Huhtikuun hurmurit 2017 *syyskuussa*

Meillä on np-ultra ensi viikolla, ja sitä ennen pitäis käydä verikokeissa. En malta odottaa. Yksi ultra jo oli, mutta siinä todettiin vain että kohdussa tosiaan on elämää. Taas jännittää ihan samalla tavalla että onko kaikki hyvin..
Mulla on ollut myös tällainen jännä raskausoire, että kaikki raskauteen liittyvien juttujen ajattelukin saa aikaan samanlaisen ällötysolon kuin joku paha ruoka :D Taisi tulla alkuun luettua ihan liikaa, ja nyt tulee jo korvista ulos!
Mulla ei ole mitään hajua onko vauva tyttö vai poika. Toisaalta veikkaan vahvasti poikaa, koska meidän esikoinen on tyttö, ja lähipiirissä on myös aika paljon tyttöjä. Nyt olisi pojan vuoro. Kun sitten sanon näin, tulee tunne että se on kuitenkin varmasti tyttö :D
Olipa kakaduulle annettu aikaisin veikkaus sukupuolesta! aattelin ettei se ole edes mahdollista noin aikaisin!

10+5
 
Mulla taitaa olla poikaolo, esikoinen on poika ja miehellä ennestään toinen poika. Jotenkin vaan luulen että niin on tämäkin ja jään ainoaksi nais edustajaksi meillä kun koiratkin uroksia :D olisi ainakin vaatteiden puolesta helppoa kun on paljon poika vauvan vaatteita säästössä :)

Viime yönä esikoisella alkoi vatsa tauti, toivottavasti itse säästyisi jollain ihmeellä siitä:confused:

Kivoja ultra uutisia taas tullut :)
Ja tsemppiä pippuri-83! Toivotaan että seuraavalla kerralla kaikki olis hyvin.

Eveli90 13+2
 
Meille ei ole vielä tullut ultrakutsua. Kävin eilen kaverin kanssa katsomassa sen uuden leffan Bridget Jone's Baby. Oli kyllä todella hyvä. Vähän vaa nauratti, kun salissa oli kaikki vaan naisia ja kaikilla mahat pystyssä. :LOL: Niin myös mulla ja kaverillakin pullat uunissa.

Tehdäänkö se lapsevesitutkimus, jos on suostunut siihen verinäytejuttuun? Tai siis eihän se tarkoita sitä, että lupautuu myös siihen lapsivesitutkimukseen eihän? Siinä tapauksessa peruutan lupaukseni nimittäin.
 
Hei, eilen käyty ekassa ultrassa ja laskettuaika olis 9.4 kaikki oli hyvin eli voi pikkasen huokasta helpotuksesta, saatiin sydän ääniäkin siinä hetki kuunnella :love: Jännitti kyl ihan sairaasti, kirppu lötkötteli sielä rauhallisesti välillä venytteli käsiä ja jalkoja ku kätilö tökki et sais katottua tarkkaan kaikki paikat :D Ajattelin että en nyt täl kertaa siihen seulantaa osallistu.

Pumpuli15 & kirppu 12+5
 
Papuprinsessa, kyllä kaikista tutkimuksista saa kieltäytyä, eli ei huolta sen suhteen. Verikokeen, taustatietojen (esim. äidin ikä) ja niskaturvotuksen pohjalta lasketaan arvio kromosomipoikkeavuuden todennäköisyydestä, ja jos riski on korkea niin tarjotaan sitä lapsivesitutkimusta, josta ne kromosomit nähdään tarkasti. Itsekään en missään nimessä haluaisi siihen lapsivesipunktioon niin ajattelin että turhaanpa sitä riskilukua edes lasketaan. Ultraaja kysyi multa kuintekin että haluanko että se niskaturvotus silti mitataan ja sanoin että mittaa vaan, eikä siinä ollut mitään poikkeavaa, niin siltä osalta tuli ihan luottavainen mieli.

Mä olin tänään siellä sokerirasituksessa ja meni ihan ok. Tympeintä oli väsymys kun ei yöllä nukuttanu ja aamulla piti olla labrassa jo klo 7, ja koko homma kesti 2,5h. Onneks sain ajan vapaapäivälle, niin sai sitten kotona nukkua päikkäreitä ihan rauhassa. Tuloksetkin oli jo nettipalvelussa näkyvillä ja kaikki kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: papurinsessa
Mäkin olen käynyt nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Hassu tyyppi siellä venytteli ja hörppi lapsivettä. Ultran kuvasta tuli mieleen, että näyttää ihan pojalta, mutta enpäsitten tiedä. Mitkä ylensäkkään on poika-ja tyttöoireet?
Töissä oon kertonut jo ihmisille ja sukulaisille myös. Ihania vastaanottoja, mutta myös yksi negatiivinen yhdeltä kaverilta. Hieman inhottavaa kommenttia tuli, mutta päätin, että jos on niin typerä ihminen, niin mun puolesta olkoon ja en sitä kaipaa elämääni.

