Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

MeaMinnis: kovasti voimia ja osanottoni :cry:
AmppaKoo: Mulla sama juttu, välillä tulee itkunpuuskia, huolehtineisuus jne nostaa päätään ja se Rakkaus rätä vauvaa kohtaan jo on niin suurta ja pelkää jos kaikki ei meekään hyvin:cry:
Ja mietin kans tuleeko syötyä sellaista mirä ei pitäs ja mitä ravintolaissa esim uskaltas syödä.

Tänä viikonloppuna kerroin yhdelle meidän tärkeelle ystäväpariskunnalla, miehen vanhemmille ja mun siskolle, kaikki oli innoissaan:)
Äidillenihän kerroin jo ihan eka viikolla kun sain tietää, eli mun ja miehen lisäksi nyt nää tietää:)

Ihanaa sunnuntaita kaikille♥
Ps. Eikö multivitassa oo jodia? Mun äiti alkoi siitä stressaab, saankp tarpeeks jodii kun syön vaa sormisuolaa, jossa sitä ei oo, näissä muotisuoloissa jodii ei nimittäin oo ha se on tärkertä sikiön kehittymiselle
 
Mä oon myös syöny ihan normaalisti ravintolassa. Ihana kun ei tarvi ite laittaa vaan saan valmiina.

Kahvi täälläkin alkanut tökkimään. Kylässä kyllä se kuppi menee mutta kotona en saa alas. Saas nähä tuleeko sama kun kuopuksen raskausaikana, ei tarvinut kun avata kaappi missä kahvi on niin alkoi oksettaa :D

Itkuisuutta myös mulla. Tuntuu jotenkin että oon ihan yksin tän raskauden kanssa. Mies ei paljon asiasta puhu. Se nyt vaan on sellanen että ei häslää ja höpise muutenkaan :)

Huomenna olisi eka neuvola. Jänskättää pääsenkö samalla ultraan. Kun tuollahan tosiaan on se ultra mutta ei ultraajia kun pitäisi olla koulutus. Mutta kyllä jotkut neuvolassa osaa sitä käyttää kuitenkin sen verran että näkee onko mahassa ketään vai ei. Mulla on joka toinen päivä olo että mahassa ei ole ketään ja on tuulimuna ja joka toinen päivä olo että kaikki hyvin. Sitten jos en pääse ultraan meen neuvolalääkärillä käymään ultrattavana sen vuodon takia (joka sekin loppui jo viikko sitten) :)
 
MeaMinnis, voimia!

Täällä edelleen huonoa oloa ja mikään ei uppoa. Syömiset saattaa muuttua hetkessä, lounaaks haluaa kaalilaatikkoa mut päivälliseks ei voi aatellakaan :LOL: Ravintolassa ollaan huoletta käyty syömässä ja siellä on ruoka maistunutkin :)

Tunteet heittelee ja miehen mukaan oon kiukkunen.. En kyllä myönnä ;)

Olikos muilla dopplereita? Täällä kuunneltu sydänääniä tänään :love:
 
Day
Meaminnikselle täältäkin voimahalaus!

Itselläni tosiaan jo 2 lasta ja muistan hyvin ne raskausajat että ei ollut mitään pelkoja km tai huolta siitä että lapsi ei olisi terve.

Nyt kun ikää on se 30, niin jotenkin mä pelkään enemmän että tulee keskenmeno tai lapsi ei ole terve. Ei ole aihetta tai syytä tullut miksi näin pitäisi pelätä. Eihän lapsen saaminen mikään itsestäänselvyys ole vaikka raskautuisikin.

Tänään 8+0. Ehkäpä mä selviän pahoinvoinnilta ja oksentelulta kokonaan. Suurin huolenaiheeni raskausoireista oli se. Kahdessa muussa raskaudessa nimittäin oli pahoinvointia. Helpompi käydä kouluakin kun ei tarvitse miettiä että jos huono olo tulee kesken tunnin.

