HUHTIVAUVAT 2009 *Lokakuussa*

MarineS mäkin tuskailin ton vaatetuksen kanssa aiemmin. Sit vein sen äitiyspakkauksen vesilämpömittarin vaunuun ja käyn välillä kurkkimassa lämpöjä. Joskus mittari on peiton alla, siellä on semmonen 20-25 ja peiton päällä kopan sisällä on yleensä n 18. kädet on tietty hankalat kun ne ei millään meinaa pysyä peiton alla.. kerrosta vaan kerroksen päälle ja peittoa sit jos tuntuu ettei vaatteet meinaa riittää, niin ainaki meillä.
 
hihiii, pitää hehkuttaa tänne, että Aura lähti konttaamaan! :D Se ei oo tänään muuten liikkunutkaan kun ihan rehellisesti konttaamalla! :D Vitsi siltä löytyy vauhtia! B)

Ja siis neiti on parantunu lähes kokonaan flunssastaan, minä taas kipeenä vuorostani. :/

Laala ja Aura 5kk 6pv
 
Sunnuntaita kaikille!

Teppana, mun mielestä olit purnauksesi ansainnut; toivottavasti työnjako kotona paranee! :hug: Meillä välillä vähän samaa vikaa... Mä olen aika huono käskyttämään miestä. Kyllä se varmaan tekisi, jos käskisi. Mutta kun ei viitsisi jokaisesta tiskikoneen tyhjäämisestä ja jälkien siivoomisesta mainita. Eikö ne itse huomaa helkkari.

Säde, Liljan porkkanaihottuma (ilmeisesti) tuli leuan alle ja oli sellaista mansikkamaista. Ihoon kohosi 4 sormenpään kokoista ryhelmäistä ja punoittavaa laikkua. Kun porkkana jätettiin pois, jäljet alkoivat vaalentua.

Liljan herkuksi on osoittautunut riisivelli. Sekaan vähään hedelmäsosetta, niin kyllä tekee hyvin kauppansa. Parsakaaliperunakin upposi. Itse asiassa kaikki, mitä akkasen suuhun on työnnetty, on tehnyt kauppansa. Ensi viikolla ajattelin keitellä sitä lihajuurespataa; kiitos kovasti vinkistäsi Happy! Jotain noita perusmössöjä (perunapohjaiset ja puurot) olen valmistanut itse, mutta rinnalla kulkevat kyllä pilttipurkit.

Yöllä mua herätetään nykyisin 3 tunnin välein syöttämään. Neuvolantäti varoitteli, että tyttö tottuu liian hyvälle, jos aina tarjoaa rintaa. Kolmen tunnin kanssa pystyn vielä elämään, mutta jos siitä vielä vauhti tihenee, niin sitten pitää täälläkin harkita unikoulua. Lilja syö mun mielestä tosi ahnaasti ja tosi paljon öisin, eli ihan oikea nälkä sillä nähdäkseni on. Yösyöppö. :eek:

).( Viime viikko oli jotenkin henkisesti hankala. Olin pari päivää yksin kotona tytsyn kanssa, ja taas alkoi tuntua, että seinät kaatuvat päälle. Olin kauhean väsy huonosti nukuttujen öiden takia ja odotin vain, että tulisi ilta ja pääsisi nukkumaan. Onneksi ensi viikolla on kaikkea kivaa ja sosiaalista tiedossa (mm. pk-treffit!). Ja taas on mietinnässä yksi rivitalo Espoossa... tarjotako vai eikö ja kuinka paljon. Saas nähdä.

Hemuli ja Lilja 6,5 kk
 
Heipsan. :wave:

Hui, se olis sitten jo huomenna lähtö ja tulo sinne kylymään pohjolaan. :/
Ja mukavasti ilmatieteenlaitos kertoo meitä ma-ti välisenä yönä odottavan -0 astetta ja lumihiutaleita. :snotty:
Ja arvaatkaas onko tämä laholatva tajunnut ottaa mukaan mitään lämmintä vaatetta Beanielle. :ashamed: :xmas:
Onneksi täältä sai ostettua jonkinlaisen fleecehaalarin ja äp-makuupussi on kuitenkin mukana niin nillä mennään. Ja kyllähän täällä olis ihan toppavermeitäkin myynnissä, mutta kun sellaiset jo kotona on niin suotta uusia ostamaan. :saint:

Mua kauhistuttaa kyllä koko ajatus tulla palelemaan sinne. Täällä kun on noi päivälämpötilat ollut sellaista +25. Iltaisin sitten on ollut viileämpää, mutta lyhythihaisella on itse pärjännyt.
Ja taas sitten elämää "yh:na", noh, tottuuhan siihen taas kun pakko on.

