Huhtikuun hurmurit 2017

Laskettu aika huhtikuussa 2017, liity mukaan!

Tiedot muotoon: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

FB-ryhmään pääsee mukaan laittamalla Kenkelle yksityisviestillä linkin omaan fb-profiiliin.

1.4.
Trillian / 33 / OYS / 2. lapsi
tinjuska / 24v / KAKS / 2.lapsi
khe2017 / 35 / OYS / 3. lapsi
Tipsu / 29 / Tays / 4.lapsi

2.4.
Kath / 32 / OYS / 4. lapsi
elluka / 25 / tays / 2. lapsi

3.4.
Mollama / 22 / HYKS / 1.lapsi

4.4.

Ikuinen laihduttaja / 34 / tays / 4. lapsi
Akkuporakone / 34 / 3. lapsi
poppana92/24/KOKS/1.lapsi
Ellie_88 / 28v / SEKS / 2.lapsi
Kakaduu / 38 / OYS / 2. lapsi

5.4.
Crabapple / 26 / Tays / 2. lapsi
Snowmamma82 / 34 v. / Oys / neljäs
Eveli90 / 25 / TYKS / 2.lapsi

6.4.
Anna_85 / 30v. / ksks / 2. lapsi
eemiliah / 25 / HUS / 2.lapsi

7.4.
tina_hki / 31 / ? / 1. lapsi

8.4.
Avantasia / 30v / ksks / 4. lapsi
koovee88 / 28 / ? / 3.lapsi
Muikeroinen / 19 / ? / 1. lapsi
Pippuri-83 / 33 / 8.4 / 3. lapsi

9.4.
m.a.m / 30 v. / HUS / 1. lapsi
Orvokki_ / 25 / .. / 1. lapsi

10.4.

Bosch / 30v. / KOS / 2. lapsi
pumpuli15 / 2. lapsi
Äitineljälle81 / TYKS / 5. lapsi /
Hipppu / 29 v / K-SKS / 1. lapsi

11.4.
Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi
suselii / 23v / ksks / 1. lapsi
rriude / 25v / KYS / 1.lapsi

12.4.
Madddde / 27v. / TAYS /1.lapsi
haave31 / 34 / TAYS / 3.lapsi

13.4.

CaiMike / 34.v / khks / 5.lapsi

14.4.
anskubansku81 / Phks / 2. lapsi
elanor85 / 31 / Tays/ 2. lapsi
mippis / 29 / k-sks / 3. lapsi
Korhis / 28 / KYS / 1. lapsi
aurora* / 33 / HUS / 2

15.4.
kenke / 28/ PS / 2. lapsi
krrrstaa / NKL / 23v / 3. Lapsi
norbba / 28 / JS / 2.lapsi
Viiu / 35 v. / KOS / 2. lapsi

16.4.

Sniff / 36 / 3.lapsi / HUS
isabel 32 / 31 / kos / 2.lapsi

17.4.
Kapsukka / 23.v / 2.lapsi / JS
vauvaonnea / 30v / TYKS / 2.lapsi
Heliaana / 28v. / hys / 2.lapsi
Tinttimaija / 27v. / Tyks / 4.lapsi
Noai / 28 / SatKS / 2. lapsi
Lykky / Tays / 2. lapsi
Vupsu / 32v / TAYS / 2.lapsi

18.4.

Jaanel / 26 / Jorvi / 3. lapsi
kapinakeiju / 20v. / JS / 1. Lapsi

19.4.
Reese / 31 / KOS(/H) / 1. lapsi
Ataraksia / 28 / K-SKS / 3. lapsi
Jen81 / 34 / KOS(nkl) / 3.lapsi
Lumirinsessa / 20 / 1. lapsi / KAKS

20.4.

Friid / 31v / JS / eka
fabula / 30 v. / - / 1. lapsi

21.4.
oskama / 21v / kätilöopisto / 1. Lapsi
Emelie85 / 31 / HYS/ 3.lapsi
Jose85 / 31v / KYS / 3. Lapsi

22.4.

minttumar / 21v / P-KKS / 1. lapsi

23.4.

kamno / 27 / TYKS / 1.lapsi
Nelisa / 25 / TYKS / 5.lapsi

24.4.
Syssy^^ / 29 / Tays / 2. lapsi
AnnuLiisa / 29 / TAYS / 3. lapsi

25.4.

