HUHTIVAUVAT 2009 *Joulukuussa*

Meillä meni viime yö taas ihan ketuiksi ja herätyksiä oli tiuhaan. Tosin olihan tuossa pari yötä jo ihan kelvollista ja parhaimmillaan neiti nukkui yhdellä tutin laitolla 8 tuntia. :D
Tosin yöuni on alkanut klo 19 niin ei siitä mulle paljon iloa ollut, mutta sain sentäs pidemmän pätkän unta.

Eilen sitten neiti sanoi ihan selvästi äi-ti. :heart: Ja tämä ihme kuultiin pariin otteeseen, joten saas nähdä jatkuuko vai vieläkö pistetään sattuman piikkiin. :D

Tänä aamuna neiti päätti mun haukotteluista päätellen, että mä tartten tuttia ja kovasti yritti omaansa mun suuhun laittaa. :saint:
Sitten kun tuli sanottua että laitatko tutin äidin suuhun niin hymyili ja taas tuli tuttiosa kohti. :LOL: Ihana rakas. :heart:

Pinniksen pohja lähti alatasolle tänään kun nousee sängyssä polviseisontaan nyt joka kerralla niin ei enää uskalla pitää alhaalla.

Paranemista Siljalle. :hug:

Ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.


Ruttana & Beanie 7kk 3vko :heart:
 
moi!

me ollaan palailtu reissuilta ja siltä näyttää kotikin... siis joka paikka täynnä purkamattomia kasseja ja ihan hirvee siivo. eikä yhtään jaksais siivoo joten keräilen voimia täällä koneella ;)

happy meillä sama juomaongelma :/ elsukka ei ole koskaan suostunut juomaan mitään muuta kuin äidinmaitoa suoraan tissistä joten on tässä miettimistä miten vähentää imetystä. kuitenkin sinnikkäästi joka päivä tarjotaan vettä nokkamukista ja/tai tavallisesta lasista ja kyllä sitä aina vähän menee ja pikku hiljaa vähempi rinnuksille.

kiinteitä on ruvennut menemään paremmin, etenkin puurot marjasoseilla maistuu hyvin :p vihannes-/lihasoseiden kanssa on hirvee venkoilu yhä, menee helposti 2-3 syöttökertaa ja puolisen tuntia yhteen desiin. oppii äiti kärsivälliseksi!

me käytiin eilen käyttämässä alkuvuodesta saatu ravintolan lahjakortti ja oltiin liiikenteessä ihan kaksin. oli ihanaa syödä rauhassa tunnelmallisessa ravintolassa mutta elsukka ei oikein ollu viihtyny mummulassa niin tuskinpa ihan heti uusiks uskalletaan... neiti oli huutanut 2h, kun oltiin 2,5h pois, ja hyperventiloinut niin että oksennuskin tullut. mummo ei ollut saanut koskea, vaan oli yksin lattialla itkenyt. jos mummo yritti ottaa syliin, niin entistä pahempi huuto. et ei kauheen putkeen menny :(

vähän mä nauroin mitä joululahjoja etenkin teppana saanut :D siis ei varmaan oikeesti hauskaa lahjansaajalle mutta voi elämä mitä ne miehet siis oikein miettii lahjoja valitessaaan??? mä puolestaan en koskaan saisi ainuttakaan lahjaa, jollen tarkkaan sano mitä haluan. mies ei halua ostaa mitään "turhaa". älyttömän tylsä valita omat lahjat, mutta toisaalta, saapa sit ainakin mitä haluaa...

joulu vietetään mun vanhemmilla pohjanmaalla. me mennään sinne elsan kaa jo etukäteen, mies sit perässä ku työt loppuu. sillä alkaaki sit samalla isäkuukausi myös. ja mulla vuosiloma, voi apua, mun äitiys-/vanhempainvapaa on tosiaan kohta loppu :eek: onneks on hoitovapaapaperit kuitenki tehty ens syksyyn asti mut silti oikein heikottaa tää ajankulu :|

heikku toivottavasti pääset pian pikkukakkosten odottajiin kirjoittamaan!

paranemisia kovasti tilian, zikin ja muiden pienille potilaille!

nyt nukuttaan tota yhtä pientä kullanuppua ja sit siivoaan (huoh).

ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

t. manna + elsa 8kk ja rapiat :heart:
 
me siirrettiin viikko sitten pinnasängyn pohja ylimmältä tasolta alimmalle. Viime sunnuntaina ekaa kertaa nousi karhuseisontaan pinnasängyn laitaa vasten. Tiistai aamuna kun hain pojan sängystään aamulla niin siellä se seistä tökötti laitaa vasten :D onneksi ei mennyt yhtään myöhäisemmäksi tason lasku, olisi voinut käydä köpelösti :| Parin viikon aikana tullut aivan huimaa kehitystä liikunnasta. Kaksi viikkoa sitten nousi ekaa kertaa polvilleen jos sai tukea ja nyt on tällä viikolla noussut ekaa kertaa itse seisomaan tukea vasten (aikaisemmin on noussut seisomaan, jos on pitänyt käsistä kiinni) ja pari päivää tuon taidon jälkeen noustaan koko ajan seisomaan ja itkua tulee kun sattuu monta kertaa päivässä. Milloin kaadutaan ja lyödään pää johonkin tai on sormet kaappien välissä, kun on niin ihanaa heilutella niitä auki ja kiinni. Vasta kaksi kertaa tosin on tajunnut, että jos istuu niin nää tavaratahan saa käteen täältä :LOL: Noh, äidin mielestä ihan kiva vaan, ettei ole koko aikaa penkomassa kaappeja :LOL:

jaahassu ja Sammo melkein 8,5kk
 
Iltoja, hyvää joulukuuta ja aivan ihanaa joulunodotusta kaikille!!!!

Me täällä joulufiiliksissä, piparit leivottu, lahjat ostettu, joulukoristeita
kaivettu esille. Joululaulut soi =)
Ihan kotosalla siis vietetään joulu oman perheen kesken. Koristellaan kuusi,
syödään ihania jouluruokia, vietetään aikaa perheemme kesken. Joulupukki käy paketteineen...
ja, noh ne saatuaan isommat lapset taitavat keskittyä sitten vain niihin. Ellillekkin tulossa suloisia pieniä ja vähän isompiakin paketteja, hemmoteltu pikku kullanmuru vaikkei vielä tänä jouluna taidakkaan niin joulusta vielä ymmärtää. Papereita rapisteltavaksi ja kaikkea ihanaa ihmeteltäväksi. Tai ymmärtää varmasti, muttei samalla lailla arvosta kuin isommat lapset.



Ellillä alkoi just toinen vaipaton yö.
Reppanalle ilmestyi vaippaihottumaa ja ilmakylvythän siihen on paras hoitokeino.
Joten totesin että saakoon niitä sitten kunnolla. Elli kun ei unissaan paljoa
liiku niin ensin on kosteussuoja, sitten pari kerrosta pyyheitä imuna ja päällä
vielä fliisin pala.(kestovaippailijat, eikös sen pitäisi pitää periaatteessa kuivana? Vai olisiko joku toinen systeemi parempi, vinkkejä otetaan vastaan ?? ) Hyvin meni ainakin viimeyö tällä systeemillä
joten ensiyö mennään samalla lailla. Saa pikkuinen pylly ainakin tuulettua.

muoks, tuo kerrossydeemi siis meidän sängylle levitettynä kun Ellihän nukkuu edelleen vieressä ja Elli nukkuu sitten nakuna sen päällä, peiton alla.

Hampaita tehty tällä viikolla urakalla. Ennestään oli alhaalla kaksi edessä. Nyt putkahti ylös kolme lisää. Ikenet pullotta siihen malliin etten yhtään ihmetteleis vaikka niitä vielä lisää ilmestyisi.

Jokeltelua alkanut vihdoinkin tulla ja ääni skaala selkeästi lisääntynyt. Ilman tukea istutaan vain sylissä eikä mihinkään liikuta. Ei pidä kiirettä meidän pieni ihmeemme.


Kaikkien viestit luettu mutta menisi koko ilta jos niitä alkaisin kommentoimaan
sen verran kertynyt sitten viimekäyntini. Ihana oli lukea kuulumisianne,
halauksia kovasti kaikille niitä tarvitseville, kovasti jaksamista ja voimia
väsyneille/Stressaantuneille/kiireisille.
Ihanan suloisia ja uskomattoman taitavia pieniä kullanmuruja tällä listalla.


Nyt unille nakupellen viereen. Kiireetöntä ja stressitöntä joulunodotusta kaikille.


t: Solina ja Ellinkäinen 8,5kk
 
Huomenta!

Oon käyny päivittäin lukemassa, mutta on laiskottanu niin paljon ettei oo vaan jaksanu kirjottaa mitään :ashamed:.
Siljalle ainakin pikaista paranemista!
Ruttana, kyllä varmasti sanoo äiti! Mä haluun uskoo niin että nää pienet pirpanat tietää kyllä, mitä puhuvat :D.
Manna, voi Elsaa. Uskallatko vielä jättää typyä hoitoon?

