*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Joltakin palstalta luin pari päivää sitten, että mantelit voivat helpottaa pahoinvointiin. No, minähän eilen sit päivän yökkäilyäni kurvasin kauppaan ja ostin pussillisen manteleita. En tiedä voiko sen laittaa mantelien piikkiin, mut tänään on ollut helpompaa plus helkkarin hyvä mieli on mässyttää manteleita, 600 kcal per 100 g, hyvällä omalla tunnolla - näitä kun kerran on melkein mulle ihan määrätty... :LOL:

Manteleista tuli sit mieleen glögi ja joulu. Oon ihan hervoton jouluihminen ja glögihullu - toivottavasti ei käy sen kanssa sillai, et glögin haju alkais etomaan. Viime odotuksessa mulla oli jonkin verran näitä ylläri-inhokkeja; vappuna meinasin laatottaa tippaleipien ja kuohuvan tuoksusta ja sama efekti oli donitseilla... :eek:
 
JUST nappasin suuhuni mantelin kun teki mieli niin maistui ällöltä :eek: Olen ostanut mantelipussin noin 1,5 vkoa sitten ja maiskutellut niitä ihan että onpas hyviä. Nyt maistui huonolta. Taisi olla vaan jo vanhentunut :headwall: kun pussi ollut auki pöydällä koko ajan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
itselläni oli todella voimakkaat pahoinvoinnit, kunnes terveyden hoitajani suositteli sea band -ranneketta. ranneke tulee molempiin ranteisiin ja siinä on pieni pallo joka painaa akupainanta pisteisiin ja se todellakin auttaa kaikenlaiseen pahoinvointiin. itselläni se auttoi oikeesti.



Täällä yksi... rv vasta 6+5 ja ihan kamalaa :x :x
Mistäs noita rannekkeita saa?
Apteekista?
 
Ihan piti funkyMaman ultramittojen tiimoilta kaivella pojan odotukselta paperit.. Oli 6+3 ollu 5mm ja vastas vkoja 6+2, sit 9+6 oli 30mm ja vastas vkoa 10. Np-ultrassa kävin 12+5 ja oli 67mm ja vastas 13 vkoa.
Nyt sit ei oo merkannu mitään tuonne (kertoo taas tästä lekurista!). Yritin ultrakuvasta tulkita (oli merkannu koneellesa, jotta 5+5 ja nlan täti sit 6+3).. Missähän kohti se tuossa kuvassa on se mitta?! Ihan ylhäällä on 5.0M, sivulla taas GS ja GA lukuja, mut ei oo selkeesti mitään mittaa. Pitänee kysyä perjantaina paljonko olivat.. Ois se kiva saaha ne tuohon kirjaseenkin ylös.

No mutta.. rv 10 täynnä menkkojen mukaan.

pietu- ja oikku
 
Mulla tässä kuvassa on ylhäällä 7,5M (mitä se tarkoittaa siis?)

Sitten edestä kuvattuna siis CRL 12.7 mm ja sivulta CRL 13.7 mm. Onkohan sikiön paksuutta tuo GA joka on edestä 7w4d ja sivulta 7w5d..

Ja ihana sikiöinen näyttää edestäpäin ihan mikkihiirinallelta, jolla on meksikolaishattu eli sombrero päässä :heart:

 
Mulla nyt saikkua tää ja huominen.Flunssan jälkimaininkeja,olo on kamala ei jaksa mitään,täytyypi ratsastuskin peruuttaa=(

Ja sitten mulla ilmestynyt ihme patti polven taakse joka on todella kipeä.

Meillä sataa kaatamalla vettä,on aika masentavaa
 
mamma85: noita rannekkeita saa apteekeista mutta ei kaikista.. itsellänikin oli aikas metsästys kun halusin ne heti käyttöön ja moni apteekki kyllä olisi voinut tilata niitä mutta halusin heti kokeilla.. kannattaa kysyä apteekeista.. itselläni kun yhdestä apteekista kysyin niin ei edes ne apteekkarit ollut tietoisia kyseisestä rannekkeesta, on niin uusi juttu.. maksoi itselläni ainakin 18e muista ottaa aikuisten ranneke kun niitä on myös lapsille.. ja apteekkarit ei välttämättä sitä huomaa.. itse ainakin huomasin että ne meinasivat ensin myydä mulle lasten koon.. onneksi huomasin sanoa.. parasta tuossa rannekkeessa on että se auttaa ihan muutamassa minuutissa...

kerrothan miten kävi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja iltsu-natsu:
turussa on enään h&m joka myy äippävaatteita. ja sitten lastentarvike ja oz baby joitakin, mutta ovat siellä niin p...irun kalliita.
Kääk, näinkö huonosti on asiat? Vielä ei ole ollut tarvetta, mutta kuulostaa valikoima aika heikolta täällä.

Täällä alkaa jo suorastaan huolestuttamaan Laalan ultrauutiset, kun ei ole mitään kuulunut. Toivottavasti kaikki on hyvin! b:|d

ventti. 10+0
 
Tipi :hug: ja voimia.