Haidih / 32 / HYS / 4. lapsi
vauvatoiveilija / 24v / P-HKS / toinen lapsi
milli06 / 35 / oys / 2.lapsi

26.4.
Marrasmassu 32 / lks / 4. lapsi

27.4.

hymynaama95 / 20v / JS / 1.lapsi
Irina79 / hys / 4. lapsi
papurinsessa / 23 / - / 1. lapsi
Röllineito / 29v / OYS / 5.lapsi

28.4.

pion1 / 27v / toinen lapsi
Nalat-84 / 31 / PHKS / 2.lapsi

29.4.
tinzu83 / 33v / Tyks / 5lapsi

30.4.

diiduska91 / 24v / PHKS / 2.lapsi

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Täällä! Tosin menkat ei ole vielä edes myöhässä mutta liki leffaviivat tuli pc-puikkoon tänään. Ihanaa, jännää ja niin kamalan pelottavaa. Menettämisen pelko on kova :cautious: Mutta silti, raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.

Listalle tiedot; Bosch / 30v. / la 10.4 / KOS / 2.lapsi
 
Mulla viikkoja nyt 5+1. Testin tein vasta kun menkat oli jo 5 pv myöhässä kun ovat sen verran epäsäännölliset olleet niin en halunnut hätiköidä... Ja takana yksi km viikoilla 5+4, niin tosiaan muakin kyllä jännittää että meneekö nyt kaikki hyvin. Olo on kyllä huonompi kuin viime kerralla, joten jospa kaikki on kunnossa! :D Tänään on ollut koko päivän kuvotusta ja päänsärkyä (varmaan siksikin kun en kahvia pysty nyt juomaan, kun haisee niin kauhealta). Mutta päivä kerrallaan! :)
 
Varovasti uskaltaudun ilmoittautumaan minäkin, eilen PC:hen niin selkeä viiva, että kyllä tässä jotain on tapahtumassa. Edellinen yritys päättyi kesken, joten aika maltillisesti vielä iloitaan. Mutta iloitaan silti :)

Iinaelina / 35 / KOS / 2. lapsi. Ja LA 11.4.
 
Mäkin voisin jo liittyä vaikka vähän epävarma olo onkin. Selvän plussan sain 27/29-34 joka eniten mietityttää.. Kolmesta aiemmasta plussaa näyttänyt vasta menkkojen ollessa myöhässä ja laskettua aikaakin tosin lähes viikolla siirretty. Eilen 31/29-34 tuli pregchekillä tasavahvat viivat :love:
Oireita ei alavatsan sivujen vihlomisen ja välillä tulevien menkkakipujen lisäksi juuri ole. Ehkä palelee aiempaa enemmän ja iltaisin pahaa oloa.

Avantasia/29v/ksks/4.lapsi/ la 8.4
 
Alkaahan tänne pikkuhiljaa väkeä tulemaan, muutama nimimerkki onkin tuttuja tuolta kuumeilupuolelta :)

Jännä on ihmisen mieli, lauantai-aamuna piti käydä oksentamassa ja nyt tänään on sitten huolettanut se että ei okseta :whistle:. Aiemmissa loppuun asti menneissä raskauksissani olen ollut todella pahoinvoiva, joten väkisinkin sitä hiipii mieleen ajatus siitä, että jospa kaikki ei olekaan kunnossa? Minulla on taustallani yksi keskeytynyt keskenmeno ennen lasteni syntymää. Se on jättänyt jonkinlaiset jäljet. Se raskaus oli aikalailla oireeton, joten nyt sitten sitä melkein toivoisi sitä jäätävää pahoinvointia ja oksentelua :confused:

Oletteko jo varanneet ensimmäistä neuvola-aikaa? Vanhemmat lapseni ovat syntyneet -09 ja -11, joten tässä on melkein taas ihan uuden asian äärellä eikä muista missä vaiheessa pitää tehdä ja mitäkin. Varhaisultraan ajattelin mennä yksityiselle ihan vaan oman mielenrauhani takia. Ja jos siellä ei mitään elämää olekaan, tietääpähän senkin ajoissa sitten.
 
