Huhtikuun Hurmurit *Marraskuussa*

Onnea kaikille hyvistä ultratuloksista!

Me oltiin myös tänään rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin! Huoh =) toistaiseksi siis. Myös ylimääräistä kontrolliultraa tarjottiin 26 viikolle ja varasin sitten sellaisenkin. On sit taas jotain jännitettävää...

Ja poikalupauksen voi tännekin päivittää! Olokin oli sellainen, vaikka ehkä tyttöä toivoin vähän enemmän. Mutta ihana poikanen poika siellä touhusi. :heart:

Nyt annan itselleni luvan ruveta hankkimaan vaatteita ym. kampetta. :)

Liikkeitäkin olen vihdoinkin ruvennut tuntemaan viimeisten parin päivän aikana. Ihania töykkäisyjä. :heart::heart:

Huomenna mennään doulan kanssa katselemaan vaunuja ja naureskelemaan vauvatarvikekauppaan, mitä kaikkea merkillistä pieni ihminen tarvitseekaan markkinamiesten mielestä.

Hyviä vointeja kaikille!

Myymamma 20 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Myymammalle onnittelut pojasta :)
Ukkovalta 6-2 täl hetkel huhtikuisissa
katotaan miltä näyttää kun suurin osa r-ultrassa
käyny.
Viikonloppuja, ma:na tuun kertoo neuvolakuulumisia.
Pai:Kiva kuulla sustakin!
Manzana81, 22+2
 
Huomenta kaikille! :heart:

Karen: Ihana kuulla että sulla menee paremmin! Täällä myös. :) Vaikkei hemoglobiinissa ollut mitään vialla, aloitin silti syömään rautaa ja siitä on ollut apua. Tai menihän tos puolivälikin rikki, en tiedä olisiko silläkin ollut vaikutusta? Anyway, nousen aikaisin ylös nauttimaan lyhyestä, valoisasta ajasta ja se on tehnyt päälle hyvää. Lisäksi miehen kanssa menee taas paljon paremmin. Kissatkin on rauhoittuneet ja ma varaan eläinlääkärille ajan, ettei tarvi toista kertaa stressata... Karen, katoin tuolta listalta minkä oot laittanut synnäriksi... Siks, kun puhuit uimisesta, oisin voinu olla sun uimakaveri, mut asun ite pk-seudulla eli ollaan vähän turhan kaukana. Harmi.

Koitan nykyään kävellä joka päivä 30min-1h, selkä vaan ei tykkää siitä. Ja kun on saatu muutto alta pois, ajattelin ruveta uimaan. Mammajooga kiinnostais kanssa.

MizzyMazzu, mä söisin ainakin ihan huoletta noita kaikkia! Tuskin mikään noista tekee vauvalle mitään hallaa... Oli niin ihanan kuuloinen ruokalista et melkeen teki pahaa lukea. Tuli nälkä! :)

Meen tänään ulos syömään kolmen lapsuudenystävän kanssa ja ootan iltaa kovasti. Siitä meen äitille yöksi ja sunnuntaina katsomaan hyvän ystävän lasta joka syntyi n. puolitoista viikkoa sitten!! Sit oliskin pakkailua ja muuta puuhaa kovasti, ja tiistaina kauan ja hartaasti ootettu rakenneultra, oujee!!!

Eipä mulla kai kauheasti muuta... Vauvan liikkeet tuntuu jo monta kertaa päivässä. Tuntuu olevan kovin vilkas pikkuinen tulossa. :heart: Nyt aamusuihkuun, sit siivoamista ja sit stadiin rentouttavaa iltaa viettämään. Muksaa v-loppua kaikille!

Namida ja Emppunen 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Karen10
Viljavainio mulla on nyt ollu kohta viikon jouluverhot, pöytäliina, kynttelikkö, sekä terassilla valot :D ensin ajattelin että jos itsenäisyyspäivänä sitten.. mutta en malttanu oottaa :) sais se joulu tosiaan jo tulla :D

Joulun kalaherkut jää väliin myös mulla.. tosin mietin että oliko se niin että lämmin savulohta saa syödä JOS se on kuumennettu yli 70 asteiseksi.. noh, mistä sitä tietää millä lämmöllä se savustuu.. olkoot! onhan se joulu taas ensi vuonna :D