Teppanan mies handlaa kyllä ton joululahjojen oston. Ei toi nappikaan pahasti kakkoseks jää :whistle: . Mä saan poikkeuksetta aika kivoja lahjoja (*kopkop*). Paitsi se kamasutra ystävänpäivälahjana ei lämmittäny sydäntä :saint: .

Myös meillä on tapahtunu edistystä motoriikassa viikon aikana. Luukas nousee itse istumaan ja nousee polviseisontaan tukea vasten. Ryömii huomaamattaan ja konttaus on NIIIIN lähelllä. Jalat liikkuu, mut kädet ei lähde mukaan.
Nukkuminen on ollu ehkä inan levottomampaa, mutta tassuttelulla nukahtaa uudestaan. Uudet taidot taitaa pitää poikaa vähän ylikierroksilla.
Onnittelut ainakin Kadakille ja Solinalle hampaista. Meillä ei ole yhtäkään |O

Nyt äitiä komennetaan. Pakko mennä!

Säde ja Luukas 7,5 kk

Ps. ihania kuvia! Niitä lisää :)
 
Huomenta.

Sama meno kuin Säteellä, eli lukenut olen päivittäin mutta ei ole ollut rauhallista hetkeä kirjoittaa. Eikä ole oikein nytkään, joten nopeat sepustukset.

Voi Elsukkaa, kun tuolla lailla reagoi muihin hoitajiin. Ellille tsemppiä ilmakylventään! Halaus myös kaikille sairastaville ja yökukkujille!

Olin viihteellä perjantaina ja iskä hoiti Liljaa. Ilta oli mennyt hyvin. Mies hoiti vielä yöpartioinnin ja aamunkin, joten sain rauhassa huilailla ja toipua 4 siideristä. =) Hauskaa oli ja tuli tarpeeseen. Oli lauantaina taas paljon enemmän energiaa Liljan kanssa touhuiluun, kun pääsi välillä tuulettumaan.

Liljalla alkaa olla pahoja eroahdistus-oireita. Se alkaa itkeä, kun lähden huoneesta. Syöttäjäksi ja nukuttajaksi kelpaa vain äiti -- paitsi silloin perjantaina, kun en ollut ollenkaan kotona, oli ihan kiltisti syönyt & nukkunut isänkin avittamana.

Hehee, muutaman kerran L on varmasti sanonut äittä.

Yöt menevät vaihtelevasti. Parhaimmillaan Lilja nukkuu klo 21-09 siten, että nousee tissittelemään klo 07 ja nukkuu sen jälkeen klo 9 asti. Yöllä se herättää yleensä kerran tai pari, mutta joskus saattaa havahtua jopa 5 kertaa yössä, mutta rauhoittuu heti tassuttelulla. Tänä aamuna se päätti klo 5.30 tuottaa megakakan, jota mun piti nousta vaipasta siivoomaan. Sen jälkeen mentiin takaisin nukkumaan jopa klo 9 asti. Meillä unikoulu on siis auttanut dramaattisesti.

Huh, tänään ei näemmä kukaan aio sytyttää valoja ollenkaan. Voimia harmauteen,
t. Hemuli ja pikku-Lilja 8,5 kk
 
heipS,
hauska kuulla että hemulikin on päässyt käymään viihteellä =) mä käväsin tosiaan siellä luokkakokouksessa parivkkoa sitten. join kolme sidukkaa + lasin skumppaa ja tulin kotiin yhden aikaan, sitten oksentelinkin muutaman tunnin :x :D todellinen kreisibailaaja :LOL:
ei taida kallion ruusuksi musta enää olla ;) :whistle:

unikoulu (tassutellen) on alkanut hiljaa toimimaan täälläkin.öisin herätään vähintään kerran, usein parikolme kertaa, mutta rauhoitutaan nopeemmin kuin ennen.yleensä on yksi pidempi kitinä ja muut semmosia pikku itkuja jotka menee nopeesti ohi.kokonaisia öitä vielä odotellessa =)

hampaita on puhjennut kahdeksan :D ja pureminen on kova juttu.varsinkin silloin jos saa äitin kiljaisemaan.tulee mageet naurut, elikkäs oma huumorin kukkakin on versonnut :flower:

puhetta tai selviä sanoja ei ole kuulunut, jokellusta ja örinää vain.

