Huhtikuun hurmurit 2017

Töissä raskaudesta kertominen saa luultavasti odottaa siihen rv22 että saa raskaustodistuksen neuvolasta. Mulla tilanne tosin se että oon kotona hoitovapaalla. Ollut jo esikoisen syntymästä saakka :oops: Hyvin silti pysyy kärryillä työasioissa kun puolison kanssa samassa firmassa ollaan.

Bosch, munhan ei pitänyt esikoisen jälkeen koskaan enää synnyttää mutta silti 3v esikoisen jälkeen syntyi toinen ja "viimeinen". Kolmas piti olla sitten ihan oikeasti se viimeinen mutta tässä sitä taas ollaan:D Mutta kyllä, tämä mahdolinen neljäs on luultavasti se ihan oikeasti viimeinen. En muistanut rankkaa pahoinvointi voikin olla ja tuntuu pahentuneen joka raskauden kohdalla:confused:

Me ollaan kerrottu vaan mun vanhemmille joille mä aina kerron muutenkin kaiken:D miehen siskolle ja pari kaveria tietää. Ja neuvola tietysti, josta vihjailtiin heti että onko nyt sattunut vahinko kun jo neljäs raskaus:cautious: varmaan ihan vitsillä tietysti mutta näitähän varmaan kuulee myöhemmin lisää:unsure:

Huomenna poksahtaisi rv6+0 :love:
 
Voisitko lisätä ainakin minut? :)
Ja minut :)

Emelie85 tiedän ton tunteen. Nyt on ihme ja kumma tullut käytyä, mutta mullakin tuppaa olemaan välillä taukoja. 3 vuorotyössä on välillä tosi haastavaa löytää sopiva sauma niille tunneille..

Mollama, vielä ei oikein ole pahoinvointia ollut.. Paitsi juuri silloin bodypumpissa ja tänään, kun olin juoksulenkillä. Inhottavasti iskee oksettavan olon loppuvaiheilla, kun alkaa ottamaan vähän iisimmin.. Mutta eiköhän mullakin ole vielä edessä noi päivittäiset pahoinvoinnit. :sick::LOL:
 
Plääh ois vaan pitäny kuunnella mippistä ja olla testaamatta, nyt ois rv 5+5 ja digi näytti edelleen sen 2-3 minkä sain yli viikko sitten. Samantien kun testin tein niin alko hirvee selkäjomotus. Tietääkö kukaan kuin helposti ne terkkarilla ottais sen hcg arvon verestä?
 
Pumpuli15, vähän samaa ongelmaa täälläkin :/ Itsellä menossa 6+1 ja digitesti näytti aamuvirtsasta viikkoja 2-3 mitä näytti viime viikon lauantainakin. Vähän pelko taas nousi päälle, että mitä jos.. (n)
 
Huomenta,
Voisin myös varovasti liittyä mukaan. Tänä aamuna plussattu. Viiva on vielä vaalea, mutta selkeästi punertava, eikä enää mielestäni edes mikään haamu. Tänään menossa dpo 10-11 ja kp 29/28 ja rv 4+0. Menkkojen mukaan la olisi siis 22.4., mutta ovis oli niin myöhään, että luulen lasketun ajankin siirtyvän myöhemmäksi.

Takana miulla on spontaani keskenmeno maaliskuussa 2016 rv 10+5 ja kemiallinen raskaus heinäkuussa 2016, joka alkoi vuotamaan rv 5+0. Tässä kierrossa miulla on ollut edellisiin tärppikiertoihin verrattuna uutena oireena oksettavaa oloa, joten toiveet ja odotukset tämän raskauden suhteen on korkealla. :love: Toki jännittää, alkavatko viivat edes tummumaan. Myös pelko keskenmenosta on suuri, mutta silti tällä kertaa olo on ollut jotenkin hyvin seesteinen, joka näkyi esim. siinä, että maltoin odottaa menkkojen alkamispäivään asti ennen raskaustestin tekemistä (yhden ovulaatiotestin kerkesin kyllä jo eilen tehdä tuskissani :whistle:), vaikka hätähousuihin himotestaajiin itseni luenkin. :D

Keskustelua olen lueskellut ihan alusta asti huhtikuun vauvan toivossa ja jokunen tuttu nimikin täällä on, joten hiukan perillä teistä jo olenkin. :D

22.4. / minttumar / 21v / P-KKS / 1. lapsi

Neuvolaan
en ehkä ihan vielä soittele, vaan katson ensin alkavatko viivat tummumaan. Kunhan saan tasavahvat viivat, niin soitan sitten. Jotenkin jännittää soittaa neuvolaan, kun siellä on sijainen, ja se sanoi miulle viimeks puhelimessa, että uudesta raskaudesta ei kannata haaveilla ennen kuin antaa kemiallisen jälkeen tulla yksien luomumenkkojen. Ja tässä sitä ollaan, kemiallisen jälkeen heti raskaana vastoin neuvolan ohjetta. :D