Tervetuloa uusille :wave:

).( Eilen oli lääkäri neuvola ja lasketuaika on nyt sitte jo 23.3 menkkojen mukaan :headwall: mutta aikaa ei siirrettä ainakaan vielä myöhemmäksi vaikka ultran mukaan tänään on 11+2 ja kuukautisten 12+1. No tällä mennään nyt.. Rakenneultran varasin tänään, sain sen 13.11 ja sillon ois menossa kuukautisten mukaan 21+jotain. Hoitaja laitto sen tarkotuksella loppupäähän, koska siinä on se melkeen viikon heitto pienempään.

Vieläkään en oo kertonut tästä ku muutamalle kaverille, kai se täytyy kohta julkistaa :heart: . Pikku hiljaahan se alkaa näkymään vaikka mulla onkin taaksepäin kallistunut kohtu. Esikoisesta ei ollut mun kampaaja huomannut ku kävin viikolla 22, että oon raskaana vaikka omasta mielestä mulla sillon jo mahaa olikin.

meitsi ja hässäkkä 12+1, jo viikolla 13 hui :D
 
Tipille :hug: :hug: Plussatuulia ja voimia jaksaa ihanan esikoisen kanssa!!

Mä jo yks päivä huokasin helpotuksesta kun alkoi olemaan ihan siedettävä olo mutta pa*kan marjat, sama ällöolo senku vaan jatkuu, oli joku oikkupäivä sillon..

Mä olen sosionomi-opiskelija, tosin nyt siis hoitovapaalla esikoisesta (11/07). Tarkoitus oli mennä takasin koulunpenkille tammikuussa mutta enpä viitti pariks kuukaudeks mennä eli eli eli, mä en ehkä valmistu ikinä. Koulun aloitin syksyllä -05..

Mä niin haluun sinne ultraan kun hirveen skeptinen olo tän raskauden suhteen koko ajan.. Kauhia pelko persiissä että onko kaikki hyvin vaiko ei.. Hitto, perjantaina soittivat et laittaa kirjeen postiin mut ei vieläkään oo tullu.. Ehkä sit huomenna.
 
miracle: Paljon onnea tuoreelle rouvalle! :heart: :flower:

Kesis: Voi jippii, kiva että massussa sulla kaikki hyvin! :heart:

funkyMama: Ihania uutisia, onnea!

Helinä: Paljon onnea sydänäänien kuulumisesta!

Enkeli: Mistä nettikaupasta saa jalanjäljillä varustettuja masutuubeja? *tahtoo kans* :D

Voi Ventti, kuulostaa ikävältä, jaksuja sinne! :hug:

Hapamperi:
Meilläkin on tyttären tutit kadonneet yhtäkkiä. Ekoilla päikkäreillä itki n. 15min tutin perään, mutta siihenpä ne itkut sitten jäivätkin. Yllättävän helposti tapahtui vierotus! (Tyttö on vasta täyttänyt vuoden)

Alaselkää jomottaa ajoittain hiukkasen täälläkin, ihan vaan että tuntuu vähän. Yritä kestää JJ-t! :hug:

Äippävaatteista:
Kaivelin jo entiset äitiysvaatteet esille, mutta vielä en ole käyttänyt. Muutaman piiitkän trikoopaidan ja -tunikan olen ostanut ja niitä on kiva pitää kun ei tää massulössykkä tahdo pysyä enää tavallisen pituisten paitojen alla piilossa :D

iltsu-natsu: Missy momilla on aivan ihkuja äitiysvaatteita http://misudesign.workspace7.smilehouse.com/PublishedService, mutta valitettavan kalliita tuollakin ovat.

Piin: Tutulta kuulostaa nuo pelot. Minäkin jo melkein soitin neuvolaan että voitaisko kuunnella sydänääniä. Nyt sitten oon päättänyt jaksaa odottaa sinne np-ultraan (tasan 2 viikkoa vielä) ja toivoa että kaikki on pienoisella kunnossa.


 
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Kävin koittamassa onneani saisinko peruutusajan gynikselle, ja sain 20min päähän varaamisesta. Nyt se on kai uskottava, kun omin silmin näki: tuolla asuu joku, ihan oikeesti!

36mm pää-perämitta, laitteen mukaan 10+4 on viikkoja, ja siellä sydänkin sykki. :heart: Muutenkin hän siellä välillä viuhtoi menemään oikein kunnolla. Siihen loppui sit arpominen, et menenkö ultraan vai en. Menin. Nyt vaan kädet tärisee ja on hymy liimaantunut kasvoille.

ventti. + viuhti 10+4!
 
Nukuinkin sitten moonta tuntia=)
Mutta jaksoin jopa kauppaan mennä.

Olen myös havahtunut että turun seudulla ei kunnolla vaatteita saa;ja netistä en osaa itse vaatteita tilata.

