*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

:'( :'( :'( :'(

Tulin vielä kertomaan tänne, että käytiin toisessa ultrassa tänään eikä sykettä sieläkään. Asukkeja olikin kaksi, mutta toinen oli jäänyt 5 milliseksi ja toinen oli puolet isompi. Mutta ei sykettä kummallakaan :'( Gynekin meinas että kaksosraskaudessa on aina alussa isompi riski että joku menee pieleen. Kunpa ei olisi mennyt :( Mä vielä sanoin heti testin tehtyäni että sielä on varmaankin kaks, tuntui vaan oudosti siltä ja kun niitä suvussakin on.

No, kyllä tämä tästä ajan kanssa. Maanantaina on sitten keskeytys.

Paljon onnea ja tsemppiä kaikille, ja toivotaan että tämä olis viimenen surullinen uutinen!
 

nasis voi itku :hug: :hug: paljon voimia teille ja toivotaan, että pääsette pian onnelliseen odotukseen!

Tuntuu kyllä hurjalta kun vieläkin tulee näitä ikäviä uutisia, mutta toisaalta muistan esikoista odottaessa kun porukasta putosi pari vielä puolenvälin jälkeenkin :/
 
Voi perkeles... mä sekoilen nyt ihan huolella näiden nimimerkkien kanssa. Nyt kun ei tarvi raskautta enää salailla niin kirjoittelen tästä lähtien täälläkin millipilli nimellä! Menee liian vaikeeks :LOL: :LOL: :LOL:

eli hani vaihdatko hapamperin tilalle listaan millipillin
 
Nasis voimia sinulle!

Sain tänään veriseulan ja np-ultran antaman riskiluvun ja se oli 1/5300 (tarkkaan en ihan muista), mikä on ikäriskiin verrattuna erinomainen luku, ikäriski 1/55. Kuulemma se on pienempi kuin 25-vuotiailla. Pistikin suunnitelmat uusiksi, minä kun olin menossa istukkatutkimukseen ensi viikolla. Mutta tutkimusten riski on paljon suurempi kuin se, että meille tulee kromosomeiltaan poikkeava vauva. Olenkin ollut tosi helpottunut, ehkä mua ei nyt tarvitse alkaa ronkkia.

Galluppeihin: vuffi, jos sä oot ikäloppu, niin mulle ei määritykset enää riitä, olen 42 vuotta ja tämän porukan vanhin todennäköisesti. Nimimerkki tulee miehen mulle keksimästä lempinimestä. Ja kaikkien muksujen toimitus on ollut säännöllinen, päivää ennen laskettua aikaa, muttei kyllä virka-aikana.

Mimuli ja Taimi 11+5
 
Apua, täällä vaihtelee jengi nickejä, kohta oon aivan sekaisin. :LOL:

Nasis: paljon voimia, ja :hug: :'(

Uusille tervetuloa mukavaan jengiin!

(.) Täällä on taas oksenneltu, nyt heti aamusta puolet aamupalasta samantien pihalle, jee. Tervetuloa muuten kerhoon, Laala! Onneks on oksentelu rajoittunut kertaan per päivä toistaiseksi, tänäänkin on loppupäivä mennyt paremmin. Aamulla olis taas saanut nukkua jopa klo 6:30 asti, mutta nälkääni heräsin jo 5:30. Silti hiukan pirteempi olo tänään, jaksoin jopa käydä kaupassa kotimatkalla!

Onneks on viikonloppu edessä! Tarvis kyl varmaan mennä edistämään talonrakennusta...
Sit vois taas mennä syömään jotain... hyvää alkavaa viikonloppua kaikille tuleville ja jo nykyisille äitsykeille!

ventti. + viuhti 11+3/12+0!! :heart:
 
nasis :hug: :hug: :hug: , voimia.

G:ikää 26, nikki tulee toisesta nimestä,synnytin esikoisen rvkolla 37,kesti 2tuntia 15 min.

oon ollut tänään ihan pirtti-perkeleenä täällä :kieh: , joten parempi poistua taka-alalle, ettei "herttainen" olemukseni välity teille. :D
 
Terveisiä np-ultrasta :heart: Ei turvotusta ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Olo on NIIN onnellinen.
Kiva lukea muidenkin ultrakuulumisia. En osaa oikein edes keskittyä töissä kun haluaisin vaan katsella vauvan kuvia :LOL: Tänään pystyin tekemään lapsille ruokaa jota en siis ole tehnyt 3 viikkoon (isi löytyy siis taloudesta :LOL: ) eli pahoinvointi helpottaa taas pikkuisen.
Hyvää viikonloppua teille ja voikaa hyvin.
Superheppuli ja taavituomi 10+5
 
millipilli
superheppuli Onnea :heart: :heart: :heart:

jouskis mä olisin kiinnostunut, mutta olisko tosiaan parempi että kevätpuolen porukalle olis oma kerho