Meillä maistettiin eilen ekat lusikalliset bataattia. Ja mielenkiintoiset oli neidin ilmeet. Halusin kokeilla nyt täällä, jotta tuo isukki pääsi osalliseksi pienen ensimmäisistä maistiaisista ja viikolla sitten aloitan tekemään jotain pakkaseen kunhan saisi sen sulatettua ensin ja sitten loppuviikosta aloitetaan kunnolla totuttelemaan kiinteiden maailmaan vaikka täytyy tunnustaa etten millään haluaisi. :ashamed:

Hauska tilanne oli tuossa pari päivää sitten kun oltiin syömässä ja neiti on jo pitkään tarkkaillut mitä me tehdään ruokailun aikana ja siinä sitten souvlakivartaat oli pöydässä ja niitä syötiin niin eikös vierestä ala kuulumaan tiukalla äänenpainolla öh öh, eli neiti selvästi halusi oman osansa. :D


Jahas.. sängystä kuuluu jo heräämisen ääniä, joten gotta go.. :wave:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. =)


Ruttana & Beanie 5kk 3vko 5pv :heart:
 
Valitusta

Ollaan nyt kun puol vuotta tulee (ens viikolla) täyteen alettu maistelemaan kiinteitä vähän perunaa,velliä ja jotain hedelmäsoseita...Ja apua..en tiedä onko sattumaa vai johtuuko kiinteistä mutta yöt on muuttuneet ihan kauheiksi :/
Tästä ei oo kauaakaan kun oli se ihme yöheräily vaihe ja nyt taas!!!
En muutenkaan ois millään halunnut/jaksanut alottaa niitä kiinteitä niin nyt varsinkin vaan ärsyttää antaa niitä kun siitä seuraa tällästä..tai siis täällä oli monilla muillakin samaa niin ootteko te huomanneet että liittyisi kiinteisiin vai onko vaan joku puolivuotishulina??
 
Yövalvomiset alkaneet meilläkin. Ihan mielenkiintoisessa muodossa kylläkin. Neiti ei roiku tissillä ( ei turskatti edes huoli sitä ) Ei itke. Kunhan valvoo ja köllöttää miun vieressä. Päristelee, kauhia örinä ja kiljahtelu tytöstä lähtee. Sinänsä suloista, mutta kolmen aikaa yöllä tunnin verran ei ole mun mielipuuhaa....
Mut oikeesti, mie imettäisin mieluummin vaikka kokoyön koska pystyn ite torkkumaan siinä samalla. Mutta tuon neidin tohinassa ei oikein unta saa. ( iskä kyllä saa )
Noh, kyllä tämä ohi menee.

Kiinteitä syöty nyt 2 viikkoa, bataattia, perunaa ja pieniä määriä maissia. Bataatti ja peruna menee hyvin. Maissia ollaan annettu pieniä määriä koska vaikuttaa selkeesti kakkaan. Maissinaksut menee hyvin.

Annokset edelleen pieniä. Ei ole neiti oikein hokassut kiinteän ruuan päälle. Mutta uskon että aika auttaa tähänkin.
Kerran saa päivässä neiti, pari teelusikallista ehkä menee. Ei ole Elli suuri kiinteän ruuan ystävä selkeestikkään.


MisStar, en miekään olis tahtonut aloittaa vielä kiinteitä. Mutta pakkohan ne oli joskus aloittaa.
Meillä myös yöheräämisiä, mutta tiedä sitten johtuuko ne kiinteistä vai onko vain joku vaihe, tuota vaihetta epäilen kun ei kuitenkaa ole mahakipuinen tms.

Ruttana, tervetuloa Suomeen ja koettakaahan tareta

Wau, Aura. Isot onnittelut konttaamisesta. Tosi hienoa.

