*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Mieki oon aina saanu käsityksen, et ois aika pieni mahollisuus saada kaksoset, jos suvussa ei ole...? eikö näin todella muka ole? Se ois hurjaa saada kaksoset, ja niin ihanaakin!! :heart: :heart:

Äske oli tylsää ni luin enempiki sitä maaliskuisten pinoa... Iha suu jäi auki niide juttujen vuoks :eek: :D

Tuosta väsymyksestä: Mie aina ennen (ku en oo ollu raskaana) heräsin ku mies lähti vierestä vaikka veskiin tai sit jos sil vaikka soi kello, ni mie heräsin ja se saatto jatkaa uniaan :D Ja mie aina sanoin siittä sille, et se ei oo kivaa, et pistää kellon soimaa jos ei meinaa herätä (on hyvi epäsäännöllisessä vuorotyössä, ni sen vuoks pistää kellon soimaan vapaapvinäkin, ettei rytmi mee iha sekasin). Ni nytkin tänään: miehen kello soi kymmeneltä (mentii puol kahelt nukkuu), se nous ja kävi kaupassa (!!), laitto pyykit pyörimään (!!) sekä alko tekeen jauhelihakeittoo kuorimalla pottuja. Ni mie en heränny laisinkaa!! Iha outoo! :LOL: Sit se kuulema ei viittiny herättää ees, ku näytin nii sikeesti nukkuvan :D Nukuin sit kahteentoista :LOL: :kieh:
 
kyllä kaikissa lidleissä pitäisi stä suklaata olla.. muutenkin kun kaikki samat tuotteet :LOL:

nyt kanssa loppuviikosta iskenyt hirveä väsymys eikä aamuisin jaksaisi nousta sängystä.
tänään alkoi myös vähän mahastakin vihloa..olin sitten ihan rauhassa koko päivän vaan..

Juupeli: toivottavasti kaikki on hyvin!!!

nyt kattoo poliisiopistoa tuon kullan viereen kun kerrankin ajoissa kotona=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
JoannaH Isot onnittelut! Mulla on lähipiirissä useampikin tapaus jossa esikoisen yritys on kestänyt kauan (ja joillain on ollut lapsettomuushoitojakin) ja toinen sitten onkin napsahtanut kertalaakista :D Olitkos sä muuten BB:n ystäviä...? (kyselee millipilli)

Onko muuten kukaan muu tullut ajatelleeksi, että hyvin todennäköisesti joku tästäkin porukasta saa kaksoset...? Kenenkäs kohdalle napsahtaa? :D

Nyt katsomaan Autot-leffaa sohvalle pikkumiehen seuraksi.

hapamperi 6+5
Juu minä sitä BB-ketjua pidin vissiin toissa vuonna. :D Kiva kun joku vielä muistaa..

Niin minun äidillä ja isällä meni kans esikoista (minua) yrittäessä se vuosi, ja pikkuveikka lähti sit ekasta laakista, noin karkeasti ilmaistuna...

Mies ei halunnut vielä kertoa kenellekkään. Pitää senkin mielipidettä kuunnella. Se meidän huushollissa yleensä se järjen ääni onkin, minä oon semmonen touhottaja. Minun vanhemmat kävi vielä tänään kylässä, oli kielessä pitelemistä! Pitää vaikka ekan neuvolakäynnin jälkeen paljastaa.

Ei tätä kyllä uskoisi vieläkään! Kaks testiä jäi kun kolme tilasin.. pitäskö ne kuluttaa ihan sen plussan testaamisen ilosta....! Kun ei nyt tiedä ketään joka tarvisi tässä lähipiirissä, vauvasuunnitelmista harvemmin kukaan kertoo etukäteen..
 
Kuvotusta ilmassa hyvin voimakkaasti :kieh: . Toivottavasti loppuu pian ku tiiän , että saan kohta riesaksi aivan kauhean närästyksen ja se myös laittaa välillä oksentaan, yök!

