Huhtitaaperot 2009 *Elokuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0
Tonaattori
poika
Toni, klo 16.54, 2654g ja 48 cm, rv 38+5

8.4.
SuukkoSuulle
poika
Atte, klo 18.00, 2620g ja 49cm, rv 39+5

9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

20.4.
lennameli
poika
Oscar, klo 6.00, 3350g ja 54cm, rv 41+4

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
allusmamma ak AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
funkyMama
tyttö
klo 7.57, 4585g ja 51cm, rv 42+1

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

8.5.
Mianna79
tyttö
Mira, 3825g ja 52cm


Syntynyt
28
poikaa

31
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Huhtikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Toukokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Kesäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Heinäkuussa
 
AAM
kiitos pinosta taas joko se elokuu tuli ?? :/ no sama kai tuo...

Nannalle iso paranemishalaus ja äitsykälle jaksamista pienen potilaan kanssa.

tänään alkoi tarha. hyvin :) onneks. olin pojan kanssa koko aamupäivän sen 3 h ja tytteli oli sit "kylmiltään" tätskyjen kanssa ja kolmen muun lapsen :D sai neitikkä huomiota ja tätejä täys annoksen, tosin aina kun se kuuli mun äänen niin alkoi sydäntä särkevä vollotus tuu jo mut pois hakeen täältä kidutuksesta B) joo tosi kidutus sit ko olin ihan hissukseen ja tsiikailin nurkan takaa niin siellä se jotai kotileikkiä leikki onnessaan toisen vajaa kaksvuotiaan kanssa..

Pojasta olin enempi huolissaan mut helvetin hyvin sillä meni omassa ryhmässä :heart: mun iso jolla on kauhia oidipus kompleksi meneillään :whistle: mamma on besta vän pusi pusi hali hali, mustiksena tytöstä jos liian paljon huomiota veljensä mielestä annan siskollensa. Että tällei meillä..

katsellaan pe uudelleen kuin on mennyt sit.. :)

Onnittelut lumpparin pienelle 5 vuotiaalle, äkkiä ne kasvaa, mietin just että 2 vuotta eteenpäin niin tyttö on pojan ikäinen ja poika eskariin menossa melkin.. :eek:

Ainiin pitää huvittaa teitä sen verran ett tarjoustalossa kävin ja aleostoksia tein (40% kaikista rääsyistä mitä siellä oli) ja mm. kalsariosastolla niin löysin hipsterit kokoa 74/80 :D :LOL: ostin ihan tsoukilla neitille vaikka sillä on reva sitä kaliiperia että noi näyttää stringeiltä sen jalassa... =) kuvaa en siveyssyistä tähän liitä ;) vaikka tekis mieli..

baaaiii :)

aam & kids
 
AAM :LOL: noi alkkarit

Täällä alkaa elämä asettumaan taas normaaliksi. Viime viikko oliki todella rankka Nannalle ja äitille! Toivon niin kovin ettei täällä tai muuallakaa kukaan pieni sairastu tuoho tautiin! Ihan kauhee, ja sit ku kesti sen 7 pvää!!!! Nanna on siis jo terve :) Nukkuu tuolla vieläki univelkoja pois, voi ku äippäki osais.. :D

Ruttis Kiittis pinosta taas!!!
 
Kiitokset Ruttanalle uudesta pinosta ja kiva kuulla että Nanna voi jo hyvin!!
AAM :LOL:

Ollaan kotiuduttu mökiltä.Ihanaa olla juoksevan veden äärellä!!Neiti ui paljon ja tykkäsi ihan kauheesti!!Tosi huonosti söi helteillä.Mäkin olin laiska ja aattelin selviäväni kaupan valmiilla mössöillä...neiti yökkäs jo ennenkun lusikka oli suussa...eli ei tarvii enää kokeilla!Eli kokkailen jatkossakin ite ruuat...Aika vähän vieläkin syödään samaa ruokaa.Ja nyt varsinkin kesällä on ollut niin grillipainotteista ruokaa...

