HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Moi taas :wave:

Olittepa ollu ahkeria kirjottaan...hetki siinä meni, kun kahlasin uudet viestit läpi. :D

Joku kyseli nukahtamisvaikeuksista, joo täällä saa valvoa yli puolenyön ennen kun uni tulee, sit sängyssäkin pitää vielä pyöriä... :/

niin ja ilmavaivoista sen verran että täällä niitä riittää... :LOL:

Masukin on ihan turvoksissa, nappasin jo muutaman kuvanki ja ihmettelin :D

Miron Äiti 5+2?<br><br>
 
Serofiina
Minäkin täällä ilmoittelen itsestäni piitkästä aikaa :wave: Olo on ällöttävä koko ajan suunnilleen ja pari kertaa meinannu tulla ylös :x Likka varmaan tulossa taas vaikka poikakin tervetullut meille =) Käytiin ostamassa kunnon tila-auto että mahdutaan koko kiljusen herrasväki huhtikuussa samaan autoon :whistle: Kukaan ei vielä tiedä tästä raskuadesta ja ei aiota kertoa kellekään vielä pitkään aikaan. Neuvolaankaan en ole vielä rohjennut soitella, ens viikolla yritän saada aikaiseksi..Jotenkin tämä yllätys raskaus kaivertaa mieltä ja varsinkin se että miten 4 lapsen kanssa tulee pärjäämään :eek: No kaipa tämä vielä muuttuu onnelliseksi odotukseksi, vielä olen jotenkin kauhusta kankeena. mies on saanu kuulla taas mun raivokohtauksia ja hermot menee pienistäkin asiosta. Väsyttää valtavasti, yks päivä nukuin kolmet päiväunet ja ei nekään mihinkään riittänyt. tämä neljäs jää meille viimeiseksi kipaleeksi, nimittäin mies aikoo k mennä sterilisaatioon. Eli pitäis nyt nauttia tä'stä raskaudesta. Kamala sitten kun vauvakuume joskus taas iskee rajusti, niin enään ei voi saadakaan :'( Nyt täytyy mennä appelsiinille, tuli sellainen mieliteko ;) Hyvät yöt kaikille huhtimasuille ja kirjoittamisiin :wave:
 
Heips :)

Jos tässä pinossa olis vielä tilaa niin ilmoittaudun mukaan.
La on kaiketi 7.4.2007
Kolmas olis tuloillaan, ennestään poika 4 ja tyttö 1.
Katsoin että tässä pinossa onkin jo tosi paljo väkee, kiva kun huhtimasuja on jo niin paljon.

 
Heissan.

Ilmottudun mukaan uudelleen tähän listaan..=) la aika olis varmaan 22.4
nyt viikkoja 4+5.
Olen vain hiukan huolissani tästä asukista. On sellaisia oireita mitkä viittaisi ehkä kohdunulkoiseen raskauteen. kävin eilen lekurissaki ja ultrasivat mutta lääkäri totesi ettei näin aikaisin voi sanoa oikein mitään vielä. kohdunlimakalvo näyttää kuulemma paksulta ja hyvältä ja hän ennustaisi että raskaus etenisi normaalisti. mutta oikealta munasarjasta löytyi joku "pallo" jota ei tiedä vielä mikä se on. onko se normaali joku keltarauhas juttu vai sitten sikiö.. verikoikeita ottivat paljon ja maanantaina eli huomenna uudelleen. ei tosin selittänyt miksi ja olin niin shokissa löydetystä pallosta ettten tajunnut kysyäkkään..

