HUHTIVAUVAT 2009 *Marraskuussa*

moi!

imetys jatkuu täälläkin eikä loppua näy... meillä menee niin vähän kiinteitä päivässä että maito on edelleen elsan pääasiallinen ravinto. mutta väliin on parempiakin päiviä kiinteiden kanssa, kuten eilen, kun elsa pääsi lounastreffeille huhtivauvojen kanssa, niin johan alkoi maistumaan :p ehkä tää tästä, mutta varmaan ainakin 1v ikään tulee imetettyä. ja vaikka voisin vähän pidempäänkin (1,5v??) imettää, niin sama tilanne kuin susseN:llä, eli pikkusisarusta elsalle toivottavas ja ois kiva päästä alottaan yritys tuossa naperon 1v-synttäreiden jälkeen :saint:

susseN ja mamma67 toivottavasti teidän pienet paranee pian! mua pelottaa noi kuumetaudit jo ajatuksena, onneksi täällä on vielä pysytty terveenä...

minkähänlainen unikoulu auttas meidän neitille kun hän heräilee pitkin yötä konttaileen ja alkaa sit itkeä väsymystään (eli aivan sama kuin happy79) mutta ei tyynny ennen kuin äiti on silitetellyt ja peitellyt neitin uudelleen.... eli meillä ei ole mitään tuttia, tissiä tai pulloa mistä vierottaa, ja silittelyt (eiks ne oo just sitä tassuttelua??) jo käytössä. mutta silti neiti herää parhaillaan 10 krt per yö nykyisin, mm. viime yönä. sitten taas väliin on oikein hyviä öitä, jolloin herätään vain kahdesti nopeasti syömään.

hampaita puhjennut ainakin jaahassun ja happy79:n vauvoille, onskut! =) miten muuten meni kiian hammashoitokäynti? mietin vaan et miten ihmeessä vauvan saa a) pysymään hetken paikallaan, b) avaan suun ja c) oleen maistamatta (=purematta) suuhun meneviä laitteita?? meidän neitillä ei onnistuis ikinä.

teppana onnittelut eevan uusista taidoista! mäkin oon tänään siirrellyt johtoja piiloon, kaiuttimia alas (meil on semmoset korkeet telineet), säätäny pakastimen säädöt uusiks ja muuta kivaa. sähkörasioilleki pitäs tehdä jotain ja uus kaukosäädin ostaa, koska elsa hajotti just nykyisen... jotenki noi elektroniset/sähkölaitteet kiinnostaa neitiä ylivoimaisesti eniten.

tilia teillä menee kyllä hienosti kiinteitä! mun piti lukea kahteen kertaan että kuinka paljon niitä oikein menee. silja kasvaa varmasti vauhdilla! ja varmaan myös liikkuu vauhdilla, energiankulutus niin kovaa :D

meidän neiti nukkuu tänään taas näköjään koko päivän, jotta jaksaa ensi yönä heräillä... "kiva" kun noi päiväunet on 4-6h luokkaa, niin eipä sitä yöllä väsytä. tai itse asiassa elsa kyllä vaikuttaa silloinkin väsyneeltä, mutta heräilee silti ja unipäissään sitten mönkii pitkin sänkyä ja sitte ollaanki koko perhe kohta hereillä kun neitiä alkaa kiukuttaa...

joo, toivottavasti tää huonon nukkumisen aikakausi loppuis kohta ja alkais nää naperot nukkua niitä odotettuja KOKONAISIA öitä. niitä odotellessa... tsemppiä kaikille valvojille!!

t. manna + elsa 7kk ja 13pv :heart:
 
Heipsan!

Imetys jatkuu täälläkin. :wave:
Kiinteitä ei mene kovinkaan paljon kerralla, joten pääasiassa se ravinto tulee äidinmaidosta. Onneksi on riittänyt ja toivon mukaan riittää vielä jatkossakin ainakin sinne 1v. ikään. Tää on ollut kyllä niin lottovoitto mulle henkilökohtaisesti kun esikoisen aikana ei imetys onnistunut yhtään ja jo 2 viikkoisena oltiin korvikkeiden varassa.

