Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

29.3.
anscu--ensimmäinen--28v-OYS/ tyttölupaus
Lilyofthywalley--ensimmäinen--22v--?--poikalupaus

31.3.
HaamuAamu15--Toinen-29v--NKL/JS poikalupaus

1.4
Joos--ensimmäinen--31v--TAYS poikalupaus

2.4.
Hanzu89--neljäs--??--OYS

3.4
Innna94--Toinen--21v--TYKS tyttölupaus

5.4.
Lillamy93--ensimmäinen--22v--K-SKS

6.4
Sadeyes--Toinen--25v--NKL/JS poikalupaus
Pumpuli81--kolmas--34v--SEKS poikalupaus
Pippuri123--ensimmäinen--25v--KYS tyttölupaus

7.4.
Nostremame--Kolmas--?--HYKS tyttölupaus
Katjuska87--Toinen--28v--? poikalupaus
carpe_diem--ensimmäinen--29v--TAYS poikalupaus
Nöösikkä--neljäs--41v--Jorvi poikalupaus

8.4
minskih--ensimmäinen--?--? poikalupaus

9.4
Huhitihapsukkainen--viides--35v--HYS poikalupaus

11.4.
Toukka16--Kolmas--39v-LKS tyttölupaus

12.4
teenmama--ensimmäinen--?--? tyttölupaus

13.4
Irith---ensimmäinen--27v--MKS tyttölupaus
Bells--ensimmäinen--28v--SatKS poikalupaus
Niittys--kolmas--40v--? poikalupaus

14.4.
Pähkinäpuu--ensimmäinen--28v--LS poikalupaus

16.4.
Nyyttitervetullut--ensimmäinen--32v--OYS tyttölupaus

17.4
Anismo--Viides--37v--EKKS tyttölupaus

20.4.
pumskeli--ensimmäinen--28v--SeKS tyttölupaus

21.4.
Kevätkukkanen--kolmas--36v--?

24.4
Tyydeli--toinen--42v--NKL tyttölupaus

25.4.
Vaimo85--Kolmas--30v--? poikalupaus
Kapusha--Toinen--25v--PHKS poikalupaus

27.4.
Ollakovai...?--Neljäs--?--? tyttölupaus

29.4.
norappi--Toinen--29v--TAYS

30.4
tipsu1984--kolmas--TYKS poikalupaus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos katjuska uudesta ketjusta :)
Ja hyvää uutta vuotta kaikki :)

Ajatella, muutama päivä ja alkaa mulla viimeinen kolmannes! :eek::)

Minä en saa tuolla dopplerilla kunnolla sydänääniä kuuluviin, mutta kyllä vauva kovasti potkii:rolleyes: tai kyllä mä ne kuulen, mutta tosi huonosti vaikka äänet oon ihan täysillä :D

Mitenkäs teillä meni uusi vuosi? :)
 
Hyvää uutta vuotta 2016 kaikille :)
Kevättä odotellessa ;)

Täällä vuosi vaihtui muutaman raketin kera kotona ollessa ja muutama tuttu/kaveri poikkesi kylässä illan mittaan.
Itse olen ollut nyt viikon kovassa flunssassa ja pahimpana kurkkukipu, yskiminen sattuu ja ääni on välillä aikalailla kadoksissa, pääosin käheä. Lima ei pahemmin irtoa ja toisinaan rohisee ennen pientä ysköstä. Mietinkin tässä kauanko seuraan ja pitääkö käydä näytillä, tai ainakin kysyä voiko flunssaisena mennä sokeritestiin, jos ei olo tästä ala pian helpottamaan...
Huomenna haetuttaa valkosipulia kokeeksi auttaako mitään, kun ei buranaa saa ottaa.
 
Kiitti uudesta ketjusta :)

Me oltiin ihan kotona uusvuos, luonnon ystävänä en oikeen välitä ampua ja säikytellä luonnon eläimiä + saastuttaa. Ja onhan se hukkaan heitettyä rahaa :D nakit ja perunasalaatit syötiin, muuten ihan normipäivä.