eilen opittiin seisomaan tuetta pieni hetki ja tänään on treenaus jatkunut.paras aika on siinä 8 sekunnin tietämillä.meidän pappa kellotti vanhana valkkuna ihan tohkeissaan kun rasmus seisoskeli :LOL: ja kauniisti laskeutuu aina pepulleen eikä kaadu.mä oon hirmu ylpeenä :heart:

ja sormiruokailu on kans tosi pop.

terkuin
tutsa ja raSmus 8.5kk

vielä kovasti paranemisia räkäisille ja pahasti univelkaantuneille :hug:
 
merkkaus! :wave:

ai siellä rasmuskin jo reenailee tuetta seisomista :D Nannaki alotti tänää, ihana ku se käy oikee joraamaa siinä ku reenailee :D

kävin lauantaina pikkujouluissa, ja join 4 siideriä,lasin boolia ja yhen lonkeron, tulos: yhen aikaa kotia :D tavan kreisibailaaja mieki :D olin kyl nii tuiterissa et iha hyvä et älysin lähtee kotio! eilinen meniki makoillessa, Nanna sen verra otti kantaa äitin juhlimisee ettei ollu suostunu syömää mitään enne ku mie heräsin... kello 14.00... :ashamed: huonoäiti,huonoäiti!
 
Voi teppana kohtalotoverini! :LOL: Me ollaan saatu anopiltani mm. joulukoristeita joululahjaksi, lapsi sai viime jouluna töppöset jotka oli valmiiksi pienet, mieheni sai kerran housut jotka olivat sopivat kuudennella luokalla olevalle pikkuveljelleni.. (siis yleensä koot menee anopilta metsään poikkeuksetta)

Mieheltäni olen saanut syntymäpäivälahjaksi myöskin "surisevan" ja kerran sain muistitikun, ja sekin oli alunperin hänen omansa, mutta osti itselleen uuden! Ne on ainoat lahjat mitä mieheltäni olen ikinä saanut. :D Tänä vuonna kuulemma saan lahjaksi sen mitä hän saisi työpaikalta joululahjaksi, koska "hän ei tee sillä itse mitään niin antaa sen mulle". Eli ilman työpaikan joululahjaa en saisi mieheltäni mitään. No, minä oon jo tottunu siihen että en saa siltä lahjoja ikänä. Ensimmäisenä äitien päivänä sain sentään kukkakimpun. Rakas se ukko on silti, vaikkei lahjoja häneltä tipukkaan.. minä tykkään onneksi itse enemmän lahjojen antamisesta kuin saamisesta.

Meillä pojalla oli tänään 8kk lääkärineuvola. 8kk täyttää joulun tienoilla, ja lääkäri on neuvolalla vain harvoin, joten tämä aika oli jo nyt. Painoa liki 9kg, pituutta 70cm. Vikaa ei pojasta löytynyt vaikka kuinka käänteli. :D kiinteitä syö oikein hyvällä ruokahalulla. Ja rintaa syö myös vielä. Tuttipullosta ei huoli, mukista opetellaan juomaan rinnasta vieroittamista ajatellen. Mutta se aika ei ole vielä.

Potalla poika on oppinut käymään isoveljen esimerkkiä seuraten. Kakat tulee aina pottaan ja päiväunien jälkeen pissitkin. :) Ekat kakat tuli pottaan alle 7kk.

Usvis ja Jimmy 7,5kk
 
HUHHUH sanon minä :D
paljo oli tekstiä,mutta nyt en muista mittää enäää :LOL:

no jotaki kummiski jäi mieleen..
mun mies ostaa joka joulu jotai vaikka aina sanoo että nyt ei osteta mitää... ja ku minähän sen tiedän että se kummiski aina ostaa niin minäki sitte ostan sille kans =) nyt ostin jo lahjan ja se 1 saa riittää!!!!!maksoki yli satasen.

JANNA on niin ihana ja ilonen tyttö ku olla voi.aina hymyssä suin
:heart: toki vieraitten ihmisten näkeminen laittaa tytön itkemään,kova on vierastamaan.
Istumaan on just opittu,konttaamaan ei ihan kunnolla,jotenki eteenpäin hiilaa ittiä,muttei oikein ryömikkää,silleen syöksyy hassusti =)

imetyksellä mennään täysillä vielä,mutta kiinteitä,puuroa ja pottua menee 2-4kertaa päiväss.nyt heräs kaks nuorimmaista,äkkiä yläkertaan.........

