Huhtikuun hurmurit 2016 *maaliskuussa*

Mulla sattu niiin pirusti eilen illalla,että säikähdin aika pahasti. Tuli se ihana paine tonne alapäähän ja peräsuolen mikä tulee just ennen kun vauva syntyy. Hetken jo mietin, että tähänkö se ilman ennakkovaroituksia syntyy. .

Varmaan painautui kunnolla alemmaksi h osui johonkin hermoon. Nyt istun äippäpolilla kokoarviossa käyrillä ja toivotaan, että katsovat kohdunkaulan tilanteen. Olisi kiva tietää onko mitään edistystä tapahtunut vai yhäkö 3 cm, kiinni ja kiinteä. ..

Tsemppiä kaikille enemmän tai vähemmän vaivoista kärsiville! Ei tämä loppu usein herkkuja ole :confused: Onneksi on tälläinen vertaistuki!
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Huhtihapsukkainen, paljon onnea :love:

Nlassa käyty, ja nyt oli vauvan pää jo suoraan oikeassa menosuunnassa, mutta ei kiinnittynyt, mitä se ei varmaan teekään. Kahdessa viikossa tullut 2kg painoa!, mut syynä ilmeisesti kuin varkain hiipinyt turvotus, koska tällä ruokavaliolla ei ole syömällä tullut. Sormissa ja nilkoissa kyllä turvotusta tuntuukin. Hb oli sit humahtanut 106, mut ei mahda mitään, kun en pysty rautaa syömään. Strepto otettiin nyt, tai siis itse sen näytteen otin, jos vaikka sattuu tulemaan etuajassa tää paketti. Ens viikolla vielä painokontrolli ä-polilla, pitää toivoa, et kasvu on ollut maltillista.

Eilen illalla ja vielä tänäänkin on vähän vaivainen olo, kun piti tulla hulluksi ja punttitreenin päälle vetää vielä 10km kävelylenkki ja kauppareissu. Tänään ei sit kärsikään mitään liikuntaa, kun kellarikerrosta kolottaa ja pohkeet huutaa hoosiannaa.

Ikkunanpesua pitäis jatkaa, siivota keittiö ja viikata pyykkiä, mut ai että miten laiskottaa, tekis mieli vaan heittäytyä sohvalle vähän töllöä tuijottamaan.

Vissiin kaikilla vähän sama fiilis, et on hyviä päiviä ja ei niin hyviä päiviä, lohduttaa kummasti, kun on muitakin samassa veneessä :)
 
36+5 ja kokoarvio 2700g, menee täysin keskikäyrällä, kuten tähänkin asti. Kohdunkaula nyt pehmentynyt, kanavaa jäljellä 2 cm ja sisäsuu sormella auki (y) Aivan loistavaa! Viimeksi oli vielä kiinteä, kiinni ja yli 3 cm.

Ensi viikolla taas uusi aika polille, rytmihäiriöiden, radin, liian vähäisen lapsiveden ja kohonneiden maksa-arvojen vuoksi. Veikkaaan ja toivon, että alkavat käynnistellä tätä siinä 39+ viikolla näiden häikkien vuoksi.
 
Kovasti onnea oman nyytin jo syliin saaneille!

Täällä yks vaivanen lisää! Tulin juuri päivystyksestä. Verenpaineet on ollu nousussa viikon ja nyt huiteli alapaine jo yli 100. Luulen kyllä osittain niiden johtuvan tästä flunssasta. Kaikki paineita lukuunottamatta kunnossa. Sain verenpainelääkkeet ja nyt vaan seuraamaan kotimittarilla, lähteekö paineet laskuun. Jos ei pillerit tehoa, niin sitten käynnistellään. Mahtavaa saada kaikki mahdolliset "kaupantekijäiset" kuten insuliini-radi ja vielä verenpaineetki.

Nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Onpa monella jo jänniä hetkiä ja oireita!

Anscu mulla tuntuu peräsuolessä tms. Kiva paine kun vauva painautui alemmaksi. Just eilen se hirveä kipu oli sellaista. Yleensä kyllä lievempää jomottelua. Peräpukamat mulla tuntuu ihan kivana kukkakaalina peräaukon ympärillä varsinkin kakan jälkeen... ja ne on kipeät kun istuu vessassa.