Mulla on jatkuva huono olo päällä;sellainen vietävän paha olo ilman oksennuksen tarvetta.

rv 8+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
mamma85: noita rannekkeita saa apteekeista mutta ei kaikista.. itsellänikin oli aikas metsästys kun halusin ne heti käyttöön ja moni apteekki kyllä olisi voinut tilata niitä mutta halusin heti kokeilla.. kannattaa kysyä apteekeista.. itselläni kun yhdestä apteekista kysyin niin ei edes ne apteekkarit ollut tietoisia kyseisestä rannekkeesta, on niin uusi juttu.. maksoi itselläni ainakin 18e muista ottaa aikuisten ranneke kun niitä on myös lapsille.. ja apteekkarit ei välttämättä sitä huomaa.. itse ainakin huomasin että ne meinasivat ensin myydä mulle lasten koon.. onneksi huomasin sanoa.. parasta tuossa rannekkeessa on että se auttaa ihan muutamassa minuutissa...

kerrothan miten kävi?


Kerron, jos vain sellaiset löydän täältä apteekista... Taitaa mennä muutama pv kunhan pääsen apteekkiin mut tulen kertomaan jos eron huomaa.. Viekö se kuvotuksenkin poi?
 
Mulle tapahtui juuri masentuminen... edellisen raskauden aikaisista äitiyshousuista vaan kahdet mahtuu mulle :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O Sen nyt muistin, ettei jotkut mahtunut loppuun asti, mutta että nyt jo on pienet... prkl
 
Alkuperäinen kirjoittaja funkyMama:
Sitten edestä kuvattuna siis CRL 12.7 mm ja sivulta CRL 13.7 mm. Onkohan sikiön paksuutta tuo GA joka on edestä 7w4d ja sivulta 7w5d..
Oliskohan noi kuitenkin sikiön pituutta vastaavat raskausviikot? (7 viikkoa 4 päivää )

Tässä näitä sikiön mittoja alkuraskaudessa meiltä.
rv 7+3= 13mm (esikoinen)
rv 8+1= 15mm (tämä raskaus)
rv 9+3= 25,5 mm (pikku kakkonen)


Mä näin viime yönä unta että meidän pienen liikkeet alkoi tuntumaan ja näkymään. Järkyttyneenä ihmettelin kuin pienet, peukalon pään kokoiset jalat ja kädet työntyivät vuorotellen vatsanahkan läpi. Uni johtunee siitä että oon yrittänyt muistella koska näistä tytöistä tuntui ensi hipaisut. Niitä odotellessa =)

Niin ja niistä raskausoireiden häviämisistä... Mulla etominen yms hävisi viime viikolla kans. Vissiin kait tämä on tällainen hetki kun alkuraskauden oireet alkaa helpottaa ja iskee epätodellisuuden tunne raskauden suhteen. Nyt on tissit taas alkaneet kuitenkin kipuilemaan.

Perjantaina olisi meillä np-ultra. Jännittää ja pelottaa. Toivottavasti uutiset olisi hyviä ja pikkunen jaksaisi hyvin tuolla mahassa. Sen jälkeen olisikin aika paljastaa tuleville isosiskoille uutiset. Voin jo kuvitella kuinka innoissaan neidit ovat. Viime aikoina ovat paljon puhuneet vauva-juttuja :)

Meillä töissä on mun raskaudesta tieto lähtenyt leviämään. Joku suurisuu on taas tehnyt osansa. Suututtaa niin maan perusteellisesti :headwall:

Iitanen rv 11
 
Terveisiä ultrasta!
Mun "yksiöstä" löytyi 15,3mm pitkä kaveri jolla sydän jumputti kuin viimeistä päivää ja selkäranka näytti olevan kehittymässä. :heart:
Olen rakastunut ja onnellinen. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Km:n mahdollisuus laski alle 5%. Ja neuvolan LA on oikea, itse olin perässä.
Mun LA:n saa päivittää olemaan 21.4.

Laala ja Punkero tänään jo rv.8+0 :heart:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Enpä ole aikoihin ehtinyt kirjoittelemaan!
Vauvauutisesta on vihdoin tehty julkinen, ainakin sukulaisten keskuudessa. Toisaalta helpottavaa, kun asiaa ei tarvi salailla, mutta toisaalta hirvittää, että ihmiset alkaa nyt hössöttämään!

Pahoinvointi ranneketta pitäisi metsästää. Alkaa käydä ihan sietämättömäksi tämä olo! vasta yhdestä apteekista olen kysynyt, siellä ei ollut!

Sitten kysymys: Miten olette suunnitelleet kissanhoidon ja raskauden?
 
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
vie kuvotuksen.. kaikki.. itselläni oli semmonen olo kun aloitin rannekkeiden käytön et oonkohan raskaana ku koko pahoinvointi lähti.. ainoastaan väsymys jäi..
Ja nyt on kyllä hyvä olo... väsyttää kylläkin. Huomenna tulee tasan rv 7 täyteen, jospa tämä tästä. Jännä kyllä nähdä tuleeko enää ollenkaan huono olo, toivon että nämä tehoaa minullekin vaikka aika "humpuukille" voi vaikuttaa :) Kiitti vinkistä =)
 

Yhteistyössä