Liikuntaa mä olen ole saanut aikaiseksi alottaa.. niin on ollu huono olo ettei oo käyny ees mielessä moinen.. mutta nyt on sitten EHKÄ alkanu helpottaa.. en enää oksenna kuitenkaan (paitsi maanantaina sokerirasituksen jälkeen, monesti) niin saatan alottaa pienet lenkkeilyt reipaasti kävellen :) helpottais sitten tää päänsärkykin varmaan. :)

Alley mä luulisin että sitä kotijuustoa voi syödä kun jos se kuumennetaankin niin sillon siitä se listeria häviää.. ja eihän se sitten varmaankuitenkaan siihen takas iske vaikka pitäiskin jonkun aineen olla huoneen lämmössä.. näin mä sen näkisin :)

täällä pikkuhiljaa alkaa liikkeitäkin tuntumaan, kiva kiva :)
neuvolalääkäri tosiaan kirjotti mulle vapautuksen ilta ja yövoroista jotta tää elämisen rytmi vähän tasottuis. esimies otti asian ihan hyvin vastaan ja hommasi mulle sellaisen työpisteen missä muutkin tekee pelkkää aamua. olin jo varautunu siihen että ne alkaa siellä väittää vastaan ja passittaa mut vielä työterveyteen "tarkastettavaks". mutta hyvä näin. ensi viikosta sitten alkaa, ihanaa! :)
eilen oli myös neuvola, hempparia ei mitattu taaskaan, tajusin vasta kun kotona katoin sitä korttia.
painoa tullu nyt se 500g raskauden alusta, hyvin on oksentelu pitäny kurissa :D tosin mulla jo muutenkin tätä elopainoa vähän liikaa niin sen puoleen ei haittaa.. mä olin jo alottanu dietin kun ajattelin että johtuu ylipainosta etten tule raskaaksi.. ja tadaa.. viikon päästä tein testin.. että jää nyt sitte se painon pudotus ens kesälle :)
syke +150
sf mitta 17,5 (kuulemma vähän yläkäyrällä, mutta ei haittaa.)

samalla reissulla otettiin esikoiselta MRSA näytteet, se reppana sai sen pöpön joko sieltä kuopion vauvateholta tai sitten täältä omasta sairaalasta.. mullakin sitten lääkärineuvolassa otetaan se näyte..ja jos on positiivinen niin sitten olen synnärillä kuin kuninkaallinen ja lekottelen OMASSA huoneessa :D

mä soudan ja huopaan ja mietin ja vatvon että tuleeko meille hoitopöytä, esikoisella oli lainassa serkulta sellanen tosi hyvä, missä oli isot vetolaatikot.. nyt sitä ei enää saaha lainaan ja en mistään meinaa löytää yhtä hyvää! mietinkin jo että jos sitten ei osteta ollenkaan.. meillä vaan on miehen kanssa 40cm pituuero niin sen ei ehkä oo ihan helppo sitten vaihdella vaippaa ihan missä vaan..sängyn päälle laitettavaa tasoakaan mä en oikein haluis.. noh, onhan tässä vielä aikaa :)

mä ajattelin vähän jo "salaa" käydä kattomassa tapetteja, kun siis meillä lapset menee sitten samaan huoneeseen mutta tällä hetkellä sen huoneen seinässä komeilee sellanen seinän kokoinen screeni, videotykinnäyttönä..
mies varmaan sitten viikko ennen laskettua aikaa alkais miettimään että "jaaa, tartteiskohan tälle tehäkkin jotain" niin käyn jo kattelee jutut valmiiks ja sit ei muuta kun repimään vanhaa pois uuden tieltä :)

tänään olis vuorossa piparkakkutalon teko, mä paistelen osat jo päikkäreitten aikaan valmiiks ja sit yhdessä tytön kanssa koristellaan :)

m-m ja hippu 17+6
 
Namida, teitpä kivan iloisen olon mulle! Olit ajatellut mua uintikaveriksi. Tuntui kuin olisin saanut ystävän! Harmi tosiaan, että asutaan ihan eri puolilla Suomea. Muuten olisi voinut nähdä livenäkin. Kiva kuulla että sullakin menee paremmin. Näin se elämä voittaa!