Nyyttitervetullut ei kuulosta kivalta... Toivottavasti lääkkeet auttaa ja vauva alkaisi kohta tulemaan itsekseen ulos!
 
Monella täällä on jännät paikat! Toivottavasti saadaan vielä joku vauva tälle kuukaudelle! :love:

Minäki kävin tänään vähän kävelemässä, mutta eipä oikein hirveen reipasta kävelyä pysty enää menemään, kun heti rupee vihlomaan jonnekkin tai jotakin muuta oiretta tulemaan :ROFLMAO:

anscu mullaki on tuota paineen tunnetta :D ja tuntuu muutenki välillä että ois :poop: mutta sitten kun menee vessaan nii ei mitään tulekkaan :LOL::D

Käytiin tänään kaupassa ja oli pakko ostaa muutama suklaamuna, kun ne olit -50%. Mies vaan sano, että ei tarvii ostaa, kun kotona on jo mutta pakko oli! :D
 
Tänään käyty hurjalla 1km lenkillä, töpöttäen :D Poika starttasi pyöräilykauden ni saanpa edes vähän jotain liikuntaa! "Lenkkeilyn" jälkeen siivosin koko talon ja siihen päälle vielä ruoka-ostokset ja 6 ruokakassin raahaminen autosta sisälle! Vähän jomottelee, mut jospa tää aktiivisuus auttaisi et paikat edes vähän kypsyisi. Tosin, eipä siitä taida olla mitään näyttöä et hösääminen mitenkään auttaisi :(

Mulla kans tuntuu painetta tuolla peräosastolla,varsinkin jos yrittää kumarella! Autolla ajelut alkaa kyllä kohta olee ihan minimissä, sen verran tuo tyyppi haluaa möyriä aina ajon aikana et sattuu!! :sick:

Mun tissit on nyt ihan riehaantunut!! Taas on paita märkä vaikken muuta tehny ku käyny suihkussa.. En haluais millään pitää liivejä öisinkin, kai se kohta on pakko. Sais se maidonkuluttaja ilmaantua muutaman viikon sisään kun kerran tarjontaa olisi :ROFLMAO::ROFLMAO:

Tää hikoilu on kyl kans aika karmeeta.. Paita märkänä jo senkin takia jos siivoaa tms :D
 
No kiva kuulla, etten oo ainut peräpää ongelmista kärsivä, vaikken muille tätä toivoiskaan :) mie oon tänään viettäny ulkoillen melkeen koko päivän, on niin ihana ilma ollu ! :) täällä sisällä en oo oikeestaan tehny yhtään mitään kodinhoitohommia tms.ei oikeestaan vaan yhtään kiinnosta siivota! Että kaikki innokkaat siivoilijat, tervetuloa meille :D
Ollakkovai; sie kyllä pystyt tekeen ihailtavan reipasta treeniä vielä! :) miekin kyllä lenkkeilen vielä ja useeati päivästä, mut lyhempii lenkkejä (varsinkin nyt ton anus ongelman kans! :D).
Ja Kapusha, varmasti ihana, kun on nyt puhdas koti! Sitä tunnetta ei voita mikään, kun koti on siivottu. Saisinpa itekin aikaiseksi, mut.. no ainakin tänään meni ulkoillen, ehkä huomenna sit :)
 
Kuulostaa tutuilta nuo teidän vaivat :rolleyes: mullakin oli loppuajasta painetta tuolla peräsuolen paikkeilla jossai, lienekkö sitä että vauva yritti alaspäin vaiko pukamajuttuja vai mitä liene mutta pukamat sain kyllä ainaki synnytyksen jälkeen..:mad: olihan tuskaiset eka päivät niiden kans mutta sheriproct-voide oli pelastus niihin (y)

Me saatiin tänään hyviä uutisia oys:sta kontrollin jälkeen :D bilit laskussa eikä enää tartte kontrolleja, painokin hyvin nousussa :love: Eli tervetuloa ihana ja rento vauva-arki, nyt ei tartte enää ajella eestaas ja jännätä arvoja ja tuputtaa vauvalle tissiä jajaja, ihanaa :love::love:
Tänään ollu aivan unelmapäivä, käytiin jo vauvanki kans ulkoilemassa ja niin nautin kun määkään en oo pariin kuukauteen kävelylle paljo kyennyt :)