pai ja janna kohta 8kk
 
moi =)

ihana kun tuli edes vähän lunta, tulee ihan joulufiilis :xmas: vaikka sitähän on muutenkin eilisten pk-pikkujoulujen jäljiltä, oli ihana nähdä teitä taas! mä laitan niitä kuviakin tänne, kun saadaan kone toimiin, ei suostunu eilen yhteistyöhön kameran kanssa.

meillä on yöt olleet koko aika periaatteessa aika rauhallisia, mutta nää kaudet, kun elsa oppii jotain uutta on kyllä väliin tosi levottomiakin. tällä hetkellä noustaan seisomaan pinniksessä pitkin yötä ja yritetään kiivetä sieltä ylös, kolmisen viikkoa sitten harjoiteltiin öisinkin istumaan nousua. ja vaikka on kuinka väsynyt tunnin välein heräämiseen, niin ei silti voi olla hymyilemättä tuolle pikkuemännälle, kun se kiljahtelee innosta ja hymyilee kuin hangon keksi keskellä yötä jälleen kerran päästyään ihan itse seisomaan... :heart: pysyy oikein hyvin pystyssä niin että pitää vain yhdellä kädellä kiinni ja sitterin tmv liikkuvan esineen kanssa myös liikutaan pitkin kotia =) mietinkin kannattaisiko ostaa ihan kävelytuoli? olis vähemmän rymyämistä. sanokaas kokemuksia te, joilla vastaava jo on :wave:

usviksesta ja paista kiva kuulla pitkästä aikaa =) tosi hienosti sujuu pottailu jimmyllä! ja jannan mittoja olisi kiva kuulla, sais vertailutietoa tähän "pienien tyttöjen kerhoon" =)

zikin ja tutsan naperot seisoskeleekin jo tuetta, hienoa!! kauankohan menee sen oppimisesta tuetta kävelyyn...? ei käy kateeks teitä mammat :D

solinan ellille onskut jokeltelusta :flower: meilläki vihdoin alkanu tulla tavujokeltelua ja lisäksi elsa matkii oikean puheen rytmiä oikein hyvin jo. mutta pääasiassa semmoistä mölinää silti, ei oo kovin verbaalisesti lahjakas tää meidän neiti.

elsa keksinyt muuten kivan leikin tässä ku kirjoittelen, menee verhon taa piiloon ja kurkkaa sieltä itse väliin hirmu kikatuksen kanssa. lisäks saanu kyytiä digiboksi (ym laitteet), tietsan johdot, matot ja sälekaihtimien narut. oih miten kiinnostavaa KAIKKI on kun on pieni =) :heart:

t. manna + elsa n. 8kk ja 1 vko :heart:
 
Hei!

Ajattelin kirjottaa taas pikkasen,kun molemmat lapset nukkuu kerrankin samaan aikaan. Joka päivä käyn lukemassa teidän juttujanne.

manna8: meille anoppi osti kirpparilta kävelytuolin ja Emilia menee sillä lujaa siskonsa perässä. Välillä työntää sitä pienen matkaa,mutta tykkää kovasti siitä.

Joku jutteli lahjoista mitä mies ostaa. Meillä on mies tosi huono lahjojen kanssa. Viimeksi sain synttärilahjaksi sähkökäyttöisen tölkinavaajan...on sitten niin turha kapistus! :headwall: Osaa se kyllä yllättääkin. Sain äitienpäivänä kauniin kaulakorun! :heart: Tänä vuonna ei osteta toisille joululahjoja vaan uuteen kotiin sohva. Joulu ollaan kotona ja mun äiti, veli perheineen tulee meille. Kaikki lahjat on jo ostettu ja pitäis ruveta miettimään jouluruokia pikku hiljaa.

Yöt on meillä levottomia. Herätään vähän väliä ja pitäis vaan touhuta. Nyt on ylös puhjennu kaks hammasta ja näyttäis viel kaks olevan kans tulos läpi. Meille tuli maanantaina kissa vauva joka on aivan yli ihana ja tykkää Papu tykkää mennä meiän lasten perässä. :heart: Kotona olen nyt heinäkuun loppuun asti ainakin. Kiitos Kaarina lisän! Ilman sitä ei onnistuis kotiin jääminen. Eilen oltiin 8kk lääkärineuvolassa ja pituutta oli 69 cm ja painoa 8075g.

