Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Joo, kyllä niistä ässistä on itselläkin sellainen ajatus, että ei niitä nyt vartavasten meillä harrasteta mutta kyllähän niiden mahdollinen synnytystä provosoiva vaikutus tulee mieleen, kun siivouspäivän iltana käy saunassa ja päälle hässii. :) Ja sama toistuu parin päivän päästä. :ROFLMAO: Himot ne on hiirellähhii... (y)
 
Pähkinäpuu eihän se supistusten provosoiminen välttämättä hyödytäkkään ja innostuksessa ei mitään pahaa ole. Joillain ihmisillä vaan saattaa unohtua se että 37+ ei välttämättä ole vauvan kannalta hyvä syntyä. Paino saattaa olla vielä alle 3kg ja paino putoaa aina syntymän jälkeen joten voi joutua antaa lisämaitoa ja voi tulla muitakin ongelmia kuin tuo paino. Ehkä olen vähän liian tarkka, mutta esikoinen oli syntyessään rv 40+1 hieman alle 3kg eli jos olis syntynyt 37+ niin ei olis tosiaan ollut hyvä juttu! Painoarviotkin on vaan arvioita... Että vauveleita tässä vaan ajattelen :) Ja tosiaan joissain tilanteissa tietty hyvä että syntyy aiemmin.
 
Sadeyes, minkä vuoksi vauva oli noilla viikoilla niin pieni? Tutkittiinko sitä tai saatiinko selville? Joskushan synnytys käynnistetään aiemmilla viikoilla, kun istukka ei enää toimi kunnolla ja vauva kasvaa paremmin ulkopuolella kuin kohdussa.

Tänään supistelun suhteen rauhallisempi päivä kuin eilen. Tämmöistä kyttimistähän tää on tällä minun synnytyshistorialla ja "paikkatilanteella".
 
Paljon onnea Nostremame<3

Mulla on tänään supistellu aika paljon. Ei oo vielä semmosia synnytys supistuksia kuitenkaan :D

On tullu vähän herkuteltuakin tänään. On menny kakkua, jäätelöä ja karkkia :ROFLMAO::ROFLMAO:

Joku puhu täällä sallilla käymisestä. Mä kanssa tykkään käydä salilla ja se on kyllä hyvä tapa purkaa vitutusta :D
 
Mä odotan, että vauva syntyisi pian, että mahtuisi vielä alakautta, kun esikoinen ei reilu kolmekiloisena enää mahtunut alakautta ja lopulta molempien henki oli vaarassa ja vauva joutui osastolle ja itse vietin heräämössä kymmenisen tuntia, kun verenpaineet ei vaan laskenut... Enkä mä haluaisi kokea enää samaa uudestaan...

Ja kyllä mä pelkään tulevaa synnytystä hirveesti ja samalla odotan, että tällä kertaa selviäisi vähemmällä.
 
Onnea NOSTRADAMU!!!! Ja jännittävää PÄHKINÄPUU, tuohan kuulostaa limatulppineen lupaavalta :love:

Ja tuosta synnytyksen odotuksesta. Kyllä minä olen ihan koko raskauden ajan siivonnut, saunonut ja harrastanut seksiä :ROFLMAO: Eli ei tässä mitään savustuksia tehdä sen kummempia, jos vauva on valmis syntymään nuo voi auttaa, jos ei niin ei se sieltä vielä tule. En usko, että vauvalle on mitenkään vahingollista elää normaalia elämää ja toivoa, että synnytys käynnistyy vauvan ollessa täysiaikainen. Ei se sieltä toivomalla kuitenkaan tule ;) Tulee kun tulee.

Ja henk.koht olen sitä mieltä, että tälle vauvalle parasta on syntyä hieman aiemmin sairaalaan, kuin myöhemmin mahdollisesti kotiin... Nyt on rasitteena radi, kohonneet maksa-arvot ja nopeat synnytykset.

Pieni tästä vauvasta voi kyllä tulla radista huolimatta. Minä ja siskoni olemme olleet reilusti alle 3 kg ja kaikki lapsemme (poikia) juuri ja juuri 3 kg. Joten jos tämä on tyttö, voi hyvinkin jäädä alle 3 kg. Mutta se taitaa olla ihan geeneistä kiinni, siitä en ole huolissani. Ennemminkin huolehdin isosta koosta ja radin vaikutuksesta lapsen sokereihin ym.
 