Mulla on ollut taas pari väsyneempää päivää, mutta tiedän, että tää masennuksen tapainen menee ohi ja tulee lisää virkeämpiä päiviä! Kummitätini viisautta lainaten: Ei pidä valittaa pimeää vaan sytyttää valoja. Sitäpä yritän toteuttaa.

Mansikka-Maija, oi, piparkakkutalo! Pitäisköhän itsekin yrittää vääntää sellainen, vaikkei meillä lapsia olekaan, jotka tuosta erityisesti riemuitsisi? Voihan sitä riemuita itse.

Voimia jokaisen päivään! Maanantaina meillä ultra.

Karen 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma ja Namida
Ihana sunnuntaiaamun äkkiherätys: ripuloiva koira. Onneksi ehdittiin ulos ajoissa!

Täällä joku kysyi liikunnasta ja juomisesta.
Mulla on ollut koko raskauden ajan aika kova jano ja olen juonut varmaan kaksi kertaa enemmän kuin normaalisti. Yölläkin menee vajaa litra vettä. Päivällä juon tuoremehuja, vettä ja piimää janojuomina.

Nyt olen innostunut vihannesmehuista ja tilasin mehupuristimen :p. En oikein tykkää syödä kasviksia, mutta jos ne mehuna menis paremmin kurkusta alas.

Kävin kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa ennen raskautta useamman kerran viikossa. Sitten juuri siinä raskauden alussa tuli se kaamea flunssa, joka kesti melkein kaksi kuukautta ja kaikki liikkuminen meni ihan minimiin. Kunto romahti sinä aikana ja siitä kärsin vieläkin. Salille tai jumppiin en ole saanut enää lähdettyä.

Koirat pitävät liikkeessä ja niitten kanssa käyn yhden pitemmän n. tunnin lenkin ja pari pienempää 20-30min lenkkiä päivässä. Kävelyvauhtini ei kyllä ole kovin kummoinen, joten kilometrejä ei kauheasti kerry. Pari kertaa viikossa koitan päästä metsään niitten kanssa, jossa itsellekin tulee monipuolisempaa maastossa liikkumista. Tämä pimeys vaan vähän rajoittaa metsään pääsyä :(.

Mammajoogan aloitin ja se vaikuttaa tosi mukavalta. Sitäpaitsi on tosi hauskaa, kun reilut 20 erikokoisilla vauvamasuilla varustettua naista kokoontuu yhdessä venymään ja vanumaan pitkin lattiaa :heart:.
 
Sunnuntai iltaa :)
Ollu vähän hulinaa ettei joutanu ees poksumaan tänne torstaina jolloin tuli 22 +0 ja oli neuvolakin.Neuvolakuulumisia hemoglobiini oli erittäin hyvä taas kuten verensokerikin,painoa oli tullut 600 g/ viikko,ja verenpaine oli liian korkea 145/95.Nyt mittailen kotona ja jos pysyttelee tuolla tasolla mietitään mietoa lääkitystä.Mulla on aina noussut raskausaikana verenpaineet esikoiseltakin (jolloin olin 19 vuotta nuorempi) ja silloin alotettiin joku lääke mutta paineet kotona laski liian alas ja pyörrytti koko ajan ja lääkitys lopetettiin...mitään raskausmyrkytysoireilua mulla ei ole aiemmin ollu eli pissa ollut aina puhas.Sokerirasitus tehdään hyvistä tuloksista huolimatta viikola 26 uudelleen.Neuvolan terkkari oli sitä mieltä ettei tarvis mutta äippäpolin lääkäri sanoi että iän ja ylipainon vuoksi pitäs ja sukuriskiäkin on...

No sitten sain myös todistuksen kelaan äitiyspakkausta ja äitiyslomahakemusta varten ja päätin myös jäädä varhennetulle äitiyslomalle kuten Nittakin eli enää vähän reilut 2 kk tarvis jaksaa minun äitiysloma alkaa 29.1 :) ja talvilomaakin pidän joulunaikoihin :)
Tänään meillö juhlittiin 9-vuotissynttäreitä oli menoa ja hulinaa kohta siis peiton alle ja nukkumaan :) Onnea Ensi viikon ultriin niin ja toispuolisesta masusta joku oli kirjottanu yksi ilta täällääkin oli sellainen masuasukki oli ilmeisesti linnottautunut.yksiönsä toiselle puolelle :D
Ylläri iltatähti 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos neuvoista! :) Tuntui vaan, että joka annoksessa on jotain mitä ei suositella..
Meillä on myös keskiviikkona rakenneultra ja siellä mahdollisesti selviää kumpaa odotellaan..Ja taisinpa eilen tuntea ekan kerran jotain liikettä tuolla!