Onnea uusista taidoista vauvoille :flower: ja pikaista paranemista pikku potilaille. :hug:

Meillä oli tänään (7kk) neuvola ja näyttää siltä että nyt on pituuskäyrän laskusuunta taittunut. :)
Miinuskäyrällä mennään edelleen, mutta omaa tahtia kasvetaan.
Käppänähän tuo rakas neiti on tuoreine(kin) mittoineen, laitan tohon sulkuihin 6kk mitat.
Pituus: 65.7cm (64.5cm)
Paino: 7300g (6900g)
Pipo: 42.9
Tyytyväinen oli neuvolan tätsy mittoihin ja niin minäkin. :)
Hauska onkin verrata esikoisen mittoihin ja hän oli 7kk:n iässä vaatimattomat 74.5cm ja 9290g :whistle: :saint:

Possunuha rokotteesta juteltiin ja ihan hyvillä fiiliksillä lähdin eli ei tullut mitään syyttelyjä vaan koin kyllä saaneeni ymmärrystä osakseni tuon asian tiimoilta ja hyvä niin. :)
Eli mekään emme ole näillä tiedoilla sitä rokotusta ottamassa.
Ja kävin myös googlettamassa tuon Antti Heikkilän blogin (MarineS:n maininnan jälkeen) ja siihen täytyykin perehtyä ajan kanssa.

Ja nyt neiti heräs päikyiltä, joten gotta go.. :wave:


Ruttana & Beanie 6kk 4vko :heart:
 
Onnea hampuista, ryömimisesta ja kääntymisestä :flower: :heart:

SusseN Meillä kanssa määrättiin esikoiselle tota pronaxenia 40 asteen kuumeseen ja kun Aino sairastui kanssa niin annoin samaa, kun ei panadolilla tai burana-supoilla kuume laskenut. Muakin pelottaa ne kouristukset, veli niitä joskus sai. Ja tosiaan ei meinannu millään tippua 39,5:ttä alemmas.

Imetys sillä mennään , muu ei kelpaa. Nyt on otettu taas takapakkia tosta kiinteidenkin sujuvuudesta. Kipeenä ei vissiin maistu, onneks tissiä sentään vetelee senkin edestä. Vähän vaan rankkaa kun öisin syö sata kertaa ja mä joudun lähtee kouluu heti aamusta. Onneks ei oo luentoja paljon tällä hetkellä. Mäkään en taida jaksaa pullo/korvikerumbaa edes yrittää, mennään suoraan sit tavismaitoon.. Toivottavasti edes se kelpaa sitten ku sen aika on.. Mutta aattelin lopetella joskus sit kun Aino on noin 11-12kk, jos vaan sinne asti maito riittää.. Jotenki mua itseeni kammoksuttaa imettää yli 1-vuotiasta. Muut toki saavat, kieroon en katso, ei vaan ole mun juttu.. :)

Possurokotteesta
en vielä osaa sanoa, katotaan sit uusiks jahka tytöt tervehtyy. Aikaisintaan saadaan sit 16.11 kuns itä aletaan jakaa tän ikäisille Helsingissä.

Tietääkö joku että jos mä otan rokotteen, niin tuleeko vauvalle maidon kautta vastustuskyky, vai pitääkö vauva itse rokottaa?

Piin ja nuhis- Ansku 6,5kk
 
:attn: Tulin kurkkiin teidän pinoon ja moikkaan "vanhoja" pikkukakkosen oottajia :wave: . Käyn aina välillä täällä lukemassa teidän ja maaliskuulaisten pinoa. Kakkosen saaneiden oma pino on hiljentenyt (ompas ihme?), ei mullakaan kyllä hirveesti oo aikaa koneella istua, mikä on tietenkin harmi :ashamed: :LOL:. Kerhon puolella meitä on muutama, jotka kuulumisia vaihtaa. Ilmotellaan!! :heart:
 
AAM
:wave: iltaa kaikille..
rimata tänks.. :ashamed: joo niin rajoitettua välillä tää elämä.. :| pakko valita joku pino missä luuhaa kybällä.
Mä ihmettelen kyllä kans kun täältäkin on tippunut/jäännyt pois kauhiasti porukkaa.. :(
no ehkäpä ihmisillä on muuta ajateltavaa välillä :xmas: :LOL: nou shit right ?

joo.. =)

kävin ittekseni babybiossa ompussa famen katsomassa olipas ihan ok pätkä aika booring mut menetteli, mammoja oli korkeintaa 30 ja pari isukkiakin jopa, sika kai pelottanut ihmiset pois (yritin kyllä saada seuraa 3 kaveria vokottelin sinne :D ) kaikilla kohteliaasti oli menoja.. perskules mitäs olin myöhään liikenteessä.. :headwall:

Moon miettinyt sitä vauvan huonon yönukkumisen pelastuskikkoja tänään enempikin.
1) kapalo
2) turvoksiin syöttö :D
3) liian iso liikkumatila / ahtaaasti tottunut nukkumaan esim kopasta sänkyyn ?
4) liikkuminen ylipäätään
5) tietoisuuden lisääntyminen..

