*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

AAM
Hani- voi että raivostuttaa sun puolesta :hug: !! Hyvänen aika, miksi ette saisi hankkia lisää lapsia ?? mitä *ittua se niille kuuluu, eikä ketään ole pakotettu muutenkaan lastenhoitoon, yleensä ihmiset hyvää hyvyyttään siihen tarjoutuvat jos heitä kiinnostaa. Mun mielestä tommoiset huomautukset voisitte jättää huomioitta jos heillä on ensimmäisenä mielessä että pakotetaan hoitajaksi niin ei tartte perkele tulla sitte edes käymään menttaliteetti kehiin :kieh: purkoon heitä se perseeseensä sitten. Meinaatteko ristiäisiin pyytää ? mulle jos noi käyttäytyisivät niin jättäisin kutsumatta ja en pitäis yhteyttä... niin pahoittaisin mieleni :(

).) Omaa äitiäni ei kiinnosta lähes koskaan mutta pyydettäessä kyllä tulee (eli aika harvoin). Alkoholi on hänelle se ykkönen maailmassa. Isäni sentäs vaatii päästä jälkikasvua näkemään :) :heart: allu on sentään vaarin ykköspoika tällä hetkellä. Miehen vanhemmat on kukkamultaa ja sisaruksensa soittelevat kyllä usein mutta asuvat kyllä niinkin lähellä että hoitopaikasta kävisivät mutta harvemmin tarjoutuvat..
 
Hani onpa sinulla hankala suku, mutta älä välitä tuommoisista mielipiteistä, vaan yritä jättää ne omaan (olemattomaan) arvoonsa. itse en kyllä keksi yhtään syytä miksi tulevat isovanhemmat ja muut sukulaiset eivät olisi onnellisia tulevasta vauvasta... yleensähän se tuntuu olevan mitä iloisin ja odotetuinkin uutinen. kovasti tsemppiä :hug:

liikunnasta on moni kysellyt. minä olen todennut erityisesti pyöräilyn ja kävelyn hyviksi lajeiksi. niitä voi harrastaa melkein missä vaan, rauhalliseen tahtiin ja raittiissa ilmassa, mikä ainakin itsellä helpottaa pahaa oloa. lisäksi olen käynyt lähinnä miehen seurana salilla treenaamassa vähän selkää ja vielä vähemmän masua.... uintikin on kivaa, mutta mieluummin ulkoilen vielä, kun kelejä riittää.
 
Hani tsemppiä sulle suvun kanssa, onpas inhaa tollainen nuiva suhtautuminen!

Meillä on appiukko ollut ihan outo, ei oo sanallakaan reagoinut koko asiaan! Siis meille kummallekaan, mulle tai miehelle. Outoa. Toisaalta aattelin, että se saattaa pelätä, että paljastaa salaisuuden vahingossa, mehän siis ollaan appiukon kans samassa työpaikassa, vaikkakin eri tehtävissä ja eri toimipisteissa. No, anoppi ja äiti ovat tosiaan sit tasapainoks erittäin innoissaan.

ventti.
 
Mäkin olen ihan :kieh: Hanin puolesta. Tosi ärsyttävää. Meilläkään ei varmaan hoitoapua ole valtavasti tarjolla, ehkä joku sisaruksista joskus ja miehen vanhemmat, mutta ne asustaa lähinnä kesämökillä parin tunnin matkan päässä, joten ei kovin helppo juttu. Mun isästä ei ole hoitajaksi ja äiti kuoli pari vuotta sitten. Kavereista saattaa kuoriutua innokkaita hoitajia vielä.

Ikägalluppiin: olen 29, ensi vuonna tulee pyöreitä.

Liikunta on jäänyt mulla ihan nolliin, vähän kävelemässä joskus käyn. Nyt jos tämä väsymys joskus alkaisi hellittää että voisi kuvitella vielä töiden jälkeen tekevänsä jotain, niin enköhän mä salille, uimaan tai kävelylenkille vielä pääse. Toivoa on: lauantaina oli jo tosi hyvä olo ja oikein teki mieli päästä puuhailemaan jotain. Sääli vaan, että silloin oli pakko siivota monen viikon edestä.