Varhaisultrassa kävin esikoista odottaessa ja aion mennä nytkin, kyllä se omaa mieltä keventää ja sen jälkeen uskaltaa jo alkaa kavereillekin kertomaan. :) Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehtii sitä myöhemminkin. Varmaan joskus 8-9 -viikolla oli viimeksi eka neuvola, jos oikein muistan.
 
Varhaisultrassa kävin esikoista odottaessa ja aion mennä nytkin, kyllä se omaa mieltä keventää ja sen jälkeen uskaltaa jo alkaa kavereillekin kertomaan. :) Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehtii sitä myöhemminkin. Varmaan joskus 8-9 -viikolla oli viimeksi eka neuvola, jos oikein muistan.
kuinka nopeasti voi varhais ultraan mennä? tai millä viikoilla?
mulla plussaa rupes näkymään seuraavana päivänä kun menkat ois pitäny alkaa. ihmetyttää vaan kun ei se vahvistu se viiha sitte mielestäni yhtään. (n)
huomenna menkat viikon myöhässä.
nyt taitas mulla olla rv5+0.
 
Josko minäkin mukaan ilmottautuisin :)Perjantaina tein plussatestin kp 29/28. Ei kovin voimakkaita oireita vielä, turvotusta joinain päivinä ja kuuma väsyttää helposti. Mulla on ennen esikoista ollut yksi kohdun ulkopuolinen raskaus, joten olen torstaina menossa lääkäriin, josta saanen lähetteen varhaisultraan. Pää on vielä aika pyörällä, tärppäs oikeestaan ennenkun ihan kunnolla edes yritettiin (kunnon yritys oli tarkoitus pian aloittaa, muuta nyt luulin jo parhaiden päivien menneen) ja jännittää kovin tämä epävarma alkuraskaus.

6.4./Anna_85/30v./ksks/2. lapsi
 
Mullakin varhaisultra jo varattuna, viikolla 7+4. Taustalla tuulimuna viime vuodelta :( Mukavahan se on päästä masuun kurkkaamaan, nt-ultraan on vielä pitkä aika.

Jatkuva nälkä piinaa! Pakko alkaa kaupasta hamstraamaan jotain terveellisiä välipaloja ettei vaan mihinkään herkkuihin sorru. Painoa on nytkin jo hitusen liikaa joten raskauskilovyöryä en oikein toivoisi. Kunpa selviäisi alle kymmenellä kilolla, epätodennäköistä taitaa vaan olla..
 
Mulle vois muuten lisätä vielä synnärin: Tays

Me varattiin aika tän kuun loppuun sekä varhaisultraan että neuvolaan. Mies on sillon vielä lomalla, niin pääsee ainakin mukaan. Reissuhommaa kun tekee, ei taas tiedä, miten np-ultrat ym ajoittuu.. Saa samalla toivottavasti mielenrauhaa, kun nyt miettii koko ajan, onko siellä joku.
Tein tänään aamulla vielä uuden testinkin, kun halusin nähdä, tuleeko testiin yhtään tummempaa plussaa.. Että onko se hcg noussut. Ja olihan se. :love:

Kiva lukea muiden samassa veneessä olevien kuulumisia!! :)
 
Heippa, täältä myös varovainen mukaan ilmoittautuminen! :geek:

La 9.4. / m.a.m / 30 v. / HUS / 1. lapsi


Nyt kp 31/rv 4+2, ensimmäisen haalean viivan sain testiin kp 28/27-31. Taustalla on yksi keskeytynyt keskenmeno viime keväältä (rv8+0), ja kovasti jännittää miten tämän kanssa käy.

Oireita tuntuu jo jonkin verran: rinnat on tosi arat, alavatsaa vihloo ja pistelee ja on vähän etova ja heikko olo. Jännittää kuitenkin, että tuleeko tämä jatkumaan kauaakaan. Olen nimittäin tehnyt nyt kolmena aamuna peräkkäin liuskatestin, joista tämän aamuisessa viiva ei ollut yhtään tummempi kuin eilen vaan täsmälleen yhtä haalea. Mietityttää, että nouseeko hcg-taso enää ollenkaan vai jämähtikö se jo heti alkuunsa?:unsure:

Mutta toiveekkaana täällä ollaan kuitenkin! (y)
 
Hei kiva kun on jo näin monta ilmottanut itsestään! Nyt pitäis olla kaikki lisättynä, kertokaa jos jotain puuttuu. Tuo muokkaus toimii välillä miten sattuu ja hävittää muokattuja tietoja...