Perjantaina tuleekin jo omasta neuvolasta terkkari kotikäynnille :)(y)

Vinkki muuten teille että rasvailkaahan nännejänne, mulla ekaa kertaa nyt pysynyt nännit ehjänä kun viikko ennen synnytystä aloin rasvailla lanoliinivoiteella ja tietty rasvailin useamman päivän synnytyksen jälkeenkin (y) Jos ne menee rikki ni se käy niin kipeää ku vauva syö...... ja alkuun muutenki ihan hellänä ku yhtäkkiä imua koko ajan :X3:
 
Huomenia! Joo jännä nähdä että vieläkö saadaan joku maaliskuussa syntynyt vauva tähän meidän ketjuun! :) Itselleni korjattu iäksi 29v tämän päivän johdosta. ;)
Minä valvoin yöllä 2h kun oli menkkajomot päällä, mut panadolin ja kuuman jyväpussihaudonnan ansiosta sain taas unen päästä kiinni!

Hanzu: Jes, huippu juttu!

Tää onkin kivaa lueskella kun jo vauvautuneet voi kertoilla siitä vauva-arjesta tässä niin mukavaa lueskella niitä :) jos toukokuun alusta sit siirrytään tonne syntyneet ketjuun, varmaan suurinosa siihen mennessä jakautunut jo.

Kiva kun tää meidän ketju on näin aktiivinen,verrattuna esim. maaliskuisiin.. Suurinosa ei ole edes ilmoittanut siellä vauvan syntymästä tms.. :O
9.30 neuvola. Palailen sen jälkeen.

Katjuska rv 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen
anscu, fiksumpi olis jo jättänyt tuon kävelylenkin tekemättä, se nimittäin oli ihan liikaa ristiselälle ja lantionpohjan luustolle kivuista päätellen. Kävely ei muutenkaan enää tunnu kovin hyvältä, mikä on tietty ulkoilun kannalta huono juttu, mut pitää keskittyy sisätreeniin, se pitää kuitenkin lihakset kunnossa -mä meen heti ihan jumiin, jos on pari päivää ilman liikuntaa. nyt on jo onneks ihan bueno olo eli seuraavana punttitreeni.

mulla ei tuu maitoo kuin muutama pisara sitä kolostrumia, mut muutaman kerran vasta pumpannutkin, on musta niin inhaa touhua, et en jaksais millään. torista onneksi löysin edukkaan lansinoh-pumpun, ja voi veljet, kun katsoin jostain jollyroomista, niin yli 300€.n pumppujakin on, huh.

eilen iski ihan ihme turvotus, mikä ilmeisesti näkyi myös siellä nlassa 2kg:n äkillisenä painonnousuna. Sormus teki jo tiukkaa, vaikka yleensä pyörii sormessa ja meinaa tippua, ja varpaat oli kuin nakinkuoreen ahdetut HK:n siniset, nilkkoihinkin jäi kunnon jäljet sukista. Mulla ei siis ole koskaan ennen ole ollut turvotusta, mut piti näköjään nyt sekin kokea, seuraavana varmaan sit ne peräpukamat ja suonikohjut:rolleyes:

O ja 36+0
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä: Verenpaineet pysyneet suht hyvinä, kotimittauksiin sain vieläohjeeksi että ennen lääkkeenottoa ja tunti sen jälkeen, niin tarkkaillaan vielä noin. Turvotus alkanut pikkuhiljaa tasottua ja painokin tippunut 438g viikkotahtia. Sf-mitta 34 eli sekin hitusen aiempia mittauksia alhasempi, ei mee enää yläkäyrällä. Vauvan syke hyvä 135-145. Strepto B negatiivinen ja vasta-aineita ei edelleenkään veressä. Kaikki siis mallikkaasti, ens viikolla uudestaan :)

Puhuttiin neuvolassakin tuosta oireettomuudesta ja kyllähän mä tosiaan tyytyväinen olen, ettei oo kaikenmaailman vointeja riesana. Tosi ikävältä meinaan noi suurimman ossn ongelmat kuulostaa :( Tsemiä edelleen! Öisin on nyt alkanut inhottavasti nenä mennä aivan tukkoon ja vaikeuttaa hengittämistäkin, sattuu rintakehään ja vaikeuttaa nukkumista. Jospa vaikka helpottais jos vauva laskeutuisi josssain välissä hirman alemmas. Suhteellisen alhaalla pää kuulemma on, mutta vielä pystyy kuulemma heiluttamaan neuvolan mukaan.