MizzyMazzu ja pikku-Möhkö 19+4
 
Myymammalle onnittelut poikalupauksesta! =)

Tänne on rantautunut uusi ja inhottava vaiva, nimittäin unettomuus. : / Tällä viikolla olen pyöriskellyt sängyssä aina tonne 03.30 saakka. Tänään olin jo sit aivan loppu klo 20.30 ja menin lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan. Uni tulikin ihan helposti, mutta heräsin sitten 22.30 ja tunnin pyörimisen jälkeen tulin tähän koneelle. Huoh! Tosi rasittavaa. Onneksi en nyt ole töissä, mutta tammikuussa pitäis jaksaa sitten sitäkin sen pari kuukautta. Onko täällä ketään muuta, joka kärsii raskausaikana unettomuudesta tai nukahtamisvaikeuksista? Mulle tää on tuttu vaiva loppuraskauksista, mutta ikinä ei tässä vaiheessa raskautta ole ollut näin hankalaa.

Tiistaina on sitten se kauan odotettu ultra. Alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään.

Natte ja Tinja 20+0 POKS!!! :heart: Juuri tuli kello (siis oikea kello, kun tää palstakello näyttää, mitä sattuu) yli puolen yön.
 
Hei taas pitkästä aikaa, ei ole jaksanut kirjotella pitkään aikaan. Eikä ole oikein kyllä tapahtunutkaan mitään ihmeellistä.

Mulla on ihan tyttöolo, vauvan sykkeet on korkeammat kuin pojalta ja maha on ihan erimallinen. Hormoonimyrskyjä on enemmän, saan itkupotkuraivareita ihan kummallisista asioista...

Liikkeitä on alkanut tuntumaan, ei vielä päivittäin mutta aina silloin tällöin. Ne tuntuvat tuolla mahan sivuilla joten uskon että istukkaon noussut sieltä kohdunsuulta tuohon eteen. Olis kyllä ihan hyvä että olikin noussut pois kohdun suulta ettei tarvi siitä kantaa enää huolta.

Mites tuo vahaistettu äitiysloma, vähentääkö se äippälomaa lopusta?

Huomenna alkaa taas työt, äippäloma loppui nuorimmaisen kanssa ja nyt sitten isä jäi kotiin hoitamaan reiluksi kuukaudeksi. Onneksi on vain osa-aika työ niin voidaan sumplia vuorot niin ettei tarvi laittaa hoitoon lapsia muutamaksi kuukaudeksi. Vähän kyllä jännitää =)

Unettomuudesta olen kärsinyt molempien edellisten raskauksien loppuvaiheessa. nyt ei vielä ole onneksi tullut, uni maistuu edelleen lähes kellon ympäri ja päikkärit päälle:D.

House 18+4
 
Hei :)
House kyllä se varhannettu äitiysloma vähentää päiviä lopusta mutta itse olen ajatellut kuiten olla ainakin vähän aikaa hoitovapaalla ( mikäli taloudellinen tilanne sen sallii) joten aloitan äippäloman aiemmin että saan lepäillä ennen synnytystä ja laitella kotia uutta tulokasta varten :)
Unettomuutta ollut täällä myös.Js sitten kun saat unen niin varmasti kohta heräät vessahätään mutta aikansa kutakin..
ylläri iltatähti 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihana lukea hyvistä ultrakuulumisista!! Itsellä olisi ensiviikolla ja jänskättää aika paljonkii jo. Mutta ei mitään kauhunsekaisia fiiliksiä, mutta miettiihän sitä, että onhan kaikki päällisin puolin kunnossa.

Kaveri tuolla masussa mykyttelee jo jokapäivä. Välillä enemmän ja välillä vähän hiljaisempaa, mutta siellä se mykyttää. Ja joku aikasemmalla sivulla kommentoikin että jo näillä viikoilla tai aikaisemmin oli masukki potkassu dopleria, joten kyllä ne potkut välistä näkyy jo ulospäin jos otollinen asento on.

