huohhhh.. taas ihmeteltiin, kun en ole antanut reilun vuoden ikäistä yöhoitoon..

  • Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti
Nelivuotiaskaan ei ole meillä ollut yökylässä koskaan. Ei ole ollut tarvetta, ja ihan isovanhempien ilahduttamisen takia en anna lasta yökylään ellei itse pyydä päästä. Lapset kyläilevät kyllä päiväsaikaan, että saavat kahdenkeskistä aikaa sukulaisten kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Oma anoppi ruinasi esikoista jo 1k iästä alkaen hoitoon, siis yöksi. Kun hänelle ei sopinut tulla meille vauvaa hoitamaan, vaan vauva olisi pitänyt kiikuttaa hänelle ja useasti. Sain kuulla olevani vaikka mitä kun en näin toiminut. 6kk iässä oli sitten yökylässä kun olivat mieheni kanssa niin sopineet minun selän takana. Ja vauvan oli tarkoitus olla koko viikonloppu! Yhden yön oli ja kyllä sen jälkeen kuulivat kunniansa mies ja anoppi! Sen jälkeen en ole anoppia nähnyt. Ja siitä aikaa jo vuosia.
Vanhemmat päättävät koska lapsi on valmis yökyläilemään. Ja miksi sen pitäisi edes kuulua perheen toimintatapoihin? Eihän aikuisetkaan yövy muualla! Meillä lapset eivät yökyläile.

huh hu... meillä myös vaadittiin 2kk:den iässä, että mun on lopetettava imettäminen ja annettava korviketta, jotta pääsee hoitoon. Pidin pääni ja imetin vuoden ikään saakka. Eikä tosissaan ole ollut yöhoidossa vielä kertaakaan....
 
ei meilläkään
lapset yökyläile. Mummolat ovat kaukana ja siellä yöpyy sitten koko perhe. Ei ole ollut tarvetta yökyläilyille ja lapset ovat niin eri ikäisiäkin, että isompia ei enää edes saisi yökyläilyille mummolaan :)
 
Hmm?
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
en oo ikänä ollu yöhoidossa. miksi olisi pitänyt? :eek:

voiko olla kamalampaa kuin yö poissa kotoa, yksin jossain hoidossa... :/
Yksin, kappas kun meillä ei lapsia jätetä yksin. Mihin sut ois viety jos ois? Johonki autiotaloon?
 
Joku jo mainitsikin että kukin tyylillään ja tarpeen mukaan. Meillä tyttö 2 v 6 kk eikä ole ollut yökylässä. Näin edetään niin kauan kunnes tulee tarvetta yökyläilyyn tai lapsi itse haluaa esimerkiksi isovanhemmilleen. Onhan tuota asiaa meillekin ihmetelty ja taivasteltu, mutta toisesta korvasta sisään toisesta ulos ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Oma anoppi ruinasi esikoista jo 1k iästä alkaen hoitoon, siis yöksi. Kun hänelle ei sopinut tulla meille vauvaa hoitamaan, vaan vauva olisi pitänyt kiikuttaa hänelle ja useasti. Sain kuulla olevani vaikka mitä kun en näin toiminut. 6kk iässä oli sitten yökylässä kun olivat mieheni kanssa niin sopineet minun selän takana. Ja vauvan oli tarkoitus olla koko viikonloppu! Yhden yön oli ja kyllä sen jälkeen kuulivat kunniansa mies ja anoppi! Sen jälkeen en ole anoppia nähnyt. Ja siitä aikaa jo vuosia.
Vanhemmat päättävät koska lapsi on valmis yökyläilemään. Ja miksi sen pitäisi edes kuulua perheen toimintatapoihin? Eihän aikuisetkaan yövy muualla! Meillä lapset eivät yökyläile.

huh hu... meillä myös vaadittiin 2kk:den iässä, että mun on lopetettava imettäminen ja annettava korviketta, jotta pääsee hoitoon. Pidin pääni ja imetin vuoden ikään saakka. Eikä tosissaan ole ollut yöhoidossa vielä kertaakaan....
Hyvä, ettet toiminut vaatimusten mukaan. Ja yöhoitokaan ei minusta ole tarpeellista, jokainen tietysti katsoo itse miten sitä tarvitsee tai ei. Jos joskus meilläkin on haluttu olla ja mennä, niin meillä tulee hoitaja kotiin, lapset saa olla kotonaan ja nukkua omissa sängyissään. Meidän nuorempi on nyt hiukan alle 2v eikä hänkään ole vielä yökylässä ollut, eikä varmastikaan vielä pitkään aikaan ole menossakaan. Isompi on kohta 5 ja on noin kerran vuodessa mummon ja vaarin kanssa mökillä yksi-kaksi yötä, mutta itse sinne jo osaa pyytää.
 
Ihanpa tuon saa jokainen itse päättää miten hoitaa lapsiansa. Enkä ap usko että sun lapsi ois nyt jotenkin kärsinyt siitä, ettei ole ollut yökylässä missään. Meillä lapset on mummolassa yökylässä muutamaki kertaa kuussa ja tämä sopii meille kaikille oikein hyvin :D Ollaan muutenkin lähestulkoon päivittäin tekemisissä.

muoks. Eikä meidän lapset ole koskaan YKSIN YÖTÄ missään, vaan niille tutun ja turvallisen ihmisen luona ja lähinnä nukkumisen ajan. Olemme itse aamulla jo paikalla.
 
meillä isot oli eka kertaa mummolassa yötä sitten ku ite tahtoivat eli jotain 3-4 veenä. meijän 2 vee ei oo ollu missään koskaan yöhoidossa eikä tosiaankaan tekis mieli 9kk nuorimmaistakaan minnekään jättää. ihmettelin, kun sijainen neuvolassa kyseli asiaa. että vissiin on yleistä homma, mutta ei meillä siis. mummo kyllä kesäkuussa tulee yöhoitamaan mutta tulee siis meille.
 
Vauvanäitee
Meidän neiti 2,5kk on ollut mummolassa yöhoidossa 2kertaa. Mikäs siinä kun luotan äitini hoitoon 100% ja äitini nauttii kun saa olla lapsen kanssa kahdestaan ja lapsi nauttii mummon jakamattomasta huomiosta. Tuskin lapsi siitä kärsii jos ei ole hoidossa,mutta tuskin kärsii jos on. Itse ajattelen,että lapsen on hyvä oppia toimimaan muidenkin kuin äidin kanssa enkä halua riistää äidiltäni tai mieheni äidiltä yökyläilyn iloa. Saan itse hengähtää ja jaksan sitten vauvan kanssa paljon paremmin ja olla pirteä pidempään. V
 
Ei meilläkän tua 1 v taikka 2 v ole missään yökylässä olleet. Poika nyt 4 v oli varmaan kolme vuotiaana serkullani yötä ihan omasta tahdostaan sinne lähti ja oli tykännyt kovin edelleenkin juttelee meille tuosta reissusta.
 
vierastaja
Meillä on lapset ilmeisesti hyvin traumaisia, koska ovat aloittaneet yökyläilyt siinä vuoden ikäisinä. Ja mikä häpeällisintä siitä syystä, että äidin piti mennä töihin. Niin ja kyllä lapsilla isä on, mutta ei sillä hetkellä edes samassa maassa.
Alunperäiseen kysymykseen vastaus, ei lapsi varmasti kärsi vaikkei käy yökylässä, mutta ei yökyläilykään tarkoita kärsimystä edes pienelle lapselle. Jos paikka ja hoitajat ovat tuttuja.
 

Yhteistyössä