Johan on taas komeita neuvolamittoja. Hurjia kokoeroja kyllä näissä meidän vauvoissa, pienimmät vasta reilut 6kg ja isoimmat jo yli 9kg Ja kaikkea siltä väliltä. Mutta niin ne nämä muruset ovat vain erikoisia. Pääasia että kasvaavat.
Sukellusrefleksi, onpas helpottavaa kuulla että muillakin vauvoilla on se edelleen tuulessa. Eiköhän se sitten ajan kanssa häviä ja pitää olla vain varovainen ulkona tuulisella säällä.
Meillä isommilla muksuilla oli jo tässävaiheessa hävinnyt, tai ei ainakaa arjessa huomannut sitä. Uidessa vain.

mamma67 Ei ollut Ellin hikoilusta mitään sen kummempaa. Neiti on vain päästään kova hikoamaan. Eli jatkossakin yöllä nukutaan märässä läntissä ja päivällä pidetään villasukkia ettei jalat ole ihan kylmät.
Alinalle kovasti paranemisia. Toivottavasti tauti helpottaa pian.


Hyvä jos Mannan huoli Elsukasta on vähän rauhoittunut. Kaikki on ihan varmasti hyvin. Milloin teillä on seuraava painokontrolli?
Se tuli mieleen että kiinteiden joukkoon kannattaa lorauttaa vähän öljyä tukemaan sitä kasvua ja hyvien rasvojen saantia.

Mukava kyllä kuulla että jaksatte lukea aina miun jorinoita vaikka näillä jutuilla onkin vähän tapana rönsyillä. Ja hypätkää yli jos ei kiinosta....

Ellin napaa, toi leikkikaari mikä ostettiin on ehdottomasti hintansa arvoinen juttu. Menninkäin viihtyy sen alla ja on jopa muutaman kerran siellä kääntynyt selältä mahalleen. Missään muualla ei tee sitä. "Ankara" treenaus ohjelma jatkuu Ellin kanssa. Mutta luottavaisin mielin tässä ollaan.



t: Solina ja nyt nukkuva Menninkäinen 6,5kk
 
Kovasti paranemisia pienille nuhanenille!!

Aam: ihana kuva!!

Kadak: miten ihmees sä jaksat touhata niin paljon, vaikka teilläkin yöt noin risaisia?!! Nostan hattua :) Ja suosittelen unikoulua, helpotti mua kun ei tarvi enää olla sänkynä tissi suussa (meillä oli siis näin päivälläkin). Säteelle myös jaksuja!! Ja muille joilla valvomiset alkaneet!

Kitos kaikille tsempityksistä allergioiden metsästykseen.

mamma67: välillä tosiaan tuntuu, että iho ärtyy vaikka saisi pelkkää vettä... Ihottuma on pahin kaulassa, poskissa, nilkoissa ja ranteissa. vaippa-alue ja päänahka taitaa olla ainoot kohdat missä ei ole laisinkaan. Hoitona on voidepesut(suihku ja kylpy perusvoiteen kera) sekä rasvaukset ja kortisonikuurit. Onneksi on kuitenkin perusluonteeltaan iloinen ja hymyilevä vauveli :) Ja tykkkää syömisestä, on niin suloisen näköinen kun suu aukeaa jo valmiiksi... äitin pieni...

Unikoulua toteutettiin niin, että aina kun meinas nukahtaa syödessään, röyhtäytin tai irrotin otteen ja sitten kun oli mielestäni syöni riittävästi (tai siis kun näytti siltä, että nyt on vaan enää lutkuttelua eikä kunnon syöntiä) irrotin. Aluksi tehtiin niin, että oltiin meidän parisängys ja laitoin siihen nukkumaan niin, että olin itse sitten vieressä. Taputtelin rauhallisesti selkää ja hoin jotain myötätuntoista kuten "joo, äiti tietää, nyt nukutaan..." ja meni muutamia minuutteja kun itku vaimeni ja nukahti. Joka kerta vähän nopeemmin, mut se edellytti sitä, että tein joka kerta samalla tavalla enkä lipsunut (nimittäin silloin kun lipsuin ja annoin nukahtaa tissi suussa, niin sitten alotettiin taas alusta....). Tämä ei aluksi toiminut kuin meidän sängys. Sit siirryin pikkuhiljaa pinnasänkyyn ja siitä sitten vaunuihin. Ja mikä ihana tunne kun yhtenä iltana nukahti ihan itsekseen hyväntuulisena jokellellen omaan sänkyyn!!!!! Ja mikä helpotus kun jokin aika sitten suostu syömään tuttia. Voi reissussakin laittaa vaan tulpan suuhun :) No, varjopuoli on sit se, että joutuu yöllä nostaan tutin takasi suuhun kun ei viä ite aina osaa, mut sit taas toisaalta saattaapi jatkaa unia ilman syöttöä :)
Tulipahan sepustus, toivottavasti saa ees jotain tolkkua.