Univaikeuksia täälläkin, herään noin kerran tunnissa, vaihdan asentoa, käyn vessassa tms. siis todella kevyttä unta. Simahdan helposti mutta vain se että mies hengittää (!!!!) tosin unisen raskaasti, ja hyvähän se on että hengittää, pitää mut valveilla kun herään. En saa enää unta jos mies nukkuu minuun päin tai selällään kun se hengitys saati sitten kuorsaus pitää mua valveilla.. eikä ennen ole häirinnyt. Ei oikein voi sanoa, että "älä hengitä". Pari kertaa olen mennytkin sohvalle nukkuu, kun muuten valvois kellon soittoon asti..

Viime yönä näin ensimmäisen meidän vauvaunen, ja siinä unessa selvisi, että tyttö tulossa.. enkä muuta muistakaan kuin että unessa näkyi *tyttölupaus* punaisella niinkuin se on tuolla etusivulla kirjoitettu. Ehkä enemmän on ollut poikafiilis ja pojalle ois ihan loistava nimi valmiina millä me jo masukista puhutaan. Töissä tuli eka veikkaus viime viikolla mahasta, että olisi tyttömaha... no joo tiiä näitä.. hauska ainakin spekuloida :)

Viime viikolla oli myös eka mahantaputtelija, mutta sepä ei mua häirinnyt. Mies työkaveri vielä, ja kysyi sitten että ei kai haitannut, niin tuumasin vaan että maha on mun puolesta yleistä omaisuutta kunhan mä saan pitää sit vauvan. Toki töissä on pari jolta katkon kädet jos tulevat nykimään mun mahaa, mutta muuten mä siellä niin polleena pyörin masuni kanssa, että ei haittaa yhtään jos joku tuntee tarvetta sitä silitellä :)

Toive ja 19+1 (on niiiiii ihana sanoa, että olen jo 20. viikolla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Moi kaikille!
Huomenna olisi sitten se rakenneultra, jännittää!
Mun väsymys ei ole ollenkaan helpottanut ja öisinkin heräilen vähän väliä :| Hb on hyvä, joten ei johdu siitä.
Meillä ei töissä vielä tiedä kun pomo, oon tässä oottanu et joku asiasta kysyisi, mut luulevat varmaan et oon vaan lihonnu :D Työliivin alta kun sitä ei juurikaan nää.

Auttakaas nyt miestä mäessä! Mun pitäis jostain hommata hoitopöytä, mut en haluais omaisuutta sellaiseen sijoittaa, koska meidän lapsiluku taitaa sit olla tässä. Siihen hoitopöydän alle pitäs saada vaatteet ym. mutta ei voi olla avonainen kun koira käy repimässä kaiken...

Kauheesti nyt vain omaanapaa...

Kaukaa hyvän näkönen 20+1
 
Mulla oli kanssa aije, että hankin hoitopöydän, mutta se ei kumminkaan mahdu kylppäriin niin olen tullut päätökseen, että hommaan vaan pesukoneen päälle alustan koska eiköstä se aikaolennaista ole, että vesipiste on lähellä... Ainakin kun katsoin kaverini vaipanvaihtoa niin siinä oli vesihana välillä enemmän ku tarpeen :D Vaavan vaatteitten säilytyspaikka ei ole vielä kristallisoitunut, mutta varmaan mahdollissimman lähelle jonnekin vaikka makkarin kaappiin, mistä koppaa mukaan kun menee vaipanvaihtoo tms. kattoo sitten mikä on käytännöllisintä.. Vai mitä sanovat vanhemmat ja viisaammat?
 
Meillä on hoitotaso pesukoneen päällä ja viereisessä kaapissa kaikki hoitotarvikkeet, vaipat, harsot jne. Hana luonnollisesti vieressä. Vaatteet ovat sitten makkarissa lipastossa. Meillä toimi ainakin hyvin näin, mutta mikä sitten on kenellekkin paras ratkaisu :)

Unettomuutta löytyy täältäkin. Käyn joka yö vessassa, jonka jälkeen uni ei aina tule. Sitten saatan pyöriä sängyssä useamman tunninkin. Huoh! Tämä ei onneksi ole jokaöistä, mutta useampi huono yö tulee viikossa. Minäkin muistan tämän edellisessä raskaudessa vasta loppuraskaudessa.