  • Tykkää
Reactions: Niittys
Niittys ei tutkittu eikä ihmetelty mitenkään. Itse synnyin myös laskettuun aikaan n. 3,2kg painoisena että ei se kai ole niin erikoista tuollaiset kolme kiloiset? Laiha ja vähäruokainen kyllä olen. Lapsi saavutti onneksi syntymäpainonsa 2pv sairaalassaolo aikana, eikä ollut sokereiden tai muiden kanssa mitään ongelmia eli "valmis" vauva oli.
 
:ROFLMAO:Onnittelut Nostremame!!:love:

SaNii: Sanohan teijän äitille, että rankkaahan se on synnyttää jos etukäteen vaan makaa, ilman muuta liikkeelle jos vaan pystyy liikkumaan niin sehän se edesauttaa synnytystä (y):D

Anscu: Täytty ainaki jonku verran, sinä iltana ku mää menin ni oli syntynyt 7 vauvaa ja yön aikana 10, että ruuhkaa vissiin mutta osastolla oli kyllä hiljaisen oloista ja uinuva tunnelma :)

Meillä pitää huomisaamuna mennä verikoekontrolliin vielä ja sen mukaan jatkot, toivottavasti bili on sit laskussa ja paino nousussa, toivotaan!! (y)(y) Mutta sinivalohoito meni kotona hyvin, vauva tykkäs olla lämpimällä patjalla, heräili syömään n kolmen tunnin välein :)

Oottakaa kuhan ootte synnyttänee ni voitte sitten kehua miehiä, meillä on ainaki nyt niin ihanaa ja mukavaa ku mies on lomalla. :love: Ja oli niin ihana tulla kotiin, mies oli vessoja myöten siivonnu koko talon ja pyykänny sekä tiskannu täällä :love::love::love: Nytkin ollut näinä päivinä niin auttavainen ja reipas että ihan ihmeissään oon!! :ROFLMAO: Kyllähän ne miehet välillä on eri aaltopituudella mutta ollaan me naisetkin kyllä semmosia hormonihulluja että on sitä niilläkin kestämistä, koittakaahan jaksaa ja ymmärtää :barefoot::oops:

TSEMPPIÄ TEILLE KAIKILLE, koittakaahan jaksaa:love: se on vaan yhtäkkiä hetki kun vauva on jo sylissä :)
 
Heissan! Täällä kotiuduttiin ravintolasta vähän aiottua aikaisemmin kun alkoi tuleen taas vaaleanpunaista vuotoa/vettä.... Nyt tullut yhteensä pari tuntia... Ei suppareita tms, mutta on outo olo ja suoli tyhjentyy... Mielummin sitä kuitenkin seurailee kotona tilannetta :rolleyes:
Kyllä tää nyt ainakin laskeutuu voimalla, jollei vielä kuoriudu (y)
Vaikka vielä viikko tai yli meniskin niin luulis että tällä kypsyttelyllä ei tarttis sitten kauaa synnytellä. Edelliset tuli 4ssä tunnissa ilman mitään tälläisia ennakkokypsyttelyjä :ROFLMAO:
Nöösikkä
 
Onnea Nostremame!!!:love:

Mä kans luulen et millään ässillä tms ei oo mitään vaikutusta et käynnistyykö synnytys.Eiköhän siellä oo paikat jo kypsät jos lähtee niistä sitten käyntiin.
Ainakaan meillä ei vaikuttanut mitkään ässät, lenkkeilyt, pensaiden istutukset (kyykkyyn-ylös n.40krt) eikä mikään. Käynnistykseen kun menin niin paikat oli aivan kiinni,et yhtä tyhjän kanssa :(
Luonto on varmaan hoitanut asian niin,et suurin osa odottajista alkaa olee kypsiä odotukseen siinä rv37 eteenpäin ettei synnytys niinkään pelota vaan et haluaa jo sinne kovasti :ROFLMAO:
Mut on sekin aika kauheaa, et povataan isohkoa vauvaa ja silti vaan venytetään sitä käynnistystä.

Tänään on ollu niin aallonpohjaa kun voi olla :eek: Särkenyt päätä aamusta asti ihan kamalasti. Vasemman silmän taakse ja ohimoon, valo teki pahaa,samoin äänet. Jotain migreeniä varmaan... Koko päivä menny ihan harakoille. Levätä ei oikeen voi kun alkaa tota iskiasta ja lonkkia särkeä makuulla :unsure: Jotenkin tuntuu et tää raskaus ois 3vkoa pidemmällä kun on, niin paljo kaikkea kolotusta.