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja voimia rankkoihin öihin kenellä niitä oli! :hug:
 
Ihanaa...sai nukkua pitkään kun miehet oli muskarissa.Ja nyt on muutenkin yöt paaaaljon parempia kuin ennen.Meillä ei ees pidetty mitään unikoulua vaan joku yö vaan kokeilin sitä tassuttelua imettämisen sijaan ja nooa rauhoittu heti eli ollut oma vikani kun oon aina tissiä tarjonnut :headwall:

Ollut taas niin kiire etten oo kerennyt/jaksanut kirjoitella joten kommentoin sen verran mitä muista.. :ashamed:

Manna Voi kun elsalla oli ollut ikävää hoidossa :| Me tehtiin nooan kanssa silleen kun meni noin kuudeksi tunniks isovanhemmille hoitoon että nähtiin kaksi kertaa aiemmin sillä viikolla niin muisti sitten paremmin ne silloin viikonloppuna..(tulipas pitkä ja sekava lause)Mun äitiä nooa näkee niin usein että sinne voi viedä herran aina ja on se kyllä mukavaa kun toinen jää sinne hymyssä suin..Eli ymmärrän kyllä ettei kovasti houkuttele viedä enää toista kertaa :/

Me ei oteta sitä kävelytuolia (saatais siis mun kaverilta) kun mitä mä oon kaikilla nähnyt niin se on aina jossain vaan jumissa :D

Nooa on oppinut vilkuttamaan :heart: Ihana.Niin söpö kun huutaa heihei ja vilkuttaa niin toinen alkaa nauramaan ja vimmatusti heiluttaa toista kättä :)

Täytyy lähteä nukuttamaan pikku-herraa :wave: eli enpä taas oikeen kerennyt kirjoitella..
 
Siis missä päin Helsinkiä on lunta maassa...? Täällä jotain räntää vihmoo, mutta maa pysyy mustana. Muutenkin kamala päivä meneillään, koska Lilja potee kipeää suuta; lisää hampaita ilmeisesti pukkaa. Se heräsi yöllä kipuitkun saattelemana joskus klo 4 aikaan ja valvoi yli tunnin. Annoin Panadolia, joka taisi auttaa. Koko aamupäivän on jatkunut itkuinen meininki, eikä oikein ruokakaan maita. Ei viihdy hetkeäkään yksin lattialla. Toivottavasti pikkuraukka tuosta pian tokenee.

Mannalle tuhannet kiitokset eilisen pikkujoulujen emännöinnistä! Kyllä piristi äidin ja vauvan mieltä. Ajatella, miten monta uutta ystävää on saanut tässä viimeisen vuoden aikana. Olette ihan korvaamattomia!

Tosi kova menijä on Elsa, Nannasta ja Aurasta ja Rasmuksesta puhumattamaan. Meillä yöjumpat rajoittuvat siihen, että Lilja kääntyy mahalleen tai yrittää tarttua sängyn laitaan. Ei olla vielä edes laskettu pinniksen pohjaa alas. Varmaan sekin on pian edessä. Tässä nykykorkeudessa on helpompi tassutella.

Tutsa, harjoituksen puutetta eiks vaan? Et ole säkään tainnut viimeiseen 2 vuoteen kauheesti reenata juhlimista? B) Täytyy myöntää, että täälläkin päätä kivisti 4 siiderin jäljiltä... piti jo aamuneljältä hipsiä särkylääkepurkille.

missStar, ihana taito tuo heiluttaminen. Oon kovasti yrittänyt opettaa Liljaa taputtamaan, mutta toistaiseksi tuloksetta. Ja Usviksen kotona osataan jo käydä potalla, vau. Yritin pari kertaa, mutta Lilja itki ja pelkäsi koko touhua. Se on niin pieni vielä, etteivät kintut yletä maahan, joten istuminen saattaa tuntua pahalta.

Pieni räkkyakka heräsi, joten solong mamat.

Hemuli ja Lilja 8,5 kk
 
hemuli kyllä se on teidänki muutettava tänne itään lumen keskelle! pidän peukkuja että se kämppä mitä menette illalla katsoon on tosi kiva =) ja jos haluat lähiseudusta opastetun vaunukiertokävelyn, niin mää ilmoittaudun vapaaehtoiseks oppaaks :wave: mut nyt vaunutteleen kaksin elsukan kaa...
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Monesti on pitänyt tulla kirjoittelemaan, muistaakohan kukaan enää :whistle: :saint:
Luen kyllä tosi usein teidän juttuja hartaudella, mutta harvemmin ehdin ajatuksen kanssa kommentoida. :ashamed:

Täälläpäin Helssinkiä nautitaan myös elegantisti tipahtelevien lumihiutaleiden leijailusta, kivaa. =) Lumen kunniaksi laitoinkin molemmat lapset aamulla rattaisiin ja lähdettiin tekemään pientä lenkkiä, oli siinä mammalla ylämäessä hiukan työntämistä, kun lapset painavat yhteensä 21 kg ja tuplarattaat vähän vähemmän. :D