Niin ja täällä poksuu!

Hjannah&Pallero rv 22+0:heart:
 
Heipsis vaan kaikille :)

Meillä on ihan järkyttävän kuuma, kun paistoin äsken uunissa pieniä pikaleipomuksia illan vierasta varten. Joulutorttujakin, tosin vadelmahillolla :xmas:
Täytyy tuuletella taloa viileämmäksi.
Jouluverhon ja joululiinan vaihdoin eilen illalla, kun vauva nukahti vähän normaalia aikaisemmin. Itse en ole niitä kaikkein suurimpia joulufanaatikkoja, mutta meillä mies on ihan kuin pikkupoika näin joulun alla :heart: ja nauttii kaikesta joulutunnelmasta. Osittain senkin takia jo tähän aikaan alan joulua kotiin laitella. Taisi tuo kymmenkuinen esikoinenkin pari silmäystä uhrata uuteen jouluverhoon :D Täytyy tässä jonakin päivänä koittaa leipoa pipareita pikkuisen kanssa, että saa ainakin kuvia muistoksi :)
Joulupukki tavattiin lauantaina kauppakeskuksessa, mutta oli pienen mielestä aika pelottava ilmestys :whistle:

Aika kuluu nopeasti, kun keskittyy puuhaamaan välillä ihan muita juttuja, eikä koko ajan mieti raskautta :) Vaikkakin minulla on maha jo niin iso, ettei sitä kovin pitkäksi aikaa pääse unohtamaan :D

Ihanaa, että niin monet pääsevät rakenneultraan ihan lähipäivinä :heart:
Tulettehan kertomaan kuulumisia! :) Ja onnea taas uusista hyvistä kuulumisista :flower:

Unettomuus
on tuttua täälläkin aina silloin tällöin. Erityisesti usein aamuyöllä joskus neljän aikaan saatan herätä, ja sitten valvoa muutaman tunnin. Ja arvatakaapa vaan, nukuttaako sitten päivällä :kieh:

Hoitopöydästä. Meillä on semmoinen Brion hoitotaso pehmusteineen kodinhoitohuoneessa pöytätason päällä. Hoitotason saa tarvittaessa myös pinnasängyn päälle. Vauvanvaatteet, harsot, ym. meillä on koreissa siinä hoitotason lähellä käden ulottuvilla ja osa kodinhoitohuoneen kaapissa. Ulkovaatteet pidetään eteisen kaapissa.

Hieman jaaritteluksi meni, mutta oikein hyviä vointeja kaikille!

Viljavainio ja Pikkumuru 22+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
En ole tänne kyllä juuri kirjoitellaut, kun tuo esikoinen, koti, mies sekä työt pitää kyllä tämän mamman niin kiireisenä =) Tai kiireisenä ja kiireisenä, mutta ei ainakaan tarvii miettiä mitä tekis..

Lueskelemassa oon käynyt jonkin verran ja parhainta antia on aina nuo rakenneultrat :heart: Ihanaa, että niin moni on saanut hyviä uutisia!

Toiveena kauniina mainitsi noista masuntaputtelijoista; mulle tuli ensimmäinen tänään, kun kävin kirpparilla. Tämä nainen sattui olemaan setäni vaimo ja mun kummitäti ( ei olla kovin läheisiä...), mutta ei se sinänsä mua haitannu. Kyseli, että kumpi on tulossa ja kun sanoin, ettei vielä oo varmuutta, mutta toista poikaa mä uskon tässä kasvattavani, niin hän totesi, että onhan ne pojatkin ihan kivoja.. Ihan kivoja?! :confused: Tuumasin vain, että kyllä ne sitten joskus tyttöjä tuo taloon ;)

Kipuja on täällä kyllä aika paljon ja paljon voimakkaampia kuin esikoisesta, joka on siis 11kk tällä hetkellä. Tuo nivunen on pahin, kun tuntuu, että joku tökkii johonkin hermoon sukkapuikolla ja tuon kivun tullessa se vetää mut kaksinkerroin. Sitten siitä jää juilinnat jälkeen, koko takapuoli on ihan hirveän kipeä :|

Nukkumisesta Välillä nukun hyvin ja välillä hieman huonommin.. Jonkin sorttista unettomuutta myös täällä siis havaittavissa, kun tuon esikoisen kanssa pitää vielä heräillä öisin, niin siitä meinaa olla vaikea nukahtaa enää uudestaan.