4 ekaa voi ehkäistä mutta millä tuota 5) kohtaa "mä tahdon mamman/isin nyt tähän" voisi estää muuta kuin itse heräämällä nukuttamaan tai puolison herättämällä ?

Imettäminen niin kauan kuin on mahdollista.. no pojan olessa 10-11 kk oli pakko lopettaa päivätissitys kun menin töihin et ainoa mikä enään luonnistui oli iltatissi.. :( poika oli hieman ihmeissään mutta suostui aika hyvin yhteistyöhän sitten maidon kanssa.

Jahas mäkin voisin ehkä siirtyä pikkuhiljaa kans tuohon rattaisiin istualteen laittamiseen, ainakin lyhyille reiteille, tuo tyttö vaan tuppaa nukahtamaan niihin kun tärisee niin kivasti kun liikuu :D

aam & ansku
 
Imetetään täälläkin, kun kiinteiden välissä tissitellään pari kertaa,vaikka syö kolmen tunnin välein..eli syö tunnin välein :| lopetellaan imetys joskus 9-10kk iässä...

töihin menen helmikuussa, kun äippäloma loppuu tammikuussa... mies pitää isäkk helmikuussa joten poika hoitoon maaliskuussa :/

sikarokote otettiin tänään pojalle, toiseen reiteen kausi-influessa. Mitään oireita ei ainakaan tänään tullut, nyt nukkuu yöuniaan.

Missä teillä on 7kk-neuvolatarkastukset..Meillä oli 6kk iässä ja seuraava 8kk ja se on lääkäri!! Oisin halunnu kans 7kk kun se ois ollu tässä kuussa, nyt ei oo päivitettyä tietoa esim.pituudesta,kun sukulaiset kysyy kuitenkin mittoja joululahjavaatteisiin... |O

Kovinkaan moni ei ole omaan sänkyyn vielä opettanut pikkuistaan? Meillä edelleen nukkuu vieressä ja tissittelee, välillä tunnin välein,välillä harvemmin. Varmaan kuukauden ajan ollu tosi levottomia öitä..pyörii ja heräilee helposti,tissi ei jelpaa, pyörii vaan ja jonkin ajan päästä nukahtaa..(haukotus)

Me on vaihdettu vaunuista rattaatosio jo tuossa 5kk iässä, kun ei poika tykännyt vaunuissa makoilla,kun ei sieltä nää mitään! Nyt on mielenkiintoa ulkoillakin,kun poika hiljaa katselee maailmaa ja nukahtaa lopulta...

Väsy iskee...

Hennnna & pikkumies 6,5kk
 
Ai niin, unohdin kysäistä et onks kellään muulla sellasta ihmeellistä kipua tuntunu rinnoissa? Mulla toi oikeenpuolimmainen on nyt välillä oireillu niin et vähän vihloo ja sellast painon tunnetta on välillä. Enkä tarkoita siin kohtaa ku maito nousee vaan ihan näin muuten. Inhottavaa... ja se että mulla on raskauden jälkeen ollu polvet ihmeellisen kipeät ja jäykät??!! Mikähän niissäkin on. Ei meinaa millään päästä lattialta ylös kun polvet sattuu niin saakelisti. Kohtalotovereita? Vai oonks mä vaan sit jo niin ehtoopuolen ruusu et alkaa noit vaivoi tulee jo iänki puolesta (31v)... :LOL:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja MarineS:
Ai niin, unohdin kysäistä et onks kellään muulla sellasta ihmeellistä kipua tuntunu rinnoissa? Mulla toi oikeenpuolimmainen on nyt välillä oireillu niin et vähän vihloo ja sellast painon tunnetta on välillä. Enkä tarkoita siin kohtaa ku maito nousee vaan ihan näin muuten. Inhottavaa... ja se että mulla on raskauden jälkeen ollu polvet ihmeellisen kipeät ja jäykät??!! Mikähän niissäkin on. Ei meinaa millään päästä lattialta ylös kun polvet sattuu niin saakelisti. Kohtalotovereita? Vai oonks mä vaan sit jo niin ehtoopuolen ruusu et alkaa noit vaivoi tulee jo iänki puolesta (31v)... :LOL:
ou mai gaad !! tää on ihan kuin mulla :eek: miettinyt oon ihan samoja juttuja ja muuten samanikäinenkin olen.. =) oon laittanut noi niveljutut iän piikkiin :D :LOL:
mut mulla oli vaan toi vasen tissi kipeä varmaan oli semmoi putkeen 5-7 päivää sit kun luulin tulee tukos/tulehdus niin yritin vain imettää mahd paljon siitä.. ja sitten yks päivä oli kipu vain poissa ?:| ihan outoa... mut painon tunnetta siinä ei oo tuntunut mut semmoi kipu ois "tukossa" ehkä siellä oli joku tiehyt vaikka tissi lätty ku pannukakku :D sillei kauniisti :):jeart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MarineS:
Inhottavaa... ja se että mulla on raskauden jälkeen ollu polvet ihmeellisen kipeät ja jäykät??!! Mikähän niissäkin on. Ei meinaa millään päästä lattialta ylös kun polvet sattuu niin saakelisti. Kohtalotovereita? Vai oonks mä vaan sit jo niin ehtoopuolen ruusu et alkaa noit vaivoi tulee jo iänki puolesta (31v)... :LOL:
Täällä toinen.. (muoks. tai siis kolmas kun tuo AAM potee samoja juttuja) :wave:
Välillä on niin jäykät, että kun liikkeelle lähtee niin tekee kipeetä. Tosin kierukkavaivakin oireilee taas kivasti, eihän sitä olekaan kuin vasta kaksi kertaa operoitu. :/