Varhaisultraan en raaski yksityiselle mennä, mutta yritän päästä kunnallisen kautta. Neuvolatädin sijainen antoi ymmärtää puhelimessa viime kerralla niin, että miulla ois mahdollisuus päästä huonosti päättyneiden raskauksien puolesta kunnallisellekin ultraan, joten yritän ensin tuota keskenmenokorttia käyttää. :rolleyes:
 
Tervetuloa uusille :)

Mä oon kertonut raskaudesta esikoisen fb-ryhmästä muovautuneelle wa-ryhmälle. Muille ei olla vielä kerrottu, kun keväällä puhuin vähän laajemmin, niin oli tosi tylsää sitten km:n jälkeen kertoa siitä. Omalle äidille varmaan kerron lähiviikkoina.

Tavallaan olen kateellinen kaikille pahoinvoiville :D kun itsellä ei oikein oireita ole, niin tietysti koko ajan miettii, että onko kaikki ok vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Hups ja anteeksi! Luulin teidät viimeisimmät jo lisänneeni, mutta aivot taitaa täälläkin olla jo lahoamassa. Nyt pitäis olla kaikki, sanokaa jos joku puuttuu vielä!

...paitsi Friid, kerrotko vielä LA:n niin osaan sut oikeelle riville laittaa! :)
 
Hipppu ja pumpuli oletteko aamusta molemmat testanneet? Mä itse sain ainakin viivatesteihin haaleaa viivaa aamulla ja päivällä viiva oli tasavahva.. Mä suosittelen kokeilemaan päiväpissasta uudestaan ja sitten vasta pyytää hcg-mittausta. Tosin en tiedä onko digi sitten tarkempi..
 
Huomenta huhtikuisille! Olen juuri menossa verikokeisiin, missä mitataan siis onko hcg arvo muuttunut miten toissapäiväisestä. Jännittää ihan hirveästi! Vuoto on onneksi jo loppunut, mutta kipuja on satunnaisesti edelleen. Toivottavasti saan hyviä uutisia! :) Pakko tänne purkaa tätä jännitystä, kun en tosiaan ole halunnut raskaudesta vielä lähipiirille kertoa. Tarkoitus olisi pitää salaisuutta ainakin viikoille 12 asti.
 
Me ollaan aateltu kertoa tuleville isovanhemmille ja samalla sedille/tädeille jne. ekan neukun jälkeen, jolloin viikkoja on 9 (tässä vaiheessa ollaan käyty myös jo varhaisultrassa). Lähimmille ystäville sitten varmaan lähempänä vko12. Voi tosin olla, että on aikasemminkin jo pakko, koska tämä pahoinvointi laittaa perumaan tapaamisia, ettei ihmiset ala ihmettelemään..:D
 
Parhaalle ystävälle oli pakko kertoa että paksuna ollaan kun oli alunperin takoitus lähteä baariin tänäviikonloppuna vaan lähdenkin sit kuskiksi. Yksi työkaveri tietää.. Kävin vapaapäivänä kaupassa ja tää työkaveri sitten tokasi että ootko vauvantekohommiin ruennu, voihan kesäkilot ja turvotus jos nyt jo siltä näyttää. Mitäpä sitä enää kieltämäänkään :LOL: Tuleville isovanhemmille ajattelin että kerrotaan vasta tyyliin ensimmäisen ultran jälkeen tai saa nähdä. :)
 
@avantasia Aamuyöstä tein testin, jos vielä apteekin testin ostais ja kattoo miten vahva viiva siihen tulee, pakko kyllä soittaa maanantaina terkkarille hullukshan tässä muuten tulee :eek:
@Hipppu Voihan se olla että ei vaan oo vielä noussu niin paljoa ne arvot että näkyis toivotaan ettei meinaa mitään vakavaa o_O(y) Onks sulla ollu minkälaiset raskausoireet?
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Alunperin aloitin tuolla maaliskuisten ketjussa. Taustaa sen verran että sain siis tiistaina ultrassa tuulimunatuomion kun viikkoja ois pitänyt olla menkoista laskettuna 7+4. Mentiin perjantaina Oysiin joko kaavintaan tai ottamaan lääkkeet MUTTA ultrassa löytyikin pieni ihminen!!! Pieni mutta ihan selvä sikiökaiku ja sydänkin siellä näkyi läpättävän. Viikot vastasivat perjantaina noin 6. Lääkäri käski laskea mahdollista laskettua aikaa nyt viimeisestä yhdynnästä ennen positiivista testiä ja se tarkoittaa viikoiksi tänään 6+3 ja la. 5.4. Lapsi on minulle 4. ja miehelle 1.
Minulla on 11, 9 ja 7 vuotiaan tytöt ja miehen mukana tuli 2 koiraa. Nyt vaan odotellaan kontrolliultraa joka 2 viikon päästä.
 