rolliakka82 12+6
 
Nyt kun kuukausi on vaihtunut jo lokakuuksi, niin haluaako joku vuorostaan olla etusivun listan päivittelijä? :)

Minttumar & mini rv 10+4
 
Papuprinsessa, jos olet osallistumassa sikiöseulontaan, niin se tarkoittaa vain sitä että verikokeen ja niskaturvotusultran yhteistuloksen perusteella lasketaan riski downin syndroomaan. Jos näissä ilmenee jotain poikkeavaa, esimerkiksi yli 3mm niskaturvotusta, niin saat mahdollisuuden päästä jatkotutkimuksiin, silloin vasta puhutaan ymmärtääkseni lapsivesipunktiosta. Mutta siihenhän ei missään tapauksessa pakoteta ketään. Vaikka aika turvallinen operaatio se kai onkin.

Minä en ainakaan taida revetä listanpäivittäjäksi, tabletilla on muutenkin välillä hankalaa tämä palstailu.

Mulle ei ole vielä ilmennyt mitään oloja sukupuolen suhteen. Raskausoireet vaikuttaa tosi samanlaisilta kuin esikoisenkin kohdalla, hän on siis poika. Naama kukkii ehkä hieman enemmän kuin viimeksi, ja tyttövauvanhan sanotaan vievän äitinsä kauneuden :p Aluksi toivoin ehdottomasti toista poikaa mutta nyt olen pohdiskellut että olisihan se tyttökin ihan kiva. Meille tämä on 98% varmuudella viimeinen lapsukainen, eli kaikki on nyt pelissä ;)

Onko uudelleensynnyttäjät tunteneet jo hipsahduksia? Tänään saunassa olin jo aika varma että olin tuntevinani, en tiedä voiko pitää vielä paikkaansa. Totta tai kuvitelmaa, ainakin se tuntui kivalta ajatukselta :rolleyes:

Monella varmaan ensi viikolla nt-ultrat, tsemppiä kaikille!

B 13+0
 
Mä en osaa yhtään sanoa, kumpi tulis. Unissa oon nähnyt, että tulis tyttö ja mielikuvissa taas poika. Mies puhuu siihen malliin, että tulis poika. Eli mulle ei kannata laittaa mitään. :p Vielä ei ole sen suurempia tuntemuksia siis.

Täällä starttas jo vko 14 ja tänään onkin toka neuvola. Tuntuu, että aika on alkanut alun kankeden jälkeen menemään tosi nopeesti. (y) Enää 6vko puoleen väliin. Huhhuh! Tässähän täytyy jo alkaa miettimään, mitä kaikkea tarvitaan hankkia vauvalle. :love:
 
Itsekään en osaa yhtään sanoa tyttö- tai poikaoloista. Välillä tulee ajateltua vauvaa tyttönä, mutta heti perään aina "korjaan" itseäni, että voihan se olla poikakin. :D Ollaan myös mietitty, että ei rakenneultrassakaan haluta tietää sukupuolta, vaikka voihan mieli vielä muuttua. Tai toisaalta vauva voi itse päättää paljastaa sukupuolensa. :p

Mäkään en taida uskaltautua listan päivittäjäksi, kun tulee välillä taukoja täällä käyntiin (just äsken olin pari viikkoa reissussa). Voisihan sitä toisaalta jatkaa vaikka tässä samassa ketjussakin, jos vaan muokkaisi otsikkoa? :) Juttua ei kuitenkaan ole niin montaa sivua vielä kertynyt. Mutta tällöin tietty päivitysvastuu jäisi edelleen samalle henkilölle.

Itselläni on nyt ollut aika oireetonta aikaa, vähän sellaista kestokrapulaista oloa vaan ja herkät tissit. Alkaa jännittää pian edessä oleva nt-ultra, toisaalta odotan kauheasti, että näkee pienen taas ja toisaalta pelottaa, jos kaikki ei olekaan kunnossa. :unsure: Mitään vuotoja tai kipuja ei kyllä ainakaan ole ollut, eli yritän olla positiivisin mielin. (y)

Aurinkoista viikkoa ja tsemppiä kaikille! :)

fabula 11+0
 
Heippa taas!
Huh, sehän on jo lokakuu ja enää puoli vuotta odotusta jäljellä :LOL: Onneksi on nyt pimeitä iltojakin jo niin saa iltaisin rauhassa olla sisällä ja poltella kynttilöitä :) Ja joulukin on jo ihan kohta :D

Itsekään en päivittäjäksi pysty/ehdi. Kännykällä selaan yleensä ja 3 muksua pitää kiireessä. Enkä kyllä tiedä mun teknisistä taidoistakaan :rolleyes:

Millähän merkillä olisi parhaimmat mammafarkut? Tai jotkut muut siistit? Ei ihan kehtais joka paikkaan verkkareissa mennä ja farkut ei enää iltapäivästä meinaa mennä kiinni:cautious: h&m housut oli huonot toisaalta tai sitten oli väärää kokoa..