Eli oireina on oikeialla alavatsassa kävellessä "kiristävä" tunne kun oikea jalka jää taakse.. pari kertaa ollut niin pahoja selkäkiåuja että meinannut jalat viedä alta. Olen varmaan tullut epäluuloiseksikin ja pienetkin tuntemukset heti pelottaa. Mulla ei ole tullut ruuasta tms mistään paha olo. ainostaan se kipukohtaus tekee oksu olon. niin voimakas se kipu. Mitään veristä vuotoa ei ole ollut. ainostaan hiukan valkovuotoa alkanut olemaan. tää on niin ärsyttävää kun ollaan epätietoisuudessa.


sekavaa tää selittäminen mutta tunteet ovat niin pinnassa. nooh tässä ei auta kun odotella vain huomiseen.. niin sitten tietää jo enempi...
taitaa olla hölmö kysymys, voiko itse vaikuttaa siihen mitenkään että asukki löytäisi oikean paikan asustaa seuraavat 9 kk?

Ja sitten julma vitsi perään: jos se on nyt kohdun ulkoinen.. mies minkä teki kun väärään paikkaan sohi..

onnea kaikille plussanneille!! :) :flower:

Jalava<br><br>
 
Uskomatonta mutta totta - OLEN RASKAANA!!!

Vielä eilen tuntui siltä, että menkat alkaa milloin tahansa.
Mua väsytti (ja väsyttää) kauheasti ja iltaa kohden
alkoi tulla etova olo. Mittasin myös lämmöt ja ne
olivat uudelleen nousseet korkealle (pari päivää sitten
ne tippui alas kuten aina ennen menkkoja).
Alavatsaa nippailee, koko ajan on lirahdus oloa, mutta
ei vaan menkkoja tule.

Aamulla lähdin heti apteekkiin ja tein aamuvirtsasta
testin - siihen tuli heti selkeästi kaksi viivaa!!!

Ihan käsittämätön fiilis!!! Ei tätä jaksa kuin nyt hämmästellä kauheasti...

Meillä on ollut yritystä tammikuun alusta alkaen - joten tärppäsi 9. yrityskierrolla. Laskurin mukaan laskettuaika olisi 30.4.2006 - vappuvauvaa odotellaan. =)

Vielä en ymmärrä näistä rv:sta - eli olen kait 4. viikolla mutta miten ne + päivät lasketaan päälle? :wave:
 
eikös ne + päivät ole sitä menossa olevaa viikkoa.. eli 4 kokonaista viikkoa ja vai 5 päivää yli.. kun tulee 7 päivä on jo täys viikko.. plaah.. nyt ei oikein selitykset kulje.. =)
toivottavasti sait jotain irti.. :)

ai niin ja edelliseen viestiini lisäisin että odotan esikoista..

jalava
 
Lisko
Huomenta \|O

Mukavaa, taas ollaan ssatu uusia huhtiksia mukaan :) Minulla olisi huomenna klo.14 se ultra, vähän jänskättää, onneksi mies pääsee mukaan :) Aamu on taas mennyt normaalisti, ei pahaa oloa tai muutakaan raskauteen viittavaa, mutta ootetaan kun päästään iltapäivään niin kyllä alkaa tuntea olevansa raskaana :eek: =)

Galluppia: te kenellä on ennestään lapsia, niin mitä sukupuolta ja minkäikäisiä ovat? Meillä on poika 2v+ :heart:

Lisko ja pikku- tirpana rv 6+4
 
Jalava: Mulla ihan sama juttu. Oikealta nippaa koko ajan ja selkäkipuja ollut( pari todella kovaa). Ultra nyt keskiviikkona 23.8 eli selviää onko ku. Silloin viikkoja 6+2 eli varmaan näkyy ainakin jos se on munajohtimessa jollei muualla mitään vielä näy.

Ärsyttävää odotus, kun ei voi iloita yhtään. Mulle tehtiin kyllä gynetutkimut, mutta siinä ei havaittu mitään (tuskin olisikaan voinut, kun viikkoja oli 5+2). Eihän käsiin niin pieni alkio varmaan tunnu munajohtimessa.

Esikoinen meilläkin olisi tämä. Söin Yasmin pillereitä ja lopetin ne kesäkuun alussa ja tulin eka luomukierron jälkeen raskaaksi.
 