Mä vähän luulen et ku tullaan vauvan kans synnäriltä niin täällä on anoppi käyny siivomassa ja tekemässä ruokaa... Toi urpo ei siihen kykene,kun ollu äitinsä passattavana eikä oo viitsinyt opetella mitään.

Mua kanssa ärsyttää noi "otat ihan rauhassa ja lepäät"-jutut. Ensinnäkään se ei ton riiviön kanssa kauheeasti edes onnistuis mut ei sekään oo hyvä et 4vko ennen synnytystä vaan makaa valaana sohvalla... :mad:
 
Mulla muuten kans vaivas iskias loppuraskaudessa, supistuksetki tuntu salissa menevän sitä pitkin.. Ja nyt tänään alko tulla kipeeksi uudestaan, eli ei vissiin mun iskiassärky jäänykkää saliin :unsure:

Nyt nukkumaan, tankkausyö tulossa jotta bilit ois huomenna laskussa ja paino nousussa (y)

Muistakaa siirtää kelloja :)
 
Kiitos muistutuksesta! Tulevana yönäkö ne jo siirretään? (n) onneks ei oo enää mitään akuutteja menoja aamuisin..

Missä teillä tuntuu nuo issias-kivut ja millaisina? Mulla on ollut tänään ja eilen mysteerimäisiä äkillisiä kipukohtauksia nivusessa ja viimesimmäks vasemmassa pakarassa (tulevat ja menevät yhtä äkillisesti eivätkä kestä kauaa), voiko nuo olla jotain siihen liittyvää? Vai oisko sit jotain muuta hermoperäistä tms heijastuskipua.. Ovat semmosessa paikassa ettei vauva kyllä sinne yllä suoraan muksimaan.

Onneks on aktiivinen vauva, muuten olisin varmaan ihan hermoraunio nyt kun liikkeet on erilaisia ja tilaa vähemmän. Katsottiin tänään länkkärileffaa ja raukka tais säikähtää kun potki aina ampumakohtausten aikana :D
 
Huomenta! :) Onnea Nostredamu, ihanaa!♡
Ja tsempit Nöösikkä, kuulostaa kyllä siltä, että vauva on pian syntymässä! ♡
Täällä ei mitään uutta.. ylihuomennahan se laskettuaika siy onkin... :) siinä mielessä oon Sadeysin kans samaa mieltä, että jos alkaa ihan silloin rv 37 oottelrmaan synnytystä ja seuraan tapahtuuko itessä niitä merkkejä, niin voi oikeesti tulla pitkäksi aika(nimin. Kokemusta nyt on ;) ). Kyllä se vaan niin on, että vauva ei kato kalenteria, niinku me aikuiset, vaan tulee aitten kun on tullakseen. MUTTA kyllähän se on hyvä seurata, jänskättää ja odottaa, kun jyllähän voi yllättäenkin synnytys alkaa jo aiemmilla viikoilla, eikähän siibä toki oo mitään pahaa että odottaa!♡
Ja jos on loppuaika jo muutenkin tuskallista erinäisine vaivoineen, niin se on ihan oletettavaakin, että odottekee kovasti jo beibin syntyvän.

Mullakin tuo iskias vaivasi aiemmin tässä raskaudessa, veti kävelyn just sellaseksi, että seiniä pitkin ja jalkaa perässä vetäen. Siihen ei venyttelyt tms auttanu ja neuvolassa silloin arveltiin, että vauvan selkä painoi johonkin mun hermoon, ku sit ku vauva muutti asentoaan, niin iskias loppui :)se on kyllä hirveä kipu, että taempit nyt jotka siitä kärsii!♡

Kiitti muuten Hanzulle Oys tiedosta, kiva että rauhallinen tilanne ainakin sit osastolla :) paljo niitä beibejä vaan koko ajan näköjään syntyy :D

Eilen illalla kävi ystäväpariskunta meillä kyläilemässä ja tänään mennään heidän luokse tai oikeestaan tän pariskunnan miehen vanhemmille pääsiäislounaalle, kun hekin siellä nyy ovat yöpyneet nii mun ysti siel ruokaa tekee, ku vähä kauempana itse asuvat. Ihanaa päästä joskus valmiiseen pöytään eikö tarvi ite värkätä jotain :D

Mujavaa sunnuntaita kaikille!♡ :)