Meillä hoitopöytä on sijoitettu kodinhoitohuoneeseen ja se on siis vain työtaso, johon on laitettu tuo pehmustettu alusta. Siinä vaihdetaan vielä esikoisenkin vaipat.

Tulevana perjantaina olisi neuvola, josta saan ajan rakenneultraan. Arvelisin sen olevan tuolla parin viikon päästä..

AnPellina ja pötkö 18+0
 
Täälläkin odotellaan rakenneultraa, vielä 1 1/2 viikkoa aikaa jännittää. Mulla on niin olematon maha ettei masun taputtelijoita viel oo ilmaantunut. Yks tosin viime viikolla kyseli, että odotanko ja muutamat on katsoneet hieman arvioiden; miettivät kai olenko vaan herkutellut vähän liikaa. Liikkeiden tuntemisesta en ole ollenkaan varma, vieläkään. Vatsan sivulla tuntuu varsinkin iltaisin outoja tuntemuksia, mutta ne voi kyllä olla muitakin vatsanliikkeitä.

Voikaahan hyvin!
 
Tervehdys! :wave:

Hoitopöydästä ollut teillä puhetta. Meille ei sellaista tule, ainakaan etukäteen. Katsotaan sitten jos vauvan synnyttyä tuntuu tarvetta sellaiselle. Esikoisella mulla oli ihan oikea hoitopöytä, mutta niin vähälle käytölle jäi että noi 2 seuraavaa hoidettiin milloin missäkin (sylissä, sängyllä, sohvalla, lattialla..) ilman hoitopöytää. Tämän uuden tulokkaan vaatteille ja tarvikkeille hankittiin lipasto tonne meidän makkariin ja luulen että sen päällä onnistuu hyvin vaipanvahdotkin tarvittaessa. :)

Mahantaputtelijat mä en voi sietäää! |O Onneksi niitä ei ole sen enempää eteen sattunutkaan. Töissä yksi vanhempi naisihminen tuli yrittämään, niin ihan vaistomaisesti kavahdin pari askelta taaksepäin (ja heti perään tietysti nolostuin :ashamed:). Sen verran kohteliaaksi mut on opetettu, että ihan jokaiselle ei pahasti voi sanoa vaikka mieli tekis. Mutta jos oikeen ällöttää niin varmasti sanon asiasta.

Rakenneultraan vielä viikko! Odottavan aika on niiiin piiitkä! Kovasti toivon että ultrassa paljastuisi sukupuoli (ja tietysti terve vauva). Omaa oloa olen kovasti pohtinut, mutta en oo uskaltanut lähteä veikkaamaan kun on kaikki raskaudet ollut jollain tapaa niin erilaisia vaikka mulla 3 tyttöä onkin. :)

Meidän Äiti 19+1

 
MOI iltavuorosta!!!! Eli vaukkeli vastasi vkoja 20+2 (la mukaan 21+1), painoarvio 370g, vatsa ok, lapsivettä normimäärä, muutenki kaikki ok, sydän jäi hiukan epäselväksi mutta ei nähny mitään poikkeavaakaan.... Ja istukka on etinen vaikka onki takaseinässä kiinni ja siksi uusi ultra vkolla 30, pikkusen käski hillitä nosteluja mutta ei muuta ja jos verta alkaa tuleen niin sitten tietekki sairaalaan =) Tässäpä tärkeimmät!!!! niin ja aika oli 45min myöhässä!!!

Hoitopöydäksi mieki tahtosin jonku lipaston mikä on vaihettavissa sitten pelkäksi lipastoksi :D

Varhennettu äippäloma lyhentää toisesta päästä saman verran kun minkä verran varhennat, max on 20 päivää... mie meinaan pitää sitten vuosilomia toisesta päästä... eli tarkotus ois palata töihin tammikuussa 2014 =)

täälä on kyllä potkunyrkkeily harjotukset käynnissä jo monesti päivässä ja ne tuntuu jo vatsan päältäkin......

JA sukupuoli tiedettiinki jo sen lapsivesipunktion perusteella tytöksi
 

Yhteistyössä