Aika monella tuntuu olevan km taustalla, ollaanpahan sitten samassa veneessä tämän jännityksen kanssa! Mä en noista viivojen vahvistumisista mitään tiedä, kun en oo ikinä kahta testiä tehny! :D Pitäisköhän nyt, ihan vaan huvin vuoksi? Ois tuolla vielä yks liuska kaapissa! :D Testejä enemmän luotan omaan oloon ja tosiaan siihen varhaisultraan kunhan sen aika on. Eikös ne 7. viikon paikeilla sykkeet ala näkymään? Eli parin viikon päähän vois kohta jo ajan alkaa varaamaan.

Tänäänkin on kuvottanut melkein koko päivän, ja mun kans pitäis olla syömässä jotain ihan vähän väliä. Mieluiten jotain raikasta, esim. jäätelöä tai hedelmiä. Tai sitten juon mehua. Aamulla ja aamupäivällä ei tee mitään mieli. Housut myös tuntuu jo nyt ahdistavilta. Aina istuessa pitää olla nappia aukomassa ettei purista. Että kyllä tässä ropassa jotakin tapahtuu! :)
 
Raskaustestiin en itse tytöstä saanut edes tasavahvoja viivoja menkkojen ollessa myöhässä ja teinkin lopulta digin 2-3 näytti muistaakseni kun pregchekillä sai vielä kontrolliviivaa haaleampaa viivaa. Pojista taas tullut tummaa testiviivaa suht aikaisin, liekö silloin hormonit enemmän sekaisin.:D
Ja tosiaan neuvolasta tytön kohdalla sain vastauksen että testin viivan värillä ei ole niin väliä kunhan on selvästi nähtävissä.
 
  • Tykkää
Reactions: maisa93
Tässä siis eilinen pregchek ja tämän aamuinen one step. Toisessa siis tasavahvat ja one stepillä jää hailuksi testiviiva. Tietääkseni vahvuus on kuitenkin sama?
Millä Maisa oot testaillut?
okei no tuo vähän helpottaa. mulla on cb.n digi odottamassa huomis aamua mutta oon testannu pregchekillä ja apteekin omalla. ootas kun kaivan ne kuvat jostain.
 
Oiei, pahoinvointi on alkanut nostaa päätään, vaikka vasta 5. viikko alussa - aiemmin se on alkanut vasta 6. viikon loppupuolella. Tai sit se on vaan (toivottavasti) tää painostava ukkosilma, joka heikentää oloa. Aloitellaan tällä viikolla esikoisen tarhaharjoittelua, ja ei kiva, jos siellä joutuu jatkuvasti pidättelemään oksua.

Varhaisultraan aion ehdottomasti mennä, aikaa en vielä ole varannut. Sen on ainakin aiemmin saanut parin päivän varoajalla, katsellaan sitten loman jälkeen. Jos sen siihen 8. viikolle ottaisi, niin pitäisi jo suht varmasti näkyä jos jotain on näkyäkseen. Neuvolan meinasin varailla parin viikon päästä kun sattuu sopivasti olemaan esikoisen 1,5-v neuvola. Ei tartte erikseen ruveta soittelemaan, inhoan sitä niiden takaisinsoittopalvelua. Niillä on joku maaginen kyky soittaa aina huonolla hetkellä (viimeksi olin bussissa kun olis pitänyt selvitellä km-asioita..).
 
http://aijaa.com/yHF0Lk

tuossa ainakin toi pregchekki. tehty kun menkat oli 3 päivää myöhässä.
näkyyköhän se (n)
Mulla oli tytöstä tuota luokkaa kun testasin dpo16, sain kunnon plussan jotain dpo20 ja silloinkaan en tasavahvoja saanut.

Itse tein tänään digin "raskaana 2-3" ja omien laskujen mukaan rv4+3 <3

Alkuraskauden ultraa en varmaan tästäkään varaa ellei kymppi viikolle mennessä kuulu sydänääniä. Aiemmists kuulunut 8+4-9+1 ekan kerran. Ja luulen että ysi viikolla kokeilen mikäli sinne saakka pääsen.
 

Yhteistyössä