Sänkygallup Missä teidän taaperot nukkuu tällä hetkellä jos vielä pinniksessä niin millasta sänkyä ootte kaavailleet??
Mä oon kahlannut netissä sänkyjä ja en oo vielä päässy mihinkään päätökseen.Enää 1 kokonainen kuukausi ennenkun tää juniori syntyy...joten ois kiva totuttaa neiti uuteen sänkyyn ennenkun pieni syntyy.

IHanaa kun ilmat viilenee...Jaksaa tehdäkkin jotain mahan kanssa.Eipä oo juuri mitään tarvinnut tehdä kun alkaa jo supistella..onneks huomenna neuvola.

Nyt pyykin laittoon!!

H+ K 1v4kk + kauko 28+2
 
Kiitos Ruttana uudesta pinosta! Vika kesäkuukausi... iskee jo haikeus -kohta on syksy... no ei sovi viä ruveta voivotteleen, aurinko kerta paistaa :)

Onneksi Nanna voi jo paremmin! Ei kuulostanu tauti kivalle.

Aam: strinigt neidillä :LOL:

Meillä juotiin eilen lasista yhdellä kädellä ja auttaa ei saanu, minä itte ;) Niin ja osasi puhaltaa saippuakupliakin ihan ite :heart: äitin pieni...

Sänkyasiaa: me hommattiin jatkettava kun meinas tulla pää edellä pinniksestä, mut ei oo kyllä viä nukkunu yhtään yötä uudes sängyssään... siitä kun pääse ihan ite pois.... luvattiin pinnis tutuille joulukuun tienoilla, et onhan täs aikaa harjoitella ;)
 
AAM :LOL: :LOL:

Happy meillä Siiri nukkuu vielä toistaseks pinniksessä, mutta ajattelin viimeistään marraskuun alussa vaihtaa tavalliseen sänkyyn, kun joulukuussa pinniksen valtaa tämä masuasukki :D kerrossänkyjä oon kattellu...jotain noin 130cm korkeeta ja täyspitkää...esikoinen nukkuis sit yläpedissä ja siiri alapedissä niin tulis tilaa lisää huoneeseenkin.. Voin kuvitella kuinka on ollu tukalaa olla näillä helteillä, kun itelläkin on tehny näin alkupuolellakin tiukkaa...

zikiziki hyvä että Nanna on jo parempi =)

lumi-enkeli ja Siiri :heart: ja aarre 20+0 :heart: jo puoliväli saavutettu!!
 
Mie siirsin Nannan torstaina "isojen tyttöjen sänkyyn", josta se on kovin ylpeä! :D Äitin kanssa sitte sunnuntaina purki pinniksen ja isi kiikutti sen varastoon :) Hyvin on pysyny uudessa sängyssä, tottakai jossai vaiheessa on odotettavissa vaihe että saa talutella takasi, mut naatin nyt tästä ku siellä vielä pysyy :D Eilen aamulla tosin ei ilmottanu mitään äitille et on heränny, siitä vaa huomasin ku häläristä kuului legojen kolinaa :LOL: siellä pupu kainalossa istu leikkimässä :heart:

tällänen sänky se siis on

 
Ruttanalle iso kiitus taas uudesta pinosta! Joko kohta Suomeen paluu edessä?

Sänkyjutskia Eeva nukkuu vielä pinniksessä ja oon kyllä meinannu sitä pitää siellä vielä jonki aikaa. Ihan meinasin tulevan beebiksen enste nukuttaa siinä äitiyspakkauksen paffilaatikossa ja sit vasta siirtää Eevan pois pinniksestä jonki ajan kuluttua. Mut tilanne varmaan elää vähä, luulen et mummit suorastaan kilpailee siitä, et kumpi ostaa Eevalle jatkettavan sängyn :LOL: Notta kattotaan ny..

marineS sori, meinasin unohtaa linkin tyystin http://kaksplus.fi/keskustelu/t1798883 näköjään 3. päivä elokuuta ja jo 10 sivua tekstiä :eek: hulluutta.

