Huhtikuun hurmurit 2017 *lokakuussa*

Mä luulen tunteneeni varmasti pienen liikkeet lauantaina :whistle: sen jälkeen en kyllä oo tuntenu vaikka kovasti oon kuulostellu. No, onhan sillä vielä tilaa potkia menemään että ihmekös tuo :)
Tänään ollu menkkaoloja, mutta kai sekin on ihan normaalia ajoittain..? Muuten olo on ihan normaali/hyvä :)

3vko päästä neuvolaan kuulemaan sykkeitä ja rakenneultraan reilu 5vko. Tuntuu kyllä, että noita neuvoloita on toooooosi harvoin o_O viimeks loppuraskaudessa kävin viikon välein.. ehkä ne siitä tihenee.

Mä oon kovasti miettiny kummeja (tai kirkkoon ei kuuluta, mut esikoisellakin on epäviralliset). En vaan millään keksi, molemmilla vaan yks sisarus ja he on molemmat esikoisen kummeja. Mies haluis sukulaisia, mut hän ei juuri pidä yhteyttä serkkuihinsa ja mulla on yks serkku ketä voisin kuvitella pyytäväni, kun haluisin kuitenki sellasen jota nähään säännöllisesti ja jota kiinnostais sen lapsen elämä edes jossain määrin. Täytynee siis jatkaa mietintöjä (n)

diiduska91 & pötkylä 14+1
 
Tämä tuleva mamma käväsi aamulla avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, koska paniikki. Viime viikolla tuli jo yhtenä päivänä ruskeaa valkovuotoa ja taaaaaas lauantaina verta aamusta joka muuttui ruskeaksi valkovuodoksi kestäen eilisiltaan saakka. Voi luoja, että alkoi taas pelottamaan. Muutenkin kun olin kuvittelevani jotain liikkeitä (kuplia) viime viikon alussa ja viikonloppuna ei mittään ja ma-aamuna oli ihan "tyhjä olo" (hysteriasta).
Noh, 150 syke vauvalla ja ne löytyi heti kun terkkari vaan dopplerin mahalle laittoi. Sanoi, että kyllä pitäis ihan lähiviikkoina liikkeet alkaa tuntumaan, on se kyllä sen verran sielä kasvanut. Itkuhan siinä tuli (taas).

16+5 tänään
 
Onneksi huhtikuinen selvisi säikähdyksellä! :love: Ei kaivata yhtään enempää menetyksiä.

Minäkin olen miettinyt tuota Fb ryhmää jonkun verran. Olen neuvolakäynneilläkin jutellut kuinka kaipaisin konkreettista seuraa mahdollisesti jo ennen vauvan syntymää mutta viimeistään sen jälkeen, kun ei ole lähipiirissä ketään joka olisi samassa tilanteessa vielä. :(

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri, huomautti kovasta painonnoususta. Kyllähän tuota on 8 kiloa jo tullut, mutta olin vähän liian hoikka ennen raskautta ja turvottelee herkästi, joten en itse stressaa tästä. Mulla on paino muutenkin kovasti vaihdellut juuri tuon turvottelun takia, mutta kiinnitän nyt joka tapauksessa enemmän huomiota varsinkin ruokailuaikoihin ja kasvisten lisäämiseen. Toivottavasti painonnousu hidastuu seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä, joka onkin vasta joulukuussa.

Sydänäänet saatiin taas kuuluviin 158, kohtu on hyvin pyöristynyt jo ja korkein kohta navan korkeudella suunnilleen. Nyt pitäisi jaksaa vaan odotella muutama viikko rakenneultraan, tosin onhan mun edellisestä neuvolakäynnistäkin jo muutama viikko. Aika menee hurjaa vauhtia.

Onkos kukaan muu ruvennut jo miettimään joululahjoja? Mulla on oikeastaan vaan miehelle mietittynä. :LOL:
 
Mulla on kauhea stressi joululahjoista kun en tänä vuonna saa veronpalautuksia kun muutaman kympin.. Normaalisti tullut aina sen verran, että niistä on saanut helposti ostettua joululahjat. Pitää ruveta jo tässä kuussa osteleen ettei tuu joulukuulle niin isoa pommia. Onneksi on myös mies. Voi hänen kukkaro parkaansa. :whistle:

Toki 9-vuotiaalle on vaikea keksiä lahjaa. Ollaan yleensä tehty sillain, että omille lapsille on ostettu yksi iso ja sitten muutamia pieniä lahjoja lisäksi. Pienet lahjat on helppoja mm. babylipsejä, hajuvesiä, kaikenmaailman ihanan tuoksuisia rasvoja (nää kaikki on meillä TOSI hittejä nyt). Mutta mikä olisi sellainen iso lahja. Puhelin on hyvä ja toimiva sekä kohtuu uusi. Omaa pädiä ei vielä osteta. Onkos teillä kellään hyviä ideoita??
Tuo 2-vuotias on vielä helppo. Mitkä tahansa lelut käy joissa ei ole liian pieniä osia. ;) Isompi kun ei oikeen enää leiki...
 