Hei.
Ompa helpottava kuulla että muillaki on samaa, ajattelin ensin että onko kunto jotenki yhtäkkiä voinu rapistua viikon reissun aikana:D itsekkin kävin juoksulenkillä 3-4x viikossa.
Pahoinvointi, tuntuu että se vaan pikkuhiljaa pahenee.
Viimeyönä heräsin ja oli pakko käydä syömässä koska en pahan olon takia pystyny muuten jatkaa unia.
Aamullakin pitää saada syötyä heti ja vähän väliä pitää syödä jotain jos en halua kärsiä nälästä/pahoinvoinnista. Ja pahaolo tulee jos syön vähänkin liian paljon:sick:
Kahvia en juonu kolmeen päivään, tänään oli pakko. Nimittäin illalla alko hirvee päänsärky ja meni ohi kun pakotin ihteni juomaam kupillisen.
 
Snowmamma82 ihania uutisia että siellä pikkuinen olikin!!:love: Noi tuulimunatuomiot jonka jälkeen löytyykin sikiö tuntuu olevan yllättävän yleisiä. Itsellä samanlainen tilanne esikoisesta ja sain sitten kuulla että monella muullakin ollut noita läheltä piti-tilanteita. Hui.

Mollama täällä myös järkyttävää pahoinvointia. Pahenee vaan joka päivä. En ole muutamaan yöhön pystynyt nukkumaan kun olo niin kamala että voisi itkeä. Ei auta enää ruoka, ei lepo, ei mikään. Tässä alkoi hiljalleen voimistuva pahoinvointi jo rv3+3 kun esikoisesta 5+0. Nyt on jo vähintään yhtä pahaa kuin esikoisesta vaikka luulin ettei sitä pahemmaksi voi mennä. Alkaa mietityttämään voisko sittenkin olla kaksoset kyydissä kun siihen tosiaan mahikset olisi.(n)

Joku puhui täällä pahoinvointilääkkeistä? Ai että houkuttaisi kokeilla. Tää olo vetää ihan sängyn pohjalle mutta pakko on esikoisen perässä juosta ja keksiä tekemistä. Mulla oli esikoisen kanssa aika paljon ylimääräisiä lääkärikäyntejä niin aina sanoivat että ei kyllä lääkitystä kun ei tiedetä turvallisuudesta. Mutta jos HUSissa sanovat että on ok niin ketä uskoa? Esikoisen aikana vannoin etten mihinkään lääkkeisiin koske mutta nyt kun se pyörii tossa jaloissa ja tekisi mieli vaan itkeä niin alkaa noi lääkkeet mietityttämään..
 
eemiliah
Mä lueskelin netistä noista pahoinvointilääkkeistä. Jotain niitä on, mutta ei auta kaikille. Ite en ajatellu varsinaisia lääkkeitä syödä, mutta kävin apteekista ostamassa B6-vitamiinia (raskaus vitskujen lisäks), joka saattais auttaa (lisatietoa terveyskirjastosta). Lisäks tänään kun oli pitkästä aikaa muuta tekemistä, kuin vain itsekseen oloa ei pahoinvointiin kiinnittänyt niin paljon huomiota, eikä olokaan ollut ollenkaan niin paha. Lisäks oon tietoisesti syöny n. 2h välein, ilman että nälkä ehtinyt tulla, joka auttanut myös. Zemppiä sinne!
 
Kahden päivän kokeimuksella voin kyllä suositella tuota Postafeniä pahoinvointiin! Oon ottanu vaan puolikkaan kerralla, mutta on kyllä ollu pelastus! Ymmärrän kyllä että tässä asiassa halutaan ottaa tosi varman päälle, eikä monet lääkärit siksi halua määrätä mitään lääkettä, mutta jos pahoinvointi on oikeesti semmosta ettei pysty mihinkään muuhun ku makaamaan sängyn pohjalla niin vois kai sitä vähän armollisempikin olla. Tuo HUS:n teratologinen tietopalveluhan on erikoistunut nimenomaan raskauden ja imetyksen aikaisiin lääkityksiin ja sieltä saa näissä asioissa minun nähdäkseni luotettavampaa tietoa kuin joltain satunnaiselta yleislääkäriltä. Eli vaikka sillä yleislääkärillä ei ole tietoa lääkkeen turvallisuudesta, niin teratologiseen nimenomaan keräävät tietoa eri lääkkeiden turvallisuudesta ja kuulosti kyllä siellä se puhelimessa ollut nainen siltä että ei tosiaan ole mitään vaaraa sikiölle, on ihan yleisesti käytetty lääke maailmalla ja voi hyvin käyttää. (Enemmän olen itse huolissani kaikkialta muualta elimistöön tulevista myrkyistä, kuten kosmetiikasta ja ruuan torjunta-ainejäämistä.)
 