Oltiin tänään Eevuskan kans neuvolassa. Ihan perusneuvola vaan ja saatiin sit samalla se FinIP rokote, kun nyt "kypsemmällä" iällä haluttiin osallistua siihen tutkimukseen.
Eeva painaa 11kg360g ja pituutta sillä oli 78,5cm. Paino vähä vielki plussalla ja pituus menee ihan tyttöjen keskiarvossa. Muuten kaikki ihan ok.
Aijuu ja nyt meillä kyllä kävellään. Ihan ulkonaki jo :D Kädet on vielä niinku zombiella mut tosi hyvin muuten kävelee.

Itse pitää vielä kärvistellä viikko että pääsee ultraan. Just miehelle eilen vai toissapäuvänäks se oli, et kun ei tunnu miltään ihan niinku mitään ei olis. :| Hulluks sitä vaan tulee kun moisia aattelee. Sitä vaan tulee kaikenlaista mieleen.
No joo, semmosia.
 
Kiitos Ruttana :heart:

Hienoa, et Nanna voi jo paremmin :). Mä todella toivon, että kukaan ei sairastu tuohon tautiin!

Teppana, noi ajatukset taitaa kuulua tohon alkuodotokseen ja odottaminen on suoraan sanottuna perseestä, mut viikko on sit kuitenki lyhyt aika :hug:

Me ostettiin jatkettava sänky Ikeasta. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S69847510 Meil on lipasto samaa sarjaan ja siks päädyttiin tohon. Ostettiin Askosta siihen turvalaita ja nyt toi meijän pirpana ei osaa tulla sieltä sängystä alas. Eli pienen poistumisharjottelun jälkeen kokeillaan nukkua päikkyjä siinä. Ei muuten,mutta pinnasänky alkaa tuntua ahtaalta.

AAM, hyvä ku muistutit.. munki pitäis päästä kalsariostoksille! Kuvaa kehiin muute :D

Käytiin ekaa kertaa parturissa ku alko reuhka näyttää hieman epäsiistiltä. Olin kyllä aika liikuttunu, ku herran vauvahiukset lähti. Nyt on niin ison näkönen jätkä tilalla, ettei meinaa edes omaksi tunnistaa. Olin kyllä niin ylpeä siellä parturissa, ku ei yhtään vastustellu, vierastanu tai mitään muutakaan.

Tääl alkaa pikku hiljaa meno rauhottua. Koti ollaan saatu rempattua ja suhdetta paranneltu siinä sivussa. Oli aika kova paukku meidän suhteelle tää muutto, mutta nyt alkaa jo valoa näkyä tunnelin päästä. Tuntuu siltä, että pystyy hengittämään taas.

Kohta alkaakin taas uus vaihe ja uudet haasteet, kun mä meen uuteen kouluun jatkamaan opintoja ja Luukas tarhaan. Jännittävää!
 
hei,
kiitos taas Ruttana kun pidät pinoa ajantasalla =) :flower:

ihana että zikillä ollaan paranemaan päin, mä olen kanssa kauhulla lueskellut päivityksiä pienen voinnista.Ja mieletön rinsessa sänky,kyllä kelpaa..

teppanalla/b] odotuksen alun iloa ja tuskaa,joko on pienen sydän äänet kuultu? :heart:

aam :LOL: tipahdin. :LOL: :LOL:

kiva kuulla että säde on saanut asiat mallilleen.Mä en raaski vielä tukkaa leikata,katois kiehkurat.