Meillä kakattiin toissapäivänä pottaan!! Äitillä oli hyvä ajoitus ;-) ja Rasmuksella hauska ilme :)

Eilen keksi, et tissiä on mukava purra... onneksi ei viä omista hampaita!! Mähän kiljasin kunnolla EI ja Rasmus rukka säikähti pahasti ja itki oikein kunnolla, et mitä se äiti oikein melskaa... ja mulle tuli tosi huono omatunto, kun eihän se viä voi tajuta miks olin kiukkuinen.... lupasin itelleni et enää en huuda, mut imetykseen on tullut jännitysmomentti kaupan päälle....

Ruttana: mä ainaski nauraan kihersin; Ranskalaiset järkyttyivät hampurilaisista :D

t.vaaveli ja rasmus (tänään 6kk ja onnittelulaulu laulettu ;) )

*muoks* pitihän mun viä jotain kommentoida, mut ei muista.... Rasmus nukkuu edelleen partsilla! nukahti 8.45... ja mä oon käyny muutaman kerran jo kurkkimas, et viäkö hengittää, onko paleltunu etc..... mut sainpahan rauhas kirjotella kun usein käy niin, et ehtii vaan lukee, mut kommentointi jää.
 
moi :wave:

vau, vaavelin unikoulu, mahtava suoritus!! =) voi rasmus-pienen allergiaa, kuulostaa tosi ikävältä. tsemppiä sen kanssa!

misstar, solina, hemuli ja muut yövalvojat :hug: mustaki tuntu et aluks kiinteät vaan pätki yöunia, mutta oikea syy taisi olla elsukan nuha tuossa viikko sitten... ja lisäksi tietty se että oppi nouseen kontilleen samoihin aikoihin, niin sitä piti sitten treenaa yölläkin ;) liikkuminen kyllä pätkii unia edelleen välillä mutta pääasiassa elsa alkanu nukkua nyt n. 13h vain(?) 1-2 syötöllä. yöuni lyhentynyt kuin huomaamatta tunnilla ihan yhtäkkiä.

meidänki pitäs ostaa potta kun kiinteiden myötä kakat muuttuneet kunnon pökäleiksi ja selkeesti kyllä huomaa millon semmonen on tulossa. tänään saatiin ekat pökäleet kyllä jo pönttöön mut onhan siinä hankala toista roikottaa kun on niin pieni. ja kakkaamista meillä muuten riittää, viime päivinä melkein joka vaipassa kakat. miten ihmeessä sitä tommoseen pieneen ihmiseen edes mahtuu niin paljon...?? :eek: meillä nyt vuorossa bataatti + ruusunmarja-vadelmasose, joista jälkimmäinen maistuu jo tosi hyvin =) ja taitaa tuota vatsan toimintaaki hyvin edistää :whistle: "perunakaudella" tuli vaan yhdet kakat per päivä.

laalan auralle onskut konttaustaidosta :flower: :flower:

ruttanalle hyvää kotimatkaa! helsinkiin luvattiin täksi päiväksi lunta :whistle: mutta eipä oo vielä näkynyt ainakaan täällä idässä.

vaavelin rasmukselle ja muille ½-vuotiaille iiisot onnittelut :flower:

nyt kotitöihin... jos elsukka nukkus vielä toisenki tunnin aamupäivän unia. sitä se puol kympiltä heräily teettää, lisää päikkäreitä!! =)

t. manna + elsukka n. 6½kk :heart:
 
Vaaveli, mä sain ainaki hyviä vinkkejä tuohon nukuttamiseen! Kiitos! Eilen herra nukahti isin kanssa, JEE!! Me yritetään nyt joka ilta niin, että mä annan tissiä ja sit pojat siirtyy yläkertaan unille. Yöllä ei oo jaksettu vierottaa unitissistä ku se menis varmaan aluks huutamiseks ja poikakin vasta niin pieni.

Onnea Laalalle konttaamisesta ja tilialle ryömimisestä! Täällä odotetaan vielä ryömimistäki :)

Alahampaita ei näy vaikka jo pari kuukautta herraa vaivannu. Eiköhän ne sieltä vielä joskus. Bataattiperuna laitto pojan masun kovaks ja tänään annoin bonan luumusosetta. Yöks, että oli hapanta! Ei ihme, et poika irvisteli. Mut tulipahan kakka.