Saakohan täällä linkittää kilpailijan sivuille? No, osalle teistä tämä nauruhermoja hersyttävä ketju on varmasti tuttu, mutta mun mielestä tämä on aivan sikahyvä, varsinkin väsyneenä luettuna. Kannattaa siis käydä lukemassa mitä hölmöä tuoreet isät ovat sanoneet tai tehneet synnytyksessä (toivottavasti linkitys onnistuu):

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&_forum_WAR_perhe_action=viewThread&_forum_WAR_perhe_forumThreadId=1000429431

Rattoisaa keskiviikon jatkoa arvon leidit!

Tilia

 
AAM
muistan kans yhden tarinan en tiedä oliko tuolla.. :D
kätilö sanoi tulevalle isille että pukeutuu leikkuriin sopiviin vaatteisiin ja lykkäs tälle syliin kaavun ja tossukat. No isukki siinä heittäytyi kuteisiin kuten vaimonsa edellä oli tehnyt ja ilmestyi synnytyssaliin sitten ilkosillaan kaapu kuitenkin päällä :D siinä oli kätilöllä ja vaimolla naurussa pitelemistä kun ukko kysyin että miksi hänen piti vaatteet riisua kans. :LOL:

mut kyllä siinä on isukeilla kestämistä kans ko ei toisen kivulle mitään voi tehdä muuta kun yrittää miellyttää olemalla seurassa ja tekemällä mitä toinen haluaa tai ei halua... :D omani oli kuin viilipytty ja ihmetteli miksi mä en paisko tavaroita ja riehu ja kilju.. sanoin että kun puudutus toimii niin synnytys voi myös mennä kivuttomastikin. Hän oli jotenkin ylpeä minusta että en sitten kiljunut ja raivonnut.. :) :D

Kauhia NÄLÄKÄ nyt syömmään :p *päivän kohokohta :D :LOL: :wave:
 
HIh, mä muistan kans lukeneeni yhen aika hyvän: oli just samanlain annettu miehelle ne kaavut ja kertakäyttötossut ja käsketty vetästä ne niskaan...mies oli kohta tullut epävarman näköisenä saliin ja se oli laittanu ne tossut PÄÄHÄN!! näyttänyt siltä niinku sillä olis ollu sarvet päässä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Hani no jopas on outo reagointi sukulaisilla! Mutta sen sanon, et älä välitä yhtään ja keskity vain omaan perheeseesi ja hyvinvointiisi nyt raskausaikana sekä sit vauvaan ja arjen pyörittämiseen jahka vaavi syntyy. Todella outoa ja törkeää käytöstä! Nyt vain yrität saada vaikka kavereista tukiverkostoa. Et tietenkään aborttia tee kun itse kerran haluatte monta lasta. Se on täysin ja yksinomaan sinun ja miehesi asia. Kyllä mulla ainakin kuohuu jo nyt sun puolesta, saati et oma suku tai miehen suku ois tuollasta. Huh huh..

Huomen pitänee viedä auto huoltoon yksinäni.. apuva! Mie oo ikinä sitä sinne vienä :D Hyvä jos ees ossaan sinne.. Mut eiköhää seki hyvi mee :) Pariin paikkaan hain jo töihinkii, eiköhää se tästä ala lutviutumaan :heart:
 
Eipähän oo tullu vähään aikaan taas kirjotettua. Jotenki tuntunu, jotta ei nettihommat oo silleen jaksanu innostaa. Sapetti, ku sen kerran, ku poissa koneelta pitempään ni oma foorumiki mokoma meni ja kaatu.. Onneks palvelinongelma korjaantu sit vajaassa vuorokaudessa.
No mutta.. Raskaudesta vois sanoo, jotta varsin usein kuulee isännän suusta, jotta ei uskalla kohta mitään sanoa.. Vissiin oon sit aikasen äreä tapaus ollu viime aikoina. Nää pari päivää kahelleen on sit kans ollu yhtä suvantoa ja aallonharjaa, ku tasaseen on mekastettu ja oltu rauha maassa. Eikö sitä osata enää olla keskenään ilman poikaa?! Höm.