Harriet81

Heipsan.. mä söin meliane pillereitä ja lopetin nyt juhannusaattona. vikan pillerin napsin silloin. heti perään oli pillereiden jälkeen niihin kuuluvat normaalit menkat ja siitä sitten 26 pv oli taas. ja sitten nappasi ja plussalla ollaan.

niin se eilinen lääkäri teki myös käsi kopelon ja aristin oikealta puolelta alavatsaa. minua lohduttaa kyllä ultrasta sen verran että sanoi kohdunlimakalvon olevan hyvinvoiva. mutta sitten se pallo oikealla puolella munasarjoissa?? mikäs se sitten on? missä vaiheessa sikiö näkyy jo kohdussa oikealla paikallaan? jos kaikki on hyvin? onk nyt niin että pitää 2 viikkoa elää vielä epätietoisuudessa? vai voikohan sen niistä verikoista sitten selvitää... ? aaaargh..

muutenhan mulla on hyvä olo. ihan alussa ennen testin tekoa mulla oli menkkamaisia tuntemuksia keskellä mahaa ja selkää, nyttemin jos tulee ne on tolla oikealla puolella. ja sitten ne kipukohtaukset jotka tulevat yöllä. se kestää noin 5-10 minuuttia ja se tuntuu menkkakivulta mutta se kertaaa noin 100.. ja sen jälkeen tulee niin paha olo että oksulla täytyy käydä. nyt pitää kuitenkin koputtaa puuta, mulla ei ole ollut sitä kohtausta enään 3 yöhön.. mutta silti pelottaa. lueskelin tuolta alempaa jostain että kova vatsa saisi suunnilleen saman aikaan. mulla ollut/kova vatsa ja siitä on koitunut aina välillä ongelmia. mutta olen kyllä käynyt vessassa joka päivä..
Mulle myös sanottiin että alkuraskaudessa saattaa olla mitä ihmeempiä ongelmia ja oireita. joten toivossa on hyvä elää! pidetään peukkuja.

jalava
 
elomorsian07
No minäkin sitten liityn joukkoon iloiseen! =)
Plussattu siis pari viikkoa sitten, nyt rv 7+2
Tämä iki-ihana pahoinvointi ja edellisen km varjostaa odottamista, mutta otetaan päivä kerrallaan! :)

Esikoinen siis ja laskettu aika 8.4 :flower:
 
Laura-82
Hei Kaikille! Voisin ilmoittautua mukaan. Tein testin eilen aamulla kun en ole aikaisemmin uskaltautunut epäsäännollisen kierron vuoksi. Plussahan sieltä pärähti!! Tuntuu aivan uskomattomalle. Kalenterista laskeskelin että nyt olisi menossa jo rv 6+? ja esikoista tässä odottelen. Huomenna varmaan pitäisi soitella neuvolaan. Laskettuaika menee varmaan sinne melkein huhtikuun puoleenväliin. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 10:19 jalava kirjoitti:
niin se eilinen lääkäri teki myös käsi kopelon ja aristin oikealta puolelta alavatsaa. minua lohduttaa kyllä ultrasta sen verran että sanoi kohdunlimakalvon olevan hyvinvoiva. mutta sitten se pallo oikealla puolella munasarjoissa?? mikäs se sitten on? missä vaiheessa sikiö näkyy jo kohdussa oikealla paikallaan? jos kaikki on hyvin? onk nyt niin että pitää 2 viikkoa elää vielä epätietoisuudessa? vai voikohan sen niistä verikoista sitten selvitää... ? aaaargh..

jalava: silloin kun varasin alkuraskuden ultra aikaa, niin sanoin, et haluan tietää onko siellä sikiö :) ja onko oikeessa paikassa, se nainen sanoi, et joo varataan aika silleen, et viikkoja on 6+, niin sykkeetkin pitäisi silloin jo näkyä ja saadaan selvyys missä pikkuinen asustaa, eli varmaankin sit tuo 6+ viikot on se, et pitäisi ainakin viimeistään näkyä jo jotain...(?) Näin ainakin toivon kun huomenna sinne menen, et olen astetta viisaampi asian suhteen :) Huomenna viikkoja siis 6+5 :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille huhtimasuille minunkin puolestani :wave:
...ja kiitos Miron äiti meidän "pinkkaamisesta"!