Raskauden jälkeen tosiaan on tuo nivelten jäykkyys ollut huipussaan, joten sinänsä lohduttavaa kuulla että jollain muullakin on samaa.

 
tääl taas alaselkä/lonkkavaivainen... joo, vanhuus ei tuu yksin mut kyl toi raskaus tais vähä edesauttaa nivelten kulumista :/ mulla vihlasee ilkeesti oikeelta alaselästä nykysin aina ku istumasta ylös nousen, raskauden lopuaikoina köpöttelin ylös noustessa ku vanha mummu ja kyllä vieläki vähä köpöttelyks menee. vois varmaan nlasta kysästä et mitä tehä.

hennna meillä ainaki oli toi 7kk nla vaan siksi koska elsa meinas tippua siltä -2 kasvukäyrältä. ja ruttanalla tais olla sama. ei kuulu täälläkään normineuvoloihin mut tommosii sinttei ku elsa ja beanie seuraavat tarkempaan ;)

aam mä haluun kyllä kans vielä joku kerta babybioon. jos vaikka joulukuussa pääsis, sopii vähä aiemmin sit vaan :D mitä ansku muuten tykkää leffasalista nykyään? varmaan jännä paikka!

piin mä oon ymmärtäny et jos imettää, niin vauva sais äidinmaidon kautta vasta-aineita. mutta tää ei oo faktaa, vaan "muistelen kuulleeni näin" eikä varmaan vauvan rokotusta korvaa, jotain vähän suojaa ilmeisesti kuiteski sais(??). tulipas hyvin epämääränen vastaus :ashamed:

joo, vanilja-mustikkapiiras uunissa ja odottelen et pääsen herkutteleen :p ei oo muuten paino enää jostain syystä tippunu :saint: :whistle:
 
Iltoja, koetan jaksaa muutaman rivin kirjoitella ennen kuin on pakko painua Menninkäisen viereen.

Viime yönä reppanaa itketti jokin kovasti enkä millään meinannut saada rauhoittumaan. Loppu yön nukkui sitten kuitenkin tyytyväisenä. Mikä sitten kiusasikaan niin toivottavasit ei kiusaa toiste.

Imetyksestä, sinne vuoden ikään tähdätään. Katsoo sitten sen jälkeen kuinka kauan tuntuu hyvältä. Esikoista en voinut imettää ollenkaan ja poikaa imetin sitten 1.5vuotta.
Nyt kiinteitä syödään 2-3 pientä ateriaa päivässä, yleensä siihen vielä tissiä päälle. Muuten sitten tissiä vain...

Hennna. Meilläkin olisi normaalisti 6kk neuvola ja sitten 8kk mutta ainakin meillä tuli 7kk kasvu kontrolli siihen väliin Ellin pienen koon vuoksi. Luulen vähän että muillakin ollut samasta syystä.

Juu, vieressä nukkuu Ellinkäinen edelleen. Ehkä sitten harkitaan omaa sänkyä kun yösyötöt loppuu.

Hammashoitolasta, me käytiin siellä viimeviikolla Ellin kanssa. Ei siellä todellakaan vauvan suuhun katsottu, saatika mitään välineitä sinne tungettu. Kysyttiin monta hammasta on, saatiin hammashoito ohjeita ja hammasharja.