Sukupuoliennusteista:
Mie muistelen, et miule muinoin tuo sormustesti näytti sekä tyttöä että poikaa. Nyt kokeilin tehä tästä raskaudesta ni tyttöä näytti. Ja oonpahan joskus höperyyksissäni vuosia sitten laittanu kirjettä tälle Hymyn Sonjalle (äitisä Tamara tais olla jo edesmenny sillon). Kyselin jonkun muun asian ohessa lapsiasioita ja se tais sanoa, jotta saan kaksi lasta ja ne on tyttö ja poika. Tiä sit pitääkö paikkaansa.. =)

NP-ultrasta: Meillä viikot ns. menkkojen mukaan nyt 11+2 ja ultran mukaan 10+5. Nlan täti varas NP-ultraan ajan sit tuon ultran mukaan eli "menkkojen mukaan" sillon 12+6, mut sit ultran mukaan 12+2 eli ne pitää tuota ultraa oikeempana - mikä miustaki oikeempi. Tarkka LA sit tulee tuolta NP-ultrasta. Esikoisesta varmaan oli sit eri homma ihan sen takia, jotta lapsettomuushoidoista oli alkunsa saanu ja sen perusteella sit hedelmöitysajankohtakin tarkempi. (Periaatteessa nytkin pitäs olla, ku tiän millon ovuloin ja millon harrastettiin seksiä :D )

Muille kertomisesta: Ei tarvi varmaan enää kertoa odotuksesta. Käytiin tuossa kylässä ja talon emäntä kysy heti, jotta "onko teille tulossa toinen?". Eipä siinä auttanu enää kieltää.. Tää maha on mikä on :LOL: Tosin sanoin sit aika suoraan, ettei tarvi kailottaa kellekään, et halutaan ite kertoa tai ilmottaa. Kyseessä sukulaisia kuitenki ja viimeks tää emäntä oli lipsauttanu pojan isomummolle ja tää lelettäny eteenpäin.. Tapansa mukaan.

BB-Andreas: Mie volisin suoran lähetyksen aikana ja vielä maanantain lähetyksen aikana... Selostin isännälleki, et kato nyt miten tuossa on mies, joka näyttää tunteensa..

Allusmamma ja alien:
Meillä oli poika 'riiviö' ihan sen takia, et näytti yhessä ultrakuvassa Riiviöt -leffan riiviöltä :D :D

Ikägallup: Mie oon 28v. ja ehin täyttää 29v. ennen tän kakkosen syntymää :)

Nasis82: Toivottavasti ois ollu vaan väärä hälytys! Voimia! *halaus*

Vuffi: Voi elämänkevät!! ONNEA KAKSOSRASKAUDESTA!!! Onneks vuoto ei ollu mitään raskauteen liittyvää! :heart:

daisy: Voi itkujen itku. Otan osaa ja toivotan voimia sinne!!! *halaus*

Kohdun asennosta: Miule ei pojan aikaan sanottu mitään asennosta. Nyt sano, jotta on taaksepäin kallellaan ja sit sano, jotta ei mitään merkitystä, koska se pullahtaa jokaisella ylös, olipa asento mikä tahansa. Tän siis sano meijän ylilääkäri. Tiä häntä sitten.


Hani-: Anna sukulaisten olla omassa arvossaan! Teijän elämä ja teijän perhe ja teijän lapsihaaveet! *hali*

Näillä mennään.. Kohta esikoista hakemaan 100km päästä mummolasta :heart:

pietu- 11+2
 
Mä en kans tiedä kohdunasennosta mitään ku ei oo kukkaa siittä mittää sanonu (kahdesti on ultrattu, sillo km jälkeen sekä nyt täs raskaudes varhaisultrassa) enkä oo tajunnu ite mittää kysellä. Jos sit np-ultrassa muistas kysellä =)

IkäG: mieheni kans ollaan molemmat 24- vuotiaita ku tää esikko saadaan :heart:

Ny pitäs niitä töitä vua saada!! Mite sitä ossaa sit haastattelus sannoo jos ne kysyykin sen kielletyn kysymyksen, et aionko lapsia hankkia?? Ku naimisissa ja 24-vuotias.. Ni epäilykset voi kyl hienoisesti kasvaa.. Tiedän siis, et se on kiellettyä kysyä sitä mut mite sit pitäs reagoida jos ne kummiskii kysyy semmosta?
 