Eilen juhlittiin kaverin kolmekymppisiä ja vähän jänskättiin "jäädäänkö kiinni", kun ei aateltu ihan vielä kertoilla uutisia muille kuin ihan lähimmille ihmisille...hyvin meni läpi, kun kysyttäessä juomisesta tokaisin vaan, että olen autolla ja vaihdoin reippaasti puheenaihetta =)

Paha olo vaihtelee aika paljon, toisina päivinä yököttää koko ajan ja toisina ei paljoakaan...olen ollut huomaavinani ( vai kuvittelenko?), että kun otan vitamiinini heti aamulla, ei paha olo ylly niin pahaksi päivän mittaan. Tiedä häntä?

Ihanaa lukea jo ultrauutisiakin joiltakin, kumpa aika kuluisi nopeammin!! Itselläni eka neuvola ylihuomenna.

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja Liskolle onnea huomiseen ultraan :heart:

toivoo: hippu ja pikku 7+4
 
Hippu76: mitäs vitamiinia käytätkään? Siis minkänimistä? Kyllähän tuo voi hyvinkin pitää paikkaansa että auttaa, jos se on siis b6 vitamiinia, kanadassahan on käytetty jo 50v kyseistä vitamiinia raskauspahoinvointiin. Tosin siinä on jotain muutakin ainetta minkä vuoksi se on reseptilääke, veljen vaimo sitä vaan mainosti kun asustelevat siellä...... Mutta voisin tietty itekkin jotain kokeilla, sen verran huonosti täällä jaksellaan....
 
naranga harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 11:40 elomorsian07 kirjoitti:
No minäkin sitten liityn joukkoon iloiseen! =)
Plussattu siis pari viikkoa sitten, nyt rv 7+2
Tämä iki-ihana pahoinvointi ja edellisen km varjostaa odottamista, mutta otetaan päivä kerrallaan! :)

Esikoinen siis ja laskettu aika 8.4 :flower:
Onnittelut :flower:

Minulla LA samana päivänä, mutta en tiedä laskenko väärin, mutta tietääkseni minulla nyt tänään menossa 7+0.

:ashamed:
 
Minut saa kanssa liittää tähän pinoon, toista lasta odotan.
La on 18.4, muuttua voi viä ultrassa. Synnytyspaikkana TAYS.

Ultra on tilattu viikolle 8+1. Mulle sanoivat ettei kannata tulla ennen kuin 7+ jotain. Epäilen että että laskettuaika muuttuu myöhäisempään ajankohtaan, siksi varasin 8+1, jotta varmasti olen silloin jo viikolla 7 oikeasti.

Mulla ei ole mitään raskausoireita, mutta ei kyllä ollut esikoisestakaan. Mieliala vaihtelee kyllä jonkun verran, en tiä onko se tää raskaus kun mieli on välillä vähän maassa... oudon oloista, koska olen vaavista tosi onnellinen!!

rv 5+4
 
elomorsian07
Kiitos ja suuresti onnea sinulle ja kaikille muille odottaville! :flower: Minulle neuvolasta laskettiin noin kun kierto on miten sattuu, joten oot varmasti laskenu oikein! =)
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 13:08 uuniomena kirjoitti:
Ultra on tilattu viikolle 8+1. Mulle sanoivat ettei kannata tulla ennen kuin 7+ jotain. Epäilen että että laskettuaika muuttuu myöhäisempään ajankohtaan, siksi varasin 8+1, jotta varmasti olen silloin jo viikolla 7 oikeasti.
Joo se on tosiaan, et riippuu keneltä kysyt ja missä paikkakunnalla ollaan :whistle: Eli jalava, sinuna soittaisin vaan oman paikkakunnan ultraan ja kysyin mitä siellä suosittelevat, sittenhän sen tosiaan ultrassa näkee selviääkö siellä jotain vai ei. Toivottavasti ei kuitenkaan hukkaan tuo ultraus mene :/ No en usko, olen aika toiveikkaalla päällä, et huomenna selviää (toivottavasti :) )
 
