*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Minä olen opiskelija, tarkoitus on odottamisesta huolimatta valmistua ensi keväänä.

Kissa ongelma minua hieman mietityttää, olen nyt yrittänyt olla erityisen tarkka käsihygienian kanssa ja täytyy sitten seuraavalla neuvola kerralla kysäistä, että voidaanko mahdolista tartuntaa seurata tai viimeistään vastasyntyneestä tarkistaa.

Meillä ei edes kysytty miehen alkoholin käytöstä ja minun oli ihan helppo vastata, kun yleensä se on ennen raskautta ollut pari kertaa kuussa max. nyt kesän ajan jo huomattavasti harvemmin ja raskauden aikana ihan absolutisti :)

Meillä on molemmila ollut ihan lähisuvussa alkoholismia, joten ollaan opittu olemaan sopivan varovaisia asian kanssa.

Tilasin eilen apteekkiin itselleni sen pahoinvointi rannekkeen. huomenna aamulla saa. toivottavasti siitä on apua!!! :x :x :x

Ai niin ja aika np-ultraan tuli.. Oli vasta rv12+5!!! :eek:
No ko. aika ei sovi mulle muutenkaan, joten tänään soitan ja yritän siirtää jos saisi aikaisemmaksi!
rv 8+4
 
funky mama, maalari naisia on nykyään aika paljon ja koko ajan tulee lisää =)

amy kyseli kissoista, oon itse putsannut laatikkoa ja huolehtunut vaan hyvästä käsi hygieniasta, toinen kolli nukkuu usein samassa sängyssä, eivät suosittele, mutta kissa on 15 ja tapaa on vaikea karsia enää pois. esikoisen odotus aikaan mies siivos laatikon, muttaon niin paljon duunissa, ja vaikka on kaksikin hiekkalaatikkoa, niin kyllä mä sieltä on kasat poistanut, aina kun silmään on osunut.

 
töistä/opiskeluista mä opiskelen kahdessa paikassa.... AMK:ssa musiikkipedagogiksi ja Yliopistolla matematiikan opettajaksi! :D

Pistän tähän kuvan meidän pikkuisesta! :D Saatte sitten veikata mikä on missäkin. :D Vinkiksi, että se erillinen pallo on Punkeron eväät mitkä sillä on vielä siellä (ruskuaispussi). :D


Ih olen rakastunut edelleen! :heart:

Voisiko Hani päivittää jossain vaiheessa sitten siihen listaan sen LA:n. Se on nyt siis 21.4. :)

Laala ja Punkero tänään jo siis 8+1.
 
jäin esikoisen 1v8kk kanssa kotiin kotihoidon tuella. sitä ennen oon tehny satunnaisesti taksi kuskin hommia ja siivous tuurauksia..

onko muilla ollut jo alaselän särkyä.. itsellä aivan kamala särky alkoi eilen..

mamma vaatteita en ole veilä tarvinnut kun menee päälle vielä joitakin löysempiä vaatteita.. tosin kokeilin mamma farkkuja joita käytin ihan viimeisilläni kun esikoista odotin..
aika tiukkaa teki voi olla että joudun ostamaan uudet mamma vaatteet.. vaikka viikkoja on 8+4 niin mahan koko on kuin olisi 4 kuulla.. kiva kun pitäis vielä pystyä pitää salassa ..
rintojen koko myös kasvanu ainakin kupilla.. (mies tykkää) :LOL:

ensimmäinen neuvola mulla oli viime viikolla vaikka eipä siä mitään ollu ne perus plaah plaah höpinät.. alko testit yms.. sydänääniä en päässyt vielä kuunteleen.. tai yritettiin kuunnella kun pyysin mutta vielä ei kuulemma kuulu sillä laitteella.. 23 pvä on lääkäri ja 27 pvä on np. toivottavasti on kaikki ok :heart:
 
hei taas. Oltiin lomalla ja olen tässä pari päivää lukenut vanhoja juttuja, että pääsisin vähän kärryille, mitä täällä on tapahtunut sillä aikaa.