Tervehdys kaikki!
Täällä yksi onnellinen huhtiäiti ilmoittautuu! Rv 9+2, la vaihtelee siinä 17.-20.4. välillä (tarkentuu np-ultrassa kahden viikon päästä ). Kävimme varhaisraskauden ultrassa rv 7+3 jossa nähtiin viikkoja vastaava möttiäinen ja kuulimme vahvan sykkeen (143). Eilen olin ekassa neuvolassa, jossa kaikki veriarvot olivat hienosti kohdillaan. Matalan verenpaineen vuoksi (100/70) sain onneksi synninpäästön salmiakkihimostani, salmiakki kun on ollut alkuraskauden ajan yksi ainoista "ruuista" joita pystyy syömään. Pahoinvointi näyttäisi olevan vähän helpottumaan päin... toivon mukaan.
Menneisyydestämme sen verran, että takana on raskauden yrittämistä toukokuusta -07 asti, saldona yksi tuulimunaraskaus (02/08). Tuo oli kova pala josta toipuminen oli aika homma. Nyt on onneksi palaset koottu ja meitä lykästänyt uudella onnella!

Olen käynyt pari kertaa kurkkimassa Kaksplussan sivuilta huhtikuun pinoa, mutta (vähän käsi kun näissä olen...) en ole löytänyt. Onneks tänään löysin! Onnellista odotusta meille kaikille :)
 
Siis voihan helpotuksen huokaus. :D
NP-ultrassa käyty ja siellä se pieni köllötteli. Oli päikkäriaika, mutta liikuskeli kuitenkin ja oli hellyttävä näky kun ne pienet jalat oikas ihan suoraks. :heart: :heart:

Ultran mukaan salamatkustaja vastasi viikkoja 12+2 ja la sen mukaan 30.3. :eek: <- tuo tulee siitä kun ei voi olla hedelmöittymistä ajatellen edes mahdollista, mutta on sitten pyrähtänyt kasvua tässä välissä. :)
Kuvia saatiin iso nippu mukaan. :)

Eli jos mulle nyt sitten kuitenkin päivitettäis se la sinne 1.4, jonka neuvola on laskenut. :wave:
Tämän ultran mukaista ei korttiin edes merkitty. Ainoastaan veti yli sen edellisen ultran mukaisen 4.4.
Pää on ihan pyörällä ja hymy korvissa, joten ihmeemmin en nyt mitään muuta osaa sanoa/kommentoida.

Ruttana & Salamatkustaja 12+0 :heart: :heart:
 
Uusille tervetuloa :)

vuffi, vau!!! Tuplaonnittelut sinne suuntaan :)

daisy ja nasis Voi ei :hug: :hug: :hug: iso halaus molemmille.

Mä oon vaihteeks taas ihan pihalla kaikesta kun oltiin pari yötä mökillä... väsy painaa edelleen ja huominen jännittää. Lääkärineuvola on siis huomenna ja sydänääniä kuunnellaan ekan kerran.

Mitäs vielä... niin, ikää 26v ja Tampereen naapurikunnasta olen.

hapamperi & Frank 11+0
 
Ja siis toki sitä ei voi sanoa, ettei koskaan lapsia. Mut eihä sitä saa töitä ollenkaan jos alan sanoa, et juu oompa täs ite asias raskaana jo. Ni pittääks sitä sitten sanoa, et sitten ajallaan joskus vai vain kieltäytyä vastaamasta (=joka sekin kai antaa kuvan, et lapsia suunnitteilla ihan lähitulevaisuudessa)?
 
Ai niin... mun piti teille vähän kiukutella. Mä huomasin eilen rinnoissa ekat raskausarvet |O |O |O Esikoisesta ei tullut arpia vatsaan yhtään ja rintoihin tuli ihan loppuraskaudessa + sitten kun maito nousi pojan syntymän jälkeen, mutta ne tuli tonne rintojen alaosiin josta niitä ei ite nää... nyt sitten on kerpele molemmissa rinnoissa heti tuossa päällä pari arpea... prkl!
 
Hanille täältäkin tsemppihalit :hug: ompa tympeän kuuloisia sukulaisia! teidän elämä ja teidän päätökset (ja teidän lapset) Ei pitäis muille kuulua!