Allusmamma sähän ostit Leidivita plussaa, nii oliko monenko pakkaus? Ku mietin, et siinä päivä annos on 3 pilleriä, nii pärjäisköhän kahella
..? Ai miksikö, no riittäs pitempään :D

Kaksosista sen verran, että mulla esikoiselta myös toinen istukka, joka tuli esille vasta synnytyksessä. Se oli pienempi ku tää varsinainen. Mulla oli alussa vuotoo jonkin verran, nii sanottiin, että mahollisesti aluksi kaksi ollut mutta toinen tullut sillon pois. Ei oo suvussa kaksosia ihan lähellä mutta yleisesti sillä (suvussa) saattaa olla jonkin verran merkitystä ainakin identtisiin. Niin tai näin..
 
rimata, mie oon niit ottana kaks (ladyvita plussia) ku kolme on nii paljon. Syön myös foolihappolisää. Mut het ku saan tuon ladyvitan loppuun (enää alle yks liuska), ni vaihan reformin multivitaminiin, jossa ei oo A vitamiinia (ostin iha marketista). Toi kolme tabua on iha liikaa ja sit pitäs ottaa foolihappolisää jos ei ota sitä kolmea. Ja se menee sit nii nopeesti, et o paljo halvempiaki vaihtoehtoja, ni ite siirryn noihi muihin :heart:
*muoks ja mulla se oli 120 tabletin pakkaus ja ny ostin noit multivitamineit 100 kappaletta noin 7 eurolla.
 
iltsu-natsu sen verran on pakko äkkiä kommentoida et just hissistä vasemmalle oli mun viim.kertainen osasto ja ihan perseestä oli. saivat hoitsut siellä mut ihan itkemäänkin kun niin töykeitä olivat. aion vaatia tosiaan pääsyä sinne oikealle puolelle =)

nyt jatkaa leffa iltaa ku poika vaarilla yökylässä. päivittelen ens kerralla :wave:
 
miracle mä katoin kans noita multivitoja mutta niissä ei oo kalsiumia ollenkaan.. ja ku imetän nii mun pitäs niitä kuulemma ehdottomasti saada :headwall: . Joten siks ostin noita toinen vaihtishan ois esim ollut tuo multitabs raskaus mutta tutkaillaan :)
 
rimata, juu eri valmistetta noi on. Nuo ostin siis ihan perusmarketista, oisko ollu sittari tai joku S-ketjun kauppa, en muista. Mut tosissaan eivät ole niitä multivitan tabui =) Nehä o kai kalliimpia. Multitabsin raskausmonivitamiinia käytin edellises raskaudes, mut neki o nii kalliita (monta niis ny onkaan, mut purkki ol sen 16,90) ni vaihan noihi :heart:
 
Moikka kaikille!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan! :wave:

Ja mitäs mitäs, meitä entisiä vuoden 07 elomassujahan alkaa olla täällä jo vaikka kuinkas monta! Lämpimästi tervetuloa jokkoon JoannaH! Ainakin pietu ja Amalia07 on täällä myös yhtä aikaa kakkosta saamassa. Niin ja minä olen se elomassujen ja -vauvojen inom uudella nimimerkillä ;).

Tähän pinoon tulee niin paljon tekstiä, että ei meinaa perässä pysyä! Nyt otin oikein eväitä tähän läppärin viereen mukaan, että saan kaikessa rauhassa lukea juttujanne ja kirjoitella vähän omiakin kuulumisia :). Juu, siis olen todellakin oppinut että kokoajan on jotain syötävä, jotta paha olo ei pääse yllättämään. Näkisittepä yöpöytäni kun lastaan sen illalla yötä ja aamua varten. Nty kun mieskin on lomalla niin on kiva aamulla vähän loikoilla sängyssä, mutta eväitä on oltava kun muuten olisi ampaistava saman tien keittiön kaapille välttääkseen huonon olon :D.