Ruttanalle taas tervetuloa kotiin! Jos sua alkaa joskus kypsyttää toi matkustelu kreikan ja suomen välillä niin mulle voi laittaa pari lentolippua tulemaan :whistle:
 
ruttana nyt täällä tulee lunta :wave: et kaikki kreikan (kesä?)vaatteet mitä löytyy vaan niin päälle ku astutte kentältä ulos :D

mä oon saanu tänään syötettyä elsalle puol desiä bataattia ja pienen purkin marjasosetta :p ja vastapainoks sit pessy 5 kestovaipallista ja pyllyllistä kakkoja... tekis niin mieli palata perunaan, kun silloin toimi masu normaalisti, mut ei ton allergiaepäilyn takia oikein viiti :/
 
Pikainen piipahdus täällä! :wave:

Kylläpäs tänne tulee tekstiä vauhdilla - toisaalta ihanaa, ku on aktiivista porukkaa! :)

En muista tähän hätään, ketkä kaikki jo puolivuotisia, joten onnea tämän rajapyykin saavuttaneille tasapuolisesti!!! :flower: Pikkuiset kasvaa ja kehittyy. :heart:

Kiinteistä ja ihottumasta: Täällä tuli alussa perunasoosista joka toinen kerta (en tiedä miks noin) poskeen tai poskiin punertavaa ihottumaa, joka tosin sitten hävisi aina suht pian. Nyt en oo enää moista vähään aikaan havainnut.

Hmmm, kotityöt ja vauvanhoito: yleensä mies osallistuu ihan hyvin, mutta jokusen kerran olen avannut sanaisen arkkuni. :LOL:

Tänne osaan Lappia tais tulla pysyvä lumi (toivottavasti)- maisema on toisaalta aivan upea: valkea ja kuulas ryyditettynä vielä osittain ruskan väreillä. Ihanaa!

*muoks* ainiin, tyttelille tuli nyt sitten ylöskin hampi noin viikko sitten! =) Alahampeja tuli kaks jo elokuussa. Yhden kerran vahingossa nirhasi nänniä tissittelyn jälkeen vähä aikaa sitten, auts! Toivottavasti ei kovin usein ala kokeileen, sit pitänee siirtyä pulloruokintaan, sen verran makiasti kävi.

Mukavaa illanjatkoa sekä tsemppiä, mammaset! :)

AuroraB ja tyty 5kk ja parisen vkoa päälle
 
Heissan..

En sitten ole joutanut yhtään täällä lueskeleen ja kirjotteleen..
Täällä kuitenkin kaikki vallan mainiosti..
Kiinteitä syödään jo 3-4 krt päivässä ja tissiä edelleen lisäksi..
Olen jo tilkan silloin tällöin puuron sekaan laittanut ihan lehmänmaitoakin.. Tavoite on taas että 10kk iässä olis samalla kattilalla..
Hampaita ei ole vielä puhjennut,mutta taitaa olla kovasti tulossa :D
Poika on niin kiltti että..Oli tässä vasta mun mukana koulutuksessakin ja naureskeli vaan ja touhus omiaan..
Yöt meillä nukutaan ihan jonnekki 3-5 asti ja sitten tissiä ja ylös noustaan 7-8aikaan..
Kontata ei vielä eikä ryömitä,mutta kovasti nostelee jo itteään että luulen että jää se ryömintä välistä..
Leevi tuli 1pv sen 6kk eli alkaa jo lähestyä se 7kk..
Voi kauheeta ku tää menee äkkiä..
Meillä ukko meinaa ettei enää tehä lapsia,mutta minulla ois jo hirvee hinku tehä seuraavaa :LOL:
No..Nyt vierähtää aianki se yks vuosi et pystyy,kun pitää saada liikkeen velat pois että voi sitten jäädä ihan kunnolla kotiin ja laittaa liikkeen jäihin hetkiseks.. Tahtos nyt vaan olla kotona lasten kans kun ne vielä on pieniä!!!
Nauttikaa ihmeessä te jotka saatte olla vapaasti kotona!!! Se on rankkaa,mutta todella arvokasta työtä!!!
Kestovaipat on täällä aina päivisin edelleen käytössä, ja niitä äippäpakkauksessa olleita sisävaippoja edelleen käytän pötkönä ja kohta varmaan sitten lisäimua kun joskus ei riitä imu..
Mula alko tosiaan menkatki vasta kk sitte knu oltiin just hakemassa uutta koiraa ja menin huoltsikalla veskiin niin siellä sitten huomasin..Kyllä osas paikan valita :|
No mutta täällä siis kaikki hyvin jos nyt kukaan edes koskaan on osannut ihmetellä ja kaipailla =)