Voi vitsit ette tiedä miten mä nauroin täällä... tein sitten vähän ruokaa. Tein eilen karjalanpaistia (tai oikeestaan pataa) ja joku aika sitten aloin keittää perunoita. No, ekat perunat mä unohdin ja ne oli ihan muusina kattilassa niin, että oli pakko heittää pois. Laitoin sitten uudet perunat tilalle ja maha oikein kurisi jo nälästä. Sitten menin kiukkuisena katsomaan mikä on kun ei kiehu... olis ehkä auttanut jos ois laittanut sen levyn päällekin :LOL: :LOL: :LOL: no, sain sitten potut kiehumaan ja video kun ne taas ehti jo vähän muusiksi. Nyt sentään sain käytettyä :LOL: :LOL:

millipilli (hapamperi) & Frank 11+2
 
ventti kiitos vaan. :kieh:

Olo ollu AIVAN HIRVEÄ koko päivän. Mietinki että onko tää tosiaan "vain" raskauspahoinvointia... Aamulaatoituksen jälkeen on ollu maha aivan kipeä, ilmeisesti siis kipeytyi viel tuosta oksentamisesta, kun "kramppas" niin pahasti. Koko päivä menny järkyttävässä kuvotuksessa ja ajoittaisessa mahakivussa. Koulussaki kävin pariin otteeseen vessassa yökkimässä mut ei tullu mitään, kramppas mahaa vaan ja sekös sattui. Pelottaa ihan jo että jos mul onki joku kamala mahatauti mikä tappaa meidän pienen Punkeronkin... Mut toivottavasti ei nyt sentään. Maha ei oo ollenkaan sekaisin kuitenkaan (ei ripulointia siis), joten ei varmaan oo siis mahatautia vaan johtuu tosiaan vaan raskaudesta....(?) Sen sijaan iltapalasta lensi kans osa kaaressa pönttöön. Nukuinki sit päivällä aika pitkään, ku ajattelin että ei tarvitsis koko ajan kestää tätä oloa.

Toivottavasti ei olis pahemmin ihan tällaisia päiviä.

Laala ja Punkero rv9+3
 
millipilli no hyvä juttu kun heti tuli eka innostuja kerhosta. :D Voi hitto kyllä huvitti tuo sinun ruoanlaitto operaatio :LOL: Mutta eikös se raskaus kutista aivoja hetkellisesti, niin sitä tulee hajamieliseksi ja hiukan "typerämmäksi". Ainakin itse voisin jo tuon allekirjoittaa, kaikkia pieniä juttuja on tässä käynyt ilmi, ellei sitten kuulu ihan vaan mun luonteeseen, mutta nyt on hyvä pistää raskauden piikkiin ;)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! En ole aikoihin käynyt ketjua lukemassa. On ollut ihan kamalasti kaikkea menoa ja kotona nettikin takkuaa koko ajan (koulussa ja töissä ei viitsi kaksplussassa roikkua, vaikka kaikki tutut alkaa kyllä raskaudesta tietääkin)

Ihan ensimmäisenä haluaisin sanoa miten pahoillani olen niiden kaikkien puolesta joilla kaikki ei ole mennyt hyvin :'( :'( .

Mutta sitten onnittelut taas kaikille hyviä uutisia saaneille!

Itselleni alkaa raskaus tuntua konkreettisemmale vasta nyt kun np-ultra on takana ja uskallan jo vähän hengittää vapaammin. Tähän asti olen kovasti yrittänyt olla "kiintymättä" masuasukkiin liikaa, koska olen niin paljon pelännyt sitä että jotain pahaa vielä tapahtuu.

Tiistaina siis oli meillä np-ultra ja meidän pieni ihana, täydellinen ja kaunis vauva hurmasi meidät molemmat aivan täysin. Siellä se vilkutteli ja potkutteli ja pyöri kuin väkkärä :heart: . Kaikki oli hyvin, niskaturvotusta mitattiin 0,6mm ja siellä jo näkyivät munuaiset, virtsarakko, mahalaukku ja hieno sydänkin. Ihana oli katsoa kun kaveri oli niin vilkas. Tuntui vaan jotenkin aivan uskomattomalta. Veti kyllä miehenkin ihan hiljaiseksi =)
Tänään tuli postissa vielä seerumiseulan tuloksetkin ja riskiä ei verikokeessa ollut havaittu. Varmaan nuori ikä (24) vaikuttaa asiaan aika paljon.