Kovasti onnea taasen uusista taidoista taas vauveleille.

Mamman Alinalle kovasti paranemisia.

Jaahassu, niinpä. Mie 155cm niin voiko muka lapset edes olla kovin isoja himskatti vie... Kahden esikoisen kanssa th jaksoi vielä olla huolissaan kasvusta ja siitä kun ovat pieniä. Mutta nyt jo uskoo että meijän lapset ovat vain minejä eikä niissä mitään vikaa ole.



Huonoja juoppoja muitakin. Sitä vain olisi opeteltava ryyppäämään ;)



Mutta nyt painuttava petiin. Kauniita unia kaikille ja sikeitä unia vauvoille


t. Solina ja ihanainen Elli 7kk3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
hennna meillä ainaki oli toi 7kk nla vaan siksi koska elsa meinas tippua siltä -2 kasvukäyrältä. ja ruttanalla tais olla sama. ei kuulu täälläkään normineuvoloihin mut tommosii sinttei ku elsa ja beanie seuraavat tarkempaan ;)
Tähän unohdinkin hennnalle vastata eilen.. eli juuri näin meilläkin. Pituus on ollut laskusuunnalla, joten sitä seurattiin. Ja - 1.7 käyrällä mennään pituudessa tän rakkaan käppänän kanssa. :heart:

Nyt on meidän neuvolassa "kesäkielto" eli ei saa antaa ylimääräisiä aikoja yli ½-vuotiaille noiden possunuha rokotusten vuoksi.
Onneksi seuraava neuvola on kuitenkin se 8kk tarkastus ensikuussa kera lääkärin. Tosin meillä lääkäri ei ollut vielä avannut kalenteria, joten meille aika tulee sitten perästäpäin.

Ja kyllä tuo neuvolantäti lupasi mittoja ottaa sitten jos tarvis tässä välissä kun on se pitkä aika mennä jos seuraava olisi sitten vasta 1-vuotiaana. :eek:

Vaikkei mitään huolta ole tuosta kasvusta niin onhan tuo neiti pieni (vaikka pienempiäkin on täällä :hug: ), joten ihan kiva on nähdä miten painoa ja pituutta tulee lisää.

Nyt on muuten Beanie alkanut tavoittelemaan edessä olevia leluja ja oikeasti yrittää päästä eteenpäin. Saas nähdä joko kohta löytyy se etuvaihde kun pakki on jo hyvän aikaa sitten löytynyt. :D
Lelulaatikon ääressä neiti viihtyy pitkään ja kunnes on saanut kipattua kaikki lelut laatikosta niin sitten on hyvä jatkaa matkaa. :saint:

 
Alkuperäinen kirjoittaja AAM:
Moon miettinyt sitä vauvan huonon yönukkumisen pelastuskikkoja tänään enempikin.
1) kapalo
2) turvoksiin syöttö :D
3) liian iso liikkumatila / ahtaaasti tottunut nukkumaan esim kopasta sänkyyn ?
4) liikkuminen ylipäätään
5) tietoisuuden lisääntyminen..
Kapalo meillä edelleen käytössä ja toimii hyvin!! poika tosin kasvanut vauvakapalosta ulos että omia virityksiä on :D Mut liikkuvat kädet on meidän pojalla se ongelma, kapalossa poika nukkuu jopa 12h yöunia kun ei omin käsin saa tuttia räpellettyä pois suusta. Tuttia tietenkin pitää aamuyöstä tarjoilla mut yösyöttöjä ja muita hulinoita ei ole ollut kuukausiin. Omaan sänkyyn siirrettiin n.4kk iässä. Ja nukahtaakin itsekseen kunhan on syötetty hyvin ja tutti suussa, kai se tuo kapalointi on ollut niin rauhoittava ja sopiva nukutuskeino hänelle :heart:

Voimia kaikille huonosti nukkuville!! :hug:

Imetetetään täälläkin vielä, ruokaakin menee 5krt/vrk ihan isot annokset. Nyt on ollut itkuinen pari päivää tälleen päivisin, jospa ne ekat hampaat sieltä alkais tulla niinkuin hammashoitaja tarkastuskäynnillä sanoi.
 