Oon alkanut yöllä heräilemään kun sattuu mahaan, myös petipuuhat sattuu, kävely sattuu.. nyt 2h tullut parin minuutin välein ihme polttojakin kohdun vasemmalle puolelle :cautious: vauva puskee tuonne häpyluun taakse ja samalla potkii keuhkoja ja tissejä eli kohdun pohja on jo niin korkeella että huhheijaa. Tän tammikuun kun vielä jaksaa töissä niin äippäloma alkaa, sitä tässä ootellaan ku kuuta nousevaa :notworthy:
 
Sadeyes: Täällä samaa yövalvoskelua ja mahan kiristelyä ym. ilmassa.. Sit miehelle itkin tämänkin aamua, kun itteeni harmittaa kun en kunnolla enää kykene peiton heilutuksiin yms.. että on ihan hyödytön olo silläkin rintamalla :poop:
Kyllä itku pääsis jos pitäis vielä töitä painaa tässä vaiheessa..kotitöistä suoriudun nippa nappa, mitään ylimääräistä ei kyl enää pystyis.
-Katjuska rv 26+2
 
Katjuska87 Mulle saa tehdä tällaiset päivitykset LA 31.3. Synnäri pakon edestä muuttunut NKL / JS

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille!
Meillekin tänään saapui valkoinen peite maahan, kyllä piristää.. (y)
Kovasti supistelee, ja kipeää tekee, yöt on hirveitä. Tuntuu että kyljet hajoo. Ei siis mikään hyvä fiilis, mutta näillä mennään mitä annetaan.. :oops:

HaamuAamu15 rv 27+2
 
Heipsansaa ja uutta vuotta täältäkin! Vuosi vaihtui ekaa kertaa ihan vaan kahdestaan kotona oleilemalla: käytiin lenkillä ja saunassa, jonka jälkeen hyvää ruokaa ja juomaa sekä sarjojen kattelua sohvalta. Mä vedin ysistä kymppiin unta kalloon, että jaksoin pysyä hereillä vuodenvaihtumisen ;) Käytiin tossa lähellä käövellen kattomassa ilotulitteita sit puolen yön aikaan.

Outoa sinänsä oli olla vaan kahestaan ja rauhassa, kun yleensä aina oltu jossain kemuissa tai kavereitten ympäröimänä. Toisaalta on kiva nyt ollakin vähän enemmän kahestaan kun sitä kaksin oleilua ei sitten kevään jälkeen ole pahemmin tiedossa. Sitä huomaa että mä ainakin oon tehny aikalailla suunnitelmia kavereitten kanssa tohon alkuvuoteen ja kaikenmoisia reissuja tiedossa, kun ajattelee ens kesän sitten varsinkin olevan niin erilainen. Ite oon yleensä aika meneväinen enkä tarkoita nyt että lapsen tullessa ei muka pääsis enää minnekään mutta erilaistahan se tulee olemaan tietty :)

Onneks mulla tosiaan ei oo vielä noin ikäviä tuntemuksia kun osalla teistä, ja koen muutenkin voivani edelleen hyvin. Mitä nyt ne lonkat välillä öisin ja kävely/salireissuilla huomaa ikäviä oloiluja. Jaksamisia teille ja varsinkin niille ketkä voi vähän huonommin ja ovat vielä töissäkin. Itekin kyllä odotan äippälomaa, mutta onneksi vielä töissä pystyy normaalisti olemaan. Reilut 40 työaamua jäljellä, se ei oo paljon! :)

Verokortti tuli viime viikolla postista ja pitäis viedä töihin. Sitä olisin kyselly että olikos se niin mitä oon jostain kuullut, että äippälomalla veroprosentti on 20% automaattisesti? Mietin että pitääkö tilata muutosverokortti kun viime vuonna sain niin suuret palautukset ja tällä hetkellä veroprosentti olis niin helkutin alhainen. Töihin voin kyllä kopion ottaa ja nostaa alkuvuoden tuloja varten prosenttia, mutta mietin jääkö se tosi alhainen prosentti sit äitiys- ja vanhempainrahaan. Teistä varmaan joku tietää?

pumskeli rv 24+3
 
pumskeli: Tän vuoden alusta äitiyspäivärahasta lähtee automaattisesti 25% veroja, aiemmin se oli 20%.. Minä olen siinä käsityksessä,että vaikka palkkaa varten tilaisit nyt uuden verokortin, niin äitiyspäivärahasta lähtee silti se 25%,ellet hae siihen sit uutta muutosverokorttia..
 