Nyt tuli aika paljon omaa napaa, mutta mä oon vaan niin onnellinen että en millään malttais pysyä housuissani =)

-Nappi ja Himppu (nyt jo vakiintunut työnimi)- rv 11+6
 
millipilli
Nappi Hienoa!!! =)

jouskis Edellisen raskauden aikana onnistuin kertaalleen jättämään nenäni jääkaapin oven väliin siten että tuli ihan kunnon vekki... älkää kysykö miten se tapahtui :D :ashamed: oli kaiketi vähän nälkä...
 
Nasis82: Osanotot. Toivottavasti tulee pian uusi tärppi ja paremmalla onnella. :hug:
Tervetuloa uudet!! =)
Esikoisgallup: Poika synty viikoilla 41+1 parin päivän käynnistelyjen jälkeen. Tähän hommaan lähettiin, koska iski raskausmyrkytyksen oireista turvotus, verenpaineet, pissassa plussaa jne. Onneks lähettinki, ku oli ehtiny pieni kakata lapsiveteen ja siitä tuli infektio, jonka takia sit alku menikin lasten teholla antibioottien voimin. Mut loppujen lopuks kaikki hyvin.

(.) Maito maistuu. Limppari maistuu. Ihan kiva ku k*settaakin sit sen eestä :LOL:

pietu- ja oikku 11+3 (10+6)
 
moikka...eli kotiuduin juuri oulaisista ja mut saa nyt sitten poistaa kanssa listalta..

ei löytynyt sydänääniä ollenkaan..
kuva oli niin selvä ettei väärin voinut nähdä..ja vastasi edelleen viikkoa 7 vaikka pitäisi olla 10 jo...mutta ei auta kun yrittää jaksaaa ja yrittää uudelleen..
onnea teille kaikille jotka porskutatte eteenpäin!! toivottavasti kaikki menee hyvin!!
 
AAM
mirkku & nasis :( :'( :'( :hug: suureen suruunne.. :(

pamautin otsaani kivan kuhmun toissapäivänä töissä kun hosuin ruokia takasin jäkaappiin. juttelin työkaverille ja otin vahingossa yläkaapin kahvastakiinni ja avasin sen kun piti alakaappia avata.. *muks ja kolinaa* pullot kolisi vaan ovessa ja työkaverit hiljeni katsomaan minua. Oli kuin sarjakuvasta pikkulinnut lensi pään yläpuolella ja titityytä lauloi... no ei muuta kun kylmäkalle rättiin ja puhelimeen kylmäkalikka kädessä otsalla pidellen :) kävivät katsomassa oven takana välillä että olen tolkuissani :D ... et hyvin menee täälläkin.. :D :LOL:

nyt uimaan ettei myöhästytä !! :wave: ip landelle ja sii juu joskus

puspus !!

AM & hippunen 10+5
 
millipilli
mirkku Voi itku :hug: kylläpä näitä nyt sattuu :/ toivotaan, että pian pääsette uudelleen odotukseen

am no on se hyvä, etten mä oo ainoa jääkaapin kanssa toheloiva :D

Me ollaan pojan kanssa ihan kaksin viikonloppu kun mies lähti pojan kummisedän mökille kalastamaan ja nesteyttämään itseään... ihan kiva olla kaksinkin välillä. Tänään ohjelmassa kauppareissu ja illalla anoppilaan iltateelle.

millipilli (hapamperi) & Frank 11+3
 
hani- ymmärrän tai ainakin luulen ymmärtäväni miltä susta/teistä tuntuu, nimittäin meillä vähän saman suuntasta. Tai lähinnä minun vanhempani muut ovat kyllä positiivisilla mielin. Kaksi viikkoa sitten ilmoitin heille "iloisen uutisen" ja eilen äitini soitti ja ilmoitti mielipiteensä asiasta. mm. sanoi, että ovat isäni kanssa hyvin pettyneitä minuun ja luulivat, että olen jo aikuinen, mutta erehtyivät. Että sellaiset tulevat isovanhemmat. No heidän reagtionsa ei ollut mikään yllätys, juuri samanlainen kun esikoisestakin aikanaan ja esikoinenkin on jo reilu 4v, et meidän mielestä oli jo korkea aika toiselle.