).( meillä sama kaheli meno jatkuu.Rasmus leikkii ja tappelee PALJON veljensä kanssa.Osaa jo antaa nyrkillä hudaa takasin :|
rasmus hakee joka ikinen kerta ulkona ensin kouran täyteen kiviä ja sitten porskuttaa menemään.usein eksyy suuhunki pari, joita sitten saa kaivella sieltä supusta ulos.Kiipeäänkin toinen käsi täynnä kiviä ,samoin leikkii hiekkalaatikolla usein kivi kourassa.Onko teillä jotain vastaavia mieltymyksiä?meillä on myös uniriepu jota roikottaa varsinkin aamuisin kainalossa kuin tenavien eppu:heart:
uusia temppuina on tullut meille muutama vkko sitten (h) yppy, joka kiekaistaan ja sen jälkeen hypätään (useimmiten hiekkalaatikkoon reunalta).Onnistuneesta hypystä kertoo nauru ja ja ei toivotusta laskusta itku.
sanoja tulee reilu kymmenen, mutta useimista uupuu muutama kirjain :D
terkuin,
tusa ja rasmus
 
AAM: Alkkarit :LOL:

teppana: Kyllä se paluu alkaa lähestymään.. 16.8. lähdetään täältä.


Ja jos samalla pikaisesti joitain kuulumisia.. neidistä on tullut aikamoinen pakkaus, syöminen on vieläkin vähän niin ja näin, mutta tzatzikia kyllä maistelee ja syö. :D
Sanoo vaan tzitzi ja kastaa leipää tzatzikilautasella. :D
Ei siis nirsoile niinkään, mutta määrät on edelleen pieniä, paitsi jos ne on jotain "outouksia", sardiinit baban lautaselta oli herkkua. :whistle:

Hirmuisesti tulee uutta juttua ja sanoja, ymmärtää paljon, jopa mitä baba pienelle puhuu niin näyttäisi menevän ymmärryksen puolelle. :heart:

Kaikenlaista on ollut ja tapahtunut, mutta pääasiassa ihan ok aikaa. Pitäisi oikein pistää ylös kaikkea mitä kesän aikana on neiti tehnyt ja sanonut niin hauskoja on ollut välillä jutut. :xmas:


Eikä tässä nytkään näköjään ollut aikaa, neiti haluaa pihalle paahtumaan, joten gotta go.. :wave:



Ruttana & Beanie 15kk+ :heart:
 
Heippa kaikille! Ja suuret pahoittelut että tämä palstailu on jäänyt pahemman kerran taka-alalle :ashamed:
Jotenkin tuota puuhaa vaan kertyy, ihmettelenkin miten useamman lapsen vanhemmat ehtivät tehdä yhtään mitään... Hatun nosto heille!

Meidän neitikin kasvaa kovasti ja touhottaa mennä. Kävelemään Neea lähti jo reilut 10kk iässä joten nyt vauhti on jo aikamoista. Sanoja tapailee ja toistelee, toivottavasti jättää vähemmän toivotut sanat vielä toistamatta
:D Muutamia flunssia lukuunottamatta ollaan onneksi oltu terveitä. Tsemppiä niille, joilla on ollut hankalampaa!

Pinnasängyssä neiti nukkuu edelleen, osittain tämä on ihan käytännön saneleva juttu, sillä asustellaan edelleen kaksiossa, jossa tuota ylimääräistä tilaa ei oikein isommalle sängylle ole. Alkaa jo neliöt käydä vähiin... Muutapa en sitten ehtinytkään lukea muista viesteistä mutta tässäkin jo jotain.

Käykääs tutustumassa vinksinvonksin.com

Sanni-Maria ja Neea 1,4 vee
 
AAM
Säde hyvä kun kuviot selkenee ja arki alkaa sit niinku "oikeesti".. ehkäpä suhdekin relautuu omiin uomiin kunnolla sitten :) ja toivottavast Lupunderin tarha sujuu hyvin, huomasin että Anskulla ei mennyt niin hyvin alku että oisin täysin tyytyväinen heti ollut mutta nyt jo suht jees.. :) ppika on kui kala vedes jo :heart: huomaan et sille noi kontaktit muitten lasten kanssa on niin tärkeitä !!