Ensiviikolla eka neuvola! Vähän jo jänskättää :)
 
Meaminnis jaksamisia <3

Aigle oma kantani on, että jos välttää graavilohta ruokamyrkytysbakteerien pelossa niin luulisi jättävän ravintolatkin väliin. Kuitenkin ravintoloista saadaan suurin osa ruokamyrkytyksistä. Jos kuitenkin ei uskalla kaupasta ostaa graavilohta, mutta uskaltaa käydä ravintolassa, on se mielestäni hyvin ristiriitaista. :D Hygieniakoulutuksen jälkeen olen aina välttänyt Kebap/pizzeria/kojuruokia.

En tunne ketään jolla olisi listeria ollut, mutta melkein jokaisella tutullani on ollut ruokamyrkytys kerran tai useammankin (kaikki saatu ravintoloista). Myös mc donaldsista kaverini sai ruokamyrkytyksen. Kebap-paikat on niitä epähygienisimpiä.

Anscu multivitassa ja minisunissa on molemmissa jodia. :)

Pallo mulla on doppler! Luulin ensin, että on mennyt rikki tässä 4v aikana, mutta tajusinpa eilen vaihtaa pariston ja piiitkän ettimisen jälkeen syke löytyi, kuului vaan aika vaimeena vielä. :p
 
  • Tykkää
Reactions: AmppaKoo ja _pallo
MeaMinnis Voimia♥

Ravintolasyömisistä olen aikaisemmin raskaanakin syönyt ihannormaalisti ravintoloissa, tosin kkebab- ja hampurilaispaikat ja pizzapaikat kiertänyt kaukaa. Nyt kesällä sain ruokamyrkytyksen ihan hienosta ruokapaikasta joten olen varmasti tarkempi. Tarkka olen muutenkin syömisistäni raskausaikana, koska en halua turhia riskejä ottaa.

Te jotka olette käytelleet kotidoppleria, niin millä viikoilla olette saaneet sydänäänet kuulumaan? Mulla ei oo ollut koskaan, mutta harkitsen ostoa :)

Meillä on takana ihana viikonloppu sukulaisten kanssa mökillä. Alkoholittomuuttani ei sitten tarvinnutkaan selitellä, koska kuulemma mun raskaus näkyi heti naamasta ja viikotkin tiedettiin oikein. Käsittämätöntä :D

Pieni pahanolonpoikanen on hiipinyt luokseni ja välillä tulee ilkeitä vihlaisuja alavatsassa. Muilla ollut samaa? Muuten edelleen tosi normaali olo. Väsy tietty edelleen. Niin ja tuo itkuherkkyys todellakin myös täällä! :)

Hymyliini ja Pikkunelonen 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Aissu
MeaMinnikselle voiman toivotus! <3

Mitähän Vilmuskalle tällä hetkellä kuuluu?

Huono olo vaan jatkuu ja voimistuu täällä.. :sick: Sen lisäksi närästää yms."kivaa" vaivaa löytyy enenevissä määrin.

Viikon päästä äitipolin lääkäri soittelee labravastauksista, jotka määrittelee sen kuinka useasti asioin sillä puolen tässä raskaudessa. Ainakin yksi lääkärikäynti tiedossa jossakin vaiheessa sairaalalla perussaurauksieni vuoksi. Ens viikolla on myös eka neuvola. Kivahan se ois päästä kurkkaa tuonne kohtuun, niin konkretisoituisi tää raskaus ihan eri tavalla, vaikka oireet kyllä puhuu puolesta. Yksityiselle ultraan en kumminkaan mene.

vaimo & vaavi 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvolakäynti takana. Hirveesti tuli taas lappuja mukaan. Varattiin nt-ultraan aika ja se on lokakuun alussa :) Myös neuvolalääkäri ja seuraava oman terkkarin aika varattiin. Kiva töihin laitella koko ajan vapaatoiveita :D

Käytiin myös kurkkaamassa ultralla masuun. Ja siellä pieni köllötteli ja vaikka ultralaite vanha siitä näki selvästi sykkeenkin :love: Huh oon tosi helpottunut. Nyt paljon rauhallisemmin menee tämä alkuraskaus kun ei tarvi odotella tuonne nt-ultraan asti :)

Niin ja mennään nyt tolla neuvolan lasketulla ajalla eli la 20.4.
 