Sanni-Maria: Täällä ilmottautuu yksi penkkiurheilija henkeen ja vereen :wave: ! Minä olen penkkiurheilun kanssa vielä varsin kaikkiruokainen, melkein mitä vaan on kiva katsoa :). Paljon on tullut nyt noita olympialaisia seurattua sohvalta käsin. ja sama täällä, muuten ei ole tullut oikein viimeaikoina urheiltua vaikka liikunnasta tykkäänkin. Se on varmaan tuo huono olo kun lannistaa tuonne sohvan pohjalle.. (tiedän, hyvä tekosyy :kjeh: ) Niin ja vielä sinulle Sanni-Maria tsemppiä kaason tehtäviin. Kuulostaa varsin haastavalta rakentaa 150 häävieraalle salaattibuffet ym. ilman suurempia apuja :eek:. Minun olisi pitänyt olla kaasona ystävälleni rv39 (asia sovittiin jo ennen raskautumistani), mutta kun sitten raskauduin niin sovimme että ehkä ei olisi kovin viisasta hoitaa kaason tehtäviä viimeisillään. Tai olisinhan voinut olla jo laitoksella tai vauva kainalossa noilla viikoilla.

miracle
-morsiamelle toivottelen mahsollisimman vähän huonoa oloa, jotta hääpäivästänne tulisi ihana ja onnellinen! :heart:

Juupeli ja unicorn85: :hug: Pidän kovasti peukkuja että kaikki olisi hyvin! :heart:

Rintojen paisumisesta:
kyllä ihan mahdollista että rinnat paisuvat jo tässä vaiheessa! Esikoisen odotuksesta muistan hyvin, kuinka kuppikokoa piti suurentaa ja suurentaa ja suurentaa. ekaa kertaa taisin olla rintsikkakaupassa just näillä viikoilla. No nyt nää mun lutterot ei kovin ole suurentuneet, mutta jotenkin ehkä "pönäköityneet" :D

hapamperi: Juu kyllä kieltämättä tuli tuo kaksos-asia mieleen pari päivää plussauksesta. Minä itse olen kaksonen ja sekä mieheni että minun suvussani on ihan lähellä useammat kaksoset. Kieltämättä tuli hieman kauhun sekainen olotila kun tajusin, että sitten meillä olis kolme alle kaksivuotiasta!! No ultrassa näkyi onneksi ainoastaan yksi pikkuinen, hyvä niin :). Niin ja taitaa se tosiaan olla niin että kuka vaan voi saada kaksoset, vaikkei suvussa niitä ennestään olisikaan.

No mitäs omasta navasta kertoisin? Huono olo ehkä hieman helpottumassa, kun vaan muistaa ton säännöllisen tankkauksen :). Esikoisen 1v synttärit on tänä viikonloppuna, joten ne työllistävät nyt sitten kaksi seuraavaa päivää. Tänään leivoin jo jotain livonnaisia, ja huomenna aamulla teen kakkupohjat joista ensimmäisen saa täyttää jo iltapäivällä tulevia vieraita varten.



 
Onpa kiva kun on tuttuja ennestään! Moikka moi vaan Talvitie! Tää lähtis nyt nukkumaan... Hitsi et jännittää se pahoinvointi et millon tulee ja miten jaksan. Mies ei vielä antanut kertoa kellekkään, mutta jos on oikein rankkaa mulla niin kerron kyllä kaikille mahollisille, kun sukulaisia asuu vaikka kuinka paljon lähellä. Olisivat apuna mulle hoitamassa tuota 1-vuotiasta.

Hyvää yötä! Huomenna soittelen neuvolaan..!
 
Kiitos Talvitie! :heart: Onnea esikoiselle! Hienoa, et sulla on pahoinvointi helpottanu!! Musta tuntuu nii oudolle ko nii monella on pahoinvointia ja itellä ei oo... Ny siis 6+1 vkolla. Ja Viimekskää ko ekan kerra olin raskaana ni ei pahoinvointia tullu ja keskenhä se meni vkolla 7+5 (menkoista 8+5, mut ovulaatio oli myöhemmin). Jotenki tuntee ittesä iha oudoks ja alkaa miettii, et no onko siel kaikki hyvin. Vaikka kuinka tietää, et se ei sitä merkihtis, etteikö kaikki vois hyvin olla :ashamed:
 