Ainiin ja strigikuvia ei tipu *siveyssyistä* ;)

ihanaa kun nää mongertaa sitä omaa kieltä jo paljon ja jorisee itsekseen sängyssä ja omissa jutuissa.. nti lukee meillä kirjaa ja jolisee itsekseen ja sit kun meet siihen että niin tuolla kana tai jotain niin mulkkaa etä mitä sä siinä.. :whistle:

Tää syö 90 oma toimisesti meillä ja tarhassa olivat leuka auki että ekskjuus mii ? niin no tytöt oppii nopsempaa ja jne.. :LOL: täysin on veljeltään oppinut.. kaiken hyvässä ja pahassa ? Onko muissa perheissä missä on isompia sisaruksia (3-4v) samaa havaittu ? vai onko meitin nti vain superälykäs pakkaus :D *not?*

Sänky on pinnis ja ei muutu siitä vielä väh aikaan mihinkään.. mut esikoisella hankittiin se tän ikäisenä1,5 v hän hyvin oppi ja kantaa sai aluksi noi 50 kertaa,, sit 25 ja sit 10 ja jne kun opeteltiin päikkiksiä ja ilta-aikana nukkumaan... :D sinnikkyys on päivän sana :)

Tutsa ja rasmus, kiviäkin täällä kans.. ja taata (trasa) kulkee aamuisin ja väsyneenä ja itkuisena mukana tai on oltava siis-- nou kvestsön apaut it tai huuto ei vain lopu !

Onneks nanna parani siis teillä oli se aivokalvon hirviö tauti ? mites se alkoikaan ? Siis kuumetta, sahaavaa ensin ja sit syömättömyyttä eli varmaan se kurkunpääntulehdus ai että se oli iha killeri viimeks :( ja tuliks jota yrjötauteja tai ripuleita ?

nyt jo painuis punkkaan.. 7 pitää nousta |O lupasin etä ukko saa käydä heittää filtsulla 16 kilsan lenkin ja mä oisin kärppänä ylhäällä :D jeejee !! plus että työt pitäis hoitaa :xmas: VOI PYLLYJEN PYLLY !!!

Aam & Anskupansku 1 ja 1/4 ja risat :D
 
AAM juu se vissii oli, ei oo vielä varmistunu. Mut siis alkoi sellai yks lauantai aamu, huomasin siitä ku vatsa iha kuralla. Kuume oli sillo jotai 38. Sit sunnuntaina ei ollu kuumetta (en siis mitannu ku ei tuntunu lämpöseltä) Mut maha edelleen sekasin. Maanantai iltana sit olin vieny nukkumaa, siitä pari tuntia eteenpäi,kävi huutamaa ja oli kuuma ku kekäle, ja kuume yhtäkkiä yli 39. Ja sitä jatku sit siihe perjantaihi saakka :/ pari kertaa oksentikin. Ja vatsa tosiaan ihan sekasi, yölläki joutu vaihtaa lakanoita ja pesee pyllyä ymymym.. Oli muute aika voimia vievää hoitaa yksin yöt ja päivät. :( Mut tavote mielessä kokoajan, et saan likan terveeks! :D ja nyt on oma ihana ittesä :heart:

Jaaha, isiki tän viikon ollu iltalomilla kotona, ei oo enää.. iltavapaat palo ku jotkuu ei osaa siellä käyttäytyä!!!!!!!!!! |O PRKL ko mie tietäsin ketkä ni.........................#¤%&/%¤#" sanon minä!!!! |O
 
tervehdys! meillä esikoinen kyllä syntynyt toukokuussa -09 mutta sillä porukalla kovin hiljaista täällä ja fb:ssa eli jospa uskaltautuisin vaikka tänne kirjoitella=)