Vaavimasu ja Leevi 6kk
 
hEipS.
misstar meillä kanssa alkoi hulinat kun kiinteet tuli kuvioihin.tosin oppi silloin myös sen kontti asennossa heilumisen ja tais hampitkin puhjeta samaan aikaan,ihana selkee vastaus taas.. :D :LOL:

meidän oliver (esikoinen) on ruvennut nukkumaan öitä ja rasmus herää kerran tai kaksi yöllä tankkaamaan.ihanaa, ehkä mä muutun taas ihmisen oloiseksi.
tosin tää valon puutekkin alkaa tuntumaan jo,tahtoo aurinkoon..on välistä niiin flegu olo että jumittaa vaan vaikka pitäis toimia.ja voi tätä muistia tai sitä mitä siitä on jäljellä..ankea olo tänään.

Ruttana tervetuloa hytisemään.. =)

superheppuli :hug: , toivottavasti poika voi jo paremmin.

terkuin,
tutsa ja rasmuS
 
AAM
:wave:
Yöhulinat mitä ne on *sori* ?
meillä ei ole.. ainakaan enään, kovinkaan paljon niin että mainita voisi. Emäntä nukkuu liiankin hyvin, syötänkö mä tyttörukan niin turvoksiin että ei jaksa :D

Paljon jotenkin mielessä mutta en saa kiinni oikein ajatuksesta... joten ei palkokasveja nenään jos en muista kaikkea kaikkia :snotty:
ruttis welcome kotio hyvseen suomeen.. mietin itsekin villakerraston kaivamista jo varastosta ja eilen otin toppatakia käyttöön :snotty:

To miittiä odotellessa..

meillä osataan nyt sit molempiin suuntiin kääntyillä lattialla :D jee ! teki sit parin viikon sisään molemmat kerralla..
Näppiksestä on todella kiinnostunut ollut jo kovin kauan aikaa.. sitä pitäis olla kuolaamassa ja näpyttämässä jatkuvasti kun sylissä tässäkin istuu parhaillaan.

Hampaat alaleukaan.. siellä ne on kunhan vaan puhkeais ihan kunnolla. kiiluu jo läpi ikenestä, luulin että oli tulut jo aikasemmin mut ei ollutkaan kuulsi vaan sieltä läpi.

Vinkuuko tai äliseekö teillä vauvat kun kakka on tullut siis onko käytös että vaippa on vaihdettava heti nyt välittömästi vai odottaako ne pidempäänkin että on tässä kiva ja lämmin nyt olla hetki :D että ei niin kiirusta ? kakan suhteen tuntuu että neiti meillä on sitä nyt heti tyyppiä.. nostaa älämölön jos ei suht pian sitä saapumisesta vaihda.

Oma tehty Bataatti ja parsakaali sekoitus testattu eilen illalla, no meni ja meni.. ei hurjaa suosiota mutta no kai tätä voi tässä natustaa ilmeellä..mietin että oliko liian karkeaa mutta hyvä musta totuttaa jos näinkin pienenä että konsistenssi ei oo sitä sitä "sihtikurkku ruokaa" vielä vuoden ikäisenäkin.. :xmas:

Nyt taas gagga vaipassa ja tyttö vonkuaa.. tää on just ätät :D
siijuu

Aam & neiti
 
tutsan rasmukselle onnittelut konttauksesta :flower:

aurora b ihanaa lunta siellä kaukana! täällä tullu räntää ja jäistä vettä, ei niin kivaa... mites muuten vaunut kulkee lumessa?

kakka vaipassa niin kyllä pitää vaihtaa nyt ja heti pian meillä myös. neiti vinkuu ja vikisee ja saa raivareita jos ei äiti tajuu olla riittävän nopee...