Vähän on jotenki mieli maassa nyt tänä sikaflunssan takia. Ja viiminen niitti oli aamulla tieto 2 vuotiaan lapsen menehtymisestä :( . oikeesti pelottaa :| Toisaalta järki sanoo, et jos nyt vähän vältellään liikkumista ja ei tavata sairaita, niin pitäis meidänkin selvitä rokotukseen asti terveenä, joka on sit ens keskiviikkona. Siskoseni haki tiistaina rokotuksen ja sano et käsi tuli tosi kipeäks ja kuumeen nosti. Nyt jo ihan ok. Mies kävi aamulla piikillä, eikä ole vielä valitellut ja illalla on keilaamaankin menossa. Se on laatuaikailta kolmistaan koiran ja Eevan kanssa tänään. B)

Eeva on aina tosi aurinkoinen, hymyilee vaan :D Sit on jotain juttuja mitkä saa sen suun erityisen suureen hymyyn ja yks sellanen asia on mun ilmestyminen sähköhammasharja suussa sen näkyville. Se on jotain tosi hassua. Toinen mikä hymyilyttää edelleen on se Nannyn alkutunnari, sen tunnistaa, jää kuuntelemaan ja hymyilemään aina. Ja pikkuiset kultakalat lammessa ui- laulu oikeessa kohassa laulettuna auttaa esimerkiks syömisessä. Sitä kun laulaa, suu aukee hyvin ja saa ruokaa ammennettua kitaan. Ovelaa eiks je :p
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
Vähän on jotenki mieli maassa nyt tänä sikaflunssan takia. Ja viiminen niitti oli aamulla tieto 2 vuotiaan lapsen menehtymisestä :( . oikeesti pelottaa :|
eikös se ollut joku pitkäaikaissairas se kuollut 2v lapsukainen ? tyyliin syöpää tai tms...

sain just tietää että meidän neuvolassa olikin eilen rokotettu yli 3 vuotiaita lapsia sikaa vastaan avoneuvolassa.. :whistle: ja piti 16.11. muka rokotukset alkaa lapsille. Oikeudenmukaista eikö :kieh: ?

ne oli kuulemma saaneet yhtäkkiä neuvolaan erän josta sit sattumanvaraisesti rokotettiin ketä avoneuvolaan sattui tulemaan kontrolliin.
 
AAM: Mä kuulin ton saman jutun.. vissiin ihan yleinen käytäntö ollu täällä Espossa nyt. Kuulemma jostain tullu ylimääräinen erä rokotetta. Ja kuulemma sen on saanu kaikki alle 24-vuotiaat perheenjäsenet jotka ollu mukana avoneuvolassa. Oli tullu tonne Espoon sivuille se rokotusjärjestys ja meidän nyt sit pitää mennä jonottamaan maanantaina rokotetta, vaikka torstaina olis 8kk neuvola. Eivät kuulemma voi antaa siinä samassa rokotetta. Ihan vi***lua sanon minä. Ärsyttää kun olis muutakin tekemistä kun jonottaa monta tuntia sitä rokotetta varsinkin kun toi neuvola-aika on sillon torstaina. :headwall:

Mä nyt en muuten mitenkään ihan hirveen hysteerinen ole tästä taudista.. Toivon ettei sitä tule eikä sitä mennä ihan "tahallaan" mistään hakemaan (yritetään pestä käsiä paljon ja välttää kouluikäisiä lapsia) mut jos se nyt sit tulee, niin ei se todennäköisesti ole kuolemaksi.

Täällä imetetään vielä muutaman kerran päivässä. Päivällä Konsta ei oikein malta keskittyä tissin syömiseen ja noi 6 hammastakin pikkasen jo häiritsevät imettämistä ajoittain. Oon sit yrittäny tarjota tissiä sillon kun toinen on unenpöppörössä (esim. päikkäreiltä herätessä)

Ruokaa menee 5krt päivässä: aamupuuro 1-2dl, lounas (purkillinen liha-kasvis/pasta-lihasosetta), välipalalla hedelmäsosetta prk, päivällinen taas purkillinjen (yleensä sellanen isompi purkki) ja sit iltapuuroa noin 1-2dl.

Kapaloa mekin josssain epätoivon hetkellä yritettiin, mutta ei meidän vauhtiveikkoa siinä enää saanut pysymään.