Pumpuli15, ainoat oireet ovat mielialan vaihtelu ja aamun ekana tuntina krapulainen/ällö olo. Pahoinvointi ja muut oireet on siis hyvin minimissä. Paitsi mies sanoi, että oon ollu nyt aika ailahtelevainen..

Jotenkin en uskalla enää tehdä sitä pirun digitestiä. Sittenhän se ultrassa näkyy, että onko siellä mitään vai ei. Tosin aika monta viikkoa sinnekin. Ja jos se menee kesken, niin se on vaan ajateltava, että se on luonnon oma tapa "hoitaa asia", niin kamalalta kuin se tuntuukin. Oon ihan kamala murehtija, pitäisi olla iloinen raskaudesta, mutta oon vaan masentunut pessimisti :ROFLMAO:

Niin ja aamuvirtsasta tein sen digin. Ehkä ootan vielä viikon ja sitten valitan neuvolatädille jos on edelleen se 2-3. Plääh!
 
Me aateltiin kertoa ystäville ja porukoille varhaisultran jälkeen. Töissä kerron nt-ultran jälkeen. Esikoisesta kerrottiin joskus rv16 ja toisesta rakenneultran jälkeen. Tällä hetkellä tietää vain 3 kaveria jotka ovat tuttuja kuopuksen faceryhmästä :) Pelottaa että tämä taas onkin kemiallinen mut on mulla luottavaisempi olo nyt kuin maaliskuussa. Oireita mulla on väsymys, juilinta ja jomotus alamahassa ja arat tissit. Nyt oon tehny kaks testiä ja muutama vielä pitää mielenrauhan vuoksi tehdä :D
 
Moikka huhtikuiset! :)

Varovaisesti kurkistelen tänne, kun tein aamulla plussatestin ja laskurien mukaan la olisi huhtikuussa. Hiukan olen kyllä aiemminkin tätä ketjua lueskellut toiveikkuuttani :whistle:

Eli listaan voi lisätä: 20.4. / fabula / 30 v. / - / 1. lapsi

Kyseessä on tosiaan ensimmäinen lapsi ja raskaus, joten olen aika pihalla kaikesta :ROFLMAO: En jotenkin ole ihan edes sisäistänyt koko asiaa vielä, mutta kaipa se tästä.

Kertomisesta kun on ollut puhetta, niin mies kertoi jo äidilleen ja itsekin ajattelin pian kertoa omalle äidille. Kuitenkin kaipaan tukea ja neuvoja, ja ollaan sen verran tekemisissä, etten oikein osaisi tätä pitää salassa. :love: Muille kerrotaan sitten vähitellen.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin ja/tai epätietoisuuden kanssa kamppaileville! :)

fabula + puolukka 4+2
 
Ihanaa etten ole ainoa joka joutuu yölläkin syömään :whistle: Vähän hömelö olo tuli yöllä klo 04 kun istuin sängyn reunalla vapisevin käsin pähkinöitä mussuttamassa.. Mutta apu oli suuri!

Oireista muuten, pahin nälkä ja huonovointisuus keskittyy aamuun ja aamupäivään, puolen päivän jälkeen ei enää mitään hätää. Se on hyvä juttu siksi kun teen töissä pääsääntöisesti iltavuoroja, eli en ehkä paljastu ainakaan siitä syystä. Vapaapäivät on tietty vähän hankalia kun pitää pärjätä vilkkaan esikoisen kanssa :sick:

Tein tänään huvikseen vielä puikkotestin, testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi :love: Eilen olin jopa niin hurja että peruutin lapsettomuuspolin ajanvarauksemme! Tänään 5+5 ja nyt jo tuntuu muka että aika menee nopeasti, ylihuomenna alkaa jo seitsemäs viikko. Kaikkeni olen valmis antamaan että tämä raskaus sujuisi hyvin.

Vielä eritysonnittelut Minttumarille, km:n jälkeen kuumeilevien plussat on aina erityisen ihania (y)
 
bosch Mä oon mussuttanu yöllä banaania ja juonu maitoa :p Mulla pahimpia on nää illat ja ootan vaan jo seuraavaa aamua.

Tosiaan itekin kestää tän pahoinvoinnin yllättävän hyvin, kun tietää syyn olevan niinkin ihana, kuin vauva. :love: Jos olisin ollut vatsataudissa tän 2vko olisin varmaan jo diagnosoinu itelleni kaikki kauheet sairaudet ja makaisin vaan sängyssä valittaen.
 

Yhteistyössä