IHANAA!! Tänään ei ole edes pahemmin pyörryttänyt =) hieman pelästyin kun pari päivää sitten kävin neuvolassa kun pyörrytti koko alkuviikon ja siellä todettiin alhainen verenpaine ja kun katselin esikon aikaista neuvolakorttia niin siellä oli samoissa ja joskus jopa vielä alhaisempi paine.. Ja silloin ei pyörryttänyt ikinä, jospa tää pyörrytys johtuisikin vain alkuraskaudesta? Nälkää en vaan voi käsittää. KOKO ajan saa olla syömässä, mutta lisäkilot olisivat kyllä minulle tarpeen, niitä ei esikosta tullut juurikaan ja lähti kahta kauheammin pois esikon ollessa kuukauden ikäinen.
ultraa odotan hieman jopa sekaisin tuntein. Isoäitini on kaksonen ja mieheni isoäiti puhuu kaksosveljestään (tosin mieheni ei ole varma on kyseessä vain veli vai oikeasti kaksoisveli). Kyllä sitä varmaan hiemaan sydän pomppii kovempaa jos ruudulla olisikin kaksi alkiota :)
Noh, jos sitä parin viikon päästä sitten saisi selvyyden ja uskoisi, että todellakin on raskaana.
 
AAM
Rimata 90 pilsua (1 oransseja ja 2 valkoista levyä 1 kk siis ) ladyvita plussaa syöm mä ( ei siis sisällä sitä a vitamiinia...:D ) mutta sisältää sitä foolihappoakin ja rautaa ja b:tä niin et raudat imeytyy.. musta riittävä, sit välillä nappaan sen melbrosian ja kalaöljyn mut en jaksa muistaa joka päivä...
Mulla on kaks poksia ostai päivittäistavarakaupasta ko oli sitä 50% alennusta... Ai niin ja mä kun olen kauiha puremaan kynsiäni niin ny en enään pure !! :eek: se iso juttu , siis ne on kasvaneet niin hulluna ettei oo tosikaan ! vahvat ja nätit... :) :heart:

Joo toi suklaa juttu siinä luki et ERä ajattelin jos se on jotai kerta luontoista mut näkee..

Joannah Ehdottomasti teet omaksi iloksi pois kaapista :D

Miracle mä oon kans toomoi ei pahoinvoiva pääosin et jos kirjoitan niin sit on kans ollut paha olo.. mut nyt taas ei oo yhtäs mut toi nukahtelu on kyllä paha asia.. *heräsin juuri sohvalta*.. :whistle:

muoks*
miehen isä oli kaksonen (erimunaiset) :D ei kyllä erikoisemmin ole kaksosia toiveissa mutta jos tulee ni ei käännytetä poiskaan ;)
 
heip. noista kaksosista sen verran, että erimunaiset kaksoset periytyvät äidinpuolelta tyttärelle ja saatavat hypätä sukupolven välillä yli ja identtiset taas isältä pojalle. toki muutkin voivat saada, mutta näillä ihmisillä se on toden näköisempää. näin olen käsittänyt, korjatkaa toki vääryydet =)

minä jatkan täällä aamu askareita pinna kireenä, jos vaikka kerkeisi aamu jumppaan lähteä agreja purkamaan :D
 
No nytpä on eka neuvola-aikakin tilattu,ja kaikki kellonajat mitä oli tarjolla oli huonoja töitten kannalta kun en haluaisi siellä paljastaa tätä.No,täytyy keksiä joku sujuva narraus mihin ollen menossa :D Joudun kuitenkin sijaisen pyytämään siksi aikaa kun kellonaika on niin huono.
 