Viime yö oli taas kun ihan syvältä.. Meni ihan seinille kiipeilyks koko touhu. Sit kun vihdoin sain nukkumaan joskus puolenyön maissa, niin pikkujäbä päättikin herätä ihan virkeänä kello 4.15. ja siinä välissäkin oli tietty herätty ainakin se kolme kertaa. Toinen hytkyttää konttausasennossa sängyssään ja potkii ja hakkaa pinnoja . Muutasman kerran meinas oikeesti palaa käpy. No mut eipä tolle voi kovin kauaa olla vihainen :LOL:

Hammashoitola-ajasta ei ole ollu mitään puhetta. Pitäis varmaan varata aika, kun noita hampaita nyt kuitenkin on sama verran keskivertovauvalla 1v iässä. Toivottavasti nyt olis vähäks aikaa hampaita tossa ja olis vähän rauhallisempaa sillä rintamalla hetken..

Niin ja MarineS, AAM, Ruttana, manna (ja olikohan muitakin) nivelvaivoista kärsiviä.. Mä oon miettiny ihan samaa. Mä oon jäykkä kun puuhevonen varsinkin aamuisin. En meinaa portaina alas päästä. Ja tää vaiva on siis tullu vasta raskauden ja synnytyksen myötä. Varmaan vanhuutta joo (mulla ikää 25v) :LOL:

No mut pyykkihommiin pitää lähtee. Pitäkäähän lippu korkeella ja Älkää liikaa ressatko lenssuista.. Vastustuskykyhän tunnetusti alenee stressaamisen myötä.
 
moi!

meil ei kans hirmuisesti stressata tota sikaflunssaa. ihme kyllä ku mä edelleen käyn tsekkaan kesken elsan päiväunienkin et hengittääkö toi... :whistle: :D mut rokote haetaan maanantaina, siksi heti silloin, kun kaikille muille päiville on jo menoa, et me ei olla ihan kotiin linnottauduttu...

meil meni kans viime yö ns pipariks. elsa nukahti vain puolen tunnin venkoilun jälkeen ysiltä mut sit puol yks heräs ja huusi/venkoili/kiljui innosta/konttaili pitkin pinnistä jonneki puol kolmeen. meinas mennä hermo itkun/venkoilun aina alettua uudestaan mut sit kun katsoi neitiä niin iskikin hellyyskohtaus, toinen oli vaan niin innoissaan tai lohdutettavan näköinen :heart: ja aamuyöstä oli lisää heräilyjä, mut normaalimman mittasia (10-15min). ja päivällä neiti nukku 4h päikkärit taas. jee, ens yönä jaksaaki neiti sit taas valvoa...

meil ei myös toi kapalointi enää toimi. elsa on kans aika vauhdikas ja saa raivarin, jos yrittää rauhoitella pitämällä tiukasti kiinni/kapaloimalla. myöskään tissittely ei toimi enää rauhoittelukeinona, joten ainoa keino on silitellä ja odotella milloin toinen rauhoittuu.

tänään muskarissa elsa innostui ekaa kertaa konttailemaan lyhyitä pätkiä =) ja hihkui riemusta niin että sai kyllä itsekin nauraa. ihanaa seurata kun vauvat on niin tohkeissaan ja iloisia, etenkin tuo oma kultapallero :heart: =)

t. manna + elsa n 7,5 kk :heart:
 
Mä voisin tehdä diagnoosin kaikille nivelkipuisille B) Mähän kävin reumalääkärillä noiden lonkka- ja lantiokipujen kans.Ja vaivat johtuu hyvin yliliikkuvista nivelistä joita raskaus on pahentanut.Jumpparille sain ajan,lihaskunto pitää saada hyväksi.
Maanantaina haen alinalle sikarokotteen,en uskalla olla ottamatta.Niin ja allulla on sitten vauvarokko,tultiin tänään verikokeista kotiiin ja totesin ihottuman nousseen..On harvinaisen viheliäinen tauti,tyttö äkäinen kuin ampiainen,paljon itkuisempi kuin sillon kun oli korva kipeä.
Joku kyseli korvatulehduksesta.Jos korva tulehtuu hyvin pahasti ja tärykalvo pääsee puhkeamaan niin kyllähän se erite sitten haisee joka sieltä korvasta valuu.Alinalla oli lievä tulehdus,tärykalvo oli samea.
Ja hemuliko se kertoi meidän elämästä... :) Sama tahti on ollu täälläkin,jumalan kiitos,kukaan ei ole tähän huusholliin tulossa kyläilemään,hallittu kaaos vyöryy ovelta silmille.Ja multa tippuu kans nännit,tyttö on neljä yötä nukkunut tissillä sen ajan mitä ei ole itkenyt ja minä häntä kantanut.Kumpikin nisä on mustelmilla...
Muita en muista kommentoida,mitähän kadakille kuuluu?

riipputissi-mamma ja rokko-allu
 
Gimlille erityishali ton nimimerkin takia taas :) Katsottiin just miehen kanssa kaks ekaa osaa LORrista ja poika oli mummolassa. jee :) On se sitkeä kaveri. Siis Gimli kääpiö.

mannalle ja säteelle ja napille ja tilialle ja ruttanalle ja hemulille ja tutsalle ja aam:lle ja muille joita en nyt heti saa päähänipk-halaukset, kun ei oo vähään aikaan nähty. Ja sitten halauksia vielä kaikille muillekin hetki sitten kirjoittaneille, jaahassu, ziki, hennna, happy, sussen, teppana, solina, marines, laala, rimata, Piin ja kaikille muille kanssa.