:hug: ja voimia kaikille huonoja uutisia saaneille. Ja onnea kaikista iloisista uutisista! :flower:

Daisy ja Allusmamma, täällä kanssa hiuksia lähtee ihan kamalasti! Ei ole ihme, jos vähän alkaa masentamaan, kun maha on ihan turvoksissa, naama finneillä ja hiukset lähtee ja koko ajan on kuvotus. Miksi ihmeessä luonto on sen näin suunnitellut??? Toivottavasti ne hiukset sitten palautuu jossain vaiheessa :)

Neuvolan alko kyselystä, me oltiin tänään neuvolassa ja sen mukaan minä myös absolutisti ja mies melkein alkkis, vaikkei kyllä mitään ongelmaa ole täälläkään. Vähän se neuvolantäti katsoi miestä tuimasti :) Muuten oli tosi mukavaa ja asiallista palvelua. Sydänäänet kuuluivat sillä Dopplerilla. Jee! Nyt sitten odotellaan aikaa np-ultraan ja verikokeisiin jne.
 
Mulla kanssa masusta huomaa kyllä jo erilaista pömppöä. Aina siis ollu hiukan siinä alavatsalla rasvaa, etten ole laiheliini ollut, mutta nyt se pömpötys on aivan tätä raskautta :heart: Odottelen koko ajan, että masu kasvaa vaan. Sitä myötenhän tulee mitä luultavimmin myös selkä- ja mitäliekipuja, mutta on se sen arvoista. :heart: :saint: Juu ja onhan mulla tuota alaselän särkyä jo nyt vähän.

Aion mennä tänään tuonne Heltsinkin keskustaan pyörimään mieheni siskon kanssa (joka nyt kanssa alussa raskaudessa) ja katsellaan sitten meille mammeleille ihania rihmankiertämiä, henrikistä ja maurista ja mistä vain =) Vähän hölmöä tosiaan, jos kerran äitiysvaatekaupat on niin vähissä mitä olette puhuneet :headwall: No, nettikauppoja on onneksi aika paljon.

Jatkuilee sit myöhemmin..

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Sydänäänet kuuluivat sillä Dopplerilla. Jee! Nyt sitten odotellaan aikaa np-ultraan ja verikokeisiin jne.
Oi teillä kuunneltiin ihanaa :) :heart: mulla niitä viikkoja oli tosiaan kasi ja risat niin ei sit antanut toiveitakaan että ois saannu muka kuulumaan, taisi varmaan naruttaa mua :D ettei turhaan masentais jos ei kuulis... :whistle:

Funkymama Kampin keskukseen ja siellä Bebes tai mikälie Mamas se olikaan (mamavaatteita ja iha babytavaraa) ja Polarn o Pyret !! :) käykää kurkkimassa kans ! :wave:

Ja Query vielä tähän viestiin ?
Kummanoloinen odotusolo on tytön vai pojan ?

oma: Pojan mä oon niiiin varma siitä :D
 
Okei Allusmamma mä säntään sitten sinne kampin suuntaan :)

Me ollaan miehen kanssa jo reilu 3 vuotta varmaan puhuttu pikkupojasta nimellä ja musta tuntuu ehkä enemmän että se on se poika just mistä puhuttu ollaan :whistle: Mutta omia kuvitelmia vain :) Eihän sitä voi vielä tietää. Mies taas kai tytöksi tätä pienokaista enemmän arvelee.. IHANA KUMPIKIN!! Sopii kumpi vain :heart:

 
Mies aattelee, et on tulossa poika, vaikkei oo suoraan sanonu, mulla on tyttöolo enempi, ja äitini on tilannut tytön. :)

Niin, ja täällä ollaan siis opettajan hommissa, ja ohessa kirjoilla myös yliopistossa, taas. Juuri valmistuin viime keväänä, ja pakko oli sit ängetä heti takas. Täl hetkel näyttää kyl opiskelu hiukan heikolta. :D

Tukka rasvaisena kuljetaan täälläkin, ja naamakin on hiukan alkanut kukkia. :flower: Pahoinvointi tuntuu hitusen hellittäneen (koputtaa kaikkea lähellä olevaa), voi johtua siitäkin, että oon saanut levättyä kaks päivää. Jos nyt olo paranis vois taas yrittää aloittaa jonkinlaisen liikunnan, tää on ihan kauheeta kun ei oo tehnyt yhtään mitään viikkokausiin.

ventti. + viuhti 10+5
 
Heippis!!