Oho sepäs on sit noussu! Nyt ei sitten kannata tosiaan tilata vielä muutosverokorttia, vaan nostaa nykyistä prosenttia töihin ottamalla kopio ja nostaa prosenttia ihan kirjoittamalla kun kerta se mahdollista. Jos tilaa muutosverokortin sitten 3kk jälkeiselle ajalle, kun ekana työnantaja maksaa 3kk palkan, niin minneköhän se muutosverokortti sitten lähetetään kelaa varten? En olis edes tajunnut tätä, en oo ennen kuullu kenenkään tätä pähkäilevän :)
 
pumskeli: verotoimisto voi laittaa suoraan muutosverokortin kelaan,siellä on sellainen kohta missä sen pystyy valitsemaan :) Minä aattelin etten kyllä äitiyspäivärahasta maksa kuin tuon 20% veroja, eli haen muutosverokortilla pienennystä. Palkasta mulla lähtee 13% ja se riittää, nii tuntuu älyttömältä tuo 25% kelan rahoista maksaa..noh,jos se ei riitä niin maksan sit mätkyt mieluumin kun olen taas töissä, että saan ees muutaman kympin lisää joka kk tuohon pieneen äitiyspäivärahaan.
 
Joo en mäkään 25% suostu kyllä maksamaan, kun ei oo muutenkaan normipalkassa noin suurta veroprosenttia. Se 20% on oikein hyvä - täytyypi siis tilata muutosverokortti sitten kesäkuun puolella alkavaan kelan maksamaan rahaan ja pienentää sen siihen 20%. Kiitos Katjuska tiedoista :)
 
Kelan etuuksissa on muistaakseni 6,5% kovempi verotus mitä palkassa, kun siitä ei lähde niitä samoja vähennyksiä..että sen nyt tietää että reilusti enemmän pitää maksaa äitiyspäivärahasta veroja mitä palkasta, mut just kun itellä niin pieni palkka ja vero% niin kuulostaa tuo 25 aika liiotellulle.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille ja kiitos uudesta ketjusta Katjuska! Meille on muuten tulossa tyär :)

Käytiin alennusmyynneissä ostamassa joitain vaatteita ja äitiyspakkauskin kun tuli niin tuntuu että on älyttömästi vaatetta. Pinnis ja vaunut sekä vakuutus on vielä mietinnässä, ja jokin vaipanvaihtotasokin pitäisi keksiä.

Veroasioita en ollut vielä ehtinyt miettiäkään ja teidän juttuja luettuani ei tee mielikään enää :(

Töissä jaksan vielä ihan hyvin, vaikka fyysisesti ja henkisesti rankka työ onkin. Ja sietää jaksaakin, palkanlaskija laski että saan paremmat äitiysrahat viim. 6kk tulojen perusteella, mutta se lasketaankin sit just äippälomaa edeltäneiltä 6kk:lta, joten töissä kannattaisi jaksaa loppuun asti. Hmm.
 
Irith: Mullakin lasketaan tulot viimeisen 6kk perusteella,mutta kvtes:n mukaan saan 2kk (60pv) sairasloma-ajalta täyden palkan, joten ei se sairaslomalla olo vaikuta mitenkään tohon äitiyspäivärahaan, tietty jos tekis vuorotötä niin silloin eri juttu,kun ei vuorolisiä saa, mut itse kun päivätyötä teen niin mulla näin :) mulla on siis nyt ens maanantai eka sairaslomapv, ja äitiysloma alkaa 1.3. Kelan äitiyspäivärahalle tipahdan sit kesäkuun alussa, sinne asti tulee ihan normisti palkka joka kuun 15.pv.
 