Tässä nyt taas vaan omaa napaa, mut helpottaa kun saa edes jonnekkin purkaa. Ärsyttää vaan kun tämähän on iloinen asia niin heille se on kuin kuolemantuomion ois saanut tai pahimman luokan rikoksen ois tehnyt.

Onneksi miehen puolen suku on innoissaan tulevasta pienestä ja tietenkin me itsekkin olemme=)



Niinnu ja Hippu 11+2
 
Mirkku jaksamista sinulle!

Jouskis ja Millipilli: Täällä olisi kanssa yksi pirkanmaalainen ja tuo kevätkerho voisi olla parempi. Eli liityn mukaan, jos sellainen perustetaan.

Mukavaa, kun vaihteeksi vapaapäivä ja voi olla yöpaidassa pitkälle päivään.
Ostin eilen uuden takin (kun vanhat ei mene kiinni), sellaisen viittamaisen, joka siis menee nyt mukavasti yli talven ja siihen masukin mahtuu todella hyvin. Täytynee muutenkin siivota vaatehuonetta epäsopivista vaatteista ja jättää vain ne, jotka vielä mahtuu. Siinäpä lauantaille hommaa!

Hyvää lauantaina - toivottavasti monella on vapaapäivä!

 
Voi Niinnu, uskomatonta, kuinka joku voi vauvaan suhtautua noin? Sehän on maailman iloisin ja ihanin asia. Onneksi toiset isovanhemmat sinulla ovat sitten iloissaan asiasta. Toivottavasti omat vanhempasikin vielä oppivat iloitsemaan tulevasta vauvasta.
Itse olen jo tosi vanha äiti, iltatähden hankkija ja omat vanhempani, erityisesti äitini on sekaisin ilosta, että meille vielä vauva tulee. On kertonut jo puolelle kylälle tämän ilouutisen. Hän on aina jäänyt miettimään, miksi ei tehnyt enempää lapsia, kun hänelle oli jo alta kolmikymppisenä sanottu, että eiköhän kolme raskautta teille riitä. Nykyään ei varmaan kukaan lääkäri sanoisi noin.
 
mirkulle ja nasikselle voimia ja jaksamisia!! :hug: on se hurjaa kuinka näin pitkälläkin vielä tulee niitä huonoja uutisia :'(

mä täytän 23 maaliskuun lopulla, joten hyvällä säkällä pikkuinen syntyy äidin syntymäpäivänä :heart:

töissä taas, blääh :kieh: en jaksais tehdä mitään, oon vielä yksin niin kukaan ei ole vahtimassa. täällä sitä siis pyöritään netissä :ashamed: keskiviikkona olis np-ultra. voi kun se jännittää päivä päivältä enemmän :headwall: sydänäänet kuului viimeksi viikko sitten, eiköhän siellä káikki ole hyvin :saint: silti pelottaa niin pirusti että tää otetaan multa pois :'(

masu on jo ihana pieni kumpu ja paha olo sekä väsymys alkaa helpottaan. mitään liikunta en ole harrastanut kolmeen kuukauteen ja syönyt olen mitä huvittaa :ashamed: ylimääräistä on väkisinkin tullut :kieh: tänään jos sais ittensä lenkille ja tekis sitten jotain kevuttä punttia kotosalla :/

mitäs muilla ohjelmassa tänään..?

JJ-t ja mussu 11+4 (12+1)
 
Mirkku ja Nasis: Voimia teille molemmille. :hug:


Mitäs galluja niitä nyt olikaan..

Iästä kai ainakin.. eli oon ite vielä 32v ja miekkonen 37v.
Raskausviikoista esikoinen syntyi viikolla 41+5.
Nikki tuli joskus kysyttyä mitäs nyttältä kun en itse keksinyt mitään kivaa ja sitä mitä muualla oon käyttänyt en voinut käyttää täällä koska oli jo varattuna/tai ainakin toinen niin likellä oleva täältä löytyi.
Joten halusin jotain ihan uutta ja aivot vaan silloin löi tyhjää. :saint:
Sitten listasta pisti silmään tämä Ruttana ja sen koin heti omaksi. :D