Ompa taas tullu tekstii..ihanaa!! ;)

Tinkatar: Toivotaan että on vaaratonta vuotoa! :hug:

Laala: Meillä on sama laskettu aika! jee!! Mut mun ultralääkärin ja kuvan mukaan olisin nyt 8+2 et onkohan se sit kattonu sen laskutunajan väärin et se oiskin 20.4..en tiä, mut näillä nyt mennää! ;) Ja ihana kuva, voin vaan kuvitella että mulla on samanmoinen pikkunen täälä, se on jo tosi iso ku veraa mitä oli varhaisultrassa meillä

Ihana mun neuvolasta soitettii just että pääseen maanantaina ylimääräseen ultraan, koska lähen sinne espanjaan ni saa sit nähä pikkusen vielä ennen sitä!! Oon niin innoissani.. :D tosiaa NP-ultra on mulla vasta viikolla 13+1, mikä musta on tosi myöhään, mut neuvolasta sanottiin et se on ihan hyvä aika, luotan niihin! :) Mulla tuli aamulla taas pyyhkiessä verta niinku eilenki, niin silläkin on ihana päästä kattoon et kaikki on kunnossa!! JEE JEE!! :heart:

Jouskari-82: Mä luulen et se raudan syöntitarve on ihan hemoglobiinista kiinni, meille meinaan määrättiin jo rv 5 sitä, tai saatiin purkki suoraan neuvolasta että sitä popsimaan heti! :whistle:

Mä teen työkseni mallin töitä ja aijon tehdä vielä pitkään, ku kyllä niitä äitiysvaatteitakin näytöksissä ja kuvauksissa joskus on, mut vielä pystyy ihan tekeen normaalejakin! ;) Sit keikkailen meijän tanssiryhmän kaa joka viikonloppu, mutta sen lopetin viimeviikolla, ku on aika raskas 45min. show ja pitkät matkat ja olla erossa rakkastaa, ni ei enää tuntunu hyvälle. Nyt oon ihan työttömänä, mut mies painaa sitä enemmän hommia ja sano et ei mun tarvii mitää tehdäkkää.. :p

Piti just kysyy samaa ku AM, et kumpi luulette että sielä asustelee? Mulla vahva tunne et on poika, mies taas haluis tyttöö kovasti..meinaatteko odottaa synnytykseen asti tietoa vai mahdollisesti kysyä aikasemmin? itse en vielä tiedä, toisaalta ois jännä odottaa!
=)

jaksamisii pahoinvoiville!! Mä ajattelen ainakin et kaikki on hyvin ku o pahoinvointii! :saint:

guess ja pikkunen 8+2 :heart:
 
Olipas paljon tullut taas tekstiä :)

tinkatar voih, toivottavasti olisi harmitonta vuotoa vaan :/

työt: Mä olen sh-opiskelija ja jouluna (tai viimeistään tammi-helmikuussa) valmistun suuntauksena lapset ja nuoret. Juuri olin kolme kuukautta töissä vastasyntyneiden tarkkailu- & teho-osastolla ja sinne teen keikkaa myös loppuvuoden.

hiuksista, mulla on ihan sama juttu kun esikoisestakin, että hiukset on paljon paremmassa kunnossa nyt kuin muuten :D no, viimeistään imetys takaa varmasti taas hiustenlähdön...

alkokysely, me vastattiin ihan rehellisesti siihen ja mä jäin vihreälle ja mies oli keltaisella, mutta harvoin meillä juodaan. Mieskään ei juo kotona ees sitä yhtä saunakaljaa oikeestaan koskaan. Jos juo niin lähtee sitten jonnekin saunailtaan tms. ja silloin ei jää todellakaan yhteen...