Mulle kans peräpukamia jo tullut, mutta tällä hetkellä ei-kipeitä. Niistä viime lääkärissä kysyin mutta kuulemma niin pieniå ettei pitåisi vaikuttaa synnytyksessä. Ellei sitten lisää tosiaan synnytyksen seurauksena tule :D

Eilen salin jälkeen alotin pakkaseen leipomaan kaikenlaista, ja tänään tuleekin vielä ystäviä kahvittelemaan illallla vähän vauvateemaisesti. Jos tästä nousis ja lähtis vaikka lenkillä käymään, kun eilen tuli leipomisen ohella syötyä niin paljon taikinakulhoja sun muita herkkuja että senkin takia oli yöllä tukala nukkua ja pieni morkkiskin päällä siitä sokerin määrästä :( Aurinko ei täällä nyt paista mutta toivottavasti lämpöä jo riittäis! Eilenkin oli ihanasti 13 astetta lämmintä ;)

pumskeli rv 37+0 (!!!)
 
Huomenta :)

Katjuska onnee synttäreiden johdosta! :)

Ihana kyllä kuulla jo vauvautuneiden arjesta! :) Mua jännittää nimttäin tosi paljon miten arki rupeaa sitten sairaalasta kotiuduttua rullaamaan! :censored:

Täällä on ihana aurikoinen keli! :) Huomisesta alkaen sataa sitten vettä..

Katoin mun vauvajuhlissa tehtyä kalenteria mihin ihmiset oli veikannu, millon se vauva syntyy niin melkein kaikki mun kaverit oli laittanu tälle viikolla vauvan syntymän :D No vielähän tässä kerkee! ;)

Lueskelin tossa yhtä artikkelia, niin siinä sanottiin että monet synnytykset alkaa yleensä yöllä tai siis ne oireet :D Kuinka monella teistä on alkanu synnytys käynnistyä yöllä? :)

Pippu ja papu rv39 :love:

En päässy ite rv38 kerhoon, jos sitä pääsis vaikka rv39 kerhoon :p:D
 
Huomenta! Onnittelut Katjuskalle synttäreiden johdosta! :)
Ja samaa mäkin oon aatellu, että ihana kun tää ketju on niin aktiivinen! :) Saaa vertaistukea :)

Musta on alkanu tiiättekö tuntumaan, että tämä vauva viihtyy täällä masussa hamaan tulevaisuuteen! Tuleekohan tuolta ulos ennenkuin täyttää 18?! :D
No, toisaalta eilenhän "vasta" oli laskettuaika, että eihän tää vielä yliaikainen oo, vasta kun menee 2 vkoa yli lasketun nii sitten. Jospa se sieltä sit tulee kun parhaaksi näkee.. :)
Mut sitä käynnistystä mäkin oon ny alkanu vähä jännäämään, että meneeköhän tää sit aiihen pisteeaeen :O
Mieskin alkaa olla jo malttamaton, kun se ressu aina jännittää milloin soitan, että nyt tuli lähtö. Voin vaan kuvitella, miten stressaantuneita miehetkin on tässä tilanteessa, kun saa olla koko ajan valmiudessa, eikä voi itse mihinkään vaikuttaa :/

Tsempit meille kaikille, viimesiä päiviä/viikkoja viedään!! :)

Anscu ja Pikkuinen 40+1
 
Pippuri, mulla käynnistyi esikoisesta synnytys kuuden maissa aamulla :) voisko tossa olla jotain siihen liittyen, että yöllä kroppa pääsee rentoutumaan ja siks käynnistyis yöllä useimmiten? :) tiedä häntä :)

Hyvää synttäriä Katjuska :)

