Huoh,ku ois tänki tienny..

justus
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Alkuperäinen kirjoittaja justus:
Kyllä lain mukaan täytyy paikka järjestyä 2 viikossa jos vanhempi työllistyy. Vaadi paikka lapsille vaikka sitten yksityiseltä puolelta (jos sieltä paikkoja löytyis) ja vaadit kunnan maksamaan hoitomaksujen erotuksen niin ettei se tule teille kalliimmaksi kuin kunnallinenkaan. Jos ei muuten niin viet lapsen päivähoitotoimistoon ja sanot että nämä jää nyt tänne odottelemaan paikkaa kun itse lähden töihin. Mutta älä jätä työtä ottamatta. Kunnan on paikka löydettävä.
Toimiskohan tuo.. Minnekköhän mun kannattais soittaa,jos vielä haluan kysellä noista hoitoasioista..?Pitäis kai alkaa kaiveleen sit noiden yksityiste hoitajien paikkoja.Onko ne kuin paljon kalliimpaa ku kunnan hoito?
Kunnallinen hoitomaksu lasketaan tulojen mukaan. Max 233e, mutta yksityisellä ei tuloja oteta huomioon. Maksu luult. n.230-250e. Kela maksaa yksityisenhoidontuen ja mahdollisen tuloista riippuvan lisätuen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Alkuperäinen kirjoittaja justus:
Kyllä lain mukaan täytyy paikka järjestyä 2 viikossa jos vanhempi työllistyy. Vaadi paikka lapsille vaikka sitten yksityiseltä puolelta (jos sieltä paikkoja löytyis) ja vaadit kunnan maksamaan hoitomaksujen erotuksen niin ettei se tule teille kalliimmaksi kuin kunnallinenkaan. Jos ei muuten niin viet lapsen päivähoitotoimistoon ja sanot että nämä jää nyt tänne odottelemaan paikkaa kun itse lähden töihin. Mutta älä jätä työtä ottamatta. Kunnan on paikka löydettävä.
Toimiskohan tuo.. Minnekköhän mun kannattais soittaa,jos vielä haluan kysellä noista hoitoasioista..?Pitäis kai alkaa kaiveleen sit noiden yksityiste hoitajien paikkoja.Onko ne kuin paljon kalliimpaa ku kunnan hoito?
Jos asut Helsingissä yksityinen ei voi olla kallimpaa kaupunkihan tukee yksityistä hoitoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Alkuperäinen kirjoittaja justus:
Kyllä lain mukaan täytyy paikka järjestyä 2 viikossa jos vanhempi työllistyy. Vaadi paikka lapsille vaikka sitten yksityiseltä puolelta (jos sieltä paikkoja löytyis) ja vaadit kunnan maksamaan hoitomaksujen erotuksen niin ettei se tule teille kalliimmaksi kuin kunnallinenkaan. Jos ei muuten niin viet lapsen päivähoitotoimistoon ja sanot että nämä jää nyt tänne odottelemaan paikkaa kun itse lähden töihin. Mutta älä jätä työtä ottamatta. Kunnan on paikka löydettävä.
Toimiskohan tuo.. Minnekköhän mun kannattais soittaa,jos vielä haluan kysellä noista hoitoasioista..?Pitäis kai alkaa kaiveleen sit noiden yksityiste hoitajien paikkoja.Onko ne kuin paljon kalliimpaa ku kunnan hoito?
Jos asut Helsingissä yksityinen ei voi olla kallimpaa kaupunkihan tukee yksityistä hoitoa.
Juu helsingissä..Just kävin lueskeleen ja jos ymmärsin oikein niin sitähän tuetaan ihan hyvin.Toimiiko tuo systeemin nyt niin,et kattelen yksityisiä päiväkoteja ja soitan ja kysyn tilannetta niissä?
Ihania olette kaikki ku jelppaatte,myönnän olevani ihan pihalla näissö hoitosysteemeissä,ku koskaan ei oo tarvinnu miettiä.
 
justus
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Alkuperäinen kirjoittaja Hummeri:
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Alkuperäinen kirjoittaja justus:
Kyllä lain mukaan täytyy paikka järjestyä 2 viikossa jos vanhempi työllistyy. Vaadi paikka lapsille vaikka sitten yksityiseltä puolelta (jos sieltä paikkoja löytyis) ja vaadit kunnan maksamaan hoitomaksujen erotuksen niin ettei se tule teille kalliimmaksi kuin kunnallinenkaan. Jos ei muuten niin viet lapsen päivähoitotoimistoon ja sanot että nämä jää nyt tänne odottelemaan paikkaa kun itse lähden töihin. Mutta älä jätä työtä ottamatta. Kunnan on paikka löydettävä.
Toimiskohan tuo.. Minnekköhän mun kannattais soittaa,jos vielä haluan kysellä noista hoitoasioista..?Pitäis kai alkaa kaiveleen sit noiden yksityiste hoitajien paikkoja.Onko ne kuin paljon kalliimpaa ku kunnan hoito?
Jos asut Helsingissä yksityinen ei voi olla kallimpaa kaupunkihan tukee yksityistä hoitoa.
Juu helsingissä..Just kävin lueskeleen ja jos ymmärsin oikein niin sitähän tuetaan ihan hyvin.Toimiiko tuo systeemin nyt niin,et kattelen yksityisiä päiväkoteja ja soitan ja kysyn tilannetta niissä?
Ihania olette kaikki ku jelppaatte,myönnän olevani ihan pihalla näissö hoitosysteemeissä,ku koskaan ei oo tarvinnu miettiä.
Näin me löydettiin pojalle paikka kun kiire tuli. Soittelin itse yksityisiä päiväkoteja läpi ja sieltä paikka löytyi. Jos pph:lle haluat niin heille on omat yksityisen puolen päivähoidon ohjaajat jotka tietää pph:den paikat paremmin.
 
Ei kait se mihinkään ole muuttunut, että jos työpaikan saanti tulee yllättäen, niin 2 viikossa kunnan pitää hoitopaikka järjetää. Onko virkailija voinut luulla, että ole vain hoitovapaalta palaamassa vakkariduuniisi?

Itse muutama vuosi sitten meninkin yllättäen töihin, vaikka tarkoitukseni oli jatkaa kotona oloa, joten mitään hakemuksia en ollut aiemmin jättänyt ja kyllä meidän pojallekin olisi hoitopaikka luvattu vaikka 2 viikossa, mutta alkuun ei olisi järjestynyt lähipäiväkodissa, joten onneksemme saimme anopin meille siksi aikaa. Ja tämä Helsingissä.
Aiemmin toisessa kunnassa, johon olin työttömänä muuttanut ja heti päivähoitopaperit vienyt, työhön pääsytyäni palkattiin kuntaan uusi perhepäivähoitaja, kun hoitopaikkoihin ei mahtunut. Helsingissä vain taitaa olla pulaa pehrepäivähoitajistakin, joten uuden palkkaus ei ehkä senkään vuoksi onnistu.
 

Yhteistyössä