poika vai tyttö, tjaah oikeestaan en osaa sanoa yhtään... alkuraskaus on ollut ihan samanlainen kuin esikoisesta, mutta silti jotenkin toisaalta ajattelen että nyt vois olla tyttö tulossa. Nähtäväksi jää...

hapamperi & Frank 10+0
 
mulla on ehkä enemmän tyttö olo, mut ei sillai mitään varmaan niinku pojasta oli varma poikaolo. mies puhuu tytöstä vaikka ei niin väliä kumpi tulee.
meilläkin melkein koko suku on tilannu tytön. tässä just huomaa miten raivostuttavaa on jos on ennestään lapsia ni sit tän TÄYTYY olla tyttö kun on jo poika ennestään. mä oon ihan hiilenä tolllaisten kanssa.

mä olen syöny niitä raskausmultitabseja jo ennen kuin tulin raskaaksi kumpanakin kertana. nehän on ihan tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville sekä imettäville. neuvolassa ovat aina vaan sanoneet että hyvä juttu. ja tosiaan siinähän ei oikeastaan oo rautaa ku nimeks, ja siks moni joutuu jossain vaiheessa syömään vielä lisä rautaa. minä ainakin viime kerralla, saa nähä kui ny käy. hempat kyllä aina mulla ollu olemattomat.

mä olen lukenut itseni laborantiksi, mutta vähä kaikkea on tullu tehtyä ja nyt olen kotiäitinä ja aion olla pitkään vielä
 
tyttö vai poika -pohdinta on mielenkiintoista... itsellä oli ihan alkuun poikaolo, mut nyt on pitempään tuntunut että voisi olla tyttö. mies olisi ehkä pojan kannalla, mutta ihan oikeasti ei olla asiasta juuri edes puhuttu. toivotaan vaan tervettä vauvaa.

työstä niin mä teen officessa pääasiassa taloushommia, budjetointia, kustannusanalyysia, hinnoittelua ym. ja noi vilisevät excelit ja luvut saa mut joka päivä nykyisin todella pahoinvoivaksi, huh... mut toisaalta, oon miettiny että ei se kyllä esim. asiakaspalvelu- tai fyysisessä työssä ainakaan yhtään helpompaa ole voida pahoin. en ymmärrä miten opet, hoitajat ja muut jaksatte, kun pitää seisoa, hymyillä ja näyttää reippaalta. mä voin onneks pistää huoneen oven välillä kiinni, sulkea silmät ja vaan hengitellä syvään....
 
Tyttö vai poika -pohdintaa meillä ole hirveästi tehty. Tytölle mulla on ollut nimi valmiina jo kauan, ehkä siksi tyttö tuntuu jotenkin tutummalta ajatukselta. Toisaalta miehen puolelta tuntuu pelkkiä poikalapsia suvulle siunaantuneen, joten poikahan se todennäköiseltä vaikuttaa. Anoppi odottaa kynnet pitkällä tyttöä, se niin haluaisi päästä ostamaan vaaleanpunaisia rimpsuja... :whistle:

Työstä sitten: mä oon kustannusalalla, suunnittelen ja vedän isoa tuoteryhmää. Tuntuu jotenkin että "helpoin" työ tässä vaiheessa raskautta olisi joku, jossa vain tehtäisiin tietyt asiat per päivä, ei asiakaspalvelua. Mulla on jotenkin nyt niin saamaton olo, että mitään luovaa ei saa tehtyä ja on vaikea ottaa itsestä niskasta kiinni ja miettiä, mitkä työt on oikeesti pakko tehdä nyt. En tosiaan kadehdi teitä, jotka asiakaspalvelussa ootte. Mä oon välillä niin huonolla tuulella ja ruokaakin on pakko saada just sillä sekunnilla kun nälkä tulee, joten tiukat taukoaikataulutkaan eivät oikein sopisi.