Täällä on koko yön tai eilisestä lääkäri käynnistä lähtien jomotellut takapuolessa ihan kunnolla, ei tarvinnut yöllä hirveesti nukkua, mutta oli kuitenkin niin väsynyt, ettei jaksanut nousta panadolia ottamaan, joten aamu aloitettu grammasella ja kaakaolla, ei oo enää pariin päivään tehny mieli syödä mitään muutenkaan, onneksi näitä viikkoja ei oo kovin montaa jäljellä, onneks tänään ei ärsytä mikään (ainakaan vielä :D )
 
Onnea vauvautuneille :)
Päivä päivältä lähemmäs mennään omia laskettuja aikoja ja jänniä aikoja todella elellään. Max 3 vko niin on vauva jo itselläkin. Osaakohan sitä enää mitään, mutta on sentään kaksi reipasta apulaista hoitopuuhiin, niin kohta ei jää äidille mitään hommaa :LOL:

Täällä on tuntunut uutena vaivana ylösnoustessa tuolilta yms painetta alapäässä ja siten vaikeuksia lähteä kävelemään. Iskiassäryt jatkuvat iltaisin. Olikin kyselty miten ne vaikuttaa, niin minulla tuntuu vasemmalla puolella pakarassa ja vähän alaselän puolella. Jos jalka menee vähääkään väärään asentoon, niin saattaa jäädä lukkoonkin hetkeksi ennenkuin pääsee mihinkään ja ihan pohkeeseen asti tuntuu kipua sitten. Tietää, että selkään pitää kiinnittää jatkossa vain huomiota kun alkaa taas aktiivisesti liikuntaa harrastaa.

Perjantain neuvolaa odotellessa ja ensi viikolla äitipolia :)
 
Kiitti synttärionnitteluista :)

Neuvolasta kotiuduttu, ja kaikki oli hyvin siellä.. Painonnousu nyt oli tosin 1400g/vk, mut viimeks poikkeuksellisesti ei ollut noussut ollenkaan. Ultralla katsoi että lapsivettä on hyvin edelleen, ja sisätutkimuksen teki aika ronskilla kädellä että jospa jotain sais aikaiseksi.. Sormelle kohdunsuu auki ja tosi pehmeä, eli normitilanne tässä vaiheessa, mut hyvä ettei kuitenkaan nyt enää tiukasti kiinni ollu paikat vaan vähän kypsymistä siellä tapahtunut. Seuraava neuvola sit ens viikon torstaina ku on laskettuaika :)
 
Hei "pitkästä aikaa" :D paljon on tullut tekstiä, onnea kaikille vauvan jo saaneille ja voimia muille odotuksen viime metreille! :)

Vähän vain silmäillen luin näitä raskausjuttuja läpi, tuntuu että niistä on liian lyhyt aika vielä, en pysty ajatuksissani palaamaan niihin. Sama reaktio oli kun katsoin toisenlaiset äidit ohjelmaa, yleensä liimaudun telkkarin eteen koko ohjelman ajaksi, nyt sinnittelin synnytyskohtaan asti ja oli käännettävä kanavaa :ROFLMAO: ehkäpä tässä pää kultaa niitä muistoja, että tulee joskus hulluuksissaan lähdettyä tähän touhuun uudestaan.

Vauva-arkea vähän. Vauva on ihana ja niin kovin temperamenttinen. :love: imetys on ihanaa ja voi sitä onnistumisen tunnetta, kun eilen neuvolassa poika punnittiin. 250g oli tullut viikossa! Toivottavasti näin sujuu jatkossakin.

Kaikille pumppaamista vielä miettiville: mä en pumpannut etukäteen maitoa, kun mun neuvolan th oli sitä mieltä, ettei kannata. Sanoi, että jos sitä sitten antaa, niin se on aina vauvan tissiltä tilaamasta maidosta pois. Maito nousi synnytyksen jälkeen ihan todella hyvin, ja uskon siihen auttaneen sen, että vauva oli mulla ihokontaktissa suurimman osan koko sairaala-ajasta. Tissi oli siis tyrkyllä kokoajan, ja harjoiteltiin ahkerasti, aina kun vauva nälkämerkkejä näytti. Pidin myös huolen syömisestä ja juomisesta, joka oli helppoa, kun pääsi siitä prkleen närästyksestä eroon! Voi sitä syömisen ihanuutta :rolleyes:

Ajattelin vielä kirjoittaa supistus-/synnytyskivuista näin ensikertalaisen kokemana, mutta.. jätän sen siihen kun kaikki on saaneet synnytettyä :D
 
Ihania vauvakuulumisia, Lilyofthewalley! :love: Vielä kun itse pääsee sinne asti!
Toisaalta mun ajatukset risteilee paniikin ja turhautumisen välillä "apua mitä tästä tulee - Tulis jo!"-tyyppisesti :ROFLMAO:

Viime yö oli kamalin sitten ihan vähään aikaan.. :eek: Toi iskias on niiiiiiiin kipeä. Ei pysty olee missään asenossa; istuessa sattuu, seisoessa sattuu, maatessa sattuu kaikista eniten. Ja hermosärkyyn kun ei auta kun kovat lääkkeet :( "NukuiN" 12h, mut heräsin varmaan 20krt joten ei oo kauheen levännyt olo :confused: Mitähän synnyttämisestä tulee tällä kunnolla ja näillä kivuilla jo valmiiksi. Voiskohan epiduraalin saada etukäteen?:D
Mulla on neuvola ensi viikolla, tekis mieli siellä vollottaa tätä särkyä mut sit pelkään et joudun käynnistykseen... Eikai sentään..

Mä en oo pumpannut, eikä mulla oo ees sitä pumppua vielä (n) Varmaan sit käyn hakemassa kun nään et miten imetys lähtee käyntiin. Ekan kuukauden aion kuitenkin antaa vaan tissiä ja sit jos alkaa sujua hyvin niin pulloa välillä. Kuten mainitsin mun tissit on tullut hulluiksi ja sitä maitoa VALUU pitkin vatsaa iltaisin...:LOL:
 
Onnea Katjuska!!!! Ja ihana kuulla muilta myös vauva-arjesta :love:
Synnytys on mulla käynnistynyt jo kolme kertaa yöllä. Jotenkin en siis osaa edes odottaa että päivällä tapahtuis mitään. Sit jännittää kun kömpii sänkyyn.
Nyt kun pari kertaa oon jo luullut että aletaan olla asian äärellä, niin oon huomannut että muakin jännittää aikas paljon! Eilen illalla ehdin jo toivoa että saan vielä näitä päiviä yksin kotona. Nyt kun tietää että ei kuitenkaan kauaa mene, niin enää ei ole yhtään kiire :ROFLMAO:
Unet menee miten sattuu. Nukuin eilen kahdet päiväunet ja silti tuli uni illalla hyvin. Tosin nousin tänään jo kuudelta kun sitten ei enää väsyttänyt. Toinen mikä nyt on niin järkyttävä nälkä koko ajan! Eli tässä sitä tankataan unta ja ruokaa tulevaa varten :D
Sunnuntaina 3.4. Olis kuopuksen syntymäpäivä ja tämän uuden nöösikän kierron mukainen laskettuaika. Olisihan se hassua jos samalle päivälle... :D:D:D
 
Täällä vauvalla noussu paino vuorokaudessa melkein 100g eli hyvästi ainaki maitoa saa, ja on pelkällä rintamaidolla koko ajan, mulla nousi jo toisena päivänä synnytyksestä reilusti maitoa että pakasteessakin jo monta satsia, oon antanu pullostaki vähän ihan sen takia että oppii pullollekin (y) tutille myös opetettu ja sekin onnistuu hyvin :LOL: Eli siis arki rullaa hyvin ja on niin mukavaa!

Lily, eikö oo aivan ihanaa syyä nyt kun mahtuu ruokaa ja on nälkä!! Elämän suuria iloja :p

Meillä tuo 3,5v neiti on kyllä nii innolla hoitamassa vauvaa koko ajan että hyvä kun saan imettää välillä :D

Täällä muuttu sää vesisateeksi.. Mää niin ootin aurinkoa että pääsis ulkoilee o_O

Tsemppiä taas teille, se lähtö voi tulla aivan yhtäkkiä ja arvaamatta, melkein jännittää teidän puolesta :D
 
  • Tykkää
Reactions: SaNii
Huhtihapsukkaista en ole tainnut onnitellakaan... Onnea vauvasta!

Katjuskalle synttärionnittelut!