Huomenia kaikille =) Minä muistelen, että kaksoset voi toki syntyä kenelle vaan, mutta on todennäköisempää silloin jos niitä on suvussa. Ja näin kait se onki.. Tunnen molempia tapauksia :heart: Itse en oo oikeastaan ajatellu sellaista asiaa vielä, tällä hetkellä toivon vaan että olis edes yksi elävä, joka pysyis mukana koko matkan :heart: Meillä on anopilla kaksosveljekset...
Voi jestas tätä väsymystä, vois nukkua koko ajan!! Olin jo unohtanut minkäläista on kun on koko ajan ihan tööt |O Onneksi mies on lomalla niin voin töiden jälkeen köllähtää sohvalle =) Nyt kuitenki viikonloppu ja ihanaa vapaata B) Pahaa oloa ei oo nyt ollu ku ihan vaan ohimennen ja siksi kai tässä miettii koko ajan, että onko oireet loppunu kokonaan tms... En taida käydä siinä varhaisultrassa, kun ei sekään välttämättä huojenna oloa yhtään. Edellisessä raskaudessa tk:ssa ultrattiin 10. viikolla vatsan päältä ja nähtiin pieni sydän, joka pumputti, vaikka kuva olikin vähän epäselvä ja hakusessa. Mutta näin sen itsekin. Kuitenkin pari viikkoa myöhemmin meni kesken. Toisaalta se olin todellinen shokki-isku kun oli jo ehtinyt nähdä sen pikkupavun sydän sykkimässä. Ja muutenkin se keskenmeno oli raju, menin kotona tajuttomaksi ja jouduin pikakyydillä sairaalaan. Nyt pidän käsiä kyynerpäitä myöten ristissä ettei tarvitse enää kokea mitään sellaista eikä kenenkään muunkaan :heart:
No vähän iloisempia asioita: Pajon uusia on tullut =) Tervetuloa ja Rutkasti onnea :heart: :flower: Kurjaa, että maaliskuisissa meno on ollut niin inhottavaa, ettei siellä ole enää mukavaa. Tänne sopii joukkoon oikein hyvin :heart: :heart:
Mahtavaa kun täällä on niin ahkeria kirjoittajia, ei meinaa perässä pysyä B)
Huonoa oloa ja paljon raskausoireita kaikille :LOL: :LOL: (Ei pahassa mielessä!)

annuli333 ja pikkarainen 6+6
 
:x :x :x :x Nyt on huono olo. Oksentanut en oo vielä, mutta ei oo kaukana... ja kiva kun on vaan 12,5h työpäivä :whistle:

Noista kaksosista vielä. Tässä tarkemmin kun kelailen niin varmasti luomuna on isompi prossa sillä periytyvyydellä, mutta nykyäänhän paljon kaksosia syntyy hedelmöityshoitojen seurauksena. Tunnen kuitenkin useammankin tapauksen jossa suvussa ei ole kaksosia ja ihan luomusti on kaksoset tullut. Ihan lähipiirissäkin on yksi tapaus jossa äiti on ollut neljä kertaa raskaana ja kolme näistä raskauksista on ollut kaksosraskauksia (ei suvussa kaksosia). Kaksi kertaa meni kesken molemmat ja kolmannen kerran toinen kaksosista meni alussa kesken ja kaksi lasta heillä nyt sitten on, mutta eivät ole kaksoset :)

Ja sitten töihin takaisin...

hapamperi 6+6
 
tutsa: identtiset taas isältä pojalle eihän mies voi vaikuttaa siihen miten naisen munasolu hedelmöittyy tai monta irtoaa. Olikohan monikkoraskaus sivuilla, että mieheltä tyttärelle voi periytyä jos on periytyäkseen.. toiv. ehit jumppaan :D
 
Hyvä soitella neuvolaan kun on lauantai... :LOL: hokasin sen tänä aamuna kun mies ei lähtenytkään töihin... Soitetaan sit maanantaina.

Isäntä poltti eilen paksun sikarin uuden vauvan kunniaksi! Vaikkei siis normaalisti polta. Sanoi et nyt on semmoinen hetki! :D

Mun piti vaihtaa profiili mansikoiksi ettei kukaan tuttu tunnista kuvasta.. kun tämä juttu on vielä salaisuus..

JoannaH ja Hippu 5+1
 

Yhteistyössä