Tilia ja rapunen 9+1
 
Valitan nyt teillekin... Pari viikkoa on jo ollut se ihan järkyttävä väsymys. No, nyt sitten kaupan päälle alkoi huimata ja pyörryttää :/ voi pjärse... edellisessä neuvolassa oli kyllä hemppa ja verenpaine molemmat alhaalla. Mietin vaan jaksaako odottaa viikon vielä seuraavaan neuvolaan vai pitäiskö soitella jos pääsis Hb-mittaukselle huomenna niin tietää pitäiskö alkaa syömään rautaa.

Edellisessä raskaudessa raudansyönnin aloitin tällä olotilalla kun hb oli 118 ja nyt siinä edellisessä neuvolassa oli 128. Mulle se on alhainen lukema kun normaalisti on 145-155 (joskus on 160).

Kauppareissulla äsken tuli ihan kaameen huono olo ja pelkäsin jo, että pyörryn sinne... päästiin kotiin turvallisesti.

töistä vielä Mä kun kerroin töissä heti olevani raskaana koska en voi esim. rtg-kuvauksissa olla mukana niin on sitten ollut helppo työkavereillekin sanoa, että nyt on pakko mennä syömään kun on huono olo... ja jos on ollut tosi huonovointinen päivä (pari kertaa ihan alussa) niin silloin oon kyllä kertonut myös huoneeni vauvojen vanhemmille, että tietävät miksi saatan olla vaisu tai miksi on pakko ihan oikeesti käydä välillä haukkaamassa jotain.
 
Heipä hei,

Täällä laatoitetaan ihan urakalla jälleen.. joka päivä on taas saanut pönttöä halia, mutta kyllä se tästä.
NP-utra on alkanut jännittämään jo enempi ja siihen olisi enää viikko aikaa. Toivon mukaan kaikki olisi pienellä hyvin.

Meillä ei muuten edes neuvolassa tehty mitään alkokyselyä ellei sillä nyt sitten tarkoiteta sitä esitietolomakkeen rukseja. Tosin eipä se ois mihinkään suuntaan heilahtanut kun molemmat miehen kanssa ollaan liki absolutisteja.

Töistä: Koulutus on päivähoitaja juuri ennenkuin muuttivat koulutuksen lähihoitajaksi. Mutta nykyinen leipä tuleekin sitten aivan muista hommista valtiolta, joka on pitkä, mutta kovin kapea. :xmas:

Tyttö/poikaolo: Ei mitään haisua :D. Oon yrittänyt muistella miten oli esikoisen aikaan silloin kauan sitten ja pahoinhan sitä silloinkin olin voinut, mutta mitään muistikuvaa ei ole siitä että oliko vastaavaa kuin nyt. Joten pahoinvoinnista ajatus onkin että tämä olisi tyttö.
Muistikuvat 13 vuoden taakse rajoittuu popcorn-pussiin takin taskussa pitämään pahoinvoinnin kurissa töissä ja Heksavit tabletteihin. :whistle:


Ruttana & Salamatkustaja 10+4
 
Manna: Meillä tuo työnimi tuli esiin viikonloppuna kun anopintekele kysyi että mikäs pikkuisen työnimi on ja mie siihen että se on pahoinvoinnin aiheuttaja. Anoppi siihen sitten että sehän on sit Yrjö eli meillä ei mitään romanttista tuossa nimessä. :LOL:

Tyttöolo on aika vahvasti. Hiukset rasvoittuu, naama kukkii pahemmin kuin teini-iässä ja sit tää pahoinvointi. Itse toivoisin vähän enemmän kuitenkin poikaa kun poikia on lähipiirissä paljon vähemmän kuin tyttöjä ja kun ei itsellä koskaan ole veljeäkään ollut. Lisäksi inhoon kaikkia hörhelöitä ja rimpsuja ja pelkään et tytöille sit kaikki vähän kauemmat sukulaiset niitä just ostelee... Pojalle ois jotenkin kivempi ostaa kaikkee poikamaista. Toki tyttökin on ihan yhtä rakas ja tervetullut :heart:

Työstä: Niinkuin joskus aiemmin mainitsinkin, olen liikunta-alalla. Hierojankin hommia teen jonkun verran mutta päätyökseni ohjaan kuntosalilla ja sit erilaisia ryhmäliikuntoja. Ja täähän on just sitä kuuluisaa asiakaspalvelutyötä... Hienosti on tullut nyt vietettyäkin aikaa sairaslomalla kesälomien lisäksi. Nyt jatkan sitten vielä loppuviikon saikulla kun sain aamulla antibiootit poskiontelon- ja korvatulehdukseen. Kyllä täällä odotetaan ainakin kovasti sitä hehkeetä toista kolmannesta, jolloin kaikki olisi kukoistavaa ja hienoa. Sitä odotellessa, eikös vaan tytöt? Ja toivottavasti synnytys olisi sitten helpoimmasta päästä kun nyt näin takkuista on olo ollut. Onneksi ei mitään pahempaa kuitenkaan niinkuin toisilla, vuotoja tai jopa keskenmenoja. Se harmittaa kovasti muiden puolesta. :hug:

Sanni-Maria ja Yrjö 12+4
 
Kivaa annuli333 että pääsitte ultralla katsomaan kun ne äänet eivät kerran kuuluneet :heart: Olispa meidänkin neuvolassa sellainen mahdollisuus! Mullakin olis neuvola 10+4 seuraavan kerran ja neuvolantäti oli sitä mieltä, että kuunnellaan, mutta itseäni jopa arveluttaa. Siis siinä mielessä, että tulee toivottavasti turhaan huoli puseroon jos äänet eivät kuulu.

milkysternin kysymykseen, meillä on entuudestaan yksi lapsi :heart: ja alkaa näyttää siltä että kohta täytyy alkaa haarukoida uutta kuppikokoa. Vaatteet on muuten pysyneet ihan samoina vielä, mitä nyt äitiyshousuja käytän koska ne on niiin mukavat.

Lindexin vaatteista oon käsittänyt, että ne ovat siis kokonaan päättäneet lopettaa äitiysvaatemalliston.

Poika vai tyttö, mulla oli maanantaiseen ultraan asti poikaolo, mutta ultran jälkeen olo on diplomaattisen neutraali :D Esikoisesta mulla tuli vahva poikaolo np-ultrassa, joka pitikin sitten paikkansa :heart: Ei toivota erityisesti jompaa kumpaa. :) Laitan tähän vielä kuvan meidän jompikumpista toissapäivältä 9+0. :heart: Se on musta jo nyt niin söötti!! :D :heart: Ylempi osa on siis päätä, ja ultrassa näkyi jo käsien ja jalkojen alut. Our precious! :heart:


Kesis ja pikkunen 9+2
 
Ai niin.. vielä sellaista.. siis liikkeethän kun ei voi millään vielä tuntua, mutta mitä ihmettä on tämä poreilu (ei ilmavaivat)?? :eek: Lähinnä tuntuu siltä että mahassa alhaalla olisi värinä päällä (ja en ole nielaissut kännykkää tai mitään muutakaan värisevää laitetta. ;) )
Tuollainen tunne alkoi eilen töissä ja tuntui pari kertaa ja tänään sama juttu. Outoa.
 
Lainaan tähän itseäni toisesta ketjusta, sillä mieli on sen verran alamaissa, ettei kirjoittaminen innosta:

Kiitokset kaikille tsempityksistä!

Nyt on ultrassa käyty ja vielä tällä hetkellä sikiö oli ihan kunnossa, sykekin löytyi. Itse olen kuitenkin edelleen aika pessimistinen jatkon suhteen. Viimeksi kun oli ihan vastaavaa: vähän verta, ultrassa kaikki kunnossa ja sikiö kuoli 1-2 vuorokautta ultrauksen jälkeen. Eipähän tässä auta muu kuin odottaa.

Tinkatar ja pikkiriikki 6+6 (ultran ja omien laskujen mukaan)
 

Yhteistyössä