Hymyliini mulla oli eilen 9+4 ja kuulu syke, mutta piti olla asennossa että jalat on lattialla ja itte makasin sängyllä ja kauan sai hakea! Esikoisen kohdalla olin jo pidemmällä kun ensimmäistä kertaa kuulin, mutta silloin en tiennyt ensikertalaisena mikä niistä mahan äänistä on se syke. :D Ja silloin oli istukka etuseinässä.
Muoks: en ole jaksanut myöskään ultrageeliä ostaa lisää, eli sekin varmasti vaikuttaa. Käytin käsirasvaa kun joku tässä ketjussa vinkkasi siitä :D

Erica onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista! :love:
 
Viimeksi muokattu:
mulla olo on pysyny entisellään, tosin okentamine on vähentyny,
ensimmäinen ultra mulla on 21.9, saa nähdä miten käy, tää raskaus 0n niin paljon erilaine kun mun edelliset. tosta kertomisesta mille mun raskaudesta tietää ihan koko suku ja miehen suku, miehen äiti on innokkain koska tää on hänen ensimmäine lapsen lapsi ja vielä mun mies on ainoo lapsi äidilleen niin hän sitte on innokkain tän suhteen, omat lapset kans on innokkaita he on nii toivonu pientä siskoa tai veljeä,
neuvolassa ei kuuneltu sydänääniä vielä koska viikkoja ei riittävästi. seraavala neuvolakerralla mies pääsee mukaan jolloi varmaan kuuluu ne sydämen änet kans :)
nostremame rv 9+3
 
En ole näköjään hoksannut tänne päivitellä, mutta FB-ryhmässä ilmoitinkin jo. Eli minut voi ottaa pois listasta. Tänään kolmannes ultra ja varmistus siihen, että molemmat pienet ovat menneet kesken viikko sitten yhdeksännellä viikolla. Tänään esilääke ja keskiviikkona tyhjennykseen ja sitten miehen kanssa kohti uusia seikkailuja.

Tsemppiä kaikille odotusaikaan!

edit. Vielä voisin lisätä kun jollakin oli huonoja kokemuksia Meri-Oulun Neuvolasta. Meille tosiaan toinen ultra/kontrolliultra kuului siihen samaan hintaan (60e) ja saadaan käydä vielä keskeytyksen ja vuodon loppumisen jälkeen yhdessä kontrollissa, jossa ultrataan, että kohtu on varmasti tyhjentynyt. Tämäkin siis kuuluu samaan hintaan, että on kyllä todella hyvää ja asiallista palvelua sieltä saanut. :) Etenkin kun omasta mielestäni hän ei millään tavalla olisi edes moraalisesti velvollinen tarkistamaan mitään keskeytyksen jälkeen. Ikävää kyllä jos kaikille ei ole ollut yhtä hyvää palvelua. Tämän päivän kolmas ultra olikin sitten OYS:ssa lääkärin toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Turvotusta, öklötystä, väsymystä... Päivästä toiseen Viime viikolla käytiin ensimmäinen neuvola. Verenpaineet heti alkuun huippulukemissa (n) Tänään kävin verikokeissa, kaikkiaan yhdeksän putkea otettiin verta. Niissäkin oli hurja selvittäminen mitä otetaan, en edes itse tajunnut kaikkea. Mutta aiemmat jutut vaikuttaa.. Voi todeta että oli mielenkiintoinen yö kun yritti pitää vessassa käynnillä väliä neljä tuntia että sai näytteen otettua, voin kertoo että kolmen puolen tunnin jälkeen laskin minuutteja (y)
raskaudesta kerroin siskolle viime perjantaina ja sainkin äippä farkut lainaan kun eipähän omat mahdu enää.. Viikon päästä perjantaina olis sitten ultra. Jännittää! Onkohan yksi, kaksi ja sykkiikö. sitä odotellessa.