nyt sitten on kaikki häät tän kesän osaslta juhlittu ja muutamalle jäin kyllä kiinni eilen raskaudesta :whistle: morsian sen tiesikin ja sanoi jossain vaiheessa että sulhanenkin oli asian huomannu kun normaalisti oon melko littee vatsanen että hänen mielestä kyllä näkyy jo ja sitten sulhasen äiti siitä tuli puhumaan,en tiedä oliko morsiuspari kertonu vai huomasko ite...ja ihmettelen kyllä tuota vatsan pullottamista näillä viikoilla,ajattelin että kuvittelen vaan mutta tosiaan 2 ystäväänikin on siitä kyllä jo sanonut ja vaakaan jos on uskomista en ainakaan ole lihonukkaan..varmasti se on jotain turvotusta mutta ei mulla ainakaan aikasemmissa raskauksissa ole mitään ollu nähtävissä tässä vaiheessa.. :eek: täällä kun puhuttiin tuosta kohdun ulkopuolisesta raskaudesta niin ite huomasin että alavatsa on oikealta puolelta ihan kova mutta keskeltä ja vasemmalta ei,mistä lie johtuu?ei kai se kohdun ulkopuolinen raskaus voi käsin painelemalla tuntua?ei kyllä mitään pahempaa toispuoleista kipuiluakaan ole ollu..mutta se on tosi oudon tuntunen tuo vatsa...mää haluun ultraan!!!!!!!!!!!!!en kestä tätä epätietosuutta onko siä mitään ja missä jne..ja joku kyseli lapsista niin mulla on pojat 5 v ja 1 v sekä tyttö 2 v
ädä ja hippula 6+4
 
heips.

Kävin eilen omalla lääkärillä joka on myös neuvolan puolella. hän tunnusteli mahan päältä painelemalla ja totesi että oikealta puolelta aristaa. sitten hän testasi jalkojani, olin selin makuulla ja rentona jalat ja lääkäri nosteli koukkuun ylös ja suoraan ylös ja vielä varpaita piti itseään kohti jännittää ja hän veti varpaista taas pois päin, totesi että hyvät lihakset ja voimat. sitten se kirjoitti lähetteen päivystävään ultraan jossa käytiin saman tein illalla. siellä olikin sitten töykeä nais lääkäri joka sanoi "tänne ei tulla kuin pääkainalossa" teki mieli haistatella sille mutta maltoin mieleni.

se katsoi sisä ultralla ja totesi ettei näin aikaisessa vaiheessa mitään vielä voi huomata. pe oli 4 +3 sanoi että kohdunlimakalvo on hyvässä kunnossa ja paksu. sitten kuitenkin löysi oikealta puolelta munasarjan vierestä jonkun pallon ja sanoi ettei voi vielä varmuudella sanoa onko keltarauhanen vai sikiöpussi tms. sanoi samaan lauseeseen että hän ennustaisi kuitenkin että raskausetenisi hyvin ja normaalisti.

kävin vielä sielä verikokeissa ja nyt sitten huomenna aamulla menen taas verikoikeisiin. ja iltapäivällä saan sitten tietää niiten tuloksista. joista tuskin kuitenkaan mitään en ymmnärrä. jos ne on nyt kaikki kokeet ok, meinaan silti tilata uuden ultran kun mahdollista todeta että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. muuten ei tule mitään oman mielenrauhan kanssa....

jalava
 
Joku kyseli niistä lapsukaisista... Meillä siis on tyttö viikon päästä kuusi ja poika 3.