Ihan asiaakin olisi..eli eli miten teillä yöt ovat menneet?? Meillä pikkuneidillä on ollu kohta 3 viikkoa joka yö 2 tunnin huuto sessio, ei huuda kipua eikä nälkää, mitään uutta ei ole oppinut eikä hampaita ainakaan näytä eikä tunnu että olisi tulossa. ei vaan saa unta. päivisin ottaa kahen tunnin päikkärit...omas huoneessaan nukkuu kun meille on tulossa pikku kakkonen nyt hetkenä minä hyvänsä (RV 41+5 tänään) niin saisi siellä nukkua rauhassa kun vauva kuitenkin sitten öisin metelöi...mut tosiaan ei hajuakaan mist johtuu ja neuvolas ei olla komentoitu asiaa mitenkään...:headwall:
nukutaan teillä muilla yöt hyvin??

muuten hänestä niin neiti on esikoinen ja 10kk ikäsenä alko käveleen, nyt juoksee aikas kovin joka paikkaan, hetkeäkään ei pysytä paikallaan. sanoja ei tule vielä. kielijännettä leikattiin 1 vee neuvolas niin nyt vasta aletaan ootteleen ekoja sanoja.
normi ruokaa syö, allergioita ei ole. välillä saa purkkiruokaa jos itteä on laiskotuttanu enkä oo tehny ruokaa tai jos meillä on jotain liian mausteista. Maitopulloa annetaan yhä nukkumaan mennes...ootteko te vielä antaneet?? tuttia syö kun maito loppuu niin nukahtaa sen kanssa. Omas pinnasängys nukkuu, sitten kun alkaa sieltä kiipeileen ylös ni vaihdetaan lasten sänkyyn.
1 vee neuvolassa tytsy oli 12,6 kiloo 80cm.
Kivistä tykätään meilläkin ihan älyttömästi, ja suuhun tungetaan kaikki. lelut on ihan tylsiä jos pihalla ollaan, enemmin hakee nyrkin kokosia kiviä ja koputtelee niitä yhteen..Halvat on leikit meidän neidillä :LOL:

meistä muuten niin Salon seudulla asutaan, naimisissa ja koira löytyy perheestä. ikää mulla ja miehellä 26v. ite opiskelen ä-loman ohella sairaanhoitajaks ja isäntä tekee remonttihommia.

oliko muita Salon seudulta??
 
hei mamat pikaisesti, en ole ehtinyt netissä olla yhtään viime viikolla, kun olin lomalla ja päiväkoti alkoi...

sänky: tikru aloittaa unet pinniksessä ja sit siirtyy meidän viereen (käydään siis hakemassa), kun itku alkaa joskus aamuyöllä. Mennään n. 1-2 heräämisellä. paitsi nyt odotan kauhulla, mitä tää päiväkotijuttu tuo tullessaan.

Päiväkoti siis alkoi viikko sitten ja on ollut ihan kamalaa. itkeskelen joka ilta ja meidän pieni ennen iloinen poika ei ole yhtään oma iloinen itsensä enää. On hädissään ja maha toimii huonommin. Kamala äitieroahdistus alkoi heti ja ei olla voitu jättää sitä sinne hoitoon yli tunniksi kerrallaan ilman tuttua ihmistä. Eivät saa poikaa rauhoittumaan ollenkaan (siis oikeasti) ja äänikin meni pikkuisella itkun ja huudon takia...nyt on sitten nuha ja jos pahenee, pitää sit olla kotona :( ääääääääääääh

Terkut kaikille ja haleja paljon!!!!
 
Mamma ja Alina täällä :wave:

Hengissä vielä ollaan vaikka ei olla koko kesänä itestä mitään ilmooteltu :) Ei vaan jotenkin ehdi koneelle ja ukkonen on särkeny meiltä linjat ja vehkeet monta kertaa.

Alina on iloinen ja reipas tyttö,puhuu kovasti,aktiivista sanavarastoa ab.20-30 sanaa ja passivinen varmaan kohta kokonaan hallussa.Uimisesta on tykänny kovasti,menee järveen aivan rohkeasti niin syvälle asti että jalat yltää pohjaan mutta pää ei pinnalle. :) Ollaan paljon oltu rannalla ja tyttö onkin saanut mukavasti päivetystä.Aurinkovoiteita en käytä vaan malttia ja vaatetta.Rintaa syö edelleen ja enpä tuota ole yrittänyt poiskaa saada vaikka päivähoito alkaa 1.9. Yöt nukkuu ensin omassa lastensängyssä ja noin kolmen-viiden aikaan kömpii viereen ja haluaa "mämmää".Siinä sitten nukku joskus jopa puoli yhteentoista ja "mämmättää" muutaman kerran. =) Lehmänmaitoa juo huonosti.Hampaita suu täynnä.