superheppuli voi kauhistus teidän pientä poikaa! toivottavasti on pian kunnossa :hug:

vaavimasu tsemppiä töihin, toivottavasti pääset vielä pian nauttimaan vapaasta ajasta lasten kanssa! on tämä kyllä ihanaa olla vaan kotona oman rakkauspakkauksen kanssa :heart:

sitte valitusta kiinteistä. siis meillä on kyllä kaikki pielessä niitten suhteen mitä vaan olla voi :( ensinnäki elsa saa ainakin perunasta aika voimakkaita allergisia reaktioita, naama helottaa punaisena ja on ryyhäinen, mutta tuntuu että muutkin ruoat aiheuttaa allergiaa kun naamassa jotain ryhelmää koko aika... toisekseen elsan syöttäminen on melkoista taistelua, ei mene juuri mitään tavallisesti ja kun menee, on toisen masu ihan sekaisin, eli kakkaa lähes joka vaipassa. nyt sitten viimeisimpänä vaivana on ollut oksentelu :( joka on taas seurannut kun vähänkin enemmän on kiinteitä mennyt. tänään tuli bataatit ja marjasoseet kaaressa ulos, yöllä iltaruoat + yömaidot. eikä tosiaan ole mitään pulauttelua vaan kunnon yrjöt ja sitä tulee paljon ja haisee :x onko kellään muulla ollut?? muuten elsa voi hyvin ettei ole mikään masupöpö mun mielestä. täytyy kyllä huomenna soittaa nlan tätillekin jos ei ala rauhoittua. ajattelin myös pitää ainakin tän illan taukoa kiinteistä, ei me pystytä siihen nlan suosittamaan 3 päiväaterian rytmiin... kasvakoon elsa nyt edelleen vaikka kuinka hitaasti mutta kiinteät menee hetkeks minimiin.

noniin, nyt napero heräs et se on moido :wave:

t. manna + elsa 6,5 kk :heart:
 
Elli kävi tänään siellä puheterapeutin juttusilla. Tai oikeastaanhan se oli meidän esikoisen käynti ja samalla juteltiin Ellistä. Joten ei siinä ollut nyt mitään sen ihmeellisempää kuin antoi vinkkejä kotiin millä tukea sitä puheenkehitystä.

Marraskuunpuolella tulee sitten meillä kotona käymään.


t: Solina ja Menninkäinen
 
Moikka taas pitkästä aikaa :wave:

Onnea kaikille konttaajille ja ryömiville!! ja muillekin hienoja uusia taitoja oppineille ja hampaallisille.

Mannalle ja Elsukalle kovasti tsemppiä ja onnea kiinteiden aloitukseen :hug:

Solina, millaisia vinkkejä saitte puheenkehitykseen?

Me käytiin neuvolassa tänään, 6,5kk mitat 7kg ja 66,7cm, pää 42cm Hoikka poika, kasvaa tasaisesti. Kiinteitä menee jo se 5krt/pvä ja lisäks imetykset päälle. Kuuloakin kokeiltiin neuvolassa sillä tiukulla ja molemmilta puolilta selkeä reaktio. Suojaheijasteet tulee sivulle mut ei taakse, eikä selkä vielä tarpeeks suora istumista varten. Yöt nukkuu kyllä yleensä suht hyvin, joskus yrittää alkaa aamuyöstä seurustelemaan mut oon saanut kapaloon käärimällä sen rauhoittumaan.

Jaksamista kaikille huonosti nukkuvien vauveleiden vanhemmille :hug:

Miehen osallistumisesta, täällä osallistutaan kotihommiin kunhan mä vaan jaksan aina muistuttaa asiasta. Pyykkihommat on yleensä mun vastuulla kaikki mut tykkään kyseisestä hommasta. Esikoisen hoito alkaa olla miehellä jo aika hallussa mut esim.vauvan vaippaa ei ollut vaihtanut mun jumpassa käynnin aikana koska en ollut käskenyt :/ olin siis kyllä sanonut että vaippa pitää vaihtaa ennen nukkumaan laittoa mut mies ei ollut kuullut. No täydellistä suoritusta en odotakaan, pääasia että parhaansa tekee. Vaikkakin riitoja tulee eniten just kotihommista :( eli siis kuitenkin ilmeisesti vaadin liikaa... Mutta pääasiassa kuitenkin osallistuu kotihommiin ihan hyvin.
 