Kiitos Katjuskalle uudesta ketjusta ja hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Mekin vietettiin uutta vuotta kotosalla ihan keskenämme :) syötiin hyvin ja saunottiin, muutama raketti ammuttiin alkuillasta ni esikoinenki oli hereillä ja pääs kattelemaan :)

Mullaki alkaa olemaan välillä tosi raskas olo. Tuntuu ettei sohvallakaan löydä hyvää asentoa, ku tuntuu et hetkenki ku oot jossain tietys asennossa ni alkaa supistaa tai tuntuu hengittäminen raskaalta.. Tunnen itteni jotenki niin kömpelöksi :D mut osaa sitä nauttiaki raskaudesta :)
 
Huomenta :)

Mulla tulee äippäraha 2014 vuoden perusteella, kun tänä vuonna olin tosissaan vaan tammi-kesäkuun töissä ja muuten ollu työttömänä :/ Eikös ekat 3kk saa sitä mammarahaa korotettuna? Vai muistanko ihan väärin? :ROFLMAO:

Tänään pitäs lähtee kahtoo hoitopöytää, se meiltä enää puuttui. Pinnasänky saadaan miehen serkulta :) Ja tietysti pitää kaikkee pikkusta ostaa, mutta kaikki suuremmat ostokset ois sitten hankittu :D
 
No voi vitsi tuota veroprosenttia, mulla on palkkatulollekin 27,5%, ja aina tulee silti mätkyjä, mut tuo 25% ä-rahalle on kyllä kanssa ihan ryöstöä. Veroihin menee ihan hirveesti rahaa, mut silti tuntuu, et julkiset palvelut vaan huononee. Esim. lääkärille pääsy ainakin meillä on melko epätoivoista hommaa, ellei mene suosiolla yksityiselle.

Mä ihan ihmettelen omaa hyvää oloani ts ei satu mihinkään, mut uskon sen johtuvan säännöllisestä liikunnasta -ja hyvin paljon mahdollista, et parin viikon päästä on jo ihan eri ääni kellossa :LOL:

Taisin täälläkin vuodattaa raivoani nettikauppaa kohtaan -tilasin siis rattaat, joiden koppa tuli jälkilähetyksenä, ja palautui kauppaan, kun mulle ei tullut saapumisilmoitusta. No koppa on nyt taas tulossa, mut olen niin skeptinen, et pakko kasata ne rattaat jo nyt, ja tarkistaa, et kaikki osat sopii toisiinsa, ettei tarvii keväällä enää asian kanssa tapella. Repeen varmaan totaalisesti, jos tässä nyt vielä otetaan takapakkia :rolleyes:
 
Helou, mekin vietittiin kotona uusi vuosi eikä yhtään rakettia nähty kun piti olla peloissaan olevan koiran kanssa sisällä. :(

Mullakin on kyllä ihan hyvä olo eikä suurempia vaivoja. Katsotaan miten tämä tästä etenee. :) Vauva on aivan ihanan liikkuvainen ja tuntuu että on niin herkkä ja rakastava olo itellä. Ensi viikolla alkaa perhevalmennus meidän neuvolassa.

Siis pitääkö äitiyspäivärahaa varten tilata muutosverokortti? o_O Saan kans ekat kolme kuukautta palkkaa, tarviiko siihen eri veroprosenttia?
 
Ollakovai..?: Jos sulla on jo valmiiks noin iso vero% niin nehän korottaa sitä vielä äitiyspäivärahaan +2%..tuo automaattinen ennakonpidätys 25% koskee niitä kellä on sitä pienempi vero%.

Pähkinpuu: Ei tartte tilata äitiyspäivärahaa varen muutosverokorttia, jos se on sulle ok,että siitä lähee 25% veroja..se vissiin on aika sopiva määrä, kun kelan etuuksissa on kovempi verotus mitä palkassa.Palkastakin voit maksaa ihan sen verran veroja mitä on määrätty,jos se kuulostaa järkevälle määrälle.