Oma flunssa jatkuu, sikarokote otetaan kaiketi pojalle ensi viikolla. Poika kitisee joko hampaita tai sitten lievää flunssaa. Kuolan määrä valtava.

Pojan hampaat on nyt tän näköset: ',,' ja ylhäällä keskellä pullottaa kanssa, mutta nehän voi puhjeta vaikka vasta kuukauden päästä. Kuolaa valuu ja poika on oppinut viimein tajuamaan jotain tutin päälle - jäystää sitä tosin nurinpäin ja pitää imuosasta kiinni. :LOL:

öööh, nivelvaivoja ei ole, mutta muita vaivoja onkin ihan tarpeeksi :) leikkaus onkin jo viikon päästä, sain peruutusajan, toivottavasti viimein pääsis koko tulehdusriesasta eroon.

t. kadak & pikku-hirmu 7kk ja 2vko ja 10 kg
 
mamma :) täällähän sitä ollaan yhtä tukka takussa ja väsyneenä kuin ennekin, mies jo toivoisi, että lopetetaan imetys, että saatais kertaheitolla tissittely pois kokonaan kuvioista ja sitten sitä unikoulua. Mutta itse en vielä ole valmis lopettamaan kokonaan.

Niin ja kuukautiset alkoi !?!?!? Kamalaa, luulin ensin, että se leikkaushaava alkoi vuotamaan ja ihmettelin, että ei hel..ti sitä verta voi näin paljon tulla, kunnes tajusin, että näähän onkin kuukautiset :) ja nyt on olo kuin niagaran putouksella.
 
Piin, toivottavasti teillä rupeaa kuume helpottamaan. Harmi, että jäitte paitsi pk-treffeistä. Paranemistoivotukset myös muille sairastelijoille.

Onpa hyvä Kadak, että saat leikkauksen pois päiväjärjestyksestä. Toivottavasti tällä kertaa pääset vaivasta lopullisesti eroon.

Nyt alkaa kuulkaa koettelemusten viikonloppu, koska meillä alkaa ensi yönä unikoulu. Sen tarkoitus on siis vierottaa Lilja yöimetyksestä; päiväimetystä aion toki jatkaa, ehkä jopa niin kauan, kun olen kotona eli n. 1,5-vuotikaaksi. Mutta ongelma on siis öissä. Liljan nukkuminen on mennyt jopa puolen tunnin pätkiin. Jos se saisi päättää, se varmaan nukkuisi tissi suussa koko ajan. On varmaan pari viikkoa aikaa siitä, kun olen viimeksi nukkunut putkeen yli 3 tuntia... Olen nukkunut tyttö kainalossa/tissillä ja ollut itse niin kummallisissa asennoissa, että kärsin jatkuvasta niska- ja alaselkäkivuista. Joten nyt ensi yönä mä nukun sohvalla metsurin kuulosuojaimet päässä (kävin ostamassa kakkostason Peltorit, kolmosilla pärjää jo lentokentällä), ja mies tassuttelee Lilja-parkaa. Mua ihan itkettää jo etukäteen, etten ole lohduttamassa itkevää vauvaa. Pitää varmaan ottaa unipilleri, etten vaan yritä mennä imettämällä rauhoittelemaan.

Tsemppiä kaikille muillekin valvojille! Onpas tämä huonounista porukkaa; jopa mestarinukkuja Elsukka on ruvennut valvomaan. Ehkäpä hänelle jää vauhti päälle.

Ainiin, sitä piti vielä kertoa, että yritin soittaa neuvolasta Liljalle 8 kk neuvola-aikaa, niin eipäs annettu. Siellä on kaikki kausikäyntiajat jäissä rokotusrumban ajan.

Raportoin myöhemmin meidän koulumenestyksestä, pitäkää peukkuja pystyssä.

Hemuli ja Lilja 7,5 kk
 

Yhteistyössä