Eilen oli lääkärineuvola ja puntarilla iski masennus, kahdessa viikossa oli tullut lisäystä yli kilo :confused: Siitä viisastuneena päätin oitis ottaa tiukemman otteen elämäntapoihin! Kaikenlainen pikkunapostelu saa nyt jäädä kun ei pahoinvointiakaan enää ole. En nyt tietenkään laihduttamaan aio ruveta mutta kyllä tähän asiaan on kuri löydyttävä. Nimimerkki "tänään meen salille" :ROFLMAO:

Parasta lääkärikäynnin antia oli tietty sydänäänet :love: Hirmuisesti oli jumputus voimistunut viime kerrasta. Siellä sitä vahvistutaan päivä päivältä! Seuraava etappi on rakenneultra, alle kahden viikon päästä jo.

Akkuporakonetta komppaan ehdottomasti, nautitaan nyt hetki vielä ennenkuin loppuvaiheen kidutus alkaa :p Hyi, pelkkä ajatuskin siitä jäätävästä närästyksestä inhottaa!
 
Multa on aika kullannu muistot pirun hyvin edellisestä raskaudesta. Muistan, että oli inhottavaa sen ison mahan kanssa kun oli niin kömpelö, mutta en muista niitä varsinaisia fiiliksiä kuitenkaan enää. En osaa yhtään ajatella, että olis jotenkin kaameeta. Just nyt tää maha tuntuu sopivan kokoiselta.. (y) Enkä jotenkin osaa edes ajatella, että tämäkö muka tästä jotenkin isommaksi kasvaisi. Vaikka kasvaahan se. :D
 
Mäkään en ole tänne ehtinyt nyt, kun ollut sitä sun tätä :D Oon ollut aika kipeenä tässä perjantaista alkaen, niin olokin on ollut kurja ja voimaton. Nyt alkaa ehkä pikkuhiljaa hieman helpottaa.

Olen tänään tuntenut kohdun seudulla sellaista pientä elohiirimäistä tykytystä. En tiedä sitten, onko se vauva mikä siellä liikkuu vai mikä, mutta juuri samassa kohdassa tuntuu, josta löydän aina vauvan sydänäänet.

Mä en ole vielä ehtinyt miettimään joululahjoja, mutta tänä vuonna varmaan ostan hieman pienempiä lahjoja ihmisille, kun säästän vauvaan rahaa :D Jään luultavasti tämän kuun lopussa työttömäksi, joten senkin takia pitää koittaa olla nyt säästeliäs :/

Jos joku haluaa, niin marraskuulle saa perustaa uuden keskustelun ^^
 
Eikö täällä oikeasti ole tullut keskustelua vai sekoileeko vain minun puhelin? kun painan uudet ilmoitukset nappia, niin tulee vain ilmoitus Error.. :cautious:

Viimeisin viesti on toi, että joku vois tehä marraskuulle oman keskustelun. Mä en kykene siihen, kun tää keskustelun seuraaminenkin on jo todella vaikeeta :ROFLMAO:

Oskama ja pinokkio 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Eikö täällä oikeasti ole tullut keskustelua vai sekoileeko vain minun puhelin? kun painan uudet ilmoitukset nappia, niin tulee vain ilmoitus Error.. :cautious:

Viimeisin viesti on toi, että joku vois tehä marraskuulle oman keskustelun. Mä en kykene siihen, kun tää keskustelun seuraaminenkin on jo todella vaikeeta :ROFLMAO:

Oskama ja pinokkio 16+4
Marraskuulle on oma keskustelu, se löytyy täältä. Kukaan ei tosiaan tainnut sitä linkata tänne, se voisi olla hyvä tehdä, niin kukaan ei epähuomiossa tipu pois keskustelusta. :)
 

Yhteistyössä