Lilyllä lähtenyt vauva-arki hyvin käyntiin! Minä kyllä ihan mielellään lukisin sen synnytystarinan jo nyt. :)

Tuo on ihan hyvä idea, että kirjoitetaan tälle puolelle myös vauvakuulumiset, kunnes kaikki ovat vauvansa saaneet. Siirrytään sitten toukokuussa tai vaikka kesäkuussa tuonne vauvapuolelle. Tää on kyllä kivan aktiivinen porukka. Maaliskuisilla ei juuri ole tekstiä ollut. Jonkin verran on sitten helmikuisten kuulumisia käynyt lukemassa.

Vaivoista... Peräpukamat ja suonikohjut taitavatkin olla ainoat, joita en ole itselleni kerännyt. Nyt huomaa, että alkaa ottaa todella voimien ja mielen päälle tämä vaivaisuus. Nenäntukkoisuus on vaivannut jo yli kuukauden. Nukkua havotan suu auki. Siihen päälle tuli pari viikkoa sitten flunssa, nuhaa pääasiassa mutta räkä ei liiku nenästä mihinkään. Syöminenkin hengästyttää, kun ei ilma kulje. Närästys on pienesti palannut, se ei ole nyt paha. Pari kertaa vain ottanut Rennietä, Omepratsolia ei ole tarvinnut aloittaa uudelleen. Käsiä, jalkoja ja naamaa turvottaa. Tuntuu, että silmäluometkin ovat niin raskaat. Lonkat ja polvi ovat yöllä kipeät. Liikkeelle lähtiessä sattuu lonkkiin, lantioon ja jalkateriin. Kävelen hyvässä tilanteessa hitaasti muutaman kymmenen metriä ja sitten tulee yleensä supistus tai vauvan pää hiertää jalkoväliin niin, että pitää varpailleen nousta ja silmät kiinni irvistellä, että älä nyt herran tehdä pistele niin kovasti. Kun ei näissä ole tarpeeksi, minulta lohkesi hammas ja en pysty enkä kykene tässä olotilassa menemään hammashoitolaan. Kielen reunaa kirvelee, kun repii terävään nurkkaan mutta ONNEKSI hammas ei ole kipeä ja lohkeama on muuten pieni. TÄÄ SYÖ NAISTA!!! Toisaalta synnytys on nyt niin lähellä, että sekin jännittää edellisen synnytyskokemuksen jälkeen ja jos huomenna äitipolilla käynnistävät niin kuin suunnittelivat niin sehän on sitten tosi lähellä. Tänään on tämmöiset vähän synkät ja alakuloiset sävyt omassa mielessä. Uskon, että jos edes jotain noista vaivoista jää pois ja sitten on se ihana muksukin odottamassa, että synkkyys kaikkoaa. Nauttikaahan te joilla ei oireita juuri ole. Olette onnekkaita ja siitä kannattaa nauttia hyvillä mielin!

Pumpun hommasin etukäteen mutta en kyllä ajatellut sillä pumppailla etukäteen. Halusin sen olevan jo jemmassa, kun edellisellä kerralla sain rintatulehduksen torpattua sillä, että imetyksen lisäksi pumppasin ja haudoin kaalinlehdillä rintaa. Kaalta kannattaa hommata jääkaappiin! Se tuntuu pinkeässä kuumottavassa rinnassa taivaalliselta!

Painetta peräsuolen suuntaan tuntuu mulla pääasiassa vain supistusten aikaan ja silloin ei ole väliä makaako vai onko pystyssä mutta se paine tuntuu. Muuten kyllä alakertaan välillä painattaa ja pistää, kun muksu pyörittää siellä päätään.

Synnytykset ovat minulla käynnistyneet molemmat iltapäivällä tai alkuillasta ja molemmat syntyneet alkuillasta.

Siinäpä ne päivän polttavimmat asiat. Tällä erää...

Niittys 38+0, liittyi nyt sitten kolmikasi-kerhoon.
 
Edellisestä vauva-ajasta 10 vuotta niin jotkiii asiat tuntuu muuttuneen... :D Mihin nykyään pakastatte sitä rintamaitoa? Silloin ennen pakastin niihin kertakäyttötuttipullopusseihin. Koin ne tosi käteväksi. Niitä pistin pystyyn pakasterasiaan.
 

Yhteistyössä