Joko alkukuisilla tuntuu kuplintaa tai liikettä? Itse kuvittelen luultavasti jotain pientä elohiirimaista :p

Avantasia 13+2 :love:
 
Kiitos vastauksista tuohon verikoesasiaan. Oli ilmeisesti kaveri ymmärtänyt vähän väärin, kun labratätikin sanoi, että ei ole lupaus muuhun kuin siihen veritutkimukseen. Kävin siellä aamulla ja kamalassa pissahädässä rynnistin bussilla sinne aamulla tutkimuksiin. Alkoi huimaamaan, kun niin paljon nappasi sitä verta ja en ollut syönyt/juonut mitään.

Ultrakutsut oli tulleet ja mulla se nt-ultra on 18.10. eli aika myöhään.. Pari viikkoa pitää jaksaa odottaa. Onneksi mies pääsee mukaan ♥ Joulukuussa sitten vasta kymmenisen päivää ennen joulua saan tietää vaavin sukupuolen toisessa ultrassa :LOL:

Te ootte niin ihana pitkällä kaikki! Itse putkutan täällä vikojen joukossa vasta 11 viikolla :3 Ootan niin, että ne 12 viikkoa olisi ohitse... Ei tarttisi miettiä niin paljoa.

Mun pomo sanoi, että neuvolakäynnit menee työajaltakin. Miten on labrat, uä, neuvolalääkärit jne? Ei kommentoinut niistä mitään... Pitää kysyä liitolta, jos ei vastaa :(
 
Te ootte niin ihana pitkällä kaikki! Itse putkutan täällä vikojen joukossa vasta 11 viikolla :3 Ootan niin, että ne 12 viikkoa olisi ohitse... Ei tarttisi miettiä niin paljoa.
Tuossa aiemmin kysyit noista viikkojen ilmaisusta, niin kommentoin tähän. Eli olet nyt viikolla 10 (10+jotain), et viikolla 11. Mutta olet siis 11. (yhdennellätoista) viikolla.
 
Tuossa aiemmin kysyit noista viikkojen ilmaisusta, niin kommentoin tähän. Eli olet nyt viikolla 10 (10+jotain), et viikolla 11. Mutta olet siis 11. (yhdennellätoista) viikolla.
No onpa hankalaa kyllä :D En ymmärrä, miksi se menee noin tai miten nuo eroaa toisistaan. Viikolla 11 kuulostaa siltä, että on sen viikon sisällä eli se viikko on meneillään. Ihan typerää :LOL:
 
No onpa hankalaa kyllä :D En ymmärrä, miksi se menee noin tai miten nuo eroaa toisistaan. Viikolla 11 kuulostaa siltä, että on sen viikon sisällä eli se viikko on meneillään. Ihan typerää :LOL:
Se on vaan matikkaa ja kielioppia. Säännöt täytyy olla että puhutaan samasta asiasta :D Kyllä se rupeaa kuulostamaan järkevältä!
Auttaisko tämä :):
Jos sä olet vaikka 23 vuotta ja 5 kuukautta (23+5) vanha, niin paljonko sanot iäksesi? Luulen että 23 (meneillään on vuosi 23). Meneillään on myös kahdeskymmenesneljäs vuotesi elämää. Jos rupeat laskemaan niitä vuosia alusta asti, niin siellä ihan alussa on vaan kuukausia, ennen kuin on yksi vuosi täynnä ja voit sanoa että olet yksi vuotias. Kuitenkin näitä ihan ensimmäistä 12:sta kuukautta sanotaan ensimmäiseksi vuodeksesi. Kun olet täyttänyt yksi vuotta, olet toisella vuodella. Sama juttu kun iässä lasketaan vielä viikkoja ja päiviä.
 
Se on vaan matikkaa ja kielioppia. Säännöt täytyy olla että puhutaan samasta asiasta :D Kyllä se rupeaa kuulostamaan järkevältä!
Auttaisko tämä :):
Jos sä olet vaikka 23 vuotta ja 5 kuukautta (23+5) vanha, niin paljonko sanot iäksesi? Luulen että 23 (meneillään on vuosi 23). Meneillään on myös kahdeskymmenesneljäs vuotesi elämää. Jos rupeat laskemaan niitä vuosia alusta asti, niin siellä ihan alussa on vaan kuukausia, ennen kuin on yksi vuosi täynnä ja voit sanoa että olet yksi vuotias. Kuitenkin näitä ihan ensimmäistä 12:sta kuukautta sanotaan ensimmäiseksi vuodeksesi. Kun olet täyttänyt yksi vuotta, olet toisella vuodella. Sama juttu kun iässä lasketaan vielä viikkoja ja päiviä.
Heh, kiitti! Nyt selvens :D
 

Yhteistyössä