SuSa15 9+3
 
Voimia Irelia ja MeaMinnis :(

Huomenna eka neuvola, vähän alkaa jo jänskättää. Varsinkin se miten pystyy olemaan 4h putkeen pissimättä, etenkin aamusta! Ehkä parempi laittaa aamuyölle kello soimaan ja käydä suosiolla vessassa just ennenkuin aloittaa laskennan siihen neljään tuntiin o_O Äänet ei vielä kuulu dopplerilla mutta pääsin ohimennen kurkistamaan ultralla sen verran vain että sydän siellä vielä sykkii joten kyydissä toistaiseksi pysyy. Nämä muiden keskenmenot vielä kasiviikon jälkeenkin kyllä vaan vahvistavat sitä että hyvin varpaillaan olla meillä edelleen, luotto ei ole vieläkään kovin korkealla. Ehkä sit niskaturvotus-ultran jälkeen uskaltaa jo hengittää, vaikkei se mikään tae sekään ole..
Vieläkään ei tee mieli oikein kenellekään kertoa, mutta meilläpä tietääkin nyt useampi työkaveri kun esitietolomake täytetään netissä ja ne näkyy sit tietyille ihmisille (sairaalassa töissä olen). En ottanut tätä oikein huomioon. Toivon vaan ettei satu mistään pomon silmiin eikä korviin ennenkuin olen saanut jatkosopimuksen määräaikaiselle työsopparille allekirjoitettua, onneksi on jo suullisesti luvattu ensi syyskuulle jatkot.
 
Viimeksi muokattu:
Voimia kovasti Irelia! <3
Mulla ensimmäinen raskaus keskeytyi aikoinaan myös siihen, että vauva kuoli rv 8+6 kohtuun, mutta meillä asia todettiin vasta rv 11+5. Jotenkin sen silti jo tiesi. Hyvä kun ootte saaneet hyvää palvelua ja sen tyhjentymisen jälkeisen ultrankin. Se on tärkeä siinä mielessä, ettei mitään raskausainesta ole jäänyt kohtuun aiheuttamaan tulehdusta. Minulle aikoinaan tehtiin kaavinta ja vaikka se on yleensä perusteellisempi tyhjentämiskeino, niin silti raskausainesta vielä kohtuun jäi ja sain kohtutulehduksen ja lopulta vielä cytotecitkin.
 
Irelia: :( Niinkuin oon täälläkin kertonut, niin mullahan todettiin nyt kesäkuussa keskenmeno rv9+3, kun aloin vuotaa verta..alkio oli kuitenkin ilmeiseti menehtynyt jo noin pari viikkoa aikaisemmin..koska ultra totesi kuolleen alkion pienemmäksi. Anna itsellesi lupa surra, ja ota tarvittava määrä sairaslomaa. Jos yhtään lohduttaa, niin keskenmenon jälkeen tulee onneksi usein melko helposti uudestaan raskaaksi, itselläni ainakin tuntui ettei suruun auta mikään muu kuin uusi raskaus. Kunhan jaksat,ja jos haluat, niin vauvakuumepuolella on ihana osio keskenmenon jälkeen kuumeileville,siellä on tosi symppis porukka.

Hirveen paljon näitä keskenmenoja tapahtuu, mut harva näistä live-elämässä puhuu.. tässäkin ketjussa jo useampi tipahtanut+varmaan aika moni ei sitä käy edes infoamassa täällä,tipahtaa vaan pois :( Sit vielä yksi sykli on se np-ultra, siinä tipahtaa vielä joka ketjussa joku pois. :( Toivotaan ettei meillä kävis niin!

Irith: Tuo 4h pissaamatta ois mahdoton tehtävä mulle :D yölläkin max.2h on pissaamisvälit nykyään.. Meillä ei pissanäytettä oteta ekassa neuvolassa ollenkaan,vaan vasta toisessa neuvolassa,mikä on sit joskus viikon 16 tienoilla.

-Katjuska rv9+0
 
Moikka! :)
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä odotellaan toista saapuvaksi huhtikuun loppupuolella, laskettuaika menkkojen mukaan 24.4 mutta eilisen ultran mukaan vastasi vähän pienempää eli la olis sen mukaan 28.4. Mennään kuitenkin tuolla alkuperäisellä :D

Esikoisen ja vauvan ikäeroksi tuleekin sitten 5,5 vuotta, löytyykö kokemuksia vähän isommasta ikäerosta? :)

Varhaisultrassa siis yksityisellä käyty ja kaikki oli hyvin :) lähinnä oireettoman raskauden vuoksi halusin käydä tarkistuttamassa tilanteen. Esikoisesta velloin pahoinvoinnin ja päänsäryn kourissa mutta nyt ei mitään! :O

FB-ryhmään olisin halukas myös liittymään, kuinkas se onnistuu? :)

Maifos, toinen, 30v, KHKS
 
Tervehdys ja tervetuloa uusillekin :).