Anteeksi jo etukäteen, mutta nyt en jaksanut lukea mitään, koska olen kuumeessa ja sain äsken sellaiset antibiootit, joiden kanssa en saa imettää!!! Oon itkenyt koko illan, on aivan kamala olo itsellä (paha tulehdus päällä ja kovat kivut) ja tosiaan imetys loppui seinään :'( En tiedä, miten selvitään ensi yö ja miten jaksan hoitaa poikaa ja ahdistaa kamalasti, kun en voi ottaa sitä rinnalle rauhottumaan. Kävin jo ostamassa korvikkeet kaupasta. Pakastimessa ei ole kuin muutama desi omaa maitoa. Yritän varmaan pumppailla lavuaariin kuurin ajan maitoa, jos vaikka sitten voisin jatkaa imetystä viikon-parin päästä. Ja kamalinta tässä on se, että lääkäri sanoi, ettei lääkkeet välttämättä pure ja voin joutua kiireelliseen leikkaukseen nukutuksessa kahden päivän sisällä. &¤¤¤%/)&= Miksi koko ajan pitää tulla jotain vaivaa. Nyt siis tulehtunut pyllyhaava. Ei liity siihen mun edelliseen vaivaan. Mutta tämäkin johtuu synnytyksen aiheuttamista muutoksista tuolla alapäässä. Blaah. Anteeksi vuodatus ja haleja kaikille. Luen paremmalla voinnilla. PS. Loma meni ihan hyvin, kivut pahenivat vasta vikana yönä ja nyt sitten kotona pääsin kirurgin tutkittavaksi.
 
AAM
kadak :hug: ja mannalle jaksamista ja elsalle paranemishaleja, Sano jos et jaksa torstaita jos käy liian rankaks...
tutsa rasmukselle onnittelut ryöminnän väliin jättämisestä ja Laalan Auralle kans.
Vaavimasu rankan työn raataja :) :ashamed: ja just ko miehelle välillä kiroan että jää sä kotiin ja mä meen töihin lepäämään.. :headwall:
Pimeys tekee tehtävänsä, mä vihaan tätä synkkää pimeyttä, lumi on kivaa kun se tulee :D.. jee "vähän" valoisampaa sitten taas.

sitä odotellessa..
 
Kadakille jaksuja :hug:. Toivottavasti pumppaus ylläpitää maidontuotantoa :)

Hienoa tutsa!! JEE!!

Manna
, aika hurjalta kuulostaa :eek:.

AAM, go ansku!!

Vaavimasulle jaksuja töihin! Voin vaan kuvitella etten ite jaksais vauvan lisäks pyörittää omaa firmaa. Hatun nosto sinne kyllä :).

Viime yönä Luukas heräs ekan kerran syömää puol neljältä! JES! Ei meille muuta.
 
Merkkaan :wave:

Ja samalla pojan 6kk Nla kuulumiset tältä päivältä, eli:
70 cm (tasan)
8500 g
ja py 45,5 (onko tää jotenkin isopäinen?!)
Hyvin kasvaa, iloinen äänekäs poika. kontalleen & karhunkävelyasentoon nousee, kiinteistä peruna, porkkana, kana, päärynä, kaura(puuro), maissi(naksu) :D ei vielä etusormi-peukalo-otetta (miks tuo oli pakko merkitä korttiin? Pitäiskö peukalo-etusormi-ote jo osata? ...en tiedä )

Täällä vauvalla kaikki hyvin, ihana ja iloinen tyyppi :heart: Ite vaan oon kokoajan väsynyt (ja masentunutkin) mamma, en oo vieläkään tottunut kahden lapsen kotiäitinä olemiseen, ja varsinkin tuo hyperaktiivinen esikoinen vie ihan kaikki mehut... :/ ja sit mua harmittaa ku missaan kaikki treffit ym, kun en vaan kertakaikkiaan jaksa lähteä liikkeelle... :ashamed:
Täytyy tästä yrittää jo vissiin pikkuhiljaa kerätä itseni täällä ja lähteä ihmisten ilmoille. Täällä käyn teidän kuulumisia tasaseen lukemassa, mut harvemmin jaksan/ ehdin mitään kirjoittaa. Mut hengessä ainakin messissä siis! :)


:muoks vielä: eli meil ei hampaita vielä, eikä kontata, ryömitään kyllä :)
 
voi kadak :hug: voin kuvitella miten kamalaa kun ei saa imettää :( mä olisin aivan epätoivoinen ja kauhuissani... toivottavasti löytyy keinoja saada tikru nukkumaan ja rauhoittumaan ilman tissiäkin. meillä olisi kyllä vaikeaa, ainakin nukahtaminen.

aam ei mitään semmoista hätää täällä että pk-miittiä olisin perumassa =) meillä taitaa vaan olla herkkävatsainen tytteli niin on hitaampaa tuo kiinteisiin totuttelu. kyllä se siitä ja hyvin voi elsa muutoin kaikin puolin =)

nyt miehen viekkuun. siltä pikkasen pahaa öögää jo tuli ku hetkeks nettiin eksyin :whistle:
 

Yhteistyössä