Näitä verojuttuja kannattaa laskeskella sit uudelleen esim. syksyllä,ettei tuu ikäviä ylläreitä..
 
Hyvää tätä vuotta täälläkin :)

Uusivuosi meni rauhallisesti nakkeja syöden. Koira lääkittiin jo hyvissä ajoin ja rauhottavien avulla nukkuikin lähes koko uudenvuoden eikä herännyt edes kun pistettiin pari rakettia tossa omalla pihalla taivaalle. Olin vähän skeptinen noiden lääkkeiden kanssa että toimiiko mutta niin hyvin toimi ettei koira tainnut tietää raketeista yhtään mitään :) Miehen ja pojan oli tarkoitus mennnä anoppilaan ampumaan pari rakettia mutta kun koira nukkui niin ammuttiin ne tuossa omassa pihassa.

Mun on nyt ruvettava kyllä tekemään jotain jumppaa kotona kun tuntuu niin raihnaiselta ja paksulta olo... Lupasin myös itselleni et nyt loppuu se karkin syönti ja kevyttä ruokaa. On niin kauhean "rasvainen" olo :( Liikkumaan en päiväsaikaan pääse ja iltaisin on niin pimeää kun mies tulee töistä etten arkajalkana uskalla tonne ulos kun ei täällä ole katuvaloja liikkuu ilveksiä sun muita..

Toi on aivan naurettavaa että kelan rahoistakin pitää maksaa veroa. Ensin maksetaan veroa että saadaan kartutettua näitä "etuuksia" ja sitten kun on sen aika että itse niitä nostaisi ni maksetaan uudestaan vero.. :/
Saa nähdä kuinka mun käy,kun tosiaan lokakuun lopusta astti ollu saikulla ja kelan pitäisi laskea 6kk tuloista se ä-päiväraha. Sanoivat että joissain tapauksissa se voidaan laskea 6kk ennen sairausloman alkamista edeltävistä tuloista jos on suuri ero niissä kuten mulla on.. Saa nähdä sit et saanko sen minimirahan vai meneekö tulojen mukaan, eroa niillä tulis jotakin 200€.
 
Katjuska: No tuo veroprosentti on munkin mielestä ihan hirveen suuri, ja mulla on nyt ihan pieni veroprosentti. En tiennyt että siihen äitiyspäivärahan veroprosenttiin voi hakea muutosta, pitäiskö se hakea nyt jo, vai sitten kesäkuun alussa? Hakemukset oon jo tehnyt. Voin toki soittaa Kelallekin ja kysyä, mutta kätevää kun tiedät. :p
 
Pähkinäpuu: Sen kerkee sit keväämmällä tilata netistä,ja sen voi laittaa sieltä suoraan menemään kelaan..mut ei sitä kannata pienemmäksi ainakaan laittaa sitä vero% kuin 20, niinkuin aiemmin sanoin niin noissa kelan rahoissa on niin paljon kovempi verotus mitä palkassa. Tuntuuu jotenkin hullulle oikeesti, kun mullakin riittää palkasta 13%, niin sit kelan rahoista menee 20% veroja (menis se 25,mut aion hakee muutosverokortin) vaikka ne kelan rahat on monta sataa euroa pienemmät kuin palkka,niin maksetaan sit enempi veroja niistä.
 
Minäki aattelin nyt vähän vähentää karkkia ja muita herkkuja, kun muutenki on valmiiks ihan paksu olo :D Ja muutenki, että ei tuo paino enää hirveesti nousis... Vaikka en nyt ylipainonen oo, mutta silti noita kiljoa on tullut reippaasti :cool::oops:

Ihanaa tänne on tullu lunta ja jopa pakkasta, niin rupee tuntumaan jo vähän talvelta :D Harmi vaan, kun tänä talvena ei uskalla mennä laskettelemaan :D No ens talvena toivottavasti sitten! :)
 

Yhteistyössä