Meillä odotellaan jo kovasti ylihuomista np-ultraa, iiks.
Äsken taas kuunneltiin sydänääniä dopplerilla ja siellä hän jyskyttää n. 172 kertaa minuutissa.

Laitoin ylläpitäjille viestiä, että lisäävät faceen ehtiessään porukkaa. Olisi kiva saada tosiaan uusia vielä mukaan ja siellä jo aktiivisesti kirjoitellaankin.

MONSULIINO 10+5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Voimia Irelialle.

Hymyliini, kiitos vinkistä. Löysin etsimäni jatkokappaleen nimellä Belly Belt. En tosin löytänyt sitä mistään kaupasta vaan tori.fi kautta ostin. Tänään on tarkoitus testata. Tulee kyllä jo tarpeeseen, alkaa housut puristamaan enkä haluaisin vielä äitiyshousuilla kertoa työpaikalla missä mennään :sneaky:

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Jutustelua, tietojen täyttöä, verenpaine, hemppa ym. Neuvolan laskurin mukaan laskettu aika olisi päivää aiemmin (17.4.) kuin netin laskureiden antama 18.4. Päivä sinne tai tänne, mutta kai mie muutan sen tuohon 17.4. niin pysyy samoissa laskuissa kuin neuvolassa. Viikoille 11-12 pitäisi varata ultra. Sain valita menenkö pelkkään varhaisultraan vai seulontaan. Valitsin tuon seulonnan ihan ikäni vuoksi. Haluan varmistaa että kaikki varmasti on pienellä kunnossa, tai jos ei ole, on aikaa valmistautua.

Pissanäytteistä on ollut puhetta. Miulle sanottiin, että se mikä pitää itse viedä labraan, tulee olla 4 tuntia ollut rakossa. Normi neuvolakäyntien näytteiden ei tarvitse olla niin kauan.

Uusi laskettu aika 17.4.

Aurinkoista syksyä,
Anismo 8+2 :)
 
Pahoittelut Irelian ja MeaMinniksen puolesta :( Toivottavasti pian tärppää uudestaan ja toivottavasti täältä ei enää tipu kovin paljoa enempää porukkaa. Tietysti kun kaikki ollaan samassa tilanteessa niin nämä uutiset koskettaa erityisen paljon.

Itse kävin tänään luovuttamassa labraan viisi putkea verta ja viikon päästä olisi edessä ensimmäinen ultra. Noin joka toinen päivä olen ihan luottavaisin mielin ja joka toinen päivä mietin, että kaikki ei välttämättä olekaan hyvin. Mitään viitteitä siis mihinkään huolestuttavaan ei ole, mutta eipä paljon oireitakaan. Vaikka aika tuntuu menevän hirveällä vauhdilla, niin kyllä tuota ultraa vaan aika kovin odotetaan.

Onko täällä muuten muita, joilla on raskausajalle useampia reissuja tiedossa? Mä lähden reilun viikon päästä lomailemaan viikoksi ulkomaille, ensi kuussa on tiedossa kahden viikon työmatka Kauko-Itään ja joulun-uuden vuoden aikaan vielä parin viikon lomamatka Väli-Amerikkaan. Seuraavalla matkalla ei raskaus vielä varmaan suuremmin tunnu, mutta nuo kaksi pitempää reissua voivat olla jo vähän rankempia, varsinkin tuo työmatka kun tiedossa on paljon kävelyä ja vähän lepoa + pitkät lennot (n)
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamisia irelialle ja meaminnikselle!