Kommentoida voisin sulle kadak että se ottaa yleensä sen kaksi viikkoa että tällainen pikkuinen tottuu päivähoitoon ja eroon.Itkua saattaa kestää koko sen ajan. :( Varmistathan että joku lohduttaa tikrua kun häntä itkettää.Siis pitää sylissä ja on vain häntä varten.Tämä on kyllä yleensä normikäytäntö ja uskon että tikrulainen saa hyvän hoidon.Äidistä se kyllä tuntuu kamalalle :(

Lämmintä loppukesää toivottelee mamma ja alina 1 v. 3 kk
 
Hei tytöt ja taaperot!

Pitkästä aikaa jos ehtisi jotain raapustaa... olen kyllä seurannut teidän jorinoita, mutta koskaan ei tunnu olevan aikaa ruveta kirjoittamaan.

Meillä mennään jokseenkin saman kuuloisesti kuin Mamman perheessä: Lilja juo yhä innokkaana rintamaitoa, joskin yösyötöt on lopetettu tyystin, samoin viereen ottaminen meidän sänkyyn. Sepäs onkin parantanut unenlaatua merkittävästi, ja parhaimmillaan L nukkuu yön putkeen omassa sängyssä. Aamuseiskan jälkeen otan viereen maidolle, ja nukutaan sitten vielä johonkin yhdeksään.

Kesä on ollut ihana: on reissattu mm. Kroatiassa ja vietetty paljon aikaa mökillä. Lilja on vesipeto, joka viihtyy rantavedessä kiviä tutkimassa ja kahluualtaassa loiskimassa. Sanoja tulee joitakin, joskin ns. lyhennetyssä versiossa (pallo = pa, nukke = ke) jne. Paljon se huutaa "äitikuu", mutta en tiedä, mitä se tarkoittaa. Varmaan vaatii äidiltä joitain toimia? Tosi paljon tuo tuntuu jo ymmärtävän, joskus ihan saa hämmästelllä.

Ihmeen kaupalla Lilja on oppinut syömään aikuisten ruokaa, joskus sormin, joskus lusikalla. Yhäkin ruoka ei ole Liljan juttu, eli aika tahmeesti maittaa. Mutta ainakin nakkikeitto ja pastaruuat maistuvat sekä tuttu kaurapuuro. Ja sipsit... Lehmänmaito ei uppoa, vaikka miten hienoista kipoista sitä tarjottaisiin.

Meillä kans alkaa hoitoharjoittelu 2 viikon päästä. Lilja menee siis 2 samanikäisen tytön kanssa kolmiperhepäivähoitoon ihan tuohon meidän naapuriin. Silti mua pelottaa... Eikä tuo Kadakin kirjoitus juuri asiaa auttanut. Liljalla on myös aika kova eroahdistus. Mutta toivottavasti pienten kaverien seura hämää, eikä hän muista niin äitiä kaivata... Lilja käy hoidossa vain 3 päivänä viikossa, koska me miehen kanssa tehdään ainakin ensi alkuun lyhennettyjä työviikkoja.

Ainiin, hampaita on yhtäkkiä tullut ihan hirveästi kerralla. On kulmahampaat alhaalla ja ylhäällä ja poskihampaita. En oo edes laskenut, kuinka monta siellä jo oikein on.