Anscu ja Pikkuinen 39+5
 
Juu, onhan se niin, että aika saattaa käydä pitkäksikin. :D Esikoinen syntyi 36+0 ja toinen meinasi syntyä myös ennen aikojaan. Sitten tilanne rauhoittuikin ja hämmästys oli itsellä suuri, kun tuli ensin täyteen 36 viikkoa; sitten 37 viikkoa, sitten 38 viikkoa.. kunnes lopulta syntyi 39 viikolla. :LOL: Tällä kertaa paikat oli auki 2 sormille viikolla 36 ja käsky kävi ottaa iisisti. Tällä kertaa loppuaika mennenee niin, että mikäli ei synny ennen ens viikon torstaita niin silloin käynnistetään ja silloin on viikot 38+1. :) Että tää ois niinku välimalli noista kahdesta synnytyksestä. :)

Niittys 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

Ihanalta kuulostaa anscun päivä! Se on oikeesti niin kivaa vaan välillä mennä valmiiseen pöytään istumaan ja olla vaan :D

Mulla ei oo noita iskias kipuja, mulla ei oo päivisin oikeestaan kipuja juuri ollenkaan, mutta sitten illalla/yöllä ne alkaa :/

Oisin tänään halunnu mennä salille, mutta selkä on vieläkin keskiviikosta kipeä nii en kehtaa mennä. Onneks tämä rupee olemaan jo parempaan päin, mutta ei viitti turhaan rasittaa.
 
Valmiiseen pöytään olis kyllä kiva taas vaihtelun vuoksi päästä.

Meijän ois tänään tarkoitus lähteä koko perheen voimin lenkille, mikäli se valoilmiö tonne taivaalle eksyy, muuten lähden varmaan yksin kävelylle, kun on tässä kotona vietetty ihan tarpeeksi aikaa taas vähäksi aikaa.

Oon tässä just tuumaillu, että hyvä kun ei oo vielä syntynyt tää kakkonen, kun taloyhtiön kattoremontti on kesken ja telineet hankaloittaa tonne kellariin pääsyä, että tuplia ei sieltä ulos saisi ollenkaan. Kahden lapsen kanssa neljän seinän sisällä, saattaisi kyllä jo pää räjähtää ihan totaalisesti :D

Tää turvotus on kyllä ihan kamalaa jo heti aamusta, äsken kun laitoin kädet nyrkkiin jouduin toisella kädellä avaamaan sormet, kun ei vaan toimi oikein ja sattuukin vielä :( Joudun myös "tappamaan" jotkut puutarhajalkineet, sillä mulla ei mee enää mitkään kengät jalkaan :( Alkaa olla ikävä omaa kroppaa :(
 
Täällä asiat hyvin. Vuoto loppui yöllä kahden aikaan, mutta halusivat että meen nyt aamulla terkustaan tilanteen. Vuoto ei onneks ole lapsivettä vaan valkkari on mennyt niin vetiseks että kohdunsuun kypsymisestä aiheutuva vuoto värjää sen. Nyt kahdelle sormelle auki ja kanava poissa. Odotus siis jatkuu huoletta :love:
Olo on helpottunut kun pelkäsin jo että joudutaan käynnistämään tulehdusvaaran vuoksi. Käynnistystä kun en missään tapauksessa haluaisi.
Nöösikkä 38+3
 
Bilirubiini vaan nousussa :cry:
Jouduttiin takaisin osastolle ainakin iltaan asti että otetaan uusi arvo, jos se laskussa niin kotiin ja jos ei ni sit huomiseen saakka täällä.. Niin harmittaa :( nyt sain ekat kunnon hormonimäryt tuossa lääkärin edessä... :whistle: tulin muka vaa hakemaan sitä valopatjaa kotiin ni pitikin jäädä, eihän siinä auttanu palio itkua pidätellä :ROFLMAO: noo mutta tämmöstä tää nyt on.. Vauvan parasta kuitenkin.. hankala raskaus, rankka synnytys ja nyt tämmöstä alkukankeutta, jospa se tämän jälkeen sit helpottaa!! :unsure:

Anscu: nyt täällä on täyttä.. Mekin lastenhoitohuoneessa ku ei oo petipaikkaa :rolleyes:
 
Hanzu, tsemppiä toivottavasti ne bilit lähtee laskuun, mä niin muistan, kun jouduin esikoisen kanssa palaamaan takaisin sairaalaan kotiutumisen jälkeen, juurikin bilien takia, siellä mä itkeä tihrustin vuorokauden :/ Mutta mitä vaan vauvan vuoksi :)
 

Yhteistyössä