheästikin. Jospa edes kypsyttelevät paikkoja.
Tiistaina olisi taas neuvola.
 
Katjuska, kiitos :) Ei vielä tosi toimissa, supistukset pysyy poissa levossa lähes täysin ja aamupalan jälkeen nukahdin uudestaan :D Supistukset kyllä alkaa heti kun hetken on pystyssä, että jännäksi menee :)
 
Huomenta! Onnea Niittys ja AOS!♡
Mua on alkanu pikkuhiljaa ihan kunnolla masentamaan tää, kun vauva ei synny :'(
Ja käynnistystä oon alkanu nyt ihan kunnolla miettimään, kun siihen tää näyttää menevän.
Anscu ja Pikkuinen 40+5
 
Onnea vauvautuneille!! :love: Mä joudun itteeni muistuttelee et vauva on tiistaina vasta täysiaikainen et ei oo vielä kiire. Luulen vissiin olevani siellä lasketun ajan tienoilla ;)

Anscu; Nyt kuule menet ja hankit hyppynarut ellei entuudestaan oo. Hypit niillä päivän mittaan niin jospa teidänkin vauveli tajuaisi tulla ulos :rolleyes: Mun ystävä sanoi et hänellä on toiminut tuo 4 kertaa! Ainakin saat nauraa kunnolla, kun tässä tilassa hyppynarulla hyppely voi olla aika mielenkiintoista! Mä niin toivoin että saat vauvan ennen käynnistystä, muistan ite ton niin vahvasti vielä...

Minkä takia kaikilla supparit helpottaa kun menee lepäämään? Mulla ei liikkeessä tunnu kun mahan kovettumista mut makuulla sit alkaa polttaa.. o_O Ehkä ne ei sit ookkaan supistuksia vaan taas jotain venymistä.
Yöllä oli kyl todellinen tahtojen taisto nousta sängystä ylös! Alapää aivan kauhean kipeä (ilmeisesti se häpyliitos..) et ei se lenkkeily ehkä sittenkään ollu hyvä idea. Vauva tuntui olevan taas kerran alempana ja poltteli sit taas niin pirusti kun menin takas maate. Mut siinäpä se.. Mies kyseli kun katto mun ähkimistä et "onko sulla jotenkin vaikee olla?" ja oli nousemassa auttamaan mua ylös niin kauniisti tokaisin " EI TARVII AUTTAA!!":X3::X3: ai että oon ihana :LOL:
 
Kyllä täälläkin alkaa oma olo olla malttamaton. Pakko varmaan siirtää ajatuksia nyt reilusti eteenpäin että pysyy vielä järjissään :oops:
Supistaa päivällä lähes jatkuvasti ja kivuliaasti mutta kestot ei riitä. No tänään on kuopuksen syntymäpäivä joten päivä menee kyllä kivasti kahvitellessa ja herkutellessa :D
Kaikilla alkaa kuitenkin olla huikeat ajat edessä! Tsemppiä meille kaikille!!!!
Nöösikkä 39+3
 

Yhteistyössä