ON: Olon voisi sanoa hiukan kohentuneen kun vaan syö tarpeeksi usein ja ei huolta että sen unohtaisi. :xmas:
Tosin väsymys kyllä on tuntunut lisääntyneen entisestään.
Vauvamasu on enempi mielestäni taas kasvanut ja sitä kyllä odotan että kasvaa. Esikon aikana muistan kuinka mä nautin siitä mun isosta mahasta ja nyt on (ainakin vielä ) samat aatokset.
Keskiviikkonen np-ultra helpotti omaa panikointia hieman vaikka kyllä mä siitäkin jälkeenpäin löysin mietittävää, mutta pidän ne kyllä nyt ihan taka-alalla. Hassua oli se, että sen ultran jälkeen mun tyttöolo vaihtui ehkä enempi nyt poikaoloksi.. mistä lie johtuu.
Mutta luulen että se nyt vielä tulee vaihtumaan moneen otteeseen. :D

Jospa se äiti sitten taas sen "tietää" kertoa mulle suunnilleen viidennellä kuulla niinkuin esikoisenkin aikana. Silloin pyysi pyörähtämään ympäri ja kun tein työtä käskettyä niin totesi vaan että "sulla on persus levinny, joten se on tyttö" :saint: :LOL: Ja näin kävi. ;)
Itselläni ei ole kyllä mitään odotuksia sukupuolen suhteen. Pääasia on että pieni kasvaa ja voi hyvin.

Onko muuten muilla vastaavaa kokemusta siitä vauvelin kasvusta niin että kun tietää suunnilleen milloin hedelmöittyminen on aikaisintaan voinut olla ja kuitenkin np-ultrassa vauvan koko on vastannut isompaa? Ja kenties aiemmassa ultrassa on suunnilleen vastannut tätä omaa arviota, mutta sitten tosiaan on spurtannut kasvussa useamman päivän.
Toivottavasti joku sai sekavasta selityksestä käsityksen mitä ajan takaa. :ashamed:


Ruttana & Salamatkustaja (jota Beanieksi kutsutaan) 12+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zukkis:
Ai niin, te joilla on jo aikasempia raskauksia, niin ootteko matkustellu ulkomailla vielä siinä 32 rv:n tuntumassa? Meillä olis ystävät lähös viikon lomalle helmikuussa ja kovasti hinkuisivat meitä mukaan.. En oo vielä oikeen päättänyt lähtiskö. Muuten varmaan ihan ok matkustelun ja lentojen puolesta ym, mut mietin vaan, et kuinkahan sitä noilla viikoilla jaksaa sen mahan kanssa kierrellä paikasta toiseen ym..
Itse kävin esikkoa odottaessa n 29vkolla ulkomailla eikä ollu mitään ongelmaa jaksamisen kaa..Lentokoneessa lentoemo kävi minun äidiltä kysymässä että miten pitkällä olen että saanko lentää edes enää :LOL:
Paluumatkan jälkeen jalat oli ihan hirveen tuntoset eli en kävelly tarpeeksi lentokoneessa..Olis pitäny vähä liikkua..

Ikägalluppiin että ole 24 ja mies 25

Meillä edelliset lapset syntyny eka vkoilla 37+6 ja toka vkoilla 37+5 (kesti 23h) ja nyt sit neuvolassa jo vitsailtiin että tää varmaan sit syntyy vkoilla 37+4 (kesti n.7h) :LOL:

Nasikselle voimia!

Mirkku-87 voima halit sinullekkin!Harmi kun sinäkin tipuit kun olit läheltä..

Nyt kaikille lopuille sitä liimaa triplamäärä että pysyttäis kaikki loput kasassa! Ei enää huonoja uutisia kiitos!
:(

Niin ja nimimerkistä että sen keksin vaan huonolla milikuvituksella sillon esikkoa tai tokaa odottaessa..

Täällä olis tänään esikon 4v synttärit ja samalla jännitän josko isoveljen tyttöystävä jo posahtais..8pv oli la ja maanantaina olis käynnistys..Sanoin vaan että se syntyy meidän pojan syntymäpäivänä..Tai sit huomenna ku äiti on syntyny 21pv.
Huono olo jatkuu ja oikein mitään ei saa alas..
Toissa yönä näin unta että multa lähti toiseks takimmainen alahammas oikealta..Hampaan lähteminen unessa tietää kuolemaa ja mitä edempää hammas lähtee sitä läheisempi kuolee...
No..Serkun koira meni sitten kastroitavaksi ja kun lekuri oli sulkenu haavaa niin koiran sydän oli pysähtyny...
Että pikkusen tuli sellanen tunne etten halua nähä unia enää :$
Tulipas taas tekstiä..Pitänee lopetella ja syödä jotai..

vaavimasu ja napukka 10+3


 

Yhteistyössä