Jännä, miten hyvin alkaa huomata luonteenpiirteitä. Selvästi meille on tullut samanlainen lapsi, kuin minä olin pienenä: vähän arka & herkkä, mutta kovin kiltti ja tottelevainen. Helposti menee kiellot perille eikä tarvi edes ääntä korottaa. Meillä ei ole vieläkään jouduttu salpaamaan mitään keittiön laatikoita tms. =) Mutta kääntöpuoli on kai se, että Lilja on ihan hirveesti mun perään. Sen takia hoitoon vieminen tuntuu pahalta. Varmaan itkeä pillitän töissä ensimmäisen viikon. :'(

Tutsalla varmaan on ihan päivissä täytettä kahden vipeltäjän kanssa...Tsemppiä! Ja Anskun stringeistä irtosi naurut. :LOL: Aloin kyllä samalla miettiä, että joko tänikäisille kuuluu ostaa alkkareita? Kiva kuulla, että Nanna on parantunut kauheesta taudistaan!

Kaikille muillekin, joiden nimeä ei tässä nyt erikseen mainittu: kaik on tavattu mielenkiinnolla.

Aurinkoista elokuuta!
Hemuli ja Lilja 1 v 4 kk ja rapiat
 
Nopsa merkkaus! Meillä täällä kärvistellään enterorokossa. Alkaa olla kyllä jo paranemaan päin tauti, mutta on muuten v****mainen tauti. Suussa rakkoloita niin ettei ruoka maistu ja tosi kova kuume. Mökillä nousi kova kuume ja Lastenklinikallakin käytiin sunnuntaina, kun poika rupes oksentamaan autossa kun tultiin mökiltä ja meni aivan veteläksi. Tässä kauhulla odotan saanko itse sit saman taudin perässä. Illalla lisää kuulumisia ja kommentteja. nyt äkkiä syömään kun saa olla hetken rauhassa :)
 
Konstalle ja äitille :hug:. Kauhulla odotan päivähoidon alkamista ja noita tauteja.

Kadak,
kuulostaa aika kurjalle :(. Mä oon tässä jo vuodattanu kyyneliä päivähoidon alkamisen vuoksi mutta luotan siihen, että lapsi sopeutuu kuitenki aika nopeasti... Tai ainakin yritän luottaa. Eiköhän se eroahdistus teilläki helpota. Jääkö Konsta muuten kotiin sitte ku neiti syntyy?

Ruttana, siitä se kaksikielisyys alkaa! Mä haluisin niin nähdä, miten beanie on kasvanu! Siitä tytöstä tulee vielä kaunotar niiden silmien kanssa :heart:.

Tutsa, täytyy ihan nostaa hattua! Mä en välillä oikein jaksais ton yhdenkään kahelin kanssa :whistle:

Nyt se heräs!
 
ephs Kyllä minun villi veikkaus tuohon yöhuutoon olisi se maitopullo.Nukahtaa ilm. aikalailla siihen niin yöllä kun herää,on ihmeissään että missä pullo.Enpä kyllä muuta keksi.Näin pienillä ei pitäisi vielä olla niitä yöllisiä kauhuhuutoja.Toivottavasti menevät ohi kun vauvakin tulossa.Taitaa olla ja pieni maailmassa,kävin vähän kurkkimassa heinäkuun hurmaajia. :) Onnea vaan kovasti! :flower:
Kadakin tikrua vielä mietin.Sullahan alkaa ä-loma jotain neljän kuukauden päästä.Entä jos palkkaisitte kotiin hoitajan tikrulle siihen asti?On tietysti kaikille rahakysymys mutta ainakin kotihoidontuki ja kotitalousvähennys napsahtaa.Ja eihän olisi pitkästä ajasta kyse,varsinkin jos joudut s-lomalle ennen aikojaan.Joskus pieni lapsi ei olekaan ihan vielä valmis eroon äidistä ja menemään p-hoitoon.Itseänikin itkettää jo nyt kun alina pitää viedä hoitoon kohta.olisin kyllä kotona jos vain rahat riittäisi. :(

Tässä vielä kuvaa alinasta tältä kesältä.
Ja huomaa kuvaan tunkeneet suonikohjut :)


mamma ja alina
 

Yhteistyössä