Syömisistä olette ainakin jutelleet, meidän neitokaisella menee 5 kiinteää ateriaa päivässä ja tietysti maitoa päälle. Melkeinpä kaikkiruokainen on tuo neiti, mutta etenkin riisipuurolusikkaa kohti suorastaan hyökkää. :xmas:

Nukkumiset on toinen olennainen asia, nyt ollaan vihdoin päästy siihen, että kerran, max 2 kertaa yössä heräillään. Viime yönä tyttö heräsi kerran, mutta nukahti uudelleen ilman maitoja.

Meidän tyttö ei vielä ryömi eteenpäin, taaksepäin kyllä peruuttelee ja pyörii akselinsä ympäri. Tehokkaasti tosiaan peruutteleekin, joskus tekisi mieli laittaa masun alle staattinen liina ja siivous olis sillä selvä :D

Vierastusta on ilmassa, mutta ei kovin pahasti, hetken aikaa kun typy saa tutustua "uusiin ihmisiin" (eli esim. isovanhempiin :D ) niin pian lämpenee :)

Kiitos AAM siitä kummilusikkamuistutuksesta, täytyykin käydä hakemassa sellainen! Kun kerran ilmaseks saa :D

heikulle onnea pikkukakkosprojektiin! Onko täällä muita vauvakuumeilijoita? Meillä tämä lapsiluku on vissiin ainakin tältä erää täynnä, hieman haikealta kyllä tavallaan tuntuu ajatella, että ei ehkä enää koe raskautta, syntymää, oman vastasyntyneen vauvan nuuhkuttelua... vaikka toisaalta sitten olen niin älyttömän onnellinen noista kahdesta lapsesta, jotka ollaan saatu. :heart: Ja ollaan kyllä puhuttu, että "optio" kolmannen lapsen yrittämiseen on vielä, jos joskus siltä tuntuu. Mutta nyt hyvä näin. :)

manna8 mä hankin kävelytuolin meidän esikoiselle huuto.netistä, tosin hän oli silloin jo 9 kk ikäinen ja osasi kävellä pitkin tukia, mutta meillä oli sellainen vaihe, että hän kopsahti jatkuvasti selälleen. Ostin sitten kävelytuolin niitä hetkiä varten, jolloin mun piti saada tehdä jotain (kuten ruokaa) enkä ehtinyt vahtimaan.
Tämä kuopus ei vielä niin hyvin askella, että laittaisin siihen, mutta myöhemmin sitten varmaan otetaan kävelytuoli taas esille ettei pää kopise lattiaan. :)

Hemuli9 mekin mennään ehkä tänään asuntonäyttöön jos ehditään. :) Täälläkin on asunnonvaihto mielessä, hieman isompaan tekisi mieli vaihtaa.

Nyt heräilee typynen, joten kirjoittelemisiin taas,
hyviä vointeja kaikille!

Kesis ja typy 7,5 kk
 
Jei, me saatiin neuvola-aika. :D
Tänään soitti täti sieltä ja kysyi halutaanko me tulla huomenna. Ja halutaanhan me. Tosin lääkäriajasta ei ole tietoa, mutta nähdään edes tuota kasvua.
Eli täälläkin nyt pyörittelevät peukaloita kun ei ole rokotettavia/rokotteita. :whistle:

MisStar, Nooan tavoin täälläkin vilkutetaan. :D
Eilen miitissä tuli ensimmäiset vilkutukset ja samoin nyt meillä jo taputetaankin. :heart:
Tänään tuo taputus on saanut uusia ulottuvuuksia kun jos tulee jotain rytmikästä musiikkia niin alkaa taputus samantien. :D
Ja mannalle piti vielä sanomani, että tänään kun neiti näki eilisiä kuvia niin Elsan nähdessään alkoi vilkuttamaan. Jäi vissiin eilisestä mieleen. :D :heart:

Kiva oli kuulla Usviksesta, Paista ja Kesiksestä. :)


Ruttana & Beanie 7kk 3vko+ :heart:
 
merkkailen ja nopeasti kuulumiset! :)

ihania vilkuttajia täällä, Nanna ei oo iha vielä hoksannu sitä :D kovasti äiti koittaa opettaa :whistle:

Nannakalla nous eile kuume 40 asteesee, mie lähin paniikissa viemää päivystykseen, siellä aikansa kidutettuaan miun lasta, alotettiin Tamiflu kuuri eli se sikapossunuhalääke.. :(
pikatesti kyllä näytti negaa, mutta parempi se oli alottaa, ku menee kaks päivää siinä todellisessa testissä.. kyl se on kauheeta ku oma pieni pipinä siellä sairaalapetissä :( onneks päästii yöks kotia, Nasuha ois räksyttäny muute koko yön ja paskonu ympäri kämppää :D
aamullaki oli vielä 40 astetta, nyt se oli lähemmäs 38, en tiedä pureeko kuumelääkkeet vai se tamiflu, mutta pääasia et kuume laskee.. on se vaa nii reppana ku kuume noin korkea :( miun veikkaus saattas olla sitä vauvarokkoo, mut sen näkee sitte tuleeko niitä läiskiä.. tällästä täällä, onneks tulee isi taas huomenna sekin on iha huolesta sekasin siellä töissä, ja Nannalla ja äitillä jo kova ikävä :/

ziki ja Nanna 8kk :heart:
 
Ruttana :wave: Mä taidan rimpautella uudestaan huomenissa neuvolaan kans, viime viikolla kun yritin varailla neuvola-aikaa niin sanoivat, että edelleen on sulku päällä ja että "soittele tammikuussa uudestaan". :xmas: Totesi kyllä myös, että ei ole mitään jonoja rokotuksiin, eli ei kiirettä taida pidellä meidänkään neuvolassa :D

zikiziki Kuulostaapa kurjalta noin kova kuume noin pienellä :hug: Toivottavasti menee pian ohi. Huh tulipahan muuten outo mielikuva, kun eka ajattelin Nasusta kirjoittaessasi, että Nasu on teidän Nannan lempinimi. Sitten tajusin, että ehkäpä tuo Nasu on kuitenkin koira :LOL:
 
Ziki kiva ku joku kaipaa. Luen täällä kuulumiset melkeen joka päivä, mutta en oo saanu oikeen kirjotettua mitään. :D Meille ei kuulu oikeastaan mitään erityisempää. Isäntä on tän viikon ollu saikulla, kun maanantaina oli selkä napsahtanu töissä.
Auralla on jo kaksi hammasta näkyvissä. :D
Pientä aloittelevaa unikoulua on ollut ilmassa. Vuodenvaihteessa on isännällä loma niin koulutetaan tyttö yötissistä eroon, mutta nyt on ollut sellasta iltaunikoulua, eli että iltaisin sais tytön nukahtaa omaan sänkyyn ja ilman tissille nukahtamista. :) Aika kivasti on koulu toiminu, tytön rauhoitan toki tissillä, mut en uneen asti ja sit laitan omaan sänkyyn, pupun kainaloon ja tutin suuhun ja toivotan hyvää yötä ja vähän hakee tyttö asentoa ja samantien nukahtaa! :) Ihanaa kun illat on niin helppoja!! :D
Aamut sit toisinaan onkin vähän turhan varhaisia, tai ehkä se aamujen raskaus on enemmän kiinni siitä, että yöt on aika rikkonaisia, kun tissiä pitää saada ja sit sitä tissiä käytetään lähinnä tuttina...

Tässä kuussa on kakat tullu pottaan yhtä kertaa lukuunottamatta, ja sekin oli äidin vika. Aura tosi selkeesti ilmaisee kakkahädän, mut eilen oli masu tositosi kovalla ja kahdesti käytiin potalla ja väännettiin itkun kanssa oikeen käärmeet sinne, mutta sit kolmannella kerralla mä en enää uskonu että olis kakkahätä oikeesti, joten sit ehti tulla vaippaan sellanen löysempi tuotos. Pissoja me ei osata metsästää pottaan mut ihan kivaa edistystä että siis lähes kaikki kakat onnistutaan tekee pottaan. :) Aloitettiin tuon kovan mahan seurauksena siis myös luumun antaminen eilen, ja se tuntui heti olevan tytön mieleen. :)

Mitäs muuta.. :p Piti tytön tukkaa leikata eilen ku otsis oli jo silmiin asti. :p tuli kyllä aika kotiparturijälkeä mut onneks tuo tukka on uusiutuva luonnonvara. ;)

Suursiivouksen poikasta oon myös kotona tehny, mutta se on edelleen kesken. Tosin yli 500 litraa oon heittäny tavaraa jätesäkeissä menemään. :D Osan oon myyny. :)

Eipä kai nyt muuta. Kirjotan jotain lisää ku keksin. :D

Laala ja Aura 7kk 4pv
 

Yhteistyössä