Sadeyes, en muutenkaan syö graavilohta koska se on kamalan pahaa... :D En oikeastaan ole tehnyt muita muutoksia ruokavaliooni kuin ottanut pois alkoholi- ja energiapitoiset juomat, sekä inkivääriä sisältävät tuotteet. Muuten on ihan luonnostaan poissa tietyt tuotteet, kuten esim. graavilohi, mäti, maksa ja homejuusto, koska en pidä niistä. Itsekin hygieniakoulutuksen käyneenä en mielelläni syö ulkona kojuissa valmistettuja ruokia, mutta olen kyllä toistaiseksi ainakin uskaltanut syödä kebabpaikoissa jos paikka on siistin oloinen. Mieluusti vielä näkisin oivamerkinnät, niissä missä käyn ne onkin selkeästi esillä. Kaikkiin en ole mennyt syömään ensivilauksen jäljiltä, mutta jos näyttää siistiltä ja ookoolta niin miksei. Kyllähän sitä sieltä hygipassikoulutuksesta jäi mieleen mm. se että ruoassa sallitaan muutama jyrsijän karva ynnä muuta mukavaa, kaikkien ruokien syöminen oli hetken sen jälkeen hankalaa, mutta itse ainakin yritin ajatella niin että mistä ei ole tähän mennessä masu seonnut niin tuskimpa jatkossakaan. Silti kieltämättä oon varovaisempi kyllä ravintoloiden kanssa, vahinkoja sattuu paremmissakin paikoissa. Tälleen kohta (toivottavasti) tulevana alan ammattilaisena kuitenkin jotain tietoa on myös sieltä ravintolan keittiöstä, mutta talossa talon tavoilla, ravintoloissa on tosi isoja eroja. Mulla on ollut ruokamyrkytys kerran kaupasta ostetun ristorantepizzan jälkeen, kerran pizzeriasta haetun pizzan jälkeen ja kerran kun oma äitini tarjoili vahingossa vanhentunutta ruokaa. :D En ole saanut ruokamyrkytystä sen jälkeen kun aloin syödä maitohappobakteerikapseleita, en sitten tiedä onko sattumaa vain.

Joos, me suunniteltiin joulu-tammikuulle myöhästynyttä häämatkaa, mutta eipä nyt tiedetä lähdetäänkö kun oon varmaan jo aika paksu silloin. Suunnitelmissa oli tosin vain mennä Saksaan, eli ei hellettä odotettavissa, mutta silti epäilyttää, ois kaiken lisäksi mun eka ulkomaanmatkanikin. Ehkä siirretään, saa nyt nähdä.

Mua ihan oikeesti jänskättää et onkohan tuolla mahassa ketään elossa. Oksentelu kun tosiaan on vähentynyt (hetken sitä luuli että loppunutkin) mutta kyllä mä olen keskimäärin kertaa päivässä edelleen oksennellut, mutta onhan se paljon vähemmän jo. Nykyisin oksu tulee vähän puskista, se ennen ollut edeltävä paha olo ei kestä läheskään niin kauaa. Nyt palailin myös takaisin kouluun ja oon ollut rättiväsynyt muutaman päivän jälkeen, pelottaa kauheasti jaksanko ollenkaan kun palataan tästä sitten vielä teoria-alun jälkeen käytännön puuhiin. Oon ollut niin hirvittävän väsynyt, että pakko nukkua 1-1,5h torkut joka päivä ja silti on tooodella väsynyt ja vetämätön. :(

Nyt ollaan jo 9+3 (9+4 neuvolan mukaan) jos nyytti on matkassa pysynyt. En malttais odottaa ultraan asti! Vielä 3vko... :confused: (... oho tulipa kaaauheen pitkä viesti... hups... :giggle:)
 
Nyt mäkin uskallan "virallisesti" ilmoittautua mukaan ja facebookki ryhmään liityn mieluusti minäkin, jos vaan vielä mahtuu mukaan. Eka lääkäri ja ultra takana. 9+0 varmistu viikoiksi eli laskettu aika 12.4. Sydän löi ja siellä se nallekarkki (lääkärin termi jää varmaan pysyväksi lempinimeksi:) ) liikuskeli jo! Iso liuta kuvia ihasteltavana ja nyt uskallettiin sitte kertoo uutiset tuleville isovanhemmille. Anoppi ei uskonu vaikka on toivonu uutista jo pitkään. Oman äitin jos sais skypeen iltasella ni vois kertoo silleki, tai sitte mies kertoo ku menee käymään torstaina. Nyt ku selvittäis vielä sinne turvallisille vesilletoiselle kolmannekselle. Geenitesteihin meen parin viikon päästä tutkivat down ja muut riskit ja samalla verestä kuulemma selviäis sukupuolikin jo. Mitähän sitä seuraavaksi rupeis ootteleen :)

Silversky, ensimmäinen, 35v, USA/OYS
 
Hirmusti voimia menetyksen kokeneille!