Kauhea väsymys päällä. Mies on työmatkalla yli viikon ja mä oon kiitettävästi keksinyt joka päivälle tekemistä ettei meillä pojan kans olis tylsää. Muuten hyvä mut mä en saa nukuttua päiväunia kun tänäänkin oltiin kaupungilla siihen aikaan. Meen kyllä kohta jo nukkumaan..

Kohdun asennosta, mulle sanottiin edellisen raskauden ultrauksessa että on taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Siks kai se mahakaan ei heti ala näkymään..? No toivotaan että mahassa on kaikki hyvin vaik ei vielä paljoa pömpötäkään.

Onnea taas kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:
 
Hani- Pää pystyyn vain, katuuvat vielä puheitaan, tommoset möllit. Mulla on vielä edessä kertominen sukulaisille ja hämmästyksen määrän ja ehkä närkästyksenkin määrän voin kuvitella, kun tulokas on jo kumminkin neljäs.

Kohtu minullakin on taaksepäin kallistunut, esikon syntymän jälkeen kellahti taaksepäin. Muutahan siinä ei tietty ole mutta ikävää tuo kaiveleminen kun eivät taho saaha näppeihinsä sitä.

Ja arvatkaapas mitä... Meillä oli tänään np-ultra ja siellä kaikki oli mainiosti! Liikkuvainen kaveri kelli siellä omassa pesässä ja vastasi täysin viikkoja. Lapsillekin nyt kerrottiin vauvasta. Yksi oli aivan innoissaan, toinen hieman varauksellisempi niinkuin hänen tapaansa kuuluu ja pikkuisin huusi JEE! toisen myötävaikutuksesta. Tuossa nuo ultrakuvaa ihmeissään katseli.

Järkyttävä migreeni oli seurana koko päivän, liekö pienestä jännityksestä lauennut. Nyt sentä alkaa jo mamma kuosiintuu huomiseen päivään.

Iloa kaikille!

SydänAlma ja Nyysä 12+3
 
Kertokaapa olenko hullu jos varaan vaunut nyt jo vaikka meen vasta 10. viikolla? :p
Nimittäin.... Mä löysin ihan täydelliset, mitkä mahtuu ilmeisesti meidän autoon (SE ON SAAVUTUS) ja mikä on vähän kuin poistumassa.... Joten hinnasta olis pois yli 30% mikä on tosi paljon.... Mut niitä saa tietty varattua vain niin kauan kuin niitä on?

Mietin että jos jotain käy niin ehkä se neljänkympin varausmaksu ei oo se suurin harmi? Ja taas jos kaikki menee hyvin niin olis mahtavaa että vaunuhuolet olis jo alta hoidettu.... :D

Laala ja Punkero rv9+1.... :LOL:
 
Mäki voisin helposti jo varata vaunut jos hyvät sattuis kohalle =) Mennäänki varmaan jossai vaihees ain kahteleen vaunuja, et sit jos jossai vaihees tulee mukavia tarjouksia ni vois ostaa jo ennakkoon. Kylhä ne sit säilyy vaiks tuos olkkaris :D
 
NP-ultra: kaikki oli hyvin..pirpana vastas rv 12+2, mutta laskettu aika pysyy edellleen tuossa 2.huhtikuuta. :heart: :heart:

tänään kerroin töissä pomoille niin voi hyvillä mielin huomenna esitellä kasvanutta mahaa muillekin työkavereille ja katsoa kauanko kestää kun tulee ensimmäinen kommentti =)

minski ja pirpana 11+6/12+2
 
Kiitos kaikille teille tuesta! :hug: Kyllä olo alkaa jo vähän helpottaa. Tänään tuli kyllä paha mieli Ideaparkin alepäivillä kun olisi niin tehnyt mieli ostella vauvajuttuja :(

Mutta saatiin toinen ultra perjantaiksi, jolloin pikkuisen elottomuus/elävyys varmistuu. Paljon en uskalla, mutta ihan pikkusen pitää ihmettä toivoa. Oli tulos mikä tahansa, niin elämä jatkuu kuitenkin, ja toivon mukaan uusi pikkuinen ilmoittaisi lähitulevaisuudessa tulostaan :)

Ihanaa odotusta kaikille!
 

Yhteistyössä