Mulla tuli eilen pientä ruskehtavaa vuotoa ja hiukan oli vaaleaa veristä myös mukana. Mähän heti hätäännyin ja menin päivystykseen.Lääkäri sanoi, että pientä vuotoa voi kuulua myös ihan normaalisti etenevään raskauteen. Lääkäsi teki sisätutkimuksen ja totesi, että kaikki näyttää normaalilta. Mutta kirjoitti kuitenkin lähetteen gynelle ultraan, jonne olen siis menossa heti huomisaamuna.

Olen kait turhan säikky, mutta takaraivossa jyskyttää muisto viime marraskuisesta keskenmenosta, joka alkoi myös pienellä vuodolla...
Vuotoa siis tuli parilla veskikäynnillä ja on nyt siis ohi, ainakin tältäerää...

Silti olen vähän hermona. Aamuun asti kun jaksaisi odottaa, niin sittenpä tuo selviäisi... Viikkojakin on huomenna se 6+2, joten jotain jo pitäisi näkyä...

Nyt vaan kadet kyynerpäitä muoten ristiin ja toivitaan parasta...

Huolestunut Nasu-Masu 6+1
 
Heipä hei, olen saanut tänään ihanat uudet rinnat!! :D Litteä a-kuppi on somasti pyöristynyt ihan uusiin mittoihin. Nätisti pingottavat paidan etumusta. Tälläisena ikuisena pienirintaisena olen aika haltioissani, miehestä puhumattakaan. Tosin kauniit ovat katsoa, mutta aika arat kosketella. Tunnustan, olen peilaillut ja ihaillut itseäni, vähän turhamaista, mutta kuitenkin niin ihanaa... :saint:

Olen juuri syönyt itseni sellaisesta gourmet noutopöytä-buffetista itseni aivan ähkyyn. Vatsa työntyy eteen, turvottaa ja oksettaa, tosin luultavimmin vain ahneudesta; ruoka oli parempaa kuin masuun olisi mahtunut. Nyt jälkeenpäin tuli vain mieleen, että toivottavasti siellä ei ollut mitään mitä ei olisi saanut syödä. En ole vielä ottanut kunnolla selvää näistä kaikista kielletyistä herkuista. Onneksi minulla on alhainen verenpaine, salmiakista luopuminen olisi varmaan ihan kamalaa. ;)
 
Iltaa täältäkin :wave:
Minä se jo kerkesin hehkuttaa pahoinvoinnin loppumista, ja kas kummaa, kahtena aamuna TASAN puoli kymmenen lentää ja lujaa :eek: :x
Tänään luulin että kuolen, pyörin vessan lattialla kylmänhiki otsalla itkemässä, ja muksut kävi paijaamassa äitiä :ashamed:
Mutta ehkä se tästä, eikös se pahoinvointi kerro että kaikki ok?!
On vaan niin outoa, kun edelliset raskaudet on ollut tän osalta täysin oireettomia...pistää vähän miettimään tuota sukupuolta... :whistle: ;)

Finnejä pukkaa täälläkin, normaalisti niitä ei ole ikinä, samaten hiukset rasvoittuu älyttömän nopeasti..

Olipas muuten tullut uusia huhtikuisia, yksi jos toinenkin :D
Eli tervetuloa vaan kaikille tasapuolisesti :wave:

Huomenna olis ultra heti aamulla, toivotaan että näkyisi pienet sykkeet...jotenkin pelottaa kauhiasti.... :\|

Meillä lapset ollu keskiviikosta asti kipeitä, pienemmällä korvatulehdus, ja isommasta ei vielä tiedetä, CRP jo 84...eli jotain siellä on, aamulla labraan..kovaa kuumetta ollut molemmilla, ja äiti ei ole nukkunut sitten 4 yöhön kuin muutaman hassun tunnin...ja päälle vielä tämä "vauva-väsymys"...
ja silti roikun täällä... :whistle: :ashamed:

Meillä muuten pojat 4v ja 1.6v

Jospa sitä sitten lähtis kullan kainaloon =)

A0205 & Oikku 8+1 (jo!)
 

Yhteistyössä