Kävin eilen taas Meri-Oulun neuvolassa "kontrollikäynnillä". Viimeksi oli papunen vielä niin pieni ettei saatu tarkkaa mittaa, mutta nyt olikin kasvanut mukavasti. Vastasi viikkoa 8+2. Siellä se meidän pikku ihme kölli yksiössään ja sydämen syke oli erittäin vahva. Kaikki oli kuulemma ensiluokkaisen hyvin: asumuksen koko oli mukavan iso, limakalvot oli hyvin paksut eikä mitään vuotoherkkiä kohtia näkynyt. Viimeksi löydettiin munasarjasta nesterakkula ja sekin oli pienentynyt. Vaikka ei siitä kuulemma haittaa ole muutenkaan. Ensiviikolla neuvolatädin luo. Meillä ei ultrailla kuulemma ekassa neuvolassa, joten kai tässä on maltettava kuukauden päivät odottaa ensimmäistä kunnallista ultraa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Irith
Voimia Irelialle ja MeaMinnikselle!

Uusille tervetuloa mukaan!

Itsellä ollut nyt vähän hiljaiseloa, kun kaikki aika menee stressatessa tätä työttömyyttä ja sitä kuinka rahat saa riittämään. Toisaalta onhan kaikki muutkin, jotka ovat samaan tilanteeseen joutuneet, selvinneet, joten miksen siis minäkin. Ainoastaan harmittaa että asioiden pyörittely on nyt vienyt multa ne loputkin yöunet, jotka vielä olivat jäljellä.

Ravintoloista ja ruuista: Ravintoloissa meinaan käydä ihan samalla lailla kuin tähänkin asti eli lähinnä matkoilla. Aion kuitenkin kiinnittää huomiota ravintolan siisteyteen. Ruuista en ole tietoisesti välttänyt oikeastaan mitään. Meillä ei juurikaan syödä kaupan vakuumigraavilohta vaan graavaamme kalan itse, joten sitä uskallan kyllä syödä. Homejuustoa en muutenkaan juuri syö kuin ainostaan wingsejen dipissä. Maksaa pyrin välttämään, mutta myönnän, että eilen oli aivan pakko maistaa yksi isännän hirviporukan hirven maksasta tehty jauhemaksapihvi. Muutenkin uskon että maalaisjärjen käyttäminen ruokailussa on ihan ok. Mikäli rupeaa kuuntelemaan ja lukemaan kaikkia ohjeita siitä, mitä raskausaikana ei saa syödä, niin kohta ei voi syödä yhtään mitään. Edellisten raskauksien aikana olen syönyt, ulkomaita myöten, hyvällä omalla tunnolla kaikkea medium pihveistä lähtien ja olen saanut kaksi täysin tervettä lasta.

Matkoista: Meillä on tiedossa Meksikon matka loka-marraskuun vaihteessa. Hiukan kyllä jännittää, että missä siellä sitten uskaltaa syödä ja missä ei. Kyllä mulla hetken käväisi mielessä matkan peruminenkin, mutta lentolipuista ei raskauden takia rahoja takaisin saa, joten päätimme jatkaa matkan suunnittelua. Huhtikuullekin olisi ollut matka Espanjaan äitini 60-vuotis juhliin, mutta ne nyt jostain kumman syystä taitavat jäädä väliin.

Enemmän kuin matkat ja ruuat minua tällä hetkellä huolestuttavat nuo meillä asuvat kolme kissaa ja niiden hiekkalaatikot. Mikäli minä en niitä putsaa, niin hiekkalaatikot jäävät putsaamatta ja kissat pissivät ja kakkivat kaikkialle muualle taloon. Täytyy vaan pitää sormet ristissä ettei meidän kissoilla ole sitä alkueläintä...

Toukka16 9+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä